"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

῎Ερχεται ἡ ἠλεκτρονική κάρτα ἀποδείξεων. Φορολογικός «χαφιές» γιά ὅλους!

Πρώτο Θέμα
23/01/2011  21:00

http://img.protothema.gr/5AFA55ED33AEA1451AA1191F0B910387.jpg
Ενεργοποιούνται όλα τα όπλα που έχει στη φαρέτρα του το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για την πάταξη της φοροδιαφυγής, με στόχο να εισπραχθεί στην επόμενη 2ετία το θηριώδες ποσό των 12 δισ. ευρώ που προβλέπεται από το μνημόνιο. 

Οπως πληροφορείται το «ΘΕΜΑ», ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντινου την προηγούμενη εβδομάδα έδωσε εντολή να περιλαμβάνονται στο φορολογικό νομοσχέδιο που ετοιμάζεται δύο ιδιαίτερα σημαντικές διατάξεις:

  • Η άμεση καθιέρωση φορομπλόκου σε καταστήματα, κλινικές, νοσοκομεία και ιδιώτες (όπως για παράδειγμα οι γιατροί), με την καθιέρωση της φοροκάρτας. Θα πρόκειται για μια κάρτα στο μέγεθος της πιστωτικής, την οποία θα εφοδιαστούν όλοι οι πολίτες και με την οποία θα πραγματοποιούν (προαιρετικά στην αρχή) τις συναλλαγές τους. Στην παγίδα της φοροκάρτας εκτιμάται ότι θα πέσουν όλες οι επιχειρήσεις αλλά και κάποιοι ιδιώτες, καθώς με τη χρήση της θα ενημερώνεται άμεσα το υπουργείο Οικονομικών για τον τζίρο και τον ΦΠΑ που πρέπει να πληρώσουν. Ταυτόχρονα όμως θα ελέγχονται άμεσα και οι δαπάνες ενός φορολογουμένου.
  • Η άμεση απόλυση των επίορκων εφοριακών και των υπαλλήλων του ΣΔΟΕ μέσα σε διάστημα ενός έως τριών μηνών αντί τεσσάρων, πέντε ετών που ίσχυε έως τώρα. Μάλιστα, θα δημιουργηθεί ένα νέο σώμα που θα εκδικάζει τις υποθέσεις χρηματισμού αντί των σημερινών υπηρεσιακών συμβουλίων προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα μεγάλων καθυστερήσεων στις απολύσεις των υπαλλήλων που συλλαμβάνονται να χρηματίζονται. «Φαινόμενα όπως αυτό με την εφοριακό που συνελήφθη το 2007 με σημαδεμένα χαρτονομίσματα στην τσέπη της και απολύθηκε το 2010 ενώ παράλληλα ελάμβανε και τον μισθό της δεν πρόκειται να ανεχτούμε. Αυτά τελείωσαν», έλεγε στο «ΘΕΜΑ» κορυφαία πηγή του υπουργείου Οικονομικών.

Εκπτωση φόρου σε όσους τη χρησιμοποιούν

Οσον αφορά τώρα στη φοροκάρτα η οποία θα κάνει πρεμιέρα στις αρχές Μαρτίου, ενώ από το 2012 θα είναι υποχρεωτική για όλους, σκοπός είναι να δοθεί τέλος στο «χαρτοβασίλειο» των αποδείξεων που λαμβάνουν οι φορολογούμενοι με τις αγορές που θα κάνουν, ενώ η χρήση της θα οδηγεί σε µπόνους έκπτωσης φόρου.

Η χρήση της έχει δύο βασικά πλεονεκτήματα για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Το πρώτο είναι ότι θα δοθεί η δυνατότητα στο υπουργείο Οικονομικών να έχει άμεση εικόνα του τζίρου των επιχειρήσεων και του ΦΠΑ τον οποίο θα πρέπει να αποδώσουν. Το δεύτερο είναι ότι θα ελέγχεται άμεσα και ο φορολογούμενος για τις δαπάνες που κάνει σε καθημερινή βάση.

Ετσι, εάν κάποιος δηλώνει για παράδειγμα 20.000 ευρώ αλλά κάνει αγορές ύψους 15.000 στο α’ εξάμηνο του έτους, θα ελέγχεται για τα περαιτέρω.

Φοροκαρτα
Πώς θα λειτουργεί και από πού θα την προμηθευόμαστε

Στην µπροστινή όψη η φοροκάρτα θα φέρει το λογότυπο του υπουργείου Οικονοµικών και της τράπεζας που την εκδίδει, αλλά και έναν κωδικό µε 19 ψηφία. Στην πίσω όψη θα υπάρχει µια µαγνητική ταινία όπου θα αποτυπώνονται «κρυφά» το ονοματεπώνυμο και το ΑΦΜ του κατόχου. Τα στοιχεία όμως δεν θα αναγράφονται. Για την προµήθεια και την ενεργοποίησή της οι καταναλωτές θα κάνουν τρία απλά βήµατα:

1. Προµήθεια
Θα γίνεται μέσω οποιασδήποτε τράπεζας δωρεάν. Μάλιστα, οι τράπεζες επεξεργάζονται κίνητρα ανάλογα µε αυτά των πιστωτικών καρτών (π.χ. συλλογή πόντων για εκπτώσεις και δώρα) προκειµένου να δελεάσουν τους καταναλωτές να επιλέξουν την έκδοση της φοροκάρτας τους από το δικό τους δίκτυο.
 
2. Ενεργοποίηση
Προκειµένου να χρησιµοποιηθεί η κάρτα θα πρέπει να γίνει αντιστοίχισή της µε τον Αριθµό Φορολογικού Μητρώου του φορολογουµένου, ώστε το υπουργείο Οικονοµικών να ξέρει σε ποιον κάτοχο αντιστοιχεί, για να µπορεί στη συνέχεια να συνδέσει την αξία των αποδείξεων που έχουν καταγραφεί µε το αφορολόγητο. Η ενεργοποίηση θα µπορεί να γίνει µε δύο εναλλακτικές αλλά και µε τη βοήθεια των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών. Ο φορολογούµενους, αν είναι χρήστης των υπηρεσιών Taxisnet, µπαίνει στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ και µε τους προσωπικούς του αριθµούς, σε ειδική εφαρµογή που θα δηµιουργηθεί, ταυτίζει την κάρτα µε τον ΑΦΜ του. Εναλλακτικά θα πρέπει να αποστείλει µέσω SMS από το κινητό του τηλέφωνο τόσο τον 19ψήφιο κωδικό της κάρτας όσο και τον ΑΦΜ του σε ειδικό πενταψήφιο αριθµό που θα ανακοινωθεί.

3. Χρήση
Η φοροκάρτα είναι έτοιµη για χρήση. Με κάθε συναλλαγή, είτε µε µετρητά είτε µε τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, οι φορολογούµενοι απλώς θα δίνουν στους καταστηµατάρχες την κάρτα τους για να την περάσουν από τα µηχανήµατα POS που χρησιµοποιούνται και σήµερα για τις πιστωτικές κάρτες. Με το πέρασµα αυτό η συναλλαγή θα καταγράφεται από τις τράπεζες οι οποίες επί της ουσίας θα έχουν µε τον τρόπο αυτό καλύτερη ενηµέρωση για τον τζίρο των επιχειρήσεων µε τις οποίες συνεργάζονται, αλλά δεν θα έχουν καµία πληροφορία για τον φορολογούµενο που έκανε τη συναλλαγή. Θα βλέπουν ότι σε µια συγκεκριµένη ηµεροµηνία ο χρήστης µε αριθµό κάρτας Χ αγόρασε, για παράδειγµα, ένα προϊόν αξίας 50 ευρώ από τη συγκεκριµένη επιχείρηση. Στο τέλος κάθε µήνα οι τράπεζες θα δίνουν µια αναλυτική κατάσταση συναλλαγών στη ΓΓΠΣ, η οποία αφενός θα περνά τις αποδείξεις στον «λογαριασµό» αφορολογήτου του κάθε φορολογουµένου και, αφετέρου, θα µπορεί να έχει άµεση εικόνα για τον τζίρο των επιτηδευµατιών και τον ΦΠΑ που οφείλουν.
 
 

῾Η ἡγεσία τοῦ ἑβραϊκοῦ λόμπι στήν ῾Ελλάδα...


Προωθείται στρατηγική συμμαχία με σημαντικά διπλωματικά και οικονομικά οφέλη

 Του Αθανασιου Eλλις


Χαρακτηριστικά στρατηγικής συμμαχίας, με ισχυρά ερείσματα και στις ΗΠΑ, αποκτά η ταχεία προσέγγιση της Ελλάδας με το εβραϊκό στοιχείο. Μετά την εμβάθυνση της συνεργασίας με το κράτος του Ισραήλ τους τελευταίους μήνες, που περιελάμβανε εκατέρωθεν επισκέψεις των δύο πρωθυπουργών τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, και συνεχίζεται με τη σύσταση κοινού Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο θα συγκληθεί για πρώτη φορά τον Απρίλιο, το εγχείρημα συμπληρώνεται από τη νέα σχέση που οικοδομούν η Ελλάδα και η ελληνοαμερικανική κοινότητα με το πανίσχυρο εβραϊκό λόμπι της Αμερικής.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η πρώτη επίσκεψη στην Ελλάδα της ηγεσίας της «Συνόδου των Προέδρων των σημαντικότερων Αμερικανοεβραϊκών Οργανώσεων» (Conference or Presidents of major AmericaJewish Organizations), στην οποία εκπροσωπούνται 52 οργανώσεις. Η επίσκεψη θα λάβει χώρα τη δεύτερη εβδομάδα του Φεβρουαρίου, μετά από πρόσκληση που απηύθυνε στους ηγέτες του εβραϊκού λόμπι ο κ. Γ. Παπανδρέου, σε συνάντηση που είχαν τον Σεπτέμβριο, στη Νέα Υόρκη, στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών. Ο κ. Παπανδρέου διατηρεί εδώ και πολλά χρόνια διαύλους επικοινωνίας με την εβραϊκή κοινότητα της Αμερικής και συναντάται συχνά με κορυφαία στελέχη της, κάθε φορά που βρίσκεται στις ΗΠΑ.
Στον Λευκό ΟίκοΜε τη δυναμική που έχουν αποκτήσει οι ελληνοϊσραηλινές σχέσεις, σε απρόσμενα σύντομο χρονικό διάστημα, είναι πολύ πιθανό οι επαφές του πρωθυπουργού με το εβραϊκό λόμπι να συνεχισθούν και κατά την επόμενη επίσκεψή του στην αμερικανική πρωτεύουσα, η οποία πιθανώς να λάβει χώρα τον Μάρτιο, ώστε να συμπέσει με τον εορτασμό από τον Λευκό Οίκο της ημέρας της ελληνικής ανεξαρτησίας.
Η πενθήμερη επίσκεψη της ηγεσίας του εβραϊκού λόμπι θα αρχίσει στη Θεσσαλονίκη στις 8 και 9 Φεβρουαρίου, όπου θα έχει επαφές με τοπικούς παράγοντες και την εβραϊκή κοινότητα της πόλης, και θα συνεχισθεί στην Αθήνα, από τις 10 έως τις 12 του μηνός. Θα υπάρξουν συναντήσεις με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον πρωθυπουργό, τον πρόεδρο της Βουλής, τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τους υπουργούς Εξωτερικών, Εθνικής Αμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Επενδύσεων, αλλά και με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Εν συνεχεία, στις 13 Φεβρουαρίου, η ηγεσία της Συνόδου θα μεταβεί στο Ισραήλ για την ετήσια συνάντησή της με την πολιτική και επιχειρηματική ηγεσία της χώρας.
Η ελληνική πλευρά διαμηνύει ότι η σύσφιγξη των σχέσεων με το Ισραήλ δεν θα αλλοιώσει τους παραδοσιακούς δεσμούς με τον μουσουλμανικό κόσμο. Αντιθέτως, η οικοδόμηση σχέσης εμπιστοσύνης με το εβραϊκό κράτος θα επιτρέψει στην Αθήνα να διαδραματίσει τον ρόλο που της αναλογεί στη Μέση Ανατολή.
Ταυτόχρονα, ο σωστός χειρισμός των επόμενων βημάτων από την ελληνική κυβέρνηση, αλλά και την κοινωνία γενικότερα, θα επιτρέψει στην Ελλάδα να αξιοποιήσει την παρεμβατικότητα της εβραϊκής κοινότητας, όχι μόνο στα κέντρα πολιτικής εξουσίας των ΗΠΑ, αλλά και σε ευρύ φάσμα οικονομικών δραστηριοτήτων, καθώς στην ηγεσία μεγάλων επιχειρήσεων, χρηματοπιστωτικών κολοσσών, ακόμη και οίκων αξιολόγησης, συναντά κανείς πολλές προσωπικότητες εβραϊκής καταγωγής.
Για αυξημένο γεωπολιτικό βάρος της Ελλάδας έκαναν λόγο ο πρόεδρος της συνόδου, Αλαν Σόλοου και ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος, Μάλκομ Χένλαϊν, υπογραμμίζοντας ότι «η σημερινή ελληνική κυβέρνηση έχει προωθήσει σημαντικά τη σχέση με το Ισραήλ». Εσπευσαν, επίσης, να επισημάνουν την πρόσφατη ανταλλαγή πολλών επισκέψεων και τη συνεργασία που αναπτύσσεται σε ένα ευρύ φάσμα τομέων. «Η επίσκεψη των ηγετών της αμερικανοεβραϊκής κοινότητας θα υπογραμμίσει τη σημασία αυτών των σχέσεων και θα βοηθήσει στη δημιουργία μεγαλύτερης κατανόησης και συνεργασίας. Θα προωθήσει επίσης διπλωματική και οικονομική συνεργασία».
Οι επαφές με το εβραϊκό λόμπι θα λάβουν χώρα λίγες μόλις ημέρες μετά την επίσκεψη που σχεδιάζει να πραγματοποιήσει στην Ελλάδα η Χίλαρι Κλίντον, και ενώ οι ΗΠΑ στηρίζουν τη νέα σχέση που εγκαινίασαν οι κ. Παπανδρέου και Νετανιάχου, και ταυτόχρονα βρίσκεται υπό διερεύνηση το ενδεχόμενο ενεργειακής συνεργασίας.

Καθημερινή Κυριακῆς 23-01-2011

῾Ο ῾Ιερέας τῆς Σπιναλόγκας



ΙερεαςΤο τελευταίο διάστημα γίνεται πολύς λόγος για το νησί της Σπιναλόγκα, με αφορμή το βιβλίο με τίτλο «Το νησί», της αγγλίδαςVictoria Hislop, το οποίο έγινε σήριαλ στην ελληνική τηλεόραση.
Ένα από τα ιστορικά στοιχεία που πληροφορούμαστε είναι ότι οι χανσενικοί που κατοικούσαν στη Σπιναλόγκα ήταν οργισμένοι με τον Θεό, για το λόγο ότι η ασθένειά τους ήταν μια μεγάλη και αφόρητη δοκιμασία. Ένας Γεραπετρίτης παπάς τόλμησε να τους επισκεφθεί κάποτε και να λειτουργήσει στον Άγιο Παντελεήμονα, που υπήρχε και ρήμαζε στο νησί, συντροφιά με τους νέους του κατοίκους. Λένε πως στην πρώτη Θ. Λειτουργία δεν πάτησε ψυχή.
Οι λεπροί άκουγαν πεισμωμένοι από τα κελιά τους την ψαλμωδία, κι άλλοτε την σκέπαζαν με τα βογκητά τους κι άλλοτε με τις κατάρες τους. Ο ιερέας όμως ξαναπήγε. Στην δεύτερη τούτη επίσκεψη ένας από τους ασθενείς πρόβαλε θαρρετά στο κατώφλι του ναού.
- Παπά, θα κάτσω στην Λειτουργία σου μ' έναν όρο όμως. Στο τέλος θα με κοινωνήσεις. Κι αν ο Θεός σου είναι τόσο παντοδύναμος, εσύ μετά θα κάμεις την κατάλυση και δεν θα φοβηθείς τη λέπρα μου. 
Ο ιερέας έγνευσε συγκαταβατικά. Στα κοντινά κελιά ακούστηκε η κουβέντα κι άρχισαν να μαζεύονται διάφοροι στο πλάι του ναού, εκεί που ήταν ένα μικρό χάλασμα, με λιγοστή θέα στο ιερό. Παραμόνευσαν οι χανσενικοί στο τέλος της Λειτουργίας κι είδαν τον παπά δακρυσμένο και γονατιστό στην Ιερή Πρόθεση να κάνει την κατάλυση.
Πέρασε μήνας. Οι χανσενικοί τον περίμεναν. Πίστευαν πως θα ’ρθει τούτη τη φορά ως ασθενής κι όχι ως ιερέας. Όμως ο παπάς επέστρεψε υγιής και ροδαλός κι άρχισε με ηθικό αναπτερωμένο να χτυπά την καμπάνα του παλιού ναΐσκου.
Έκτοτε και για δέκα τουλάχιστον χρόνια η Σπιναλόγκα είχε τον ιερέα της. Οι χανσενικοί αναστύλωσαν μόνοι τους της εκκλησία και συνάμα αναστύλωσαν και την πίστη τους. Κοινωνούσαν τακτικά και πάντα κρυφοκοίταζαν τον παπά τους την ώρα της κατάλυσης, για να βεβαιωθούν πως το "θαύμα της Σπιναλόγκα" συνέβαινε ξανά και ξανά.
To 1957, με την ανακάλυψη των αντιβιοτικών και την ίαση των λεπρών, το λεπροκομείο έκλεισε και το νησί ερημώθηκε. Μόνο ο ιερέας έμεινε στο νησί ως το 1962, για να μνημονεύει τους λεπρούς μέχρι 5 χρόνια μετά το θάνατό τους.
Ιδού, λοιπόν, ένας σύγχρονος αθόρυβος ήρωας, που δεν τιμήθηκε για το έργο του από κανέναν, και που -αν προσέξατε- δεν παραθέσαμε το όνομά του γιατί απλά δεν το γνωρίζουμε! Όσο κι αν έψαξα δεν μπόρεσα να το βρω. Το γνωρίζει όμως -σίγουρα- ο Θεός! Κι αυτό μας αρκεί!
  Πηγή:http://www.faneromenihol.gr

ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΟ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ. Γράφει ὁ μοναχὸς Μωυσῆς, Ἁγιορείτης




.       Τὸν Μακρυγιάννη θὰ πρέπει κανεὶς νὰ τὸν μελετάει δίχως ἔγχρωμα γυαλιά. Συνήθως κάποιοι φοροῦν γυαλιὰ χρώματος τῆς ἀρεσκείας τους ἢ τῆς ἰδεολογίας καὶ ἔχουν ἀπὸ πρὶν τὴ μελέτη ἀποφασίσει τί θὰ γράψουν. Ἔτσι ἔχουμε πολλὲς καὶ ἀντιφατικὲς ἀπόψεις γιὰ τὴ ζωὴ καὶ τὸ ἔργο τοῦ ἡρωικοῦ καὶ εὐλαβέστατου Μακρυγιάννη, ποὺ ἦταν ἀπὸ τὰ μέρη τὰ δικά μας, ἀφοῦ ὁ παππούς μου, ὁ πατέρας τοῦ πατέρα μου, τελώνης Κωνσταντῖνος Μαυρίκης, ἦταν ἀπὸ τὴ Δεσφίνα Φωκίδος.
.       Χρησιμοποιεῖται καὶ κακοπαθεῖ ὁ Μακρυγιάννης ἀπὸ διάφορους, ἀκόμη καὶ πολλὰ χρόνια μετὰ τὸν θάνατό του. Θέλουν νὰ βγάλουν τὰ προετοιμασμένα συμπεράσματά τους καὶ χρησιμοποιοῦν ψυχολογία, ἱστορία, πολιτική, θεολογία, φιλολογία γιὰ νὰ καταλήξουν ἐκεῖ ποὺ θέλουν. Ὅπως λέει ὁ σεβαστὸς καὶ ἀγαπητὸς π. Γεώργιος Μεταλληνός, “γι’ αὐτὸ προκύπτει ὁ Μακρυγιάννης τῶν συντηρητικῶν, ὁ Μακρυγιάννης τῶν προοδευτικῶν καὶ ἐνίοτε ἕνας ‘τρελὸς’ Μακρυγιάννης, ὅλων ἐκείνων ποὺ θέλουν νὰ ἀπαλλαγοῦν ἀπὸ τὴν ἐνοχλητικὴ ‘θρησκοληψία’ του”.
.       Ὁ Μακρυγιάννης ἦταν αὐτὸς ποὺ ἦταν. Πάντοτε γνήσιος, ντόμπρος, ἀληθινός, δίκαιος καὶ γενναῖος. Δὲν ὑποκρινόταν, δὲν μασοῦσε τὰ λόγια του, δὲν ἔλεγε μισὲς ἀλήθειες. Εἶχε πάντοτε ἕνα ἑνιαῖο ἦθος καὶ ὕφος χαρακτηριστικό. Μπορεῖ νά ’κανε λάθη, ὅμως δὲν ἦταν κακοπροαίρετα. Νὰ ἦταν λάθος ἐκτιμήσεις, ἀστοχίες, κακὴ πληροφόρηση, ἔλλειψη γνώσης, ὅμως δὲν ἔκανε διαστρεβλωτικὲς κινήσεις σκόπιμες ἢ παρανοήσεις γιὰ τὸ ἴδιον συμφέρον. Δὲν κάνουμε ἐξωραϊσμό του καὶ δὲν τὸν ἁγιοποιοῦμε.
.        Ὁ Μακρυγιάννης εἶναι σταθερὰ καὶ ἀκλόνητα τοποθετημένος στὸ ἅρμα τῆς παραδόσεώς μας. Ἡ πίστη του, μπορεῖ νά ’χει κάποιες ὑπερβολές, ἀλλὰ εἶναι τίμια, ἐγκάρδια, ὁλοσχερής. Ἡ μεγάλη του ἀγάπη γιὰ τὴν πατρίδα, τὴν Ἑλλάδα, τὸ Γένος, τὴ Ρωμιοσύνη, τὴν Ὀρθοδοξία ἦταν πάντα μαζί, ἀδιάσπαστα, ἀδιαχώριστα, ὑψηλά. Σήμερα ὁ προοδευτισμὸς δὲν τὰ ἀκούει πολὺ εὐχάριστα αὐτά, ἐνοχλεῖται, κουμπώνεται, εἶναι ἐπιφυλακτικός. Ὅμως γενιὲς ἀνθρώπων ἔζησαν μὲ αὐτὲς τὶς βάσεις καὶ μὲ λιγότερο ἄγχος. Ἀποτελοῦσαν τὴν ὑπόσταση τοῦ Ἕλληνα. Ὁ Νεοέλληνας μεριμνᾶ καὶ τυρβάζει περὶ πολλά, ἀποκόπτεται ἀπὸ τὶς ρίζες του, ξεθεμελιώνει τὸν οἶκο του, ἀποϊεροποιεῖ τὴ ζωή. Ὁ Μακρυγιάννης εἶχε στὴν καρδιὰ τοῦ τὴν Ὀρθοδοξία καὶ τὴν Ἑλλάδα.
.      Γιὰ τὸν Μακρυγιάννη ἀλλὰ καὶ γιὰ τὸν κάθε πιστὸ Ἕλληνα ὀρθόδοξο εἶναι ἡ πίστη τῶν Ἀποστόλων, τῶν ἁγίων Πατέρων, τῶν Μαρτύρων, τῶν ὁσίων, τῶν ἀσκητῶν, τῶν ἀγωνιζομένων γιὰ τὴ θέωση. Οἱ ἐνορίες, τὰ μοναστήρια, τὰ καντήλια, οἱ εἰκόνες, τὰ θυμιάματα, τὰ κεριά, οἱ μετάνοιες, οἱ νηστεῖες, οἱ ἀγρυπνίες, οἱ δεήσεις, ἡ μυστηριακὴ ζωή.
.        Ὁ Μακρυγιάννης ὡς πιστὸ τέκνο τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας εἶναι ὑπὲρ τῆς ἀνεξιθρησκίας. Κανεὶς ἄνθρωπος δὲν μπορεῖ νὰ βιασθεῖ νὰ μὴν πιστεύει αὐτὸ ποὺ ἐπιθυμεῖ. Γιὰ τὴ θέση αὐτὴ κάποιοι ὑπερορθόδοξοι, σκληροπυρηνικοί, φανατικοί, σκανδαλιζόμενοι εὐσεβιστές, ἐνοχλοῦνται καὶ ἀπορρίπτουν τὸν βαθιὰ θρησκευάμενο Μακρυγιάννη. Ἀπὸ τὴ θέση του αὐτή, ὅπως βεβαίως καὶ ἄλλες, μποροῦμε νὰ ποῦμε ὅτι δὲν εἶναι ἀκραῖος καὶ θρησκόληπτος. Ἡ θρησκοληψία εἶναι νόσημα σοβαρὸ καὶ θέλει προσεκτικὴ ἐκτομή. Ὁ Μακρυγιάννης μπορεῖ νὰ μὴν τὸ καταλάβαινε ὁ ἴδιος, θεολογοῦσε ὀρθόδοξα πιστεύοντας στὴν ἱερότητα καὶ μοναδικότητα τοῦ ἀνεπανάληπτου ἀνθρωπίνου προσώπου καθὼς καὶ στὴ θεόσδοτη ἐλεύθερη βούληση. Δὲν δεχόταν τὴν Ὀρθοδοξία ὡς ἰδεολόγημα, ἀλλὰ ὡς ἐλεύθερη καὶ ἀβίαστη ἐπιλογὴ τέλεια ἐλεύθερων ἀνθρώπων. Ὁ Χριστὸς δὲν πίεσε ποτὲ κανέναν νὰ τὸν ἀκολουθήσει. Ὅλο τὸ Εὐαγγέλιο εἶναι μία εὐγενικὴ πρόσκληση.
.          Ὁ Μακρυγιάννης ὅμως ἦταν σκληρὸς στοὺς συμπατριῶτες του, ποὺ ἀφήνουν τὴν Ὀρθοδοξία καὶ ἀκολουθοῦν εὔκολα τὸν πρῶτο αἱρετικό. Μάλιστα φθάνει νὰ τοὺς θεωρεῖ κι ἐχθρούς τοῦ Γένους. Πίστευε πὼς ἡ Ἑλλάδα συμπορεύτηκε μὲ τὴν Ὀρθοδοξία καὶ εἶχε ἀπὸ αὐτὴ τὴν ἀγαπητικὴ συμπόρευση σημαντικὰ ὀφέλη. Τὴν πολυαγαπημένη του πατρίδα τὴν ἤθελε ἐλεύθερη, ζωντανὴ καὶ δημιουργική, ὥστε νὰ ἀνεβαίνει τοὺς ὑψηλοὺς στόχους της, δημιουργώντας συνάμα φιλόκαλο πολιτισμό. Στὰ σπουδαῖα καὶ συγκινητικὰ πομνημονεύματά του φαίνεται καθαρὰ ἡ μεγάλη ἀγάπη του γιὰ τὴν Ἑλλάδα καὶ τὴν Ὀρθοδοξία. Τὴν Ἑλλάδα τὴ θέλει πρώτιστα ἐλεύθερη, δημοκρατική, δίκαιη, ἐνάρετη καὶ φιλόθεη. Εἶναι φιλόπατρις, φιλοδίκαιος, φιλόθεος, φιλάγιος, φιλάνθρωπος καὶ φιλάρετος. Εἶναι ἐπίσης ἀντιδυτικὸς καὶ ἀντιβασιλικός, γιατί ἡ Δύση ἔχει παράδοση ξένη ἀπὸ τὴ δική μας καὶ βασιλεῖς ποὺ δὲν εἶναι Ὀρθόδοξοι.
.          Κλαίει γιὰ τὸν ἄτεχνο πρώιμο ἐξευρωπαϊσμὸ τῆς δόλιας πατρίδος του. Χύνει δάκρυα γιὰ τὸν παρασυρμὸ τῶν συμπατριωτῶν του ἀπὸ ξένες ἐλπίδες. Εἶναι ὁ ἀτόφιος Χριστιανὸς τῆς γνήσιας λαϊκῆς εὐσέβειας. Τὰ ὁράματά του εἶναι τῆς φρόνησης καὶ τῆς παραφρόνησής του. Δείχνουν τὴν ψυχή του, τὴν ἀθωότητά του, τὴν ἁγνότητά του, τὴν καλοκαγαθία του, τὴ βαθιὰ πίστη του. Ἀγωνιᾶ γιὰ τὴν τύχη τῆς πατρίδος του, τῆς ἄκλαυτης Ρωμιοσύνης. Ὁ ἔνδοξος πατριώτης Ρουμελιώτης στρατηγὸς εἶναι ὁ γνήσιος Ρωμιὸς τῆς ἀγέρωχης Ρωμανίας, τοῦ ἀκαταμάχητου Ἑλληνισμοῦ, ἕνα τῶν λαμπρῶν καὶ ἐκλεκτῶν τέκνων του, ποὺ ἀξίζει νὰ τὸν θυμόμαστε στὶς δύσκολες ἡμέρες μας.
ΠΗΓΗ: ἐφημ. «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»
 πολυτονισμός κειμένου:http://christianvivliografia.wordpress.com