"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

᾿Αρχιμ. Νεκτάριος Μουλατσιώτης: Θέλουν νά σβήσουν τήν ῾Ελλάδα καί τήν ᾿Ορθοδοξία, νά μᾶς κάνουν σκλάβους...

Ακούστε το Γέροντα Νεκταρίο Μουλατσιώτη να τα λέει έξω από τα δόντια!


Ομιλία Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη στα ΙΕΚ ΞΥΝΗ

 

Στις 11 Οκτωβρίου ημέρα Δευτέρα, ο Γέροντας Νεκτάριος πραγματοποίησε ύστερα από πρόσκληση των ΙΕΚ ΞΥΝΗ, τον καθιερωμένο ετήσιο αγιασμό των ΙΕΚ, στο κτίριο του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, στην αίθουσα Αντιγόνη. Μετά το πέρας του αγιασμού ο Γέροντας Νεκτάριος έκανε μια μικρή ομιλία απευθυνόμενος προς τους 1500 - 2000 σπουδαστές που είχαν κατακλίσει την αίθουσα.

Αναφέρθηκε στην Σοφία του Θεού, αλλά και στην σχέση της φιλοσοφίας με την Σοφία του Θεού, αναφέρθηκε για τους παγκοσμιοποιητές που θέλουν να τσαλακώσουν τα οράματα των νέων, για τις πολυεθνικές που θέλουν τους σημερινούς νέους σκλάβους.
Η πίστη μας η Ορθοδοξία μας, ισχυρίζεται ότι ο άνθρωπος δεν είναι αριθμός, δεν είναι νούμερο το οποίο θα είναι σκλάβος από το πρωί μέχρι το βράδυ, έχοντας θυσιάσει τη ζωή του, τη μόρφωσή του, παίρνοντας ένα μισθό περίπου 500 ευρώ, από μια πολυεθνική.
Μίλησε επίσης για τον κίνδυνο που κρύβεται πίσω από την κάρτα του πολίτη και για τον έλεγχο που θα μας κάνουν μέσω της κάρτας. Ανά πάσα στιγμή θα γνωρίζουν τα πάντα για εμάς.
(κάτι που λέει εδώ και πολλά χρόνια ο π. Νεκτάριος, για τις συνθήκες που έχουν υπογράψει όλοι οι Πρωθυπουργοί μέχρι σήμερα, χωρίς όμως να λένε τίποτα στον ελληνικό λαό. Όλοι μέχρι σήμερα κοροϊδεύουν...κανένας δεν μιλά για τους κινδύνους της κάρτας του πολίτη, αλλά και για όλα όσα γίνονται σήμερα στη χώρα μας, σύμφωνα με αυτά που έχουν υπογράψει στις συνθήκες, Σένγκεν, Μάαστριχτ, Άμστερνταμ, Λισαβόνας κ.α.)
Γαντζωθείτε από εκεί που γαντζώθηκαν οι πατέρες μας. Από δυο πράγματα σώθηκε η Ελλάδα, από την πίστη στον Θεό και την αγάπη που είχαμε για την Πατρίδα μας, αυτά είναι δυο αστέρια, ο Ελληνισμός και η Ορθοδοξία, αυτά είναι η ελπίδα μας, γι’ αυτό και θέλουν να τα σβήσουν.

Επίσης τόνισε ότι η ελληνική σημαία που έχουμε ακόμα και σήμερα, έγινε από το ράσο ενός καλόγερου και από μια φουστανέλα. Αυτή η σημαία βασίζεται σε δυο ιδανικά, την αγάπη στην ορθόδοξη πίστη και την αγάπη στην πατρίδα μας. 
Δυο άστρα που θέλουν να τα σβήσουν, δυο άστρα που λέγονται ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, τα οποία κάποιοι θέλουν να τα εξαφανίσουν. Όχι σκλάβοι στην νέα εποχή. Μείνετε Ελεύθερα πρόσωπα. Αγκιστρωθείτε φίλοι μου σε αυτές τις δυο δυνάμεις, σε αυτά τα δυο άστρα, την Ελλάδα και την Ορθοδοξία και να είστε σίγουροι ότι θα πάτε μπροστά.

ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2010/10/blog-post_196.html#ixzz12MuKowzI

Τί θέλουν πάλι τά κωλόπαιδα

῞Ολα τἄχει ἡ Μαριορή, τό ψηφιακό σχολεῖο τῆς ἔλειπε...


14/10/2010 - 16:13
Ανήσυχη η κυβέρνηση για τον αναβρασμό που εντείνεται στα σχολεία ετοιμάζει την άμυνά της με "αγανακτισμένους γονείς", ρουφιάνους και αστυνομικούς και ενοχοποιεί τις κινητοποιήσεις των μαθητών υποστηρίζοντας ότι υποκινούνται πολιτικά. Ακόμα κι αν η νεανική ξεγνοιασιά και αμεριμνησία προστατεύει τους μαθητές από τη μαυρίλα που μας έχει πλακώσει, δεν έχουν άραγε λόγους καθαρά σχολικούς να φωνάζουν οι μαθητές;
Δυο - τρία περιστατικά μαζεμένα, στον χώρο της Παιδείας, εμπεριέχουν το σύνολο της πολιτικής του Μνημονίου και των άμεσων παρενεργειών του. Στα Λιόσια, το Λύκειο στεγάζεται σε κοντέινερ από το 1999, 11 χρόνια δηλαδή, κατά τη διάρκεια των οποίων η "ισχυρή Ελλάδα" διοργάνωσε Ολυμπιακούς αγώνες. Το σχολείο έχει κτιστεί, αλλά δεν παραδίδεται από τον κατασκευαστή, που παραμένει απλήρωτος, καθώς το Δημόσιο έχει κηρύξει στάση πληρωμών στο εσωτερικό προκειμένου να παρουσιάσει επιδόσεις στην περικοπή των δαπανών του "σπάταλου κράτους". Στη Θεσσαλονίκη, η δημόσια αλλά με ιδιωτικό μάνατζμεντ εταιρεία φυσικού αερίου έκοψε τη θέρμανση σε περισσότερα από 20 σχολεία. Οι πόροι τους οποίους διαχειρίζονται οι Σχολικές Επιτροπές κατ' εφαρμογή του Μνημονίου έχουν μειωθεί στο μισό με αποτέλεσμα το κόστος της θέρμανσης να οδηγεί τα σχολεία σε οικονομικό αδιέξοδο. Τα σχολεία δεν έχουν να πληρώσουν ούτε τους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ. Το ψηφιακό σχολείο της κ. Διαμαντοπούλου δεν έχει Ίντερνετ επειδή δεν έχει λεφτά να πληρώσει τον λογαριασμό του ΟΤΕ...
Γ.Κ.

ΝΙΚΗΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΗ ΤΗΣ! (Ἀληθινὴ ἱστορία



ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΝ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ


… Πέρασε μεγάλα βάσανα ἡ φρόνιμη καὶ πιστὴ κυρία Εὐθυμία, ποὺ παντρεύτηκε ἕναν ἄνδρα πολὺ δύστροπο καὶ τῆς ἔκανε τὴ ζωὴ ἀληθινὸ μαρτύριο.
Ὁ κ. Ἀριστοτέλης εἶχε βέβαια καὶ τὰ καλά του. ‘Ήταν ὅμως πολὺ ἀκαλλιέργητος, τραχύς, διαποτισμένος ἀπὸ τὸ κοσμικὸ πνεῦμα καὶ βάναυσος πρὸς τὴν γυναίκα του. Ὡστόσο στὸ βάθος τῆς ψυχῆς του κάποια μυστικὴ σπίθα πίστεως ὑπῆρχε, κατάλοιπο ἀπὸ τὴν Χάρη τοῦ Βαπτίσματός του. Ἦταν ὅμως σκεπασμένη κάτω ἀπὸ τὶς στάχτες τῶν ἁμαρτιῶν του. Γι’ αὐτὸ δὲν φαινόταν κανένα σημάδι της, ἀφοῦ ἄλλωστε δὲν εἶχε καμιὰ σχέση μὲ τὴν Ἐκκλησία. Ἀλλὰ καὶ τὴν συζυγικὴ πιστότητα πρὸς τὴν σύζυγό του δὲν τὴν τιμοῦσε, ἀλλὰ τὴν πρόδιδε ἀρκετὲς φορές. Ἑπόμενο ἦταν πρὸς τὴν σύζυγό του νὰ φέρεται σκληρά, μέχρι καὶ νὰ τὴν δέρνει ἄδικα…
Ὅσο κακὸς ὅμως ἦταν ἐκεῖνος, τόσο καλὴ ἦταν ἡ γυναίκα του. Ἦταν ἕνα πρόβατο δίπλα σ’ ἕνα λύκο. Κι ὅμως δὲν ἀπόκαμνε, εἶχε μεγάλη ὑπομονή. Δὲν φώναζε, ἀλλ’ οὔτε καὶ ἡ καρδιά της ἔσταζε μίσος. Βέβαια, τὸ δάκρυ της ἦταν καυτὸ ποτάμι πολλὲς φορὲς καὶ τὸ κλάμα τῆς βουβό. Ὡστόσο ποτὲ δὲν κατηγοροῦσε τὸν ἄνδρα της στὰ τέσσερα παιδιά τους, οὔτε καὶ τὸν διαπόμπευε κι ἔκανε κάτι γιὰ νὰ τὸν μειώσει στὴν συνείδησή τους. Ἀγαποῦσε τὴν οἰκογένειά της περισσότερο ἀπὸ τὸν ἑαυτό της καὶ γι’ αὐτὸ ὑπέμενε καὶ σιωποῦσε. Θυσιαζόταν ἡ ἴδια, γιὰ νὰ μὴ διαλυθεῖ ἡ οἰκογένειά της καὶ μείνουν ζωντόρφανα καὶ δυστυχισμένα τὰ παιδιά της. Ἀλλὰ καὶ κεῖνα, ποὺ τὴν ἔβλεπαν ἀδικημένη, τὴν λυπόντουσαν καὶ τὴν ἀγαποῦσαν περισσότερο, καθὼς μάλιστα ἡ μαρτυρικὴ μητέρα τους ἦταν ἤπια καὶ στοργική. Καὶ ἦταν ἤρεμη, γιατί σιγόκαιγε στὴν καρδιά της ἡ πίστη καὶ ἡ ἐλπίδα στὸν Ἐσταυρωμένο Χριστό…
Ξαφνικὰ ὅμως ἔγινε κάτι τὸ ἀναπάντεχο. Ὁ μεγάλος κάβουρας, ὁ καρκίνος, αἰχμαλώτισε τὸν καημένο τὸν κ. Ἀριστοτέλη. Τὸν ἔσυρε καὶ τὸν ἔκλεισε στὸ μεγάλο Νοσοκομεῖο τῆς Πελοποννήσου. Αἰχμάλωτος πλέον δὲν μποροῦσε νὰ δραπετεύσει. Βέβαια, καὶ ἐκεῖ δὲν ξέχασε τὸν παλαιὸ ἑαυτό του. Τοὺς ἀναστάτωνε ὅλους. Ἡ γυναίκα του δίπλα του ἥσυχη, ἀλλὰ καὶ φοβισμένη τὸν ὑπηρετοῦσε, ἐνῶ τὸ νοσηλευτικὸ προσωπικὸ προσπαθοῦσε νὰ τὸν δαμάσει. Καὶ σιγὰ-σιγά, μία καὶ βοηθοῦσε καὶ ἡ ἀσθένεια, τὸ «θηρίο» δαμαζόταν. Ἔτσι, αὐτὸς ποὺ τὶς πρῶτες μέρες φερόταν ἀγέρωχα καὶ περιφρονητικά, μάλιστα στὸν τόσο εὐσυνείδητο καὶ ἐπιμελῆ Ἱερέα-Ἐφημέριο τοῦ Νοσοκομείου, ὁ ὁποῖος τακτικὰ τὸν ἐπισκεπτόταν, κάποτε λύγισε. Ἦρθε στὰ λογικά του καὶ μὲ σοβαρότητα τοῦ εἶπε μία μέρα:
- Παππούλη, αὔριο στὶς 8 ἡ ὥρα τὸ βράδι, σὲ παρακαλῶ νὰ εἶσαι ἐδῶ. Θὰ εἶναι καὶ τὰ τέσσερα παιδιά μου καὶ ἡ γυναίκα μου. Σὲ θέλω γιὰ κάτι σοβαρό.
Ὁ Ἱερέας δέχθηκε εὐχαρίστως τὴν ἀπρόσμενη πρόσκληση καὶ ἔστειλε μία σύντομη ὁλόθερμη εὐχὴ στὸν Οὐρανό: «Θεέ μου, λυπήσου τον καὶ ἐλέησέ τον». Τὴν ἄλλη μέρα καὶ τὴν ὁρισμένη ὥρα γύρω ἀπὸ τὸ κρεβάτι τοῦ ἀρρώστου τὰ τέσσερα παιδιά του, ἡ γυναίκα του καὶ ὁ Ἱερέας ἦσαν ἕτοιμοι ν’ ἀκούσουν αὐτὸ ποὺ εἶχε νὰ πεῖ ὁ ἄρρωστος ἀρχηγὸς τῆς οἰκογένειας.
-Παιδιά μου, μπροστά σας καὶ μπροστὰ στὸν Παππούλη θέλω νὰ ζητήσω ἕνα μεγάλο, ἕνα θερμὸ «συγγνώμη» ἀπὸ τὴν μητέρα σας, εἶπε ἀργὰ καὶ σταθερά. Καὶ συνέχισε:
-Γνωρίζετε πολὺ καλὰ τί ἔχει περάσει μαζί μου. Λυπᾶμαι βαθιὰ γιὰ ὅλα ὅσα τῆς ἔχω κάμει. Μπροστὰ στὸν Παππούλη καὶ τὸ Θεὸ καὶ ἐνώπιόν σας τὴν παρακαλῶ νὰ μὲ συγχώρεση. Εὐθυμία, μὲ συγχωρεῖς;
Ἡ γυναίκα ἔβαλε τὰ κλάματα. Τὸν εἶχε ἤδη συγχωρήσει.
-Ἔλα ἐδῶ, τῆς λέει. Τῆς παίρνει τὸ χέρι. καὶ τὸ φιλᾶ. Καὶ συνέχισε.
-Παιδιά μου, νὰ τὴν προσέχετε σὰν τὰ μάτια σας. Καὶ ὅση χαρὰ δὲν τῆς ἔδωσα ἐγώ, νὰ τῆς τὴν δώσετε ἐσεῖς. Αὐτὴ εἶναι ἡ τελευταία μου ἐπιθυμία.
Δὲν τοὺς ζήτησε τίποτε ἄλλο. Πρόσθεσε ὅμως:
-Ἄχ, αὐτὴ ἡ μητέρα σας. Εἶναι ὁ ἥλιος τῆς ζωῆς τοῦ σπιτιοῦ μας!
Μετὰ παρακάλεσε τὸν Ἱερέα νὰ μείνει νὰ τὸν ἐξομολογήσει. Καὶ ἐξομολογήθηκε μίας ὁλόκληρης ζωῆς τὶς ἁμαρτίες καὶ δέχθηκε τὴν συγχωρητικὴ Εὐχή. Πόσο ἠρέμησε, πόσο ἡσύχασε! Ἐλευθερώθηκε ἀπὸ τὸ σιδερένιο κλουβὶ τῆς κακίας του. Ὁ λύκος ἔγινε ἀρνί.
Τὴν ἄλλη μέρα τὸ πρωί, συμμετέχοντας στὴν Εὐχὴ «…ὡς ὁ ληστὴς ὁμολογῶ Σοι· μνήσθητί μου Κύριε, ὅταν ἔλθῃς ἐν τῇ Βασιλείᾳ Σου», κοινώνησε τὰ Ἄχραντα Μυστήρια «εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καὶ εἰς ζωὴν αἰώνιον»!
Σὲ λίγες μέρες ἀναχώρησε ἕτοιμος πλέον γιὰ τὴν ἄλλη Ζωή. Τὸ ἄριστο τέλος τοῦ κ. Ἀριστοτέλη ἦταν θρίαμβος τῆς ἀρετῆς τῆς συζύγου του.
ΠΗΓΗ: περιοδ. «Ο ΣΩΤΗΡ», Μάρτιος 2010, σελ. 119-120)
ΠΗΓΗ στὸ Διαδίκτυο : anavaseis.blogspot.com
 Πολυτονισμός-ἀναδημοσίευση κειμένου:http://christianvivliografia.wordpress.com

Γέροντας Παΐσιος:Στά θέματα τῆς πίστεως καί στά θέματα τῆς πατρίδος δέν χωρᾶνε ὑποχωρήσεις

Όταν η πίστη κλονίζεται

Γέροντα, γιατί πολλοί ἄνθρωποι, ἐνῶ πίστευαν, ἔχασαν τήν πίστη τους;

Ἄν δέν προσέχει κανείς στά θέματα τῆς πίστεως καί τῆς λατρείας, σιγά-σιγά ξεχνιέται καί μπορεῖ νά γίνη ἀναίσθητος, νά φθάση σέ σημεῖο νά μήν πιστεύη τίποτε.

Μερικοί, Γέροντα, λένε ὅτι ἡ πίστη τους κλονίζεται, ὅταν βλέπουν νά ὑποφέρουν καλοί ἄνθρωποι.

Ἀκόμη κι αν κάψη ο Θεός όλους τους καλούς, δεν πρέπει να βάλη κανείς αριστερό λογισμό, αλλά να σκεφθή πως ο Θεός ό,τι κάνει, από αγάπη το κάνει. Ξέρει ο Θεός πώς...
... εργάζεται. Για να επιτρέψη να συμβή κάποιο κακό, κάτι καλύτερο θα βγη.

Γέροντα, σήμερα ἀκόμη καί τά πιστά παιδιά ἀμφιταλαντεύονται, γιατί στά σχολεῖα ὑπάρχουν καθηγητές πού διδάσκουν τήν ἀθεΐα.

Γιατί να αμφιταλαντεύωνται; Ἡ Ἁγία Αἰκατερίνη δεκαεννιά χρονῶν ῆταν και διακόσιους φιλοσόφους τους αποστόμωσε με την κατά Θεόν γνώση και την σοφία της. Ακόμη και οι Προτεστάντες την έχουν προστάτιδα της επιστήμης.

Στα θέματα της πίστεως και στα θέματα της πατρίδος δεν χωράνε υποχωρήσεις∙ πρέπει να είναι κανείς αμετακίνητος ,σταθερός.

Γέροντα, παλιά προσευχόμουν με πίστη στον Θεό και ό,τι ζητούσα μου το έκανε. Τώρα δεν έχω αυτήν την πίστη. Πού οφείλεται αυτό;

Στην κοσμική λογική που έχεις. Η κοσμική λογική κλονίζει την πίστη. «Εάν έχητε πίστιν και μη διακριθήτε, πάντα όσα εάν αιτήσητε εν τη προσευχή πιστεύοντες, λήψεσθε», είπε ο Κύριος. Όλη η βάση εκεί είναι. Στην πνευματική ζωή κινούμαστε στο θαύμα. Εάν συν δύο δεν κάνει πάντα τρία∙ κάνει και πέντε χιλιάδες και ένα εκατομμύριο!

Χρειάζεται καλή διάθεση και φιλότιμο. Γιατί, αν ο άνθρωπος δεν έχη καλή διάθεση, τίποτε δεν καταλαβαίνει. Να, και για την Σταύρωση του Χριστού, τόσες λεπτομέρειες είχαν πει οι Προφήτες- μέχρι και τί θα κάνουν τα ιμάτιά Του, τί θα κάνουν τα χρήματα της προδοσίας, ότι θα αγοράσουν μ’ αυτά τον αγρό του Κεραμέως, για να θάβουν τους ξένους-, αλλά, οι Εβραίοι πάλι δεν καταλάβαιναν. «Ο δε παράνομος Ιούδας ουκ ηβουλήθη συνιέναι»…

Από το βιβλίο: «ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΛΟΓΟΙ Ε΄
ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΑΡΕΤΕΣ»
IΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
2007
 Πηγή:http://tistheosmegas.blogspot.com/

῾Η Εκκλησία τῆς Κρήτης γιά μάθημα Θρησκευτικών καί Κάρτα τοῦ Πολίτη


Σχόλιο ᾿Οδυσσέως: Μᾶς προκαλεῖ ἔκπληξη πού μέ δυό λόγια τοῦ Γέροντος Πορφυρίου ἡ ῾Ιερά ἐπαρχιακή Σύνοδος τῆς ᾿Εκκλησίας τῆς Κρήτης παρακάμπτει τόσο γρήγορα τό ἠλεκτρονικό φακέλωμα πού ἐπιχειρεῖται μέ τήν Κάρτα Πολίτη καί τό ἐνδεχόμενο νά χρησιμοποποιηθεῖ μέσα σ᾿ αὐτήν ὁ δυσώνυμος ἀριθμός 666. ῞Ενας ἕνας διορατικός Γέροντας, ὁ π. Παΐσιος,  ἔχει γράψει πάρα πολλά σχετικά μέ τό θέμα τοῦ Ἀντιχρίστου, τό 666 καί τά ἔσχατα. Αὐτόν γιατί κἄν δέν τόν ἀναφέρει; Ποιοί εἶναι οἱ ἀνεύθυνοι καί ποιοί εἶναι οἱ ὑπεύθυνοι; Τό θέμα δέν εἶναι τόσο ἁπλό. ᾿Αναμένουμε τήν τοποθέτηση ἐπί τοῦ καυτοῦ αὐτοῦ θέματος τῆς Δ.ΙΣ. τῆς ᾿Εκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος.

Aνακοινωθέν της Ιεράς Επαρχιακής Συνούδου της Εκκλησίας Κρήτης
 Η Ιερά Επαρχιακή Συνοδος της Εκκλησίας Κρήτης, συνήλθε σήμερα, 12 Οκτωβρίου 2010, στο Ηράκλειο σε τακτική Συνεδρία, ασχολήθηκε με τα θέματα της Ημερησίας Διατάξεως και μεταξύ άλλων αποφάσισεν ομοφώνως:

α) Οι κατά τόπους Σεβ. Αρχιερείς της Μεγαλονήσου να προσκαλέσουν τους Θεολόγους Καθηγητές των Εκκλησιαστικών Επαρχιών τους, να συζητήσουν μαζί τους τα θέματα που τους απασχολούν και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών, τον Ορθόδοξο Πολιτισμό και την Παράδοσή μας καθώς και για τις αγωνίες και τους προβληματισμούς των παιδιών μας,

β) Αναφορικά με το θέμα της ηλεκτρονικής κάρτας συναλλαγών του πολίτη προτρέπει και παρακαλεί τον Ιερό Κλήρο και τον ευσεβή Λαό της Κρήτης, να μην τρομοκρατείται από ανεύθυνους, να προσδοκά το Πρόσωπον του Ερχόμενου Κυρίου Ιησού Χριστού, υπενθυμίζει δε τα λόγια του διορατικού Γέροντος Πορφυρίου: «... αν εμείς έχομε μέσα μας τον Χριστό, δεν μπορεί με τίποτα να μας πειράξει ο αντίχριστος...».

Γέροντας ᾿Ιάκωβος Τσαλίκης: ὁ ταπεινός ἀσκητής τοῦ ῾Οσίου Δαυίδ τοῦ ἐν Εὐβοίᾳ


τοῦ ᾿Αρχιμανδρίτη π. Κυρίλλου,
Καθηγουμένου ῾Ιεράς Μονῆς ῾Οσίου Δαυίδ Εὐβοίας
᾿Από τό περιοδικό «ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ»

    Ο γέροντας γεννήθηκε στις 5 Νοεμβρίου 1920 από ευσεβείς γονείς. Την Θεο­δώρα από το Λιβίσι της Μικράς Ασίας και τον Σταύρο από την Ρόδο. Η οικογένεια της μητέρας του ήταν γνω­στοί στο Πατριαρχείο, ευερ­γέτες των σχολείων της Μάκρης και με σπουδαία εκκλη­σιαστική παράδοση. Στις αρ­χές του 1922 «Τούρκοι πιάσανε τον πατέρα του ο οποί­ος οδηγήθηκε στα βάθη της Ασίας. Μετά την καταστρο­φή η οικογένεια του ακολού­θησε τον σκληρό δρόμο της προσφυγιάς. Το καράβι τους μετέφερε στην Ιτέα και από εκεί πήγαν στην Άμφισσα Ε­κεί για καλή τους τύχη το 1925 βρήκαν τον πατέρα του μικρού Ιακώβου και μαζί πλέ­ον η οικογένεια μετακινήθη­κε στο χωριό Φαράκλα της Εύβοιας.
    Ο μικρός Ιάκωβος ή­ταν επτά χρονών και είχε μά­θει απέξω την θεία Λειτουρ­γία χωρίς να γνωρίζει γράμ­ματα. Το 1927 πήγε σχολείο και διακρίθηκε για τις επιδό­σεις του. Η αγάπη του για την εκκλησία ήταν έκδηλη. Την ί­δια χρονιά εμφανίσθηκε μπροστά του η Αγία Παρασκευή και του φανέρωσε το λαμπρό εκκλησιαστικό του μέλλον ενώ συχνά διάβαζε ευχές, προσευχόταν και θε­ράπευε συγχωριανούς του. Το 1933 τελείωσε το δημοτικό αλλά οι οικονομικές δυσκολίες της οικογένειας του δεν του επέτρεψαν να συνεχίσει στο γυμνάσιο. Ακολούθησε τον πατέρα του στην δουλειά του.
Ο μητροπολίτης Χαλκίδος εντυπωσιασμένος από το ψάλσιμο του τον χειροθέτησε αναγνώστη. Από το 1938 και μετά η ζωή του ήταν καθαρά ασκητική. Έτρωγε λί­γο, κοιμόταν ελάχιστα, προ­σευχόταν συνεχώς και δού­λευε σκληρά. Τα βάσανα και οι κακουχίες της κατοχής τα­λαιπώρησαν τους άτυχους πρόσφυγες. Τον Ιούλιο του 1942 πέθανε η μητέρα του προλέγοντας του ότι θα γίνει ιερέας.
    Το 1947 ο Ιάκωβος πήγε στρατιώτης. Τα πειράγ­ματα των συναδέλφων του που του είχαν βγάλει το παρατσούκλι ο «πάτερ Ιάκω­βος» αλλά και ο χλευασμός τους δεν τον πτοούσαν. Ο δι­οικητής του τον εκτιμούσε ι­διαίτερα και ήταν από τους λίγους που κατάλαβε το λαμπρό μέλλον που θα είχε το νεαρό προσφυγόπουλο. Με­τά την απόλυση του από το στρατό (1949) ο Ιάκωβος σε ηλικία 29 χρονών χάνει και τον πατέρα του. Ο αγώνας του τώρα για να αποκατα­στήσει την αδελφή γίνεται εντονότερος, χωρίς όμως να παραμελεί αυτό το οποίο πο­θεί από τα παιδικά του χρό­νια. Να γίνει μοναχός. Έχοντας εκπληρώσει την επιθυμία της μητέρας του, να παντρέψει την αδελφή του το Νοέμβριο του 1952 προ­σέρχεται στο μοναστήρι του Οσίου Δαβίδ στις Ροβιές, για να εκπληρώσει και την δική του επιθυμία Σε ηλικία 32 ε­τών πλέον ο Ιάκωβος γίνεται δόκιμος μοναχός και στις 19 Δεκεμβρίου 1952 στην Χαλ­κίδα ο Μητροπολίτης Γρηγόριος τον χειροτόνησε ιερέα. Έτσι συνέχισε η ζωή του α­σκητή Ιάκωβου, εργασία στο μοναστήρι, προσευχή στο ασκητήριο του Οσίου Δαβίδ, οι θεοπτίες και θαύματα τα ο­ποία με τον καιρό πλήθαιναν. Ο βαθμός άσκησης του ήλθε σε υψηλά πνευματικά επίπε­δα και πολλές φορές οι δαί­μονες τον έδειραν βάναυσα. Ο ίδιος έβλεπε και συνομι­λούσε συχνά με τους οσίους Δαβίδ και Ιωάννη Ρώσο, ενώ το προορατικό του χάρισμα ήταν σπουδαίο. Τον Αύγου­στο του 1963 με θαυμαστό τρόπο ταΐσε με δυόμισι οκά­δες μανέστρα, 75 εργάτες με πλουσιοπάροχες μερίδες και περίσσεψε και μισή κα­τσαρόλα.!
   Στις 25 Ιουνίου 1975 ο γέροντας Ιάκωβος ανέλαβε το πηδάλιο της μονής της μετανοίας του. Από την λιτοδίαιτη και ασκητική ζωή η υγεία του άρχισε να κλονίζεται. Οι φλέβες του ποδιών του ήταν σάπιες, έκανε εγ­χείριση Βουβωνοκήλης, σκω­ληκοειδίτιδας, προστάτη, καρδιάς και σύμφωνα με τις μαρτυρίες του καθηγητή Κρεμαστινού που του έβαλε τον βηματοδότη «..η θεία δύνα­μη κρατούσε τον παππού..». Από το 1990 και μετά ο γέ­ροντας δεν είχε πλέον δυ­νάμεις και οι κρίσεις στην υ­γεία του αυξήθηκαν. Τον Σεπτέμβριο του 1991 μετά από μικροεμφράγματα νοσηλεύθηκε στο Γενικό Κρατικό. Ε­πιστρέφοντας στην μονή έ­παθε φλεγμονή η οποία εξε­λίχτηκε σε πνευμονία Ο ίδιος είχε διαισθανθεί το τέλος του. Το πρωί της 21ης Νοεμ­βρίου 1991 πήγε στην ακο­λουθία, έψαλε και κοινώνη­σε. Μετά εξομολόγησε μερικούς πιστούς και έκανε τον γύρο της μονής εσωτερικά και εξωτερικά. Το μεσημέρι εξομολόγησε μία πνευματι­κή του κόρη, ενώ τον υποτα­κτικό του Ιλαρίωνα, τον οποίον εκείνη την μέρα θα χει­ροτονούσε σε ιεροδιάκονο ο μητροπολίτης Χαλκίδος. Μό­λις ήλθαν οι πατέρες ο γέ­ροντας προσπάθησε να σηκωθεί, αλλά ζαλίστηκε. Η αναπνοή του βάρυνε, ο σφυγ­μός του εξασθένησε και από τα χείλη του βγήκε ένα μικρό φύσημα. Ο γέροντας είχε πά­ρει πλέον τον δρόμο για την μακαρία ζωή.
     Οι λαϊκοί που ειδοποιήθηκαν για την κηδεία του ήταν ελάχιστοι. Τα τηλέ­φωνα πήραν φωτιά ο ένας στον άλλο μετέδιδαν το θλι­βερό γεγονός. Την επόμενη μέρα χιλιάδες κόσμου κατέ­κλυσαν το μοναστήρι, κληρι­κοί όλων των βαθμίδων, πνευματικοπαίδια του γέροντα από όλη την Ελλάδα, ήλθαν να δώσουν τον τελευταίο α­σπασμό. Η αυλή της μονής ή­ταν κατάμεστη. Η νεκρώσι­μος ακολουθία εψάλη στο ύ­παιθρο και μετά από τους επικήδειους λόγους, ο πρώην Κεφαλληνίας Προκόπιος εί­πε να υψώσουν το φέρετρο ψηλά να δουν οι πιστοί τον Όσιο γέροντα. Μόλις εφάνη το ιερό λείψανο με μία φωνή οι χιλιάδες των πιστών κραύ­γασαν « Άγιος, Άγιος». Σήμερα 10 χρόνια ακριβώς με­τά από εκείνη την ημέρα που γράφονται οι γραμμές αυτές, έχει γίνει πλέον πεποίθηση σε όλη την Ελλάδα ότι ο γέ­ροντας Ιάκωβος με τα δεκά­δες μετά θάνατον του θαύ­ματα, έχει καταταγεί στην χο­ρεία των Αγίων. Μένει να το αντιληφθούν και οι εκκλη­σιαστικοί μας ταγοί και να του δώσουν και αυτοί την θέση που του αρμόζει και επί­σημα στην ιεραρχία της Ορ­θόδοξης Εκκλησίας.
Εμείς αιτούμεθα από τον γέροντα Όσιο Ιάκωβο να μας προστα­τεύει και να πρεσβεύει υπέρ ημών στον Κύριο και Θεό μας.

Απο τις διδαχές του μακαριστού π Ιακώβου

     Είπε ο Γέροντας. Ένας άνθρωπος ρώτησε. Εφ` όσο ο πατήρ Ιάκωβος αγαπά το Θεό και τους Αγίους και τον Όσιο Δαβίδ και πιστεύει στα Ιερά Λείψανα και στις Εικόνες και στο Θεό, γιατί ο Θεός επέτρεψε και πήγε στο Νοσοκομείο και του έκαναν σοβαρές εγχειρήσεις;
Επέτρεψε ο Θεός για να ταπεινωθώ.
     Τον Άγιο Ιωάννη τον Pώσσο, ο Γέροντας τακτικά τον επισκεπτόταν, κυρίωςπηγαίνοντας για την Αθήνα για τους γιατρούς που τον παρακολουθούσαν. Κάποτε πήγα έλεγε Ο γέροντα και βλέπω τον άγιο ζωντανό μέσα στη λάρνακά του. Του λέω. – Άγιε μου πως περνούσες στη Μικρά Ασία, τι αρετές είχες και αγίασες; Ο Άγιος μου απάντησε. Μέσα στη σπηλιά που ήταν στάβλος κοιμόμουνα και με τα άχυρα σκεπαζόμουνα τον χειμώνα για να μην κρυώνω. Είχα και την ταπείνωση και την πίστη.
Σε λίγο μου λέει. Περίμενε, πάτερ Ιάκωβε, γιατί ήρθαν τώρα δυο άνθρωποι και με παρακαλούν για ένα παιδί άρρωστο. Περίμενε να πάω να βοηθήσω. Ξαφνικά άδειασε η λάρνακα γιατι ο Άγιος έφυγε. Σε λίγη ώρα ξαναγύρισε, δεν τον είδα πως γύρισε, αλλά τον είδα να τακτοποιείται μέσα στη λάρνακα του σαν ένας άνθρωπος.
    Στις 15 Ιουλίου 1990, ημέρα Κυριακή, το πρωί, μόλις ο π. Ιάκωβος κατέβηκε από το κελλάκι του στο Ναό για την Θεία Λειτουργία περιέγραφε μέσα στο ιερό με πρόσωπο εκστατικό σε Πατέρες της Μονής του όσα ο Θείος Ιωάννης ο Ρώσος «πνευματικό τω τρόπω» του είχε πει την νύχτα που πέρασε – «ο Θεός οίδε» - εμπρός στην Ιερά Λάρνακα με το αδιαλώβητο σκήνος Του στο Ναό Του στο Προκόπι.Νομίζουν πως κοιμάμαι, πεθαμένος, είμαι νεκρός και δεν υπολογίζουν οι Χριστιανοί. Εγώ όμως είμαι ζωντανός. Τους πάντες βλέπω. Το σώμα μου είναι μέσα, αλλά εγώ εξέρχομαι πολλές φορές από την λάρνακα μου. Τρέχω ανάμεσα στους ανθρώπους για να τους βοηθήσω. Πολύς ο πόνος. Αυτοί δε με βλέπουν. Εγώ τους βλέπω και τους ακούω τι λένε. Και πάλι μπαίνω στη λάρνακα μου. Αλλά άκουσε Πάτερ μου να σου πω. Πολλή η αμαρτία στο κόσμο, πολλή η ασέβεια και πολλή η απιστία.Γιατί τα λες αυτά Άγιε μου; Του απάντησα. Δε βλέπεις πόσος κόσμος έρχεται στη χάρη σου και σε προσκυνά;Πολλοί έρχονται, Πάτερ Ιάκωβε, αλλά λίγα είναι τα τέκνα μου, πρόσθεσε ο Όσιος και συνέχισε. Για αυτό πρέπει να γίνει πόλεμος. Γιατί μεγάλη η αμαρτία στο κόσμο.Όχι, Άγιε μου του είπα ταραγμένος.Από μικρό παιδί όλο σε πολέμους και ταλαιπωρίες βρέθηκα. Στην Μικρά Ασία που γεννήθηκα αλλά και όταν ήλθαμε στην Ελλάδα. Ύστερα Άγιε μου αν γίνει έξαφνα ο πόλεμος θα χαθούν και ψυχές πριν προφτάσουν να μετανοήσουν. Πρέπει να γίνει πόλεμος, πρέπει να γίνει πόλεμος, πρέπει να γίνει πόλεμος, απάντησε λυπημένα με μια σταθερή φωνή ο Όσιος και συνέχισε ότι θα γίνουν ορισμένες πλημμύρες, πυρκαγιές και άλλες καταστροφές στην περιοχή της Εύβοιας κα κάπου άλλα δεινά.   Όλα όσα είπε ο Όσιος στον Γέροντα εκείνο το βράδυ πράγματι συνέβησαν και συμβαίνουν. Την πρώτη Αυγούστου 1990 κηρύχτηκε πόλεμος στον περσικό κόλπο., ενώ λίγο αργότερα στην Εύβοια έγιναν πλημμύρες από καταρρακτώδης βροχές, χάθηκαν ανθρώπινες ζωές και προξενήθηκαν μεγάλες υλικές καταστροφές και φωτιές κατέκαψαν δάση και άλλες εκτάσεις.
       Όταν προσκομίζω , έλεγε ο Γέροντας, βλέπω τις ψυχές που περνούν από μπροστά μου και με παρακαλούν να τις μνημονεύσω, και να θέλω να τις ξεχάσω δεν μπορώ. Έλεγε ο Γέροντας πολύ να προσέχουμε στην προσευχή μας τι ζητάμε από τον Θεό, γιατι παραδείγματος χάρη δεν ξέρουμε, όταν του ζητήσουμε δοκιμασία και μας τη δώσει,αν θα την αντέξουμε.
    Έλεγε επισης ο Γέροντας.Όταν ο Ιερέας βγάζει μερίδες και μνημονεύει τα ονόματα των πιστών στην Ιερά Πρόθεση κατεβαίνει Άγγελος Κυρίου και παίρνει την μνημόνευση αυτή και την πηγαίνει και την εναποθέτει στο Θρόνο του Δεσπότου Χριστού ως προσευχή γι` αυτούς που μνημονεύθηκαν.
Σκεφθείτε λοιπόν τι αξία έχει να σας μνημονεύσουν στην Αγία Πρόθεση. Κάποια φορά είχα ξεχάσει να μνημονεύσω στους κεκοιμημένους τη μητέρα μου, που ήταν Αγία γυναίκα. Όταν τελείωσα την Θεία Λειτουργία, και πήγα στο κελλάκι μου, Εκεί που καθόμουν, ήλθε η ψυχή το πνεύμα της μητέρα μου και μου είπε με παράπονο.Πάτερ Ιάκωβε δε με μνημόνευσες σήμερα. Πως μητέρα δεν σε μνημόνευσα. Κάθε μέρα σας μνημονεύω και μάλιστα την καλύτερη μερίδα σας βγάζω τις είπα. Όχι παιδί μου, σήμερα με ξέχασες και η ψυχή μου δεν αναπαύεται τόσο όσο τις άλλες μέρες που με μνημονεύεις, μου απάντησε. Σκεφθείτε τι μεγάλος κέρδος και ωφέλεια δέχεται η ψυχή όταν τη μνημονεύει ο ιερέας.
    Είδα και την ψυχή του πατέρα μου, έλεγε ο Γέροντας, να κάθεται έξω από ένα απλό σπιτάκι σαν κελλάκι και του λέω.  Πατέρα μου, εσύ που ήσουν και χτίστης, δεν έχτιζες ένα μεγαλύτερο σπίτι να μένεις άνετα, αλλά κάθεσαι σε ένα τέτοιο σπιτάκι; Τότε τι μου λέει. Παιδί μου, εσύ με τις προσευχές σου και τις ελεημοσύνες σου μου έκτισες το σπιτάκι αυτό και το έχω και μένω.
     Ένα πνευματικό του παιδί λέει στον Γέροντα. Πήγαμε στο μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου του εν Ολύμπω. Κι ο γέροντας εντελώς φυσικά του λέει. Παιδί μου, ο Άγιος Διονύσιος ήταν εδώ πριν λίγες ημέρες και συλλειτουργήσαμε!!
   Πήγε κάποιος στον γέροντα και του λέει. Κάνω 3000 μετάνοιες το εικοσιτετράωρο. Του λέει ο γέροντας.Καλά κανείς παιδί μου, αλλά από τώρα κι ύστερα να κανείς 100 μετάνοιες, γιατί αργότερα θα κουραστείς και δεν θα κανείς καμία.
Για το θέμα της τηλεόρασης έλεγε. Η τηλεόραση - το κουτί του διαβόλου – κάνει μεγάλη ζημία, ιδιαίτερα στα παιδιά, γι αυτό και πρέπει να βγει από το σπίτι. στους γονείς που ρωτούσαν τι να κάνουμε τα παιδιά μας όταν δεν ακούνε τους έλεγε.Προσευχή θα κάνετε με πίστη, θα τα νουθετήσετε κι όσο μπορείτε με την αγάπη και με τον καλό το τρόπο. Γιατί με συγχωρείτε, με το αυστηρό δεν πάει.
Γιατί σου λέω σηκώνουμε και φεύγω και πάει. Κι είναι σήμερα Σόδομα και Γόμορρα και κάτι χειρότερο.
    Είπε ο γέροντας. Όταν είχε κοιμηθεί ο Γέροντας μου ο πατήρ Νικόδημος, είπα στην προσευχή μου, που να πήγε άραγε η ψυχή του;Τότε είδα, όχι σε όνειρο, αλλά πνευματικό τω τρόπω ότι με φώναξε ο Γέροντας μου να του πάω τα κλειδιά της Μονής γιατί ήρθε ο Μέγας Αρχιερέας. Πήγα λοιπόν έξω από την πόρτα του κελιού που είναι πάνω από την είσοδο της μονής κι όταν έφτασα κοντά, ακούω ομιλίες, ερώτηση, απάντηση.  Μσα γινόταν ανάκριση, εξέταση.Χτύπησα την πόρτα και μπήκα μέσα στο δωμάτιο και τι να δω!!!....... ο Γέροντας μου στεκόταν όρθιος, ξεσκούφωτος με το κεφάλι κατεβασμένο και τα χέρια σταυρωμένα με πολύ φόβο και ευλάβεια. Απέναντι του ήταν ο Μέγας Αρχιερέας καθήμενος επί θρόνου. Ο θρόνος ήταν μετέωρος ένα μέτρο πάνω από το δάπεδο. Το πρόσωπο του έλαμπε. Χρυσό σαν καθαρό κερί, δεν μπορώ να το περιγράψω παιδί μου . Στα γόνατα του ήταν ανοιχτό ένα βιβλίο και μέσα ήταν γραμμένη η ζωή του Γέροντά μου. Ρωτούσε ο Μέγας Αρχιερέας και απαντούσε ο Γέροντας μου. Μόλις μπήκα μέσα σταμάτησε η ανάκριση, πήγα στον Γέροντα μου, του έβαλα μετάνοια και του έδωσα τα κλειδιά της Μονής. Γέροντα έφερα και τα κλειδιά της Λειψανοθήκης μην τυχόν θελήσει ο Αρχιερέας να προσκυνήσει τα Άγια Λείψανα, του είπα. Ο γέροντας μου τα πήρε. Ήθελα να βάλω μετάνοια και στον Μέγα Αρχιερέα, αλλά δεν μου είπε τίποτε ο Γέροντας μου και επειδή ήμουν υποτακτικός, δεν μπορούσα να κάνω κάτι χωρίς ευλογία. Έτσι βάζοντας μετάνοια στον Γέροντα μου και υποκλινόμενος από μακριά στον Μέγα Αρχιερέα, βαδίζοντας προς τα πίσω, χωρίς να γυρίσω την πλάτη μου, βγήκα από το δωμάτιο. Αμέσως Μόλις βγήκα άρχισε πάλι η ανάκριση.
    Είδα, παιδί μου, ότι όλη μας η ζωή, έργα, λόγια, σκέψεις είναι γραμμένα, θα δώσουμε για όλα λόγο.Όσο για τον Γέροντά μου πληροφορήθηκα ότι η ψυχή του πήγε πολύ καλά.

᾿Αθεόφοβοι καί ἀδίστακτοι ρημάζουν ῾Ιερούς Ναούς: κλέβουν παγκάρια, εἰκόνες , ἱερά λείψανα




Μητροπόλεις και ενορίες οχυρώνουν τους ιερούς ναούς
 
Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - του Νίκου Παπαχρήστου
Συναγερμούς, προβολείς και περιπολίες πιστών «επιστρατεύουν» μητροπόλεις και ενορίες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το «κύμα» διαρρήξεων Ιερών Ναών σε όλη την χώρα. «Περιφρουρήσατε τους ναούς» καλεί μέσω της «Κ» ο μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος που σχεδόν καθημερινά βλέπει κάποιο ναό της εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας του να «ανοίγεται» από διαρρήκτες. «Δεν αφαιρούν μόνο τα χρήματα από τα παγκάρια. Κλέβουν εικόνες, λειψανοθήκες και λείψανα αγίων, μανουάλια και άλλα τιμαλφή ακόμα και καμπάνες», σημειώνει ο μητροπολίτης Νικόλαος και προσθέτει: «Εχουν τρόπους να εξουδετερώνουν συναγερμούς, είναι απόλυτα οργανωμένοι και έχουν σηκώσει μέχρι και χρηματοκιβώτια».
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση 36χρονου ιερόσυλου που συνελήφθη την περασμένη εβδομάδα ύστερα από έφοδο της Αστυνομίας στο σπίτι του στα Χανιά. Στην κατοχή του βρέθηκαν περισσότερες από 200 εικόνες, 20 Ευαγγέλια του 19ου και 20ού αι., λειψανοθήκες με λείψανα Αγίων κ.ά. «Τα πουλάνε. Πουλάνε τα λείψανα των Αγίων. Δεν έχουν κανένα δισταγμό, δεν φοβούνται τίποτα», τονίζει ο μητροπολίτης Φθιώτιδος στην επαρχία του οποίου λειτουργούν 245 ναοί, 800 παρεκκλήσια, 1.000 εξωκλήσια και 20 μονές. «Στα χωριά οι εναπομείναντες ηλικιωμένοι πηγαίνουν νωρίς για ύπνο. Χωρίς επαρκή αστυνόμευση οι κλέφτες μπορούν να σηκώσουν ολόκληρη Εκκλησία», προσθέτει και υπενθυμίζει ότι μόλις πριν από λίγους μήνες άγνωστοι διέρρηξαν τρεις ναούς με τη μέθοδο του ριφιφί.
Ηπειρος και Μακεδονία
Συχνές είναι οι διαρρήξεις ναών σε χωριά της Ηπείρου και της Μακεδονίας. Την παραμονή των Χριστουγέννων του 2009 ο Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Κουκούλι Ζαγορίου λεηλατήθηκε. Η λεία των ληστών ήταν 50 εικόνες και ιερά σκεύη ανεκτίμητης -ιστορικής και θρησκευτικής- αξίας. Από τη Μονή Κηπίνης Ιωαννίνων ληστές αφαίρεσαν ολόκληρο το τέμπλο, ενώ από τη Μονή της Παναγίας στο Μαρτίνο Αν. Ζαγορίου έκλεψαν ανεκτίμητες παλαιές εικόνες. Σε μια προσπάθειά της να αναχαιτίσει τους αρχαιοκάπηλους η Μητρόπολη Ιωαννίνων έχει ξεκινήσει την καταγραφή και δημοσίευσή των κειμηλίων που βρίσκονται στους ναούς της. «Είναι μια διαδικασία συστηματικής καταγραφής και φωτογράφισης των κειμηλίων που γίνεται σε συνεργασία με την 8η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. Δεν έχουμε άλλη λύση παρά να φυλάμε σκοπιά έξω από τους δεκάδες ναούς μας», δηλώνει στην «Κ» ο αρχιμανδρίτης Φιλόθεος Δέδες, πρωτοσύγκελλος της Μητροπόλεως Ιωαννίνων.

ΡΕΖΙΛΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ...

Ο ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΙΖΕΙ ΑΛΛΑ ΤΙΣ ΜΟΝΑΧΕΣ ΤΙΜΩΡΕΙ!!!


ΝΕΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΑΙΡΕΤΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ (ΣΑΒΒΑΤΟΥ)
Ο ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΙΖΕΙ
ΑΛΛΑ ΤΙΣ ΜΟΝΑΧΕΣ ΤΙΜΩΡΕΙ!!!
============

Αλειτούργητες μένουν οι καλόγριες στη Μονή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καλαμάτας, καθώς ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος τις τιμώρησε και πάλι.
Συγκεκριμένα, ο μητροπολίτης από τις 26 Σεπτεμβρίου άφησε τη μονή χωρίς ιερέα, ενώ λειτουργούσε εκεί ο π. Νικόλαος Κάρκαλης.
Αυτό σημαίνει ότι στη μονή δεν θα τελούνται ακολουθίες και μυστήρια, ενώ οι μοναχές εάν θέλουν να κοινωνήσουν θα πρέπει να πηγαίνουν σε άλλες εκκλησίες.
Η νέα τιμωρία επιβλήθηκε επειδή ο δεσπότης θεωρεί πως οι καλόγριες δε συμμορφώθηκαν, όπως του είχαν υποσχεθεί πριν άρει το επιτίμιο της ακοινωνησίας.
Να θυμίσουμε ότι τον περασμένο Μάιο είχαν παραπεμφθεί στο Επισκοπικό Δικαστήριο 4 μοναχές, κατηγορούμενες για απείθεια και καταφρόνηση της προϊσταμένης εκκλησιαστικής αρχής, του ποιμενάρχη τους και μητροπολίτη, για δημιουργία φατρίας σε βάρος της Εκκλησίας και του μητροπολίτη, για παράβαση μοναχικής ομολογίας περί υπακοής στην Εκκλησία και για δεινότατο σκανδαλισμό της συνειδήσεως των πιστών.
Η ημερομηνία εκδίκασης της υπόθεσης από το Συνοδικό Δικαστήριο δεν έχει οριστεί ακόμη.
ΠΗΓΗ:
Ελευθερία Καλαμάτας,

Εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων “Ρομφαία”
http://panayiotistelevantos.blogspot.com

Με τόν Big Brother στήν τσέπη μας (Χρῆστος Ζέρβας)


Η «φοροκάρτα», που θα χρησιμοποιήσουμε το 2011 για την ηλεκτρονική καταγραφή όλων των οικονομικών συναλλαγών μας σε τράπεζες και καταστήματα, ώστε να μην απαιτείται η έκδοση αποδείξεων για την εφορία, είναι απλώς η αρχή.
Βιομετρικές κάρτες έχουν υιοθετηθεί στη Βρετανία. Το πρόγραμμα δεν έχει επεκταθεί ακόμη σε όλους τους πολίτες λόγω αντιδράσεων αλλά και κόστους. Το «κυρίως μενού» έρχεται στο τέλος του επόμενου χρόνου, οπότε αναμένεται να τεθεί σε ισχύ η νέα βιομετρική «κάρτα του πολίτη».
Βιομετρικές κάρτες έχουν υιοθετηθεί στη Βρετανία. Το πρόγραμμα δεν έχει επεκταθεί ακόμη σε όλους τους πολίτες λόγω αντιδράσεων αλλά και κόστους.


Και οι δύο κάρτες, ωστόσο, προκαλούν έντονους προβληματισμούς και αντιδράσεις νομικών αλλά και της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, καθώς έχουν άμεση σχέση με την καθημερινή δραστηριότητα των πολιτών και τις σχέσεις τους με τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.


Νέα ταυτότητα

Σύμφωνα με την άποψη που επικρατεί σε κυβερνητικούς κύκλους, η «κάρτα του πολίτη», που θα αντικαταστήσει την παλαιά αστυνομική ταυτότητα, θα είναι βιομετρικού τύπου και θα περιλαμβάνει, εκτός του μικροτσίπ, ψηφιακή φωτογραφία του κατόχου της, τουλάχιστον δύο δακτυλικά του αποτυπώματα, την ηλεκτρονική του υπογραφή για συναλλαγές με διάφορες υπηρεσίες και σωρεία άλλων προσωπικών πληροφοριών (ΑΜΚΑ, ΑΦΜ), τα οποία θα τον ταυτοποιούν.

Το περιεχόμενο της νέας κάρτας προκύπτει, λένε κυβερνητικές πηγές, από τον ευρωπαϊκό κανονισμό 444/2009, που υποχρεώνει όλες τις χώρες της Ε.Ε. να καθιερώσουν εντός δύο ετών βιομετρικά στοιχεία στα διαβατήρια και όλα τα ταξιδιωτικά έγγραφά τους. Ηδη στα ελληνικά διαβατήρια έχουν ενσωματωθεί και η ψηφιακή φωτογραφία και τα δακτυλικά αποτυπώματα για όλους τους πολίτες άνω των 12 ετών.

Με δεδομένο ότι η κάρτα του πολίτη θα αντικαταστήσει την αστυνομική ταυτότητα, η οποία θεωρείται σήμερα ταξιδιωτικό έγγραφο, η κυβέρνηση θεωρεί ότι η υποχρέωση ενσωμάτωσης αυτών των στοιχείων πρέπει να επεκταθεί και στη νέα «κάρτα του πολίτη».

Ετσι, δέκα χρόνια μετά την κατάργηση των δακτυλικών αποτυπωμάτων, αυτά επανέρχονται, για λόγους ασφάλειας, μέσω της Ε.Ε.!

Οι φόβοι αυτοί αυξάνονται αν αναλογιστεί κανείς ότι στις νέες πλαστικοποιημένες κάρτες θα υπάρχει μικροτσίπ, όπου θα αποθηκεύονται κρίσιμες πληροφορίες, καθώς και μια σειρά από προσωπικά στοιχεία των πολιτών.

Μέλη της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, εκτός της γενικής ανησυχίας για την έκταση εφαρμογής της «φοροκάρτας» που εξέφρασε στη Βουλή ο πρόεδρός της, Χρ. Γεραρής, έλεγαν στην «Κ.Ε.» ότι «η έκταση των στοιχείων που ζητείται να καταγράφονται φαίνεται να δημιουργεί πρόβλημα μείζονος διακινδύνευσης στα προσωπικά δεδομένα των πολιτών».

Υπό παρακολούθηση

Ενα από τα πιο σημαντικά ζητήματα που ανακύπτουν, κυρίως από την καταγραφή της οικονομικής δραστηριότητας των πολιτών, είναι ο κίνδυνος δημιουργίας καταναλωτικού «προφίλ» και κατηγοριοποίησής τους, αφού όλοι, ακόμη και μαθητές, θα μπορούν να τις χρησιμοποιούν!

Βέβαια, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν έχει ενημερωθεί ακόμη επισήμως για το πλήρες περιεχόμενο των βιομετρικών και προσωπικών πληροφοριών που θα περιέχονται στην «κάρτα του πολίτη» και τη «φοροκάρτα». Αλλά, με βάση τις μέχρι τώρα πληροφορίες, θεωρούσαν το περιεχόμενο αυτό πολύ βαρύ για τη διασφάλιση του δικαιώματος στην ιδιωτική ζωή. Κυβερνητικοί παράγοντες αποσαφήνιζαν, πάντως, ότι όλα τα βήματα εφαρμογής της νέας ταυτότητας θα γίνουν σε συνεννόηση και συμφωνία με την Αρχή.

Οι ίδιες πηγές προσέθεταν με νόημα ότι η φύλαξη των δεδομένων της κάρτας και η ταυτοπροσωπία του κατόχου της θα επιτυγχάνονται με προηγμένες μεθόδους και τεχνικές, ενώ σε κάθε στάδιο χρήσης θα απαιτείται ρητή συγκατάθεση του πολίτη. Για τον λόγο αυτό και θα αποδοθεί σε κάθε κάτοχο κάρτας ένας προσωπικός αριθμός ασφάλειας (ΡΙΝ) της κάρτας.

Σύμφωνα με όσα είναι γνωστά, από το 2012 όλοι οι έλληνες πολίτες θα διαθέτουν μια νέα, βιομετρική κάρτα, η οποία θα αποτελεί το ψηφιακό κλειδί για όλες τις συναλλαγές με το κράτος (και την εφορία) όσες επιχειρήσεις το επιθυμούν.

Το κόστος της εγκατάστασης του νέου συστήματος βιομετρικών καρτών, αν και δεν έχει ακόμη εκτιμηθεί επακριβώς, αναμένεται να φτάσει σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Και αυτό γιατί, εκτός του υλικού των καρτών, πρέπει όλες οι δημόσιες υπηρεσίες που θα ενταχθούν στο νέο σύστημα ηλεκτρονικής αναγνώρισης να προμηθευθούν τις απαραίτητες ειδικές συσκευές υποδοχής και ανίχνευσης.
alopsis