"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

«᾿Εξέγερση» βουλευτῶν τοῦ ΠΑΣΟΚ γιά τούς ὅρους δόμησης σέ περιοχές Natura


Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011  [ 22:00 ]
Η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη
Η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη
Ενώπιον σφοδρότατων αντιδράσεων από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ βρέθηκε η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, με αφορμή το νομοσχέδιο το αυξάνει το όριο (αρτιότητα) των τεσσάρων στρεμμάτων σε δέκα, για δόμηση σε οικόπεδα που βρίσκονται σε περιοχές αυξημένης περιβαλλοντικής ευαισθησίας, τις λεγόμενες Νatura. Οι περιοχές αυτές καλύπτουν περίπου το 25% της ελληνικής επικράτειας.

Η κυρία Μπιρμπίλη δέχτηκε οξύτατη κριτική στον αρμόδιο κοινοβουλευτικό Τομέα Εργασίας του ΠΑΣΟΚ, με τους βουλευτές να υποστηρίζουν ότι «µε τη γενική (οριζόντια) αύξηση της αρτιότητας των οικοπέδων από τα τέσσερα στα δέκα στρέμματα, ουσιαστικά μηδενίζεται η ήδη υποτονική, λόγω ύφεσης, οικοδομική δραστηριότητα».

Οι βουλευτές ζήτησαν από την υπουργό Περιβάλλοντος να μην προχωρήσει σε οριζόντια εφαρμογή του μέτρου, απειλώντας μάλιστα ότι χωρίς τροποποιήσεις δεν θα ψηφίσουν τα επίμαχα άρθρα, όταν το νομοσχέδιο για τη βιοποικιλότητα έρθει στη Βουλή.

«Ακούω τις τελευταίες ημέρες μια σπέκουλα από οικολάγνους περί του περιβάλλοντος. Δεν αναγνωρίζω ότι έχουν μεγαλύτερη ευαισθησία κάποιοι που ζουν στην Κυψέλη από τους βουλευτές της επαρχίας» δήλωσε ο πρόεδρος της επιτροπής Γιάννης Δριβελέγκας, ο οποίος μάλιστα έκανε λόγο για «κάποιους ανέξοδα οικολογούντες».

«Καλή είναι η οικολογία, αλλά δεν πρέπει να καταντά οικολαγνεία» δήλωσε ο κ. Γιάννης Βούρος, προσθέτοντας χαρακτηρστικά: «Δεν μπορεί να σκέφτεται που θα γεννήσει ένας πελεκάνος και ένα αναπτυξιακό σχέδιο να τινάζεται στον αέρα».

«Δεν είναι δυνατόν να καταργούνται αναδρομικά όλες οι μέχρι τώρα παρεκκλίσεις. Αυτός που έχτιζε στα δύο στρέμματα ήταν ο φτωχός» δήλωσε ο κ. Νίκος Ζωίδης. Από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Αθανασιάδης ανέφερε ότι το νομοσχέδιο είναι άδικο και δεν μπορεί να ισχύει το ίδιο για όλες τις περιοχές Νatura.

Άλλοι βουλευτές εξέφρασαν παράπονα πως το υπουργείο Περιβάλλοντος αδιαφορεί για τη γνώμη των βουλευτών και των τοπικών κοινωνιών και σχεδιάζει με βάση μόνο τα δικά του κριτήρια. «Δεν μας ακούτε και δεν μας λαμβάνεται υπόψη σας. Δεν μας θεωρείτε συμμάχους και μας έχετε στην λογική της ομηρίας» είπε ο κ. Δημήτρης Βαρβαρίγος.

Η κυρία Μπιρμπίλη, τελικώς, κατέθεσε συμβιβαστική πρόταση, σύμφωνα με την οποία διατηρείται το δικαίωμα όσων κατέχουν σήμερα (μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου) τέσσερα στρέμματα να οικοδομήσουν. Από την ψήφιση του νόμου και μετά το δικαίωμα θα το έχουν μόνον όσοι κατέχουν οικόπεδα έκτασης δέκα στρεμμάτων.

Η πρόταση φαίνεται πως ήταν αποτέλεσμα σύσκεψης που προηγήθηκε μεταξύ της κ. Μπιρμπίλη, του αναπληρωτή υπουργού Ν. Σηφουνάκη, της διευθύντριας της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ Ρεγγίνας Βάρτζελη, του γραμματέα του κόμματος Μ. Καρχιμάκη και του γραμματέα της ΚΟ Β. Έξαρχου.

Εντούτοις, οι βουλευτές δεν εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι. Εμφανίστηκαν διατεθειμένοι να ψηφίσουν το νομοσχέδιο επί της αρχής, ζήτησαν όμως «διορθώσεις» και να γίνει νέα συζήτηση επί των άρθρων στις Επιτροπές της Βουλής.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το θέμα έφτασε έως τον πρωθυπουργό, στο πλαίσιο των συναντήσεων του κ. Γ. Παπανδρέου με προέδρους των επιτροπών της Βουλής. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου κ. Δριβελέγκας έθεσε στον πρωθυπουργό το ζήτημα και επανέλαβε τις αντιρρήσεις του. Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι ο πρωθυπουργός επανέλαβε την πάγια θέση του για διαβούλευση.

Σημειώνεται, πάντως, ότι η ρύθμιση για όριο αρτιότητας στα δέκα στρέμματα έχει τη θερμή υποστήριξη των περιβαλλοντικών οργανώσεων. Οι WWF Ελλάς, Greenpeace, Αρκτούρος, Αρχέλων, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, MOm, Καλλιστώ και Δίκτυο Μεσόγειος SOS υποστηρίζουν ότι ενδεχόμενη απόρριψη της διάταξης «θα αποτελέσει ιστορική ντροπή για την κοινοβουλευτική ζωή της χώρας».

Πηγή:http://www.tovima.gr


Φοροκάρτα - Kάρτα Πολίτη: ᾿Eμπαιγμὸς καὶ ἀπάτη!


πηγή: «Ο ΣΩΤΗΡ» Τεχος 2015 15-1-2011/ thriskeftika.blogspot.com
Φοροκάρτα - Kάρτα Πολίτη: Eμπαιγμὸς καὶ ἀπάτη!
Τὸ πρῶτο θέμα ποὺ πλέον ἀπασχολεῖ καὶ προβληματίζει τοὺς ἀνθρώπους, περισσότερο καὶ ἀπὸ τὴν οἰκονομικὴ κρίση, εἶναι αὐτὸ μὲ τὶς δύο ἀνελεύθερες Κάρτες ποὺ ἑτοιμάζει ἡ Κυβέρνησή μας.
Εἶναι ἀπαράδεκτος καὶ ἐξοργιστικὸς ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο προωθεῖ καὶ τὶς δύο. Τὴ στιγμὴ ποὺ γράφονται αὐτὲς οἱ γραμμές, ἔχει μόλις ἀνακοινωθεῖ ἀπὸ δημοσιεύματα ἐφημερίδων ἡ ἀπόφαση νὰ δοθεῖ ἡ Φοροκάρτα ἀπὸ τὸν Ἰανουάριο. Τί μορφὴ θὰ ἔχει; Ἄγνωστο! Μόνο τὰ δελεαστικὰ στοιχεῖα ποὺ τὴ συνο δεύουν ἀνακοινώνονται. Αὐτὴ οὔτε κὰν σὲ δημόσια Διαβούλευση δὲν εἰσάγεται. Ἁπλῶς τὴν προπαγανδίζουν δελεαστικά: Ὅποιος τὴ χρησιμοποιεῖ, θὰ κερδίζει 1% στὸν ΦΠΑ καὶ σὲ ὁρισμένες περιπτώσεις τὸ ποσὸ τῶν ἀποδείξεων θὰ ὑπολογίζεται στὸ διπλάσιο. Προκλητικό!...

Ὅσο γιὰ τὴν Κάρτα τοῦ Πολίτη, ἐδῶ μεσολαβεῖ ἀδίστακτος ἐμπαιγμὸς καὶ ἀπάτη. Ἔχει καταγγελθεῖ ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ ποὺ ἡ Κάρτα ἐκτέθηκε στὴ δημόσια Διαβούλευση ὅτι: «Ἡ προπαγάνδα δὲν ἔχει προηγούμενο στὸν ἱστότοπο τῆς κυβέρνησης (οpengov.gr)»...

«Tὸ οpengov.gr λογοκρίνει τὰ ἀρνητικὰ σχόλια γιὰ τὴν κάρτα πολίτη ἀντι καθιστώντας τα μόνο μὲ θετικά!!!»... «Εἶναι ἐμφανὲς ὅτι τὰ σχόλια ποὺ ἔχουν μπεῖ ἔχουν ἐπιλεγεῖ μὲ σκοπὸ τὴ χειραγώγηση τῆς κοινῆς γνώμης. Τὸ ἀξιοπερίεργο εἶναι ὅτι ὅλα τὰ σχόλια ὅπου ἀναφέρονται θετικὰ ὡς πρὸς τὴν ΚτΠ ἔχουν ἀρνητικὴ βαθμολογία ρεκόρ! (Σημ: Ἀναφέρεται καὶ παράδειγμα θετικοῦ σχολίου ποὺ τὸ ψήφισαν 242 ἀρνητικὰ καὶ μόνο 9 θετικά!!!). Ἐκεῖ φαίνεται ὅτι ὅσοι ἐπισκέπτονται τὴ σελίδα, διαφωνοῦν κάθετα μὲ τὸ φακέλωμα τῆς κάρτας τοῦ πολίτη, παρολ αυτὰ κανένα ἀρνητικὸ σχόλιο δὲν ὑπάρχει!... Εἶναι τραγικὴ εἰρωνεία ὅτι αὐτοὶ ποὺ εὐαγγελίζονται τὴ δημοκρατία καὶ τὶς δῆθεν ἀνθρώπινες ἐλευθερίες, λογοκρίνουν τὰ σχόλια καὶ δὲν τολμοῦν νὰ κάνουν ἕνα δημοψήφισμα. Φοβοῦνται προφανῶς τὸν λαό» (Πηγή: www.hellasnet.info).

Μετὰ τὴν ἀποκάλυψη τῆς λογοκρισίας τὰ ἀρνητικὰ σχόλια ἄρχισαν νὰ δημοσιεύονται μὲ ρυθμὸ καταιγιστικό. Αὐτὸ μέχρι τὶς 7 Δεκεμβρίου. Προηγήθηκε στὶς 3 Δεκεμβρίου ἕνα δημοσίευμα τῆς «Ἐλευθεροτυπίας», στὸ ὁποῖο σταχυολογήθηκαν δείγματα τῶν ἀρνητικῶν γιὰ τὴν Κάρτα σχολίων, μὲ τὴν παρατήρηση ὅτι «εἶναι ἡ πρώτη φορὰ ποὺ ὑπάρχουν τόσο πολλὲς ἀρνητικὲς ἀπόψεις πολιτῶν σὲ νομοσχέδιο τοῦ ὑπουργείου Ἐσωτερικῶν»· ἐπισημάνθηκε καὶ ἀπὸ σχολιαστὲς τὸ γεγονὸς ὅτι τὰ ἀρνητικὰ σχόλια εἶναι σὲ ποσοστὸ ἄνω τοῦ 90% καὶ οὐσιαστικὰ ἀποτελοῦν ἄτυπο δημοψήφισμα ἀπορριπτικὸ τῆς Κάρτας, ἐνῶ... ἀκολούθησε στὶς 8 Δεκεμβρίου νέα διατεταγμένη κατάθεση μόνο θετικῶν σχολίων, μὲ μερικοὺς νὰ ἔχουν γράψει δύο καὶ τρεῖς φορὲς ἀκριβῶς τὸ ἴδιο σχόλιο!Καὶ ρωτᾶμε: Εἶναι τρόπος αὐτὸς ποὺ ταιριάζει σὲ δημοκρατικὴ κυβέρνηση;

Τὴν ἴδια ὥρα ἡ Ἀρχὴ Προστασίας Προσωπικῶν Δεδομένων σιωπᾶ, παρὰ τὴ διαβεβαίωσή της ὅτι μέχρι τέλους Νοεμβρίου θὰ ἔχει γνωμοδοτήσει γιὰ τὶς σχεδιαζόμενες Κάρτες. Πληροφορίες ἀναφέρουν ὅτι ἡ Κυβέρνηση δὲν τῆς δίνει τὰ ἀπαραίτητα στοιχεῖα, παρὰ τὶς ἐπανειλημμένες αἰτήσεις τῆς Ἀρχῆς. Ἂν καὶ αὐτὴ ἡ πληροφορία, ποὺ δημοσίευσε ἡ «Ἐλευθεροτυπία», ἀληθεύει, τότε εἶναι φανερὸ ὅτι ἔχουμε εἰσέλθει σὲ σκοτεινὴ ἐποχή, ὅπου τὰ σενάρια συνωμοσίας ἀποτελοῦν ὠμὴ πραγματικότητα.

Ἕνα μόνο πράγμα ἔχουν λησμονήσει οἱ σκοτεινοὶ σχεδιαστές της: ὅτι πάνω ἀπὸ τὰ δικά τους ὕπουλα σχέδια βρίσκεται ὁ Κύριος τοῦ κόσμου καὶ τῆς ἱστορίας. Αὐτὸς ποὺ «διασκεδάζει βουλὰς ἐθνῶν, ἀθετεῖ δὲ λογισμοὺς λαῶν καὶ ἀθετεῖ βουλὰς ἀρχόντων» (Ψαλμ. λβ΄ 10).

᾿Επίκαιρη ᾿Ερώτηση Γιώργου Καρατζαφέρη πρός τόν πρωθυπουργό γιά την Κάρτα τοῦ Πολίτη


Αθήνα, 18 Ιανουαρίου 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΛΑ.Ο.Σ. κ. Γ. ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ «ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ»
Ο Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ κ. Γ. Καρατζαφέρης κατέθεσε σήμερα Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό με θέμα την «Κάρτα του Πολίτη».
Το κείμενο της ερώτησης του Προέδρου του ΛΑ.Ο.Σ. έχει ως εξής:
Προς τον αξιότιμο κ. Πρωθυπουργό
ΘΕΜΑ: «Κάρτα του Πολίτη»
κ. Πρωθυπουργέ,
Πλήθος αντιδράσεων προκαλεί η λεγόμενη «κάρτα του πολίτη» που προωθεί η κυβέρνηση. Ερωτηματικά εγείρει η έκθεση προσωπικών-οικονομικών δεδομένων ή ο κίνδυνος που μπορεί να ανακύψει από την υποκλοπή αυτών προς εξυπηρέτηση συμφερόντων, παράνομων δραστηριοτήτων ακόμη και εγκληματικών πράξεων.
Ερωτάσθε:
Πώς απαντάτε σε αυτές τις αντιδράσεις;
Ο Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ.
Γ. Καρατζαφέρης

πηγή: ΑΠΕ/θρησκευτικά

Ο ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ κ. ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΚΑΤΑΣΚΑΝΔΑΛΙΣΕ ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΟΙΜΝΙΟ! ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΡΟΝΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΕΝΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ!

ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ; ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ Ο,ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΑΓΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ;


Πηγή video:ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ

Γέροντας ᾿Εφραίμ Κατουνακιώτης Λόγοι Διδαχῆς Περί ιερωσύνης


ΛΟΓΟΙ ΔΙΔΑΧΗΣ

Περί ιερωσύνης

Όταν λειτουργάς, νά 'χεις υπόψη σου ότι είσαι μεσίτης. Παραλαμβάνεις από τον κόσμο πόνο, δάκρυα, ασθένειες, παρακλήσεις και τ' αναφέρεις επάνω εις το θρόνο της θεότητος. Και μεταφέρεις κατόπιν στον κόσμο παρηγοριά, θεραπεία, ό,τι έχει ανάγκη ο καθένας. Μεγάλο αξίωμα σ' έχει αξιώσει, παιδί μου, ο Θεός. Να το καλλιεργήσεις. Το αυτί του Θεού είναι στο στόμα του ιερέως.
Μεγάλη δύναμη έχει το πετραχήλι. Το πετραχήλι είναι ο διαλλάκτης του πεπτωκότος ανθρώπου με τον Πατέρα, με τον Δημιουργό του. Γι' αυτό όσο μπορείς περισσότερα ονόματα να μνημονεύεις. ΄΄Οσο μπορείς περισσότερα.
Στον καιρό της Τουρκοκρατίας γύριζαν πολλοί παπάδες, άλλά ένας παπάς γύριζε και μάζευε ονόματα και τα μνημόνευε στη Λειτουργία. Και είπε ο καϊμακάκης, ο Τούρκος αστυνομικός: «Βρε, αυτός εγείρει τον κόσμο σε επανάσταση».
Τον πιάνει και τον βάζει μέσα. Και στον ύπνο του φανερώνονται όλοι αυτοί που μνημόνευε και λένε: «Άκουσε, ή βγάζεις τον παπά έξω, διότι αυτός μας μνημονεύει και μας παρηγορεί, ή θα σου πάρουμε το πρώτο παιδί».
Κι ο Τούρκος φοβήθηκε. Επί Τουρκοκρατίας. «Άντε, παπά, πάνε στο καλό», λέει, «πάνε, εγώ θα χάσω το παιδί μου;»
Μεγάλη δύναμη έχει το πετραχήλι, παιδί μου, μεγάλη δύναμη. Όσο μπορείς περισσότερα ονόματα να μνημονεύεις.
Ναι, εμένα παλιά μού 'δωσε ο π, Αρσένιος, ο παραδερφός του γερο-Ιωσήφ, κάτι ονόματα απ' 'οταν ήταν μετανάστης απ' τη Ρωσία και ήρθε στην Ελλάδα. Κι εγώ τα μνημόνευα. Κι έπειτα μου λέει: «Ξέρεις, Γέροντα, τι είδα;

Είδα στον ύπνο μου ότι αυτά τα ονόματα που σού 'δωσα, πήγα στο ένα σπίτι. Λέω, πώς τα περνάς εδώ; Ε, λέει, λιγάκι , καλά, αλλά έρχεται ο παπα-Εφραίμ και μας παρηγορεί».
Είναι που του μνημόνευα τα ονόματα. Ναι. Έπειτα ο άλλος: «Εσύ πώς τα περνάς;» «Ναί, έτσι κι έτσι, αλλά πέφτει λιγάκι βροχή και κρυώνω, αλλά έρχεται ο παπα-Εφραίμ, λέει, και μας παρηγορεί». Λέω: «Είναι, αδερφέ μου, τα όνόματα που μνημονεύω».
Ο παπα-Πλανάς γιατί αγίασε; Εμνημόνευε ολόκληρα χαρτιά, εμνημόνευε. Κι εγώ θυμήθηκα κάτι ονόματα και τα τοιχοκόλλησα στην Προσκομιδή. Εκεί εκ του προχείρου. Και στον ύπνο μου βλέπω, λοιπόν, ότι ήρθαν κάτι γέροι παλαιοί, με παλαιϊκά ρούχα, όπως άκουγα εγώ από την μητέρα του πατέρα μου. Λένε: «Εσύ, παιδί μου, μας έγραψες, αλλά ο Γέροντας, παιδί μου, δεν μας μνημονεύει».
-Έλα, λέω του Γέροντα, γιατί δεν τα μνημονεύεις;
-Δεν τα έβλεπα καθαρά, λέει.
-Γέροντα, αυτό κι αυτό είδα: ότι ο Γέροντας δεν μας μνημονεύει, λέει.
Κι από τότες έλαβα προθυμία να μνημονεύω όσα ονόματα περισσότερα. Όσα ονόματα περισσότερα, περισσότερο μισθό λαμβάνεις.
Αλλά αυτή είναι η μεγαλύτερη ελεημοσύνη: να ενώσεις τον άνθρωπο με τον Θεό. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ελεημοσύνη. Και μπορείς να το κάνεις. Όσα, παιδί μου, περισσότερα ονόματα μνημονεύεις, τόσο περισσότερο μισθό λαμβάνεις. Ναι.
Ένας ιερομόναχος: Και για τα δάκρυα που είπατε; Πώς μπορεί κανείς, έτσι, νά 'χει δάκρυα στην ώρα της Θ. Λειτουργίας;
Γέροντας: Να σου πω, εγώ τώρα έχω κάναν χρόνο που σταμάτησα, διότι δεν βλέπω, αλλά όλην την ημέρα προπαρασκευαζόμουνα για τη Θ.Λειτουργία. Να μην περιορισθείς, παιδί μου, στις ευχές της Μεταλήψεως. Διότι τη Μετάληψη τη διαβάζει και ο λαϊκός, κι ο παπάς, κι ο δεσπότης, κι ο πατριάρχης. Αλλά δεν είναι όλοι ένα.
Ο κόσμος τα παραλαμβάνει έτοιμα τα Δώρα. Ενώ ο παπάς είναι χασάπης. Θυσιάζει τον Χριστό και Τον μεταδίδει κατόπιν στο πλήρωμα του λαού. Έχει μεγάλη διαφορά, δεν είναι το ίδιο. Γι' αυτό, παιδί μου, αν θέλεις νά 'χεις κατάσταση, μην περιορίζεσαι στις ευχές της Μεταλήψεως. Γιατί εσύ είσαι χασάπης. Σφάζεις και θυσιάζεις.
Ενώ ο άλλος τον παίρνει έτοιμο τον άγιο Άρτο. Γι' αυτό όλη την ημέρα να παρακαλάς την Παναγία, που έχεις κοντά: «Παναγία μου, αξίωσέ με να δω τι θυσιάζω, τι υπούργημα μού 'δωσε ο Θεός. Να το αισθανθώ». Και θα σου το δώσει η Παναγία. Ναι. Άμα λειτούργησες και δεν δάκρυσες, είσαι λιγάκι... υπό μέμψιν, είσαι υπό κατάκρισιν.
Ιερομόναχος: Στενοχωριέμαι κι εγώ.
Γέροντας: Ναι. Άμα, όμως, κλάψεις στη Λειτουργία, θα καταλάβεις ότι λειτούργησες, ότι έφαγες κρέας πνευματικό, να πούμε. Αν, όμως, δεν έκλαψες είτε στην προσευχή σου, είτε στη Λειτουργία, είναι σαν να έφαγες νερόβραστο. Αν, όμως, κλάψεις, θα καταλάβεις ότι έφαγες πνευματικό κρέας.
Ιερομόναχος: Γέροντα, κανείς προσπαθεί να προετοιμάζεται όσο μπορεί, όμως βλέπει ότι ο εχθρός δεν κάθεται, δηλαδή φέρνει λογισμούς πολλές φορές αισχρούς, βλασφήμους, ρυπαρούς, Τότε τι κάνει, ας πούμε, τι πρέπει, πώς να τους αντιμετωπίσει;
Γέροντας: Άκουσε να δεις, άνθρωποι είμεθα. Ε, άνθρωποι είμεθα, δεν είμεθα άγγελοι. Φέρνει και λογισμούς αισχρούς, φέρνει και λογισμούς υπερηφανείας, φέρνει και λογισμούς κατακρίσεως, όλα. Εμείς θ'αγωνιζόμαστε.
Άλλη φορά ήρθε κάποιος εδώ πέρα και με την ομιλία προβήκαμε σε κατάκριση. Έπειτα πάω να λειτουργήσω και δεν μπορώ να πω τις ευχές.
Βρε, τι έκανα; λέω. Μπρος! Ήρθε ο τάδε γείτονας και κατακρίναμε κάτι δεσποτάδες και το αυτό. Απάνω στη Λειτουργία, λειτουργώντας, λέω: «Θεέ μου, συγχώρεσέ με. Συγχώρεσέ με, Θεέ μου. Έσφαλα, Θεέ μου.
Για ποιον είναι το "έσφαλα", Θεέ μου; Υπάρχει και για μένα συγχωρητική ευχή», λέω. «Ε, καλά, Θεέ μου, ευλόγησον». Και στο τέλος ειρήνευσα και λέω: «Αμα θέλεις άλλη φορά, κατάκρινε!»
Μεγάλο πράγμα είναι, μεγάλο κακό είναι η κατάκρισις. Ε, ως άνθρωποι θα σφάλλουμε, παιδί μου. Αλλά τι; Και η εξομολόγησις είναι μυστήριο, παιδί μου.
Εγώ μόνο το Γυμνάσιο έβγαλα, δεν πήγα παραπάνω. Κι έγραψα όλους τους συμμαθητάς μου, όλους τους καθηγητάς μου, τους δασκάλους από την πρώτη Δημοτικού μέχρι την τελευταία τάξη του Γυμνασίου. Και όταν τα μνημονεύω, πόση χαρά λαμβάνω! Ξέρεις πόση χαρά λαμβάνω; Διότι μνημονεύω εκείνους, οι οποίοι με έκαναν άνθρωπο καλό. Τώρα, επειδή έχω ένα χρόνο που δεν πάω στη Λειτουργία, γιατί δεν ακούω, και θέλω να μνημονεύσω πάλι εκείνα τα ονόματα, και λίγο-λίγο πάλι τα θυμάμαι, αυτοί οι άνθρωποι ωφελούνται. Γι' αυτό, παιδάκι μου, θέλεις να σωθεί η ψυχή σου δωρεάν; Όσα μπορείς περισσότερα ονόματα να μνημονεύεις.
Μεγάλη παρρησία έχει το πετραχήλι, μεγάλη παρρησία. Γι' αυτό , παιδάκι μου, θες ν' αποκτήσεις κατάσταση; Άμα λειτουργήσεις και δεν κλάψεις, κάπου έπταισες, κάπου έκανες λάθος. Εγώ όλη την ημέρα προπαρασκεύαζα τον εαυτό μου για την ώρα της Λειτουργίας. Κι όταν έμπαινα στη Λειτουργία, δεν μπορούσα να σταματήσω τα δάκρυα. Ναι! Πολλές φορές δηλαδή είδα και απάνω στην αγία Τράπεζα σώμα νεκρό, να πούμε, σαν σε έκσταση, σώμα νεκρό.
Ιερομόναχος: Εγώ, Γέροντα, ήμουνα είκοσι χρόνια απλός μοναχός. Και είναι αλήθεια, όταν έγινα παπάς, μετά δυσκολεύτηκα, δεν μπορούσα να συνηθίσω ότι ήμουνα ιερεύς. Και από την άλλη μέρα που έγινα παπάς με πολέμησε ο διάβολος με λογισμούς, με αγωνία, με φόβο, με αυτά, με πάλεψε πολύ με αυτά.
Γέροντας: Ε, τη δουλειά του κάνει αυτός. Τη δουλειά του, αλλά κι εμείς θα κάνουμε τη δουλειά μας. Εκεί εις την Παναγία, να παρακαλάς την Παναγία, παιδί μου, διότι όλοι οι Άγιοι παρακάλεσαν την Παναγία. Δεν δίνεται ένα χάρισμα από τον Θεό εις τον άνθρωπο, ει μη διά μέσου της Παναγίας. Η Παναγία μοιράζει τα χαρίσματα στον κόσμο, η Παναγία τα μοιράζει.
Ιερομόναχος: Κι έτσι εθαύμασα. Λέω, πως ο διάβολος ούτε τη Θ. Λειτουργία δεν φοβάται, με τους λογισμούς του, με αισχρά, με το ένα, με το άλλο.
Γέροντας: Δεν λείπουν, παιδί μου, αυτά τα πράγματα. Δεν λείπουν.
Ιερομόναχος: Περιφρόνηση χρειάζεται...
Γέροντας: Περιφρόνηση. Ε, τη δουλειά του κάνει αυτός, παιδί μου, τη δουλειά του κάνει. Αλλά εμείς τη δουλειά μας, τη δουλειά μας.

Πηγή:myriobiblos.gr /http://anavaseis.blogspot.com