"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

ΔΙΑΥΓΗΣ ΚΑΙ ΘΑΡΡΑΛΕΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡ. ΑΙΤΩΛΙΑΣ


Ἀναφορὰ τοῦ Μητροπολίτη Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας Κοσμᾶ ποὺ ἔδωσε στὴν δημοσιότητα τὸ Γραφεῖο Τύπου τῆς Μητροπόλεως
ΣΧΟΛΙΟΝ «Χριστ. Βιβλιογρ.»: Πρόκειται γιὰ μιὰ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ καὶ ὄχι «ἀναφορά». Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αἰτωλίας ἔσπασε τὴν παρεπιδημοῦσα νωχέλεια καὶ μὲ σαφεῖς διατυπώσεις καὶ ποιμαντικὴ μέριμνα κατέστρωσε ἕνα σημαντικὸ κείμενο ποὺ συνοψίζει περιεκτικότατα τὸν προβληματισμὸ ΟΛΩΝ τῶν ΕΝΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ περὶ τὴν κάρτα τοῦ πολίτου. Τυγχάνει δὲ ἀξιομνημόνευτο τὸ γεγονὸς  ὅτι  μεταξὺ ἄλλων ὁ Σεβ. κ. Κοσμᾶς ἐπισημαίνει κάτι «ἀθῶα πονηρό», ποὺ ἀπὸ πολλοὺς λέγεται: «Δὲν μὲ νοιάζει ἂν μὲ παρακολουθοῦν. Δὲν ἔχω ἄλλωστε νὰ κρύψω τίποτε»!
Ἐν Ἱερᾷ Πόλει Μεσολογγίου τῇ 9η Δεκεμβρίου 2010
ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΟΣΜΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ «ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΟΥ»
Ἔχοντας ὑπ’ ὄψιν τὴν ἀνάρτηση τῆς διαβουλεύσεως τοῦ Ὑπουργείου Ἐσωτερικῶν Δημοσίας Διοικήσεως καὶ Ἀποκεντρώσεως (ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α) γιὰ τὴν «Κάρτα τοῦ πολίτου», τὴν ὁποία ἐπιθυμεῖ νὰ ἐκδώσει τὸ ἐν λόγῳ Ὑπουργεῖο, ὡς ὑπεύθυνος Ἐπίσκοπος μέρους τοῦ λογικοῦ ποιμνίου τῆς χώρας μας ἀλλὰ καὶ ὡς Ἕλλην πολίτης, ἐπιθυμῶ νὰ ἐκφράσω τὴν γνώμη μου, τὶς ἐπιφυλάξεις μου καὶ τὴν πρότασή μου γιὰ τὴν ἐκδοθησομένη «Κάρτα τοῦ πολίτου».
Δὲν διεκδικῶ τὸ ἀλάθητο. Ὅμως, ἐπιθυμῶ τὴν ἐλευθερία ὅλων μας καὶ τὴν ἀπρόσκοπτη πορεία τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν γιὰ τὴν ἐπίτευξη τοῦ ἁγιασμοῦ καὶ τῆς σωτηρίας τους.
1.  Τοποθέτηση ἐν ὄψει διαβουλεύσεως γιὰ τὴν «Κάρτα τοῦ πολίτου».
Σὲ ἐξέλιξη βρίσκεται αὐτὴ τὴν στιγμὴ ἡ διαβούλευση γιὰ τὴν «Κάρτα τοῦ πολίτου», τὴν ὁποία ἐπιθυμεῖ νὰ ἐκδώσει τὸ Ὑπουργεῖο Ἐσωτερικῶν. Ἐξ αὐτῆς προκύπτει ὅτι ἡ «Κάρτα τοῦ πολίτου» θὰ συνδέεται μὲ πλῆθος ἀρχείων, τὰ ὁποῖα ἀφοροῦν καθένα ἀπὸ ἐμᾶς, ἄρα θὰ προηγηθεῖ ἑνοποίηση αὐτῶν ἢ τουλάχιστον συσχετισμὸς τῶν στοιχείων. Κατὰ δεύτερον, θὰ φέρει ἠλεκτρονικὸ ἐξοπλισμό, ὁ ὁποῖος στὴν ἑλληνικὴ ἔχει ἀποδοθεῖ μὲ τὸν ὅρο «πλινθίο». Ὅλοι ὅμως γνωρίζουν τὸ ἀπάρτιο αὐτὸ μὲ τὴν λέξη μικροτσίπ.
Τὸ κράτος διαθέτει πλῆθος ἀρχείων ὅσον ἀφορᾶ κάθε πολίτη: τὰ ἐτήσια εἰσοδήματα καθενὸς καὶ τὸ ποσὸν τοῦ φόρου ποὺ πληρώνει καὶ τὴν πληροφορία ἂν χρωστάει ἢ ὄχι, τὸ περιουσιολόγιό του (καταγράφηκε μὲ μεγάλη ἀκρίβεια ἐξ αἰτίας τοῦ ΕΤΑΚ), τὸ κτηματολόγιο, τὰ ἀτομικὰ στοιχεῖα τῆς ὑποστάσεώς του (δημοτολόγιο), τὸ ποινικό του μητρῶο, τὰ στοιχεῖα κοινωνικῆς του ἀσφάλειας μέσῳ τοῦ Α.Μ.Κ.Α., ὅσα ἀφοροῦν στὴν στρατολογική του κατάσταση, ἔχει πρόσβαση στὸ πολὺ ἐξειδικευμένο καὶ ἀρίστως λειτουργοῦν ἀρχεῖο τοῦ «Τειρεσία», μέσῳ τοῦ ὁποίου οἱ Τράπεζες γνωρίζουν ἂν ἕνας πολίτης ἢ μία ἐπιχείρηση ἔχουν δυσμενῆ στοιχεῖα ἢ ὄχι καὶ δὲν τοὺς δανείζουν ἢ τοὺς κρίνουν ἀξιόχρεους καὶ τοὺς δανείζουν. Ὁρισμένα ἀπὸ τὰ ἀρχεῖα αὐτὰ δὲν ἦταν σὲ ψηφιακὴ μορφή, ἀλλὰ εἶναι ἐδῶ καὶ καιρό. Μὲ τὴν «Κάρτα τοῦ πολίτου» θὰ γίνουν ὅλα ἠλεκτρονικά, διασυνδεδεμένα, διαλειτουργικά, ὥστε ἕνας καὶ μόνο χρήστης, ἐξουσιοδοτημένος, ἀλλὰ πιθανότατα καὶ εἰσβολέας σὲ ἠλεκτρονικὰ συστήματα (εἰσβολεῖς παραβίασαν μέχρι καὶ τὰ καλύτερα προστατευμένα συστήματα τοῦ κόσμου, συστήματα μυστικῶν ὑπηρεσιῶν καὶ κυβερνήσεων), νὰ ἔχει πρόσβαση σὲ ὅλες τὶς πληροφορίες. Γι ποιό λόγο θ πρέπει ν δηγηθομε σ νοποίηση τν ρχείων; Καίριας σημασίας μάλιστα, εναι δημιουργία το ατρικο φακέλου, πο ατ τ στιγμ δν πάρχει. Τὰ πλέον προσωπικὰ δεδομένα κάθε ἀνθρώπου μετὰ ἀπὸ ἐκεῖνα τῆς συνειδήσεως, εἶναι τὰ δεδομένα τῆς ὑγείας του. Εἶναι ἀπορίας ἄξιο γιὰ ποιό λόγο θὰ πρέπει νὰ ὑπάρχουν αὐτὰ ἀποθηκευμένα λεπτομερῶς σὲ μία κάρτα ἢ μέσῳ κάρτας νὰ δίδεται πρόσβαση σὲ ἕνα σύστημα ὅπου θὰ τηρεῖται αὐτὸς ὁ φάκελος. Τ πουργεο σωτερικν μᾶς διαβεβαιώνει τι δν θ ποθηκεύονται δεδομένα γείας στν «Κάρτα το πολίτου». Μά, ατ εναι δη ποθηκευμένα! Μ τν λεκτρονικ συνταγογράφηση ατομάτως τ κράτος γνωρίζει τν κατάσταση τς γείας κάθε πολίτου. Ἡ προσβασιμότητα σὲ αὐτὰ τὰ στοιχεῖα μέσῳ τῆς «Κάρτας τοῦ πολίτου» λίγο ἐνδιαφέρον ἔχει κι ἂν ὑπάρξει στὸ μέλλον, ἀκόμη χειρότερα. Ἡ πληροφορία ὑπάρχει, τὸ κράτος γνωρίζει τὴν κατάσταση ὑγείας κάθε πολίτη καὶ δυστυχῶς κάποιος ποὺ θέλει νὰ τὴν ὑποκλέψει, μπορεῖ νὰ τὸ κάνει ἐφ᾽  ὅσον διαθέτει τὶς γνώσεις. Δυστυχῶς λοιπόν, δι τς νοποιήσεως τν ρχείων πέρχεται καταστρατήγηση τς διωτικότητας κα κατάλυση το ατεξουσίου κα τς λευθερίας το νθρώπου.
2. Μικροτσὶπ (microchip).
Ἡ «Κάρτα τοῦ πολίτου» προβλέπεται νὰ φέρει μικροτσὶπ ἢ πλινθίο. Τὸ Ὑπουργεῖο Ἐσωτερικῶν μᾶς λέγει ὅτι τὸ μικροτσὶπ θὰ χρησιμεύει γιὰ τὴν ψηφιακὴ αὐθεντικοποίηση τοῦ κατόχου της κάρτας, γιὰ τὴν ταυτοποίησή του δηλαδή, προκειμένου νὰ μπορεῖ νὰ ἀντλεῖ πιστοποιητικὰ ἀπὸ τὸ Διαδίκτυο ἢ νὰ ἔχει ἔγκυρη ψηφιακὴ ὑπογραφή. Μ δεδομένο τι προϋπόθεση εναι νοποίηση τν ρχείων, στν ποία ντιτιθέμεθα γι τος προαναφερθέντες λόγους κα χι μόνο, τί νάγκη πάρχει γι μικροτσίπ; Ἂς δοθεῖ σὲ κάθε πολίτη μία γεννήτρια κωδικῶν τύπου PIN καὶ ἂς πληκτρολογεῖ τὸ PIN συνδεόμενος μὲ τὸ σύστημα γιὰ νὰ ἀντλεῖ πιστοποιητικὰ ἢ νὰ πιστοποιεῖ τὴν ὑπογραφή του.
χρησιμότητα το μικροτσπ εναι λλη: παρακολούθηση το νθρώπου κα καταγραφ τν δραστηριοτήτων του μ τρόπο σφυκτικό, περιοριστικό, χωρς καν ν τ γνωρίζει.
Στν «Κάρτα το πολίτου» στόχος εναι ν νσωματωθε κα φοροκάρτα, πως νεγγέλλετο μέχρι τώρα. ρα, θ καταγράφονται ο συναλλαγς κάθε πολίτου, πληροφορώντας τοὺς διαχειριστὲς τοῦ συστήματος γιὰ τὸ ποῦ πῆγε, τί ἔκανε, τί ἀγόρασε, τί πούλησε, τί συνήθειες ἔχει, τί διαβάζει, ποῦ συχνάζει; Ὅσα λοιπόν, ἔλεγε ὁ Τζὸρτζ Ὄργουελ στὸ βιβλίο τοῦ «1984», θὰ ἐπαληθευθοῦν; Μὴ γένοιτο νὰ ὁδηγηθοῦμε σὲ μία κοινωνία ὅπου ὁ Μεγάλος Ἀδελφὸς θὰ παρακολουθεῖ ἀκόμη καὶ τὶς ἀνάσες μας!
Μὰ καὶ ἐὰν δὲν ἐνσωματωθεῖ ἡ φοροκάρτα διὰ τῆς ἠλεκτρονικῆς χρήσεως τῆς «Κάρτας τοῦ πολίτου», αὐτομάτως θὰ καταγράφονται ὅλες οἱ δραστηριότητες τοῦ κατόχου της. Κι ν κόμη ποτεθε λοιπόν, πς κάποιος δν χει ν κρύψει τίποτε, προοπτικὴ τῆς δι το μικροτσπ σφυκτικς παρακολουθήσεως κα μάλιστα ν γνοίᾳ το κατόχου τῆς Κάρτας, εναι φιαλτική.
Τὸ μικροτσὶπ εἶναι σύνθετο ὁλοκληρωμένο ἠλεκτρονικὸ κύκλωμα, τὸ ὁποῖο ἔχει δυνατότητα ἀποθήκευσης μεγάλου ὄγκου πληροφοριῶν, τροποποίησης καὶ συμπλήρωσης αὐτῶν. Χωρὶς νὰ εἶναι γνωστὴ ἡ ἀκριβὴς τεχνολογία ποὺ θὰ χρησιμοποιηθεῖ, πρέπει νὰ τονισθεῖ ὅτι φίσταται τεχνολογία πο δίδει τ δυνατότητα νιχνεύσεως στὸν χρο κα πομακρυσμένου λέγχου το μικροτσπ π τρίτα πρόσωπα, χωρς κὰν ν παιτεται συναίνεση το χρήστη τς κάρτας, ποία φέρει τ μικροτσίπ. Δὲν εἶναι ἀνάγκη, δηλαδή, νὰ τοποθετηθεῖ ἡ κάρτα μὲ τέτοιο μικροτσὶπ σὲ μηχάνημα ποὺ θὰ διαβάσει τὶς πληροφορίες του. Πρόκειται γι τν τεχνολογία RFID (Radio Frequency Identification), ἐνῶ συναφὴς τεχνολογία χρησιμοποιεῖται μὲ ἐμφυτεύσιμα μικροτσὶπ σὲ σκυλιὰ ἐπὶ σειρὰ ἐτῶν, ὥστε νὰ εἶναι δυνατὴ ἡ ταυτοποίησή τους, ὅταν χαθοῦν. Μὲ εἰδικὸ μηχάνημα καὶ μάλιστα ἀπὸ ἀπόσταση, διαβάζεται ὁ μοναδικὸς ἀριθμὸς κάθε σκύλου καὶ ταυτοποιεῖται ὅτι πρόκειται γιὰ τὸ συγκεκριμένο ζῶο.
Χαρακτηριστικὸ εἶναι ὅτι σχετικ μ μικροτσπ πο εναι νσωματωμένα σ κάρτες – πιστωτικς χρεωστικς – τς ποες δίδουν τράπεζες σ πελάτες τους, οἱ ὁποῖες δικαιολογοῦν τὴν χρήση τέτοιων καρτῶν λόγῳ αὐξήσεως τοῦ ἐπιπέδου ἀσφαλείας τῶν συναλλαγῶν, δν ναφέρεται τί εδους κα ποιές πληροφορίες ποθηκεύονται στ μικροτσίπ, οτε ποκαλύπτεται ατ κόμα κα σ πελάτες πο ρωτον κα διαμαρτύρονται, φθάνοντας στὸ τέλος νὰ μὴ ἀποδέχονται τὴν κάρτα καὶ προτιμώντας νὰ κάνουν συναλλαγὲς μόνο ἀπὸ τὸ ταμεῖο, ἐπειδὴ εἶναι ὑποψιασμένοι καὶ δὲν ἐπιθυμοῦν τὸ μικροτσίπ.
τεχνολογία το μικροτσπ συνεπάγεται τν καταστρατήγηση τς διωτικότητας, τν σφυκτικ λεγχο ατς, πομένως τν προσβολ το νθρωπίνου προσώπου κατ τν θεολογικ ννοια, καθς νθρωπος καταλήγει ν ταυτίζεται μ να λεκτρονικ πάρτιο. Τ χειρότερο εναι ο βάσιμοι φόβοι, τι μ τν τρόπο ατ καταστρατηγονται κυρίως τ ατεξούσιο κα λευθερία το νθρώπου, καθς ναιρεται δυνατότητα συναίνεσης κ μέρους το χρήστη τς κάρτας, πειδ τεχνολογία RFID πιτρέπει τν παρακολούθηση το νθρώπου χωρς ν τ γνωρίζει (πάρχουν μικροτσπ πο δέχονται σήματα ξ ποστάσεως στ ποα παντον!), ν εναι δυνατ τροποποίηση τν πληροφοριν πο περιέχει τ μικροτσπ χωρς τ συναίνεση το νθρώπου πο τ χρησιμοποιε. Ἀκόμα ὅμως, κι ἂν τὸ μικροτσὶπ διαβάζεται μόνο ἀπὸ συσκευὲς στὶς ὁποῖες εἰσάγεται ἡ Κάρτα, δὲν σημαίνει πὼς ἡ παρακολούθηση τοῦ ἀνθρώπου θὰ εἶναι μικρότερης σημασίας, ἀφοῦ ἕνα κέντρο ἀνὰ τὴ χώρα θὰ γνωρίζει τὶς κινήσεις καὶ τὶς ἐνέργειές του, ὅποτε χρησιμοποιεῖ τὴν Κάρτα. Τονίζεται ὅτι καὶ ἡ Κάρτα μόνιμης παραμονῆς (ἀλλιῶς «πράσινη κάρτα») τῶν ΗΠΑ δὲν φέρει ἐμφανῶς μικροτσίπ. Γιατί ἐδῶ στὴν Ἑλλάδα θὰ πρέπει νὰ ἐφαρμοσθεῖ ἡ τεχνολογία αὐτή;
3. Δὲν εἶναι ἀσφαλές.
Θὰ μποροῦσε κανεὶς νὰ πεῖ «γιὰ λόγους ἀσφαλείας ἔναντι τῶν παραχαρακτῶν». Διαβάσαμε ρεπορτὰζ στὴν ἐφημερίδα «Ἐλευθεροτυπία», (Σάββατο 30 Ὀκτωβρίου 2010, σελ. 21) τὸ ὁποῖο κάνει λόγο γιὰ ὅσα συμβαίνουν στὴ Γερμανία, πολὺ πιὸ προηγμένη τεχνολογικῶς ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα: «Ὅμως ἔχουν ἤδη διατυπωθεῖ σοβαρὲς ἐπιφυλάξεις ὡς πρὸς τὸ πόσο πραγματικὰ ἀσφαλεῖς εἶναι οἱ νέες ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες, ποὺ ἐξωτερικὰ μοιάζουν μὲ τὶς ἤδη ἰσχύουσες. Ἀποκορύφωμα, ὅταν τὸν περασμένο Σεπτέμβριο, χάκερ τῆς γερμανικῆς κολεκτίβας τῶν χάκερς Chaos Computer Clab (CCC) ἔκαναν σὲ ζωντανὴ τηλεοπτικὴ μετάδοση χρησιμοποιώντας βασικὰ προγράμματα spyware, μία μᾶλλον εὔκολη ἐπίδειξη τοῦ πόσο εὔκολα τὸ περιεχόμενο τοῦ ἐνσωματωμένου μικροτσὶπ μπορεῖ νὰ παραβιαστεῖ καὶ συνεπῶς νὰ ἀλλοιωθοῦν τὰ στοιχεῖα τοῦ κατόχου ταυτότητας…».
4. Ἄχρηστο τὸ μικροτσίπ.
Τὴν ἴδια ὥρα, τὰ μηχανήματα ποὺ διαθέτει ἡ Ἑλληνικὴ Ἀστυνομία, παράγουν ὄντως ἀπαραχάρακτα δημόσια ἔγγραφα, ὅπως τὰ νέα διπλώματα ὁδηγήσεως χωρὶς νὰ χρειάζεται τὸ μικροτσίπ. Στὸ περιοδικὸ «Auto Bild», ποὺ ἀσχολεῖται μὲ τὸν χῶρο τοῦ αὐτοκινήτου, διαβάσαμε στὸ τεῦχος 71, ἡμερομηνία 06/02/2009, σὲ ρεπορτὰζ μὲ τίτλο «Στὰ ἄδυτα τῆς ΕΛΑΣ – Ἡ διαδικασία ἐκτύπωσης τῶν νέων ἀδειῶν ὁδήγησης»: «Τὰ ὑπερσύγχρονα μηχανήματα (σ.σ. μέσῳ τῶν ὁποίων ἐκτυπώνονται οἱ νέες ἄδειες) κατασκευάζονται στὴν Ἰαπωνία ἀπὸ τὴν Ἑταιρεία Toppan. Ἔχουν χαρακτηριστεῖ ἀπόρρητα καὶ δὲν πωλοῦνται σὲ ἰδιῶτες, παρὰ μόνο σὲ κυβερνήσεις». Στὴ συνέχεια, λέγει ὁ ἐπικεφαλῆς τῆς Διευθύνσεως Διαβατηρίων, ὅπου ἐκδίδονται καὶ οἱ νέες ἄδειες ὁδήγησης, σὲ μέγεθος πιστωτικῆς κάρτας:
«Εἰδικὰ οἱ δικλεῖδες ἀσφαλείας πάνω στὴν εἰδικὴ μεμβράνη ἔχουν καταστήσει ΑΔΥΝΑΤΗ ΤΗΝ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΗ. Σὲ ὅσες ἀπόπειρες ἔγιναν, ἦταν τόσο χονδροειδὴς ἡ παραποίηση, ποὺ θὰ πρέπει νὰ κάνει κανεὶς μεγάλη προσπάθεια, γιὰ νὰ μὴν τὴν διαπιστώσει.
- ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ἔχει γίνει μεγάλη κουβέντα σχετικὰ μὲ τὴν ὕπαρξη ἢ ὄχι μικροτσὶπ πάνω στὶς ἄδειες ὁδήγησης.
– ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΩΝ: Στὴν παροῦσα φάση ἀποφασίστηκε ἀπὸ τὸ ἁρμόδιο Ὑπουργεῖο Μεταφορῶν νὰ προχωρήσει ἡ ἔκδοση ἄδειας χωρὶς τὴν τοποθέτηση μικροτσίπ. Δὲν ἔχουν ἀποφασιστεῖ ἀκόμη ποιά θὰ εἶναι τὰ χαρακτηριστικὰ ποὺ θὰ φέρει ἀλλὰ καὶ οἱ τεχνικὲς προδιαγραφές του. Δὲν ὑπάρχει οὔτε bar code, οὔτε κάποια ἄλλα μέτρα ἀσφαλείας».
Καλῶς λοιπόν, δὲν μπῆκε μικροτσὶπ στὶς νέες ἄδειες ὁδήγησης. Διότι δὲν χρειάζεται, ἐπειδὴ διαθέτουν τόσο προηγμένα χαρακτηριστικὰ ἀσφαλείας, χωρὶς μικροτσίπ, χωρὶς  bar code, ὅπως ὁμολογεῖ ὁ ἁρμόδιος διευθυντὴς τῆς Ἀστυνομίας, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ καθίσταται ἀδύνατη ἡ πλαστογράφησή τους. Τότε, ποιά ἡ ἀναγκαιότητα γιὰ μικροτσίπ; Ποιός τὰ προωθεῖ ὅλα αὐτά; Ἕνα ἁπλὸ κομμάτι πλαστικὸ μὲ ὅλες τὶς δικλεῖδες ἀσφαλεῖες καὶ τὰ στοιχεῖα μας ἐπάνω εἶναι ἐπαρκὲς γιὰ τὴν ταυτοποίησή μας, χωρὶς φυσικὰ κανένα μικροτσίπ.
5. Καταδότης!
Διὰ τοῦ μικροτσὶπ ἡ ἐνοποίηση τῶν ἀρχείων ἡ «Κάρτα τοῦ πολίτη» δυστυχῶς, δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο παρὰ καταδότης τοῦ πολίτη! Οἱ Ἕλληνες Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, ὑπερήφανοι καὶ γιὰ τὶς δυὸ ἰδιότητες, δὲν εἶναι μοσχάρια τοῦ Φὰρ Οὐέστ, ποὺ τὰ μάρκαραν μὲ πυρωμένο σίδηρο, γιὰ νὰ δεχτοῦν τὸ μαρκάρισμά τους μὲ τὸ μικροτσὶπ τῆς ἀσφυκτικῆς παρακολούθησης.
Εναι χι μόνο θέμα σεβασμο πρς τ πρόσωπο το νθρώπου κατ τὴν θεολογικ ννοια, λλ κα ζήτημα δημοκρατίας. Θὰ συμφωνήσουμε μὲ τὴν ἄποψη τοῦ κ. Γιώργου Καμίνη, Πανεπιστημιακοῦ Καθηγητῆ, μέχρι προσφάτως Συνηγόρου τοῦ Πολίτη καὶ ἐκλεγέντος Δημάρχου Ἀθηναίων, ὅπως τὸ διετύπωσε στὸ «Βῆμα Ἰδεῶν», 01/01/2008 (οἱ ἐπισημάνσεις δικές μας): «Ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τῆς Γαλλικῆς Ἐπανάστασης ἄρχισαν σταδιακὰ νὰ κατοχυρώνονται κάποια ἰδιωτικὰ ἀπόρρητα: στὴν ἀρχὴ τὸ ἀπόρρητο τῶν ἐπιστολῶν καὶ στὴ συνέχεια ἡ ἐξέλιξη τῶν συναλλακτικῶν ἠθῶν καὶ τῶν κοινωνικῶν ἀντιλήψεων ἐπέβαλε τὴν προστασία καὶ ἄλλων πεδίων ἰδιωτικότητας, ὅπως εἶναι τὸ ἰατρικὸ ἀπόρρητο, τὸ καθῆκον ἐχεμύθειας ποὺ βαρύνει κάποιους ἐπαγγελματίες (λ.χ. τοὺς δικηγόρους) κ.ἄ. Μολονότι διαρκῶς διευρυνόταν ὁ κύκλος τῶν ἀπορρήτων ἢ ἀκόμη καὶ κάποια ἤδη συνταγματικῶς κατοχυρωμένα ἀπόρρητα προσλάμβαναν νέο περιεχόμενο (λ.χ. τὸ ἀπόρρητο τῶν ἐπιστολῶν ἐπεκτάθηκε στὴν τηλεγραφικὴ καὶ τηλεφωνικὴ ἐπικοινωνία), ἡ σχέση κανόνα – ἐξαίρεσης παρέμεινε ἀναλλοίωτη: Ἡ δημοσιότητα ἦταν ὁ κανόνας καὶ τὸ ἀπόρρητο ἡ ἐξαίρεση. Ὁ πολίτης παρέμεινε ἐκτεθειμένος στὰ φῶτα τῆς δημοσιότητας, μὲ τὴν ἐπιφύλαξη κάποιων σαφῶς ὁριοθετημένων ἀπὸ τὸν νομοθέτη, μεμονωμένων θυλάκων ἐμπιστευτικότητας.
Ὅμως, μετὰ τὸν Β´ Παγκόσμιο Πόλεμο ἡ σχέση κανόνας – ἐξαίρεση ἄρχισε βαθμιαία νὰ ἀνατρέπεται κατὰ βάση γιὰ δυὸ λόγους: ἀφ᾽ ἑνὸς λόγῳ τοῦ γιγαντισμοῦ τῆς δημόσιας διοίκησης καὶ ἀφ᾽ ἑτέρου λόγῳ τῆς ραγδαίας ἀνάπτυξης τῆς τεχνολογίας. Ἡ δημόσια διοίκηση εἶναι πλέον πανταχοῦ παροῦσα. Τὸ κράτος ἐποπτεύει σχεδὸν ὅλες τὶς κοινωνικὲς δραστηριότητες καὶ γι’ αὐτὸ πρέπει νὰ ἀντλεῖ διαρκῶς πληροφορίες ἀπὸ τοὺς ἰδιῶτες. Ὁ κίνδυνος μίας «πανοπτικῆς δημόσιας διοίκησης» ἀρχίζει νὰ γίνεται αἰσθητός. Παράλληλα, οἱ δυνατότητες τῶν ἠλεκτρονικῶν ὑπολογιστῶν νὰ ἀποθηκεύουν, νὰ ἀνταλλάσσουν καὶ νὰ συνδυάζουν πληροφορίες αὐξάνονται μὲ γεωμετρικὴ πρόοδο, μὲ συνέπεια κάθε πληροφορία, ποὺ ἀφορᾶ ἕνα πρόσωπο, νὰ μπορεῖ κατάλληλα συνδυαζόμενη μὲ ἄλλες νὰ συμβάλει στὴν δημιουργία τοῦ «ἀτομικοῦ του προφίλ». Ἄπειρες πληροφορίες γιὰ τὴν προσωπικότητα καὶ τὴν δράση ἑνὸς ἀνθρώπου, ἀπὸ τὶς πιὸ ἐμπιστευτικὲς μέχρι τὶς πιὸ δημόσιες, ἀπὸ τὶς πλέον ἀσήμαντες ἕως τὶς πιὸ σημαντικές, μποροῦν νὰ συνδυαστοῦν, προκειμένου νὰ σχηματιστεῖ τὸ «ψηφιακὸ μωσαϊκό τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου». Δυσοίωνη προοπτική, τὴν ὁποία ἐνισχύουν οἱ ἐπιστημονικὲς καὶ τεχνολογικὲς ἐξελίξεις σὲ ἄλλα τέσσερα κρίσιμα πεδία: α) στὶς ἐπικοινωνίες, β) στὰ τεχνικὰ μέσα ἐπιτήρησης καὶ παρακολούθησης τῆς ἀνθρώπινης δράσης (ἐντοπισμός, ἀποτύπωση καὶ ἀναπαραγωγὴ εἰκόνας καὶ ἤχου), γ) στὴν γενετικὴ καὶ δ) στὶς βιομετρικὲς μεθόδους ταυτοποίησης τῶν προσώπων (π.χ. γενετικὸ ἀποτύπωμα).
Ἡ συρροὴ ὅλων αὐτῶν τῶν ἐξελίξεων δὲν ὑποβαθμίζει μὲν τὴν διάκριση μεταξὺ ἀπορρήτων καὶ μὴ ἀπορρήτων προσωπικῶν πληροφοριῶν, ἀναδεικνύει ὡστόσο παράλληλα τὸ γεγονὸς ὅτι κάθε ἄνθρωπος πρέπει κατ’ ἀρχὴν νὰ ἐξουσιάζει ὁ ἴδιος ὅλες τὶς πληροφορίες ποὺ τὸν ἀφοροῦν. Ἕνα νέο ἀνθρώπινο δικαίωμα ἀρχίζει νὰ ἀναδύεται ἤδη ἀπὸ τὰ τέλη τῆς δεκαετίας τοῦ  60, τὸ δικαίωμα στὸν πληροφοριακὸ αὐτοκαθορισμό. Καθένας πλέον διακαιοῦται νὰ γνωρίζει τὸ ἐὰν κάποιος κατέχει μία πληροφορία γιὰ τὸν ἴδιο, ποιός εἶναι αὐτός, πῶς καὶ πότε ἀπέκτησε τὴν πληροφορία, γιὰ ποιόν σκοπὸ κ.τ.λ. Τὸ δικαίωμα αὐτὸ δὲν εἶναι, ἀσφαλῶς, ἀπεριόριστο. Ἡ ἄσκησή του πρέπει νὰ ἐναρμονιστεῖ μὲ τὰ δικαιώματα τῶν ἄλλων. Ἐκ τῶν πραγμάτων, τὸ δικαίωμα στὸν πληροφοριακὸ αὐτοκαθορισμὸ ἀπειλεῖται ὄχι μόνο ἀπὸ τὸ κράτος ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τοὺς ἰδιῶτες. Γιὰ τὴν πλειονότητα τῶν πολιτῶν πάντως ὁ βασικὸς κίνδυνος προέρχεται ἀπὸ τὸ κράτος, καὶ μάλιστα ἀπὸ τὴ δημόσια διοίκηση, ἀφοῦ μὲ αὐτὴν διατηρεῖ καθημερινὰ ὁ πολίτης πλῆθος συναλλαγῶν».
Κατόπιν τούτων, ἡ χρήση τοῦ ἐπισφαλοῦς μικροτσὶπ στὴν «Κάρτα τοῦ Πολίτη», ποὺ τὸ παραβιάζουν ἀκόμη καὶ ἐνθουσιώδεις ἐρασιτέχνες καὶ ἡ ὁποία ὁδηγεῖ στὴν ἀσφυκτικὴ παρακολούθηση τῆς δραστηριότητας τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἐντελῶς περιττὴ ἀλλὰ καὶ ἐπιβαρυντικὴ γιὰ τὸν πολίτη. Ἀντιτιθέμεθα σὲ αὐτήν, ὅπως ἀντιτιθέμεθα καὶ στὴν ἑνοποίηση τῶν ἀρχείων ποὺ ὑπάρχουν γιὰ κάθε πολίτη.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ  ΚΑΙ  ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ  ΚΟΣΜΑΣ
ΠΗΓΗ: AMEN.GR
 ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Νέα ἀναβολή στή λήψη συνοδικῆς ἀπόφασης γιά τήν Κάρτα τοῦ Πολίτη


Η πολυαναμενόμενη οριστική τοποθέτηση της Συνόδου για την Κάρτα του Πολίτη δεν πραγματοποιήθηκε ούτε και σήμερα. Το Ανακοινωθέν που εξέδωσαν οι Συνοδικοί Μητροπολίτες μεταθέτει για μια ακόμη φορά τη λήψη απόφασης στο μέλλον. Η παρακολουθούσα "με ανύστακτο ενδιαφέρον" το θέμα Σύνοδος αντί να καθησυχάσει τον πιστό λαό για την Κάρτα του Πολίτη, δημιουργεί πολύ μεγάλη ανησυχία στους πιστούς για το μέγεθος της συνοδικής αναποφασιστικότητας και του αρχιεπισκοπικού φιλοκυβερνητισμού. Είναι απορίας άξιον πως μετά από τις αντιδράσεις τόσων πιστών, κληρικών, θεολόγων και άλλων επιστημόνων αλλά και μετά τις σαφείς κατά της Κάρτας τοποθετήσεις πλήθους Ιεραρχών και των συνάξεων των κληρικών τους, πως μετά από όλα αυτά η Σύνοδος δεν ξεκαθαρίζει την αντίθεσή της προς την προτεινόμενη Κάρτα του Πολίτη.....
Η διαβούλευση για την Κάρτα τελειώνει σε λίγες μόνο μέρες (12/12/2010) και η Σύνοδος αναμένει το σχετικό νομοσχέδιο για να τοποθετηθεί οριστικά. Δεν ανέγνωσαν οι Συνοδικοί και η συσταθείσα για το θέμα επιτροπή τα κείμενα του καθηγητή Τσελεγγίδη, άλλων νομικών και επιστημόνων; Δεν αφουγκράστηκαν την κραυγή του πιστού λαού που διατρανώνει την άρνησή του στην παραλαβή της Κάρτας; Αντί όλων αυτών, δείχνουν εμπιστοσύνη στους κυβερνητικούς αξιωματούχους; Δεν πείσθηκαν ακόμη για την κυβερνητική γραμμή προώθησης στην πατρίδα μας των ιδεών και των μεθόδων της Νέας Τάξης πραγμάτων;

Νῖκος Νικολόπουλος (βουλευτής Αχαΐας): "Ή κάρτα τοῦ πολίτη ἤ ἡ ἐξόντωση τοῦ πολίτη".


Κοινοβουλευτική παρέμβαση Ν.Νικολόπουλου μετά την απόταξη αστυνομικού που αρνήθηκε να την παραλάβει

Το θέμα των επιπτώσεων στους πολίτες από την άρνηση παραλαβής της «κάρτας του πολίτη» ανοίγει στη Βουλή με Ερώτησή του και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Ι. Νικολόπουλος, με αφορμή την απόταξη από το Αστυνομικό Σώμα του αρχιφύλακα Δημήτρη Ανδρέακου, ο οποίος είναι ο πρώτος Έλληνας που αρνήθηκε να την παραλάβει για καθαρά θρησκευτικούς λόγους.
Ο κ. Νικολόπουλος, ερωτά τους Υπουργούς Προστασίας του Πολίτη και Εσωτερικών, "αν είναι αλήθεια ότι απετάχθη ο αστυνομικός, επικαλούμενος θρησκευτικούς λόγους και ποια προσωπικά δεδομένα περιέχει η κάρτα, ζητώντας να κατατεθεί η απόφαση της πειθαρχικής επιτροπής και όλα τα σχετικά έγγραφα."
«Ο αστυνομικός αποτάχθηκε από την Υπηρεσία του επειδή δεν παραλαμβάνει την «κάρτα του πολίτη» για καθαρά θρησκευτικούς λόγους. Αυτό ήταν το φοβερό «παράπτωμά» του για το οποίο τον απέταξαν από την Υπηρεσία του. Στην πειθαρχική επιτροπή συμμετέχουν πέντε αστυνομικοί εκ των οποίων τέσσερις υψηλόβαθμοι. Στην απολογία του σε αυτή την επιτροπή ισχυρίσθηκε ότι η κάρτα θα περιέχει απόρρητα στοιχεία για το άτομό του στα οποία δεν θα έχει πρόσβαση ο κάτοχος της κάρτας. Ο αστυνομικός είναι έγγαμος με δύο παιδιά, δεν πήρε καμία αποζημίωση και δεν υπάρχει πρόβλεψη ούτε για ασφαλιστική κάλυψη. Η νομοθεσία βάσει της οποίας απετάχθη ο αστυνομικός παραβαίνει θεμελιώδη άρθρα του Συντάγματος όπως είναι η θρησκευτική ελευθερία. Ζούμε στην περίοδο Παπανδρέου στην οποία όλοι έχουν δικαιώματα εκτός από τους Έλληνες και τους χριστιανούς», αναφέρει στην Ερώτησή του ο κ. Νικολόπουλος.
Ο Βουλευτής, αναφέρεται στην κατάσταση που επικρατεί για το θέμα στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι πολίτες αντέδρασαν διαμαρτυρόμενοι με κάθε τρόπο και πέτυχαν την κατάργηση των Ηλεκτρονικών Βιομετρικών Ταυτοτήτων.
«Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, η νέα Κυβέρνηση θα περάσει πρώτα την σχετική νομοθεσία για την κατάργηση του προγράμματος των νέων ηλεκτρονικών ταυτοτήτων από τη Βουλή και σκοπεύει να έχει επιτύχει την κατάργησή τους μέχρι τον Αύγουστο. Προγραμματίζουν την ακύρωση της λειτουργίας των ήδη κυκλοφορούντων νέων ταυτοτήτων μέχρι την 3η Σεπτεμβρίου και, σύμφωνα με δηλώσεις Υπουργών, θα καταστραφούν όλα τα ψηφιακά αρχεία των ταυτοτήτων αυτών. Επίσης, όσοι αγόρασαν τις νέες ταυτότητες δεν θα αποζημιωθούν για τα χρήματα που κατέβαλαν για την αγορά τους.»
«Η κατάργηση έρχεται έπειτα από την αντίδραση των Βρετανών πολιτών κατά της άνευ προηγουμένου καταστρατήγησης των προσωπικών ελευθεριών μέσω της νέας ηλεκτρονικής ταυτότητας, η οποία περιέχει πολλά βιομετρικά δεδομένα, φωτογραφία, δακτυλικά αποτυπώματα και επιπλέον προσωπικά δεδομένα σε αόρατο ηλεκτρονικό τσιπ. Στην Ελλάδα, η κυβέρνηση διά του κ. Ραγκούση μάς διέταξε ότι όλοι οι Έλληνες πολίτες μέχρι το τέλος του 2011 θα πρέπει υποχρεωτικά να παραλάβουν την κάρτα του πολίτη. Πρώτοι απ’ όλους θα πρέπει να πάρουν την κάρτα τα Σώματα ασφαλείας, ενώ αν δεν την πάρουν απειλούνται με απόλυση», δήλωσε ο κ. Νικολόπουλος.
ΑΚΤΙΝΕΣ

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Μητροπολίτης Καλαβρύτων καί Αἰγιαλείας ᾿Αμβρόσιος:ΚΑΙ ΑΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ! ΓΙΑ ΤΗΝ "ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ"


 Στο ζήτημα της πολυδιαφημιζόμενης "κάρτας του πολίτη" επικρατεί ένας γνόφος. Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα δεν είναι καθαρή. Η Ιερά Σύνοδος κατ΄αρχήν διά του από 17ης Νοεμβρίου 2010 Ανακοινωθέντος εγνωστοποίησε τα εξής:



Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενημερώθηκε από τον Πρόεδρο της Συνοδικής Επιτροπής Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκόπιο, ότι, το απόγευμα της Δευτέρας 15 Νοεμβρίου ε.ε., συμμετείχαν σε κοινή Συνεδρίαση στο Συνοδικό Μέγαρο η Συνοδική Επιτροπή Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων, η Ειδική Συνοδική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Στελέχη της Ελληνικής Κυβερνήσεως και ειδικοί Επιστήμονες και Εμπειρογνώμονες, τόσο από τον χώρο της Νομικής, όσον και της Πληροφορικής, με αντικείμενο την μελέτη της εκδόσεως της "Κάρτας του Πολίτη".

Από την Σύσκεψη προέκυψαν τα κάτωθι συμπεράσματα :
1. Η Κυβέρνηση προχωρεί στην αντικατάσταση της Αστυνομικής Ταυτότητος με την "Κάρτα του Πολίτη", η τεχνολογία της οποίας θα την καθιστά απαραχάρακτη και θα προστατεύονται τα δικαιώματα των πολιτών από την δράση του κοινού εγκλήματος. Σε αυτή θα περιέχονται μόνο τα στοιχεία ταυτότητος του κατόχου.
2. Αναμένεται από τις αρμόδιες Κρατικές Υπηρεσίες να δοθεί προς δημόσια διαβούλευση στις αρχές του νέου έτους 2011, και επομένως και προς την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, σχέδιο κειμένου με τις τεχνικές και νομικές προϋποθέσεις για την έκδοση της "Κάρτας".
3. Από την πλευρά των Μελών των Συνοδικών Επιτροπών τονίσθηκε, ότι η Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να διαφυλάττει την ελευθερία του προσώπου και να υπερασπίζεται την ακεραιότητα της πίστεως. Γι' αυτό :
α) Η "Κάρτα του Πολίτη" δεν πρέπει να περιέχει κατ' ουδένα τρόπο εμφανή η αφανή τον αριθμό "666".
β) Επίσης κατ' ουδένα τρόπο πρέπει με αυτή να παραβιάζονται οι προσωπικές ελευθερίες.
4. Τα στελέχη της Ελληνικής Κυβερνήσεως εδήλωσαν, ότι συμφωνούν με τις παρατηρήσεις των Μελών των αρμοδίων Επιτροπών της Εκκλησίας και θα τις λάβουν υπ' όψιν τους.
Τούτων δοθέντων η Ιερά Σύνοδος αναμένει το καταρτιζόμενο σχέδιο από τις αρμόδιες Υπηρεσίες για την έκδοση της "Κάρτας" για να τοποθετηθεί υπευθύνως.
Γι' αυτό συνιστά στον ευαγή Ιερό Κλήρο, στους Μοναχούς και στους πιστούς να αναμένουν την τελική θέση Της.
Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου
______Εις τα ανωτέρω θα μπορούσε κάθε καλόπιστος κριτής να παρατηρήσει τα εξής:

ΠΡΩΤΟΝ
1. Η Κυβέρνηση προχωρεί στην αντικατάσταση της Αστυνομικής Ταυτότητος με την "Κάρτα του Πολίτη", η τεχνολογία της οποίας θα την καθιστά απαραχάρακτη και θα προστατεύονται τα δικαιώματα των πολιτών από την δράση του κοινού εγκλήματος. Σε αυτή θα περιέχονται μόνο τα στοιχεία ταυτότητος του κατόχου.

_____Αν ήταν τόσο απλά τα πράγματα, γιατί άραγε η Κυβέρνησις δεν προβαίνει σε μια ανακοίνωση, ώστε να ηρεμήσουν τά πνεύματα των Ελλήνων; Γιατί λοιπόν το Υπουργικό Συμβούλιο ή  ο Πρωθυποργός ή ο καθ΄ύλην αρμόδιος Υπουργός δεν βγαίνουν να μας είπουν, ότι στην κάρτα του πολίτη "θα περιέχονται μόνο τα στοιχεία ταυτότητος του κατόχου"; Πολύ φοβούμεθα, ότι η Κυβέρνησις δεν λέγει την αλήθεια πρός τούς εκπροσώπους της Εκκλησίας. Γράψτε το κάπου και εύχομαι να διαψευσθώ.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ
2. Αναμένεται από τις αρμόδιες Κρατικές Υπηρεσίες να δοθεί προς δημόσια διαβούλευση στις αρχές του νέου έτους 2011, και επομένως και προς την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, σχέδιο κειμένου με τις τεχνικές και νομικές προϋποθέσεις για την έκδοση της "Κάρτας".

_____Αν έτσι έχουν τά πράγματα, γιατί άραγε η Κυβέρνησις έθεσε ήδη σε δημόσια διαβούλευση το θέμα της κάρτας; Καί όπως πολύ σωστά παρατηρεί ο Καθηγητής κ. Τσελεγγίδης. Επί τίνος ζητήματος ζητεί την γνώμην των Πολιτών της η Κυβέρνησις, αφού δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα ούτε κάποιο κείμενο, ούτε κάποια έστω περιγραφή της κάρτας; Στην Ιερά Σύνοδο η Κυβέρνησις λέγει, ότι θα δώσει στη  δημοσιότητα σχέδιο κειμένου στίς αρχές του 2011! Γιατί λοιπόν σήμερα πιά  άνοιξε το δημόσιο διάλογο καί μάλιστα χωρίς γνωστικό αντικείμενο; Βλέπε ----------Το ερώτημα προβάλλει αυθόρμητα: Ποιός κοροϊδεύει ποιόν; Γιατί άραγε η Ιερά Σύνοδος δεν διαμαρτύρεται για την πρόωρη έναρξη της "δημόσιας διαβούλευσης";

ΤΡΙΤΟΝ
4. Τα στελέχη της Ελληνικής Κυβερνήσεως εδήλωσαν, ότι συμφωνούν με τις παρατηρήσεις των Μελών των αρμοδίων Επιτροπών της Εκκλησίας και θα τις λάβουν υπ' όψιν τους.
_______Μας επιτρέπεται να ερωτήσουμε τίς Συνοδικές Υπηρεσίες: Η δήλωσις των Στελεχών της Ελληνικής Κυβερνήσεως, ότι συμφωνούν κλπ είναι άραγε γραπτή και τεκμηριωμένη; Ή μήπως είναι "λόγια του αέρα";  

ΤΕΤΑΡΤΟΝ
......Τούτων δοθέντων η Ιερά Σύνοδος αναμένει το καταρτιζόμενο σχέδιο από τις αρμόδιες Υπηρεσίες για την έκδοση της "Κάρτας" για να τοποθετηθεί υπευθύνως. Γι' αυτό συνιστά στον ευαγή Ιερό Κλήρο, στους Μοναχούς και στους πιστούς να αναμένουν την τελική θέση Της.
______Θά συμφωνήσουμε κατ'αρχήν μέ τήν άποψη, ότι όλοι μας πρέπει να αναμένουμε την τελική θέση της Διοικήσεως της Εκκλησίας επί του ζητήματος τούτου και ότι συνεπῶς δεν μπορεί ο καθένας μας, δηλ. ούτε Επίσκοπος, ούτε Πρεσβύτερος, ούτε πιστός να σπεύδει για να εκδώσει είτε μανιφέστα εἰτε οδηγίες περί της αποδοχής ή της απορρίψεως της κάρτας του πολίτη. Η ενότης της Εκκλησίας  και η ενιαία αντιμετώπισις του θέματος είναι πρωταρχικόν ζήτημα.
______Αλλά παρά ταύτα δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε με τον εφησυχασμό της Ιεράς Συνόδου, όπως εκφράζεται στα εξης λόγια "η Ιερά Σύνοδος αναμένει το καταρτιζόμενο σχέδιο από τις αρμόδιες Υπηρεσίες για την έκδοση της "Κάρτας" για να τοποθετηθεί υπευθύνως". Αυτός ο εφησυχασμός μας εμβάλλει σε μεγάλη ανησυχία. Δεν αμφισβητούμε της ακεραιότητα των Αδελφών μας Συνοδικῶν καί τήν μεγίστη ευαισθησία ςοτους για τα ζητήματα της πίστεως. Πλήν όμως απέναντί μας έχουμε ένα ύπουλο αντίπαλο, ο οποίος πολλά μας έχει παρουσιάσει δείγματα της δολιότητός του. Οι απόψεις της κας Δραγώνα, της κας Ρεπούση π.χ. εισήχθησαν στην Εκπαίδευση "εν κρυπτώ και παραβύστω", δηλ. με δόλιο τρόπο! Ποιός λοιπόν μας εγγυάται, ότι μιά μέρα δεν θα μας παρουσιάσουν τη κάρτα μέ όσα κατακριτέα στοιχεία θα περιέχει; Προσωπικά μας γνώμη είναι, ότι η Ιερά Σύνοδος θά έδει να ακολουθήσει μια επιθετική στάση. Δηλ. εγγράφως και δια παραστάσεων πρός τόν κ. Πρωθυπουργό να καταστήσει σαφές, ότι με κανένα τρόπο δεν θα αποδεχθή μια κάρτα, η οποία θα έχει τόν δυσώνυμο αριθμό 666, προσωπικά δεδομένα κλπ. Ότι επίσης με κανένα τρόπο δεν θα αποδεχθή μιά κάρτα, της οποίας το περιεχόμενο δεν θα μπορεί να αναγνώσει, χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά μέσα, ο κάτοχός της! Στην ταυτότητά μου σήμερα γνωρίζω ποιά στοιχεία περιλαμβάνει! Πρέπει και στο νέο τύπο ταυτότητος, δηλ. στην κάρτα του Πολίτη, να μπορώ να αναγνώσω, να ελέγξω καί να επιβεβαιώσω τα σοιχεία μου. Ούτε τραπεζικοί λογαριασμοί έχουν θέση εκεί, ούτε τα περί της υγείας μου, ούτε τα του ποινικού μητρώου μου. ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ! Σήμερα,  λοιπόν, ε'δω καί τώρα, θα πρέπει η Ιερά Σύνοδος να εξασφαλίσει από την Κυβέρνηση μια επίσημη καί δεσμευτική διαβεβαίωση, ότι όλα αυτά ΔΕΝ θα περιλαμβάνωνται στην πρίφημη κάρτα! Αλλοιώς, αν περιμένουμε αύριο να μας κοινοποιήσουν "το καταρτιζόμενο σχέδιο "  θα είναι αργά, πολύ αργά μάλιστα!
_____Δεν είναι δυνατόν ένα Μέλος της Εκκλησίας, ο Ελλογιμώτατος κ. Δ. Τσελεγγίδης, Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ,  να είναι προμηθεύς, η δε Εκκλησία μας να ανήκει στην τάξη των επιμηθέων. Το προνοείν είναι ίδιον των σοφών. Ο κ.Τσελεγγίδης λοιπόν, τρέχοντας μπροστά από τα γεγονότα,  πρώτον μεν απευθύνει πρός τήν Κυβέρνησιν δέκα καυτά ερωτήματα για τόν χαρακτήρα της κάρτας  (βλ. Ορθόδοξον Τύπον της 26ης Νοεμβρίου ε.ε.), δεύτερον δέ συνιστά καί προτρέπει τήν Εκκλησίαν νά σπεύσει για να κατοχυρώσει τα δικαιώματά μας μέσα από το πρωτογενές Ευρωπαϊκό Συνταγματικό Δίκαιο, ζητώντας τήν θεσμοθέτηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων μας ως εξής:

ΠΕΜΠΤΟΝ, Ένα ερώτημα:
«Δέν επιτρέπεται η Ε.Ε. ή κράτος-μέλος της νά νομοθετήσει, νά προωθήσει καί νά επιβάλλει σέ οποιοδήποτε έγγραφο, κάρτα, μικροτσίπ, ταυτότητα ή ηλεκτρονικό σύστημα συναλλαγών, κάποιο αριθμό - όπως τόν δυσώνυμο 666 - όνομα ή σύμβολο ή χάραγμα, πού προσβάλλει τή θρησκευτική συνείδηση των Χριστιανων ή των οπαδών άλλης θρησκείας».
______Τόσες και τόσες πληροφορίες κυκλοφορούν μέσα από τό διαδίκτυο ως πρός το σχήμα και το περιεχόμενο της κάρτας του πολίτη. Είναι λοιπόν ακατανόητο η μεν Κυβέρνησις να ισχυρίζεται, ότι δεν έχει ετοιμάσει ακόμη το Σχέδιο του σχετικού Νόμου, η δέ Εκκλησία της Ελλάδος νά πείθεται στις έωλες διαβεβαιώσεις -προφορικές μάλλον- στελεχών της Κρατικής Μηχανής  και να  μη αξιοποιεί όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, έστω καί με την παρενόχληση της Κυβερνήσεως υπό την μορφή ερωτήσεως για μια επίσημη διάψευσή τους του τύπου: "Πείτε μας κ. Υπουργέ, σκέπτεσθε νά .......";  Επί τέλους η Ιερά Σύνοδος ας ακολουθήσει τήν μέθοδο Τσελεγγίδη! Ας προλάβει τα γεγονότα. Τώρα είναι ο καιρός της δράσεως! Ας αξιοποιήσει ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος την προσωπική του σχέση με τον κ. Πρωθυπουργό!
Λοιπόν πως είναι δυνατόν να κυκλοφορούν μέσα από το διαδίκτυο τόσες πληροφορίες και η Ιερά Σύνοδος να αρκείται στις διαβεβαιώσεις Κυβερνητικών Στελεχών; 
   _______Ως επιβεβαίωση των ανωτέρω σας παραθέτω στη συνέχεια μιά περιγραφή της Κάρτας, όπως κυκλοφορεί στο διαδίκτυο. Βεβαίως ούτε να την επιβεβαιώσω δύναμαι, ούτε όμως και να την διαψεύσω.
 +Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ και ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Αίγιον, 6 Δεκεμβρίου 2010
(Περισσότερα στο ιστολόγιο του Σεβασμιωτάτουεδώ )

0 σχόλια:

῾Η γενιά τοῦ YouTube βγῆκε στόν δρόµο

 ΠΟΛΛΟΙ ΤΡΑΓΟΥ∆ΟΠΟΙΟΙ ΕΜΠΝΕΥΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ∆ΕΚΕΜΒΡΙΑΝΑ ΤΟΥ 2008

῾Η ἐξέγερση ἔγινε τραγούδια

Τῆς Χάρης Ποντίδα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Στα 15 του προτιµούσε να ζήσει τη ζωή του παρά να γίνει ήρωας, αλλά δεν του ετέθη καν η ερώτηση. ∆ενπρόλαβε. ∆υο χρόνια µετά, κι αφού η δολοφονία του σήµανε (όπως φαίνεται σήµερα) και το τέλος µια εποχής, ο Αλέξης έγινε µπαλάντα θλιµµένη και κραυγή θυµού σε τραγούδι χιπ χοπ. Πάνω απ’ όλα έγινε αφορµή να «µιλήσει» µια γενιά που µέχρι τώρα φαινόταν χαµένη στα αυλάκια του ∆ιαδικτύου. Ισως γι’ αυτό και να µην την ακούγαµε, να µην τη βλέπαµε. Ή κι αν τη βλέπαµε να µην πολυδίναµε σηµασία. Οµως η γενιά του YouTube βγήκε στον δρόµο κι έκανε την παρουσία της παραπάνω απο αισθητή, όπως αισθητός γίνεται ο θυµός (η αγωνία, ο σαρκασµός της) επιλέγοντας να εκφραστεί µε ένα τραγούδι που µιλάει στα ίσια, αντιεµπορικό. Οι στίχοι που έκανε δικούς της - που συνόδεψαν τις πορείες της στο κέντρο της Αθήνας - µπορεί να είναι στίχοι παλιοί, κλασικοί (όπως το «γυρίζω τις πλάτες µου στο µέλλον» του Τσακνή ή το «σιγά µην κλάψω/ σιγά µη φοβηθώ» του Αγγελάκα) αλλά και νεώτεροι που είχαν προλάβει να κάνουν τις πρώτες τους πρόβες στο Ιντερνετ και έµοιαζαν να έχουν γραφτεί ειδικά για τον Αλέξη. «Αµα τα πάρω, δε θα µπορέσουν / δυο διµοιρίες ΜΑΤ να µε βολέψουν» τραγουδούσαν στο «Θα πάρω φόρα» τα Κίτρινα Ποδήλατα και οι πρώτες «δηµοσκοπήσεις» στο MySpace έδειχναν ότι το τραγούδι (το πιο αιχµηρό απο τα πολιτικά τραγούδια που εµπεριέχονται στον δίσκο τους «Ανάδυση») έπαιρνε φωτιά, µέρες πριν δούµε την Αθήνα να καίγεται. «Eίναι απίστευτο» λέει ο Γιώργος Παντελιάς (ο εις εκ των δυο Ποδηλάτων).

«Μια µόλις µια ηµέρα πριν την δολοφονία του Γρηγορόπουλου το παρουσιάσαµε για πρώτη φορά δηµόσια στην τηλεόραση. Την επόµενη σκότωσαν το παιδί. Σαννα είχαµε προφητέψει αυτά που θα γίνουν».

Το «Θα πάρω φόρα» έγινε πανό, τραγούδι, συζήτηση στο Ιντερνετ. Ο θυµός των στίχων του (όπως και ο θυµός στίχων προκατόχων του) έγινε σίγουρα έµπνευση να γραφτούν και νέα τραγούδια. Και γράφτηκαν µπόλικα από νέους τραγουδοποιούς. Ο ∆ηµήτρης Λάµπος (µέχρι τότε δεν είχε δισκογραφήσει την δουλειά του), µέρες µετά την δολοφονία, συγκλονισµένος απο τα γεγονότα, ανέβασε στο Ιντερνετ την «Εξέγερση του ∆εκέµβρη» που ώς σήµερα έχει χιλιάδες θεάσεις. «... κι όσοι τροµαγµένοι κοιτάτε την οθόνη/ όλοι µαζί σας το φωνάζουµε πως δεν είστε µόνοι/ σπάστε τις οθόνες και βγείτε έξω στο φως / τα παιδιά σας είµαστε και όχι ο εχθρός». Στα 32 του σήµερα, και µε τον πρώτη του δουλειά να έχει βγει (φέτος) στα δισκοπωλεία, µας είπε ότι δεν ήθελε να συµπεριλάβει το συγκεκριµένο κοµµάτι στο δίσκο. «Απλώς δεν ήθελα να το εκµεταλλευτώ» λέει. «Γράφτηκε για έναν συγκεκριµένο λόγο...».

Το «Σιγά µην κλάψω, σιγά µη φοβηθώ» του Γιάννη Αγγελάκα έχει αναδειχθεί σε σύµβολο των ∆εκεµβριανών, ως αγαπηµένο τραγούδι του Αλέξη Γρηγορόπουλου

ΠΗΓΗ:τα Νέα

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

Μοναχός Μωϋσῆς, ῾Η κατάθλιψη σήμερα


πηγή:  Μακεδονία, 5/12/2010

Η κατάθλιψη σήμερα

Γράφει ο Μοναχός Μωυσής, αγιορείτης

Μου τηλεφωνούν νέοι και μεγάλοι άνθρωποι, που φθάνουν στο σημείο ακόμη και να κλαίνε γιατί χάνουν ξαφνικά την εργασία τους. Η λύπη, η στενοχώρια, το άγχος τούς οδηγούν κάποτε και στην κατάθλιψη. Ορισμένοι θεωρούν ότι προέρχεται από παθολογικά αίτια, άλλοι από έπαρση, μεγαλομανία, τελειομανία ή διάφορες φοβίες. Πρόκειται για μια κουραστική κατάσταση αιθάλης, λογισμών, συννεφιασμένης καρδιάς, στενόχωρης διαθέσεως, μελανής κηλίδος και σκιάς. Η κατάθλιψη είναι γνωστό νόσημα με συνεχώς αυξητική τάση στον δυτικό κόσμο....

Υπερβολικά αυστηρή και κακή αγωγή, οικογενειακά δράματα και διαζύγια, η υπερένταση, η μέθη, το πένθος, μία ξαφνική σοβαρή ασθένεια. Ο τρόμος, το άλγος και το πάθος, ιδιαίτερα στις γυναίκες, δημιουργούν πρόσωπα οκνηρά, κουρασμένα, μαραμένα, μαζεμένα, ταλαιπωρημένα και απομονωμένα. Μια βαριά θλίψη, μια φυγοπονία, μία έλλειψη ενδιαφέροντος για καθετί, μία ενοχλητική δυσφορία και δυσφημία, ένα αίσθημα πανικού και ένας μεγάλος φόβος για το μέλλον χαρακτηρίζει συνήθως τους νοσούντες καταθλιπτικούς. Υπάρχει μία παχυλή πνευματική ανορεξία, μία βαριεστημένη βούληση, μία μεγάλη δυσκολία για το πάρσιμο σημαντικών αποφάσεων της ζωής.

Ένας καταθλιπτικός μερικές φορές έχει ανήσυχο ύπνο με ενοχλητικά όνειρα. Θέλει να κοιμηθεί πολύ και δεν μπορεί. Πάσχει από αϋπνίες και εξαντλείται αφάνταστα. Δεν φροντίζει και δεν περιποιείται καλά τον εαυτό του. Έχει απαιτήσεις και δυσκολίες με τους άλλους. Όμως συχνά δεν φταίει, αν φταίει, όσο και πόσο φταίει ο ίδιος ο άνθρωπος. Όταν υπάρχει μεγάλη ένταση στην εργασία, επικρέμεται ο φόβος της απολύσεως. Έχουν αυξηθεί οι επισκέψεις σε ψυχολόγους και ψυχιάτρους και η λήψη ψυχοφαρμάκων. Το πιο φοβερό είναι και η τρομερή αύξηση των αυτοκτονιών στην Ελλάδα. Δεν υποφέρουν μόνο οι φτωχοί από έλλειψη των προς το ζην απαραίτητων αλλά και οι πλούσιοι από έλλειμμα βαθύτατου νοήματος ζωής. Οι ευαίσθητοι είναι πιο επιρρεπείς στην κατάθλιψη.

Όμως θα πρέπει ειλικρινά να πούμε πως υπάρχει και μία ψυχολογική και πνευματική ερμηνεία των λεπτών και δύσκολων αυτών καταστάσεων. Ο σύγχρονος άνθρωπος δεν έχει μέσα του πλούσιο απόθεμα πνευματικών δυνάμεων αυτογνωσίας, υπομονής, ελπίδος, μετριοφροσύνης και καρτερικότητος. Θεωρεί ότι εκτιμάται για την υψηλή θέση εργασίας που κατέχει, τον υψηλό μισθό, την αριστοκρατική περιοχή που διαμένει, την καλή μάρκα αυτοκινήτου που κατέχει, τι φορά και τι φέρει. Διασαλευόμενο αυτό το προφίλ που καταρρέει και θλίβεται. Έτσι έρχεται η οικονομική κρίση να μας κρίνει πνευματικά.

Θα πρέπει να τονίσουμε βεβαίως πως όλα τα παραπάνω είναι σχετικά και όχι απόλυτα. Δεν μιλάμε εδώ για τις εξαιρέσεις. Μία έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση είναι πάντοτε ωφέλιμη, πριν χρονίσει το πρόβλημα. Χρειάζεται οπωσδήποτε ο ειδικός γιατρός, με ήθος και γνώση, εμπειρία και κατανόηση, αλλά και αλλαγή ζωής και τρόπος σκέψεως και να δούμε λίγο ψηλά. Η αισιοδοξία, η φιλία, η ωραία συζήτηση, ένας περίπατος, η μετατροπή του σκεπτικού μας, ένα ταξίδι, ένα προσκύνημα, μία επίσκεψη σε αγαπημένα πρόσωπα συντείνουν στην απόδραση της συννεφιάς που σκοτεινιάζει την ψυχή. Σε ορισμένους ανθρώπους, μη σας φανεί παράξενο, τους αρέσει να προβληματίζονται συνεχώς, να αγχώνονται, να βαρυθυμούν, να υποπτεύονται, να ζηλεύουν και να κακιώνουν.

Ο Θεός ως διά μαγείας δεν ελευθερώνει τον άνθρωπο από τα πάθη, τις αδυναμίες και τα νοσήματα. Όμως μία ορθή, διακριτική, συνειδητή πνευματική χριστιανική ζωή δημιουργεί έναν νηφάλιο τρόπο ζωής, ένα κλίμα εύκρατο ελευθερίας, ανέσεως, ειρήνης και χαράς, που δύσκολα αφήνει η γνησιότητά του να εισέλθουν νόθα στοιχεία που φέρουν θλίψη, απαισιοδοξία, μελαγχολία και κατάθλιψη. Οι δυσκολίες της ζωής είναι προς αντιμετώπιση και ωρίμανση και όχι προς απόγνωση. Είναι ανάγκη λοιπόν μεγάλη να νοηματοτοδοθεί ορθά και γερά η ζωή, ώστε να μη λυγίζει ή βουλιάζει στα μαύρα βαλτόνερα της κατάθλιψης.
 
Πηγή: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Μητροπολίτης Σπάρτης Εὐστάθιος: "῾Ο ᾿Αρχιεπίσκοπος στό θέμα τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη ἔχει ἀργήσει χαρακτηριστικά νά πάρει θέση καί αὐτό τόν ἐκθέτει ὄχι μόνο ὡς πρόσωπο, ἀλλά καί ὡς Πρόεδρο τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου"


Σπάρτης Ευστάθιος «Νεκροθάφτης όποιος διαχωρίζει την Εκκλησία από την Πολιτεία»




Στην εφημερίδα «RealNews» και τον δημοσιογράφο Σωτήρη Σταθόπουλο μίλησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιος, ο οποίος αναφερόμενος γιατί δεν μίλησε μετά τις εκλογές τόνισε, ότι «το ότι δεν θέλησα να μιλήσω είναι θέμα χαρακτήρα και ήθους».
Η συνέντευξη έχει του Μητροπολίτη Σπάρτης έχει ως εξής:
Σχεδόν τρία  χρόνια μετά τη διεκδίκηση του αρχιεπισκοπικού θρόνου από τον κ. Ιερώνυμο, ο μητροπολίτης Σπάρτης λύνει τη σιωπή του και εξαπολύει ευθείες βολές για τη σημερινή κατάσταση στην Εκκλησία.
Στην πρώτη του συνέντευξη, ο κ. Ευστάθιος χαρακτηρίζει νεκροθάφτη όποιον διαχωρίζει την Εκκλησία από την Πολιτεία.
Έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από τις αρχιεπισκοπικές εκλογές. Γιατί δεν μιλήσατε όλο αυτό το διάστημα;
Το ότι δεν θέλησα να μιλήσω είναι θέμα χαρακτήρα και ήθους. Να πω τι τώρα ή μετά τις εκλογές Μερικοί από τους αρχιερείς πίστεψαν ότι εγώ θα οργανώσω την αντιπολίτευση μέσα στην Ιεραρχία.
Ακόμη και η λέξη αντιπολίτευση με πειράζει. Είμαι μέλος της Ιεραρχίας, είμαι ισότιμος με τους άλλους αρχιερείς.
Δεν θέλετε, δηλαδή, να επαναλάβετε την αντιπολίτευση που έκανε ο κ. Ιερώνυμος;
Ακριβώς. Είναι μια εμπειρία στη ζωή μου την οποία δεν θέλω να επαναλάβω.
Συμμερίζεστε την κριτική που δέχεται ο Αρχιεπίσκοπος;
Η Εκκλησία δεν έχει αλλάξει το βήμα της και επομένως δεν μπορώ να χαρακτηρίσω τη στάση της. Είναι η παραδεδομένη. Η Εκκλησία μας είναι πάντα η φιλόστοργη μητέρα. Η Εκκλησία βρίσκεται πάντα κοντά στον λαό, με την πνευματική κυρίως προσφορά της αλλά και με την κοινωνική της δράση.
Δεν ξέρω αν φτάνουν στην Αθήνα τα μηνύματα αυτά που λαμβάνουμε εμείς στην επαρχία. Ο λαός είναι πολύ απογοητευμένος και πικραμένος απ' όλους και απ' όλα και ζει χωρίς ελπίδα. Εμείς προσπαθούμε να του δώσουμε ελπίδα για το μέλλον.
Η Εκκλησία δεν θα έπρεπε να ασκεί κριτική;
Η κριτική είναι δείγμα υγείας. 
Ο Αρχιεπίσκοπος πιστεύω πως κάνει την κριτική που πρέπει. Στο θέμα όμως της Κάρτας του Πολίτη έχει αργήσει χαρακτηριστικά να πάρει θέση και αυτό τον εκθέτει όχι μόνο ως πρόσωπο, αλλά και ως πρόεδρο της Ιεράς Συνόδου.
Ο πρωθυπουργός, μέσω διαδικτύου, αποκάλυψε πως συζητά με τον Αρχιεπίσκοπο τον διαχωρισμό των σχέσεων Κράτους Εκκλησίας;
Κάποιος πνευματικός άνθρωπος στο πρόσφατο παρελθόν είχε πει: Θα είναι νεκροθάφτης της χώρας μας όποιος επιβάλει τον χωρισμό Εκκλησίας Πολιτείας.
Λέγεται και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό ότι έχει αρχίσει ο διάλογος για τον χωρισμό των δύο πλευρών. Αλλά αυτό το αγνοούν παντελώς τα εκκλησιαστικά όργανα.
Ωστόσο, ο Αρχιεπίσκοπος έχει κατηγορηθεί από μερίδα ιεραρχών ότι συμπλέει με τις αποφάσεις της κυβέρνησης...
Οι τοποθετήσεις και οι αντιδράσεις των δημόσιων προσώπων έχουν σχέση με τις πεποιθήσεις τους
http://www.romfea.gr