"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010

"Συναφειακὴ θεολογία" ἤ θεολογία τῆς συμφορᾶς;

 

 Τὸ σύνθημά του ἦταν: «Μπροστὰ μὲ τοὺς Πατέρες»! Οἱ σημερινοὶ θεολογοῦντες φωνάζουν: «Πέρα ἀπὸ τοὺς Πατέρες»! Ἀλλὰ πέρα ἀπὸ τοὺς Πατέρες εἶναι τὸ χάος, ἡ πλάνη. Τόσο δύσκολο εἶναι νὰ γίνει ἀντιληπτὸ αὐτό;
 περιοδ. «Ο ΣΩΤΗΡ»


 

ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ… ΣΥΜΜΙΞΕΩΣ

ΣΧΟΛΙΟΝ «Χ.Β.»: Δὲν μᾶς φτάνει ἡ ἐξωγενὴς «οἰκονομικὴ κρίση» καὶ τὰ πολλαπλᾶ προβλήματα τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας, ἔχουμε ἀπὸ πάνω καὶ τὶς «λειτουργικὲς μεταφράσεις», τὴν «ἀδιανόητη» ἐπίθεση ἐναντίον τῆς «Φιλοκαλίας», τοὺς οἰκουμενιστικοὺς ἀσπασμούς, τὸν χλευασμὸ τῶν «ὀμολογιακῶν φραγμῶν», τὴν μετάληψη ὄστιας ἀπὸ ὀρθόδοξο κληρικὸ καὶ βεβαίως τὴν «θεολογία τῆς συναφείας». Ἕνα ὑπέροχο (!) χαρμάνι ἀσαφείας ἢ μᾶλλον συναφείας, συμπλοκῆς, συγκράσεως καὶ συμμίξεως μὲ τὸν κόσμο καὶ τὸ φρόνημα τοῦ κόσμου. Ἕνα ἀφηνιασμένο ἰδεολογικὸ ρεῦμα ποὺ ἔχει βαλθεῖ νὰ σαρώσει τὴν Παράδοση, δηλ. τὸν ἴδιο τὸν Κύριο καὶ Σωτῆρα Χριστό, πυροβολώντας κάθε παραδεδομένη ἐκκλησιαστικὴ δομή, ἀρχὴ καὶ ἀντίληψη. Ἡ κατωτέρω ἀναλυτικὴ ἐπισήμανση τοῦ περιοδ. «Ο ΣΩΤΗΡ» εἶναι σοβαρότατη.

Θεολογία τῆς συναφείας ἢ ἀθεολογησία;
Ἀκούγεται ἀπίστευτο, εἶναι ὅμως ἀληθινό! Κάποιοι «θεολόγοι» τῶν καιρῶν μας, ἀφοῦ ἐξάντλησαν κάθε μέθοδο ἐντυπωσιασμοῦ τῶν ἀνθρώπων, ἐπιχειροῦν τώρα ἕνα προκλητικὸ βῆμα στὴ θεολογική τους σκέψη: Ὁμιλοῦν γιὰ νέο εἶδος θεολογίας, τὴν ὁποία τοποθετοῦν πάνω καὶ πέρα ἀπὸ τὴν πατερικὴ θεολογία καὶ τὴν ὀνομάζουν «συναφειακὴ θεολογία».
Τί σημαίνει ὁ ὅρος «συναφειακὴ θεολογία»; Σύμφωνα μὲ τὴν ἑρμηνεία ποὺ δίνουν οἱ ἴδιοι, σημαίνει τὸ νὰ βρίσκεται ἡ θεολογικὴ σκέψη σὲ ἐπαφὴ (συνάφεια) μὲ τὰ σύγχρονα προβλήματα. Τὰ σημερινὰ προβλήματα, λένε, διαφέρουν πολὺ ἀπὸ αὐτὰ ποὺ ἀντιμετώπισαν οἱ Πατέρες στὴν ἐποχή τους- ἑπομένως δὲν μποροῦμε νὰ τὰ ἀντιμετωπίσουμε μὲ τὴν πατερικὴ θεολογία- χρειαζόμαστε μία σύγχρονη θεολογικὴ σκέψη! Χρειαζόμαστε τὴν θεολογία τῆς «συναφείας»! Ὁ προβληματισμὸς αὐτὸς ἀναδείχθηκε κυρίως σὲ διεθνὲς συνέδριο ποὺ διοργανώθηκε ἀπὸ τὴν Ἀκαδημία Θεολογικῶν Σπουδῶν στὸν Βόλο, συνεχίζεται ὅμως μὲ σχετικὲς δημοσιεύσεις σὲ θεολογικὰ περιοδικά.
Μελετώντας τὰ σχετικὰ κείμενα διαπιστώνει κανεὶς καὶ μία πρωτοφανῆ ἐπίθεση κατὰ τοῦ κορυφαίου Ρώσου θεολόγου π. Γεωργίου Φλωρόφσκυ, ὁ ὁποῖος πρὸ ἀρκετῶν δεκαετιῶν εἶχε ρίξει τὸ σύνθημα «ἐπιστροφὴ στὴ θεολογία τῶν Πατέρων», μίλησε γιὰ ἀνάγκη «νεοπατερικῆς συνθέσεως» (δηλαδὴ γιὰ θεολογικὴ δημιουργία ποτισμένη ἀπὸ τὸ πνεῦμα τῶν Πατέρων) καὶ ὑποστήριξε σταθερὰ καὶ ἀποδεικτικὰ ὅτι «ὁ ἑλληνισμὸς ἀποτελεῖ αἰώνιο χαρακτηριστικὸ τοῦ Χριστιανισμοῦ».
Εἰδικὰ αὐτὸ τὸ τελευταῖο οἱ θεολόγοι τῆς «συναφείας» τὸ χαρακτήρισαν «ἀγκάθι» στὴ θεολογικὴ σκέψη τοῦ Φλωρόφσκυ. Φυσικὰ δὲν πρωτοτύπησαν, ἀφοῦ αὐτὸς ὑπῆρξε ὁ κυριότατος λόγος, γιὰ τὸν ὁποῖο τὸν πολέμησαν οἱ ἄλλοι ὁμοεθνεῖς του, ποὺ ἤθελαν νὰ ἐπιβάλουν πλήρη ἐκρωσισμὸ τῆς ὀρθόδοξης θεολογίας.
Ὅσον άφορᾶ στὸν κύριο προβληματισμό τους, εἶναι νὰ θλίβεται κανείς, διαπιστώνοντας τὴν ἀδιέξοδη πορεία ποὺ ἀκολουθοῦν καὶ ἡ ὁποία, ἀντὶ νὰ λύνει τὰ σύγχρονα προβλήματα, τὰ περιπλέκει περισσότερο καὶ δημιουργεῖ καὶ ἄλλα χειρότερα καὶ πιὸ πολὺ περιπεπλεγμένα καὶ ἀδιέξοδα! Μὲ πιὸ ἁπλὰ ἀλλὰ καὶ ξεκάθαρα λόγια: Ἡ θεολογία τῆς «συναφείας» εἶναι στὴν οὐσία ἀθεολογησία καὶ εἶναι καθαρὰ προτεσταντικῆς προελεύσεως· δηλαδὴ πλάνη!
Μήπως εἶναι ὑπερβολικὸς ἕνας τέτοιος χαρακτηρισμός;
πικαιρότητα τς πατερικς θεολογίας
Ἀπάντηση πειστικότατη στὸ παραπάνω ἐρώτημα δίνει ἕνα ἐξαίρετο κείμενο τοῦ μεγάλου θεολόγου π. Γεωργίου Φλωρόφσκυ, στὸ ὁποῖο διαπραγματεύεται ἀκριβῶς αὐτὸ τὸ ζήτημα. Γράφει: «Συχνὰ μὲ κατέχει αἴσθημα περίεργον. Ὅταν μελετῶ τοὺς ἀρχαίους κλασσικοὺς τῆς χριστιανικῆς θεολογίας, τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, βρίσκω νὰ σχετίζονται περισσότερο μὲ τὰ προβλήματα καὶ τὶς ταλαιπωρίες τῆς ἐποχῆς μου παρὰ ἡ παραγωγὴ τῶν νέων θεολόγων. Οἱ Πατέρες πάλευαν μὲ προβλήματα ὑπαρξιακά, μὲ τὶς ἀποκαλύψεις τῶν αἰωνίων θεμάτων ποὺ καταγράφηκαν στὴν Ἁγία Γραφή. Θὰ διακινδύνευα νὰ διατυπώσω τὴ γνώμη ὅτι ὁ Μ. Ἀθανάσιος καὶ ὁ Αὐγουστίνος εἶναι πολὺ περισσότερο σύγχρονοι ἀπὸ πολλοὺς ἀπὸ τοὺς συγχρόνους θεολόγους, Ὁ λόγος εἶναι ἁπλούστατος: ἀσχολοῦνταν μὲ πράγματα καὶ ὄχι μὲ τοὺς χάρτες, ἐνδιαφέρονταν ὄχι τόσο γιὰ τὸ τί μπορεῖ νὰ πιστέψει ὁ ἄνθρωπος, ὅσο γιὰ τὸ τί ἔχει πράξει ὁ Θεὸς γιὰ τὸν ἄνθρωπο. Ὀφείλουμε “σὲ μία ἐποχὴ ὅπως ἡ δική μας” νὰ διευρύνουμε τὶς προοπτικές μας, νὰ ἀναγνωρίσουμε τοὺς δασκάλους τῆς ἀρχαιότητας καὶ νὰ ἐπιχειρήσουμε γιὰ τὴν ἐποχή μας μία ὑπαρξιακὴ σύνθεση τῆς χριστιανικῆς ἐμπειρίας». Καὶ προσθέτει: «Σήμερα ζοῦμε σὲ ἐποχὴ διανοητικοῦ χάους. Ἴσως ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος δὲν ἔχει ἀκόμα καταλήξει πουθενὰ καὶ ἡ ποικιλία τῶν γνωμῶν δὲν παρέχει ἐλπίδες προσεγγίσεως. Πιθανὸν τὸ μόνο φῶς στὸ διανοητικὸ σκοτάδι τῆς ἀπελπιστικῆς ἐποχῆς μας εἶναι ἀκριβῶς αὐτὴ “ἡ ἅπαξ παραδοθεῖσα τοῖς Ἁγίοις πίστις” (Ἰούδα 3), ὅσο ἀπαρχαιωμένη κι ἂν φαίνεται ἡ γλώσσα τῆς πρώτης Ἐκκλησίας κρινομένη μὲ τὰ παροδικὰ μέτρα μας». «Ἐπιστροφὴ στοὺς Πατέρες», τόνιζε ὁ Φλωρόφσκυ, «σημαίνει νὰ προχωρήσουμε, ὄχι νὰ ὀπισθοδρομήσουμε. Αὐτὸ ποὺ χρειαζόμαστε εἶναι νὰ εἴμαστε πιστοὶ στὸ πνεῦμα, ὄχι στὸ γράμμα τῶν Πατέρων, νὰ ἀφήσουμε τοὺς ἑαυτούς μας νὰ πυρακτωθοῦν ἀπὸ τὴ φλόγα τῆς ἀναμμένης ἐμπνεύσεώς τους, ὄχι νὰ συγκεντρώνουμε δείγματα γιὰ βοτανικὴ συλλογή»!
Καίριες ἐπισημάνσεις ἑνὸς πραγματικὰ μεγάλου θεολόγου! Τὸ σύνθημά του ἦταν: «Μπροστὰ μὲ τοὺς Πατέρες»! Οἱ σημερινοὶ θεολογοῦντες φωνάζουν: «Πέρα ἀπὸ τοὺς Πατέρες»! Ἀλλὰ πέρα ἀπὸ τοὺς Πατέρες εἶναι τὸ χάος, ἡ πλάνη. Τόσο δύσκολο εἶναι νὰ γίνει ἀντιληπτὸ αὐτό;
ΠΗΓΗ: περιοδ. «Ο ΣΩΤΗΡ», τ.2008, 01.10.10

Πηγή:

Μπροστάρης ὁ ᾿Αρχιεπίσκοπος ἐνάντια στήν ἀποχριστιανοποίηση τῆς χώρας

Τετάρτη, 6 Οκτωβρίου 2010


Συνεδρίαζε για δεύτερη μέρα σήμερα Τετάρτη, 6 Οκτωβρίου 2010 η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρεία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Romfea.gr» ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, εξέφρασε την ανησυχία του για το θέμα της αποχριστιανοποίησης της Ελλάδος.
Συγκεκριμένα Μητροπολίτης της Κεντρικής Ελλάδος μιλώντας στην «Romfea.gr», τόνισε, ότι  «μετά από προσωπική πρόταση του Αρχιεπισκόπου αποφασίστηκε  η ειδική Συνοδική επιτροπή Πολιτιστικής Ταυτότητος να μελετήσει τα βιβλία των Θρησκευτικών, της Ιστορίας και των Νεοελληνικών Κειμένων.»
«Επίσης, αποφασίστηκε η Ιερά Σύνοδος να κάνει διάβημα προς το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ώστε να διορθωθούν τα εν λόγω βιβλία», πρόσθεσε στην «Romfea.gr» ο Μητροπολίτης.
Για το εν λόγω θέμα μίλησε στην Ιεραρχία και ο Μητροπολίτης Ηλείας κ. Γερμανός, ο οποίος φαίνεται να είπε ότι «Όλα αυτά τα οποία γίνονται, είναι γιατί η οικονομική κρίση είναι αποτέλεσμα της ηθικής κρίσης. Η οποία ηθική κρίση οφείλετε, στο ότι δεν υπάρχει Παιδεία…»
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Γερμανός ανέφερε, ότι «αρχίζει η Κυβέρνηση και γκρεμίζει το υπόβαθρο της Παιδείας, διότι δεν έχει μέσα τα Θρησκευτικά την και την Ιστορία της Πατρίδας μας…»
Πολλοί ήταν εκείνοι οι Μητροπολίτες που εξέφρασαν και αυτοί την ανησυχία τους, όσον αφορά την αφαίρεση του Σταυρού από την Ελληνική σημαία, όχι από το κοντάρι αλλά από το ύφασμα.
Αφού η συζήτηση είχε προχωρήσει πήρε το λόγο και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καισαριανής κ. Δανιήλ, ο οποίος απευθυνόμενος προς τον Αρχιεπίσκοπο μεταξύ άλλων τόνισε: «Βεβαίως και να το κάνουμε αυτό το πράγμα με τα βιβλία, απλώς εγώ θα ήθελα να σας ενημερώσω, ότι όταν είχε γίνει κάτι παρόμοιο επί προκατόχου σας, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μας έστειλε μια αρνητική απάντηση και μας είπε, ότι δεν έχει κανένα λόγο η Ιερά Σύνοδος για τα θέματα αυτά»
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος απαντώντας στον Μητροπολίτη Καισαριανής κ. Δανιήλ, υπογράμμισε: «Δεν πειράζει Άγιε Καισαριανής, εμείς θα κάνουμε την δουλειά μας!»
Τέλος, να αναφερθεί, ότι Μητροπολίτης της Πελοποννήσου απευθυνόμενος προς τον Αρχιεπίσκοπο επεσήμανε: «Μακαριώτατε, στα πρόβατα υπάρχει πάντα ένας ποιμένας, έτσι και στην Εκκλησία πρέπει να υπάρχει ένας που πρέπει να είναι μπροστάρης και να βγαίνει μπροστά. Και εδώ είστε εσείς Μακαριώτατε! Εσείς θα δημιουργήσετε τις υποθέσεις, εσείς είστε εκείνος ο οποίος θα χαράξει τον δρόμο και εμείς θα ακολουθήσουμε…»

 Πηγή:http://www.romfea.gr

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ι ΤΑ...ΟΝΕΙΡΑ καί... ἡ ἐπιστολή τοῦ μοναχοῦ Προδρόμου


Σκηνή σε ναό της πόλης:
-Θα γίνει πόλεμος; Να μαζέψουμε τρόφιμα;
-Ποιός σας το είπε βρε παιδιά;
-Ο γέροντας Παΐσιος!
-Μα έχει κοιμηθεί εδώ και χρόνια!
-Εμφανίστηκε στο όνειρο Αγιορειτών μοναχών!
-Τι λέτε βρε παιδιά; Σε πόσους μαζί δηλαδή;
-Δεν ξέρω, τό είπε το Alter. Γράφτηκε και στο διαδίκτυο...


Και η ανοησία συνεχίζεται. Η συνωμοσιολογία συνεχίζεται, με όνειρα αυτή την φορά. Και πέρυσι «αγιορείτες γέροντες» είχαν πει πως θα γίνει πόλεμος. Στό ξύπνιο τότε, όχι όπως φέτος στον ύπνο τους. Και είχαμε πληροφορηθεί πως σε κάποιο γυναικείο μοναστήρι - και όχι μόνο-  η ταλαίπωρη ηγουμένη είχε δώσε εντολή να γεμίσουν οι αποθήκες. Αφού το είπαν οι «Αγιορείτες», έτσι θα είναι. 

Αρκεί να είσαι «Αγιορείτης γέροντας» και αμέσως έχεις το αλάθητο. Σαν και κείνο τον "αγιορείτη" του Λιακόπουλου. Ή τον άλλο τηλεαστέρα μοναχό που δήλωνε αγιορείτης, ενώ είχε ολιγόμηνη παραμονή στο Όρος.

Λες και όλοι οι μοναχοί έχουν τις ίδιες απόψεις. Λες και δεν υπάρχουν διαφορετικές τάσεις στο Άγιον Όρος. Λες και δεν υπάρχουν ένα σωρό αθεολόγητοι κι απλοϊκοί μοναχοί, κι άλλοι που είναι πλανεμένοι. Κι ακούμε πολλές φορές θεολογικές ανοησίες και δεισιδαιμονίες, από τα στόματα μοναχών. Άμα μένεις δε και σε καλύβα, την θεοπτία την έχεις στο τσεπάκι σου! 

Τρέχουν οι ευσεβείς κυρίες να πάρουν χρησμούς και ντιρεκτίβες, παίρνουν θάρρος οι «γέροντες» και εφορμούν και πάλι να μας σώσουν, να μας νουθετήσουν, να μας πουν τα μελούμενα! Έλεος πια. Αχ, και να ζούσε ο γερο-Παΐσιος, πως θα τους παραμάζωνε όλους αυτούς και όλους τους άλλους που στο όνομά του παραπλανούν τον κόσμο...

Δόξα τω Θεώ, υπάρχουν πολλοί άγιοι και άξιοι μοναχοί στό Όρος, που προσέχουν τα λόγια τους, δεν φοβίζουν, δεν παριστάνουν τους προορατικούς, αλλά οικοδομούν, συμβουλεύουν, βοηθούν τον κόσμο.  

 

Στη συνέχεια αναδημοσιεύουμε επιστολή του μοναχού Προδρόμου  (Ορθόδοξος Τύπος, 1 Οκτ.) 


 Μας παίρνουν τηλέφωνο και ρωτούν για την εμφάνιση του π. Παϊσίου στο Άγιο Όρος. Συγκεκριμένα στην Ι. Μ. Παντελεήμονος σε κάποιους Ρώσους μοναχούς, όπου λέγεται ότι τους είπε να ειδοποιήσουν τον κόσμο, για να προμηθευθεί λάδι και αλεύρι γιατί έρχεται πείνα. Προσοχή ρωτήθηκε το Μοναστήρι και όλα είναι παραμύθια. Τα αποτελέσματα, εσκεμμένα η μη, του ψευδούς αυτού δημοσιεύματος είναι:
1) Να διακωμωδηθεί η εκκλησία, και να παρουσιασθεί στην συνείδηση του λαού σαν μια ομάδα καφετζούδων, που προβλέπει τα μελλοντα.
2) Και να εξευτελισθεί στην συνείδηση του λαού και πάλι το Αγ. Όρος (μετά το Βατοπαίδι), χαρακτηρίζοντας τους αγιορείτες ως φιλοτομαριστές. Καθόσον ο Θεός δια του Γ. Παϊσίου, ειδοποιεί τα μοναστήρια και μόνον νάχουν το νου τους μη τυχόν και πεινάσουν, αγνοώντας τον γύρω κόσμο.

Μ. Πρόδρομος Αγιορείτης, Καρυές Αγ. Όρους

2 σχόλια:

Ελευθερία είπε...
Έτσι μπράβο ! Πείτε τα να ενημερωθεί ο κόσμος ! Μα καλά, όλοι εχουν ορίσει ως απώτερο σκοπό της ζωής τους να διακωμωδούν την Εκκλησία ; Ενημερωτίκα... Ο Πα'ί'σιος είχε αναφερθεί στην παραβολή με τις δέκα παρθένες, εκ των οποίων οι μισες είχαν προνοήσει να φυλαξουν το λάδι τους για τον ερχομό του Νυμφίου...
Αναστασία είπε...
Αν η αγάπη έξω βάλλει το φόβο εμείς γιατί παρασυρόμαστε από πλάνες συνομωσιολογίες και ψεύτικους φόβους; Αν αυτό που μας ζητάει είναι κάθε μέρα να κοιτάμε τα σφάλματά μας και να αλλάζουμε τον εαυτό μας, γιατί αποπροσανατολιζόμαστε σε ψευτοπροβλήματα; Μου φαίνεται πως γεμίζουμε την απεγνωσμένη για πληρότητα ύπαρξή μας μόνο με κενό. Στενή και τεθλιμμένη η οδός... Μα δεν είναι τεθλιμμένη και η άδεια από νόημα ζωή που ζούμε; Ο Χριστός να μας ελεεί και να μας φωτίζει. Πηγή:http://wwwtaxiarhes.blogspot.com

Αἰτήσεις γιά Κοινωνικό Οἰκιακό Τιμολόγιο ΔΕΗ (ἀφορᾶ: ἀνέργους, χαμηλόμισθους, ΑΜΕΑ, καί πολυτέκνους)

Γιατί δέν εἴμαστε μόνο πνεῦμα...

Άνεργοι, χαμηλόμισθοι, ΑΜΕΑ και πολύτεκνοι μπορούν από σήμερα να υποβάλουν αιτήσεις για υπαγωγή στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας που είναι 10 – 20 % φθηνότερο από το ισχύον οικιακό τιμολόγιο της ΔΕΗ. Εξάλλου, εντός των ημερών αναμένεται να λήξει η εκκρεμότητα που αφορά την αναδιάρθρωση των τιμολογίων της ΔΕΗ, με την υποβολή της σχετικής εισήγησης από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ).Σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες, η ΡΑΕ θα εισηγηθεί μικρότερες αυξήσεις από αυτές που ζητά η ΔΕΗ για ορισμένες κατηγορίες καταναλωτών και μειώσεις σε τιμολόγια που υπερβαίνουν κατά πολύ το κόστος παραγωγής.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής υπενθυμίζει με σημερινή ανακοίνωση ότι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο μπορούν να ενταχθούν:
-Όσοι έχουν οικογενειακό εισόδημα μικρότερο του ατομικού αφορολόγητου ορίου μισθωτών – συνταξιούχων και όσοι είναι γονείς τριών τέκνων και το ετήσιο οικογενειακό εισόδημά τους είναι μικρότερο από το ατομικό αφορολόγητο όριο της κατηγορίας αυτής. Το κοινωνικό τιμολόγιο που λαμβάνουν αντιστοιχεί σε έκπτωση 10% επί του σημερινού οικιακού τιμολογίου.
- Άνεργοι (για διάστημα μεγαλύτερο των 12 μηνών, την 30η Νοεμβρίου του προηγούμενου έτους) με οικογενειακό εισόδημα μικρότερο του ατομικού αφορολόγητου ορίου μισθωτών – συνταξιούχων που δεν συμπεριλαμβάνει το εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες του ανέργου. Η έκπτωση για αυτήν την κατηγορία είναι 20 %.
-Άτομα με αναπηρία πάνω από 67% ή τους βαρύνουν προστατευόμενα μέλη με αναπηρία πάνω από 67%, με οικογενειακό εισόδημα μικρότερο του ατομικού αφορολόγητου ορίου. Και σε αυτή την περίπτωση η έκπτωση είναι 20% επί του οικιακού τιμολογίου.
Το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο εφαρμόζεται αποκλειστικά για την κατανάλωση της κύριας κατοικίας. Η ένταξη σε αυτό γίνεται για ένα ημερολογιακό έτος. Η υποβολή της αίτησης γίνεται είτε από την ιστοσελίδα της ΔΕΗ (www.dei.gr), είτε τηλεφωνικά στο 210 9298000. Από 18/10/2010 η αίτηση μπορεί να υποβληθεί και στα ΚΕΠ.
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι:
Για υποβολή στην ιστοσελίδα ή τηλεφωνικά – Λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος (απαιτείται η δεύτερη σελίδα που αφορά τα δημοτικά τέλη κλπ) με ημερομηνία έκδοσης οπωσδήποτε μεταγενέστερη της 27/9/2010. – ΑΦΜ του αιτούντος και του/της συζύγου. – Αριθμός αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου.
Για υποβολή στα ΚΕΠ Τα παραπάνω και επιπλέον: – Ταυτότητα δικαιούχου ή, αν υποβληθεί η αίτηση από τρίτο πρόσωπο, ταυτότητα του τρίτου και εξουσιοδότηση ή υπεύθυνη δήλωση ότι εκπροσωπεί τον δικαιούχο.
Περισσότερες πληροφορίες για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο μπορείτε να λάβετε:
- Στο τηλεφωνικό κέντρο 210 – 9797400 του ΥΠΕΚΑ
- Στο τηλεφωνικό κέντρο 210 – 9298000 της ΔΕΗ.
- Στα καταστήματα των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας
- Στα ΚΕΠ μετά τις 18/10/2010
- Στην ιστοσελίδα http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=575 του ΥΠΕΚΑ
- Στην ιστοσελίδα www.dei.gr της ΔΕΗ.
ΠΗΓΗ: ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ (1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2010)
 1 Οκτωβρίου 2010
Πηγή:http://politeknoi.gr

Ποιὸν δὲν εἰρωνεύτηκαν οἱ ἄνθρωποι; Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς (Ἐπίσκοπος Ἀχρίδος).

῞Ενα κείμενο γιά τήν ἀναγκαιότητα τῆς ῾Ιερᾶς ᾿Εξομολογήσεως.

 


Στὸν τεχνίτη Παῦλο Τ., γιὰ τὴν ἐξομολόγηση
Θὰ ἤθελες νὰ μάθης ἂν ἡ ἐξομολόγηση εἶναι τόσο ἀπαραίτητη; Παλαιότερα πήγαινες πιὸ συχνὰ στὴν ἐξομολόγηση μὰ σταμάτησες ἐπειδὴ κάποιος σὲ εἰρωνεύτηκε γι' αὐτό. Δὲν ἔπρεπε νὰ διακόψεις. Ποιὸν δὲν εἰρωνεύτηκαν οἱ ἄνθρωποι; Ξέρεις τί εἶπε ὁ διορατικότερος ὅλων: οὐαὶ ὑμῖν οἱ γελῶντες νῦν, ὅτι πενθήσετε καὶ κλαύσετε (Λκ. 6, 25). Μοῦ γράφεις ὅτι ἐκτὸς ἀπὸ τὴν τέχνη σου ἔχεις καὶ ἕνα ἀμπέλι, πού σοῦ δίνει καλὴ παραγωγή, ἐπειδὴ τὸ καλλιεργεῖς πολύ. Ἂν κάποιος ἐγκατέλειπε τὸ ἀμπέλι του καὶ εἰρωνευόταν ἐσένα ποὺ φροντίζεις μὲ ἐπιμέλεια τὸ δικό σου, μήπως θὰ σήκωνες τὰ χέρια σου ἀπὸ τ' ἀμπέλι καὶ θὰ σταματοῦσες νὰ τὸ καλλιεργεῖς; Σίγουρα, δὲ θὰ τὸ ἔκανες αὐτό.

Πῶς μπορεῖς λοιπὸν νὰ ταλαντεύεσαι ἀναφορικὰ μὲ τὴν καλλιέργεια τῆς ψυχῆς σου ἡ ὁποία εἶναι σημαντικότερη ἀπ' ὅλα τ' ἀμπέλια τοῦ κόσμου; Ἐπειδὴ ὅταν πεθάνεις, τὴν ψυχή σου θὰ τὴν πάρεις ἐνῶ τὸ ἀμπέλι θὰ τὸ ἀφήσεις. Ἀπ' ὅλες τὶς καλλιέργειες, ἡ σημαντικότερη εἶναι ἡ καλλιέργεια τῆς ψυχῆς. Καὶ ἀπ' ὅλους τοὺς κόπους ποὺ ὁ ἄνθρωπος καταβάλλει πάνω στὴ γῆ, ὁ κόπος γιὰ τὴν ψυχὴ εἶναι ὁ πιὸ συνετός. Γιὰ τοῦτο, γύρνα στὴν προηγούμενη προσπάθειά σου γύρω ἀπὸ τὴν ψυχή σου καὶ ξεκίνα πάλι νὰ ἐξομολογῆσαι....

Οἱ ἁμαρτίες θεριεύουν καὶ πολλαπλασιάζονται μέσα στὴ μυστικότητα. Μόλις ὅμως βγοῦν στὸ φῶς, ξηραίνονται καὶ πεθαίνουν. Μὴν πεῖς: δὲν ἔχω ἁμαρτίες! Διάβασε αὐτὸ ποὺ λέει ὁ δίκαιος στὸ Ψαλτήρι: ἐν ἀνομίαις συνελήφθην, καὶ ἐν ἁμαρτίαις ἐκίσσησέ με ἡ μήτηρ μου (Ψ. 50, 7). Μὴν πεῖς πάλι: ἐγὼ ἐξομολογοῦμαι τὶς ἁμαρτίες μου στὸν Ἴδιο τὸ Θεὸ καὶ δὲ χρειάζεται νὰ ἐξομολογοῦμαι σὲ ἀνθρώπους. Ποιὸς ἦταν περισσότερο δίκαιος ἀπὸ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο; Καὶ ὁ Παῦλος αὐτός, εἶχε μία ἁμαρτία πρὶν ἀπὸ τὴν ἀποστολική του κλήση ὡς Σαῦλος καὶ τὴν ἁμαρτία του αὐτὴ τὴν ἐξομολογήθηκε δημόσια, ὄχι μία φορὰ ἀλλὰ πολλὲς καὶ ὄχι μονάχα μπροστὰ σὲ πιστοὺς ἀλλὰ καὶ σὲ εἰδωλολάτρες. Γράφει στοὺς βαπτισμένους Γαλάτες: ἠκούσατε γὰρ τὴν ἐμὴν ἀναστροφὴν ποτε ἐν τῷ Ἰουδαϊσμῶ, ὅτι καθ' ὑπερβολὴν ἐδίωκον τὴν ἐκκλησίαν τοῦ Θεοῦ καὶ ἐπόρθουν αὐτὴν (Γαλ. 1, 13). Τὸ ἴδιο ἀποκαλύπτει καὶ μπροστὰ στὸν ἀβάπτιστο βασιλιὰ Ἀγρίπα.

Ἀφοῦ λοιπὸν ὁ Ἅγιος Παῦλος ἐνεργοῦσε ἔτσι, ἐσὺ γιατί νὰ κρατᾶς τὰ τραύματα τῆς ψυχῆς σου κρυμμένα; Γιατί νὰ ἀφήνεις τὰ φίδια νὰ πολλαπλασιάζονται στὸν κόρφο σου; Μήπως ἐπειδὴ κάποιος σὲ εἰρωνεύτηκε; Καὶ ἂν σὲ εἰρωνεύτηκε μία φορά, μήπως θὰ σὲ εἰρωνεύεται αἰώνια; Προσευχήσου μυστικὰ γι' αὐτὸν στὸ Θεό. Ἴσως μετανοήσει καὶ μὲ δάκρυα ἐκθέσει τὸ ἁμάρτημά του. Τί εἶναι πιὸ ἀσταθὲς ἀπὸ τὴν ἀνθρώπινη σκέψη; Πόσοι καὶ πόσοι ἄνθρωποι δὲν μετανοιώνουν τὸ βράδυ γιὰ λόγια ποὺ ξεστόμισαν τὴν ἡμέρα; Γι' αὐτό, σὲ ὅ,τι ἀφορᾶ τὴν ψυχή σου, μὴν ἀκοῦς τὸν καθένα πού σοῦ λέει περιστασιακὰ κάτι ἀλλὰ ἄκουε αὐτὸ ποὺ ἡ Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ κηρύττει. Κᾶνε συζήτηση μὲ πνευματικοὺς ποὺ ἐξομολογοῦν ἀνθρώπους καὶ θ' ἀκούσεις ἀπὸ ἐκείνους πολλὰ παραδείγματα γιὰ τὸ πόση ψυχικὴ ἀνακούφιση ἔλαβαν ὅσοι ἀπὸ καρδιᾶς ἐξομολογήθηκαν.

Δὲν εἶναι κανένα παραμύθι ἀλλὰ ἡ ὠμὴ ἀλήθεια, ὅτι πολλοὶ ἑτοιμοθάνατοι, ὄντες σὲ πολύωρη ἀγωνία, μπόρεσαν νὰ ξεψυχήσουν μονάχα τότε, ὅταν ἐξομολογήθηκαν τὶς ἁμαρτίες τους στὸν ἱερέα. Θὰ μποροῦσα καὶ ἐγὼ ὁ ἴδιος νὰ σοῦ ἀναφέρω κάποια τέτοια παραδείγματα στὰ ὁποῖα ἤμουν αὐτόπτης. Ὁ Θεὸς μας εἶναι Θεὸς ἐλέους καὶ καλοσύνης καὶ θέλει τὴ σωτηρία ὅλων τῶν ἀνθρώπων. Πῶς ὅμως νὰ σωθεῖ κάποιος ἄνθρωπος, ἂν συνειδητὰ δὲν κάνει διάκριση μεταξὺ ἁμαρτίας καὶ δικαιοσύνης τοῦ Θεοῦ, ἂν δὲν ἀπορρίψει τὴν ἁμαρτία καὶ δὲν ἀναγνωρίσει τὴ δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ;

Μὲ αὐτὸ ποὺ ὁ ἄνθρωπος κουβαλᾶ στὴν ψυχὴ του κατὰ τὴν ὥρα τοῦ θανάτου, μὲ τοῦτο ἀπέρχεται στὴν κρίση τοῦ Θεοῦ. Ἂν αὐτὸ εἶναι ἁμαρτία, μὲ τὴν ἁμαρτία, καὶ ἂν εἶναι δικαιοσύνη, τότε μὲ τὴ δικαιοσύνη. Ὁ Θεὸς περιμένει ἀπὸ κάθε θνητὸ ἄνθρωπο τὴ μετάνοια καὶ ἡ μετάνοια περιλαμβάνει τὴν ἐξομολόγηση τῶν ἰδίων ἁμαρτημάτων. Καὶ ἐπειδὴ κάθε ὥρα καὶ ἡμέρα, μπορεῖ ὁ ἄγγελος τοῦ θανάτου νὰ ἔρθει γιὰ νὰ παραλάβει τὴν ψυχή μας, γι' αὐτὸ ἡ ἐκκλησία συνιστᾶ στοὺς πιστούς, συχνὴ ἐξομολόγηση καὶ ἀκόμη συχνότερη Μετάληψη.

Ὁ Θεὸς νὰ σὲ φωτίζει καὶ νὰ σὲ εὐλογεῖ.

Πηγή:http://www.agiazoni.gr

Κύπρος -Βεβήλωσαν τόν Γρηγόρη Αυξεντίου...


Το Μνημείο Ηρώων στη Λακατάμεια και η προτομή του Γρηγόρη Αυξεντίου έγιναν χθες για άλλη μια φορά στόχος άσεμνων και προσβλητικών πράξεων, από ανεύθυνα άτομα.
Οι βέβηλοι, δρώντας προφανώς υπό την κάλυψη του σκότους, αφού κατέβασαν την ελληνική σημαία, λέρωσαν με μαύρη μπογιά το Μνημείο Ηρώων, όπως και την προτομή του Γρηγόρη Αυξεντίου. Επίσης τοποθέτησαν πλαστική σακούλα, καλύπτοντας την προτομή του Αυξεντίου, ενώ σχεδίασαν σφυροδρέπανα και προέβησαν σε καταστροφές στο χώρο του μνημείου.
Ανησυχεί ο δήμαρχος
Κληθείς από τη "Σημερινή" να σχολιάσει τους βανδαλισμούς, ο Δήμαρχος Λακατάμειας, Λουκάς Ιατρού, εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για το νέο κρούσμα αντικοινωνικότητας και παραβατικότητας στην περιοχή. «Ανησυχούμε έντονα ως Δημαρχείο Λακατάμειας», είπε, «γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνουν αυτές οι βέβηλες πράξεις στο συγκεκριμένο Μνημείο Ηρώων και στην προτομή του Γρηγόρη Αυξεντίου. Στο παρελθόν, κάποιοι βεβήλωσαν και τον ανδριάντα του Κυριάκου Μάτση.
Έχουμε καλέσει δύο συσκέψεις παραγόντων (σωματεία, σχολεία, Αστυνομία) στη Λακατάμεια για να βρούμε τρόπους καταπολέμησης αυτής της παραβατικότητας, μιας και δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει. Μετά την τελευταία σύσκεψη, αποφασίστηκε να αναλάβει, λειτουργός του δήμου μας, την προώθηση αποφάσεων οι οποίες έχουν ληφθεί στην τελευταία σύσκεψη».

sigmalive.com/4 - Του Κλεόπα Στυλιανού- 06/10/2010 

Πηγή:ΑΚΤΙΝΕΣ

᾿Αλλάζουν ὅλα στό νέο λύκειο, τοῦ Χρήστου Κάτσικα


Σε σημερινό του άρθρο (6/10/2010) στα ΝΕΑ ο Χρήστος Κάτσικας παρουσιάζει αναλυτικά τις αλλαγές που έρχονται στο νέο λύκειο. Σημειώνει δε στο τέλος του άρθρου: "Το νέο σχέδιο σπουδών της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου προκάλεσε αναταραχή στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η Ενωση Ελλήνων Χηµικών αφού διατυπώνει σοβαρές ανησυχίες για το µέλλον της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστηµών και ιδιαίτερα της Χηµείας στη Δευτεροβάθµια Εκπαίδευση επισηµαίνει ότι στη «δοµή του νέου Λυκείου προτείνε ται δραµατική µείωση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστηµών». Σοβαρές ενστάσεις διατυπώνονται από καθηγητές της Πληροφορικής των οποίων το µάθηµα παύει να διδάσκεται στο Λύκειο, αλλά και από Θεολόγους καθώς τα Θρησκευτικά µετατρέπονται σε προαιρετικό µάθηµα σε όλο το Λύκειο. Ωστόσο, σοβαρότερα είναι τα πράγ µατα µε το µάθηµα της Ιστορίας, ιδιαίτερα µε τη Νεώτερη Ιστορία. Στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας εξαφανίζε ται το µάθηµα της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας από το Λύκειο και αντικαθίσταται µε ένα µάθηµα επιλογής µε τον τίτλο Ευρωπαϊκή Ιστορία, που πιθανόν να έχει και µερικές σελίδες για την Ελλάδα".
Διαβἀστε ολόκληρο το άρθρο πατώντας το Διαβάστε περισσότερα
Αλλάζουν όλα στο νέο Λύκειο
Κλειδί ο συντελεστής βαρύτητας που θα καθορίζουν οι σχολές

ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ , Χρήστου Κάτσικα , xkatsikas@xkatsikas.gr
Δραστικές αλλαγές στο πρόγραµµα σπουδών σε όλες τις τάξεις του λυκείου, νέο τρόπο πρόσβασης σε ΑΕΙ - ΤΕΙ και αναδιάρθρωση του πρώτου έτους σπουδών περιλαµβάνει το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας. Παράλληλα αλλαγές αναµένεται να συναντήσουν και οι φετινοί υποψήφιοι, καθώς το υπουργείο σκέπτεται να µετατοπίσει πριν από τις εξετάσεις τη συµπλήρωση του Μηχανογραφικού και να µειώσει τον αριθµό των εισακτέων.

Τα γενικά χαρακτηριστικά του νέου τρόπου πρόσβασης στα πανεπιστήµια είναι τα ακόλουθα:

1. Στη διάρκεια της φοίτησης στη Β’ και τη Γ’ Λυκείου ο υποψήφιος θα παρακολουθεί υποχρεωτικά µαθήµατα, µαθήµατα επιλογής και δραστηριότητες συνολικά 35 ώρες την εβδοµάδα, µε βάση τα οποία θα οδηγείται στην οµάδα σχολών της επιλογής του.

2. Οι σχολές θα καθορίσουν συντελεστές βαρύτητας στα µαθήµατα.

3. Στο τέλος του Λυκείου οι υποψήφιοι θα δίνουν εξετάσεις σε τέσσερα µαθήµατα που έχουν προεπιλέξει και στην τελική επίδοση θα συνυπολογίζεται η συνολική αξιολόγησή τους στη Β’ και τη Γ’ Λυκείου.

4. Η ένταξη των υποψηφίων θα γίνεται σε σχολές (π.χ. Σχολή Θετικών Επιστηµών Αθήνας, Θεσσαλονίκης κ.λπ.) ή σε πανεπιστήµια (π.χ. Πάντειο Πανεπιστήµιο).

5. Η τελική κατάταξή τους σε τµήµατα πανεπιστηµιακά ή ΤΕΙ θα γίνεται ύστερα από αξιολογικές διαδικασίες (εξετάσεις) κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους σπουδών.

6. Προτείνεται η ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ χαµηλής ζήτησης.

Το σύστηµα αυτό θα εφαρµοστεί πρώτη φορά στο σχολικό έτος 2013-2014, δηλαδή θα αφορά τους µαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου το επόµενο σχολικό έτος 2011-2012.

Με βάση το σχέδιο που µελετά το υπουργείο Παιδείας, το πρόγραµµα σπουδών που θα εφαρµοστεί από το 2012 στη Β’ Λυκείου και το 2013 στη Γ’ Λυκείου τείνει να διαµορφωθεί ως εξής:

Υποχρεωτικά µαθήµατα: Τρία θα είναι τα υποχρεωτικά µαθήµατα: η Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (4 και 2 ώρες διδασκαλίας αντιστοίχως), τα Αγγλικά (3 ώρες) και η Φυσική Αγωγή (3 ώρες). Η συνολική διάρκεια της διδασκαλίας των υποχρεωτικών µαθηµάτων θα είναι 12 ώρες εβδοµαδιαίως.

Μαθήµατα επιλογής: Σύµφωνα µε τα προτεινόµενα, θα υπάρχουν έξι οµάδες γνωστικών αντικειµένων, οι οποίες θα περιέχουν µαθήµατα εξάωρα «υψηλού επιπέδου» και µαθήµατα τρίωρα «βασικού επιπέδου». Κάθε µαθητής θα υποχρεούται να διαλέξει: α) ένα εξάωρο µάθηµα από όποια οµάδα µαθηµάτων επιθυµεί, εφόσον βεβαίως αυτή διαθέτει µάθηµα υψηλού επιπέδου και β) ένα τρίωρο µάθηµα από καθεµία από τις λοιπές οµάδες. Οι έξι οµάδες µαθηµάτων είναι οι εξής:

1) Αρχαιογνωσία, που περιέχει τα µαθήµατα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραµµατεία (6 ώρες), Αρχαία Ελληνική Γραµµατεία (3 ώρες), Αρχαία Ιστορία (3 ώρες), Ιστορία των Ιδεών (3 ώρες).

2) Μαθηµατικά, µε µαθήµατα: Μαθηµατικά υψηλού επιπέδου (6 ώρες), Μαθηµατικά βασικού επιπέδου (3 ώρες).

3) Πειραµατικές Επιστήµες, µε µαθήµατα: Φυσική (6 ώρες), Χηµεία (3 ώρες), Βιολογία (3 ώρες), Περιβαλλοντικές Επιστήµες (3 ώρες).

4) Κοινωνικές Επιστήµες, µε µαθήµατα: Οικονοµία υψηλού επιπέδου (6 ώρες), Οικονοµία βασικού επιπέδου (3 ώρες), Πολιτικές και κοινωνικές επιστήµες (3 ώρες), Ευρωπαϊκή Ιστορία (3 ώρες), Ψυχολογία (3 ώρες), Αρχές ηθικής και φιλοσοφίας (3 ώρες), Θρησκευτικά (3 ώρες).

5) Ξένη Γλώσσα, µε µαθήµατα: Λατινικά (6 ώρες), Γαλλικά (3 ή 6 ώρες), Γερµανικά (3 ή 6 ώρες), Ισπανικά (3 ή 6 ώρες), Ιταλικά (3 ή 6 ώρες).

6) Πολιτισµός, µε µαθή µατα: Εικαστικά (3 ώρες), Μουσική (3 ώρες), Θέατρο και Κινηµατογράφος (3 ώρες).

Η διάρκεια της διδασκαλίας των µαθηµάτων επιλογής θα είναι 21 ώρες εβδοµαδιαίως. Δραστηριότητες: Στο πρόγραµµα σπουδών της Β’ και της Γ’ Λυκείου εισάγεται ο θεσµός της δραστηριότητας (2 ώρες εβδοµαδιαίως).

Οι σχολές θα επιβάλλουν συντελεστές βαρύτητας στα µαθήµατα που τους ενδιαφέρουν να κατέχει καλά ο υποψήφιος. Ετσι ο υποψήφιος ανάλογα µε τη σχολή στην οποία επιθυµεί να εισαχθεί θα οδηγείται στην επιλογή του α’ ή του β’µαθήµατος.
Πριν από τις εξετάσεις το Μηχανογραφικό

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Παιδείας προσανατολίζεται να φέρει τη συµπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου από τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ (Οµάδα Β’) πριν από τις εξετάσεις. Πρόκειται για µια αλλαγή που συνδέεται αποκλειστικά µε την εξοικονόµηση πόρων (δεν θα πληρώνει προσωπικό µέσα στον Ιούλιο). Ωστόσο, είναι γνωστό ότι η συµπλήρωση του Μηχανογραφικού µετά το τέλος των εξετάσεων έγινε καθώς έπρεπε οι υποψήφιοι να γνωρίζουν τις επιδόσεις τους και µε βάση αυτές να το συµπληρώσουν. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουν διατυπωθεί πολλές ενστάσεις από εκπαιδευτικούς κύκλους για την πρόθεση του υπουργείου να µεταθέσει τον χρόνο συµπλήρωσης του Μηχανογραφικού.

Η δεύτερη αλλαγή στην οποία προσανατολίζεται το υπουργείο Παιδείας είναι να µην κάνει παρέµβαση στον αριθµό των εισακτέων που θα προτείνει κάθε τµήµα ΑΕΙ -ΤΕΙ. Αν αυτή η πρόθεση του υπουργείου εφαρµοστεί, θα έχουµε φέτος µείωση του αριθµού των εισακτέων σε ποσοστό που µπορεί να φτάνει σε πολλές σχολές το 20% κατά µέσο όρο. Με αυτό τον τρόπο το υπουργείο θέλει να αντιµετωπίσει τις παρενέργειες από την κατάργηση της βάσης του 10, µειώνοντας τη δυνατότητα εισαγωγής σε τµήµατα ΑΕΙ ή ΤΕΙ µε πολύ χαµηλές βαθµολογίες.


Οι πρώτες ενστάσεις έρχονται από τα ΤΕΙ

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ενστάσεις για τις αλλαγές στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ αναµένεται να διατυπωθούν σήµερα στη συνάντηση των προέδρων των ΤΕΙ που ξεκίνησε το πρωί σε κεντρικό ξενο δοχείο της Αθήνας.

Σύµφωνα µε πληροφορίες, κάποιοι πρόεδροι δεν αποκλεί εται να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους επειδή δεν έχει δοθεί βάρος στα θέµατα των επαγγελµατικών δικαιωµάτων βασικών ειδικοτήτων των ΤΕΙ, τα οποία ακόµη δεν έχουν εκδοθεί. Σε κάθε περίπτωση πάντως θα έχουν την ευκαι ρία να εκφράσουν για πρώτη φορά επισήµως τις θέσεις τους για τις αλλαγές που σχεδιάζονται.

Αρχίζει ο διάλογος για τις αλλαγές σε ΑΕΙ, ΤΕΙ
Στο µεταξύ, η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαµαντοπούλου ξεκινάει από σήµερα τις επαφές της µε πολιτικούς αρχη γούς για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση, µολονό τι το επίσηµο κείµενο που θα τεθεί σε διαβούλευση ανα µένεται να δοθεί στη δηµοσιότητα στις αρχές της ερχόµε νης εβδοµάδας. Η κ. Διαµαντοπούλου θα συναντηθεί µε τη γενική γραµµατέα του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα στη Βουλή και στη συνέχεια µε την Εκτελεστική Γραµµατεία των Οικολόγων Πράσινων.

Το νέο σχέδιο σπουδών της Β και της Γ Λυκείου προκά λεσε αναταραχή στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η Ενωση Ελλήνων Χηµικών αφού διατυπώνει σοβαρές ανησυχίες για το µέλλον της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστηµών και ιδιαίτερα της Χηµείας στη Δευτεροβάθµια Εκπαίδευση επισηµαίνει ότι στη «δοµή του νέου Λυκείου προτείνε ται δραµατική µείωση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστηµών». Σοβαρές ενστάσεις διατυπώνονται από κα θηγητές της Πληροφορικής των οποίων το µάθηµα παύ ει να διδάσκεται στο Λύκειο, αλλά και από Θεολόγους κα θώς τα Θρησκευτικά µετατρέπονται σε προαιρετικό µάθη µα σε όλο το Λύκειο. Ωστόσο, σοβαρότερα είναι τα πράγ µατα µε το µάθηµα της Ιστορίας, ιδιαίτερα µε τη Νεώτερη Ιστορία. Στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας εξαφανίζε ται το µάθηµα της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας από το Λύκειο και αντικαθίσταται µε ένα µάθηµα επιλογής µε τον τίτλο Ευρωπαϊκή Ιστορία, που πιθανόν να έχει και µερικές σελίδες για την Ελλάδα.

"Θερμό ἐπεισόδιο" ᾿Αρχιεπισκόπου-Καισαριανῆς καί "γκρίνια" γιά τήν πολιτικολογία





του Νίκου Παπαχρήστου
«Θερμό επεισόδιο» ανάμεσα στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και τον Μητροπολίτη Καισαριανής Δανιήλ ανέβασε τους τόνους κατά τη δεύτερη ημέρα  συνεδρίασης της Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Λίγες μόλις ώρες πριν την επίσημη παρουσίαση τρίτομου έργου με κείμενα του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου και με αφορμή την κατάργηση ή συγχώνευση κάποιων ειδικών επιτροπών ο Μητροπολίτης Καισαριανής κατηγόρησε εμμέσως πλην σαφώς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών για αποδόμηση του έργου του προκατόχου του. «Εάν επιθυμείτε να καταργήσετε το έργο του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου και όλα όσα αυτός έκανε τότε να μας το πείτε να ξέρει ο καθένας μας τι γίνεται» φέρεται να είπε σε έντονο ύφος ο κ.Δανιήλ. «Λίγο λίγο καταργείτε και κάτι απ’ όσα δημιούργησε» πρόσθεσε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Μητροπολίτης Καισαριανής.

Η αντίδραση του Αρχιεπισκόπου ήταν άμεση. «Τίμησα και τιμώ τον προκάτοχό μου και το έργο του. Δεν δέχομαι αυτά που λέτε. Να προσέχετε πως εκφράζεστε. Να ανακαλέσετε» φέρετε να απάντησε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εμφανώς ενοχλημένος. «Έχω σεβαστεί τη μνήμη του μακαριστού προκατόχου μου πολύ περισσότερο από κάποια πνευματικά παιδιά του και πρόσωπα του περιβάλλοντός του» κατέληξε κατά πληροφορίες ο Αρχιεπίσκοπος.

Παραταύτα ο Μητροπολίτης Καισαριανής Δανιήλ δεν φάνηκε να υποχωρεί και σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες ουδέποτε ανακάλεσε όσα είπε.

Λίγο αργότερα στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε η πολυδιάστατη κρίση που ταλανίζει την ελληνική κοινωνία αλλά και τις περισσότερες χώρες του κόσμου.

«Να κατονομάσουμε δημόσια τα πολιτικά πρόσωπα που ευθύνονται για την κρίση. Να πάρουμε θέση. Είμαστε Εκκλησία και έχουμε ποιμαντική ευθύνη» φέρεται να είπε ένας εκ των βορειοελλαδιτών μητροπολιτών.

«Αυτό είναι πολιτικολογία. Δεν μπορούμε να πολιτικολογούμε» ήταν η αντίδραση Μητροπολίτη νησιωτικής επαρχίας ο οποίος υπενθύμισε την χθεσινή αναφορά του Αρχιεπισκόπου κατά της πολιτικολογίας των Ιεραρχών

Σύμφωνα με πληροφορίες η θέση αυτή του κ.Ιερωνύμου προκάλεσε την ενόχληση μερίδας της Ιεραρχίας.

«Ο λαός όπου πάω μου ζητάει να μιλάω για τα εθνικά μας θέματα. Και στη βόρειο Ελλάδα έχουμε μια άλλη ευαισθησία» είπε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες χαρακτήρισε εμμέσως απαξιωτική τη θέση του Αρχιεπισκόπου. Ανάλογη ήταν η γνώμη και του Μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβροσίου.

«Έχω διαφορετική γνώμη. Πιστεύω ότι ο άμβωνας δεν μπορεί να χρησιμοποιείται για πολιτικολογίες» φέρεται να είπε ο Αρχιεπίσκοπος για να προσθέσει: «Και εγώ είμαι ευαισθητοποιημένος. Αλλά όταν επισκέφθηκα συνοριακά φυλάκια δεν το έμαθε κανένας».

Με την άποψη του Αρχιεπισκόπου μεταξύ άλλων συντάχθηκαν και οι Μητροπολίτες Ζακύνθου Χρυσόστομος και Φιλίππων Προκόπιος.

Υπενθυμίζεται ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, κατά την πρώτη ημέρα των εργασιών της Ιεραρχίας, είχε αναφέρει τα εξής:

«Όταν εμείς οι Ιεράρχες πολιτικολογούμε η καλλιεργούμε εντάσεις και υποθάλπουμε ιδεολογικές αντιπαλότητες είναι βέβαιο ότι αυτό εντέλει διευκολύνει το παιγνίδι της πόλωσης και αυτούς που την επιθυμούν και την εκμεταλλεύονται αλλά υπονομεύει ουσιαστικά την προσπάθειά μας. Ο λαός περιμένει από εμάς νηφαλιότητα και  ειρηνοποιό παρουσία. Όχι θορυβώδη αλλά αποτελεσματική διαχείριση των σοβαρών θεμάτων που μας συνέχουν και μας απασχολούν όλους. Άλλο χύνω το αίμα μου για την πατρίδα όταν χρειαστεί και άλλο ευκαίρως –ακαίρως προβάλλω μία εικόνα της Εκκλησίας ωσάν να είναι θεσμός προσόμοιος του στρατού η των κομματικών παρατάξεων» τόνισε ο κ.Ιερώνυμος.

Η συζήτηση για το θέμα θα συνεχιστεί την Πέμπτη.

Πηγή: amen.gr

Παπα- Δημήτρης Γκαγκαστάθης: Πνευματικές ἐμπειρίες τήν ὥρα τῆς Θείας Λειτουργίας

"Όσα παιδιά από 12 ετών και κάτω βρίσκονταν στο ναό, έβλεπαν στο ιερό δύο μεγάλες σκάλες, πάνω στις όποίες ανέβαιναν και κατέβαιναν παιδάκια λουσμένα στο Φως. Όσα παιδιά από 12 ετών και κάτω βρίσκονταν στο ναό, έβλεπαν στο ιερό δύο μεγάλες σκάλες, πάνω στις όποίες ανέβαιναν και κατέβαιναν παιδάκια λουσμένα στο Φως. Όταν διάβαζα το Ευαγγέλιο, γέμισε από παιδάκια ή άγία τράπεζα".

ππππππ







 Ο Παπά – Δημήτρης Γκαγκαστάθης (1902-1975), ένας απλοϊκός και άγιος κληρικός του αιώνα μας, όταν λειτουργούσε είχε θείες θεωρίες και εμπειρίες.
Διηγείται ο ίδιος: Κάποτε, στη μεγάλη είσοδο, κι ενώ πλησίαζα στην ωραία πύλη, είδα αριστερά μου ένα όμορφο παιδάκι, πού χάθηκε σαν σκιά. Συγχρόνως ακούστηκε κρότος από το καντήλι της Παναγίας, πού άρχισε νά κουνιέται μέχρι το τέλος της λειτουργίας. Σε μία νυχτερινή λειτουργία μου στο ναό των Ταξιαρχών, είδα την ώρα της δοξολογίας το ίδιο εκείνο παιδάκι νά στέκεται μπροστά στην προσκομιδή, και να εξαφανίζεται πάλι σαν καπνός”.
Ανήμερα του Αγίου Πνεύματος λειτούργησα στην ιερά μονή Αγίας Τριάδος Μετεώρων. Τι ευλογία Θεού! Εκείνη ή λειτουργία θα μου μείνει αλησμόνητη. στη μεγάλη είσοδω κατέβηκε από αριστερά μία γυναίκα, από δεξιά ένας άνδρας μ’ ένα μικρό παιδί, ενώ πλήθος από άλλα παιδάκια ακολουθούσαν τα τίμια Δώρα”.
Κάτι ανάλογο συνέβη στις 8 Αυγούστου 1954. στις 5 το πρωί ξεκίνησα για το χωριό’ Αρδάνι. Περπατούσα κι έψαλλα κατανυκτικούς ύμνους για να ευχαριστήσω τον Κύριο και τη Θεοτόκο. Φτάνοντας στην εκκλησία του χωριού, άρχισα τον όρθρο, και στη συνέχεια μπήκα στη θεία λειτουργία με πνευματική ευφροσύνη και αγαλλίαση. συνέβη τότε το έξης θαυμαστό: Όσα παιδιά από 12 ετών και κάτω βρίσκονταν στο ναό, έβλεπαν στο ιερό δύο μεγάλες σκάλες, πάνω στις όποίες ανέβαιναν και κατέβαιναν παιδάκια λουσμένα στο Φως. Όταν διάβαζα το Ευαγγέλιο, γέμισε από παιδάκια ή άγία τράπεζα. την ώρα της μεγάλης εισόδου ή νεωκόρος είδε νά κατεβαίνει από την αριστερή σκάλα μία γυναίκα κι από τη δεξιά ένας άνδρας μ’ ένα μικρό παιδί, ενώ πλήθος παιδάκια ακολουθούσαν τη μεταφορά των τιμίων Δώρων”.
Μερικές φορές ο παπα-Δημήτρης, την ώρα της θείας λειτουργίας, είχε ενοχλήσεις από τούς δαίμονες:
Κάποτε”, διηγείται, “ενώ λειτουργούσα, ακούω έξω θορύβους. Βγαίνω, και Τι νά δω! Οι σατανάδες χτίζανε πολυκατοικία. Άλλος κρατούσε μυστρί, Άλλος φτυάρι… Τούς σταύρωσα, κι όλα εξαφανίστηκαν. ’Άλλοτε, ενώ λειτουργούσα τη νύχτα, μπήκαν στην εκκλησία κι άρχισαν ν’ αναποδογυρίζουν τις καρέκλες. Ό αρχηγός τους μάλιστα μπήκε στο ιερό, έκλεισε το παραθυράκι και μ’ έπιασε απ’ το λαιμό νά με πνίξει. Επικαλέστηκα τούς άγίους Ταξιάρχες, κι αμέσως χάθηκαν. Οι δαίμονες, με παραχώρηση Θεού, μπαίνουν μέσα στην εκκλησία και βάζουν λογισμούς στους πιστούς. Μόλις όμως πουν οι ψάλτες το χερουβικό και βγει ο ιερέας για τη μεγάλη είσοδο, αμέσως φεύγουν” Το Δεκέμβριο του 1968, ενώ λειτουργούσε ο παπα-Δημήτρης, ανάμεσα στο εκκλησίασμα ήταν κι ένα κορίτσι 14 ετών, πού το βασάνιζε ο σατανάς.Την ώρα του χερουβικού έβγαλε ξαφνικά μια τρομερή κραυγή κι έπεσε κάτω σαν νεκρό. Οι πιστοί ανησύχησαν. Σε λίγα λεπτά όμως το σήκωσαν σε καλή κατάσταση, σωφρονισμένο. Στο τέλος μάλιστα της θείας λειτουργίας έγινε Παράκληση, και το κορίτσι έφυγε από την εκκλησία πολύ διαφορετικό.
Κάθε φορά πού ο παπα-Δημήτρης λειτουργούσε στο ναό τού χωριού του, τούς Αγίους Ταξιάρχες, ή άγία τράπεζα ευωδίαζε. Αυτό συνέβαινε μερικές φορές και σε άλλους ναούς. Η εύωδία παρουσιαζόταν κυρίως μετά τη μεγάλη είσοδο, όταν τοποθετούσε τα άχραντα Μυστήρια πάνω στην άγία τράπεζα. Άλλοτε παρουσιαζόταν την ώρα της επικλήσεως τού Αγίου Πνεύματος, στο «Τα σα εκ των σων… ».
Συχνά έβαζε βαμβάκι κάτω από το αντιμήνσιο πριν αρχίσει ή θεία λειτουργία, και τελειώνοντας, το βαμβάκι μυροβολούσε. Το γεγονός αυτό το μαρτυρούν πολλοί, πού συγκλονίστηκαν και τονώθηκαν στην πίστη. Το άρωμα της άγίας τραπέζης δυνάμωνε το λειτουργό και τον ανακούφιζε. Κάποτε έβγαινε τόσο άφθονο, ώστε δυσκολευόταν ν’ αναπνεύσει. Μια φορά μάλιστα ή εύωδία έβγαινε σαν ένας μικρός στύλος καπνού και πλημμύρισε όλη την εκκλησία.
Όταν ο παπα-Δημήτρης ζήτησε και τη γνώμη τού π. Φιλόθεου Ζερβάκου, εκείνος απάντησε:”δεν πρέπει ν’ αμφιβάλλουμε ότι πρόκειται για ένα παράδοξο θαύμα. το πιο βέβαιο εΙναι πώς ή εύωδία προέρχεται από τη θυσία τού ‘Ιησού Χριστού, πού σαν ‘ Αμνός σφαγιάζεται πάνω στην άγία τράπεζα για τις αμαρτίες μας. Πιθανόν όμως νά προέρχεται και από τα άγια λείψανα πού βρίσκονται κάτω από την άγία τράπεζα η και από τα εγκαίνια”.

Πηγή: Σύγχρονοι Γέροντες
http://agiosvasileiospeiraiws.blogspot.com

Ἁγίου Κοσμᾶ Αἰτωλοῦ: Πότε γίνεται σωστά τό Μυστήριο τῆς Ἱερῆς Ἐξομολόγησης;

 
Οι  τέσσερις...τρίχες.

Έλεγε ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός:
«Αδελφοί, αν θέλετε να ιατρεύσετε την ψυχή σας, τέσσερα πράγματα σας χρειάζονται!
Κάμνουμε μία συμφωνία;
Από τον καιρόν που εγεννηθήκατε έως τώρα, όσα αμαρτήματα επράξατε, να τα πάρω εγώ εις τον λαιμόν μου, αρκεί η ευγένειά σας να θελήσετε να σηκώσετε τέσσερες τρίχες! Σας είναι βαρύ και δύσκολον;
-Και τί θα τα κάμω εγώ τα αμαρτήματά σας;
-Έχω μίαν καταβόθρα και τα ρίχνω μέσα!
-Ποία είναι η καταβόθρα;
-Είναι η ευσπλαχνία του Χριστού μας.
Πρώτη τρίχα είναι:
Όταν θελήσετε να εξομολογηθείτε, το πρώτον θεμέλιον είναι, να συγχωράτε τους εχθρούς σας. Το κάμνετε; Επήρατε την πρώτην τρίχα!…

Δεύτερη τρίχα είναι:
Να εύρετε πνευματικόν καλόν, γραμματισμένον, ενάρετον, να εξομολογηθείτε τας αμαρτίας σας. Όταν κάνεις την αμαρτίαν, τότε πρέπει να εντρέπεσαι. Όταν εξομολογείσαι, πρέπει να μην έχεις καμμίαν εντροπήν. Όταν εξομολογείσθε, να λέγετε όλα σας τα αμαρτήμα¬τα καθαρά. Και πρώτον να ειπείς του πνευματικού σου: -«Πνευματικέ μου, θα κολασθώ διότι δεν αγαπώ τον Θεόν και τους αδελφούς μου
με όλην μου την καρδιάν, ωσάν τον εαυτόν μου». Το έκαμες; Εσήκωσες και την δευτέραν τρίχα.
Ή τρίτη τρίχα είναι:
σαν εξομολογηθείς, θα σε ερωτήσει ο πνευματικός:
-Διατί, παιδί μου, τα έκαμες όλα αυτά τα αμαρτήματα;
Πρόσεχε, μη κατηγορήσεις άλλον! Τον εαυτόν σου μόνον να κατηγορήσεις! Και να ειπείς: Τα έκαμα από κακήν μου προαίρεσιν. Εγώ φταίω.
Είναι βαρύ να κατηγορηθείς τον εαυτόν σου; Όχι; Λοιπόν, την επήρες και την τρίτην τρίχα.
Έχομεν την τετάρτην τρίχα.
Όταν ο πνευματικός σου δώσει ευλογίαν και αναχωρήσεις, να αποφασίσεις με στερεάν γνώμην και απόφασιν, καλύτερα να πεθάνεις, καλύτερα να χύσεις το αίμα σου σε μαρτύριο, παρά να ξαναπέσεις σε αμαρτίαν. Το κάνεις και αυτό;
Αν ναι, να εσήκωσες και την τέταρτη τρίχα.
Αυτά είναι τα ιατρικά σου, αδελφέ. Τόσο ελαφρά, σαν να σηκώνεις τέσσερες τρίχες!».
(Διδαχή Δ’)

Πηγή:᾿Αναβάσεις