"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

21 Ιαν 2011

Μητροπολίτης Δημητριάδος «Είναι κάτι που κάνω δύο χρόνια τώρα, δεν είναι τωρινό γεγονός» «τα κείμενα…..είναι από έκδοση της Βιβλικής Εταιρείας».

dimitriados555
Στην εκπομπή «Σκάι τώρα» μίλησε σήμερα (21.01.2011) ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, για το γεγονός που συνέβη την παραμονή του Αγίου Αντωνίου, όταν επέλεξε να διαβάσει στη Δημοτική, τα αναγνώσματα του Εσπερινού.
«Είναι κάτι που το κάνω δύο χρόνια τώρα. Δεν είναι τωρινό γεγονός» τόνισε ο κ. Ιγνάτιος σημειώνοντας πως «κάποιοι επέλεξαν αυτή τη στιγμή για να δημιουργήσουν ένα θέμα».
«Αυτό ήταν κάτι οργανωμένο όπως το διαπιστώνει κανείς πολύ εύκολα» υποστήριξε ο Μητροπολίτης Δημητριάδος, σημειώνοντας ότι «Είναι ορισμένοι άνθρωποι οι οποίοι ως επί το πλείστον δεν είναι από την περιοχή μας, θέλησαν να δημιουργήσουν ένα θέμα προκειμένου να αντιδράσουν σε αυτή την επιλογή μας, που είναι προσωπική επιλογή».
Υποστηρίζοντας την πράξη του τόνισε: «Το κάνω μόνο εγώ, δεν υπάρχει εγκύκλιος για να το επιβάλλει και το κάνω γιατί πιστεύω ακλόνητα ότι αυτά τα κείμενα τα οποία διαβάζονται στους μεγάλους πανηγυρικούς Εσπερινούς, είναι διδακτικά κείμενα και δυστυχώς λόγο της αποστάσεως που έχουμε πλέον από την Ελληνική γλώσσα εκείνης της εποχής, οι πιστοί μας δεν τα κατανοούν ενώ είναι πολύ διδακτικά. Έτσι λοιπόν δύο χρόνια τώρα στους πανηγυρικούς Εσπερινούς, εγώ προσωπικά, διαβάζω αυτά τα κείμενα και πιστέψτε με οι πιστοί είναι σαν να ακούν δεύτερο κήρυγμα», είπε χαρακτηριστικά.
Τόνισε μάλιστα ότι αυτό έχει απήχηση, όχι μόνο στους νέους, αλλά και στους Ιερείς. «Για πρώτη φορά αυτά τα κείμενα τα κατανοούν ακόμη και οι ίδιοι οι Ιερείς μου», είπε χαρακτηριστικά, ενώ σε άλλο σημείο ανέφερε πως «πολλοί επίτροποι επέλεγαν εκείνη την ώρα να βγάλουν το δίσκο εκείνης της ημέρας διότι δεν είχε σημασία η ακολουθία».
Ερωτώμενος για το εάν υπήρξε αντίδραση από την Ιερά Σύνοδο, ο κ. Ιγνάτιος ανέφερε πως «η Ιερά Σύνοδος έχει ήδη θέσει το θέμα του διαλόγου γι αυτό το ζήτημα, σε ότι αφορά τη Θεία Λειτουργία και τις ευχές πλέον και τις ακολουθίες. Αυτό είναι ένας διάλογος που θα κρατήσει πολύ χρόνο πιστεύω, θέλει πολύ μεγάλη προσοχή».
Ανέφερε πως ο ίδιος δεν διαβάζει στη δημοτική κείμενα της Θείας Λειτουργίας υποστηρίζοντας πως «υπάρχουν Αρχιερείς που διαβάζουν και ευχές της Θείας Λειτουργίας στη Δημοτική. Εμείς επιλέξαμε από ένα βιβλίο που η Εκκλησίας της Ελλάδος έχει ουσιαστικά εκδόσει, βεβαίως κατ' εντολήν της από την ''Βιβλική Εταιρία'', που έχει τα κείμενα της Παλαιάς Διαθήκης που διαβάζονται στους Εσπερινούς και στη μετάφραση. Αυτή τη μετάφραση λοιπόν που έχει εγκριθεί, εμείς επιλέξαμε, ο λαός το έχει αποδεχθεί και να που το περιστατικό γίνεται αιτία να γίνει και ευρύτερα γνωστό το γεγονός».
Τέλος σε ερώτηση για το εάν αυτό θα φέρει περισσότερο κόσμο στην Εκκλησία, απάντησε: «Δεν ξέρω αν θα έρθουν περισσότεροι, αλλά είμαι βέβαιος ότι αυτοί που θα είναι και είναι στο Ναό εκείνη την ώρα, ικανοποιούνται αφάνταστα από τα κείμενα που έχουν μέσα τη σοφία του Θεού, που έχουν το λόγο του Θεού».



«ΜΑΣΤΙΓΑ» ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ οι Τοῦρκοι σέ σχολικά βιβλία 27 χωρῶν!!!


Του Νίκου Χειλαδάκη
Δημοσιογράφου – Συγγραφέα – Τουρκολόγου
Την ίδια περίοδο που εδώ στην Ελλάδα κάποιοι «εθελότυφλοι» και «ραγιαδόφρονες» επιμένουν να επιβάλουν στα σχολικά μας βιβλία μια εξωραϊσμένη και εξωπραγματική εικόνα για την παρουσία των Τούρκων στην ελληνική ιστορία, την ίδια περίοδο που τα ελληνικά μεγάλα κανάλια προβάλουν με μανία κάποια εξωπραγματικά τουρκικά σήριαλ καλλιεργώντας στο ελληνικό κοινό μια απατηλή εικόνα για την σύγχρονη Τουρκία, στην ιδία την Τουρκία προκάλεσε σοκ η δημοσίευση μιας αποκαλυπτικότατης έρευνας του ίδιου του τουρκικού Γενικού Επιτελείου σχετικά με την εικόνα που έχουν για τους Τούρκους, πολίτες άλλων χωρών. Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα αυτή, σε 27 χώρες η εικόνα της Τουρκίας και των Τούρκων, όπως παρουσιάζεται στα σχολικά βιβλία της ιστορίας, είναι το λιγότερο θα έλεγε κανείς αρνητική και φτάνει μέχρι του σημείου να χαρακτηριστούν σαν η χειρότερη μάστιγα της ανθρωπότητας. « Στρατός του διαβόλου», «Απατεώνες», «Ύπουλοι», «Κηφήνες», «Παράσιτα», «Βιαστές», «Εισβολείς», «Αρπάγες», «Πλιατσικολόγοι», «Βάρβαροι του Αττίλα», «Τύραννοι», είναι λίγα από τα χαρακτηριστικά επίθετα με τα οποία «κοσμείται» η λέξη Τούρκος. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μια σειρά χωρών από την Μέση Ανατολή μέχρι την Φιλανδία, οι Τούρκοι κατέχουν το ρεκόρ των αρνητικών χαρακτηρισμών σε σημείο να παρομοιάζονται με την μεγαλύτερη συμφορά για τους λαούς των χωρών αυτών. Το εντυπωσιακό δε είναι ότι τέτοιοι χαρακτηρισμοί εμφανίζονται σε σχολικά βιβλία ακόμα και μουσουλμανικών χωρών, ακόμα και χωρών που σήμερα συνδέονται με φιλικές και συμμαχικές σχέσεις με την Τουρκία.
Γενοκτονία στον Πόντο...
Συγκεκριμένα στην Αλβανία, στην όγδοη τάξη της στοιχειώδης εκπαίδευσης αναφέρετε ότι από όπου πέρασαν οι Τουρκοι έπεσε μαύρη σκλαβιά, οι μάνες βιαστήκαν, οι άντρες πουλήθηκαν σαν δούλοι και σκλάβοι. Στην Βοσνία Ερζεγοβίνη, στην εβδόμη τάξη της στοιχειώδης εκπαίδευσης οι Τούρκοι χαρακτηρίζονται σαν κλεφτές, βιαστές, ληστές, και παράσιτα και προστίθεται πως εξ αιτίας της σκλαβιάς στους Τούρκους οι λαοί των σκλαβωμένων χωρών υπέστησαν μεγάλη καθυστέρηση στην οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη και έμειναν πολύ πίσω σε σύγκριση με τους άλλους λαούς της Ευρώπης. Στα Σκόπια, στην πρώτη τάξη του Λυκείου αναφέρετε πως οι Τούρκοι βασάνιζαν, κρέμαγαν τους αγωνιστές του λαού, τους κάρφωναν πάνω σε πασσάλους, τους έγδερναν με τον χειρότερο τρόπο.
Αλλά και εκτός των Βαλκανίων υπάρχουν επίσης πολύ επικριτικές αναφορές για το πέρασμα των Τούρκων. Έτσι στην Ουκρανία, στην εβδόμη τάξη της στοιχειώδους εκπαίδευσης αναφέρετε ότι ο Χασάν πασάς μετά την εξέγερση της Κριμαίας έφερε στην Πόλη τριακοσίους σκλάβους που τους πούλησε στο σκλαβοπάζαρο. Εκεί χωρίστηκε η μάνα από το παιδί της και ο γιος από τον πατέρα, μέσα από ένα ανεπανάληπτο θρήνο των δύστυχων σκλάβων. Είναι γνωστή βέβαια η θέση της Αρμενίας όπου στα σχολικά της βιβλία καυτηριάζεται με πολύ έντονο τρόπο όλη η ιστορική διαδρομή των Τούρκων και φυσικά δίνετε μεγάλη έμφαση στην γενοκτονία που έγινε σε βάρος του αρμενικού λαού. Επίσης στα σχολικά βιβλία της Γερμανίας αναφέρετε με έντονα επικριτικό για τους Τούρκους ύφος η καταπίεση των Κούρδων, ενώ η ίδια η Τουρκία χαρακτηρίζετε σαν ένα ακραίο εθνικιστικό κράτος και ότι ο τουρκικός στρατός είναι στρατός βασανιστηρίων. Τέλος στα σχολικά βιβλία της μακρινής Φιλανδίας υπάρχουν και εκεί άκρως υποτιμητικές για τους Τούρκους αναφορές. Συγκεκριμένα αναφέρετε ότι στην Τουρκία απαγορεύετε η χρήση της μητρικής γλώσσας για τους Κούρδους, ότι γίνονται βασανιστήρια σε άτομα των μειονοτήτων και ότι από το 1984 το ΡΚΚ, που χαρακτηρίζετε σαν απελευθερωτικό κίνημα, έχει αρχίσει ένοπλο αγώνα κατά της τουρκικής καταπίεσης. Οι έντονα επικριτικές για την Τουρκία και τους Τούρκους αναφορές σε βιβλία της σχολικής εκπαίδευσης επεκτείνονται και σε άλλες χώρες όπως η Ιταλία, Γαλλία, Ρωσία, ακόμα και στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δημοσιευθεί στην ίδια την Τουρκία, στην γειτονική Συρία έχουν καταγραφεί 92, (οι περισσότερες), επικριτικές αναφορές για το πέρασμα των Οθωμανών και των Τούρκων από την χώρα τους, στην Κυπριακή Δημοκρατία 65, στην Βουλγαρία 50 και 43 στην Βοσνία Ερζεγοβίνη.
Θηριωδίες και σφαγές στην Σμύρνη....
Ένα άλλο μεγάλο πολιτικό-ηθικό σοκ που υπέστησαν πρόσφατα οι Τούρκοι είναι με την τελευταία κυβερνητική αλλαγή της Βουλγαρίας. Ο νέος πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, Μπόικο Μπορίσοφ, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ίδιου του τουρκικού τύπου, δήλωσε επίσημα πως η Βουλγαρία θα διεκδικήσει αναγνώριση της γενοκτονίας που υπέστησαν οι Βούλγαροι στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα από τους Τούρκους, με τις σφαγές που έγιναν τότε σε πολλές βουλγαρικές επαρχίες. Σύμφωνα με τις δημοσιογραφικές πληροφορίες που έφταναν από την Σόφια, ο Βούλγαρος πρωθυπουργός φέρονταν να είχε δηλώσει στον Βούλγαρο δημοσιογράφο, Γεώργκι Κοριτάρωφ, πως η Βουλγαρία έχει το δικαίωμα της απαίτησης της ιστορικής δικαίωσης. Πρόσθεσε δε ότι σύντομα θα φέρει στο βουλγαρικό κοινοβούλιο ψήφισμα με το οποίο θα οριστεί ημέρα επετείου της βουλγαρικής γενοκτονίας που υπέστη ο βουλγαρικός λαός από τους Τούρκους τον δέκατο ένατο αιώνα. Η δήλωση αυτή τάραξε τα τουρκικά ΜΜΕ, ενώ πολλοί την Άγκυρα τόνιζαν ότι αυτό γίνεται κατόπιν πιέσεων του γνωστού ακροδεξιού βουλγαρικού κόμματος, ΑΤΑΚΑ, που βρήκε ενισχυμένο από τις τελευταίες εκλογές και φέρετε να στηρίζει την νέα κεντροδεξιά βουλγαρική κυβέρνηση του Μπόικο Μπορίσωφ. Το ΑΤΑΚΑ και στο παρελθόν είχε καταφερθεί έντονα κατά της Τουρκίας και την είχε κατηγορήσει ότι υποκινεί την τουρκόφωνη μουσουλμανική μειονότητα της Βουλγαρίας για να εξυπηρετήσει τα τουρκικά συμφέροντα στην περιοχή. Μάλιστα τις παραμονές των εκλογών είχε διοργανώσει μεγάλες διαδηλώσεις στα σύνορα Τουρκίας Βουλγαρίας, με έντονα αντιτουρκικό χαρακτήρα προσπαθώντας να εμποδίσει τα καραβάνια των τουρκόφωνων ψηφοφόρων που έρχονταν οργανωμένοι από την Τουρκία όπου μένουν τα τελευταία χρόνια, για να ψηφήσουν στις τελευταίες βουλγαρικές εκλογές. Να σημειωθεί ότι το ΑΤΑΚΑ έχει πρωτοστατήσει στο παρελθόν στο βουλγαρικό κοινοβούλιο για την αναγνώριση της αρμενικής γενοκτονίας και μάλιστα το 2006 είχε φέρει σχετικό νομοσχέδιο στην βουλγαρική βουλή αλλά τελικά το νομοσχέδιο είχε απορριφθεί κατόπιν έντονων αντιδράσεων της Τουρκίας, αλλά και των εκπροσώπων της τουρκόφωνης μειονότητας στην βουλγαρική βουλή.
Ο Τάσος Ισαάκ αφήνει την τελευταία του πνοή.....
Αλλά και στην ίδια την Τουρκία τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί μια νέα συζήτηση γύρω από τον ορισμό του Τούρκου και τον ιστορικό του ρόλο που αντιδιαστέλλεται από αυτό των Οθωμανών. Σύμφωνα με μια μεγάλη μελέτη του αμερικανικού πανεπιστημίου Στάνφορντ, που αναδημοσιεύτηκε και στην Τουρκία από τον Τούρκο ιστορικό ερευνητή, Μπεκίρ Οζγκέ, μόνο το 9% των σημερινών κατοίκων της Τουρκίας μπορούν να καυχηθούν ότι έχουν πραγματικά τουρκική καταγωγή από την κεντρική Ασία. Η ταύτιση Τούρκων και Οθωμανών έγινε εδώ και 100 χρόνια περίπου και απετέλεσε στη συνέχεια το ιστορικό όπλο του Κεμάλ Ατατούρκ για να θεμελιώσει νέα τεχνητή εθνική συνείδηση στους κατοίκους της Μικράς Ασίας, που απέμειναν μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών, τις σφαγές των χριστιανών και την περίφημη εθνοκάθαρση. Όπως αναφέρεται λοιπόν, μέχρι το 1876, η λέξη Τούρκος δεν απαντούσε πουθενά στα επίσημα έγραφα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Ο ίδιος ο Πορθητής αναφέρονταν σαν, «Ηγεμόνας των Ρωμιών», ενώ πολλοί ιστορικοί υποστηρίζουν ότι ήταν Έλληνας από μητέρα. Οι Οθωμανοί δεν μιλούσαν ποτέ τουρκικά και αυτό είναι γνωστό και σε πολλούς μελετητές και ιστορικούς της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Η οθωμανική γλώσσα είναι κυρίως μείγμα αραβικών, και περσικών. Ακόμα και η σημερινή τουρκική γλώσσα χρησιμοποιεί χιλιάδες αραβικές και περσικές λέξεις. Η γλώσσα που μιλούσαν στο οθωμανικό σαράι ήταν κατ' εξοχή τα περσικά, ενώ το αλφάβητο που χρησιμοποιούσαν ήταν το αραβικό και η περσική παραλλαγή του.
Τούρκοι δείχνουν με περηφάνια τα κομμένα κεφάλια Κούρδων ανταρτών....
Αλλά το πιο εκπληκτικό ήταν πως οι διανοούμενοι της Οθωμανική αυτοκρατορίας, οι ποιητές και οι άνθρωποι του σουλτάνου, έδειχναν σε κάθε ευκαιρία τον αποτροπιασμό τους και την αποστροφή τους προς κάθε τι που εμφανίζονταν σαν… τουρκικό. Ο μεγάλος Οθωμανός ποιητής, Μπακί, της εποχής του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή, στο αποκορύφωμα της αυτοκρατορίας, είχε γράψει ένα έκπληκτο ποίημα για τους Τούρκους και έλεγε τα εξής χαρακτηριστικά : «Κανένα στέμμα δεν μπορεί να στέψει τον κάτοχο ένδειας και πενίας. Όποιος ανήκει στην τουρκιά, έχει αγύριστο κεφάλι. Ο Τούρκος στερείτε ικανότητας να ηγεμονεύσει». Ένας άλλος γνωστός Οθωμανός ποιητής, ο Νεφ, είχε πει, «Ο Θεός έχει στερήσει την πηγή της γνώσης από τους Τούρκους». Ο Οθωμανός λόγιος, Χαφίζ Αχμέτ Τσελεμπί, είχε γράψει το 1499 αυτές τις πράγματι πολύ χαρακτηριστικές φράσεις, «Μην τύχει και λογιάσεις τον Τούρκο ως άνθρωπο. Αν κατά τύχη βρεθεί ζάχαρη σε χέρι Τούρκου, αυτή μετατρέπετε σε δηλητήριο. Μην θλίβεσαι καθώς αποκεφαλίζεις Τούρκο. Και πατέρας να’ ναι μην διστάσεις να σκοτώσεις τον Τούρκο». Οθωμανοί λόγιοι, όπως ο Ναιμά και ο Οθωμανός ιστορικός, Κεριμεντίν Μαχμούτ από το Άκσαράι, χαρακτήριζαν τους Τουρκογενείς σαν καθυστερημένους, πνευματικά βάρβαρους, θεομπαίχτες, αγύρτες, βρώμικους Χαρακτηριστικό είναι τα όσα αναφέρει ο Κεριμεντίν Μαχμούτ, «Τούρκοι, σκυλιά, λύκοι, κάνουν τον άγριο, αλλά όταν έρθει η στιγμή να αντιμετωπίσουν τον αντίπαλο το βάζουν στα πόδια». Στην Οθωμανική αυτοκρατορία μέχρι το 1912, όπως αναφέρει η μελέτη του αμερικανικού πανεπιστημίου, η λέξη Τούρκος και τουρκικός θεωρείτο σαν εχθρική προς την αυτοκρατορία. Ακόμα και στα επίσημα οθωμανικά έγραφα δεν γίνονταν καμία αναφορά για την τουρκικότητα της αυτοκρατορίας, αντίθετα σε όποια περίπτωση γίνονταν κάποια αναφορά, αυτή συνοδεύονταν πάντα με υποτιμητικές φράσεις.

Απάντηση του Υπουργού Εσωτερικών σε Ερώτηση του ΛΑΟΣ για την Κάρτα του Πολίτη (21/1/2011)

Τό βρῆκαμε:ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

῞Ολο τό σχέδιο γιά συγχωνεύσεις σχολείων. Ποιά εἶναι τά βασικά κριτήρια επιλογής τῶν σχολικῶν μονάδων πού θά καταργηθοῦν ἀπό τήν ἑπόμενη χρονιά.

Τῆς Χαρᾶς Καλημέρη

Εν μέσω αντιδράσεων, ξεκίνησε χθες η διαβούλευση για τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων που θα γίνουν από την επόμενη σχολική χρονιά, δηλαδή το 2011-2012. Παρά το γεγονός ότι από το υπουργείο Παιδείας δίνονται διαβεβαιώσεις ότι οι συγχωνεύσεις θα γίνουν με βάση παιδαγωγικά και δημογραφικά κριτήρια και θα αφορούν μικρό αριθμό σχολείων (περίπου 100 ολιγοθέσια), η εκπαιδευτική κοινότητα κάνει λόγο για σχέδιο εκτεταμένων καταργήσεων που θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στους μαθητές.

Για το θέμα, όπως επίσης και για την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών και τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, η Διδασκαλική Ομοσπονδία θα πραγματοποιήσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας την προσεχή Τετάρτη στο υπουργείο (1.00 μ.μ.) και δίωρη στάση εργασίας. Ειδικότερα, με βάση το κείμενο διαβούλευσης που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα από την υφυπουργό Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, τα βασικά κριτήρια που θα ληφθούν υπόψη για τις συνενώσεις σχολικών μονάδων είναι τα εξής:
Οι κτηριακές υποδομές - εγκαταστάσεις, καθώς και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης. Σε κάθε περίπτωση θα τηρηθούν οι ρυθμίσεις για το μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα που είναι έως 25 για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έως 30 για τη δευτεροβάθμια.
Η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο, λαμβάνοντας υπόψη τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο. Για τις δυσπρόσιτες περιοχές δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα 3/4 της ώρας για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σε ό,τι αφορά τις ορεινές και τις μικρές νησιωτικές περιοχές στις οποίες οι αποστάσεις, οι συγκοινωνιακές και οι καιρικές συνθήκες δεν διασφαλίζουν προϋποθέσεις ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών, κάθε περίπτωση θα εξετασθεί χωριστά.
Αντιστοιχία οργανικότητας και λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων σε συνάρτηση με το μαθητικό δυναμικό και τη δυνατότητα ανάπτυξης και λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας.
Η εξέλιξη του μαθητικού δυναμικού την τελευταία πενταετία, ο ρυθμός αύξησης ή μείωσης και ο προσδοκώμενος αριθμός φοιτούντων μέχρι το 2013.
Οι εγγραφές των μαθητών στην Α΄ τάξη κάθε τύπου σχολείου (νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου κ.λπ.).
Όπως αναφέρεται στο κείμενο διαβούλευσης, σχολικές μονάδες που συνενώνονται θα αποτελούν εφεξής ενιαία σχολική μονάδα χωρίς παραρτήματα ή λυκειακές τάξεις.
Νέα μονάδα
Σε περίπτωση κατάργησης μιας ή περισσοτέρων σχολικών μονάδων, ιδρύεται νέα σχολική μονάδα σε περιοχή που συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών. Όσο αφορά τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας, ενοποιούνται.

῾Ο Μίκης Θεοδωράκης εἶναι φάρος ἤ ἁπλῶς βγάζει καπνό;

Ο Μίκης , η σπίθα , η εν Χριστώ κοινωνία, ο φάρος και η καπνιά (Σχόλιο και "αντισχόλιο")


Στην ανάρτηση με τίτλο "«Συνωστίζονται» τα «Κινήματα Ανεξάρτητων Πολιτών»" (αναδημοσίευση κειμένου του Θύμιου Παπανικολάου στο "Ρεσάλτο")λάβαμε απο κάποιον ανώνυμο φίλο ένα πολύ ενδιαφέρον σχόλιο.
Επειδή αντιλαμβανόμαστε ότι μερικοί έχουν ενοχληθεί απο τις πάγιες και τεκμηριωμένες (απο την αρχή) θέσεις μας, τόσο για την "Σπίθα" του κ. Θεοδωράκη, όσο και για τις υπόλοιπες "σπίθες" που έχουν αρχίσει να εκτοξεύονται στην ελληνική κοινωνία, εξ αιτίας των τριβών που αναπτύσονται στις "τσακαμακόπτερες" του καταρρέοντος πολιτικού συστήματος,είναι αναγκαίο να δημοσιεύουμε σε χωριστή ανάρτηση τα πιό ενδιαφέροντα εκ των σχολίων που αφορούν στο θέμα και τις απαντήσεις μας σε αυτά.
Δεν είμαστε εναντίον της αυτοοργάνωσης των Ελλήνων πολιτών, ούτε φυσικά διαφωνούμε στην κοινή απο όλους διαπίστωση, ότι το υπάρχον πολιτικό σύστημα, όπως τουλάχιστον εκφράζεται και συντηρείται απο τα κόμματα της βουλής, είναι υπεύθυνο για την μακροχρόνια κατασκευή της μεταπολεμικής Ελληνικής κοινωνίας πάνω σε σαθρά θεμέλια.Σαθρό και αρρωστημένο ήταν ανέκαθεν και το ίδιο ,πρίν ακόμα μάλιστα βγεί απο τις ιδεολογικές μήτρες που το γέννησαν.Συνεπώς δεν μπορούμε να μιλάμε απλώς και μόνο για μια "επίκτητη αρρώστια" που την κόλλησε δήθεν το πολιτικό μας σύστημα απο την ΕΡΕ, την ΕΔΑ, την Ε.Κ την ΧΟΥΝΤΑ, τη ΝΔ , το ΠΑΣΟΚ , το ΚΚΕ, τον ΣΥΡΙΖΑ ή το ΛΑΟΣ.
Υπό αυτήν την έννοια είναι πολύ επικίνδυνο να εμπιστευτούμε παλιούς "εργολάβους" για να κτίσουν το νέο και αναγκαίο για την επιβίωση του Έθνους μας πολιτικό σύστημα.
Ας δούμε όμως το σχόλιο του αγαπητού μας φίλου και το "αντισχόλιο" απο την "Κλασσικοπερίπτωση":

Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Κανονικά θα έπρεπε ο λαός πραγματικά να οργανώνεται και να παράγει πολιτική που να μεταφράζεται σε δημιουργία κοινωνίας σχέσεων και πράξεων και αλληλεγγύης και άμυνας και οικονομίας.Αλλά, αυτό το πάντοτε υπάρχον αλλά.
1) Η πρώτη και μόνη πραγματική κοινωνία πολιτών ήταν η εν Χριστώ πρώτη περίοδος της Εκκλησίας της κοινωνίας της διακονίας.
Μετά τον Κων/νο έγινε εν πολλοίς και βαθμηδόν Εξουσία του ανωτέρου κλήρου παρέα με την Κοσμική εξουσία.
2) Η Παιδεία Πολιτών κατήντησε εκπαίδευση υπηκόων,οπαδών,ψηφοφόρων.
3) Η κοινωνία των ανθρώπων μετεβλήθη σε ατομικότητα ύπαρξης.
4) Τα οράματα και οι υποσχέσεις ξεθώριασαν.

Αρα μέχρις ότου ξαναπάρουμε πίσω την Εκκλησία ως εν Χριστώ κοινωνούντες,αποκτήσουμε μετοχή κοινωνίας στην παιδεία,οργανωθούμε ως κοινωνία πολιτών και οραματιστούμε εξερχόμενοι από την λήθη στην αλήθεια, ας χρησιμοποιήσουμε τους νάρκισσους και τους ακολούθους των για να ανακαλύψουμε τους συνοδοιπόρους της κοινωνίας της Αλήθειας της παιδείας του Φωτός της άσκησης της Αρετής.

Σημ.Ας βάλουμε την δική μας σπίθα απο την εσωτερική μας φλόγα και ας γίνει το καθαρτήριο ΠΥΡ.

Απάντηση απο την "Κλασσικοπερίπτωση"

Αγαπητέ ανώνυμε φίλε μας σχολιαστή.
Συμφωνούμε στις περισσότερες διαπιστώσεις σου έχοντας όμως μια σοβαρή διαφωνία ως προς το συμπέρασμα.
Αν εννοείς την "Σπίθα" του κ. Θεοδωράκη τότε αυτή εκ των πραγμάτων δεν έχει απολύτως καμία πρϋπόθεση να γίνει " καθαρτήριο πυρ" το οποίο θα μας οδηγήσει σε αυτές τις τέλειες καταστάσεις των πρώτων Χριστιανών.
Αν ανατρέξετε σε παλιότερη ανάρτησή μας θα "θαυμάσετε" μια συνέντευξη που είχε δώσει στον νεο-ειδωλολατρικό "Δαυλό" ο κ. Θεοδωράκης και θα εκπλαγείτε με αυτά που λέει εναντίον του Χριστιανισμού και των Χριστιανών.
Απόλυτη ταύτιση με τις αντιχριστες απόψεις των νεο-ειδωλολατρών και των νεο-παγανιστών.
Αν λοιπόν περιμένουμε απο έναν τέτοιο "μπροστάρη" να ξεπηδήσει έστω και μισή σπίθα ελληνορθόδοξου δημοκρατικού αγωνιστικού φρονήματος, τότε γιατί να μην περιμένουμε και απο τον φίλο του τον Παπανδρέου την εθνική σωτηρία και την "λύτρωση";
Αν αγαπητέ μας φίλε έχουμε την γνήσια θέληση να ανακαλύψουμε "τους συνοδοιπόρους της κοινωνίας της αλήθειας" όπως λέτε, τότε αυτό θα το πράξουμε χωρίς να μαγαριστούμε απο την χρήση νάρκισων, ακολούθων και άλλων εραστών της σύγχυσης και της μίξης των αμίκτων.
Για να είναι χρήσιμος ένας φάρος δεν αρκεί να έχει μόνο μεγάλο ύψος αλλά και να εκπέμπει φώς και όχι απλως μυρωδάτη καπνιά.