"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

Νιγηρία: Σφαγιάστηκαν 500 χριστιανοί από μουσουλμάνους επιδρομείς- ανάμεσα τους και γυναικόπαιδα


Οι ενδεχομένως μελλοντικοί «Έλληνες ιθαγενείς» σε στιγμές πολυ-πολυ-πολιτισμού!



Τα ξημερώματα της Κυριακής βρήκαν χριστιανικές περιοχές της Πολιτείας Πλατώ, να κολυμπούν μέσα στο αίμα.

Συγκεκριμένα, γύρω στους 500 υπολογίζουν οι εκπρόσωποι των χριστιανικών εκκλησιών ότι εσφάγησαν από τα μαχαίρια των επιδρομέων, ενώ δεκάδες είναι οι τραυματίες που έχουν μεταφερθεί σε γειτονικά νοσοκομεία.

Οι ταραχές ξεκίνησαν στις 01.30 τα χαράματα, όταν ομάδες εξαγριωμένων μουσουλμάνων που ανήκουν στις φυλές Χάουζα και  Φουλάνι (νομαδική φυλή) εισέβαλαν στο  χωριό Ντόκο - Ναχάουα (αμιγώς χριστιανική περιοχή) πυροβολώντας στον αέρα και φωνάζοντας «Ο Αλλάχ είναι μεγάλος».
Έντρομοι οι κάτοικοι ξεχύθηκαν στους δρόμους, όπου τους ανέμενε φρικτός θάνατος από τα μαχαίρια των επιδρομέων.
Οι σφαγές κράτησαν μέχρι τις 6 τα χαράματα. Παρά πολλά από τα θύματα κυρίως γυναικόπαιδα - είχαν αποκεφαλισθεί.



Ο προεδρεύων της Δημοκρατίας κήρυξε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και διέταξε τη μετακίνηση μεγάλων στρατιωτικών δυνάμεων στην περιοχή.

Οι εκπρόσωποι των χριστιανών αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης κατηγόρησαν τον στρατό για ύποπτη αδράνεια τόσο στα χθεσινά επεισόδια όσο και στα γεγονότα του περασμένου Ιανουαρίου στην ίδια Πολιτεία.

Η κατάσταση παραμένει ιδιαίτερα επικίνδυνη καθώς οι χριστιανικές κοινότητες που επλήγησαν, δεν φαίνονται πρόθυμες να ακούσουν τις εκκλήσεις της πολιτικής αλλά και της θρησκευτικής ηγεσίας της χώρας για ειρήνη και υπάρχουν σοβαροί φόβοι για ανταποδοτικές πράξεις βίας.

Τα τελευταία 10 περίπου χρόνια έχουν συμβεί πολλά  παρόμοια περιστατικά στη Πολιτεία αυτή. Η κύρια αιτία των συγκρούσεων είναι η προσπάθεια των βορείων  μουσουλμανικών φυλών να αποκτήσουν τον έλεγχο γονίμων εδαφών της περιοχής που κατέχουν και καλλιεργούν χριστιανοί και ανιμιστές.
 Αιμίλιος Πολυγένης - Ρομφέα

«Η νηστεία κάνει θαύματα» (Σεβασμ. Μητροπ. Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος)






alopsis

ΑΝ-ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Μέ αυτόν τόν τίτλο η Εφημερίδα «Τό Βήμα» (21-2-2010) παρουσίασε μελέτη τού Πανεπιστημίου Κρήτης πού έγινε σέ 609 παιδιά ηλικίας 5 έως 15,5 ετών από τήν Θεσσαλονίκη, από τά οποία τό 12,1% «ακολουθούν πλήρη νηστεία» σύμφωνα μέ τό τυπικό τής Εκκλησίας.
Ο επιστημονικός υπεύθυνος τής μελέτης κ. Αντ. Καφάτος, Καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής καί Διατροφής τής Ιατρικής Σχολής τού Πανεπιστημίου Κρήτης επεσήμανε ότι «η νηστεία δέν επηρεάζει τήν φυσιολογική τους (τών παιδιών) ανάπτυξη, όπως πίστευαν παλαιότερα».


Τά πιό σημαντικά ευρήματα τής μελέτης είναι ότι «τά παιδιά πού νηστεύουν, είτε όλες τίς ημέρες τής νηστείας είτε λιγότερες, καταναλώνουν σημαντικά περιορισμένο αριθμό θερμίδων σέ σύγκριση μέ εκείνα πού δέν νηστεύουν ποτέ. Ακόμη στά παιδιά πού νηστεύουν καταγράφηκε περιορισμένη πρόσληψη επικίνδυνων γιά τήν υγεία κορεσμένων λιπαρών οξέων καί μικρότερη κατανάλωση κρέατος».

Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί οι ειδικοί επισημαίνουν ότι στήν χώρα μας πού τό 22,5% τού πληθυσμού είναι παχύσαρκο «η νηστεία, η οποία αποτελεί βασικό στοιχείο τής ελληνικής μεσογειακής διατροφής, μπορεί νά δώση λύση στό πρόβλημα τής παχυσαρκίας μέ τόν πιό υγιεινό τρόπο».

Έχοντας αυτά υπ' όψη η δημοσιογράφος πού έκανε τό ρεπορτάζ Μάχη Τράτσα γράφει: «Οι διατροφικές επιταγές τής Ορθόδοξης Εκκλησίας φαίνεται ότι λειτουργούν ... θαυματουργικά γιά τήν υγεία τών παιδιών. Νέα μελέτη τού Πανεπιστημίου Κρήτης καταδεικνύει ότι οι 180 μέ 200 μέρες νηστείας τόν χρόνο όχι μόνον δέν "φρενάρουν" τήν ομαλή ανάπτυξη όσων παιδιών απέχουν από τήν κατανάλωση ζωϊκών τροφίμων, αλλά βοηθούν καί στήν διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους, κόντρα στήν διαρκώς αυξανόμενη παιδική παχυσαρκία».

Η Εκκλησία όμως έδωσε θεολογικό νόημα στήν νηστεία. Δέν πρόκειται μόνον γιά τήν υγεία τού σώματος, αλλά κυρίως γιά τήν υγεία τής ψυχής. Αυτός πού νηστεύει δείχνει ότι έχει αναφορά στόν Θεό καί τήν Εκκλησία, ότι θέλει νά ανήκη στό πνευματικό στράτευμα τής Εκκλησίας καί κάνει υπακοή στούς κανονισμούς πού τό συγκροτούν.

Έπειτα μέ τήν νηστεία αναγνωρίζουμε στήν πράξη τό λάθος πού διέπραξαν οι Πρωτόπλαστοι μέ τό νά φάγουν τόν απαγορευμένο καρπό καί έχασαν τήν επικοινωνία τους μέ τόν Θεό, αλλά καί προσανατολιζόμαστε στήν εσχατολογική κατάσταση τών δικαίων, τότε πού θά τρέφονται μόνον μέ τήν άκτιστη δόξα τού Θεού.

Ακόμη μέ τήν νηστεία απομακρύνουμε τόν νού μας από τήν υποδούλωση στήν ύλη καί τόν στρέφουμε στά πνευματικά καί έτσι ετοιμαζόμαστε προσωπικά γιά νά συμμετάσχουμε στίς εορτές, στίς οποίες παραπέμπει η όλη προετοιμασία πού γίνεται μέ τήν νηστεία.

Έτσι, η νηστεία πού κάνουν όσοι δέν τούς απαγορεύεται από λόγους υγείας, «κάνει θαύματα», γιατί προσφέρει υγεία στό σώμα καί τήν ψυχή καί κάνει τόν άνθρωπο νά είναι κύριος τού εαυτού του, ελεύθερος από τά πάθη καί υπάκουο παιδί τού Θεού καί τής Εκκλησίας.