"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Ο Κυβερνητικός εκπρόσωπος για τις δηλώσεις του Μητροπολίτου Πειραιώς για τους μουσουλμάνους


.
πηγή: ΑΠΕ/http://thriskeftika.blogspot.com
Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, απαντώντας σε δηλώσεις του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ σχετικά με τη μουσουλμανική θρησκεία και τους μουσουλμάνους στην Ελλάδα, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Από τη θέση μου ως Εκπροσώπου της Κυβέρνησης έχω ήδη δηλώσει, με παρόμοια δυστυχώς αφορμή, ότι η Κυβέρνηση δεν υπεισέρχεται σε θέματα εκκλησιαστικής τάξης
Ωστόσο, είναι καθήκον της συντεταγμένης Πολιτείας να καταδικάζει δηλώσεις που εκπέμπουν μισαλλοδοξία και διεγείρουν φυλετικό και θρησκευτικό μίσος. Οι απόψεις αυτές προσβάλλουν τη μακρά παράδοση φιλαλληλίας και ανεξιθρησκείας που χαρακτηρίζει την ελληνική κοινωνία και δεν την εκφράζουν ούτε κατ’ ελάχιστο....
Στη χώρα μας διαβιούν πολλοί μουσουλμάνοι, πολλοί εκ των οποίων είναι Έλληνες πολίτες, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής κοινωνίας και αντλούν από το Σύνταγμα της χώρας μας δικαιώματα που μια ευνομούμενη Πολιτεία οφείλει να προστατεύει στην πράξη. Η ελληνική Πολιτεία ακολουθεί σταθερά μια τέτοια πολιτική, καταδικάζει δηλώσεις αυτού του είδους και απορρίπτει τη νοοτροπία που εκφράζουν.

ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ-ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ VIDEO

Δικαιοῦται ἡ ᾿Εκκλησία νά ἐκφράζει πολιτικό λόγο;

᾿Επιστολή στήν Καθημερινή τῆς Κυριακῆς 09-01-2011
τοῦ Δημήτρη Γ. Μπράνη

῾Η παρέμβαση τῆς ᾿Εκκλησίας
Κύριε διευθυντά
Η Εκκλησία της Ελλάδος με εγκύκλιό της προς τους πιστούς της παρεμβαίνει στο πολιτικό και οικονομικό «γίγνεσθαι» της χώρας. Παρεμβαίνει στα πολιτικά και οικονομικά δρώμενα. Και ορθώς-ορθότατα παρεμβαίνει, κατά την προσωπική ταπεινή μου γνώμη. Και ο ιερός κλήρος ψηφίζει. Αρα, έχει και αυτός πολιτικά δικαιώματα. Αρα, έχει και αυτός λόγο πολιτικό.
Και η Εκκλησία είναι ένα τμήμα της ελληνικής κοινωνίας. Είναι μόριό της αναπόσπαστο. Βλέπει - ακούει, ακούει - βλέπει όλα όσα συμβαίνουν τόσο στο ελληνικό, όσο και στο παγκόσμιο στερέωμα. Και δικαιούται, ως εκ τούτου, να έχει γνώμη. Να έχει άποψη και να την εκφράζει δημόσια. Να τη δημοσιοποιεί.
Τα αίτια της οικονομικής κρίσης είναι πολιτικά. Η πολιτική και οι πολιτικοί και το όλο, εν γένει, πολιτικό σύστημα της Ελλάδος προκάλεσαν την οικονομική κρίση. Αυτοί έφεραν τη χώρα στα πρόθυρα της πτώχευσης. Στο χείλος του γκρεμού. Και έτσι η Ελλάδα βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα. Και ζήτησε δανεικά. Και έγινε έτσι χώρα εξαρτώμενη. Χώρα εξαρτώμενη από τους δανειστές της. Από το ΔΝΤ. Από την τρόικα. Αυτή τη διαφεντεύει. Αυτή έκανε το Μνημόνιο. Και αυτό συνιστά εθνική ταπείνωση.
Πριν από την οικονομική κρίση έλαβε χώρα μια άλλη κρίση. Η κρίση των ηθικών αξιών. Η κρίση των ηθικών αρχών. Η κρίση των ηθικών κανόνων. Ελαβαν χώρα η επιορκία. Η κλοπή. Η διαφθορά. Και αυτή γέννησε και έφερε την οικονομική κρίση.
Ο ελληνικός λαός έχει χορτάσει την υποκρισία και τη δημαγωγία. Υποκρισία και δημαγωγία ήταν το «Αλήστου» μνήμης: «Υπάρχουν χρήματα»! Υποκριτικό και δημαγωγικό ήταν και το «Ολοι μαζί τα φάγαμε τα χρήματα».
Η μνήμη του ελληνικού λαού και η νοημοσύνη του παραμένει ισχυρή. Ο ελληνικός λαός είναι και νοήμων και μνήμων. Και δεν είναι αμνήμων και ανόητος, όπως νομίζουν οι πολιτικοί, για να τον κοροϊδεύουν, για να τον παραπλανούν, για να του στήνουν παγίδες.
Και ο ιερός κλήρος, λοιπόν, δικαιούται να έχει λόγο πολιτικό. Εχει και αυτός το δικαίωμα της ψήφου. Εχει και αυτός πολιτικά δικαιώματα. Και κακώς σχολιάζεται ότι αναμειγνύεται στα πολιτικά δρώμενα. Δεν κάνει τίποτε άλλο παρά αυτό που πρέπει να κάνει, αυτό που κάνει κάθε ενεργός πολίτης.
Δημητρης Γ. Μπρανης


ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ


Οἱ ἐπιταγὲς τοῦ Διεθνοῦς Νομισματικοῦ Ταμείου γιὰ τὴν μείωση τοῦ δημοσίου τομέα
φαίνεται ὅτι προκαλοῦν «πονοκεφάλους» καὶ στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος.
 
.     Σύμφωνα μὲ πληροφορίες κατὰ τὴν διάρκεια τῆς σημερινῆς συνεδρίασης τῆς 12μελοῦς Ἱερᾶς Συνόδου ὁρισμένοι μητροπολίτες ἐξέφρασαν τὸν φόβο ὅτι ὁ περιορισμὸς τῆς «μίας πρόσληψης ἔναντι πέντε ἀποχωρήσεων ἀπὸ τὸ δημόσιο» θὰ ἰσχύσει καὶ γιὰ τὴν Ἐκκλησία, ἀφοῦ οἱ κληρικοὶ ὅλων τῶν βαθμίδων ἀλλὰ καὶ πολλοὶ ἐκκλησιαστικοὶ ὑπάλληλοι πληρώνονται ἀπὸ τὸ δημόσιο.
.      Ἕνα τέτοιο ἐνδεχόμενο θὰ προκαλέσει πολλὰ προβλήματα, τονίζουν ἱεράρχες, καὶ γιὰ τὸ λόγο αὐτὸ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἀποφάσισε νὰ συστήσει εἰδικὴ ἐπιτροπὴ πιθανότατα ὑπὸ τὴν προεδρία Μητροπολίτη, ὁ ὁποῖος θὰ ἔχει συναντήσεις μὲ στελέχη τοῦ ὑπουργείου Ἐσωτερικῶν, προκειμένου νὰ ἀποσαφηνιστεῖ ἡ κατάσταση. Μάλιστα πολλοὶ μητροπολίτες ζητοῦν ἀπὸ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο κ. Ἱερώνυμο νὰ δραστηριοποιηθεῖ ἄμεσα γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση ἑνὸς τέτοιου ἐνδεχομένου, προτοῦ κληθεῖ νὰ τὸ ἀντιμετωπίσει ἡ Ἐκκλησία. Ὅπως μάλιστα προσθέτουν, ἂν περάσει τελικὰ ἕνα τέτοιο μέτρο, θὰ πρέπει νὰ ἰσχύσει μόνον γιὰ τοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ὑπαλλήλους καὶ σὲ καμία περίπτωση γιὰ τοὺς κληρικούς, οἱ ὁποῖοι θεωροῦνται, μὲ δικαστικὲς ἀποφάσεις, λειτουργοὶ καὶ ὄχι ὑπάλληλοι, γιὰ αὐτὸ ἄλλωστε καὶ μπορεῖ νὰ κατέχουν καὶ δεύτερη θέση στὸ δημόσιο, ὅπως γιὰ παράδειγμα οἱ ἱερωμένοι ποὺ ὑπηρετοῦν στὴν μέση ἐκπαίδευση.
.     Ἐν τῷ μεταξὺ τὴν Τετάρτη ἀναμένεται ἡ Σύνοδος νὰ τοποθετηθεῖ στὴν ἐπιστολὴ ποὺ ἔλαβε ἀπὸ τὸ Κεντρικὸ Ἰσραηλιτικὸ Συμβούλιο Ἑλλάδος, τὰ μέλη τοῦ ὁποίου διαμαρτύρονται γιὰ τὰ ὅσα εἶπε κατὰ τῶν Ἑβραίων καὶ τοῦ Σιωνιστικοῦ κινήματος ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφείμ.
.     Σήμερα πάντως ὁ ἐκπρόσωπος Τύπου τῆς Ἱερᾶς Συνόδου Μητροπολίτης Σύρου δήλωσε ὅτι «ὁ κάθε Ἐπίσκοπος εἶναι ὑπεύθυνος γιὰ τὰ ὅσα λέει» καὶ τόνισε ὅτι ἡ Ἐκκλησία θὰ προβεῖ σὲ σχετικὲς ἀνακοινώσεις, ἀφοῦ συζητήσει τὸ θέμα τὸ πρωὶ τῆς Τετάρτης.
ΠΗΓΗ: romfea.gr
ΣΧΟΛΙΟ «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Εἶναι ἡλίου φαεινότερον ὅτι ἡ ὅλη ὑπόθεση τῆς λεγομένης Οἰκονομικῆς Κρίσεως, καὶ τοὺ Μνημονίου καὶ τῆς ἐμπλοκῆςτῆς χώρας μὲ τὸ Δ. Ν. Τ. ἔχουν σκοπὸ τὴν ἐπίτευξη στόχων ποὺ ἀλλιῶς θὰ ἦταν δυσκολότατο νὰ ἐπιτευχθοῦν. Κύριος πάντως στόχος εἶναι τὸ «ξεμπέρδεμα μιὰ καὶ καλή» μὲ τὴν ἰδιοπροσωπία τῶν Ἑλλήνων καὶ ὅλα ἐκεῖνα τὰ στοιχεῖα, ποὺ τὴν συγκροτοῦν. Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ εἶναι καὶ ἡ ἐν εὐρείᾳ ἐννοίᾳ Ἐκκλησίᾳ. Καὶ ὁ περιορισμὸς τῆς ἐπιρροῆς της. Ἴσως λιγότεροι κληρικοὶ νὰ εἶναι μιὰ καλὴ καὶ συμφέρουσα λύση γιὰ τοὺς Ἀλάστορες τῆς αὐτοσυνειδησίας μας. Ἀλλὰ παραβλέπουν πὼς ἀκόμη κι ἕνας ἀληθινὸς καὶ ψυχωμένος μπορεῖ νὰ κάνει τὴν δουλειά τοῦ Θεοῦ! (Πηγή:Χριστιανική Βιβλιογραφία)

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Ἀντίσταση στήν Κάρτα τοῦ Πολίτη. Εἰρηνική συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στή Βουλή τῶν Ἑλλήνων στίς 6 Φεβρουαρίου 2011 στίς 12 τό μεση­μέρι


Σύνταξη & δημοσίευση Αναβάσεις : http://anavaseis.blogspot.com/2011/01/blog-post_10.html

________________________________

Ὁμάδα κληρικῶν καί λαϊκῶν, ἐδῶ καί ἕνα χρόνο περίπου ἔχουμε ἀσχοληθεῖ μέ τό θέμα «Κάρτα τοῦ Πολίτη».  Τή θεωροῦμε, ὅπως καί πολλοί εἰδικοί ἐπι­στήμονες, ἠλεκτρονική φυλακή.
Μέ διάφορα δημοσιεύματά μας ἔχουμε ἀναλύσει τό θέμα αὐτό ἀπό ὅλες τίς πλευρές του, κυρίως μέ ἀφορμή τίς κυβερνητικές ἐξαγγελίες, σέ συνδυασμό καί μέ τίς προβλέψεις ἁγίων Γερόντων τῆς ἐποχῆς μας, ὅπως τοῦ π. Παϊσίου, τοῦ π. Ἐπιφανίου Θεοδωρο­πού­λου καί ἄλλων, καθώς ἐπίσης καί τῶν πληροφοριῶν τοῦ θεοπνεύ­στου βιβλίου τῆς Ἀποκαλύψεως, αὐθεντικοῦ ἔργου τοῦ εὐαγγελι­στοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου.

Τό παραπάνω θέμα «Κάρτα τοῦ Πολίτη» τό ἔχουμε συσχετίσει βάσει τῶν πρωθυπουργικῶν κατά καιρούς δηλώσεων μέ τά ἐπί μέρους παρακάτω θέματα:
1. Οἰκονομική κρίση.
2. Ἠλεκτρονική διακυβέρνηση.
3. Ἠλεκτρονικό φακέλωμα.
4. Δυνατότητες, τεχνικά χαρακτηριστικά τοῦ ἐμπεριεχο­μέ­νου μικροτσίπ.
5. Τό δυσώνυμο ἀριθμό 666 τῆς Ἀποκαλύψεως.
6. Τή σημασία τῶν δύο προηγηθεισῶν ἐγκυκλίων  τῆς Ἐκ­κλησίας τῆς Ἑλλάδος 1997 καί 1998 γιά τίς ἠλεκτρο­νικές ταυτότητες, πού θά ἦταν, ἄν κυκλοφοροῦσαν, παραπλήσιες τῆς Κάρτας Πολίτη.

Ἡ ἐπιτροπή τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιά τό θέμα τῆς Κάρτας Πολίτη ἀναμένει ἀπό τούς Κυβερνητικούς ἐκπροσώπους νά δώσουν ἐπίσημα καί ὑπεύθυνα τά τεχνικά χαρα­κτηριστικά τοῦ μικροτσίπ, τό προσχέδιο νόμου τοῦ Ὑπουργείου Ἐσωτερικῶν περί ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης καί τή σχέση τους μέ τήν Κάρτα τοῦ Πολίτη.
Παράλληλα ἀναμένεται τό πόρισμα τῆς ἐπιτροπῆς ἐπιστη­μόνων τῆς Ἐκκλησίας πού συνεργάσθηκαν μέ τούς κυβερνητικούς ἐκπροσώπους γιά τήν Κάρτα Πολίτη.

Ἐντοπίζοντας τούς κινδύνους πού προκαλοῦνται ἀπό τήν ἀντικατάσταση τῶν δελτίων ταυτότητος μέ τήν Κάρτα τοῦ Πολίτη διοργανώνουμε εἰρηνική συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στή Βουλή τῶν Ἑλλήνων στίς 6 Φεβρουαρίου 2011 στίς 12 τό μεση­μέρι πρός ἐνημέρωση τῶν πολιτῶν καί ἀποτροπή τῆς λήψης τῆς Κάρτας καί καλοῦμε ὅλους τούς Ἕλληνες Πολίτες νά συμμετάσχουν.

Συντονιστική Ἐπιτροπή κατά τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη

______________________

«Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΟΣ» ! ΛΕΝΕ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ


«Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΟΣ»: ΟΙ “ΜΥΣΤΙΚΟΙ”, ΤΟ …ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ


Λόγῳ τῆς Ἑορτῆς τῶν Θεοφανείων,
 ἕνα σχετικὸ μὲ τὸ Βάπτισμα ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο
τοῦ 
Πρωτ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
«ΑΒΒΑΣ ΙΣΑΑΚ Ο ΣΥΡΟΣ, Ο ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΣ ΑΓΙΟΣ» 
(σελ. 227-230)(ἐκδ. «ΤΗΝΟΣ»)

«Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΟΣ»
Οἱ “μυστικοί”, τό… μυστικό τῶν οἰκουμενιστῶν καί τό μυστικό τῆς ἐμπειρίας τῶν Ἁγίων.

.     Συνεχίζοντας ὁ ἐπίσκοπος Ἱλαρίων [Ἀλφέγιεφ] γράφει ὅτι τό φῶς γιά τό ὁποῖο ὁμιλεῖ ὁ ἀββᾶς Ἰσαάκ δέν εἶναι «τό φῶς τό ὁποῖο βλέπουν οἱ μυστικοί». Ἐδῶ προκύπτουν σοβαρά ζητήματα. Ποιοί εἶναι οἱ …«μυστικοί»; Ἔχουμε κάποια εἰδική κατηγορία ἁγίων ἤ γενικώτερα, χριστιανῶν πού ὀνομάζονται ἔτσι; Ἀσφαλῶς ὄχι! Ἁπλῶς ἡ δυτική θεολογική ἐπιστήμη ὀνομάζει ἔτσι τούς συγγραφεῖς πού ἀσχολοῦνται μέ τήν μυστική ἤ ἀποφατική θεολογία, δηλαδή ὅσους ὁμιλοῦν γιά τή δυνατότητα ἤ ἀδυναμία γνώσεως τοῦ Θεοῦ, γιά τό πῶς ἐννοεῖται αὐτή ἡ γνώση, γιά τήν ἐμπειρία τῆς κοινωνίας μέ τό Θεό καί γενικώτερα γιά ὑπερβατικές ἐμπειρίες κλπ. Μέσα σ᾽ αὐτούς, κατά τή δυτική θεολογία περιλαμβάνονται ὁ ἅγιος Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης, ὁ ἅγιος Συμεών ὁ Ν. Θεολόγος, ὁ ἅγιος Γρηγόριος Σιναΐτης, ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ἀλλά καί ὁ λατῖνος Ἰωάννης τοῦ Σταυροῦ καί ἡ Αἰκατερίνα τῆς Σιέννα, ὁ Meister Ekkart, ὁ Duns Scotus Erigena καί ἄλλοι συγγραφεῖς. Οἱ πιό τολμηροί καί… ἀνοιχτόμυαλοι περιλαμβάνουν καί τούς μυστικιστές μουσουλμάνους Σοῦφι καί ἄλλα πρόσωπα ἀπό διάφορες θρησκεῖες πού περιγράφουν ποικίλες «μυστικές ἐμπειρίες» τους.
.     Ὁ ἐπίσκοπος Ἱλαρίων περιορίζει τούς «μυστικούς» στό χριστιανικό περιβάλλον περιλαμβάνοντας στήν ἐνδεικτική του ἀπαρίθμηση τό νεστοριανό Ἰωάννη Dalyatha καί τούς «βυζαντινούς συγγραφεῖς» Συμεών τό Ν. Θεολόγο καί Γρηγόριο Παλαμᾶ. Ἀπό τήν ἄλλη ἀποδίδοντας στόν αἱρετικό μονοφυσίτη Φιλόξενο Ἱεραπόλεως τήν Δ´ Ἐπιστολή τοῦ ἀββᾶ Ἰσαάκ, στήν ὁποία γίνεται λόγος περί τῆς θέας τοῦ ἀκτίστου φωτός, περιλαμβάνει στούς ἐπόπτες τοῦ ἀκτίστου φωτός καί ἕνα μονοφυσίτη! Ἔτσι τό κριτήριο γιά τό ποιόν καί τήν ἐμπειρία τοῦ «φωτός» δέν εἶναι ἐκκλησιολογικό καί πατερικό, ἀλλά εἶναι ἡ ὑπαγωγή τῶν ποικίλων συγγραφέων, ἀνεξαρτήτως δόγματος, στήν κατηγορία τῶν «μυστικῶν», σύμφωνα μέ τή γνώμη τῶν εἰδι κῶν. Ὁ ἀββᾶς Ἰσαάκ, κατά τόν Ἀλφέγιεφ, εἶναι ἀμφίβολο ἄν ἔβλεπε τό φῶς πού ἔβλεπαν οἱ «μυστικοί». Δέν ἀνήκει στήν κατηγορία τους, ἐνῷ ἀπό τήν ἄλλη στήν ὁμάδα αὐτή ἀνήκουν μεταξύ ἄλλων μή ἀναφερομένων ἕνας νεστοριανός, ἕνας μονοφυσίτης καί δύο Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας! Πάντοτε κατά τόν Ἀλφέγιεφ, αὐτοί ὅλοι, ὁ νεστοριανός ἐρημίτης, ὁ μονοφυσίτης «ἐπίσκοπος» καί οἱ δύο ἀναφερόμενοι Πατέρες ‚λέπανε κάποιο φῶς, τό ὁποῖο δέν τό ἔβλεπε ὁ ἅγιος Ἰσαάκ! Ἡ κατάλυση τῶν ὁρίων τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἐμφανής σέ ὅσα γράφει ὁ ἐπίσκοπος Ἱλαρίων Ἀλφέγιεφ. Ἐξισώνοντας μάλιστα τήν ἐμπειρία τοῦ ἀκτίστου φωτός, τήν ἐμπειρία τῆς θεώσεως πού ἔχουν οἱ Ἅγιοι μέ τά φῶτα πού βλέπουνε οἱ διάφοροι «μυστικοί» συγγραφεῖς ἐξαφανίζει τήν σημασία τῆς πίστεως καί τῶν θείων μυστηρίων δηλαδή τήν κοινωνία τῶν ἀνθρώπων ἐν τῇ ἁγίᾳ Kαθολικῇ, Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ. Ἄν καί χωρίς τήν κοινωνία τῆς Ἐκκλησίας μπορεῖ ὁ κάθε ἀβάπτιστος νά ἔχει ἐμπειρία θείου φωτός, τότε ἡ Ἐκκλησία δέν χρειάζεται, ὁ ἴδιος ὁ Χριστός εἶναι περιττός! Ἄν μάλιστα ἕνας Ἅγιος, ὅπως ὁ ἀββᾶς Ἰσαάκ, παρ᾽ ὅτι Ἅγιος καί θεωμένος δέν ἔχει αὐτή τήν ἐμπειρία τοῦ ἀκτίστου φωτός, τότε μ᾽ αὐτή τή λογική θά πρέπει ἴσως νά ἀναζητήσουμε ἄλλους …πνευματικούς χώρους καί ἄλλες μεθόδους πού προσφέρουν σίγουρα τή θέα κάποιου φωτός! Τί μᾶς λέγει ὅμως ὁ ἅγιος Ἰσαάκ;
Ἡνίκα ἐρευνήσῃς καλῶς τὸ ἔργον τοῦ φόβου τοῦ Θεοῦ, εὑρίσκεις ὅτι αὕτη ἐστὶν ἡ μετάνοια καὶ ἡ γνῶσις ἡ πνευματικὴ ἐνταῦθα. Αὕτη ἐστὶν ἣν εἴπομεν, ὅτι ὅνπερ ἐν τῷ βαπτίσματι ἐδεξάμεθα τὸν ἀρραβῶνα αὐ τοῦ, διὰ τῆς μετανοίας πάντως δεχόμεθα τὸ χάρισμα αὐτοῦ. Kαὶ τὸ χάρισμα, ὅπερ εἴπομεν, ὅτι διὰ τῆς μετανοίας λαμ‚άνομεν αὐτό, αὕτη ἐστὶν ἡ γνῶσις ἡ πνευματική… Ἡ πνευματικὴ δὲ γνῶσίς ἐστιν ἡ αἴσθησις τῶν κρυπτῶν καὶ ὅταν αἰσθηθῇ τις τούτων τῶν ἀοράτων καὶ κατὰ πολὺ ὑπερβαλλόντων, ἐκ τούτων λαμβάνει ὄνομα τῆς πνευματικῆς γνώσεως…»
Ἅμα ἐρευνήσεις καλά σέ τί συνίσταται ἡ πνευματική ἐργασία τοῦ φόβου τοῦ Θεοῦ, βρίσκεις ὅτι αὐτή εἶναι ἡ μετάνοια καί ἡ γνώση ἡ πνευματική πού ἀποκτᾶται σ᾽ αὐτόν τόν κόσμο. Γι᾽ αὐτή τήν πνευματική γνώση εἴπαμε ὅτι στό μέν βάπτισμα δεχθήκαμε τόν ἀρραβῶνα [δηλ. τήν ὑπόσχεση] της, διά δέ τῆς μετανοίας ὁπωσδήποτε δεχόμεθα τό χάρισμά της. Kαί τό χάρισμα πού εἴπαμε ὅτι τό λαμβάνουμε μέ τή μετάνοια εἶναι ἡ γνώση ἡ πνευματική… Αὐτή ἡ πνευματική γνώση εἶναι ἡ αἴσθηση τῶν κρυπτῶν [δηλ. τῶν ὑπερφυῶν μυστηρίων]. Kι ὅταν ἀποκτήσει κάποιος τήν αἴσθηση αὐτῶν τῶν ἀοράτων, τά ὁποῖα κατά πολύ ὑπερβαίνουν [τά ἀνθρώπινα πράγματα], ἀπό αὐτά λαμβάνει τό ὄνομα τῆς πνευματικῆς γνώσεως.
.     Τό χάρισμα τῆς πνευματικῆς γνώσεως, ἡ «αἴσθησις τῶν κρυπτῶν…τῶν ἀοράτων καί κατά πολύ ὑπερβαλλόντων» ἔχει ὡς ἀρραβῶνα τό ἅγιο βάπτισμα. Ἀκολουθεῖ ἡ μετάνοια καί ὅλη ἡ πνευματική ἐργασία. Χωρίς τό ἅγιο βάπτισμα καί τά ἔργα τῆς μετανοίας, κάθε ἄλλη ἀσκητική ἐργασία εἶναι ἀδύνατον νά ἀποφέρει τόν καρπό τῆς πνευματικῆς γνώσεως, τή θεωρία. Ἑπομένως κανένα χάρισμα, καμμιά ἐμπειρία, κανένα φῶς, πού βλέπουν οἱ ἀβάπτιστοι «μυστικοί» δέν συγκρίνεται μέ τά χαρίσματα, τίς θεῖες ἐμπειρίες καί τήν ἐμπειρία τοῦ ἀκτίστου φωτός πού ἔχουν ὅλοι οἱ Ἅγιοι καί φυσικά κι ὁ ἅγιος Ἰσαάκ ὁ Σύρος. Γιά τό λόγο αὐτό ἀποπτύουμε κάθε ψευδοεμπειρία φωτός, μέ τήν ὁποία πλανᾶ ὁ Σατανᾶς τούς ἀβαπτίστους νεστοριανούς καί λοιπούς αἱρετικούς καί ἀλλοθρήσκους καί «ἔχομεν ἀκριβῶς» (ἔχε ἀκριβῶς, γράφει ὁ Ἀββᾶς μας), δηλαδή δεχόμεθα ὡς ἀληθεῖς καί ἀκριβεῖς ὁδοδεῖκτες στήν ἐν Χριστῷ ζωή μόνο τίς ἐμπειρίες τῶν Ἁγίων.
.     Τό… μυστικό τῶν οἰκουμενιστῶν, πού αὐτοί ἀφήνουν νά διαρ ρέει σιωπηλά πρός κάθε κατεύθυνση καί μέ κάθε τρόπο, εἶναι ἡ ἔλλειψη σημασίας τοῦ ὀρθοδόξου βαπτίσματοςγιά νά εἶναι κανείς τέλειος χριστιανός δηλαδή Ἅγιος. Τό μυστικό τοῦ ἀββᾶ Ἰσαάκ καί ὅλων τῶν Ἁγίων πού προέρχεται ἀπό τήν ἐν Χριστῷ βιωτή τους καί διακηρύττεται μέ διαπρύσια φωνή πρός κάθε ἄνθρωπο εἶναι ὅτι τό ἅγιο βάπτισμα τῶν ὀρθοδόξων ἀποτελεῖ τή βάση, τόν ἀρραβῶνα γιά τήν κάθαρση τοῦ ἀνθρώπου, τό φωτισμό καί τή θέωσή του.

Ηλίας Χ. Παπαδημητρακόπουλος, Ο Οβολός



Από το "Ο Οβολός και άλλα διηγήματα", ΝΕΦΕΛΗ, Αθήνα 2004.


Η ΜΑΝΑ ΜΟΥ σήκωσε τα άδεια πιάτα από το τραπέζι.

- Σου άρεσε το φαγητό; με ρώτησε.

- Παίρνεις πάντα το ωραιότερο μέρος, της είπα.

- Τηλεφωνώ στον Κώστα, απέναντι, κι όταν έχει κατσικάκι μου στέλνει το λαιμό και τη σπάλα.

Την ώρα που την αποχαιρετούσα στην εξώπορτα, έβαλε το χέρι στην τσέπη της ρόμπας της — ακριβώς όπως παληά, όταν εξοικονομούσε λίγα χρήματα και μας έδινε για χαρτζηλίκι.

- Παρ' τα αυτά, μου λέει με χαμηλωμένο κεφάλι, εσύ χρησιμοποιείς λεωφορεία.

Ήταν τρία εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών. Κατάλαβα τη σημασία της προσφοράς: η μάνα μου μου δήλωνε πως δεν μπορούσε, πλέον, να ανέβει σε λεωφορείο.

Πράγματι, την ίδια εκείνη άνοιξη αρρώστησε και, ξαφνικά, πέθανε τα ξημερώματα.

- Εγώ φεύγω, μου είχε πει την παραμονή το βράδυ στο νοσοκομείο.

Κατεβήκαμε όλοι στον Πύργο, όπου και ο οικογενειακός μας τάφος. Προηγείτο το φέρετρο, και ακολουθούσαμε εμείς.

Μέχρις ότου έρθει η ώρα της κηδείας, άρχισα να τριγυρνώ στα πέριξ του νεκροταφείου. Στις άκρες των ελαιώνων, δίπλα από τη σιδηροδρομική γραμμή, έβλεπα με έκπληξη κόκκινες ανεμώνες, που δεν θυμόμουν να υπήρχαν, όταν παιδιά ζούσαμε στο κοντινό χτήμα.

Έφθασα και σε αυτό. Δεν είχε απομείνει, φυσικά, τίποτα. Το πουλήσαμε στην Κατοχή και τώρα είχε καταντήσει ένας γύφτικος οικισμός, εντός σχεδίου πια. Μια μπουλντόζα άνοιγε έναν ακόμη δρόμο.

Προχώρησα προς το μέρος όπου βρισκόταν το πατρικό μου. Ήταν μεσημεράκι, και επικρατούσε μια περίεργη ερημιά, ίσως γιατί όλοι κοιμόντουσαν, ή απουσίαζαν. Βρήκα το παληό μου σπίτι αγνώριστο, με προσθήκες από τσιμεντόλιθους και αλουμινένιες πόρτες. Από τα δέντρα και τον κήπο δεν είχε μείνει ούτε δείγμα.

Ξαφνικά είδα τη μανταρινιά! Μέσα σε όλον αυτό το χαλασμό, είχε καταφέρει να επιβιώσει. Γέρικη, σχεδόν αιωνόβια, με καταφαγωμένον τον κορμό και τα κλαδιά της χωρίς φύλλα, διατηρούσε ακόμη αρκετούς καρπούς, κάτι πολύ μικρά μανταρίνια, ίδια με εκείνα που έκανε και τότε, όταν σκαρφάλωνα επάνω της την άνοιξη κι έκοβα τα φρούτα της.

Τα καλοκαίρια με τις ζέστες υπέφερε πολύ. Αγωνιζόμουν να την διατηρήσω στη ζωή: δεν είχαμε αρκετό νερό, αλλά όταν μπορούσα της κουβαλούσα έναν δύο τενεκέδες να ξεδιψάσει.

Πλησίασα με συγκίνηση, ένιωθα σχεδόν τύψεις για τα χρόνια της δίψας της. Πώς επέζησε, έτσι εγκαταλελειμμένη, τόσα καλοκαίρια; Είχα να την δω μισόν αιώνα ακριβώς και ουδέποτε την είχα θυμηθεί.

Έφαγα δυο τρία μανταρίνια, έβαλα μερικά στη τσέπη μου, την χάιδεψα και έφυγα. Έσπευσα στο νεκροταφείο, όπου ήδη χτυπούσε πένθιμα η καμπάνα.

Κατά τη διάρκεια της ακολουθίας, παρατηρώντας το πρόσωπο της μητέρας μου, σκεφτόμουν όλα εκείνα τα παρελθόντα. Αφαιρέθηκα, κι ήταν η γυναίκα μου που με προέτρεψε:

- Πήγαινε να φιλήσεις πρώτος τη μητέρα σου.

Πλησίασα. Της άφησα το ματσάκι με τις κόκκινες ανεμώνες, της γλίστρησα στα χέρια τα τρία εισιτήρια του λεωφορείου και, χαϊδεύοντάς της το κρύο μάγουλο, της ψιθύρισα στο αυτί:

- Μάνα, η μανταρινιά μας ζει!


Πηγή: http://www.myriobiblos.gr