"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Κυριακή 4 Ιουλίου 2010

῾Ο π. ᾿Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος γιά τόν Καζαντζάκη


Η διδασκαλία του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου για το Νίκο Καζαντζάκη αποκτά ιδιαίτερη επικαιρότητα, καθώς μόλις χθες έγιναν τα εγκαίνια του μουσείου «Ν.Καζαντζάκης» στη Μυρτιά Ηρακλείου με την παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, της κ. Ντόρας Μπακογιάννη και άλλων επισήμων. Την είδηση μεταδίδουν σήμερα όλα τα ΜΜΕ. Και είναι μεν αναμενόμενο οι πολιτικοί και άλλοι κοσμικοί άνθρωποι να εκφράζουν με υπερβολές το θαυμασμό τους για το Ν. Καζαντζάκη, δεν είναι όμως σπάνιες οι φορές που και θεολόγοι μιλούν με τρόπο τουλάχιστον διφορούμενο ή και εγκωμιαστικό για αυτόν. Για μας τους θεολόγους και τους Ορθόδοξους Χριστιανούς όμως βαρύτητα έχουν οι λόγοι των Πατέρων μας. Ας παρακολουθήσουμε λοιπόν όσα αναφέρουν για το Νίκο Καζαντζάκη ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος αλλά και ο Γέρων Θεόκλητος Διονυσιάτης.
Λένε μερικοί:
-Θρησκεύων ον ο Καζαντζάκης. Είχε πνευματικές ανησυχίες και αναζητήσεις!.....
Απάντησε ο π. Επιφάνιος και είπε:
-Και τί μ' αυτό; Πού κατέληξε; Ξέρετε τι ζήτησε ο ίδιος να γραφεί στον τάφο του; «Δεν ελπίζω τίποτα, δε φοβούμαι τίποτα, είμαι ελεύθερος». Και εγράφη βε­βαίως. Πηγαίνετε στα κοιμητήρια να διαβάσετε επι­γραφές πάνω στους τάφους πιστών ανθρώπων. «Προσδοκώ ανάστασιν νεκρών» η «Αναστήσονται οι νεκροί και εγερθήσονται οι εν τοις μνημείοις» η «Χριστός εγήγερται εκ νεκρών, απαρχή των κεκοιμημένων» και άλλα.
Γνωρίζετε ποιά ήταν η τελευταία λέξη του Καζα­ντζάκη; «Διψώ». Και έγραψε πολύ εύστοχα και ευφυώς ο π. Θεόκλητος ο Διονυσιάτης σ' ένα άρθρο του: «Άραγε πριν ακόμη βγη η ψυχή του να προγευόταν την βασανιστική φλόγα της καμίνου του πυρός του ε­ξώτερου σαν τον πλούσιο που ωδυνάτο εν τη φλογί ε­κείνη και ήθελε κάποιον να του αναψύξει την γλώσ­σα;».
Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΑΣ
π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ Ι. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Αρχιμ. Εφραίμ Χαλή, Θεολόγου
Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη"
Θεσσαλονίκη
πηγή: Ι.Μονή Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου
http://thriskeftika.blogspot.com

῾Ο ᾿Αρχιεπίσκοπος ῾Ιερώνυμος ὁ ἁπλοῦς συζητᾶ μέ τούς νέους καί ἀπαντᾶ σέ "ὅλες" τίς ἐρωτήσεις τους




Αν είχατε μπροστά σας τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμο, τι θα θέλατε να τον ρωτήσετε; Σίγουρα πάρα πολλά! Για αυτό κι εμείς, τον επισκεφθήκαμε στη Μητρόπολη Αθηνών και του θέσαμε τους προβληματισμούς μας! Δείτε την αποκλειστική συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου στο neolaia.gr, με ερωτήσεις πολιτικές, οικονομικές, θρησκευτικές, κοινωνικές.
Ποια η γνώμη του Αρχιεπισκόπου για τη φορολόγηση της εκκλησίας; Τι πιστεύει για το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία; Ποια η θέση του για το διαχωρισμό κράτους εκκλησίας; Θα τιμωρούσε τους «Βατοπεδινούς»; Ποια η γνώμη του για το σκάνδαλο στο Βατικανό; Αυτές είναι μερικές μόνο από τις ερωτήσεις μας, από τις οποία δεν άφησε ούτε μία αναπάντητη. Φιλικός, χαμογελαστός, πράος, πρόθυμος, παρά την επιθετικότητά και την επιμονή μας αρκετές φορές. Αξίζει να δείτε ολόκληρο  το βίντεο. Ή έστω να το αφήσετε να παίζει και να σερφάρετε παράλληλα, αν και θα χάσετε την παραστατικότητα των περιγραφών.

Πατῆστε στά κίτρινα γράμματα  γιά νά μεταφερθεῖτε στό  neolaia.gr,
῾Ο ᾿Αρχιεπίσκοπος ῾Ιερώνυμος ὁ ἁπλοῦς συζητᾶ μέ τούς νέους καί ἀπαντᾶ σέ "ὅλες" τίς ἐρωτήσεις τους

Τί σημαίνει «ὀλίγιστος»- τοῦ Χρήστου Γιανναρᾶ



Ο επιθετικός προσδιορισμός «ολίγιστος», που οι πολίτες αποδίδουμε στον σημερινό πρωθυπουργό της Ελλάδας, συνιστά κριτική αποτίμηση, συγκριτική ετυμηγορία εμπειρική. Οχι εμπαθή λεκτική υπερβολή, όχι χλεύη.
Ο χαρακτηρισμός συνάγεται από γεγονότα, συμπεριφορά (δημόσια) ευδιάκριτη και στοιχεία δηλωτικά ατομικής ιδιαιτερότητας.
Από τα γεγονότα θα μπορούσε κανείς να θυμίσει, ενδεικτικά, κάποια πρόσφατα και κοινής προφάνειας: Την προεκλογική διαβεβαίωση του σημερινού πρωθυπουργού ότι «λεφτά υπάρχουν» και, επομένως, η παροχολογία που συγκροτούσε το τάχα και πολιτικό του πρόγραμμα, ήταν αξιόπιστη. Ξέρουμε ότι ήξερε, ενημερωμένος έγκαιρα τουλάχιστον από τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, την ακάθεκτα επερχόμενη χρεοκοπία. Την απέκρυψε από τον λαό, διέψευδε τις πανικόβλητες ομολογίες του προκατόχου και αντιπάλου του, μόνο για να ψηφοθηρήσει. Ηταν συμπεριφορά ανεύθυνου πολιτικάντη, ανθρώπου ολίγιστης ευσυνειδησίας.
Παρ’ όλα αυτά, για τους πολίτες που έβλεπαν το επί δεκαετίες όργιο της κομματικής κραιπάλης (τα κατά συρροήν οικονομικά εγκλήματα των κυβερνήσεων Ανδρέα Παπανδρέου, Κων. Μητσοτάκη, Κων. Σημίτη, Κων. Καραμανλή του βραχέος), η εξαγγελία ότι «λεφτά υπάρχουν» μπορούσε ενδεχομένως να έχει ρεαλιστικό αντίκρισμα: Με δραστικές, αμείλικτες περικοπές στις ξέφρενες σπατάλες του κομματικού κράτους (και χωρίς να θιγεί στο παραμικρό το κοινωνικό κράτος) η οικονομία ήταν δυνατό να νοικοκυρευτεί. Αν διαλύονταν μεθοδικά οι απειράριθμες εταιρείες του Δημοσίου με τη χρυσοπληρωμένη (κομματική) στελέχωση. Αν απολύονταν οι (κομματικές) στρατιές των «ειδικών συμβούλων» στα υπουργεία, όπως και όλοι οι διορισμένοι στο Δημόσιο με πονηρές παρακάμψεις του ΑΣΕΠ τα τελευταία χρόνια. Αν αναλαμβανόταν τίμιος έλεγχος του «πόθεν έσχες» σε εργολήπτες του Δημοσίου, προμηθευτές νοσοκομείων και Ενόπλων Δυνάμεων, εφοριακούς, υπαλλήλους Πολεοδομίας – και κατάσχονταν περιουσίες. Αν στήνονταν, κατά απόλυτη προτεραιότητα, θεσμοί κρίσης, αξιολόγησης και ιεραρχικής διαβάθμισης των δημοσίων υπαλλήλων για να ενεργοποιηθεί η κρατική παραγωγικότητα. Και πολλά άλλα ανάλογα, του κοινού νου.
Τότε, ίσως να μη χρειαζόταν καν δανεισμός και πάντως η δανειοληπτική αξιοπιστία της χώρας θα ήταν διαφορετική. Αλλά ο σημερινός πρωθυπουργός προτίμησε να εγκαταλείψει ανεμπόδιστη την εσωτερική, οικονομική και κοινωνική κατρακύλα: άρχισε να περιφέρεται από χώρα σε χώρα, στις αυλές των ισχυρών, διαφημίζοντας το τεράστιο χρέος της χώρας, την πλαστότητα κρατικών προϋπολογισμών και στατιστικών στοιχείων, σε ποιους; Μα σε αυτούς που τους εκλιπαρούσε να μας δανείσουν επιπρόσθετα και στους εκτιμητές της δανειοληπτικής αξιοπιστίας μας. Εδινε την εντύπωση ότι θεληματικά τους προκαλούσε να μεγεθύνουν στο έπακρο την απαξίωση της χώρας και τη δική τους τοκογλυφική απληστία. Για πρώτη φορά από ιδρύσεως ελλαδικού κράτους, το όνομα των Ελλήνων εξευτελίστηκε και διασύρθηκε σε τέτοιο βαθμό, σε διεθνή κλίμακα. Από πρωθυπουργό ολίγιστο.
Στην περίπτωση αυτή η λέξη «ολίγιστος» προσέλαβε, εκ των πραγμάτων, και σημασίες πέραν του ανεπαρκούς ή ανίκανου. Διότι, όταν ένας πρωθυπουργός, πρώτον: παραιτείται εξ αρχής από κάθε απόπειρα να αντιπαλέψει τη χρεοκοπία με τομές μεταρρυθμιστικές, δεύτερον: περιφέρεται στα παλκοσένικα της διεθνούς δημοσιότητας ξεγυμνώνοντας τις πομπές της χώρας του, τρίτον: επαιτεί να συνεχιστεί ο δανεισμός του υπερχρεωμένου κράτους του με όποιους όρους κι αν θέσουν οι τοκογλύφοι – τότε δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν: ΄Η να δυσλειτουργούν οι νοητικές του ικανότητες ή να εκτελεί διατεταγμένη υπηρεσία.
Από το δεύτερο υποθετικό ενδεχόμενο ξεκινούν τα φανταστικά και αναπόδεικτα, αλλά τετράγωνης λογικής σενάρια: Οτι η χρεοκοπημένη Ελλάδα είχε έγκαιρα εντοπιστεί ως «αδύναμος κρίκος» για μια μεθοδική επίθεση του δολαρίου στο ευρώ και στις οικονομίες των χωρών της Ευρωζώνης. Και ο ολίγιστος ΓΑΠ είχε επίσης έγκαιρα επιλεγεί ως ο πλέον «εύχρηστος» πρωθυπουργός για να οδηγήσει πειθήνια τη χώρα σε παραίτηση από την εθνική της κυριαρχία, καθιστώντας το ΔΝΤ έμμεσο ρυθμιστή των οικονομιών της Ευρωζώνης.
Τέτοια σενάρια μένουν συνήθως αναπόδεικτα – το «τέλειο έγκλημα» στις διεθνείς σχέσεις μοιάζει πολύ ευκολότερο (και συχνότερο) από όσο στα ποινικά χρονικά. Ο ολίγιστος ευθύνεται μόνο για παραπτώματα: ολιγωρία, ανευθυνότητα, ανικανότητα. Την Κερκόπορτα, για να μην εισβάλει η «τρόικα» και λεηλατήσει τη ζωή μας, δεν τη φύλαξε κλειστή. Κανένας, όμως, δεν μπορεί να αποδείξει ότι προσυνεννοημένα την άνοιξε στους γύπες.
Σίγουρα κληρονόμησε συντελεσμένη χρεοκοπία. Αν είχε έστω και την ελάχιστη πρόθεση να την αντιπαλέψει, θα συγκροτούσε κυβέρνηση με πρόσωπα ικανά να τιθασεύσουν τη συμφορά, ανθρώπινη ποιότητα από οποιονδήποτε πολιτικό και κοινωνικό χώρο. Δεν θα έδινε προτεραιότητα στην επίδειξη κομματικής «ανανέωσης», δεν θα πρόσφερε υπουργεία σε φιλαράκια απόφοιτους περιώνυμων πανεπιστημίων για το μεταπτυχιακό τους stage. ΄Η πραγματικά αγνοούσε τι παρελάμβανε ή το γνώριζε και αντέδρασε σαν ψιλικατζής κομματάρχης. Και τα δύο ενδεχόμενα δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό «ολίγιστος».
Τα μειονεκτικά στοιχεία ατομικής ιδιαιτερότητας (εμφάνιση, εκφραστική δυνατότητα, αμήχανος μιμητισμός του πατρικού αρχηγικού προτύπου, νοοτροπία απόδημου ή και αλλοδαπού που καταφανώς απαξιώνει τα εντόπια – και όσα άλλα κατά προτεραιότητα συζητούνται από τους δηκτικούς Νεοέλληνες) δεν είναι επιτρεπτό να καταλογίζονται στον σημερινό πρωθυπουργό. Είναι στοιχεία που προϋπήρχαν και οι ψηφοφόροι του τα αγνόησαν, στοιχεία ανάλογα με τις μουσολίνιες πόζες ή τις κωμικές, τάχα αρχηγικές, τσιρίδες και υψωμένες γροθίτσες προγενέστερων πρωθυπουργών. Το πολιτικό προσωπικό στην Ελλάδα δεν ανανεώνεται, αντλείται από τα πιο υποβαθμισμένα και ανυπόληπτα κοινωνικά στρώματα (συνδικαλιστές, κομματικές νεολαίες, γόνους επαγγελματιών της πολιτικής), η ψήφος των πολιτών είναι παγιδευμένη σε επιλογές ντροπής ή απελπισίας. Και το ενδεχόμενο να αρχηγεύουν ακόμα και οι ολίγιστοι, γίνεται αυτονόητα ανεκτό.
Αν η τρέχουσα κρίση, το εφιαλτικό φάσμα πείνας εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων και ο διεθνής εξευτελισμός της αξιοπρέπειας των Ελλήνων λειτουργήσουν σαν καταλύτης κοινωνικής αφύπνισης (πράγμα μάλλον απίθανο), τότε ο όνομα των Παπανδρέου θα ηχεί για τους πολλούς όπως το όνομα των Γλύξμπουργκ. Και ο σημερινός ολίγιστος πρωθυπουργός του «μνημονίου» θα εγκαταλείψει νύκτωρ τη χώρα. Τέτοιες εκπλήξεις, οσοδήποτε απίθανες, έχουν ξανασυμβεί στην Ελλάδα.
Πηγή http://news.kathimerini.gr (Κυριακή 4-07-2010)

Τραπεζάκια ἔξω..

Σχόλιο klision: Φαίνεται πώς ὅλοι τά πίνουν, μόνο ἡ καϋμένη ἡ ᾿Αλέκα φαίνεται νά  εἶναι ἀπομονωμένη καί δέν βρέχει τό χειλάκι της. Σοσιαλιστική λιτότητα ἴσως... Πάντως ὡραῖο τό κολάζ, ἄν καί ἔχει μεγάλη δόση φαντασίας!

 

Ένα χρόνο μετά...

Από το http://clopyandpaste.blogspot.com/

Tί γυρεύει ὁ Νταβούτογλου στό παζάρι;

"Ένα καράβι για την Γάζα" με πλοιοκτήτη τον Νταβούτογλου...

Γράφει ο Κώστας Χατζηαντωνίου
http://manifestogrecia.blogspot.com/

Το πρόσφατο αιματηρό επεισόδιο μεταξύ του στολίσκου ακτιβιστών που έπλεε προς τη Γάζα (με ναυαρχίδα το τουρκικό «Mavi Marmara») και ειδικών δυνάμεων του Ισραήλ, αποτέλεσε αφορμή για να φωτιστούν μια σειρά από αλλαγές που επίκεινται στους στρατηγικούς συσχετισμούς στην Ανατολική Μεσόγειο. Οι αλλαγές αυτές μπορούν να αποδειχτούν δραματικά αρνητικές για τη χώρα μας αλλά και...
 ανέλπιστη ευκαιρία αν επιτέλους αποφασίσουμε να συγκροτήσουμε μιαν ελληνοκεντρική εξωτερική και αμυντική πολιτική, πέρα από ιδεοληπτικά στερεότυπα. Η μακρά αβελτηρία μας μπροστά στην πάγια τουρκική επιθετικότητα που λαμβάνει πλέον οξύτατη μορφή (συγκεκαλυμμένη πίσω από νεοοθωμανικές ευγένειες που υπόσχονται ανοχή προς την πολιτιστική μας ιδιαιτερότητα, αρκεί να γίνουμε υποτελείς), αν συνεχιστεί, δεν θα μείνει για πολύ καιρό ακόμη ατιμώρητη...
 
ἀναδημοσίευση: http://press-gr.blogspot.com

Τουλάχιστον, κάποιοι νά ἀκούγονται...

του Νίκου Παπαχρήστου
Ενάντια στον αποκλεισμό των λιμανιών από ομάδες διαδηλωτών, χαρακτηρίζοντάς τον «αναρχία» και «κατάλυση του Κράτους», τάχθηκε στο Κυριακάτικό μήνυμά του ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος. Από τα πυρά του δυναμικού Ιεράρχη δεν ξέφυγε ούτε ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούτογλου. Κρατώντας το βιβλίο του κ.Νταβούτογλου στα χέρια του, ο Μητροπολίτης Άνθιμος αναφέρθηκε στις θέσεις του υπουργού εξωτερικών της γείτονος κάνοντας λόγο για "πλήρη αμφισβήτηση" της κυριαρχίας της Ελλάδος στο Αιγαίο και των δικαιωμάτων της σε μια σειρά από άλλα ζητήματα. Και εκείνη την στιγμή, ασφαλώς συμπτωματικά, τεχνικό πρόβλημα «διέκοψε» την απευθείας αναμετάδοση από την ΕΤ3 του πύρινου κηρύγματός του κ.Ανθίμου. 

«Είδα προχθές την ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ που έκαναν την απεργία τους και διαδήλωναν σε κεντρική λεωφόρο του κέντρου των Αθηνών. Είπα έχουν δίκιο. Έχουν δίκιο και το ξέρουμε. Μάθαμε όμως όλοι μας στα πολλά.  Τους χάρηκα γιατί ήταν μια διαμαρτυρία δυνατή μεν αλλά ευπρεπής, χωρίς έκτροπα, χωρίς τίποτα άλλο που να κοστίσει στους εμπόρους και τους καταστηματάρχες. Τους είδα και είπα ωραία, καλά τα πήγαν. Ας ακούσει η Κυβέρνηση, ας ακούσουν οι άνθρωποι της τρόικας για τι πρέπει να κάνουν για να βελτιώσουμε λίγο ακόμη και αυτά (σ.σ. μέτρα) με τα οποία μας απειλούν. Αλλά όμως έτσι θα πρέπει να αντιδρούμε με ευπρέπεια» είπε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης για να συνεχίσει και να γίνει περισσότερο συγκεκριμένος και δεικτικός:

«Αλλά δεν είστε όλοι υπέρ της γνώμης ότι ήταν λάθος να καταστρέφουμε τον ελληνικό τουρισμό απαγορεύοντας στα βαπόρια να πάρουν τους επιβάτες και να τους πάνε στα νησιά και στον προορισμό τους;  Αυτές είναι πράξεις βίας, είναι πράξεις αναρχίας, πράξεις καταλύσεως του Κράτους, πράξεις οι οποίες προσπαθούν να επιβάλλουν αυτό που οι ολίγοι θέλουν. Να το διεκδικήσουν αν έχουν δίκιο. Αλλά όχι με αυτό τον τρόπο.

Οι επιβάτες, οι δικοί μας και οι ξένοι που πάνε στον προορισμό τους, με τα λίγα τους λεφτά, με την οικονομία τους, να δουν τα σπίτια τους, τους δικούς τους ή να ξεκουραστούν στην θάλασσα των νησιών μας, δεν δικαιούνται να ταξιδέψουν; Έχουν πληρώσει… Γιατί τους χαλάς το πρόγραμμα όλο και καταστρέφεις την εικόνα του τουρισμού στην Ελλάδα;

Αυτά είναι τα στοιχεία της δικής μας καταστροφής. Παρακαλούμε όλους και ικετεύουμε όλους, διαδηλώστε και ζητάτε το δίκιο σας, είμαστε και εμείς μαζί σας σε ό,τι είναι δίκαιον. Αλλά δεν είμαστε ποτέ στην αναρχία, στην κατάλυση του κράτους και στην επιβολή του δικού μας θελήματος εις βάρος των άλλων αδέλφων μας».

Ο Νταβούτογλου και το βιβλίο του

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης  σημείωσε στην ομιλία του ότι οι συνέπειες στα εθνικά μας θέματα μπορεί να είναι καταστροφικές εάν είμαστε εξασθενημένοι σε οικονομικό και ηθικό επίπεδο.
        
«Εάν φτάσουμε σε σημείο να καταρρεύσουμε αδελφοί μου οικονομικά και να έρθει η χρεοκοπία θα χάσουμε την ισορροπία μας οι έλληνες και πιθανώς θα πέσουμε σε εσωτερικές διαφορές. Ο Θεός να φυλάει. Και σε αυτή την αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται. Και οι λύκοι είναι πολλοί και περιμένουν. Και αλλοίμονο στην Ελλάδα εάν οι Έλληνες χάσουν την ενότητα τους. Εάν οι Έλληνες χάσουν τον πραγματικό μπούσουλα της ζωής που είναι η αγάπη και η θυσία για την πατρίδα μας».

Και ο Θεσσαλονίκης Άνθιμος αναφέρθηκε στις θέσεις που διατυπώνει ο υπουργός Εξωετικών της Τουρκίας στο νέο βιβλίο του που πρόσφατα κυκλοφόρισε και στην Ελλάδα.

«Αχμετ Νταβούτογλου. Ξέρετε ποιος είναι. Ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας. Το θέμα του. “Το στρατηγικό βαθός. Η διεθνής θέση της Τουρκίας”.

 Έψαξα, δεν μπόρεσα να το μελετήσω όλο βέβαια, ούτε έχω χρόνο να σας το πω, αλλά οι σελίδες του είναι φρικτές για εμάς. Πλήρης αμφισβήτηση των δικαιωμάτων της Ελλάδος εις το Αιγαίο. Πλήρης αμφισβήτηση της κυριαρχίας μας επί των νησιών. Πλήρης αμφισβήτηση της υφαλοκρηπίδος. Πλήρης αμφισβήτηση του δικαιώματός μας για το πώς θα κινούμαστε στο FIR,  δηλαδή σε αυτά που ορίζονται στους αιθέρες από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Και ακόμη και στη θάλασσα γίνεται λόγο για τα μικρά νησιά. Για τα ακραία νησιά μας αλλά και για την Κρήτη. Αν δείτε για την Κύπρο τι λέει αυτός ο οποίος είναι ο νέος θεωρητικός της ανανεώσεως της βουλήσεως της Τουρκίας να κυριαρχήσει στα Βαλκάνια με την συνδρομή δε ξέρω ποιων, εάν τα Βαλκάνια τεμαχιστούν σε μικρά Κράτη.

Σε αυτή την περίπτωση λοιπόν και σε πλείστα άλλα θέματα ο κύριος Νταβούτογλου, ο υπουργός εξωτερικών, αφήνει να φανεί όλη η διάθεση της Τουρκίας, να κυριαρχήσει στο αιγαίο, στα νησιά, στην Ελλάδα, όπου όπως λέει οι Έλληνες θα κρατούν τα νησιά…(πρόβλημα στην εικόνα και τον ήχο)…θα…(πρόβλημα στην εικόνα και τον ήχο)…προετοιμάζουν τη διεθνή παρουσία της Τουρκίας…(διακοπή αναμετάδοσης ΕΤ3)».

Η ομοφυλόφιλη Πρωθυπουργός


Νωρίτερα ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης είχε αναφερθεί στην οικονομική κρίση και κυρίως στις πνευματικές διαστάσεις και τις ηθικές προεκτάσεις  της κρίσης που κλονίζει την ελληνική κοινωνία. Φωνάζουν μερικοί. «Είναι θέμα πνευματικό, είναι θέμα αρνήσεως και καταλύσεως των αρχών; Το λένε μερικοί. Αλλά δεν το ακούει κανείς. Και βλέπετε μια στενή, σταθερή, στυγνή αντίληψη και τακτική από τους κρατούντες ότι το θέμα της οικονομίας αντιμετωπίζεται καθεαυτό ή με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ή με εκείνους οι οποίοι μας βοηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όχι λοιπόν δεν είναι έτσι τα πράγματα. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι οι άρχοντές μας και οι  κυβερνήτες μας θα παραλάβουν την οικονομίας παραλελυμένην πάνω στο ξυλοκρέβατο και να την οδηγήσουν μπροστά στον Χριστό, μπροστά στον Θεό και μαζί με τα ανθρώπινα μέτρα που λαμβάνουν να ζητήσουν συγχώρεση των αμαρτιών για να έρθει η αμαρτία όπως έγινε σήμερα με τον παραλυτικό».

Ο κ.Άνθιμος αναφέρθηκε και την Πρωθυπουργό της χώρας (σ.σ. Ισλανδίας) που παντρεύτηκε στην συντροφό της αφήνοντας έμμεσες αιχμές στα ΜΜΕ που παρουσίασαν εμφατικά το γεγονός. «Για να ωφεληθεί ποιος; Για να πει ο κόσμος τι; Για να διερωτηθούν τα νέα παιδιά και να πουν τι συμβαίνει; Σε ένα κράτος, σε ένα ανώτατο αξίωμα, διαστροφή; Και τόσα άλλα που γνωρίζετε…»