"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2011

Γιά τό Αἰγαῖο ἡ μετωπική Παπανδρέου μέ Παπαρήγα


ΥΦΑΛΟΚΡΗΠΙΔΑ ΚΑΙ ΑΟΖ ΑΝΕΒΑΣΑΝ ΤΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Για το Αιγαίο η μετωπική Παπανδρέου με Παπαρήγα

Οξύτατη φραστική αντιπαράθεση για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας στο Αιγαίο είχε χθες ο Γ. Παπανδρέου με την Αλέκα Παπαρήγα στη Βουλή, με τον πρωθυπουργό να την κατηγορεί ως «τον καλύτερο προπαγανδιστή του βαθέος κράτους της Τουρκίας» και τη γ.γ. του ΚΚΕ να του απαντά: «Δεν σας εμπιστευόμαστε, πειράζει;».
Ανάμεσα στα απλωμένα χέρια των δύο πολιτικών γίνεται ακόμη ένας διάλογος, που καμία Χάγη δεν θα ερμηνεύσει Ανάμεσα στα απλωμένα χέρια των δύο πολιτικών γίνεται ακόμη ένας διάλογος, που καμία Χάγη δεν θα ερμηνεύσει Προκαταλαμβάνοντας τη χθεσινή συζήτηση με «φιλοσοφική διαφορά στο DNA» μεταξύ της κυβέρνησης και του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, ο κ. Παπανδρέου αντιμετώπισε τις αιτιάσεις της κ. Παπαρήγα περί εκχώρησης κυριαρχικών δικαιωμάτων ως «κοινή συκοφάντηση και υπονόμευση» των προσπαθειών που κάνει η Ελλάδα να χτίσει μια νέα σχέση με τη γείτονα.
«Λυπάμαι που μια πολιτική δύναμη ξεπέφτει στο επίπεδο να καλλιεργεί με δημαγωγικό τρόπο εθνικιστικές φοβίες», είπε καταλογίζοντας στη γ.γ. του ΚΚΕ «ψυχολογία ηττοπάθειας» και «θεωρίες συνωμοσίας» που δημιουργούν «αβάσιμες εντυπώσεις σε κρίσιμη στιγμή για τον τόπο».
Με αφορμή τις διαβουλεύσεις του Γ. Παπανδρέου στο Ερζερούμ, αλλά και τις δηλώσεις Τούρκων αξιωματούχων για «μυστικές συνομιλίες με την Ελλάδα» και για «εγκατάσταση κοινών πλατφορμών στο Αιγαίο», η κ. Παπαρήγα ζήτησε χθες από τον πρωθυπουργό «κόκκινες γραμμές». Ρώτησε ειδικότερα, αν το Καστελόριζο εντάσσεται στη συζήτηση για τον καθορισμό της υφαλοκρηπίδας, για τον προσδιορισμό Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) και για την πρόταση της κυβέρνησης περί προσφυγής στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.
«Αν οι διαβουλεύσεις με την Τουρκία δεν οδηγήσουν σε αποτέλεσμα, αν δεν ανταποκριθεί προκειμένου να προχωρήσουμε στην οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας από τον Εβρο μέχρι το Καστελόριζο και φτάσουμε σε αδιέξοδο, προτείνουμε την προσφυγή στη Χάγη, με εχέγγυο το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, για να μη διαιωνίζεται η κατάσταση», είπε.
Ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει θέμα αμφισβήτησης της υφαλοκρηπίδας στο Καστελόριζο», καθώς η γ.γ. του ΚΚΕ υπαινίχθηκε πως προωθείται η θέση της Τουρκίας για ουδέτερη ζώνη, ενώ χαρακτήρισε «σενάρια επιστημονικής φαντασίας» τις αναφορές του ΚΚΕ για μυστική διπλωματία και συνεκμετάλλευση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στο Αιγαίο. Ζήτησε, τέλος, την πρόταση του ΚΚΕ, ρωτώντας την κ. Παπαρήγα: «Τι θέλετε, στρουθοκαμηλισμό, στασιμότητα ή σύρραξη;».
«Ο τρόπος που απαντάτε επιβεβαιώνει πως σας έχουμε πιάσει στα πράσα. Δεν θέλουμε πόλεμο με την Τουρκία, αλλά μας ενδιαφέρει τι είδους ειρήνη θα υπάρξει. Δεν βάζετε κόκκινη γραμμή, δεν μας λέτε καθαρά πού ανήκει η υφαλοκρηπίδα του Καστελόριζου. Δεν σας εμπιστευόμαστε, πειράζει;» απάντησε η γ.γ. του ΚΚΕ προκαλώντας ταυτόχρονα τον πρωθυπουργό να διαψεύσει τον Αχμέτ Νταβούτογλου.
Προτείνοντας να «μην τσιμπάμε στην κάθε δήλωση κάθε αξιωματούχου που θέλει να προβάλει την πλευρά του», ο Γ. Παπανδρέου απάντησε πως «η κόκκινη γραμμή της κυβέρνησης είναι να οριοθετήσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα με την υφαλοκρηπίδα». Στο σχόλιο δε της κ. Παπαρήγα «η κυβέρνηση σνομπάρει την ΑΟΖ», υπογράμμισε ότι: «Η υφαλοκρηπίδα δεν εξαρτάται από την κήρυξη της ΑΟΖ. Το μέγιστο της έκτασης της ΑΟΖ είναι το όριο της υφαλοκρηπίδας. Αυτό δεν σημαίνει ότι η Ελλάδα αποκλείει τη θέσπισή της». *

Πηγή:

῾Αμαρτία, ἡ λέπρα τῆς ψυχῆς

  


Κυριακή ΙΒ΄Λουκά


Ἁμαρτία, ἡ λέπρα τῆς ψυχῆς

«Ἀπήντησαν αὐτῷ δέκα λεπροὶ ἄνδρες, οἳ ἔστησαν πόρρωθεν, καὶ αὐτοὶ ἦραν φωνὴν λέγοντες· Ἰησοῦ ἐπιστάτα, ἐλέησον ἡμᾶς»(Λουκ. 17,12)
(Ομιλία του μακαριστού Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου)
ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ἀγαπητοί μου, ἡμέρες χαρᾶς, ποὺ ὁ ἱεροκήρυκας νιώθει σὰ νά ᾽χῃ φτερά, καὶ ἡμέρες λύπης, ποὺ ὅποιος ἔχει ἕνα κόκκο πίστεως αἰσθάνεται τὸν ἑαυτό του περίλυπο καὶ μαζὶ μὲ τὸ Δαυῒδ λέει·«Τίς δώσει μοι πτέρυγας ὡσεὶ περιστερᾶς καὶ πετασθήσομαι καὶ καταπαύσω;», ποιός θὰ μοῦ δώσῃ φτερὰ νὰ πετάξω καὶ νὰ πάω μακριὰ σὲ μιὰ ἐρημιά;(Ψαλμ. 54,7).
Μὴν πάῃ τὸ μυαλό σας στὸ ἄλφα ἢ στὸ βῆτα γεγονὸς τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἢ πολιτικῶν μας πραγμάτων. Ἂς ὑψωθοῦμε σὲ μία κορυφή.
Ἀπὸ ᾽κεῖ νὰ δοῦμε τὰ πράγματα καὶ νὰ παραδεχθοῦμε·εἴμαστε ὅλοι ἔνοχοι γι᾿ αὐτὸ τὸ χάος.Ἡ πατρίδα μας ἔπεσε σὲ ἀτιμία καὶ ἐξαθλίωσι, κ᾽ εἴμαστε ὅλοι ὑπεύθυνοι γι᾿ αὐτό. Νὰ θυμηθοῦμε τὸν Ἰώβ, ποὺ λέει·«Τίς καθαρὸς ἔσται ἀπὸ ρύπου; ἀλλ᾽ οὐ θείς, ἐὰν καὶ μία ἡμέρα ὁ βίος αὐτοῦ ἐπὶ τῆς γῆς»(Ἰὼβ 14,4-5). Ναί, ἐνώπιον τοῦ Κυρίου εἴμαστε ὅλοι ἁμαρτωλοί.Ἐγὼ τοὐλάχιστον τέτοιες μέρες θὰ ἐπιθυμοῦσα νὰ φύγω μακριά, νὰ πιάσω μιὰ ἐρημιά,νὰ κρυφτῶ σὲ μιὰ σπηλιά, καὶ νὰ κλάψω τὰ ἁμαρτήματα τὰ δικά μου, τὰ ἁμαρτήματα τοῦ κλήρου, τῶν ἀρχόντων, μικρῶν καὶ μεγάλων.Εἴμαστε ὅλοι ἔνοχοι.Εἴμαστε ἀκάθαρτοι.
Ἀκούσατε τί λέει ὁ ἀπόστολος Παῦλος σήμερα;«Νεκρώσατε τὰ μέλη ὑμῶν τὰ ἐπὶ τῆς γῆς, πορνείαν, ἀκαθαρσίαν, πάθος, ἐπιθυμίαν κακήν, καὶ τὴν πλεονεξίαν, ἥτις ἐστὶν εἰδωλολατρία»διότι ἐξ αἰτίας αὐτῶν, λέει,«ἔρχεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τῆς ἀπειθείας»(Κολ. 3,5-6).
Κάτι κακὸ θὰ μᾶς βρῇ γιὰ τὶς ἁμαρτίες μας. Καὶ μία μόνο διαφυγὴ ὑπάρχει,ἡ στενὴ ὁδὸς τῆς μετανοίας. Ἀλλά, γιὰ νὰ μετανοήσουμε, πρέπει νὰ κατανοήσουμε τί κακὸ εἶνε ἡ ἁμαρτία, νὰτὴ μισήσουμε, καὶ ν᾽ ἀγαπήσουμε τὴν ἀρετὴτοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Γιατὶ τώρα ὅλοι μας ἔχουμε ἔρωτα - οἶστρον ἁμαρτίας.
Ἂν μπορούσαμε νὰ συλλάβουμε τὸ ἀληθινὸ πρόσωπο τῆς ἁμαρτίας, πόσο ἀποκρουστικὴ θὰ μᾶς φαινόταν! Μία φρικιαστικὴ εἰκόνα τῆς ἁμαρτίας μᾶς δίνει τὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο. Ὁμιλεῖ γιὰ δέκα ἀρρώστους, οἱ ὁποῖοι ἔπασχαν ἀπὸ μιὰ ἀσθένεια ποὺ καὶ τώρα εἶνε φοβερή, πολὺ πιὸ φοβερὴ καὶ ἀπεχθὴς ὅμως ἦταν στὰ χρόνιατοῦ Χριστοῦ. Εἶχαν λέπρα.Ἡ λέπρα λοιπόν,κατὰ τὸν ἱερὸ Χρυσόστομο, εἶνε μιὰ εἰκόνα τῆς ἁμαρτίας. Γιατὶ ἡ ἁμαρτία προσβάλλει καὶτὸ σῶμα μὰ προπαντὸς προσβάλλει τὴν ψυχή, τὸν ἔσω ἄνθρωπο· εἶνε λέπρα τῆς ψυχῆς.Ὑπάρχουν πράγματι μερικὲς ὁμοιότητες μεταξὺ σωματικῆς λέπρας καὶ ἁμαρτίας. Σᾶςπαρουσιάζω δύο - τρεῖς ἀπὸ αὐτές.
Πρώτη εἶνε ὁ βασανισμός. Ἡ λέπρα τοῦ σώματος ὀφείλεται σ᾽ ἕνα ἀόρατο μικρόβιο, ποὺ εἰσχωρεῖ στὸ αἷμα καὶ ἀλλοιώνει τὸ δέρμα· τὸ γεμίζει ἄσπρα σπυράκια, δημιουργεῖ λέπια, καὶ κάνει νὰ σαπίζουν οἱ σάρκες. Ὁ ἄνθρωπος, σὰ νά ᾿χῃ πέσει μέσα σὲ τσουκνίδες, αἰσθάνεται κνησμό, θέλει σενεχῶς νὰ ξύνεται. Βασανίζεται μέρα καὶ νύχτα ὅπως ὁ Ἰώβ, ποὺ καθόταν πάνω σ᾽ ἕνα σωρὸ ἀπὸ κοπριά, κρατοῦσε ἕνακεραμίδι καὶ ξυνόταν διαρκῶς(βλ. Ἰὼβ 2,8). Πάνωστὸ ξύσιμο αὐτὸ πέφτουν λέπια καὶ σαπισμένα κομμάτια τοῦ δέρματος. Κι ὁ πιὸ ὡραῖος ἄντραςκ᾽ ἡ πιὸ ὡραία γυναίκα γίνονται ἄσχημοι.
Βασανίζει λοιπὸν ἡ λέπρα, ἀλλὰ πολὺ περισσότερο βασανίζει ἡ ἁμαρτία. Τὴ νύχτα ὅλοι κοιμοῦνται· τ᾽ ἀθῷα παιδάκια στὶς κούνιες, τὰ πουλιὰ στὰ κλαδιά, κι αὐτὰ τὰ θηρία ἀκόμα στὶς φωλιές τους. Ποιοί δὲν κοιμοῦνται; οἱμεγάλοι ἁμαρτωλοί. Ὁ φιλάργυρος καὶ πλεονέκτης σκέπτεται πῶς ν᾽ αὐξήσῃ τὰ κέρδη του, ὁ φιλόδοξος πῶς ν᾽ ἀναρριχηθῇ σὲ πολιτικὰ καὶ ἐκκλησιαστικὰ ἀξιώματα, ὁ ἀκόλαστοςπῶς νὰ κατορθώσῃ νὰ κατακτήσῃ τὸ ἀντικείμενο τοῦ αἰσχροῦ ἔρωτός του, ὁ φθονερὸς καὶ ἐκδικητικὸς πῶς θὰ βρῇ τρόπο νὰ ἐξοντώσῃ τὸν ἀντίπαλό του… Ὦ νύχτες πλεονεξίας, φιλοδοξίας, ἀκολασίας, ἐκδικήσεως, ἐγκλημάτων καὶ κραιπάλης! ἐλᾶτε νὰ διηγηθῆτε καὶ νὰ βεβαιώσετε ὅτι, ἐνῷ ὁ ἀθῷος κοιμᾶται, οἱἁμαρτωλοὶ δὲν κοιμοῦνται, ἀλλὰ βασανίζον-ται ἀπὸ τὸν κνησμὸ τῆς ἁμαρτίας - λέπρας.
Ὑπάρχει ὅμως καὶ ἄλλη ὁμοιότης· εἶνε ἡ μεταδοτικότης. Ἡ λέπρα ἀνήκει στὴν κατηγορία τῶν ἀσθενειῶν ποὺ μεταδίδονται. Ἄλλες φοβερὲς ἀσθένειες, ὅπως π.χ. ὁ καρκίνος, δὲν μεταδίδονται· αὐτὴ μεταδίδεται πιὸ πολὺ κι ἀπὸ τὴ φθίσι.
Θυμᾶμαι ἀπὸ τὴν ἐργασία μου στὴν ἐπαρχία, ὅτι κάποιο ὀρεινὸ χωριὸ στὴν Ἀκαρνανία εἶχε μεταβληθῆ σὲ λεπροκομεῖο· καὶ ἡ μόλυνσι εἶχε ἀρχίσει ἀπὸ ἕνα ἄτομο, ποὺ προσεβλήθη ἀρχικά, καὶ αὐτὸ μετέδωσε τὴ νόσο καὶ σὲ ὅλους τοὺς ἄλλους. Γι᾿ αὐτὸ ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα ἀπομόνωναν τοὺς λεπροὺς σὲ ἔρημα μέρη ἢ ξερονήσια, ἢ τοὺς ὑποχρέωναν νὰ ἔχουν στὸ λαιμὸ κουδούνια, ὥστε νὰ εἰδοποιοῦνται οἱ ἄλλοι καὶ νὰ φεύγουν μακριά.Ἀλλ᾽ ἐὰν ἡ λέπρα εἶνε μεταδοτική, ἡ ἁμαρτία δὲν πάει πίσω. Ἡ εὐκολία καὶ ἡ ταχύτητα ποὺ διαδίδονται ἀνέκαθεν οἱ διάφορες ἁμαρτωλὲς ἐπινοήσεις δείχνουν, ὅτι ἡ λέπρα τῆς ψυχῆς εἶνε περισσότερο μεταδοτική.
Κι αὐτὸἐπιβεβαιώνεται περισσότερο σήμερα, ποὺ τὰ μέσα ἐπικοινωνίας καὶ ἐνημερώσεως ἔχουν τελειοποιηθῆ. Θέλετε παραδείγματα; Ποιόςἔχει τὴ δύναμι ν᾽ἀντισταθῇ στοὺς νέους τρόπους διασκεδάσεως; Ἡ μόδα λανσάρει διαρκῶς νέες μορφὲς στὸ ντύσιμο καὶ τὸ χτένισμα,καὶ ὅλοι πειθαρχοῦν. Σατανικὲς μέθοδοι, ὅπως ἡ ἀποφυγὴ τῆς τεκνογονίας καὶ οἱ ἐκτρώσεις,προπαγανδίζονται καὶ κατακτοῦν ἔδαφος κάθημερινῶς, καὶ ἐλάχιστες οἰκογένειες μένουν ἀμόλυντες ἀπὸ τὰ μιάσματα αὐτά.
Ὑπάρχει ὅμως καὶ ἕνα τρίτο σημεῖο συγκρίσεως, κι αὐτὸ εἶνε τραγικό· εἶνε ἡ συναίσθησι τῆς ἀκαθαρσίας. Οἱ δέκα λεπροί, τοὺς ὁποίους θεράπευσε ὁ Κύριος, εἶχαν ἐπίγνωσι τῆς καταστάσεώς τους. Κανένας ἀπ᾿ αὐτοὺς δὲν ἔλεγε, Ἐγὼ εἶμαι καθαρός, εἶμαι μιὰ χαρά. Εἶχανσυναίσθησι τῆς ἀκαθαρσίας τους καὶ πόνο στὴν καρδιά. Γι᾿ αὐτό, μόλις εἶδαν τὸ Χριστό,ἀπὸ μακριὰ « ἦραν φωνὴν λέγοντες· Ἰησοῦ ἐπιστάτα, ἐλέησον ἡμᾶς»(Λουκ. 17,12).
Κι ὁ Χριστός,ποὺ ἄκουσε τὴ φωνή τους, τοὺς θεράπευσε.Τὸ αἴσθημα τῆς ἀκαθαρσίας, σὲ πολὺ μεγαλύτερο βαθμό, συνοδεύει τὴν διάπραξι τῆς ἁμαρτίας, κάθε ἁμαρτίας καὶ ἰδιαιτέρως τῶν σαρκικῶν. Γι᾽ αὐτὸ στὸ τελετουργικὸ πολλῶν θρησκειῶν, ὅπως καὶ τῆς ἰουδαϊκῆς, βλέπει κανεὶς νὰ θεσπίζωνται διάφορες πλύσεις, βαπτισμοὶ καὶ καθαρμοί. Ἀλλὰ καὶ τὸ Εὐαγγέλιο διδάσκει, ὅτι ἡ ἁμαρτία «κοινοῖ», δηλαδὴ μολύνει, καὶ γι᾽ αὐτὸ ὁ Κύριος εἶπε·«Ἐκ τῆς καρδίας ἐξέρχονται διαλογισμοὶ πονηροί, φόνοι, μοιχεῖαι, πορνεῖαι, κλοπαί, ψευδομαρτυρίαι, βλασφημίαι. ταῦτά ἐστι τὰ κοινοῦντα τὸν ἄνθρωπον»(Ματθ. 15,19-20).
Αὐτὰ στὸν φυσιολογικὸ ἄνθρωπο.Ὁ πεπωρωμένος ὅμως, ὁ ὁποῖος μὲ τὴν ἐπανάληψι τῆς ἁμαρτίας ἐθίζεται σ᾽ αὐτήν, χάνει τὴ συναίσθησι καί, ἐνῷ κολυμπάει στὴ λάσπη, αὐτὸς νομίζει ὅτι δροσίζεται! Καὶ ἐδῶ εἶνε τὸτραγικό. Γιὰ νὰ μετανοήσῃ καὶ νὰ καθαριστῇ, πρέπει προηγουμένως νὰ συναισθανθῇ τὴν ἀθλιότητά του, νὰ ἀνησυχήσῃ, νὰ ἀναγνωρίσῃτὴν ἀσθένειά του, νὰ πονέσῃ καὶ νὰ κλάψῃ γι᾽αὐτήν, ὥστε νὰ ζητήσῃ τὴ θεραπεία.
Ἀδελφοί μου, ἐδῶ ἀκριβῶς εἶνε τὸ μυστήριο. Ἐμεῖς συχνά, ἐνῷ εἴμαστε «λεπροί», τί λέμε·«Εἶμαι καθαρός· μακάρι νὰ ἦταν κ᾽ οἱ ἄλλοισὰν ἐμένα». Σὰν τὸ φαρισαῖο, ποὺ πίστευε πὼς εἶνε καθαρός(βλ. Λουκ. 18,11-12).
Μοιάζουμε μὲ τὴ μοιχαλίδα ἐκείνη πού,ἐνῷ συλλαμβάνεται ἐπ᾽ αὐτοφώρῳ, αὐτὴ νίπτει τὰς χεῖρας καὶ διατείνεται ὅτι εἶνε μεμπτη. Φθάσαμε σὲ τέτοιο σημεῖο ἀναισθησίας, ὥστε ὄχι μόνο δὲ νιώθουμε συστολὴ γιὰ τὴν ἁμαρτία, ἀλλὰ καὶ καυχώμεθα γι᾽ αὐτὴν κ᾽ ἔχουμε τὴν ἀξίωσι νὰ μᾶς τιμοῦν γιὰ τὰ«κατορθώματά» μας. Διότι τρία στάδια διαφθορᾶς ὑπάρχουν· στὸ πρῶτο ἡ ἁμαρτία γίνεται κρυφά, στὸ δεύτερο παίρνει θάρρος, βγαίνει στὸδρόμο καὶ χορεύει ἀδιάντροπα, καὶ στὸ τρίτο χειροκροτεῖται καὶ στεφανώνεται. Διαβάστε τὴνἈποκάλυψι, ποὺ λέει ὅτι τὰ κέρατα τοῦ δράκοντος θά ᾽νε στεφανωμένα(Ἀπ. 12,3· 13,1).
Ὅταν φτάσουμε ἐκεῖ,«τότε ἥξει τὸ τέλος»(Ματθ. 24,14) τοῦ κόσμου.Γιὰ νὰ μετανοήσουμε, ἀδέρφια μου, πρέπει νὰ νιώσωμε κ᾽ ἐμεῖς σὰν τοὺς λεπροὺς τὸ μεγάλο κακὸ ποὺ ἔχουμε στὴν καρδιά, νὰ αἰσθανθοῦμε πόνο καὶ νὰ φωνάξουμε· ἸησοῦΧριστέ,ἐλέησόν μας. Καὶ ὅπως ὁ Κύριος τότε εἶπε στοὺς λεπροὺς «Πορευθέντες ἐπιδείξατε ἑαυτοὺς τοῖς ἱερεῦσι»(Λουκ. 17,14), ἔτσι καὶ σ᾽ ἐμᾶς ἡ μετάνοια ὡς μυστήριο πρέπει νὰ γίνῃ ἐνώπιον τοῦ ἐντεταλμένου προσώπου ποὺ ὥρισε ὁ Κύριος, ἐνώπιον τοῦ ἱερέως - πνευματικοῦ.
Ἂς δώσουμε ἐνώπιον Κυρίου τὸ λόγο τῆς τιμῆς μας, ὅτι θὰ ἀγωνιστοῦμε ἀποφασιστικὰ κατὰ τῆς ἁμαρτίας. Τότε θ᾽ ἀνατείλουν ἡμέρες χαρᾶς καὶ ἀγαλλιάσεως, καὶ τότε θὰ ποῦμε«Αὕτη ἡ ἡμέρα, ἣν ἐποίησεν ὁ Κύριος· ἀγαλλιασώμεθα καὶ εὐφρανθῶμεν ἐν αὐτῇ»(Ψαλμ. 117, 24).
(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος
Απομαγνητοφωνημένη ὁμιλία, ἡ ὁποία ἔγινε στὸν ἱ. ναὸ Ἁγ. Ἀποστόλων Ὑμηττοῦ Ἀθηνῶν τὴν 21-1-1962 

Πηγή:ΑΚΤΙΝΕΣ

Τί γίνεται μέ τήν Κάρτα τοῦ Πολίτη;



Για 16 ημέρες ακόμη θα είναι ανοιχτή η Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης η οποία λήγει στις 30 Ιανουαρίου 2011. Το σχέδιο δεν περιέχει καμία σαφή αναφορά στην Κάρτα του Πολίτη. Παρόλα αυτά κατά την έναρξη της δημόσιας αυτής διαβούλευσης ο Υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης αναφέρθηκε στην Κάρτα κάνοντας μάλιστα λόγο για σταδιακή μετατροπή της σε πολυκάρτα με την οποία θα πραγματοποιούνται οικονομικές κινήσεις, συμμετοχή στη δημόσια υγεία και πολλές άλλες δραστηριότητες των πολιτών. Ωστόσο και παρά τις υπουργικές εξαγγελίες για την Κάρτα του Πολίτη μέσα στο κείμενο που δόθηκε για διαβούλευση δεν γίνεται σαφής αναφορά στην Κάρτα αυτή. Είναι χαρακτηριστικό το ερώτημα σχολιαστή που συμμετείχε στην διαβούλευση με τα αρχικά γράμματα (αντί ονόματος) ΓΜ ο οποίος αναφέρει: «Για την κάρτα του πολίτη ,εχετε καποιο νεώτερο και αν θα είναι τελικα αυτη το πιστοποιητικό για εξυπηρέτηση στο μοντέλο της ηλεκτρονικης διακυβέρνησης?»....
Θα πρέπει να αναμένουμε νέο κείμενο για την Κάρτα του Πολίτη; Ή ο Υπουργός κρίνει ότι το θέμα έχει κλείσει μετά την σχετική διαβούλευση που έγινε ειδικά για την Κάρτα αυτή και έληξε στις 12 Δεκεμβρίου 2010; Υπενθυμίζουμε ότι στη διαβούλευση εκείνη το σχετικό κείμενο ελάχιστες πληροφορίες έδινε για το πόσες και ποιες κινήσεις θα γίνονται από τους πολίτες με την Κάρτα αυτή.
Εν τω μεταξύ η «Συντονιστική Ἐπιτροπή κατά τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη» διοργανώνει ειρηνική συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στη Βουλή των Ελλήνων στις 6 Φεβρουαρίου 2011 στις 12 τό μεση¬μέρι πρός ενημέρωση των πολιτών και αποτροπή της λήψης της Κάρτας και καλεί όλους τούς Έλληνες πολίτες να συμμετάσχουν.
Αντίθετα με τους αγωνιούντες πιστούς η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ολοκλήρωσε σήμερα (Παρασκευή, 14 Ιανουαρίου 2011) τις εργασίες της και τουλάχιστον στα Δελτία Τύπου που εκδόθηκαν οι Συνοδικοί δεν έκαναν ούτε μία αναφορά στο θέμα. Δυστυχώς και η Ιεραρχία που εκτάκτως συνεδριάζει την προσεχή Δευτέρα δεν θα ασχοληθεί –όπως όλα δείχνουν- με το ζήτημα της Κάρτας του Πολίτη αφού μοναδικό θέμα της θα είναι το ζήτημα του εφημεριακού κλήρου.
Η αγωνία των πιστών για την Κάρτα του Πολίτη αυξάνεται όσο παρατηρούν τις προσεκτικές και μεθοδικές κινήσεις της κυβέρνησης που προωθεί την καθιέρωση της Κάρτας ενώ την ίδια στιγμή η Εκκλησία κινείται αργά αναμένοντας κυβερνητική ενημέρωση επί του θέματος και πορίσματα επιτροπών που μάλλον λειτουργούν με πολύ αργούς ρυθμούς.
Στην παρούσα συγκυρία απαιτείται ξεκάθαρη συνοδική απόφαση της Ιεραρχίας με την οποία θα καλούνται όλοι οι πιστοί να αρνηθούν την παραλαβή της Κάρτας του Πολίτη, ώστε να ακυρωθεί στην πράξη η κυβερνητική προσπάθεια επιβολής πλήρους ελέγχουν όλων των πτυχών της ζωής των πολιτών.
 
Πηγή:ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ