"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2011

῾Η Ρωσία ζητάει ἀπό τήν Τουρκία ἐνεργοποίηση τῶν βυζαντινῶν ναῶν


Το θέμα της πνευματικής, βυζαντινής κληρονομιάς και ειδικότερα του μέλλοντος της ορθοδόξου Μονής της Παναγίας Σουμελά, στον ιστορικό Πόντο, τέθηκε στην τελευταία συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, στο Στρασβούργο, από τον Ιβάν Σαββίδη, μέλος της ρωσικής αντιπροσωπείας, βουλευτή της Κρατικής Δούμας της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Σαββίδης, ευχαρίστησε τον πρόεδρο της Τουρκίας, Αμπντουλάχ Γκιουλ, για τη δυνατότητα διεξαγωγής θείας λειτουργίας στην ιστορική Μονή της Παναγίας Σουμελά, στην Τραπεζούντα, που τελέστηκε για πρώτη φορά το Δεκαπενταύγουστο του 2010, ύστερα από ογδόντα οκτώ χρόνια. Παράλληλα, έθεσε θέμα να υπάρξει δυνατότητα μεταγενέστερης χρήσης, για θρησκευτικούς λόγους, σημαντικών βυζαντινών ναών και μονών, ενώ υπενθύμισε τη θλιβερή τύχη της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.
Σε επιστολή του προς τον πρόεδρο της Τουρκίας, ο κ. Σαββίδης ζητάει να εξεταστεί η δυνατότητα παράδοσης της Μονής της Παναγίας Σουμελά στη δικαιοδοσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, με στόχο την αναστήλωσή της, αλλά και την έναρξη θρησκευτικής δραστηριότητας, σύμφωνα με τους ορθόδοξους κανόνες.
«Στη βάση του συστήματος αξιών της ορθόδοξης θρησκείας, όπως και του ισλάμ, είναι η καλοσύνη, η ευαισθησία και η αυταπάρνηση, που αναμφισβήτητα συνδέει τους λαούς μας και εγγυάται την στερέωση των σχέσεων καλής γειτονιάς μεταξύ των χωρών μας», τονίζει μεταξύ άλλων, στην επιστολή του ο κ. Σαββίδης.
Ο Αμπντουλάχ Γκιουλ υποσχέθηκε στον Ρώσο βουλευτή να εξετάσει το θέμα συνεργασίας στον τομέα του διαλόγου πολιτισμών και θρησκειών, αναφέρεται σε ανακοίνωση του Ιβάν Σαββίδη.
«Το Βήμα»31/01/2011/http://aktines.blogspot.com

ΑΛΛΟ ΦΑΝΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ ΚΙ ΑΛΛΟ ΕΥΛΑΒΙΚΗ ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ


Μιὰ νηφάλια καὶ καλοτοποθετημένη ἐπιφυλλίδα γιὰ τὶς μεταφραστικὲς πρωτοβουλίες τοῦ Μητρ. Δημητριάδος καὶ τὴν πρόθυμη (!) «κάλυψη» ποὺ τοῦ πρόσφερε ἡ Θεολογικὴ Σχολὴ Θεσσαλονίκης. 

Η «ΣΥΓΧΡΟΝΙΑΡΧΙΚΗ» ΑΗΘΕΙΑ

.         Ἔχει πλέον ὁλοφάνερα διαμορφωθεῖ ἕνα περιβάλλον βαρύ, ἕνα κλίμα ἐπικίνδυνο μέσα στοὺς κόλπους τῆς ἐν Ἑλλάδι Ἐκκλησίας. Ἕνας κύκλος κληρικῶν, διανοητῶν, καθηγητῶν κ. ἄ. ἐκφέρουν μειωτικοὺς χαρακτηρισμοὺς ἐναντίον ὅσων δὲν εἶναι διατεθειμένοι νὰ τοὺς ἀκολουθήσουν στὶς καινοτομίες, τὶς ὁποῖες θέλουν νὰ ἐπιβάλουν ΕΤΣΙΘΕΛΙΚΑ στὴν Ἐκκλησία χρησιμοποιώντας ἀφ᾽ ἑνὸς λογικοφανῆ ἐπιχειρήματα, ποὺ ἀκουμπᾶνε στὸ ἐκκοσμικευμένο φρόνημα τῶν συγχρόνων ἀνθρώπων καὶ ἀφ᾽ ἑτέρου κοσμικὰ μέσα: τὴν ἐξουσία καὶ τὴν αὐθαιρεσία. Αὐτοὶ λοιπὸν μὲ τὸν ἀέρα τῆς διανοητικῆς κατανοήσεως τῶν περὶ προσκολλήσεως στὸ γράμμα τοῦ νόμου εὐαγγελικῶν λόγων πρῶτα τεμάχισαν καὶ  ἀποχαρακτήρισαν ὅ,τι παραδοσιακό. Ὕστερα ἔντυσαν μὲ γυαλιστερὸ περιτύλιγμα τὴν αὐτόνομη καὶ ἀχαλίνωτη προοδευτικότητα. Ἀνακάτεψαν λίγη ἐκκοσμίκευση γιὰ νοστιμιά καὶ τέλος σερβίρισαν τὶς ἰδιόκτητες θεωρίες τους σὰν καθαρὴ «ὀρθοδοξία». Μὲ τὴν σειρά της αὐτὴ ἡ καμουφλαρισμένη ἰδεολογία δικαιοῦται ipso jure πέρα καὶ πάνω ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία μὲ τὴν ἐπίκληση τοῦ ἀνυποστάτου ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ πανεπιστημιακοῦ δῆθεν κύρους νὰ καταφρονεῖ καὶ νὰ κακολογεῖ ὅσους νομίμως (ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, βλ. σχετ. Οὐ μὴ φάγω κρέα εἰς τὸν αἰῶνα ἵνα μὴ τὸν ἀδελφόν μου σκανδαλίσω [Α´ Κορ. η´ 13]) καὶ ἀπὸ φιλότιμη προσήλωση (καὶ ὄχι προσκόλληση) στὰ θέσμια τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἀπὸ εὐλάβεια στὰ παραδεδομένα ἀντιμετωπίζουν τὰ διάφορα ποιμαντικὰ καὶ ἄλλα προβλήματα ἐκκινώντας ἀπὸ τὶς παραδοσιακὲς λύσεις.
.          Αὐτὴ ἡ «συγχρονιαρχικὴ» ἀντίληψη δὲν κάνει τίποτε ἄλλο ἀπὸ τὸ νὰ παγιδεύεται στὴν ἴδια παγίδα ποὺ καταριέται. Ἔχοντας ἀναγάγει νευρωσικὰ σὲ ἀπόλυτη ὑπεραξία τὴν ἀντὶ πάσης θυσίας “προοδευτικότητα” καὶ τὸν ἀδιαπραγμάτευτο “συγχρονισμὸ” ἐγκλωβίζεται σὲ ἕνα νέο, ἀντίστροφο φαρισαϊσμό. Ἀλλὰ ἡ ἀλήθεια δὲν συμβαδίζει ποτὲ μὲ τὴν ἀήθεια καὶ ἡ Χάρη δὲν ἀναπαύεται οὔτε στὴν ἀλαζονεία τῆς προσκολλήσεως στὸ γράμμα οὔτε ὅμως καὶ στὴν οἴηση τῆς αὐθαίρετης ἀπαρνήσεως τῶν γεμάτων Πνεῦμα παραδοσιακῶν “πρακτικῶν”. Ἡ ὑπεροψία “τῶν νεοκαθαρῶν” ἀπέναντι στὸν μολυσμὸ τῆς  «σχολαστικῆς προσκολλήσεως»καὶ τῶν «κωδικοποιημένων πρακτικῶν» δὲν θὰ βραδύνει νὰ καταπέσει. Μόνο ποὺ θὰ συμπαρασύρει πολλούς.
.          Ἕνα πάντως εἶναι σίγουρο: ὅ,τι ἀρέσει στὸ Ἅγιον Πνεῦμα αὐτὸ καὶ θὰ γίνει. Καὶ συνεπῶς ἡ πόλωση μόνο τὴν Ἐκκλησία δὲν διακονεῖ.

Ξεκίνησε ἡ νεοεποχήτικη προπαγάνδα ἐναντίον τῆς ᾿Ορθόδοξης ἀντίστασης στήν "κάρτα τοῦ πολίτη"


Όπως σας ενημερώσαμε  στην προηγούμενη ανάρτηση, ο τηλεοπτικός σταθμός Alter είχε εξασφαλίσει  τηλεφωνική συνέντευξη απο τον π.Σαράντη στα πλαίσια  ενός ρεπορτάζ για την "κάρτα του πολίτη" και την  προγραμματισμένη   συγκέντρωση  Ορθόδοξης  διαμαρτυρίας στις  6 Φεβρουαρίου  2011.
Το Alter πιστό στις "παραδόσεις" της διαρκώς απαξιούμενης  τηλεοπτικής δημοσιογραφίας, πολύ πριν  προβάλλει  το video με το σχετικό ρεπορτάζ ,"ενημέρωνε"   τους τηλεθεατές μέσω κυλιόμενων υπέρτιτλων, ότι σε λίγο  θα  μάθουν  για μια συγκέντρωση εναντίον της  "κάρτας του πολίτη", την οποία όπως  τόνιζαν,  διοργανώνουν για τις  6 Φεβρουαρίου  2011 "θρησκευτικές και παραεκκλησιαστικές οργανώσεις".
'Οταν ήλθε η στιγμή  της μετάδοσης του σχετικού video, το τηλεοπτικό κοινό   όπως  ήταν φυσικό δεν έμαθε  ποιές είναι τέλος πάντων  αυτές οι "θρησκευτικές και παραεκκλησιαστικές οργανώσεις"  που κατάφεραν  να  προσελκύσουν το ενδιαφέρον τόσων χιλιάδων συμπολιτών μας απο κάθε σημείο της Ελλάδας.
Και πως  να μάθει  αφού   δεν υπάρχουν  ούτε  θρησκευτικές  ούτε  παραεκκλησιαστικές  οργανώσεις   πίσω απο την διοργάνωση αυτής της συγκέντρωσης .
Η τηλεφωνική συνέντευξη  του π. Σαράντη  Σαράντου  όπως ήταν αναμενόμενο δεν  περιελήφθη στο  ρεπορτάζ  γιατί όπως φαίνεται  ακόμα και μετά απο  "προσεκτικό" μοντάζ  δεν  κατάφεραν να εξάγουν την αρνητική εικόνα που επιθυμούσαν .Έτσι λοιπόν  για ένα τρίλεπτο  ακούγαμε  μια συμπαθή  κυρία να μιλάει για τις Ορθόδοξες αντιρρήσεις  χρησιμοποιώντας  κάρτες με αποσπάσματα απο  δηλώσεις  δύο Μητροπολιτών , φωτοσυνθέσεις  απο  διάφορα ιστολόγια και  φυσικά  απόσπασμα απο την ερώτηση του κ. Γεωργιάδη και την  ....αποστομωτική  απάντηση του  τύπου "με άλλα λόγια ν΄αγαπιώμαστε" που έδωσε ο  "Ιαβέρης" της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης κ. Ραγκούσης.
Και για να  προσελκυσθεί  το ενδιαφέρον  των Ορθοδόξων  και να μην  απορρίψουν εξ άρχής   ως μη αντικειμενικό , επενδύθηκε το ρεπορτάζ με  μια μικρή αναφορά  στον Όσιο Γέροντα Παϊσιο,  του οποίου τους λόγους - όπως ορθώς αναφέρθηκε-χρησιμοποιούν οι αντιρρησίες Ορθόδοξης συνείδησης.
Ο στόχος τους ήταν προφανής ακόμα και στον  πιο ανύποπτο τηλεθεατή και αφορούσε στην γνωστή  δημοσιογραφική  "καραμέλα" σύμφωνα με την οποία, όλοι όσοι   σήμερα εγείρουν  Ορθόδοξες  αντιρρήσεις  υπερασπιζόμενοι την δημοκρατία  και την  θρησκευτική τους συνείδηση και ελευθερία,  είτε ανήκουν σε παραεκκλησιαστικές οργανώσεις  είτε   είναι  κατευθυνόμενοι απο κόμματα, είτε είναι ακροδεξιοί ,είτε  απλώς  άτομα χαμηλής   κοινωνικής και πολιτικής αντίληψης.
Το κόλπο είναι γνωστό ήδη απο την εποχή  του Αδόλφου   και μάλιστα   αναδείχτηκε ιδιαίτερα  απο τον αγαπημένο του  υπουργό προπαγάνδας  Γιόζεφ Γκαίμπελς  ως ένα  απο τα κυριότερα επικοινωνιακά όπλα  που πρέπει να χρησιμοποεί ένα καθεστώς, αν θέλει να μακροημερεύσει στην εξουσία.
Αυτή  η δημοσιογραφία μπορεί να  δίνει κατα καιρούς  επιλεκτικά  δόσεις απο μικρές αλήθειες με  σκοπό βέβαια να αποκρύψει   δεκάδες γιγάντια  ψέμματα ή ακόμα και να αποκαλύπτει  ένα μικρό  ψέμα  για  συγκαλύψει  δέκα  τεράστιες αληθειες.
Θα μας πεί κάποιος  "μα καλά κοτζάμ εφημερίδα " ή " κοτζάμ  κανάλι" είναι δυνατόν να γράφει ή να λέι ψέματα;
Μακάρι  να μπορούσαμε  να συμφωνήσουμε και εμείς με αυτήν την άποψη ,αλλά δυστυχώς τα γεγονότα  μας δείχνουν  ακριβώς το αντίθετο.
Ένα ελάχιστο δείγμα   απο δημοσιογραφικό ψεύδος και  κατασκευασμένο παραμύθι είναι  και  εκείνο  μεγάλης  καθημερινής εφημερίδας  που ανήκει σε τεράστιο  δημοσιογραφικό οργανισμό και η οποία  είχε δημοσιεύσει  εκτενές ρεπορτάζ απο την  παρουσία  του Ερντογάν  στα εγκαίνια  του Μουσείου της Ακρόπολης  και την  συνάντηση που είχε μετά  με τόν τότε ομόλογό του  Καραμανλή.
Όλα καλά εκτός απο μια ...μικρή  λεπτομέρεια .
Ο Τούρκος πρωθυπουργός ,αν και είχε προσκληθεί απο τον κουμπάρο του πρωθυπουργό της Ελλάδας, όχι μόνο δεν παρέστη στα εγκαίνια του μουσείου της Ακρόπολης  αλλά  ούτε καν  του πέρασε απο το μυαλό να έλθει στην Ελλάδα.
Αυτή  είναι  αγαπητοί μας αναγνώστες η  σημερινή  δημοσιγραφική πραγματικότητα  η οποία  φυσικά επιβεβαιώνεται  απο  ελάχιστες  πλην όμως λαμπρές εξαιρέσεις.
Επειδή  το  "κίνημα ανεξαρτήτων πολιτών" δεν εκδηλώνεται  με "σπίθες" απο  μεταχειρισμένες τσακμακόπετρες  και με  γενικόλογα κηρύγματα  μιας τζούφιας ανυπακοής, αλλά με την αληθινή και δεδηλωμένη  ανυπακοή σε ένα δικτατορικό, μισάνθρωπο  και αντίχριστο  σύστημα,  όπως αυτό της  δήθεν "ηλεκτρονικής διακυβέρνησης", και την άρνηση  παραλαβής της  "πλαστικής  του χειροπέδας" (κάρτα του πολίτη), είναι βέβαιο ότι απο εδω και πέρα  θα δεχτούμε   τόνους λάσπης  απο  τα   επιχορηγούμενα προς τούτο ΜΜΕ.
Ότι  και να κάνουν  δεν θα  τα καταφέρουν  να μας κολλήσουν κάποια "ταμπέλα"  γιατί πολύ απλά  δεν είμαστε  τίποτα απο αυτά που φαντάζονται  οι εκ  δεξιών και οι εξ  αριστερών ευρισκόμενοι "παπαγάλοι" της  "Νέας  Εποχής".


Ξέρουν πολύ καλά ότι δεν έχουμε  σχέση ούτε με "παραεκκλησιαστικές" και "θρησκευτικές" οργανώσεις ούτε και με κόμματα . 
Ξέρουν  ότι  είμαστε  αντίθετοι σε κάθε  νεοειδωλολατρικό κα νεοπαγανιστικό   ψευτοπατριωτικό  πολιτικό μόρφωμα. 
Ξέρουν  επίσης  ότι  δεν είμαστε  ρατσιστές ή  μέλη κάποιας  ακροδεξιάς ή ακροαριστερής  εξωκοινοβουλευτκής ομάδας. 
Ξέρουν ότι  δεν είμαστε κατευθυνόμενοι και χειραγωγούμενοι απο οποιαδήποε κοσμική εξουσία.
Ξέρουν  ότι είμαστε  τα 11.000.000  των ΕΛΛΗΝΩΝ  ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ  ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ  που  θα αγωνιστούν  όπως  και οι πρόγονοί μας   " δια την πίστιν του Χριστού την Αγίαν και της πατρίδος την  ελευθερίαν" και για αυτό θα προσπαθήσουν να γελοιοποιήσουν  όλα αυτά που  θεωρούμε  ως  Ιερά και Όσια.
 Ήλθε η ώρα να διαλέξουμε αν  θα ζήσουμε  σαν ραγιάδες ή σαν  ελεύθεροι και πλασμένοι κατ΄εικόνα του Θεού άνθρωποι.
Ήλθε η ώρα να διαλέξουμε αν θα είμαστε  "Χριστομάχοι ή Χριστολάτρες", διότι "μέση κατάσταση  δεν υπάρχει"  όπως  έλεγε και ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς.

Πηγή:ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ

Συνάντηση Τσίπρα - Βαρθολομαίου στό Φανάρι. Δηλώσεις Τσίπρα.

        

«Συνάντησα έναν άνθρωπο με οξυδέρκεια με κατανόηση των προβλημάτων, πράγμα το οποίο αποδεικνύεται και από τις παρεμβάσεις του στα φλέγοντα ζητήματα των καιρών, το ενδιαφέρον του για το περιβάλλον, για τα μεγάλα προβλήματα κοινωνικού αποκλεισμού και κοινωνικής περιθωριοποίησης», είπε σήμερα ο πρόεδρος του Συνασπισμού και αντιπρόεδρος του Κόμματος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, κ. Αλέξης Τσίπρας, μετά την συνάντηση που είχε με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στο Φανάρι.
Ο κ. Τσιπρας συζήτησε με το Οικουμενικό Πατριάρχη και άλλα θέματα όπως το θέμα της επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, «ένα αίτημα το όποιο κατά τη γνώμη μας θα έπρεπε ήδη να είχε ικανοποιηθεί».
«Μου εξέφρασε την ελπίδα του ότι αυτή τη χρονιά που συμπληρώνονται σαράντα χρόνια από το κλείσιμο της Σχολής, ίσως είναι μια καθοριστική χρονιά για την άσκηση πίεσης προκειμένου να επαναλειτουργήσει», είπε ό κ. Τσίπρας μετά την συνάντηση .
Αναφερόμενος στην συζήτηση που είχε με το Οικουμενικό Πατριάρχη για τι οι Ελληνοτουρκικές σχέσεις, ό πρόεδρός του Συνασπισμού είπε « Τα συμπεράσματά μας είναι θετικά και ελπίζουμε να εντείνει αυτές τις προσπάθειες πάντοτε στην κατεύθυνση της συμφιλίωσης των λαών και της σύσφιξης των σχέσεων Ελλάδας και Τουρκίας προκειμένου να ικανοποιηθούν και τα αιτήματα του Πατριαρχείου αλλά και η εύφλεκτη περιοχή μας να βρει σταθερότητα και ειρήνη».
Ο κ. Τσίπρας βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη προερχόμενος από την Άγκυρα όπου συμμετείχε σε εκδηλώσεις για τα 15 χρόνια από την ίδρυση του Κόμματος Ελευθερίας και Αλληλεγγύης (ΟDP) της Τουρκίας.
Μετά τη συνάντηση του με τον Οικουμενικό Πατριάρχη μίλησε «για την σημαντική παρέμβαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου που μέσα από αυτή την οικουμενική οπτική πάντοτε αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και δράσεις που αφορούν τα κρίσιμα μεγάλα προβλήματα των καιρών μας είτε αυτό έχει να κάνει με την καταπολέμηση της πείνας, της φτώχειας, των επιπτώσεων της διατροφικής κρίσης είτε αυτό έχει να κάνει με την συμφιλίωση των λαών, τον διαθρησκειακό διάλογο που είναι ιδιαίτερα χρήσιμος και κρίσιμος για την εποχή μας είτε αυτό έχει να κάνει με τις πρωτοβουλίες για το μεγάλο ζήτημα της περιβαλλοντικής καταστροφής, είναι πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις τίς οποίες τιμούμε και ενθαρρύνουμε».
Τον πρόεδρο του Συνασπισμού συνόδευαν στη συνάντηση με τον Οικουμενικό Πατριάρχη η υπεύθυνη του Κόμματος για την Ευρωπαϊκή Πολιτική, μέλος της Π. Γ Ρένα Δούρου και ο Πάνος Τριγάζης υπεύθυνος του Τμήματος Εξωτερικής Πολιτικής.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Hμερομηνία :  30-01-11