"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

᾿Επιστάτα ἐπιστάτα, ἀπολλύμεθα! (εὐαγγέλιο ἡμέρας)

τίς ἄρα οὗτός ἐστιν, ὅτι καὶ τοῖς ἀνέμοις ἐπιτάσσει καὶ τῷ ὕδατι, καὶ ὑπακούουσιν αὐτῷ;


Τό Εὐαγγελιο τῆς ἡμερας
(Κατά Λουκᾶν η΄ 22-25)

Καὶ ἐγένετο ἐν μιᾷ τῶν ἡμερῶν καὶ αὐτὸς ἀνέβη εἰς πλοῖον καὶ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ, καὶ εἶπε πρὸς αὐτούς· διέλθωμεν εἰς τὸ πέραν τῆς λίμνης· καί ἀνήχθησαν. πλεόντων δὲ αὐτῶν ἀφύπνωσε. καὶ κατέβη λαῖλαψ ἀνέμου εἰς τὴν λίμνην, καὶ συνεπληροῦντο καὶ ἐκινδύνευον. προσελθόντες δὲ διήγειραν αὐτὸν λέγοντες· ἐπιστάτα ἐπιστάτα, ἀπολλύμεθα! ὁ δὲ ἐγερθεὶς ἐπετίμησε τῷ ἀνέμῳ καὶ τῷ κλύδωνι τοῦ ὕδατος, καὶ ἐπαύσαντο, καὶ ἐγένετο γαλήνη. εἶπε δὲ αὐτοῖς· ποῦ ἐστιν ἡ πίστις ὑμῶν; φοβηθέντες δὲ ἐθαύμασαν λέγοντες πρὸς ἀλλήλους· τίς ἄρα οὗτός ἐστιν, ὅτι καὶ τοῖς ἀνέμοις ἐπιτάσσει καὶ τῷ ὕδατι, καὶ ὑπακούουσιν αὐτῷ;

Μεταφραση
(Κατά Λουκᾶν η΄ 22-25)

Μιά μέρα ὁ Ἰησοῦς μπῆκε μαζί μέ τούς μαθητές του σ΄ ἕνα πλοιάριο καί τούς εἶπε: «Ἄς πᾶμε στήν ἀπέναντι ὄχθη τῆς λίμνης». Καί τράβηξαν στ΄ ἀνοιχτά. Ἐνῶ ἔπλεαν, ἐκεῖνος ἀποκοιμήθηκε. Ξαφνικά ξέσπασε στή λίμνη ἀνεμοθύελλα, ἄρχισαν νά μπαίνουν νερά στό πλοιάριο, καί κινδύνευαν. Τόν πλησίασαν τότε οἱ μαθητές καί τόν ξύπνησαν λέγοντάς του: «Δάσκαλε, δάσκαλε, χανόμαστε!» Ἐκεῖνος τότε ξύπνησε κι ἐπιτίμησε τόν ἄνεμο καί τήν τρικυμία· σταμάτησαν, κι ἔγινε γαλήνη. Εἶπε τότε στούς μαθητές του: «Ποῦ εἶναι ἡ πίστη σας;» Ἐκεῖνοι φοβήθηκαν κι ἔλεγαν μέ κατάπληξη μεταξύ τους: «Ποιός λοιπόν εἶναι αὐτός, πού διατάζει ἀκόμη καί τούς ἀνέμους καί τά κύματα καί τόν ὑπακοῦν;»

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

Μητροπολίτης Σπάρτης Εὐστάθιος:Ο ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΘΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ



Παναγιώτατε Ποιμενάρχα μας καί πνευματικέ μας πατέρα

κ. κ. ΕΥΣΤΑΘΙΕ,

Θεοφιλέστατε γιε νδρούσης,

 28/09/2010

Μὲ μεγάλη χαρὰ καὶ πολὺ τὴν ἐν Κυρίῳ καύχηση ἀξιωνόμαστε σήμερα νά ἑορτάσουμε τή συμπλήρωση 30 χρόνων ἀγλαόκαρπου Ἀρχιερατείας στὴν τοπική μας Ἐκκλησία τοῦ Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας καὶ Πνευματικοῦ μας Πατέρα κ. κ. ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ.
Ἀντιλαμβανόμαστε, ὡστόσο, ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ ὅτι τὸ νὰ ὁμιλήσουμε ἐγκωμιαστικὰ γιὰ τὸ πρόσωπο ἑνὸς ἐκκλησιαστικοῦ ἀνδρός, ὅταν μάλιστα μᾶς συνδέουν μὲ αὐτὸν πνευματικοὶ δεσμοὶ, μὲ τὴν ἀπόλυτη ἔννοια τῆς ἐν Χριστῷ πνευματικῆς συγγενείας, δὲν εἶναι καθόλου εὔκολο πρᾶγμα. Ὁ υἱὸς ἀκούει, δὲν μιλάει. Ἐνωτίζεται τὰ λόγια τοῦ Πατρός, τὰ βάζει βαθύτατα μέσα στὴν καρδιά του καὶ τὰ μετουσιώνει σὲ πράξη. Αὐτὴ εἶναι ἡ τάξη τῆς πνευματικῆς ζωῆς. Ἔτσι ἐπολιτεύθη καὶ ἔζησε πάνω στὴ γῆ ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ, τὸ ἀπόλυτο πρότυπο τῆς πνευματικῆς υἱότητος καὶ ἀπόλυτο πρότυπο κάθε πιστοῦ Χριστιανοῦ.
Ὅμως, ὁ υἱὸς ἔχει καὶ μία ἄλλη μέριμνα : ἐπιθυμεῖ τὴ δόξα τοῦ Πατρός. Κίνητρο αὐτῆς τῆς ἐπιθυμίας εἶναι ἡ Ἀγάπη.
Παίρνοντας θάρρος, λοιπὸν, καὶ ἐμεῖς ἀπὸ τὴν ἀγάπη ποὺ ἔχει ὁ υἱὸς πρὸς τὸν πατέρα του, θὰ ἐπιχειρήσουμε νὰ σκιαγραφήσουμε τὴν προσωπικότητα καὶ τὸ ἔργο τοῦ Ποιμενάρχου μας, τοῦ ἀκούραστου ἐργάτου τῆς τοπικῆς μας ἐκκλησίας, πρὸς δόξα Θεοῦ καὶ ἔπαινο τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ. Στὴν οὐσία δὲν τὸν ἐπαινοῦμε ἐμεῖς ἀλλὰ τὰ ἔργα του.
Εἶναι γόνος πολύτεκνης ἑπταμελοῦς οἰκογένειας καί εὐτύχησε νά ἔχει συνετούς, ἐργατικοὺς καὶ τίμιους γονεῖς, τοὺς μακαριστοὺς Ἀθανάσιο καὶ Παναγιώτα Σπηλιώτη, οἱ ὁποῖοι τὸν ἀνέθρεψαν ἐν παιδείᾳ καί νουθεσίᾳ Κυρίου καὶ φύτεψαν στὴν καρδιὰ του ἀγαθὰ συναισθήματα ἀγάπης πρὸς τὸν Θεὸ καὶ τὸν συνάνθρωπο.
Τό 1940 εἶδε τὸ φῶς στὴν ἱστορικὴ Βαλύρα Μεσσηνίας. Τὰ ἐγκύκλια γράμματα ἔμαθε στὸ πολυθέσιο δημοτικὸ σχολεῖο τῆς γενέτειράς του, ἐνῷ τελείωσε τὸ Γυμνάσιο – Λύκειο στὴ μαρτυρικὴ κωμόπολη τοῦ Μελιγαλᾶ. Τὸ 1963 γίνεται πτυχιοῦχος τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Ἀθηνῶν.
 Τὸ ἔτος 1964 κείρεται μοναχὸς στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου Βουλκάνου καὶ ἐν συνεχείᾳ χειροτονεῖται Διάκονος ὑπὸ τοῦ ἀοιδίμου Μητροπολίτου Γόρτυνος καὶ Μεγαλοπόλεως κυροῦ Εὐσταθίου, τοποτηρητοῦ τότε τῆς Ἱ. Μ. Μεσσηνίας. Διετέλεσε καθηγητὴς στὸ Ἀνώτερο Ἐκκλησιαστικὸ Φροντιστήριο Καλαμάτας. Τὸ ἔτος 1966 μετετέθη ὡς ἱεροκῆρυξ στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Γόρτυνος καὶ Μεγαλοπόλεως. Τὸ 1966 χειροτονεῖται πρεσβύτερος καὶ τὴν ἴδια μέρα τοῦ ἀπονέμεται τὸ ὀφφίκιον τοῦ ἀρχιμανδρίτου.
Στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Γόρτυνος καὶ Μεγαλοπόλεως ὑπηρέτησε ἐπὶ ἕντεκα συναπτὰ ἔτη ὡς ἱεροκῆρυξ, ἐκ τῶν ὁποίων τὰ δυὸ καὶ ὡς καθηγητὴς στὴν Ἐπαγγελματικὴ Σχολὴ Μεγαλοπόλεως. Τὸ ἔτος 1977 προσεκλήθη ὑπὸ τοῦ ἀείμνηστου Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσσηνίας κυροῦ Χρυσοστόμου ὡς Ἱεροκῆρυξ καὶ Πρωτοσύγκελλος καί διορίστηκε ὡς Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Βουλκάνου.
Ἐξελέγη Μητροπολίτης τὴν 28ην  Αὐγούστου 1980. Χειροτονήθηκε τὴν 31η  Αὐγούστου καὶ ἐνθρονίστηκε τὴν 28η  Σεπτεμβρίου τοῦ ἰδίου ἔτους.
Τὸ ἔτος 2006 ἀναγορεύτηκε ἐπίτιμος Διδάκτορας τῆς Σχολῆς Ἐπιστημῶν Ἀνθρώπινης Κίνησης καὶ Ποιότητας Ζωῆς, τοῦ Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Πιστὸς στὶς Ἀρχιερατικές του ὑποχρεώσεις ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ τῆς ἐνθρονίσεώς του διακηρύττει ὅτι εἶναι ἕτοιμος νὰ θυσιάσει ὅλες τὶς σωματικὲς καὶ ψυχικές του δυνάμεις γιὰ τὴν πνευματικὴ ἐξυπηρέτηση τοῦ λαοῦ του.
 Ὡς ἀνθρώπινη προσωπικότητα συγκεντρώνει πολλὲς ἱκανότητες καὶ ἀρετὲς ποὺ ἁρμόζουν στὸ μεγάλο του ἀξίωμα καὶ λειτούργημα. Πάντοτε ἁπλός, εὐπροσήγορος καὶ μειλίχιος, πρᾶος καὶ ταπεινός, ἔξυπνος, ὀξυδερκὴς καὶ ὀξύνους, κοινωνικὸς καὶ καταδεχτικός, μὲ ἀνοιχτὸ μυαλὸ ποὺ ξέρει νὰ θέτει στόχους καὶ νὰ βρίσκει εὔκολα τὰ μέσα καὶ τοὺς σωστοὺς συνεργάτες οἱ ὁποῖοι θὰ τὸν βοηθήσουν οὐσιαστικά στὴν ἐπίτευξη αὐτῶν τῶν στόχων.
 Ἔχει ὅραμα γιὰ τὴν κοινωνία καὶ ἰδιαίτερα γιὰ τοὺς νέους μας στοὺς ὁποίους, ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ ποὺ ἀνέλαβε τὰ ἡνία τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας, στήριξε πολλὲς ἐλπίδες. Στὸν ἐνθρονιστήριο του λόγο, συγκεκριμένα, προφητικὰ εἶχε διακηρύξει «ἂν δὲν ἐπιτελεσθεῖ κάτι γενναῖο εἰς τὸν τομέα τῆς νεότητος δὲν θὰ εἶμαι ἥσυχος καὶ ἱκανοποιημένος».
 Τελικά, ἡ παραπάνω διακήρυξη γίνεται πράξη. Αὐτό μαρτυρεῖ ἡ πληθώρα τῶν νέων ποὺ κατακλύζουν τοὺς ἱεροὺς ναοὺς καθημερινά, οἱ νεανικὲς κατασκηνώσεις οἱ ὁποῖες κυριολεκτικὰ ἀσφυκτιοῦν ἀπὸ τὰ πολλὰ παιδιά. Οἱ νέοι συνεργάτες κατηχητές, οἱ νεανικὲς συντροφιές, ἀλλὰ καὶ ἡ προσέλευση πολλῶν νέων ἀνθρώπων στὸ ἱερὸ μυστήριο τῆς ἐξομολογήσεως, ἀποδεικνύουν τοῦ λόγου τὸ ἀληθές.
Ἡ πνευματικὴ προσφορὰ τοῦ Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας εἶναι ἀνεκτίμητη. Ἐνδεικτικὰ ἀναφέρουμε τὶς ἐνενήντα πέντε χειροτονίες νέων μορφωμένων κληρικῶν οἱ ὁποῖοι στολίζουν τὰ Ἱερὰ Θυσιαστήρια, μεταδίδοντας τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ στοὺς πιστούς τῆς ἐπαρχίας μας, τελώντας ἀξιόλογο ποιμαντικό, πνευματικὸ καὶ κοινωνικὸ ἔργο.
Τὸ κηρυκτικὸ ἔργο εἶναι ἀνεξάντλητο. Ὁ Σεβασμιώτατος πάντοτε μὲ τὸν πατερικό, κρυστάλλινο λόγο του, ἐμπνέει καὶ ἐνισχύει πνευματικὰ τὸν κουρασμένο ἄνθρωπο τῆς ἐποχῆς. Ἡ παρουσία του κοντὰ στοὺς πονεμένους, ταλαιπωρημένους καὶ πενθοῦντες ἀδελφούς μας εἶναι ἀνεκτίμητη. Ἡ καθημερινή του προσευχὴ ἐνισχύει καὶ ἐνδυναμώνει τὸ ποίμνιό του γιὰ τὸν καθημερινὸ ἀγῶνα. Στὸν ἐνθρονιστήριο λόγο του εἶπε χαρακτηριστικὰ «ὁ ἱερέας δὲν ἐπιβάλλεται νὰ κάνει μερικὲς θυσίες μόνο, ἀλλὰ ἡ ζωὴ του ὁλόκληρη νὰ εἶναι θυσία».
Πάντα εὑρίσκεται κοντὰ στοὺς ἀνθρώπους καὶ στὶς χαρές τους. Ποτὲ δὲν ἀρνεῖται σὲ κανέναν, ἂν δὲν ἔχει ἄλλες ὑποχρεώσεις, νὰ παρευρίσκεται στοὺς γάμους, τὰ βαφτίσια τῶν παιδιῶν τους, νὰ συμβουλεύει καὶ νὰ νουθετεῖ ἕναν ἕκαστο γιὰ τὸ μυστήριο τό ὁποῖο συντελεῖται.
Κοντὰ, ὅμως, στὶς ἀρετές του, βρίσκομε καὶ μικρὲς ἀδυναμίες. Ποτὲ δὲν λέγει σὲ κανέναν ὄχι. Ὄντας κουρασμένος, ταλαιπωρημένος, πρώτη προτεραιότητα ἔχει τόν ἄνθρωπο σέ βάρος πολλὲς φορὲς τῆς ὑγείας καὶ ἡσυχίας του. Ποιός πῆγε στὸ γραφεῖο του, ζητώντας οἰκονομικὴ βοήθεια, καὶ δὲν ἔφυγε ἱκανοποιημένος; Ἴσως καὶ ἄνθρωποι ποὺ δὲν εἶχαν ἀνάγκη. Ἀπὸ τὸ δικό του τὸ ὑστέρημα παρέχει βοήθεια  σέ ὅλους. Πότε ξεκουράστηκε σὲ διακοπές; Ποτέ. Ἀπὸ φυλακῆς πρωίας μέχρι νυχτὸς ἄγρυπνος στὸ ἱερὸ καθῆκον. Ξεκούρασή του, ἡ βοήθεια στό συνάνθρωπο.
Ἔχει ὅραμα γιὰ τὴν κοινωνία καὶ πολλὲς φορὲς συμβαίνει οἱ κάθ΄ ὕλην ἁρμόδιοι κοσμικοὶ ἄρχοντες νὰ θαυμάζουν τὴ δραστηριότητά του καί νά νοιώθουν ἱκανοποιημένοι, ὅταν ἡττῶνται ἀπὸ ἕναν τέτοιο Νικητή, ποὺ μόνο του κίνητρο εἶναι ἡ ἀγάπη. Διαθέτει νοῦ ὀργανωτικὸ καὶ εἶναι μάρτυρες γι’ αὐτὸ τὰ πάμπολλα φιλανθρωπικὰ ἱδρύματα (τὰ 13 τὸν ἀριθμό) τῆς Μητροπόλεώς μας, τὰ ὁποῖα λειτουργοῦν μὲ βάση πολὺ ὑψηλὲς προδιαγραφὲς σὲ πανελλήνιο καὶ βαλκανικὸ ἐπίπεδο. Ἀνακουφίζουν καθημερινὰ ἑκατοντάδες ἀδελφούς μας, κάνοντας ἐλαφρότερο τὸν πόνο καὶ τὴ δοκιμασία τους καί τὰ εὐεργετικὰ ἀποτελέσματα εἶναι ὁρατὰ καὶ ἁπτὰ στὸν καθημερινὸ ἐπισκέπτη.
Φροντίζει γιὰ ὅλες τὶς ἡλικίες καὶ παρέχει τὴν ἀγάπη του πρὸς πάντες. Ἀκόμη καὶ γιὰ τὰ νήπια, προσφάτως, ἵδρυσε καί λειτούργησε δύο βρεφονηπιακοὺς σταθμοὺς, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ἀνακουφίζει τὶς ἐργαζόμενες μητέρες, ἀλλὰ καὶ τὰ νήπια νὰ ζοῦν σὲ ἕνα ἰδανικὸ περιβάλλον ποὺ τὰ βοηθάει στὴν ψυχοσωματική τους ἀνάπτυξη.
Χαριτολογώντας κάποιος καλοπροαίρετος ἄνθρωπος ἔλεγε : ὅλη ἡ Ἑλλάδα νὰ πεινάσει, ἐμεῖς ἔχουμε τὸ Δεσπότη μας, ποὺ δὲ θὰ μᾶς ἀφήσει νὰ πεινάσουμε. Θὰ μπορούσαμε νὰ γράψουμε τόμους ὁλόκληρους, ἀλλά καὶ πάλι νὰ μὴν ἔχουμε καταγράψει ἐπάξια αὐτὸ τὸ σπουδαῖο φιλανθρωπικὸ ἔργο. Ἕνα ἔργο τό ὁποῖο εἶναι ἀξιόλογο καὶ γιὰ κάποιες πλευρὲς του πού δὲν εἶναι δυνατὸ νὰ σταθμιστοῦν ἀντικειμενικὰ καὶ νὰ καταγραφοῦν μὲ λεπτομέρειες γιὰ τὰ μεγάλα εὐεργετικὰ ἀποτελέσματα ποὺ ἔχουν στὶς καρδιὲς καὶ στὶς συνειδήσεις τῶν πιστῶν.
Ἡ ἀγάπη καὶ τὸ ἐνδιαφέρον του νὰ δεῖ τὶς Ἱερὲς Μονὲς καὶ τὶς ἀδελφότητες νά προοδεύουν πνευματικά, εἶναι ἀπαράμιλλη. Μὲ δικές του πρωτοβουλίες οἱ περισσότερες ἔχουν ἀνακαινιστεῖ καὶ ἐπανδρωθεῖ μὲ νέους μοναχοὺς καὶ μοναχές. Ἡ παρουσία του πάντοτε διακριτική καὶ οἱ συμβουλὲς του σωτήριες, ὅταν, κατὰ καιροὺς, ἀναφύονται προβλήματα. Ὁ ἴδιος φιλακόλουθος καὶ φιλομόναχος, ζεῖ ἀσκητικὴ ζωή, μὲ τὴ λιτή του βιοτή καὶ, τελώντας τὶς καθημερινές του ἀκολουθίες, ἀποπνέει τὸ σεβασμό στοὺς ἀγωνιζόμενους ἀδελφούς μας.
Κατάφερε, ἐδῶ καὶ δεκατρία χρόνια, ὁ λόγος τοῦ Εὐαγγελίου νὰ διαδίδεται καὶ στὸ τελευταῖο χωριό, μέσῳ τοῦ Ραδιοφωνικοῦ Σταθμοῦ, μεταφέροντας τὸ μήνυμα τῆς σωτηρίας καὶ τῆς ἐλπίδας στὸ σημερινὸ κουρασμένο καὶ ἀπελπισμένο ἄνθρωπο τῆς ἐποχῆς. Αὐτὸς ὁ ραδιοφωνικὸς ἄμβωνας, καταδικό του ἔργο, σῴζει ψυχὲς καὶ τρέφει πνευματικὰ χιλιάδες χριστιανούς.
Ἀθόρυβος καὶ ἀκούραστος, παρά τὸ φόρτο ἐργασίας, δὲν παύει νὰ γράφει καὶ νὰ διδάσκει. Πολλὰ ψυχωφελῆ ἄρθρα καὶ βιβλία πνευματικοῦ καὶ ἱστορικοῦ περιεχομένου, πρὸς οἰκοδομή τῶν πιστῶν τῆς ἐπαρχίας του, κυκλοφοροῦν εὐρέως στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη. Ὁ ἴδιος, ἕνα ζωντανὸ βιβλίο, σαρκώνει τὰ λόγια τῆς Γραφῆς μὲ τὴν ἁγία βιοτή του. Ἀφοπλίζει, ἔτσι, καὶ τὸν πιό κακοπροαίρετο ἄνθρωπο καί τόν ὠθεῖ νὰ σκεφτεῖ θετικά, ὅτι ἡ πίστη μας εἶναι ἀλήθεια, γιατί ὑπάρχουν  ἄνθρωποι τέτοιοι  ποὺ καῖνε καθημερινὰ σὰν λαμπάδες, γιὰ νὰ φωτίζονται οἱ συνάνθρωποι καὶ νὰ δοξάζεται ὁ Θεός, ὄχι μέ λόγια ἀλλά μέ ἔργα ἀγάπης.
Γιὰ ὅλους αὐτοὺς τοὺς λόγους καὶ γιὰ ἄλλους περισσότερους, ὁ Ἐπίσκοπος καὶ Ποιμενάρχης μας, ἀποτελεῖ τὸ κόσμημα τῆς τοπικῆς μας Ἐκκλησίας καὶ τὴν ἐν Κυρίῳ καύχηση ὅλων μας καὶ τοῦ καθενός μας ξεχωριστά. Εἴθε ο Κύριος τοῦ Ἀμπελῶνος, Ἰησοῦς Χριστός, νὰ μᾶς τὸν χαρίζει ὑγιῆ καὶ μακροημερεύοντα γιὰ πάρα πολλὰ ἀκόμη χρόνια, πρὸς  πνευματικὴ χαρὰ καὶ εὐφροσύνη τοῦ ποιμνίου του.
Αὐτές τίς ἁπλές σκέψεις μέ πολύ σεβασμό προσφέρει, ὡς τό καλύτερο δῶρο γιά τή σημερινή σημαντική ἐπέτειο, ὁ ἅγιος Καθηγούμενος καί ὅλη ἡ Ἀδελφότητα τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τῶν ἁγίων Τεσσαράκοντα, ἐκζητώντας τίς πατρικές του εὐχές καί εὐλογίες.


Σημείωση:  Η Ομιλία εκφωνήθηκε από τον Αρχιμ. π. Θεόφιλο Μαντζαβράκο αδελφό της Ι. Μονής Αγ. Τεσσαράκοντα Μαρτύρων Σπάρτης στις 31 Αυγούστου 2010, κατά την διάρκεια της θείας λειτουργίας επι την Τριαντακονταετή επέτειο της εις Επίσκοπον χειροτονίας του Μητροπολίτου μας στην Ιερά Μονή Ευαγγελιστρίας Ιέρακος.

Πηγή:http://www.immspartis.gr

ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ





ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΜΟΥ
88 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ
Τῆς ΜΑΡΙΑΣ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ Γ. ΓΙΑΤΡΑΚΟΥ
Δρ. Φιλοσ. Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν

Μαρτύριο εἶναι ἡ μνήμη ἀλλὰ καὶ χάρισμα. Ὁ ἄνθρωπος ἀξιώθηκε νὰ γνωρίσει τὴν ἠθικὴ χαρὰ καὶ τὴν ἠθικὴ ὀδύνη, ἐπειδὴ δὲν λησμονεῖ. Ἀντίθετα ἡ λήθη λειτουργεῖ διαβρωτικὰ στὴ στρατηγικὴ τῆς Ἱστορίας. Ἡ μνήμη τῶν γεγονότων τῆς Ἱστορίας μας εἶναι τὸ ἰσχυρότερο ἀμυντήριό μας. Αὐτὸ μᾶς κράτησε στοὺς αἰῶνες μὲ τὴν πληθυντική, τὴ διαχρονικὴ ψυχή του, τὸ «ἐμεῖς» τοῦ Μακρυγιάννη.Ἐδῶ καὶ εἰκοσιπέντε αἰῶνες ὁ Αἰσχύλος θέλησε νὰ τοῦ γράψουν στὸν τάφο του ἐπιτύμβιο, ὄχι πὼς στάθηκε ὁ διημιουργὸς τῆς «Ὁρέστειας» ἀλλὰ πὼς πολέμησε στὸ Μαραθώνα. Στὶς δραματικὲς λοιπὸν στιγμὲς τοῦ αἰώνα μας, ποὺ ὁ κόσμος φτωχαίνει, καὶ πληθαίνει ἡ παγκόσμια ἀπόγνωση, ἀξίζει ὅλοι νὰ συνειδητοποιήσουμε ὅτι ἕνα μόνο μένει σταθερό: Ἡ Ἑλλάδα μὲ τὴν ἀθάνατη παρακαταθήκη τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἡ Ἑλλάδα πλατιά, ὅσο ὁ κόσμος, καὶ βαθιά, ὅσο ὁ βαθὺς πόντος.
Γιὰ νἀ διαβάσετε ὅλο τὸ κείμενο σὲ ἐκτυπώσιμη μορφὴ πατῆστε ἐδῶ: ΕΛΠΙΔΑ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΜΟΥ
ΠΗΓΗ: Περιοδ. «ΠΕΙΡΑΪΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ», Σεπτ. 2002

Πηγή: http://christianvivliografia.wordpress.com

῾Η Νέα ᾿Εποχή ἐπιβάλλει παντοῦ κι ἕναν ὁμοφυλόφιλο (Σχόλιο ᾿Ορθοδόξου Παρατηρητηρίου)

Οἱ παρελάσεις τῶν ὁμοφυλοφίλων, ἕνας ἀπό τούς σύγχρονους πολιορκητικούς κριούς τῆς "Νέας Εποχής"

Ένα απο τα "σημεία των καιρών" είναι και η κατευθυνόμενη  εξάπλωση της  βδελυρής  και Θεομίσητης  αμαρτίας της ομοφυλοφιλίας.Μέχρι σήμερα είμαστε θεατές  της  "εκπαιδευτικής" παγκόσμιας καμπάνιας,υπέρ της ομοφυλοφιλίας και  της δήθεν  υποστήριξης των δικαιωμάτων  των ομοφυλοφίλων.

Αυτό όμως που  κατα βάση συνέβαινε, ήταν  μια παγκόσμια πλύση εγκεφάλου  και μια πειθαναγκαστική  εξοικείωση  με την διαστροφή και την ανωμαλία.
Κατά έναν "μυστήριο" τρόπο  σχεδόν σε κάθε ΜΜΕ  υπήρχε πάντα  διαθέσιμο  το "βήμα"  σε κάποιον  εκπρόσωπο των ομοφυλοφίλων, τον οποίον καλούσαν  να μιλήσει επί παντός επιστητού.Είτε  η συζήτηση αφορούσε  κοινωνικά ζητήματα,είτε εργασιακά, είτε θέματα οικογενειακού  δικαίου ,είτε  την παιδεία, σχεδόν πάντα θα μετείχε  στην "κουβέντα" ένας  ομοφυλόφιλος.Αυτό δηλαδή  που επιδίωξαν τα νεοεποχήτικα επιτελεία και οι μισθωμένοι αποδομητές της κοινωνίας ,ήταν να επιβληθεί ως "θεσμικός" συζητητής  εκείνος που επέλεξε ως τρόπο ζωής  την διαστροφή και την αμαρτία.
Φυσικά και κάθε άνθρωπος ανεξαρτητα απο την ηθική και την πνευματική του ...κατάσταση ,τις επιλογές του ή ακόμα και την κοινωνική του συμπεριφορά ,έχει όπως όλοι μας  δικαιώματα  τα οποία είναι  σεβαστά και υποχρεώσεις όπως όλος ο κόσμος.Αυτό ομως που είναι έξω απο κάθε λογική  και κοσμική  προσέγγιση, είναι  η "ιδεολογικοποίηση"  μιας  προσωπικής επιλογής ,όπως είναι η αμαρτία της ομοφυλοφιλίας, και  ο  μετασχηματισμός της σε   "κίνημα".Η ομοφυλοφιλία , η παιδεραστία όπως και κάθε άλλη  διεστραμένη σεξουαλική συμπεριφορά   εκ των πραγμάτων  δεν  μπορούν να παράξουν  πολιτικό ή έστω φιλοσοφικό λόγο διότι πολύ απλά δεν είναι   προϊόντα πνευματικής αναζήτησης αλλά  σαρκικής επιθυμίας και έκφρασης ενστίκτων και ως τέτοια   ίσως να ενδιαφέρουν  την ψυχιατρική ,την ψυχολογία ,την κοινωνιολογία ή και άλλες επιστήμες  που ασχολούνται με την συμπεριφορά  του ατόμου.
Σήμερα η πολιτικοστρατιωτική και οικονομική έκφραση της "Νέας Εποχής" ,δηλαδή η "Νέα Τάξη Πραγμάτων", έχει εξαπολύσει  γενική "επίθεση"  εναντίον των κοινωνιών, με στόχο την επιβολή μιας  "παγκόσμιας κυβέρνησης" ,όπως  προαναγγέλλουν ήδη οι διάφοροι  "πρόδρομοί" της.
Όλα  όσα  συνδέουν τον άνθρωπο με το παρελθόν πρέπει να ανατραπούν.
"Νέος πατριωτισμός" χωρίς εθνική συνείδηση και ανάγκη αναφοράς στα σύμβολα και την Ιστορία (βλέπε ομιλία Γ.Παπανδρέου ΔΕΘ 2010)
"Νέα οικονομία" χωρίς  τις "αγκυλώσεις"  των εργατικών δικαιωμάτων ,των συλλογικών συμβάσεων και της  προστατευτικής  κοινωνικής πολιτικής ( βλέπε  Μνημόνιο κλπ αλλά κυρίως τις δηλώσεις των  υπερνεοφιλελεύθερων  καθηγητών που "κέρδισαν"  προ ημερών  το νόμπελ της οικονομίας)
"Νεα δημοκρατία"¨:Δενεννοούμε φυσικά το γνωστό Ελληνικό πολιτικό κόμμα (άσχέτως αν και αυτό μαζί με τα άλλα πολιτικά κόμματα του Ελληνικού κοινοβουλίου, υπηρέτησε και υπηρετεί επαξίως  τα δόγματα της  Νέας Τάξης Πραγμάτων και της Νέας Εποχής),αλλά την ανατροπή του θεσμού  της δημοκρατίας και την αντικατάστασή του με ένα αποστεωμένο και απονευρωμένο διακοσμητικό ιδεολογικό υβρίδιο.
Νέα διακυβέρνηση:Πρόκειται  για αυτό που ευσχήμως ο Έλληνας πρωθυπουργεύων ονομασε "ηλεκτρονική διακυβέρνηση" και που θα αποτελεί το βασικώτερο δομικό στοιχείο της νέας "Παγκόσμιας Κυβέρνησης".Τα πρώτα "χαδια"  αυτής της "Νέας Διακυβέρνησης" δημιούργησαν  ρίγος σε  εκατομμύρια πολίτες του κόσμου ,οι οποίοι   αντιλήφθηκαν ότι  ο στόχος της  είναι  η   δημιουργία αποτελεσματικών "συστημάτων  διαχείρισης  της ελευθερίας" και όχι  αυτά που παρουσιάζουν ως  δήθεν "κοινωνικά -οικονομικά οφέλη".Τα  "εργαλεία"  που θα χρησιμοποιηθούν  για την αφαίρεση της ελευθερίας  και του αυτεξούσιου , είναι  αφ΄ενός οι "υποδομές" ( κεντρικά υπολογιστικά  συστήματα ,βάσεις  δεδομένων, παγκόσμια διασυνδεδεμένο δίκτυο,διαδραστικές λειτουργίες κλπ) και αφ΄ετέρου  οι διάφορες "Κάρτες του Πολίτη" (αρχικά)  και οι υποδερμικές  "λειτουργικές" αποτυπώσεις  δηλαδή  το  "Χάραγμα"  (αμέσως μετά).Με απλά λόγια  πρώτα θα μας αναγκάσουν να παραλάβουμε  την "σφραγίδα" (Κάρτα) και μετά , όταν  θα είναι πραγματικότητα η "Παγκόσμια Κυβέρνηση", θα μας "σφραγίσουν".
Νέος πολιτισμός: Είναι κατά βάση ο πολιτισμός που  κατασκευάζεται  απο λίγους  ελέγχεται αυστηρά  απο ακόμα λιγότερους και  μοιράζεται  ως "πνευματική τροφή"  στους πολλούς   σχεδόν απο παντού.
Είτε είσαι εικαστικός καλλιτέχνης , είτε ποιητής , είτε συγγραφέας ,είτε  ηθοποιός ,είτε μουσικός ,είτε  ποιητής ,δεν πρόκειται να  βγείς απο το περιθώριο και την αφάνεια αν δεν περάσει  η δημιουργία σου απο το αυστηρό φίλτρο  των νεοεποχήτικων  "πολιτιστικών καρτέλ".
Νέα ηθική: Πρόσφατα απο το στόμα ενός Έλληνα   (τέως) υπουργού ,ακούσαμε το περίφημο  "ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό" και πιστέψαμε όλοι ότι απλώς επρόκειτο για μια αποστροφή του υπερασπιστικού του λόγου, μιας και  κατηγορείτο  τότε για διαφθορά.Όμως  είτε  σκόπιμα είτε ασυνείδητα εξέφρασε αυτό ακριβώς  που θέλει  η "Νέα Εποχή",δηλαδή  την δια του νόμου ανατροπή  όλου του αξιακού συστήματος  που διαμόρφωσαν οι κοινωνίες  μετά την έλευση του του μοναδικού Μεσσία  που  είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός.Δηλαδή  αυτό που είναι το ζητούμενο στη "Νέα Ηθική"  είναι η απόλυτη αποχριστιανοποίηση των  υφισταμένων  αξιακών  συστημάτων  και η κατάργηση  κάθε "κόκκινης γραμμής" μεταξύ καλού και κακού.
Για να επιτευχθεί  όμως αυτή  η ανατροπή, που είναι και η σημαντικώτερη   απο όσες αναφέραμε, έπρεπε πρώτα  να αμβλυνθεί με κάθε τρόπο η  έμφυτη   ικανότητα  του ανθρώπουυ να διακρίνει το καλό απο το κακό ,το ηθικό απο το ανήθικο,το καθαρό απο το βδελυρό.
Αυτός είναι και ο λόγος που η βδελυρώτερη ανθρώπινη εκτροπή  δηλαδή η  ομοφυλοφιλία έγινε ο "πολιορκητικός κριός"  της  "Νέας Εποχής".
Η  χρόνια "πλύση εγκεφάλου"  μέσω της τηλεόρασης  του κινηματογράφου  και του θεάτρου, "προλείανε" το έδαφος  ώστε να μην  υπάρξουν αντιδράσεις  όταν  π.χ κυκλοφορούσαν στα σχολεία  εγκύκλιοι επι εγκυκλίων  για τον  σεβασμό στην "διαφορετικότητα", την "ομοφοβία" κλπ.Ήταν το  πρώτο  βήμα  της θεσμικής   υποστήριξης της ομοφυλοφιλίας  απο την πολιτεία , η οποία  τα τελευταία χρόνια  έχει  συνδράμει   τα μέγιστα  ώστε να καταλήξουμε  να λέμε ολοι  "ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό"
Ενθαρυμένοι οι ομοφυλόφιλοι   απο αυτόν τον "εξουσιαστικό" - παιδαγωγικό  ρόλο  που τους ανέθεσαν  οι  νεοεποχήτες εργολάβοι της "Νέας ΗΘικής",πέρασαν στην "επίθεση" και  οργανώνουν  παντού  τις "παρελάσεις" τους (gay parade),προβάλλοντας με τον εμετικώτερο τρόπο  την διαστροφή   τους όχι μόνο ως "σεξουαλική επιλογή" αλλά  και σαν "προοδευτική" στάση ζωής.
Αυτό έγινε  και στην γειτονική μας Σερβία   της οποία ο λαός καθώς φαίνεται δεν είχε αναισθητοποιηθεί  αρκετά  ώστε να μην αντιδράσει .
Πιό κάτω  μερικές πληροφορίες που βρήκαμε στο ιστολόγιο " Ακτίνες"

Σερβία – Νέοι διαδηλώνουν υπέρ του θεσμού της οικογένειας

 


Χιλιάδες νέοι άνθρωποι συγκεντρώθηκαν στο κέντρο του Βελιγραδίου με σύνθημα «Η ζωή είναι με το μέρος μας» και ζήτησαν την ακύρωση της gay παρέλασης.Το πλήθος των νέων κρατούσε σε όλη τη διάρκεια της πορείας του Σερβικές σημαίες, θρησκευτικές εικόνες και άλλα θρησκευτικά διακριτικά .

Porodično protiv Parade ponosa

Δείτε και:

-Σερβία: Επεισόδια για την πορεία ομοφυλόφιλων στο Βελιγράδι

-Σερβία – Προς το παρόν ένας μόνο επίσκοπος υπέγραψε για την ακύρωση της gay παρέλασης στο Βελιγράδι

᾿Επικίνδυνες ἐφαρμογές στό Facebook


Οι εφαρμογές στο Facebook αποτελούν καθημερινή πραγματικότητα για τους λάτρεις του πιο δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

Ποιος μας εγγυάται όμως ότι... 


εφαρμογή που μας πρότειναν να εγκαταστήσουμε είναι ασφαλής και δεν θα θέσει σε κίνδυνο τον υπολογιστή μας;

Τον τελευταίο καιρό οι εφαρμογές του Facebook προκαλούν πονοκέφαλο στους ειδικούς διαδικτυακής ασφάλειας.

Δεν μπορείς να ξέρεις πάντοτε ποιος μπορεί να είναι ο δημιουργός μιας εφαρμογής και με ποιόν τρόπο διαχειρίζεται τα δεδομένα που συλλέγει από τους χρήστες που χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη εφαρμογή.
 
Επίσης δεν μπορείς να ελέγξεις μια εφαρμογή πριν την εγκαταστήσεις οπότε παραμένεις έρμαιο στα χέρια του δημιουργού της εκάστοτε εφαρμογής.

Θα πρέπει πάντοτε να είστε προσεκτικοί με τις εφαρμογές τις οποίες εγκαθιστάτε στο προφίλ σας. Μη δέχεστε όποιο quiz σας εμφανιστεί και όποιο παιχνίδι βρεθεί μπροστά σας!

Ελέγξτε επίσης τις ρυθμίσεις απορρήτου που αφορούν τις εφαρμογές του Facebook. Από το συγκεκριμένο menu μπορείτε να ελέγξετε ποιες εφαρμογές θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα προσωπικά σας στοιχεία και ποιες όχι.






Πηγή:www.secnews.gr

Παρέπεμψε σέ᾿Επιτροπή ἡ ΔΙΣ τήν Κάρτα Πολίτη

Σχόλιο ᾿Οδυσσέως: ῎Εχει εἰπωθεῖ: "῎Αν θέλεις νά θάψεις" ἕνα θέμα, παράπεμψέ το σέ μιά ᾿Επιτροπή". ῎Ας ἐλπίσουμε ὅτι τό τόσο σημαντικό θέμα τῆς Κάρτας Πολίτη δέν θά "θαφτεῖ". Κλῆρος καί λαός περιμένουν ἀπό τή Μητέρα μας ᾿Εκκλησία μιά ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ!   ᾿Aνακοινωθέν γιά τήν τρίτη Συνεδρίαση τῆς ΔΙΣ
 
Ανακοινωθέν Ιεράς Συνόδου
     Συνήλθε σήμερα Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2010, στην τρίτη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

     Κατά την σημερινή Συνεδρία :
     Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας.

      Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να αναθέσει στη Συνοδική Επιτροπή Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων και στην Ειδική Συνοδική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων την από κοινού μελέτη σε συνεργασία με ειδήμονες Καθηγητές των τομέων της Ορθοδόξου Δογματικής, του Συνταγματικού Δικαίου και της Πληροφορικής και την υποβολή σε σύντομο χρονικό διάστημα, σχετικής εισηγήσεως, για το ζήτημα της εκδόσεως της «Κάρτας του Πολίτη».

      Τέλος η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου
 
Πηγή:http://www.amen.gr 

Στά θρανία τους οἱ ἐκπαιδευτικοί ἀναστενάζουν


ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ

Στα θρανία τους οι εκπαιδευτικοί αναστενάζουν

Ελληνες εκπαιδευτικοί σε κρίση. Απογοητευμένοι από τις καθιερωμένες ημερίδες επιμόρφωσής τους, ζητούν βοήθεια για να βγάλουν... την τάξη. Σύμφωνα με μια μεγάλη έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η συντριπτική πλειονότητά τους ζητεί επιμόρφωση σε θέματα διαχείρισης προβλημάτων μέσα στην τάξη (80,78%), σύγχρονους τρόπους διδασκαλίας (76,37%) και σε νέες τεχνολογίες (74,84%).
Οι δείκτες αξιολόγησής τους δεν είναι ενθαρρυντικοί. Περίπου οι μισοί είναι καλοί γνώστες των λεγόμενων νέων τεχνολογιών (45% καλά-πολύ καλά), λιγότεροι μιλούν ξένες γλώσσες (30%) και μόλις το 5% έχει πτυχία πέραν του βασικού. Από την άλλη, το 80% συμμετέχει στα προγράμματα επιμόρφωσης αλλά μόνο το 11% δηλώνει ικανοποιημένο.
Οι υπόλοιποι απορρίπτουν συλλήβδην τους παραδοσιακούς τρόπους επιμόρφωσης (περιεχόμενο, μεθοδολογία, οργάνωση), δηλαδή τις ημερίδες και τα ταχύρρυθμα σεμινάρια των τελευταίων χρόνων.
Κατά τ' άλλα, όλοι προτιμούν να επιμορφώνονται όχι με επιπλέον εργατοώρες μετά το σχολείο αλλά στο πλαίσιο εκπαιδευτικής άδειας από την οποία, μάλιστα, θα γυρίζουν με το σχετικό πιστοποιητικό παρακολούθησης, το οποίο υπερτερεί τόσο του οικονομικού κινήτρου όσο και της μοριοδότησης. Οσο για τις «επιδόσεις» ανά βαθμίδα, η δευτεροβάθμια υπερτερεί της πρωτοβάθμιας (μάστερ, διδακτορικά κ.ά.) ενώ υπεράνω όλων είναι... οι γυναίκες, αφού «υπερέχουν στην έρευνα».
Κάπως έτσι διαγράφεται το προφίλ του Ελληνα εκπαιδευτικού μετά την πραγματοποίηση από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μιας έρευνας με σκοπό τη «Μελέτη διερεύνησης επιμορφωτικών αναγκών» στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του νέου πλαισίου επιμόρφωσης, που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.
Η έρευνα, που δημοσιεύεται και από την εκπαιδευτική πύλη www.esos.gr, έγινε τον περασμένο Ιούνιο σε ένα μεγάλο δείγμα ερωτώμενων, σε 32.070 μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, από όλες τις βαθμίδες, τις ειδικότητες και τις περιφερειακές διευθύνσεις της χώρας, ηλικίας 35-51 ετών και προϋπηρεσία πάνω από μια δεκαετία. Ητοι, 27.785 εκπαιδευτικοί (16,05% του συνόλου), 3.435 διευθυντές σχολείων, 554 σχολικοί σύμβουλοι, 22 προϊστάμενοι επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης και 274 στελέχη διοίκησης.
Στα βασικά συμπεράσματα περιλαμβάνονται:
* Στη μεγάλη πλειονότητά τους είναι κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ (66,2%) ενώ ένα ποσοστό άνω του 5% έχει πραγματοποιήσει «κι άλλες σπουδές». Οι εκπαιδευτικοί των Ιονίων Νήσων έχουν μειωμένα ποσοστά παιδαγωγικών σπουδών και αυξημένα ποσοστά στην κατοχή πτυχίου ΑΕΙ (78,8%). Αυξημένο το ποσοστό της μεταβλητής «ΑΤΕΙ» στους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας.
* Ως προς τις γνώσεις σχετικά με τη χρήση νέων τεχνολογιών, είναι μοιρασμένοι. Καλό επίπεδο 25%, πολύ καλό 20%, άριστο 7% ενώ μέτριο 27%, αρχάριου 16% και καθόλου 4%.
* Στη μεγάλη πλειονότητα έχουν συμμετάσχει σε προγράμματα επιμόρφωσης αλλά η αξιολόγηση είναι απογοητευτική. Ως προς το περιεχόμενο, «καλά» και «πολύ καλά» απάντησε το 11,65%, «αρκετά» το 35,29% ενώ δεν απάντησε το 15,85%. Ανάλογα τα δεδομένα για τη μεθοδολογία και την οργάνωση.
* Ως αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης το 44% προτείνει κυρίως το «Μεικτό σύστημα» (ταχύρρυθμα σεμινάρια και εξ αποστάσεως επιμόρφωση με συμβατικά μέσα και προαιρετική χρήση νέων τεχνολογιών). Μικρότερα είναι τα ποσοστά για τα «ταχύρρυθμα σεμινάρια» (24%) και τις «ημερίδες επιμόρφωσης» (14%).
Αξιοσημείωτη η πρόταση (από το 21,66% του δείγματος που σημείωσε την άποψή του) για «Μακράς διάρκειας» επιμόρφωση (ετήσια-διετής) και «Σύνδεση θεωρίας-πράξης» με εφαρμογή δειγματικών διδασκαλιών και βιωματικών σεμιναρίων.
* Τα πιο σημαντικά θέματα επιμόρφωσης κατά την άποψή τους είναι η «Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης» (80,78%), η «Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς» (60,51%) και τρία θέματα που αναφέρονται στη διδασκαλία: «Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις» (76,37%), «Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών» (74,84%) και «Διδακτική Μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο» (70,66%). Είναι η αντανάκλαση της πραγματικότητας, την οποία οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν και ζητούν να αλλάξει. *