Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2010

Γέροντος Παϊσίου ῾Αγιορείτου: "Περὶ ἀγάπης"


Α. Περὶ ἀγάπης

α΄. Επε ὁ Γέροντας: «Τ σπουδαιότερο καθκον το νθρώπου εναι να γαπάει τὸν Θε κα πειτα τὸν συνάνθρωπό του, κάθε νθρωπο κα περισσότερο τν χθρ του. Ἐὰν γαπήσουμε τ Θεὸν σο πρέπει, θ τηρήσουμε κα λες τὶς

λλες ντολς Του. μες μως δὲν γαπᾶμε τὸν Θε οτε κα τος συνανθρώπους μας. Ποιός νδιαφέρεται σήμερα για τν λλο; λα γιὰ τν αυτό μας, γιὰ τν λλο τίποτα, κα γι᾿ ατ θ δώσουμε λόγο. Γιατ Θεός, πο εναι

λος γάπη, δὲν θ μᾶς συγχωρέσει ατ τν διαφορία μας γιὰ τν πλησίον».

β΄. Επε γέροντας: « καλς χριστιανς γαπάει πρτα τὸν Θε κα πειτα τν νθρωπο. πλεονάζουσα γάπη πάει κα στὰ ζα κα στ φύσ». Τ γεγονς τι ο σημερινο νθρωποι καταστρέφουμε τ περιβάλλον δείχνει τι δὲν χουμε πλεόνασμα γάπης. Μήπως τάχα χουμε κα τν πρς τν Θε γάπη; Δυστυχς. ζω μας τ δείχνει.

γ΄. Γέροντας εναι βιογράφος το γίου ρσενίου το Καππαδόκη, ποος φημιζόταν για τ μεγάλη του γάπη. Γράφει σχετικ π. Παΐσιος: « ζω το Πατρς ταν γία κα μετέδιδε τ Χάρη το Θεο συνέχεια θαυματουργικς σν πνευματικ γεννήτρια, ποία κινιόταν π τ γενικ κα μεγάλη γάπη το Θεο, χι μόνο στοὺς Χριστιανούς, λλ κα στοὺς Τούρκους, κα τν ποία μολογοσαν πιστο κα πιστοι». Ο σημερινο νθρωποι χουν μόνο σ μερικ πρόσωπα γάπη κα ατ εθραυστη. πραγματικ γάπη δὲν διακρίνει οτε κα περιορίζεται.

δ΄. Επε Γέροντας: «῞Οποιος κουράζεται γιὰ τν πλησίον του, π καθαρ γάπη, ξεκουράζεται μ τν κούραση. ν κενός που γαπάει τν αυτ το κα τεμπελιάζει, κουράζεται μ τ νὰ κάθεται». Πρέπει νὰ προσέξουμε τ κίνητρο τς

μπρακτης γάπης ποὺ μᾶς ποδεικνύει Γέροντας. Κουράζομαι για τν λλο π«καθαρ γάπη» κα δὲν ποβλέπω σ τίποτε.

Πολλο κδηλώνουν σ μερικος τν γάπη τους γιὰ νὰ τος κάνουν μέσως ποχειρίους.

ε΄. Επε Γέροντας: «Μέσα στην γάπη πρς τν πλησίον μας κρύβεται πολλ μας γάπη γιὰ τὸν Χριστό. Μέσα στὴν ελάβειὰ μας πρς τν Παναγία κα τος γίους κρύβεται πολλ ελάβεια μας πάλι γιὰ τὸν Χριστό». Γι’ ατ γάπη τν χριστιανν διαρκε κα διαφέρει ποιοτικ π κείνη τν κοσμικν νθρώπων.

στ΄. λεημοσύνη εναι κδήλωση γάπης. Τν ρετ ατ σχεδν τν ξεχνονο σημερινο χριστιανοί. Γέροντας πενθυμίζει τν ναγκαιότητα της λλ κα τ πνευματικ της ποτελέσματα: «Τν πνευματικ λλοίωσή ποὺ δέχεται ψυχ μαζ μ τν καρδιακ γαλλίαση κα π μία μικρ λεημοσύνη καλοσύνη πρς τν συνάνθρωπο, δὲν μπορε νὰ τ δώσει οτε μεγαλύτερος καρδιολόγος, κόμη κι ν το δώσεις να σακ δολάρια. Ο συνταξιοῦχοι νὰ φιερώνουν τ χρόνο κα τ χρμα τους γιὰ νὰ σώσουν τ προστάτευτα παιδι μις διαλυμένης οκογένειας». Κα λλη φορ γιὰ τ διο θέμα επε: «Ἐὰν καλοεξέταζε νθρωπος τν φέλεια τν ψυχικ κα τν γαλλίαση τν σωτερική, πο ασθάνεται κα σ᾿ ἐτούτη τ ζω

κι π μία μικρ καλοσύνη ποὺ κάνει στὸν πλησίον, θ τν παρακαλοσε να τν δεχτε κα θ τν εγνωμονοσε κόμη. Διότι τν λλοίωσή ποὺ δέχεται ψυχή, κατν χαρά ποὺ ασθάνεται καρδία το λεήμονος νθρώπου, κόμα κα π μία φέτα ψωμί ποὺ προσφέρει σ να ρφανό, δὲν μπορε νὰ το τν δώσει οτε μεγαλύτερος καρδιολόγος, κι ν τν πληρώσει να σακ δολάρια.

᾿Απὸ τὸ βιβλίο : ῾Υπαίθριο ἀρχονταρίκι-Καταγραφή διδαχῶν π. Παϊσίου, τοῦ π. Διονυσίου Τάτση (σελ. 17-19)


***

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου