"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

᾿Εκεῖ στή Βόρειο Εὔβοια...[Γέροντας ᾿Ιάκωβος+21-11-1991]-τῆς Παναγιώτας Κοσμᾶ-ἐκπαιδευτικοῦ


Είχα την τύχη και τη μεγάλη ευλογία να γνωρίσω τον π. Ιάκωβο,το μακαριστό Γέροντα, από τα πρώτα κιόλας παιδικά μου χρόνια.

Εκεί στη Βόρεια Εύβοια, ανάμεσα στα χωριά Φαράκλα καί Στροφυλλιά, ήταν ό νερόμυλος του μπάρμπα Χρήστου, του παππού μου, πού απείχε άπ' τη Φαράκλα τουλάχιστο μια ώρα δρόμο.
Σ' αυτόν, λοιπόν, το μύλο ερχόταν τακτικά ό «Γιάκωβος» από τα πρώτα κιόλας χρόνια, πού ή οικογένεια του εγκαταστάθηκε στη Φαράκλα. Στήν αρχή με τη μητέρα του, την κυρά Θοδώρα, καί αργότερα σα μεγάλωσε μόνος του εϊτε με το ζώο είτε με τα πόδια φορτωμένος ό ίδιος το λιγοστό σιτάρι ή καλαμπόκι, για να το αλέσει.
"Αφηνε το «άλεσμα» καί περίμενε. Το καλοκαίρι στην αυλή, κάτω άπ' τη μουριά καί το χειμώνα μέσα στο σπίτι, δίπλα στο τζάκι.
Εκεί, δίπλα στο τζάκι ήταν το παράθυρο του δωματίου στην εσοχή του οποίου ό παππούς μου είχε στήσει τη μικρή βιβλιοθήκη του. Καμιά δεκαριά όλα κι όλα εκκλησιαστικά βιβλία χοντρά, μαύρα, πανόδετα με χρυσά γράμματα, ξεθωριασμένα από την πολυκαιρία.
Μερικά μάλιστα ήταν κολλημένα με άλευρόκολλα, μιας καί το αλεύρι περίσσευε στο μύλο.
Το Συνέκδημο, ή Οκτάηχος, ή Ιερά Σύνοψη καί το άλλο το μεγάλο «Ό Ιωάννης Δαμασκηνός».
Τα βιβλία αυτά αποτέλεσαν τα πρώτα αναγνώσματα του π. Ιακώβου, μόλις έμαθε τα πρώτα του γράμματα. «Ή βιβλιοθήκη» του παππού λειτούργησε σαν δανειστική βιβλιοθήκη. Έφερνε το ένα βιβλίο κι έπαιρνε το άλλο.
Μιλούσε με τον παππού καί αργότερα με τον πατέρα μου, τον κυρ-Βασίλη, για τις γιορτές, τις νηστείες καί για τους «πλάγιους ήχους».
Μια μέρα, ήταν στα μέσα Αυγούστου, ό Γιάκωβος ήρθε στο μύλο στενοχωρημένος.
- "Αχ! κυρ-Βασίλη μου, απόψε μας έκλεψαν τα καλαμπόκια άπ' το αλώνι, πού τα φυλάγαμε με τον αδελφό μου το Γιώργο. Μας πήρε ό ύπνος καί μας τα πήραν κι ό Γιώργος θύμωσε πολύ. Αυτός όμως πού τα πήρε, σίγουρα θα έχει μεγαλύτερη ανάγκη από εμάς, αλλά ό Γιώργος δεν το καταλαβαίνει αυτό.
Δεν τον στενοχώρησε το ότι τους πήραν τα καλαμπόκια, αλλά ό θυμός του αδελφού του.
Τόση ανεξικακία, τόση πραότητα, ηρεμία καί γαλήνη!
Ή λεπτή φωνή του ήταν τόσο γλυκιά καί μελωδική, πού σταματούσαμε το παιχνίδι με τ' αδέλφια μου, για να τον άκοϋμε να μιλάει. Καί τί ωραία πού πρόφερε το λάμδα καί το νί!
Αλλά καί τη μητέρα μου, την κυρία Ελένη, εκτιμούσε πολύ καί της εμπιστευόταν τους προβληματισμούς του, τις δυσκολίες του καί τον διακαή πόθο του για το υψηλό λειτούργημα του ιερέα, καθώς μάλιστα γνώριζε ότι καί ή ίδια καταγόταν από οικογένεια ιερέων πάππου προς πάππου.
Εκεί, λοιπόν, δίπλα στο τζάκι, μια χειμωνιάτικη μέρα κι ενώ περίμενε να γίνει «το άλεσμα» άκουσα τον π. Ιάκωβο να λέει με τη χαρακτηριστική μικρασιατική προφορά του:
- Κυρία Ελένη μου, από μικρό παιδί έβαζα το μαύρο μαντίλι της μητέρας μου στο κεφάλι μου, έπαιρνα καί το λιβανιστήρι καί νόμιζα ότι ήμουν ιερέας.
Τα λόγια αυτά καρφώθηκαν στο μυαλό μου καί είναι από τις πιο ανεξίτηλες μνήμες πού κουβαλάω μέσα μου.
Όταν τελικά πήγε στο Μοναστήρι του Όσιου Δαβίδ, αλλά λόγω του πολέμου πού του έστησαν, αναγκάστηκε να φύγει καί να επιστρέψει στη Φαράκλα,ή κυρία Ελένη τον ενθάρρυνε καί τον προέτρεψε έτσι απλοϊκά:

- «Γιάκωβε, μην το βάλεις κάτω,μην κάνεις πίσω, μην τα παρατήσεις τώρα πού έφτασες ως εκεί».
Μια τόση δα μικρή καί ασήμαντη προτροπή από μια ασήμαντη καί απλοϊκή γυναίκα σε μια τόσο μεγάλη θέληση, τόσο μεγάλη απόφαση, τόσο μεγάλη πίστη, αγάπη καί αφοσίωση στον Κύριο.
Καί ξαναγύρισε στο Μοναστήρι αποφασισμένος να μείνει καί ν' αγωνιστεί μ' όλες τους τις δυνάμεις.
Αργότερα, σε μια επίσκεψη μου στο Μοναστήρι, του είπα:
- »Πάτερ μου, να προσεύχεστε καί για μας».
- «Παναγιωτούλα μου, εμείς έχουμε περισσότερη ανάγκη από τις δικές σας προσευχές», μου είπε.
Το 1991, πήγα στο Μοναστήρι την παραμονή του Σωτήρος, 5 Αυγούστου, στον Εσπερινό.
Μπήκα στο Ναό, προσκύνησα καί πήγα να πάρω ευχή από τον π. Ιάκωβο. Του είπα ποια είμαι καί άρχισε να με ρωτάει τί κάνω καί τί κάνουν τα αδέλφια μου.
- «Μην τον κουράζετε», μου είπε κάποιος, πού στεκόταν δίπλα του,«γιατί είναι πολύ άρρωστος».
Σέ λίγο βγήκαμε έξω, στον περίβολο, για τη Λιτανεία καί όταν τελείωσε ό π. Ιάκωβος κρατώντας τα Ιερά Λείψανα του Όσιου Δαβίδ στάθηκε στη μέση, ακριβώς απέναντι από την είσοδο του Ναού για τη Δέηση καί την Αρτοκλασία.
Επί μία καί πλέον ώρα, ό Γέροντας, πού ήταν πολύ άρρωστος, στεκόταν εκεί ακίνητος, με το βλέμμα καρφωμένο απέναντι, σα να μην ήταν εκεί, σα να βρισκόταν ψηλά σε άλλο κόσμο.
Ή όψη του ήταν φωτεινή καί απόκοσμη.
Τώρα πια δεν ήταν το μικρό παιδάκι με το μαύρο μαντίλι στο κεφάλι.
Τώρα ήταν δίπλα στον Όσιο Δαβίδ καί τον "Αγιο Ιωάννη το Ρώσο, πού τόσο αγαπούσε.
Ήταν ή τελευταία φορά πού αντίκριζα τη γαλήνια μορφή του.
Στίς 21 Νοεμβρίου, του ϊδιου έτους,ήσυχα, σαν πουλάκι, παρέδωσε το πνεύμα του.
της Παναγιώτας Κοσμά-εκπαιδευτικού
''ΠΕΙΡΑΙΚΉ ΕΚΚΛΗΣΊΑ''Οκτ.2007
Πηγή:http://proskynitis.blogspot.com

Βασανιστικές ᾿Αμφιβολίες γιά τήν 17η Νοέμβρη '73


Κάθε χρόνο εδώ και 37 συναπτά έτη η 17η Νοέμβρη γιορτάζεται ως αργία στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας προφανώς γιατι εμπεριέχει μηνύματα που πρέπει να εμποτίσουν και να διαμορφώσουν αντιλήψεις για τις επερχόμενες γενιές.

Ομιλίες απο εκπα...ιδευτικούς -δασκάλους και καθηγητές, μαθητές και φοιτητές ...και η απορία πάντα η ίδια. Τι ακριβως εορτάζουμε την 17η Νοέμβρη;;

Μήπως τιμούμε όπως μας "μάθαιναν" από το δημοτικό τους "νεκρούς του Πολυτεχνείου;;

Μετά το 1981 η κυβέρνηση του Α. Παπανδρέου θέλοντας να αποκαταστήσει την αλήθεια του Πολυτεχνείου ανέθεσε στον τότε υπουργό Δημοσίας Τάξεως, Γ.Σκουλαρίκη να δώσει εντολή στον αστυνομικό διευθυντή Γ.Σαμπάνη -ο οποίος είχε αποταχθεί από το καθεστώς Παπαδόπουλου -να βρει τους νεκρούς-φαντάσματα του Πολυτεχνείου. Το πόρισμα ανάλογο με το προηγηθέν του εισαγγελέα Πρωτοδικών, κ.Τσεβά ήταν καταπέλτης: ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΚΡΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ και σε ζώνη 300μ πέριξ αυτού ακόμη και αν το τότε καθεστώς εμυκτηρίσθη για κάτι τέτοιο.

Το πόρισμα αυτό μέχρι και σήμερα δεν έχει ανακληθεί. Πού βρίσκονται τότε οι νεκροί;; Μολονότι το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος αποφάσισε κατόπιν εντολών του τότε υπουργού Δημοσίων Έργων και μετέπειτα Δικαιοσύνης, Γ.Α. Μαγκάκη να απονείμει τιμητική σύνταξη στις οικογένειες των σπουδαστών που έχασαν τη ζωή τους στο Πολυτεχνείο ΟΥΔΕΙΣ δικαιούμενος ή μαυροφορεμένη μητερα(!!) ανευρέθη ή έλαβε την ανωτέρω σύνταξη που παρέμεινε τελικώς ΑΖΗΤΗΤΗ!!! Γιατί άραγε;;

Απορίας άξιον είναι επίσης το γεγονός ότι ποτέ δεν είδαμε σε εκδηλώσεις του Πολυτεχνείου ή στις τηλεοράσεις κάποιους εκ των συγγενών μάνες πατεράδες αδέρφια των νεκρών....

Η Χούντα είχε παραδώσει την εξουσία απο την 8η Οκτωβρίου 1973 όταν ανέλαβε η κυβέρνηση Μαρκεζίνη για να οδηγήσει τη χώρα σε εκλογική διαδικασία την άνοιξη του 1974. Άρα ούτε αντίδραση κατά της Χούντας σηματοδοτούσε η εξέγερση του Πολυτεχνείου!!! Αντιθέτως, ανέκοψε την πορεία της χώρας προς τις εκλογές φέρνοντας τη δικτατορία του Ιωαννίδη.

Όλα αυτά μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως ο λόγος του εορτασμού της "μνήμης των νεκρών και της εξέγερσης του Πολυτεχνείου" είναι ένας πολύτιμος και υπερεκτιμημένος μυθος!!!

Οι Λαλιώτηδες, οι Δαμανάκηδες και οι όμοιοι τους εξαργύρωσαν και με το παραπάνω τη συμμετοχή τους στο χώρο ή τον περίχωρο του Πολυτεχνείου. Σε τι ωφέλησαν τη χώρα και σε τι πραγματικά την ωφελούν οι συγκεκριμένες επέτειοι και οι μύθοι που τις περιβάλλουν ειδικά σε τέτοιες ασταθείς πολιτικά ημέρες;
Χτίσαμε τη μεταπολιτευτική Ελλάδα πάνω σε ψέμματα και αφορισμούς θάβοντας και παραγράφοντας δολιοτρόπως αλήθειες πολιτικές και θρέφοντας υστερίες εξ αριστερών κατα βάσιν προερχόμενες.!! Οτιδήποτε πατριωτικό θεωρήθηκε ακραίο και φασιστικό ενώ οτιδήποτε παράνομο και καταστρεπτικό έφερνε τη σφραγίδα και τη δικαιολογία της "ανατροπής" της "λαικής επανάστασης" και του "εκσυχρονισμού".
Τα αποτελέσματα σήμερα είναι κάτι παραπάνω από ορατά. Κοινωνικό χάος, νόμοι που ψηφίζονται για να μην τεθούν ποτέ σε ισχύ ή τίθενται εν ανενεργεία, τάξη που δεν εφαρμόζεται με αποτέλεσμα ο Έλληνας αφου πέρασε από μια διαδρομή 35 χρόνων λούφας, απάτης, απαξίωσης των θεσμών και των εταίρων έφτασε στο έσχατο σημείο: να καταντήσει ο παρίας και ο ζητιάνος της Ευρώπης με το χέρι μονίμως απλωμένο για να δανείζεται ώστε να πληρώσει τα δανεικά.
Ας σταματήσει επι-τέλους αυτό το αριστεροκρατούμενο κατευθυνόμενο μονοπώλιο των διαφόρων ανωνύμων και επωνύμων πάσης φύσεως εκπαιδευτικών, υπουργών, πολιτικών και διαφόρων φορέων που συντηρούν ένα παραμύθι άνευ πρωταγωνιστών άλλα με τίτλους...τέλους!!!!( η λέξη αυτή εδώ συνδηλώνει τον θάνατο από το αρχαίο ρήμα τελευτάω-τελευτώ αλλά συνάμα και τον σκοπό!!) ώστε να μάθουν τα Ελληνόπουλα την ακριβή αλήθεια ακόμη και αν δεν "βολεύει " κάποιους!! Κάποιους που προφασιζόμενοι και ιστάμενοι πάνω σε λείψανα ΑΝΥΠΑΡΚΤΩΝ "νεκρων" -πόσο μάλλον "ηρώων" του Πολυτεχνείου, έχτισαν πολιτικές καρριέρες οπλίζοντας τάνκς ψηφοφόρων!!

(Aλήθεια αναφορικά με τους υπαρκτούς και αδικοχαμένους νεκρούς --τω όντι- της MARFIN ποιός θα μιλήσει;; Για τους πολλούς Ικάρους που υπερασπίστηκαν όλους εμάς κατα καιρούς (βλ. Ίμια) με αντίτιμο τη ζωή τους ποιός θα μιλήσει;; ΔΕΝ πουλάνε φαίνεται οι πραγματικοί νεκροί- ΗΡΩΕΣ σε αυτή τη χώρα!)
*ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
E-MAIL επικοινωνιας : melinanef@yahoo.gr

Πολεμοῦν μέ λάσπη τό ᾿Ορθόδοξο Παρατηρητήριο...ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ

πηγή: http://orthodox-watch.blogspot.com/

Συμπτωματικά μετά την ανάρτηση απο το "Ορθόδοξο Παρατηρητήριο"   δύο κειμένων, εκτός  απο  δύο ανώνυμα  e-mails με απειλές και απίστευτες βωμολοχίες λάβαμε  και ένα επίσης ανώνυμο e-mail  με το  οποίο   μας απειλούν ότι θα κινηθούν εναντίον μας νομικά, διότι δήθεν  στους δημοσιοποιημένους καταλόγους  με τα ονόματα όσων  έχουν υπογράψει εναντίον της "Κάρτας του Πολίτη" , περιλαμβάνονται και ονόματα  τα οποία ,όπως  ψευδέστατα ισχυρίζονται , τα  τοποθετήσαμε αυθαίρετα.



Αν λοιπόν  ο ίδιος ο σχολιαστής ή οποιοσδήποτε άλλος  είδε το ονοματεπώνυμό του  στους δημοσιοποιημένους  καταλόγους   χωρίς να έχει υπογράψει  , πράγμα που σημαίνει ότι κάποιος άλλος  έβαλε το όνομά του  διαδικτυακά  χωρίς την συγκατάθεσή του, τότε δεν έχει παρά  να μας το αναφέρει , αποδεικνύοντας  βεβαίως  την  ταυτοπροσωπία του με το αναρτημένο ονοματεπώνυμο, και εμείς  αμέσως  θα το αφαιρέσουμε.
Επειδή  όμως το e-mail  που λάβαμε, το θεωρούμε  όχι μόνο  συκοφαντικό αλλά εκβιαστικό και απειλητικό, θα  καταγγείλουμε  τον αποστολέα , του οποίου  η IP είναι γνωστή, τόσο  στην  δίωξη ηλεκτρονικού  εγκλήματος όσο και στους παρόχους  που  τον εξυπηρετούν.
Ασφαλώς  εάν χρειαστεί  θα κινηθούμε και νομικά  εναντίον οποιουδήποτε  στο μέλλον αποπειραθεί  να συκοφαντήσει   καθ΄οιονδήποτε τρόπο την προσπάθεια αυτή  της συλλογής υπογραφών.
Αυτό το οποίο πρέπει να γίνει σαφές σε όλους τους "ενδιαφερόμενους" αποδέκτες, είναι ότι   ο αγώνας μας  για ενημέρωση  και Ορθόδοξη αφύπνιση  δεν πρόκειται να σταματήσει  όσο και να τον πολεμήσουν  ,να τον  συκοφαντήσουν ή να τον δυσφημίσουν.
Αν νομίζουν μερικοί ότι θα  δειλιάσουμε και θα προδώσουμε  τους  24.200 συμπολίτες μας  που έχουν  δηλώσει δια της υπογραφής τους μέχρι στιγμής, ότι θα αρνηθούν να παραλάβουν την "Κάρτα του Πολίτη" ,τότε  μάλλον  τρέφουν  αυταπάτες.
Η "Πρωτοβουλία Αντιρρησιών Ορθόδοξης Συνείδησης"  ούτε εκβιάζει  συνειδήσεις , ούτε  τρομοκρατεί.Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι  θα  οπισθοχωρήσουμε απο τις θέσεις μας  ή  θα υπαναχωρήσουμε  σε κάποιες εξ΄αυτών  επειδή  κάποιοι  θα μας απειλήσουν ή  θα μας συκοφαντήσουν.
Απο την αρχή  είμαστε προετοιμασμένοι  για έναν τέτοιο πόλεμο  και ελπίζουμε ότι με την βοήθεια του Θεού θα τα καταφέρουμε.

1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...
Oι Νεοταξίτες θα χρησιμοποιήσουν κάθε μέσο. Σωστά λέτε ότι ήταν αναμενόμενο. Συνεχίστε, όλοι οι Ορθόδοξοι Έλλανες είμαστε μαζί σας. Με εκτίμηση - Αθανάσιος

Financial Times: Τό γ΄ τρίμηνο 2011 ἡ χρεοκοπία τῆς ῾Ελλάδας


 


Ενισχύονται θεαματικά οι πιέσεις προς όλες τις προβληματικές οικονομίες της Ευρώπης και ιδιαίτερα σε αυτήν της Ελλάδας, με τους Financial Times να δίνουν ακόμη και... ημερομηνία για την χρεοκοπία.

Την «επικείμενη» πτώχευση της χώρας μας το βρετανικό φύλο την τοποθετεί, με αρκετή βεβαιότητα, στο δεύτερο ή τρίτο τρίμηνο του 2011.

«Το τρίτο τρίμηνο είναι πιο κοντά στην παράδοση των εθνικών πτωχεύσεων», σημειώνει η εφημερίδα, ωστόσο, όπως υποστηρίζει, «οι δικαστές στη Γερμανία και οι πολιτικοί στην Ελλάδα είναι εμφανώς κουρασμένοι με όσα συμβαίνουν στην ευρωζώνη και ίσως επισπεύσουν τις εξελίξεις, αφήνοντας το τρίτο τρίμηνο του έτους ελεύθερο για διακοπές».

Την απαρχή, όμως των εξελίξεων, ο συντάκτης της εφημερίδας την τοποθετεί στην ερχόμενη εβδομάδα, οπότε και θα επανέλθει στο προσκήνιο, το θέμα της το θέμα της αφερεγγυότητας των εθνικών οικονομιών, αφού θα έχει ήδη αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της Ιρλανδίας,

Τότε, και αφού θα έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι της τρόικας, η προσοχή θα ξαναστραφεί στην Ελλάδα, προβλέπει ο Τζον Ντίζαρντ, οικονομικός συντάκτης των Financial Times.

«Η πραγματικότητα μπορεί να περιμένει»

«Ήδη είναι κατανοητό ότι οι στόχοι των δαπανών και των εσόδων του ελληνικού κράτους δε θα έχουν επιτευχθεί. Παρόλα αυτά η επόμενη δόση των 9 δισεκατομμυρίων ευρώ θα αποδεσμευτεί τον ερχόμενο μήνα, καθώς η προφανής ειλικρίνεια και οι νέες, αναθεωρημένες υποσχέσεις γίνονται δεκτές σαν να πρόκειται για πραγματική συμμόρφωση», προσθέτει ο συντάκτης του άρθρου.

Η επόμενη δόση θα δοθεί, και η «πραγματικότητα θα περιμένει» αναφέρει ο συντάκτης, ορίζοντας την «πραγματικότητα» ως την «επικείμενη ελεγχόμενη πτώχευση της Ελλάδας».

«Είναι σαν οι Έλληνες να δανείζονται από έναν τοκογλύφο της Μαφίας για να αποπληρώσουν ένα δάνειο από τη γιαγιά τους», αναφέρει το άρθρο, εξηγώντας ότι τα ελληνικά ομόλογα που ωριμάζουν αυτή την περίοδο αποπληρώνονται σε ένα μεγάλο μέρος με νέα δάνεια.

Δηλαδή, διευκρινίζει το άρθρο, η Ελλάδα ανταλλάσσει εκκρεμή χρέη που είναι νομικά και λογιστικά εύκολο να αναδιαρθρωθούν με συμφέροντες όρους με χρέος που είναι δύσκολο ή αδύνατο να αναδιαρθρωθεί.

Αμφισβητούν την Α. Μέρκελ και στην Γερμανία

Οι ιδιωτικοί κύκλοι που εκτρέφονται από τις απόψεις της κ. Μέρκελ, η οποία επιθυμεί οι ιδιώτες να αναλάβουν σημαντικό ρόλο στην στήριξη των προβληματικών οικονομιών στην Ευρώπη, θα πρέπει να είδαν με έκπληξη, την μεγαλύτερη οικονομική εφημερίδα της Γερμανίας, Handelsblatt, να ασκεί δριμύτατη κριτική στην «πολιτική αυστηρότητας» της καγκελαρίου Μέρκελ, έναντι των υπερχρεωμένων χωρών της ευρωζώνης.

Η Handelsblatt, η οποία μόνο για αδιαφορία για τα γερμανικά συμφέροντα δεν μπορεί να κατηγορηθεί, εκτιμά ότι η πολιτική της κ. Μέρκελ οδηγεί τις χώρες αυτές στην καταστροφή, ενώ παράλληλα βλάπτει και τα γερμανικά συμφέροντα.

Σε πρωτοσέλιδο άρθρο υπό τον τίτλο «Βερσαλλίες χωρίς πόλεμο» ο αρχισυντάκτης της εφημερίδας Γκάμπορ Στάινγκαρτ, προειδοποιεί ότι δεν εξυπηρετούνται τα γερμανικά συμφέροντα με την πολιτική της Γερμανίδας καγγελάριου και προβλέπει ότι «τα πακέτα λιτότητας που έχουν επιβληθεί και η απειλή προς τους πιστωτές θα φέρουν το αντίθετο αποτέλεσμα: οι πληγείσες χώρες θα έχουν στο τέλος περισσότερα χρέη, οι τράπεζες θα είναι σε καθεστώς μεγάλης ανασφάλειας και η Ευρώπη θα επιστρέψει σ΄ αυτό που ήταν, δηλαδή ένας τόπος, όπου ο ένας δεν θα ανέχεται τον άλλον» .

Ο αρχισυντάκτης της Handelsblatt επισημαίνει την ευθύνη των τραπεζών για το γεγονός ότι «Έλληνες, Ιρλανδοί, Πορτογάλοι, ακόμη και οι Ισπανοί έζησαν πάνω από τις δυνατότητές τους», ωστόσο τονίζει ότι «όποιος ανακηρύσσει τις υπερχρεωμένες χώρες σε προτεκτοράτο κερδίζει μόνο τη δυσαρέσκεια».

«Με την πολιτική λιτότητας δεν δημιουργούνται προϋποθέσεις για εξυγίανση και ενδυνάμωση των οικονομιών των χωρών, αντιθέτως καταστρέφονται. Ακόμα και αν οι δεινοπαθούσες χώρες βυθιστούν στη λιτότητα, δεν πρόκειται να απαλλαγούν από το βρόχο που τους πνίγει. Αντίθετα, οι εθνικές οικονομίες τους θα αποδυναμωθούν, τα βάρη θα γίνουν επαχθέστερα και τελικά όλες μαζί θα καταποντιστούν», αναφέρει ο Γερμανός αρθρογράφος .

Κάνοντας αναφορά στο «σχέδιο Μάρσαλ» των ΗΠΑ που σηματοδότησε το 1947 το πέρασμα των Συμμάχων από την απαίτηση επανορθώσεων και την περαιτέρω οικονομική εξαθλίωση της ήδη ηττημένης Γερμανίας στη λογική της ανασυγκρότησης, ο αρθρογράφος σημειώνει ότι «η αναζωογόνηση» θα έπρεπε να είναι ο στόχος της γερμανικής πολιτικής, να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για τον ευρωπαϊκό Νότο που χρειάζεται «απευθείας επενδύσεις και νέα επιχειρηματικότητα» .

«Η πολιτική της Μέρκελ δεν οδηγεί στον πόλεμο, αλλά οδηγεί στην ανασφάλεια και στη δυσαρέσκεια. Η Άγκελα Μέρκελ είναι ισχυρή έναντι των αδυνάτων. Ο δρόμος όμως τον οποίο ακολουθεί δεν οδηγεί στην Ευρώπη», εκτιμά ο αρχισυντάκτης της Handelsblatt.
από: madata.gr

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

Παρέμβαση ᾿Ομπάμα γιά τήν ἑλληνική οἰκονομία



Δυσάρεστο, ἀλλὰ εὐεργετικό / Ἅγιος Τύχων (Ἐπίσκοπος Ζαντόνκ)








Μεγάλο κακό ἡ κακογλωσσιά. Μεγάλο κακό νά ὁρμοῦν ἐπάνω σου ἄλλοι, νά σέ σπιλώσουν!

Συμβαίνει. Ξαφνικά. Ἀπότομα. Καί ἄλλοτε εἶναι μιά δίκαιη κρίση τοῦ Θεοῦ γιά μᾶς· καί ἄλλοτε ὄχι.

•Στήν πρώτη περίπτωση, ὅταν εἴχαμε καί ἐμεῖς φταίξει, ὅταν εἴχαμε ὑποπέσει σέ κακές πράξεις καί «ἐνέργειες», ἀποδίδοντας σέ ἄλλους μομφές, ἀνάλογες μέ ἐκεῖνες πού μᾶς ἀποδίδουν, -ἔχομε χρέος νά μή κολλᾶμε στό πόσο ὑποφέρομε, ἀλλά νά φροντίζωμε, καί νά διορθώσωμε τά «πράγματα», ἀλλά καί νά διορθωθοῦμε. Καί τότε ἡ καταφορά ἐναντίον μας θα σταματήσει.

•Στήν περίπτωση, πού μᾶς κακολογοῦν μέ λόγια σκληρά, ἒνῶ ἐμεῖς δέν θυμόμαστε νά εἴχαμε ποτέ κάμει τέτοια λάθη σέ βάρος ἄλλων, εἶναι φυσικό νά αἰσθανόμαστε πολύ ἄσχημα.

* Μήπως ὅμως ἔχομε καί τότε, ὑποχρέωση νά κάνωμε τήν σκέψη, ὅτι μπορεῖ νά μήν εἴμαστε τόσο ἀθῶοι, ὅσο τό φανταζόμαστε;

* Μήπως ἐφέρθηκα καί ἐγώ σέ ἄλλους ἄσχημα, χωρίς νά τό καταλάβω, χωρίς νά τό θέλω;

* Μήπως, καί ἔκρινα καί κατέκρινα ἄλλους;

•Μήν τό ξεχνᾶτε ποτέ:

* Μέ τό μέτρο πού μετρᾶτε, θά σᾶς μετρήσουν.

* Μέ βάση τίς ἁμαρτίες σας, θά κριθῆτε.

* * *
 
Παράλληλα θά πρέπει, νά μή ξεχνᾶμε καί κάτι ἄλλο:

Ἡ κάθε σέ βάρος μας καταδρομή, δέν εἶναι μόνο κάτι κακό. Εἶναι, ταυτόχρονα, καί εὐεργεσία. Μᾶς βοηθάει, νά γίνωμε καλύτεροι· νά ἀποκτήσωμε ταπείνωση. Ἡ κακή γλῶσσα, ἡ γλῶσσα δηλητήριο, εἶναι ἕνας «ἄγγελος σατάν», ὅπως λέγει ὁ ἀπόστολος Παῦλος (Β΄ Κορ. 12, 7), πού τόν στέλνει ὁ Θεός νά μᾶς «κολαφίζει», γιά νά μή ἐπαιρόμαστε. Γιά νά μᾶς βοηθήσει, νά περιορίζωμε τήν ἔπαρσή μας, τήν μεγάλη καί καλή ἰδέα γιά τόν ἑαυτό μας, τήν αὐταρέσκειά μας.

Κάτι τέτοια τά ἐπιτρέπει ὁ Θεός, γιά νά μᾶς κάμει νά ἀσχοληθοῦμε μέ τόν ἑαυτό μας. Γιατί, μόνο ὅταν σκύψωμε στόν ἔσω ἑαυτό μας, στόν ἐσωτερικό μας κόσμο, στόν τρόπο πού ἀντιδρᾶμε σέ κάτι τέτοια, -θά μπορέσωμε νά καταλάβωμε, τί κρύβεται μέσα μας: θυμός καί ὀργή, ἤ καλωσύνη καί πραότητα;

Ἀπαντᾶς στίς βρισιές εἰς βάρος σου καί στίς κακολογίες μέ μνησικακία καί πικρία; Εἶναι φανερό, ὅτι μέσα σου ἔχεις ὀργή καί θυμό.

Ἀπαντᾶς μέ ὑπομονή καί μακροθυμία; Μέσα σου ἔχεις εἰρήνη καί πραότητα.

Ποτέ λοιπόν ἄς μή τό ξεχνᾶμε:

Οἱ βρισιές, οἱ συκοφαντίες, ἡ κακογλωσσιά, μᾶς βοηθοῦν νά καταλάβωμε, τί ἔχομε μέσα μας· μᾶς βοηθοῦν νά ἰδοῦμε τόν ἐσωτερικό μας κόσμο.

Λίγο τό ἔχεις;

Μετάφρ.: † ὁ Ν.Μ.

Πηγή: ῾Αγία Ζώνη

ΕΙΣΟΔΙΑ ΚΑΙ ΑΡΤΟΣ Τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱεροθέου


1. Ἡ εἴσοδος τῆς Θεοτόκου στὸν Ναὸ συνδέεται μὲ θαυμαστὰ γεγονότα. Ὅταν μιλᾶμε γιὰ Ναό, ἐννοοῦμε τὸν Ναὸ τοῦ Σολομῶντος καὶ ταν κάνουμε λόγο γι Εσόδια στν Ναό, ννοομε τν εσοδο τς Θεοτόκου στ για τν γίων. Εἶναι γνωστὸν ὅτι στὸν κυρίως Ναὸ τοῦ Σολομῶντος εἰσέρχονταν Ἱερεῖς ποὺ ἐπιτελοῦσαν τὴν λατρεία τοῦ θυμιάματος καὶ στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων, θὰ λέγαμε σήμερα ἐμεῖς στὸ Ἱερὸ Βῆμα εἰσερχόταν ὁ Ἀρχιερεὺς τοῦ ἐνιαυτοῦ ἐκείνου καὶ μάλιστα μία φορὰ κατὰ τὴν διάρκεια τοῦ ἔτους.
Ὅταν ἑορτάζουμε τὰ Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου στὸν Ναό, ἐννοοῦμε τὰ Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων γιὰ νὰ παραμείνη ἐκεῖ γιὰ δώδεκα ὁλόκληρα χρόνια, ἀπὸ τριῶν ἐτῶν ἕως δεκαπέντε, ζώντας μέσα στὸ Φῶς τοῦ Θεοῦ καὶ βιώνοντας τὴν θέωση. Ἔτσι ἑρμηνεύουν τὸ γεγονὸς αὐτὸ οἱ ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ἦταν λοιπὸν ἕνα προκλητικὸ γεγονός, κάποιος ἄνθρωπος καὶ μάλιστα ἕνα κορίτσι νὰ εἰσέλθη σὲ αὐτὸν τὸν ἱερὸ χῶρο, ὅπου φυλάσσονταν τὰ πιὸ ἱερὰ ἀντικείμενα τοῦ Ἰσραήλ, ὅπως ἡ Κιβωτὸς τῆς Διαθήκης, ἡ Στάμνα μὲ τὸ Μάννα, ἡ Ράβδος τοῦ Ἀαρῶν καὶ βεβαίως οὔτε οἱ Ἱερεῖς εἶχαν δικαίωμα νὰ εἰσέλθουν, ἀλλὰ οὔτε καὶ ὁ Ἀρχιερεὺς καθημερινῶς.
Μέσα στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων ἡ Θεοτόκος γιὰ δώδεκα χρόνια τρεφόταν ἀπὸ ἄρτο ποὺ τῆς ἔφερνε ὁ Ἀρχάγγελος Γαβριήλ. Αὐτὸ ἀναφέρεται στὴν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ ἦταν ἀπὸ τὰ θαυμαστὰ γεγονότα. Σὲ ἕνα τροπάριο τοῦ ἑσπερινοῦ τῆς ἑορτῆς γράφεται: «Δι᾽ ἀγγέλου ἐκτρέφεται». Καὶ σὲ ἄλλο τροπάριο λέγεται: «Ἐπουρανίῳ τραφεῖσα, Παρθένε, ἄρτῳ πιστῶς ἐν τῷ Ναῷ Κυρίου».
2. Τί ἦταν αὐτὸς ὁ ἄρτος ἀπὸ τὸν ὁποῖον τρεφόταν ἡ Παναγία; Ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς ἀναφερόμενος σὲ αὐτὸν τὸν εὐλογημένο ἄρτο ποὺ ἔτρεφε τὴν Παναγία λέγει ὅτι ὁ Θεὸς ἔστελνε «τροφὴν ἄνωθεν ἀπόρρητον ἐκεῖ τῇ Παρθένῳ δι᾽ ἀγγέλου». μως δν ταν νας συνηθισμένος ρτος, τὸν ὁποῖον ὁ ἄγγελος ἔπαιρνε ἀπὸ κάποιο σπίτι καὶ τὸν μετέφερε στὴν Παναγία, λλ στν πραγματικότητα ταν κτιστη νέργεια το Θεο, διὰ τῆς ὁποίας, κατὰ τὸν ἅγιο Γρηγόριο τὸν Παλαμᾶ, «τήν τε φύσιν κρειττόνως ἀνερρώννυτο (ἐδυνάμωνε) καὶ κατὰ σῶμα τῶν ἀσωμάτων καθαρωτέρα καὶ ὑπερτέρα καὶ συνετηρεῖτο καὶ ἐτελεῖτο».
Εἶναι προφανὲς ὅτι δὲν ἦταν μιὰ κτιστὴ τροφή, ἕνας ὑλικὸς ἄρτος, ἀλλὰ μιὰ ἄλλη διαφορετική, ξένη τροφή, δηλαδὴ ἦταν ἡ ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ ἡ ὁποία ἐνδυνάμωνε τὸ σῶμα τῆς Παναγίας γιὰ νὰ ἔχη νοερὰ προσευχὴ καὶ θεωρία Θεοῦ. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἡ Παναγία γιὰ δώδεκα χρόνια ἦταν μέσα στὸ Φῶς τοῦ Θεοῦ καὶ εἶχε κοινωνία μαζί Του, εἶχε φθάσει στὴν θέωση. Στὴν πραγματικότητα ζοῦσε ὅπως ζοῦσαν ὁ Ἀδὰμ καὶ ἡ Εὕα στὸν Παράδεισο πρὶν τὴν πτώση, γι’ αὐτὸ καὶ ὅταν τὴν ἐπισκέφθηκε ὁ ἄγγελος κατὰ τὸν Εὐαγγελισμό, γιὰ νὰ τῆς ἀναγγείλη ὅτι θὰ γίνη Μητέρα τοῦ Χριστοῦ, τὴν ἀπεκάλεσε Κεχαριτωμένη.
3. Αὐτὸς ὁ ἄρτος ἀπὸ τὸν ὁποῖο τρεφόταν ἡ Παναγία δὲν ἐξέλιπε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, ἐξακολουθεῖ νὰ ὑπάρχη καὶ σήμερα. Δὲν πρόκειται γιὰ τὸν καθημερινὸ κτιστὸ ἄρτο, ἀλλὰ γιὰ τὸν Ἄρτο τῆς Ζωῆς ποῦ εἶναι ὁ Ἴδιος ὁ Χριστός.
Σὲ αὐτὸν τὸν Ἄρτο ἀναφερόταν ὁ Χριστὸς μὲ τὸν λόγο τὸν ὁποῖο ἀπήντησε στὸν διάβολο στὸ Ὅρος τῶν Πειρασμῶν. Ὅταν ὁ διάβολος τοῦ ὑπέδειξε νὰ μεταβάλη τὶς πέτρες σὲ ἄρτο, Ἐκεῖνος ἀπάντησε «οὐκ ἐπ’ ἄρτῳ μόνῳ ζήσεται ἄνθρωπος, ἀλλ᾽ ἐν παντὶ ρήματι ἐκπορευομένῳ διὰ στόματος Θεοῦ» (Ματθ. δ´, 4).
Ἐκτὸς ἀπὸ τὸν ὑλικὸ ἄρτο, τὸν ὁποῖο γευόμαστε καθημερινῶς, ὑπάρχει καὶ ὁ πνευματικὸς Ἄρτος, ὁ ἴδιος ὁ Χριστὸς καὶ ὁ λόγος Του. Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος γράφει: «Δύναται ὁ Θεὸς καὶ ρήματι θρέψαι τὸν πεινῶντα». Καὶ αὐτὸ φαίνεται ἀπὸ τὸ ἁγιολόγιο τῆς Ἐκκλησίας μας, πῶς οἱ ἅγιοι ζοῦσαν ἀπὸ αὐτὸν τὸν πνευματικὸ Ἄρτο.
Ὁ Χριστὸς μὲ τὴν προσευχὴ ποὺ μᾶς δίδαξε, τὸ γνωστὸ «Πάτερ ἡμῶν», συμπεριέλαβε καὶ τὸ αἴτημα: «Τὸν ἄρτον ἠμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον». Πρόκειται γιὰ τὸν ἄρτον τὸν ἀναγκαῖο γιὰ τὴν οὐσία τῆς ὑπάρξεώς μας, γι’ αὐτὸ καὶ λέγεται ἐπιούσιος. Καὶ ἐπειδὴ ἡ Ἐκκλησία τοποθέτησε τὴν Κυριακὴ προσευχὴ μὲ τὴν συγκεκριμένη αὐτὴ αἴτηση κατὰ τὴν διάρκεια τῆς θείας Λειτουργίας καὶ λίγο πρὸ τῆς θείας Κοινωνίας, αὐτὴ ατηση ναφέρεται κυρίως στν εχαριστιακ ρτο, τὴν βρώση τοῦ Σώματος καὶ τὴν πόση τοῦ Αἵματος τοῦ Χριστοῦ. Ἄλλωστε αὐτὸς ὁ ἴδιος ὁ Χριστὸς εἶπε: «Ἐγώ εἰμι ὁ ἄρτος ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς», Αὐτὸς εἶναι τὸ οὐράνιο Μάννα.
Ὁ ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητὴς ἑρμηνεύοντας αὐτὸ τὸ αἴτημα τῆς Κυριακῆς Προσευχῆς τὸ συνδέει μὲ τὴν θεία Κοινωνία τοῦ Σώματος καὶ τοῦ Αἵματος τοῦ Χριστοῦ καὶ κάνει λόγο γιὰ τὴν «τροφὴ τοῦ ἄρτου τῆς ζωῆς», «ἵνα νικήσῃ τὸν θάνατον τῆς ἁμαρτίας», ἀπὸ τὴν παροῦσα ζωὴ τῆς θνητότητος. Βεβαίως καὶ ἂν θεωρήσουμε ὅτι στὸ αἴτημα αὐτὸ γιὰ τὴν λήψη τοῦ ἄρτου ἀναφέρεται καὶ ὁ «ἐφήμερος ἄρτος», διὰ τοῦ ὁποίου συγκροτεῖται ἡ παροῦσα ζωή, δὲν θὰ ἀστοχήσουμε.
Μὲ αὐτὸν τὸν Ἄρτο, τὴν Χάρη καὶ ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ, ἐτρέφετο ἡ Παναγία μέσα στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων. Μὲ αὐτὸν τὸν Ἄρτο τρεφόμαστε καὶ ἐμεῖς κάθε φορὰ ποὺ τελοῦμε τὴν Θεία Λειτουργία. Καὶ βεβαίως γιὰ νὰ ἐνεργήση ὁ Ἄρτος αὐτός, δηλαδὴ ὁ Χριστός, «εἰς ζωὴν αἰώνιον», πρέπει νὰ ζοῦμε κατὰ τὸν τρόπο ποὺ ζοῦσε ἡ Παναγία.
4. Αὐτὸ τὸ θαυμάσιο γεγονὸς ποὺ συνέβη στὴν Παναγία ἔχει πολὺ μεγάλη σημασία γιὰ τὴν ζωή μας. Ὁ ἄνθρωπος ἀποτελεῖται ἀπὸ ψυχὴ καὶ σῶμα καὶ εἶναι ἑπόμενο ὅτι ἡ ὑλικὴ τροφὴ συντηρεῖ καὶ διατηρεῖ σὲ καλὴ κατάσταση τὸ σῶμα, ἐνῶ ἡ Χάρη καὶ ἡ ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ καὶ τὴν ψυχὴ καὶ τὸ σῶμα, τὸν ὅλο ἄνθρωπο. Μὲ αὐτὲς τὶς προϋποθέσεις ὁ ἄνθρωπος εἶναι ὁλοκληρωμένος, ἔχει νόημα ζωῆς καὶ ὕπαρξης.
Ζοῦμε σὲ μιὰ ἐποχὴ στὴν ὁποία γίνεται λόγος μόνο γιὰ τὸν ὑλικὸ ἄρτο καὶ λιγότερο γιὰ τὸν πνευματικὸ Ἄρτο. Ὁ ἄνθρωπος στὴν ἐποχή μας εἶναι ἕνα καταναλωτικὸ ὂν ποὺ ρουφᾶ ἀχόρταγα ὑλικὰ ἀγαθά, θεάματα, ἀκούσματα καὶ νομίζει ὅτι ἔτσι θὰ ἱκανοποιήση τὴν πνευματική του πείνα. Γίνεται διαρκῶς λόγος γιὰ αὔξηση τοῦ κατὰ κεφαλὴν εἰσοδήματος. Δὲν εἴμαστε ἐναντίον κάθε τί ποὺ βελτιώνει τὴν ζωὴ τοῦ ἀνθρώπου, ἀλλὰ δὲν μποροῦμε νὰ ἀποδεχθοῦμε καὶ μιὰ ζωὴ ἡ ὁποία στηρίζεται μόνον στὰ ὑλικὰ ἀγαθά, γιατί σὲ μιὰ τέτοια περίπτωση ὁ ἄνθρωπος πάντοτε παραμένει ἀνικανοποίητος, διότι ἡ ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου ἀναζητᾶ ἄλλη τροφὴ καὶ διψᾶ γιὰ ἄλλο νερό. Ὁ Χριστὸς εἶπε «μακάριοι οἱ πεινῶντες καὶ διψῶντες τὴν δικαιοσύνην».
Γίνεται λόγος σήμερα γιὰ κρίση οἰκονομική, γιὰ πτώχευση ὑλική. Ἀλλὰ ἡ κρίση στὴν πραγματικότητα εἶναι κρίση πνευματική, κρίση ἀξιῶν, ἰδανικῶν, κρίση ὑπαρξιακῶν ἀναζητήσεων. Ὑπάρχουν ἄνθρωποι ποὺ πλέουν μέσα στὰ πλούτη καὶ αἰσθάνονται ἕνα κενὸ ὕπαρξης, ἀντίθετα ὑπάρχουν ἄλλοι ποὺ ζοῦν μὲ ὀλιγάρκεια καὶ ἀσκητικότητα καὶ αἰσθάνονται πεπληρωμένοι.
Ἡ ἑορτὴ τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου στὸν Ναὸ καὶ ἡ διατροφή της ἀπὸ τὴν οὐράνια τροφὴ ποὺ τῆς ἔφερνε ὁ ἄγγελος μᾶς ὑποδεικνύει ὅτι πρέπει νὰ στραφοῦμε περισσότερο σὲ αὐτὴν τὴν οὐράνια τροφή, τὸν πνευματικὸ οὐράνιο Ἄρτο, διότι ἔτσι θὰ χορτάσουμε ἀπὸ τὴν πνευματικὴ πείνα.
ΠΗΓΗ: περιοδ. «ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»
Ἱ. Μητρ. Ναυπάκτου (Νοέμβριος 2009)
(parembasis.gr)
 Χριστιανική Βιβλιογραφία