"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

᾿Επιστολή καθηγητῆ ΑΠΘ σέ Ραγκούση γιά τήν "Κάρτα τοῦ Πολίτη"


Επιστολή προς τον υπουργό Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση για τη δημόσια διαβούλευση για την "Κάρτα του Πολίτη" απέστειλε ο Καθηγητής της Δογματικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Δημήτριος Τσελεγγίδης. " Εμείς ως πολίτες, διακατεχόμεθα από πλήρη άγνοια για το τι είναι η «κάρτα του πολίτη». Πώς λοιπόν να ...
προσέλθουμε στην διαβούλευση που μας καλείτε; Πώς να συμμετάσχουμε στην δημόσια συζήτηση για την «κάρτα του πολίτη»; Πώς να διατυπώσουμε απόψεις και προτάσεις για ένα θέμα για το οποίο κρατούμεθα σε πλήρη άγνοια;" διερωτάται ο καθηγητής του ΑΠΘ απευθυνόμενος στον υπουργό Εσωτερικών ενώ σε άλλο σημείο της επιστολής του σημειώνει: "Και ενώ τα στελέχη της κυβέρνησης διαβεβαίωσαν την Ιερά Σύνοδο ότι από τις αρχές του 2011 θα δοθεί το σχέδιο νόμου προς διαβούλευση, εσείς την ίδια ημέρα αναρτήσατε την δική σας ανακοίνωση και καλείτε τους πολίτες προς διαβούλευση. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι πέραν του ότι μας κρατάτε σε πλήρη άγνοια, επί πλέον μεθοδευμένα προβαίνετε και σε παραπληροφόρηση ενός από τους σπουδαιότερους φορείς, που είναι η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος και τα μέλη της εκφράζουν την συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού Λαού".

Ακολουθεί η επιστολή του Καθηγητή Δημητρίου Τσελεγγίδη:

Προς
το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης
& Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Υπ’όψιν: Εντιμοτάτου κ. Υπουργού

Κοινοποίηση προς:
1) Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος
2) Ημερήσιο τύπο

Εντιμότατε κ. Υπουργέ,

Μελετήσαμε την από 17 Νοεμβρίου 2010 ανακοίνωση που αναρτήσατε στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Υπουργείου σας http://www.opengov.gr/ypes με τίτλο «Δημόσια διαβούλευση για την βέλτιστη αξιοποίηση της Κάρτας του Πολίτη». Εν πρώτοις αισθανόμαστε την ανάγκη να σας ευχαριστήσουμε για την πρωτοβουλία σας, να διαβουλευθείτε με τους πολίτες και φορείς για ένα τόσο σοβαρό θέμα και να ζητήσετε την διατύπωση των απόψεών μας, των προτάσεών μας κ.λ.π. Αυτή η ενέργειά σας είναι αξιέπαινη και πρωτοφανής για τα ελληνικά χρονικά και είναι δείγμα προσπάθειας για υγιή Δημοκρατία.

Ως πολίτες, λοιπόν, σεβόμενοι την έκκλησή σας, προβαίνουμε στην παρούσα:

Εντιμότατε κ. Υπουργέ, σε μια δημοκρατική κοινωνία προηγείται της όποιας διαβούλευσης για ένα θέμα η ενημέρωση γι’αυτό το θέμα. Εμείς ως πολίτες, διακατεχόμεθα από πλήρη άγνοια για το τι είναι η «κάρτα του πολίτη». Πώς λοιπόν να προσέλθουμε στην διαβούλευση που μας καλείτε; Πώς να συμμετάσχουμε στην δημόσια συζήτηση για την «κάρτα του πολίτη»; Πώς να διατυπώσουμε απόψεις και προτάσεις για ένα θέμα για το οποίο κρατούμεθα σε πλήρη άγνοια; Και πώς διακατεχόμενοι εμείς οι πολίτες από πλήρη άγνοια, είναι δυνατόν εσείς να ευελπιστείτε στην συμβολή μας για τη διαμόρφωση μιας «κάρτας πολίτη» που θα αξιοποιηθεί στον μέγιστο βαθμό από τους ίδιους τους πολίτες;

Την Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010 η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος εξέδωσε ανακοίνωση για την «κάρτα του πολίτη». Εντός αυτής αναφέρει ότι στελέχη της ελληνικής κυβερνήσεως βεβαίωσαν ότι 1) «στην "κάρτα του πολίτη" θα περιέχονται μόνον τα στοιχεία ταυτότητας του κατόχου και θα εκδοθεί προς αντικατάσταση της αστυνομικής ταυτότητας» και ότι 2) «αναμένεται από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες να δοθεί προς δημόσια διαβούλευση στις αρχές του νέου έτους 2011», και επομένως αναμένεται να δοθεί και προς την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, σχέδιο κειμένου με τις τεχνικές και νομικές προϋποθέσεις για την έκδοση της «κάρτας». Την ίδια ημέρα, όμως κ. Υπουργέ, εσείς εκδώσατε το εν λόγω ανακοινωθέν, λέγοντας ότι η κάρτα «θα διευκολύνει την ευρύτατη ανάπτυξη υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και θα παρέχονται ασφαλείς υπηρεσίες στον πολίτη-δημότη, πολίτη-ασφαλισμένο, πολίτη-φορολογούμενο, πολίτη-αγρότη, πολίτη-φοιτητή κ.λ.π.». Και ενώ τα στελέχη της κυβέρνησης διαβεβαίωσαν την Ιερά Σύνοδο ότι από τις αρχές του 2011 θα δοθεί το σχέδιο νόμου προς διαβούλευση, εσείς την ίδια ημέρα αναρτήσατε την δική σας ανακοίνωση και καλείτε τους πολίτες προς διαβούλευση. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι πέραν του ότι μας κρατάτε σε πλήρη άγνοια, επί πλέον μεθοδευμένα προβαίνετε και σε παραπληροφόρηση ενός από τους σπουδαιότερους φορείς, που είναι η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος και τα μέλη της εκφράζουν την συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού Λαού.

Δεν θέλουμε, βεβαίως, να πιστέψουμε ούτε και ότι η ενέργειά σας αυτή έχει ως βαθύτερο σκοπό να διακρίνει προς τα πού θα κινηθεί η διαμαρτυρία των Ελλήνων πολιτών. Προκειμένου να διαλυθεί κάθε υπόνοια περί των ανωτέρω, οφείλετε κ. Υπουργέ, να ανακαλέσετε την πρόσκληση προς διαβούλευση που στείλατε στους Έλληνες πολίτες (που διακατέχονται από πλήρη άγνοια επί του θέματος) και να προβείτε στην πλήρη, ορθή, αντικειμενική ενημέρωσή τους, ώστε αφού θα γνωρίζουν το τι τους ετοιμάζετε (αφού και προεκλογικά δεν θέσατε τέτοιο θέμα), να προσέλθουν στην συνέχεια στην διαβούλευση. Οφείλετε λοιπόν να παρέχετε στους Έλληνες πολίτες όλα εκείνα τα ακριβή στοιχεία, λ.χ.:

1) Ποιες ακριβώς θα είναι οι χρήσεις αυτής της κάρτας.
2) Θα αποτελεί και μέσο οικονομικών συναλλαγών;
3) Θα είναι τα δεδομένα της για εθνική μόνο χρήση ή και για διασυνοριακή; (τα δεδομένα θα λαμβάνονται και από τις χώρες που ανήκουν στην Schengen;)
4) Ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά της; Θα φέρει μαγνητική ταινία; Μικροτσίπ; Bar Code;
5) Έχει εγκριθεί η χρήση της από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων; Ποιες είναι οι νομικές προϋποθέσεις;
6) Εάν πρόκειται και για διασυνοριακή χρήση στις χώρες που ισχύει η Συνθήκη Schengen, βάσει ποιου νόμου οι Έλληνες πολίτες θα προστατεύονται από την διακίνηση, τη συλλογή και την διάδοση των προσωπικών τους δεδομένων, λαμβάνοντας σοβαρά υπ’όψιν το γεγονός ότι ο Νόμος 2472/1997 ανήκει στο Τριτογενές Δίκαιο και είναι αδύνατον να προστατεύσει τον πολίτη από τα όσα έχουν νομοθετηθεί σε υπερεθνικό επίπεδο με την Schengen, η οποία ανήκει στο Πρωτογενές Δίκαιο.
7) Με την «κάρτα του πολίτη» θα λάβει ο κάθε Έλληνας πολίτης έναν ενιαίο μοναδικό κωδικό αριθμό για την Ελλάδα, την Ευρώπη ή παγκοσμίως;
8) Πέραν του ενιαίου κωδικού προσωπικού αριθμού, θα ενυπάρχει σε αυτή την κάρτα κάποιος κωδικός ασφαλείας, όπως ο αριθμός 666;
9) Αυτή η «κάρτα του πολίτη» στα πλαίσια ποιας Κοινοτικής Οδηγίας γίνεται; Αφορά την πρακτική εφαρμογής της Συνθήκης Schengen; Και αν ναι, αποτελεί κάποιο προστάδιο και θα ακολουθήσει άλλος τρόπος εφαρμογής της στην συνέχεια; Ή πρόκειται για το τελικό στάδιο;
10) Ποια ακριβώς ασφάλεια θα παρέχει αυτή η «κάρτα του πολίτη»; Μήπως σε ευρωπαϊκό επίπεδο συζητήθηκε η πρώτη φάση να είναι στην κάρτα και στο τελικό στάδιο να τίθεται στο χέρι και στο μέτωπο για μεγαλύτερη ασφάλεια;

Εντιμότατε κ. Υπουργέ, οι πολίτες όλα αυτά τα αγνοούμε και δεν είναι δυνατόν να ανταποκριθούμε στην πρόσκλησή σας. Θα αναμένουμε την πλήρη και δημοκρατική ενημέρωσή μας για ένα θέμα που αφορά, όπως λέτε, την εξυπηρέτηση ημών των πολιτών, ώστε στην συνέχεια να έχουμε την δυνατότητα να συμμετέχουμε στην δημόσια συζήτηση και διαβούλευση.

Μετά τιμής

Δημήτριος Τσελεγγίδης
Καθηγητής Α.Π.Θ.

amen.gr

Καί ὁ ΙΣΚΕ (῾Ι. Σύνδεσμος Κληρικῶν ῾Ελλάδος) κατά τῆς "Κάρτας τοῦ Πολίτη"



Συνήλθε σε συνεδρία την 23ην Νοεμβρίου 2010 το Δ.Σ. του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος κατόπιν προσκλήσεως του Προέδρου του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Σελλή, καί ασχολήθηκε με τα θέματα της ημερησία διατάξεως.
Το Δ.Σ. του Ι.Σ.Κ.Ε., ομοφώνως εξέφρασε τις έντονες ανησυχίες του καί τους προβληματισμούς του σχετικά με τήν λεγομένη " Κάρτα του Πολίτη" πού ήδη η Πολιτεία δρομολογεί πρός εφαρμογή. Το Δ.Σ. πιστεύει ακράδαντα πως η ως άνω " Κάρτα του Πολίτη" παραβιάζει κατάφωρα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα καί καταρακώνει την ελευθερία του ανθρώπου. Αποφάσισε δε κατά πλειοψηφία να αναμένει την τελική και επίσημη θέση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και αναλόγως να εκφραστεί.
Κατά την ως άνω συνεδρία το Δ.Σ. του Ι.Σ.Κ.Ε., ομοφώνως αποφάσισε:
1) Νά αποστείλει έγγραφο προς την Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, διά του οποίου θα εκφράζει την αντίθεσή του με τά σχέδια του Υπουργείου διά τό μάθημα των Θρησκευτικών και θά ζητεί να παραμείνει υποχρεωτικό και ομολογιακού χαρακτήρα.
2) Να αποστείλει έγγραφα προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος διά των οποίων θα ζητείται:

α) Η μη ανάγνωση των λειτουργικών κειμένων στην δημοτική όπως δυστυχώς γίνεται σήμερα σε ορισμένες Μητροπόλεις.
β) Να γίνει νομοθετική ρύθμιση έτσι ώστε όλοι οι εν ενεργεία Εφημέριοι νά καταβάλουν ένα ελάχιστο ποσοτό εκ της μισθοδοσία των ως συνδρομή πρός τον Ι.Σ.Κ.Ε., έτσι ώστε όλοι οι Εφημέριοι αυτοδικαίως να είναι μέλη του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος.
γ) Νά συμμετάσχει εκπρόσωπος των Εφημερίων στις συνεδριάσεις της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου όταν συζητώναι και αποφασίζονται σ’ αυτήν  αμιγώς Εφημερικά θέματα.
Τέλος το Δ.Σ. αποφάσισε η ετήσια Γενική Συνέλευση των μελών του Ι.Σ.Κ.Ε., να πραγματοποιηθεί το πρώτο δεκαπενθήμερο του μηνός Φεβρουαρίου 2011.
Διά την ακριβή ημερομηνία, τον τόπο, τά θέματα καί τους εισηγητάς της Γ.Σ. θά υπάρξει νέα ενημέρωση.

amen.gr 



᾿Οργή Μητροπολίτη Πειραιῶς γιά τούς γραικύλους διατάκτες τῆς "Νέας ᾿Εποχής"

Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου 2010


Τον αποτροπιασμό και την οργή του εκφράζει με ανακοίνωση του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, όσον αφορά το γκρέμισμα και την περιθωριοποίηση των Θεολογικών Πανεπιστημιακών Σχολών.
Η δήλωση του Μητροπολίτη Πειραιώς έχει ως εξής:
Με αποτροπιασμό και οργή για τους γραικύλους διατάκτες της «Νέας Εποχής» που μέσα στην φρικτή οικονομική κρίση την οποία ενορχήστρωσαν τα αφεντικά τους και που κάτω από το βάρος της στενάζει ο λαός, βρήκαν την ευκαιρία με το πρόσχημα της δήθεν κάθαρσης στο δημόσιο βίο, να αρχίσουν την υλοποίηση του δολίου σχεδιασμού τους για την αποδόμηση της θρησκευτικής ιδιοπροσωπείας του Νέου Ελληνισμού.
Ο πονηρός σχεδιασμός ξεκινά με το γκρέμισμα και την περιθωριοποίηση των Θεολογικών Πανεπιστημιακών Σχολών, που ιδιαίτερα στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ιστορικά έχουν το πρωτείο ίδρυσης.
Το επαίσχυντο έγγραφο της Κυβέρνησης προς την Σύγκλητο του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου για την κατάργηση του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και την συγχώνευσή του με το Τμήμα Θεολογίας, με το φαιδρό ανεπέρειστο και έωλο πρόσχημα της στηλίτευσης του δήθεν παρατηρηθέντος νεποτισμού, σαν να μην υφίστανται στο δικαιϊκό μας σύστημα νομικές διαδικασίες δια την κατάγνωση, ανατροπή και τιμωρία τέτοιων πρακτικών, μοναδικό στόχο έχει δυνάμει των ισχυουσών διατάξεων του Νόμου πλαισίου, την κατάργηση της αυτοτέλειας των Θεολογικών Σχολών, την υπαγωγή τους κατ’ αρχάς ως Τμημάτων και μετά ταύτα ως απλών Προγραμμάτων Σπουδών στις Φιλοσοφικές Σχολές με ολοκλήρωση του δολίου και ελεεινού σχεδιασμού την κατάργηση του ομολογιακού χαρακτήρα των Θεολογικών Σχολών στην Ελλάδα και την κατάπτωσή τους σε Θρησκειολογικά Προγράμματα.
Διαπορούμε γιατί με τη λογική της Κυβέρνησης δεν επιχειρείται το ίδιο στην περίπτωση του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών όπου κατεγνώσθησαν καθείρξεις για υπεξαιρέσεις τεραστίων ποσών και την υπαγωγή του στις Νομικές ομοειδείς Σχολές.
Ευελπιστούμε ότι η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθηνών θα αρθεί αύριο στο ύψος των περιστάσεων και θα αποτρέψη τον δόλιο σχεδιασμό της Κυβέρνησης άλλως και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ, διακρινόμενος για την ποιμαντική του σύνεση και την Πρωθιεραρχική Του ευαισθησία καθώς και η Διαρκής Ιερά Σύνοδος και η Σεπτή Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος και ο φιλόθεος και ευσεβής λαός θα αντιδράσωμε με κάθε νόμιμο μέσο αδιαφορούντες για τους σιέλους και τις ύβρεις των.
Ο  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ