"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

῾Ο διά Χριστόν... κλέφτης -Του Γέροντος Παϊσίου




Ο δια Χριστόν... κλέφτης Του Γ. Παϊσίου
Πηγή: Γ. Παϊσίου Αγιορείτου, «Λόγοι», τ. Γ’, σελ. 74-77, Β’ Εκδοση, Εκδοση Ι. Ησυχαστήριο «Ευαγγελιστής Ιωαννης ο Θεολόγος».



Στην Πνευματική ζωή, είναι ανάποδα τα πράγματα. Άμα κρατάς εσύ το άσχημο , τότε νοιώθεις όμορφα. Άμα το δίνεις στον άλλον, τότε νοιώθεις άσχημα. Όταν δέχεσαι την αδικία και δικαιολογείς τον πλησίον σου, δέχεσαι τον πολυαδικημένο Χριστό, στην καρδιά σου. Τότε ο Χριστός μένει με το ενοικιοστάσιο[1] ,μέσα σου και σε γεμίζει με ειρήνη και αγαλλίαση. Για δοκιμάστε, βρε παιδιά, να ζήσετε αυτήν την χαρά! Να μάθετε να χαίρεσθε με αυτήν την πνευματική χαρά, όχι με την κοσμική. Πάσχα θα έχετε τότε κάθε μέρα.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά από την χαρά που νοιώθεις, όταν δέχεσαι την αδικία. Μακάρι να με αδικούσαν όλοι οι άνθρωποι! Ειλικρινά, σας λέω, την γλυκύτερη πνευματική χαρά την ένοιωσα μέσα στην αδικία. Ξέρετε πόσο χαίρομαι , όταν κάποιος με πει πλανεμένο; «Δόξα σοι ο Θεός, λέω, από αυτό έχω μισθό, ενώ αν με πουν άγιο, χρωστάω». Γλυκύτερο πράγμα από την αδικία δεν υπάρχει!
Ένα πρωϊ στο καλύβι χτύπησε κάποιος το σιδεράκι στην πόρτα. Κοίταξα από το παράθυρο να δω ποιος είναι, γιατί δεν ήταν ακόμα η ώρα να ανοίξω. Είδα έναν νέο με
φωτεινό πρόσωπο και κατάλαβα ότι είχε βιώμαα πνευματικά, αφού τον πρόδιδε η Χάρις του Θεού. Γι’ αυτό, αν και ήμουν απασχολημένος, διέκοψα αυτό που έκανα, άνοιξα την πόρτα, τον πήρα μέσα, του πρόσφερα νερό και με τρόπο άρχισα να τον ρωτάω για την ζωή του, γιατί έβλεπα ότι είχε πνευματικό περιεχόμενο. «Τι δουλειά κάνεις, παλληκάρι;» τον ρώτησα. «Τι δουλειά, πάτερ; μου λέει. Εγώ στην φυλακή μεγάλωσα. Τα περισσότερα χρόνια της ζωής μου εκεί τα πέρασα. Τώρα είμαι είκοσι έξι χρονών». «Καλά βρε παλληκάρι, τι έκανες και σε έκλειναν φυλακή;», τον ρώτησα. Κι εκείνος μου άνοιξε την καρδιά του: «Από μικρός, μου είπε, πονούσα πολύ, όταν έβλεπα δυστυχισμένους ανθρώπους. Ήξερα όλους τους πονεμένους, όχι μόνον από την ενορία μου αλλά και από άλλες ενορίες. Επειδή ο παπάς της ενορίας μας με τους επιτρόπους μάζευαν συνέχεια χρήματα και έφτιαχναν κτήρια, αίθουσες κτλ, ή έκαναν διάφορους εξωραϊσμούς, είχαν παραμεληθεί τελείως οι φτωχές οικογένειες. Εγώ δεν κρίνω εάν ήταν απαραίτητα αυτά που έφτιαχναν, αλλά έβλεπα να υπάρχουν πολλοί δυστυχισμένοι άνθρωποι. Πήγαινα λοιπόν κρυφά και έκλεβα από τα χρήματα που μάζευαν από τους εράνους. Έπαιρνα αρκετά, δεν τα έπαιρνα όλα. Ύστερα αγόραζα τρόφιμα, διάφορα πράγματα, τα άφηνα κρυφά έξω από τα σπίτια των φτωχών και αμέσως, για να μην πιάσουν άλλον άδικα, πήγαινα στην αστυνομία και έλεγα: «Εγώ έκλεψα τα χρήματα από την εκκλησία και τα ξόδεψα», χωρίς να πω τίποτε άλλο. Με άρχιζαν στο ξύλο και στο βρισίδι, «αλήτη, κλέφτη», εγώ σιωπούσα. Με έκλειναν μετά στην φυλακή. Αυτή η δουλειά γινόταν για χρόνια. Όλη η πόλη όπου έμενα - τριάντα χιλιάδες κάτοικοι – και άλλες πόλεις με είχαν μάθει, και «αλήτη» με ανέβαζαν, «κλέφτη» με κατέβαζαν. Εγώ σιωπούσα και ένοιωθα χαρά. Κάποτε μάλιστα με είχαν κλείσει στην φυλακή τρία ολόκληρα χρόνια. Μερικές φορές με έκλειναν άδικα στην φυλακή και, όταν έπιαναν τον ένοχο, με άφηναν. Αν δεν τον έπιαναν καθόμουν μέσα, όσο έπρεπε να καθίσει εκείνος. Γι’ αυτό σου είπα, πάτερ μου, ότι τα περισσότερα χρόνια της ζωής μου τα πέρασα στις φυλακές».
Αφού τον άκουσα με προσοχή, του είπα: «Βρε παλληκάρι, όσο καλά και αν φαίνεται αυτό, δεν είναι καλό και να μην το ξανακάνης. Άκου τι θα σου πω. Θα με ακούσης;». «Θα σε ακούσω πάτερ» μου λέει. «Να απομακρυνθείς από αυτή την πόλη, του λέω, να πας σε άγνωστο περιβάλλον, στην τάδε πόλη, και εγώ θα φροντίσω να συνδεθής με καλούς ανθρώπους. Να εργάζεσαι και να βοηθάς, όσο μπορείς, τους πονεμένους από το υστέρημα σου, επειδή αυτό έχει μεγαλύτερη αξία. Αλλά, και όταν κανείς δεν έχει τίποτα να δώσει σε έναν φτωχό και πονάει η καρδιά του, τότε κάνει ανώτερη ελεημοσύνη, διότι κάνει ελεημοσύνη με το αίμα της καρδιάς του. Γιατί εάν είχε κάτι και το έδινε, θα αισθανόταν και χαρά, ενώ, όταν δεν έχει να δώσει, αισθάνεται πόνο στην καρδιά». Μου υποσχέθηκε ότι θα ακούσει την συμβουλή μου και έφυγε χαρούμενος. Έπειτα από επτά μήνες παίρνω ένα γράμμα από τις φυλακές Κορυδαλλού, στο οποίο έγραφε τα εξής; «Ασφαλώς, πάτερ μου, θα απορήσεις που σου γράφω πάλι από την φυλακή μετά από τόσες συμβουλές που μου έδωσες και μετά τις υποσχέσεις που σου έδωσα. Μάθε ότι αυτή την φορά υπηρετώ μία φυλάκιση την οποία είχα υπηρετήσει, κάποιο λάθος έγινε. Ευτυχώς που δεν υπάρχει ανθρώπινη δικαιοσύνη, γιατί θα αδικούνταν οι πνευματικοί άνθρωποι επειδή θα έχαναν τον ουράνιο μισθό». Όταν διάβασα αυτά τα τελευταία λόγια, θαύμασα αυτόν τον νέο, που είχε πάρει τόσο ζεστά την πνευματική ζωή και είχε συλλάβει τόσο βαθιά το βαθύτερο νόημα της ζωής! Δια Χριστόν κλέφτης! Μέσα του είχε Χριστό. Δεν μπορούσε να φρενάρει τον εαυτό του από την χαρά που ένοιωθε. Θεία παλαβομάρα, πανηγύρι είχε!
Γέροντα, από το ρεζίλι ερχόταν η χαρά;Από την αδικία ερχόταν η χαρά. Κοσμικός άνθρωπος ήταν, ούτε συναξάρια, ούτε Πατερικά είχε διαβάσει και, ενώ έτρωγε άδικα ξύλο, τον έκλειναν στην φυλακή, τον είχαν μέσα στην πόλη για αλήτη, για παλιόπαιδο, για κλέφτη, γινόταν ρεζίλι, αυτός δεν μιλούσε και τα αντιμετώπιζε όλα τόσο πνευματικά! Νέος άνθρωπος, και δεν φρόντιζε να αποκατασταθή, αλλά πώς να βοηθήσει τους άλλους! Τους μεγάλους κλέφτες πολλές φορές δεν τους κλείνουν ούτε μία φορά στη φυλακή, ενώ αυτόν τον δόλιο τον φυλάκισαν για την ίδια κλοπή δύο φορές και για άλλες κλοπές τον φυλάκισαν άδικα, μέχρι να βρουν τον πραγματικό κλέφτη! Την χαρά όμως που είχε αυτός δεν την είχαν όλοι οι κάτοικοι της πόλης. Τριάντα χιλιάδες χαρές δεν συμπλήρωναν την δική του χαρά.Γι’ αυτό λέω ότι ένας πνευματικός άνθρωπος δεν έχει θλίψεις. Όταν η αγάπη αυξηθεί και καεί η καρδιά από τον θείο έρωτα, δεν μπορεί να σταθεί πλέον η θλίψη. Η μεγάλη αγάπη προς τον Χριστό υπερνικά τους πόνους και τις ταλαιπωρίες που του προξενούν οι άνθρωποι.

[1]«Ενοικιοστάσιο»: Νομική διάταξη σύμφωνα με την οποία οι ενοικιαστές στέγης για κατοικία η επαγγελματική δραστηριότητα έχουν το δικαίωμα να παρατείνουν την διαμονή τους και μετά την λήξη της μισθώσεως.

Ορθόδοξη ομάδα δογματικής έρευνας
http://anavaseis.blogspot.com

Η ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΔΑΣΚΑΛΑΣ ΧΑΡΑΣ ΧΡΥΣΟΠΟΥΛΟΥ ...ΒΙΝΤΕΟ!!

Η ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΔΑΣΚΑΛΑΣ ΧΑΡΑΣ ΧΡΥΣΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ Η ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΙΣ 14/04/2010







Toῦ Μακρακισμοῦ τό... ἀνάγνωσμα




 Από σχόλιο στο facebook,λίγο εμπλουτισμένο, πού δεν στρέφεται εναντίον κανενός προσώπου μεν, εκφράζει όμως ολόκληρη την αγωνία και αγανάκτηση ενός ασήμαντου , μα τίμιου παπά:

Πατέρες μου, Χριστός ανέστη.
Στην Εκκλησία μας δεν υφίσταται θέμα ιερής γλώσσας, αλλά μόνο γλώσσας ενδεδειγμένης θεολογικά, της ευαγγελικής γλώσσας. Ξέρετε οι λατίνοι τί τεράστια λάθη θεολογικά έκαμαν γιατί δεν διέθεταν την γνώση της ελληνικής; Ακόμα και το filioque από ένα... μεταφρασμένο απαρέμφατο με διπλή σημασία ξεκίνησε.

Η γλώσσα δεν πρέπει να αλλάξει λόγω ιερότητας, αλλά δεν πρέπει να αλλάξει:
1. Γιατί κανείς δεν έχει το προνόμιο να καινοτομεί( μα κανείς)

2. Προωθείται ακουσίως η νοησιαρχία στο πνέυμα, το κλίμα και την αντίληψη.... (βέβαια το σαρακι υφίσταται και αλλού και προ πολλού...)

3. Διαφαίνεται σε κάποια πρόσωπα κάποιος περίεργος πατερναλισμός , που αν μη τί άλλο είναι αντορθόδοξος και αντιπατερικός και αντισυνοδικός και αντί... και αντί... Δηλ. 'όποιος αποκτά καμιά δεκαριά "πνευματικοπαίδια" καβαλά το καλάμι και η παράστασις ξεκινά...

4. Δεν υπάρχουν ορθές μεταφράσεις και όσες καλύτερες δυνατές υπάρχουν είναι σε στρυφνή και αποστειρωμένη καθαρεύουσα. Υπάρχουν και οι σπαραχτικές μεταφράσεις, που κάνουν τον Ρωμανό τον ... Μελωδό να ερυθριά...

5.Προωθούνται μακρακιστικές νοοτροπίες και οι εκκλησίες θα γίνουν σταδιακά clubs διανοητών και κουακέρων(Φυσικά, αυτό δεν ταράζει κάποιους, γιατί νομίζουν πώς αυτό είναι εκκλησία και ορθοδοξία).

6. Θα πρέπει να ξεχάσουμε τους ιερείς και τον ρόλο τους. Όταν χαθεί η ιεροπρέπεια και η περιρέουσα ατμόσφαιρα θα τελούμε τις ακολουθίες σε σπίτια και υπερώα. Και μήπως σήμερα δεν γίνεται αυτό, από ορισμένους "υπερχριστιανούς"; Παρακλησούλες και κηρυγματάκια από ανθρώπους πού δεν έχουν εκκλησιαστική υπόσταση και ευθύνη! Ιερείς και συλλειτουργοι ετοιμάστε τα κολλάρα. Οι... Γερμανοί ξανάρχονται... Ε, όσο για τους γέροντες και μοναχούς θα τους βάλουμε στην προθήκη κάποιου μουσείου μέχρι να ξανακαλύψουμε την ... ορθοδοξία.

7. Και το πιο σημαντικό: Δεν το θέλει ο λαός βρε παιδιά και ιδιαίτερα οι νέοι. Στην αρχή ενθουσιάζονται και μετά ξενίζονται. Και όσοι το θέλουν απλά βρίσκουν μια εύκολη πρόφαση για να μην παρακολουθούν την λειτουργία. Την ... έριξα έτσι απ'όξω απόξω σε πιστούς όλων των ... βαθμίδων και ... αποχρώσεων, χωρίς να πάρω θέση σαφή και πέσαν να με κατασπαράξουνε οι ανθρώποι! Ακόμα και ένας άθεος, είχε να κάμει με την ζουρλαμάρα μας να πειράξουμε τα όμορφα τροπάρια. Ο λαός αποφασίζει!Αρχιερείς και ιερείς είμαστε ΔΙΑΚΟΝΟΙ. Βγείτε από τα κάδρα σας και αφουγκραστείτε τον λαό, γιατί εκείνος είναι το... αφεντικό.

Και στο κάτω-κάτω εμείς οι ιερείς έχουμε... ευθύνη απέναντι στον λαό(Αυτό είναι κακία, αλλά δεν κρατήθηκα να μη την γράψω).

Συγγνώμη, πού τα λέω έτσι αλλά φοβάμαι και αγωνιώ ειλικρινά. Γενικά, έχω πολύ "μοντέρνες" αντιλήψεις, αλλά ορισμένα πράγματα... είναι ... αλλιώς...πολύ αλλιώς...

Κυρ-Αλέξανδρε ξύπνα και πάρε την μαγκούρα...
Άγιοι Κολλυβάδες προστατέψτε μας!

Νικοπόλεως Μελέτιος ῎Έχω εὐθύνη ἔναντι τῶν πιστῶν» γι᾿ αὐτό τελῶ τή Θεία Λειτουργία στή Δημοτική!

  

Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Αντωνιάδου - Το Βήμα 12:18
 Σχόλιο τοῦ klision: Γιά ἄλλη μιά φορά ἡ Δημοσιογράφος κ. Μαρία ᾿Αντωνιάδη ΜΕΡΟΛΗΠΤΕΙ καί πάει τήν εἴδηση ἐκεῖ πού θέλει. Αὐτή ἡ κυρία, ὅπως καί οἱ ὑπεύθυνοι τῶν ἰστοσελίδων romfea.gr & amen.gr, μέχρι στιγμῆς παίζουν τό ρόλο τοῦ Μουγκοθόδωρου καί δέν λένε κίχ γιά τήν σημαντική ἡμερίδα πού διοργανώνει μεθαύριο Σάββατο 17-04-2010 ὁ ῾Ιερός Ναός ῾Αγίας Παρασκευῆς ᾿Αττικῆς μέ τό ἐπίκαιρο θέμα: Γλῶσσα καί λατρεία. Νοησιαρχία ἤ μέθεξις; Κι ἐμεῖς εὐλόγως ἀναρωτιόμαστε: ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΜΟΥΓΚΑ;

«Έχω ευθύνη έναντι των πιστών». Αυτή ήταν η απάντηση του Μητροπολίτη Νικοπόλεως κ. Μελετίου στον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο και στα 12 μέλη της Ιεράς Συνόδου ενώπιον των οποίων κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις για το γεγονός ότι τελεί τη Θεία Λειτουργία στη νέα ελληνική γλώσσα.
Παρά το γεγονός ότι ο κ. Μελέτιος είχε τη στήριξη των Μητροπολιτών Δημητριάδος κ. Ιγνατίου και Φθιώτιδος κ. Νικολάου, υπό την πίεση των συντηρητικών, όπως χαρακτηρίζονται, κύκλων, η Ιερά Σύνοδος με ανακοινωθέν της δηλώνει ότι «εμμένει στην παράδοση του γλωσσικού ιδιώματος του παραδεδομένου τρόπου τελέσεως της Θείας Λειτουργίας και των Ιερών Μυστηρίων. Οιαδήποτε μετάφραση λειτουργικών κειμένων μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην ενότητα της Εκκλησίας».
Καλεί επίσης τους ιεράρχες που επιθυμούν να τελούν τη λειτουργία στα νέα ελληνικά να το πράττουν μόνον για ειδικούς λόγους και έπειτα από σχετική άδειά της.
Επί δύο και πλέον ώρες ο Μητροπολίτης Νικοπόλεως εξηγούσε στα μέλη της Ιεράς Συνόδου τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση. «Κάνω το καθήκον μου» είπε και πρόσθεσε: «Εχω ευθύνη έναντι των πιστών οι οποίοι δεν καταλαβαίνουν τη Θεία Λειτουργία». Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, κάλεσε τους ιεράρχες να του πουν ποιοι ιεροί Κανόνες απαγορεύουν τη μετάφρασή της.

Υπέρ των θέσεων του Μητροπολίτη Νικοπόλεως τάχθηκε ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Νικόλαος, ο οποίος δήλωσε ότι «πολλοί νέοι δεν προσέρχονται στη Λειτουργία επειδή δεν καταλαβαίνουν τη γλώσσα».
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε με τις δηλώσεις του και ο Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος επισήμανε το γεγονός ότι «κανένας από τους πιστούς της Μητρόπολης Νικοπόλεως και Πρεβέζης δεν διαμαρτυρήθηκε για την προσπάθεια του ποιμενάρχη τους.


Πηγή: http://www.romfea.gr