"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010

Λίαν πετυχημένος ὑπαινιγμός εὐφροσύνης ἀπό τόν Ναυπάκτου


«ΛΙΑΝ ΕΥΦΡΑΝΕ» Ο ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

Ἡ προχθεσινὴ θεολογικὴ ἀπάντηση τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου, ποὺ ἀναδημοσίευσε ἀπὸ προχθὲς καὶ ἡ «Χριστιαν. Βιβλιογραφία», ἀποτελεῖ μιὰ συμπυκνωμένη ἔκθεση βασικῶν ἀληθειῶν τῆς χριστιανικῆς Πίστεως καὶ ὀρθοδόξου Θεολογίας, ποὺ ὅμως μέσα στὴν παραζάλη τῆς μετανεωτερικότητος ἀμφισβητοῦνται καὶ δυστυχῶς μὲ σφοδρότητα. Ὅπως σημείωσε ἀναγνώστης τῆς «Χριστ. Βιβλιογρ.»  πρόκειται γιὰ μιὰ «ἀπὸ πάσης  ἀπόψεως έξαίρετη ἐργασία ἑνὸς σπουδαίου Ἱεράρχη καὶ ἑνὸς μεγάλου θεολόγου τῶν ἡμερῶν μας», ποὺ λίαν εὔφρανε τοὺς ὑγιαίνοντας ταῖς φρεσί.
Εὐκαιρίας δὲ δοθείσης ἀπὸ τὴν σημερινὴ ἑορτὴ τῆς ἁγ. Εὐφημίας ἂς ὑπογραμμισθεῖ πώς, παρὰ τὶς λυσσώδεις προσπάθειες πολλῶν νὰ παρασιωπηθεῖ αὐτὸ ἐπιμελῶς, πάντοτε τὴν ὀρθοδοξία θὰ δοκιμάζει ἡ κακοδοξία. Αὐτὰ τὰ δύο μεγέθη πάντα ὑπάρχουν, παρὰ τὶς μεθοδεύσεις μερικῶν θεολογικῶν κύκλων νὰ συσκοτισθοῦν τὰ πράγματα, νὰ δημιουργηθοῦν ψευδοκόσμοι  καὶ νὰ προβληθοῦν νέες ψεύτικες νεομεσσιανικὲς ἐλπίδες, ἰδέες καὶ θεότητες ! Ἡ κακοδοξία δὲν θεραπεύεται μὲ τὴν ἀδάπανη ἀγαπολογία ἀλλὰ μὲ τὴν Ἀλήθεια.
Πηγή http://christianvivliografia.wordpress.com/ 

Ἐπέτειος κοιμήσεως Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου


Ο ΓΕΡΩΝ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Τοῦ Αρχιμανδρίτου Γεωργίου
Καθηγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου τοῦ Ἁγίου Ὄρους
======================
Ὁ Γέρων Παΐσιος δέν ἔχει ἀνάγκη ἀπό τούς δικούς μας ἐπαίνους ἤ τήν δική μας παρουσίαση. Μέ τήν Χριστομίμητο αγάπη του ἀνέπαυσε τον Θεόν καί τους ανθρώπους και γι' αυτό πολύς είναι ό έπαινος του στην Εκκλησία του Θεού.
Είχε το σπάνιο χάρισμα να αναπαύει ανθρώπους κάθε κατηγορίας, κάθε μορφώσεως και κάθε πνευματικής καταστάσεως. Ενθυμούμαι την περίπτωση ενός ψυχίατρου - ψυχαναλυτού πού πέρασε από την Μονή μας μετά την συνάντηση του με τον Γέροντα. Όχι μόνο είχε αναπαυθεί, αλλά και μου είπε ότι όσα του είπε ό Γέροντας, ήταν ή τελευταία λέξη της ψυχιατρικής. Είναι γνωστό ότι ό π. Παΐσιος δεν διάβαζε αλλά βιβλία εκτός από το Ευαγγέλιο και τον Άββά Ισαάκ τον Σύρο.
Γιά νά ἀναπαύση μία ψυχή δεν ἐφείδετο χρόνου και κόπου. Κάποτε εἶχα την ἀπορία πῶς μπόρεσε να θεραπεύσει ένα νέο με σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα. Από σεβασμό δεν τον ερωτούσα. Μετά από χρόνια απήντησε στην απορία μου ως εξής: «Όταν κάποιος έχει ένα πρόβλημα, πρέπει να τον ακούς με προσοχή καί όση ώρα σου ομιλεί να μη δείξεις ότι κουράστηκες, γιατί τα έχασε όλα. Να, εγώ τον τάδε νέο μία ημέρα τον άκουγα ακίνητος επί εννέα ώρες. Γι' αυτό έπαθαν τα έντερα μου». Δεν ήταν ή μόνη περίπτωση πού ή θυσιαστική αγάπη του π. Παϊσίου θαυματούργησε.
Άλλη φορά, όταν τον ερώτησα για κάποιο δύσκολο πρόβλημα πού ως Πνευματικός συναντούσα στην εξομολόγηση, μου είπε: «Άκουσε πάτερ, όταν κάποιος γίνει Πνευματικός, πρέπει να αποφασίσει να πάει στην κόλαση γι' αυτούς πού εξομολογεί Αλλιώς να μη γίνεται Πνευματικός. Άλλ' εγώ σου λέγω ότι εκεί πού θα πάει στην κόλαση, θα την κάνη Παράδεισο γιατί θα έχη την αγάπη».
Φοβερός Λόγος, πού μόνο ένας θεοφόρος άνθρωπος θα μπορούσε να ειπεί. Είναι γνωστό ότι τα τελευταία τριάντα χρόνια ή Παναγία μας φρόντισε για την επάνδρωση του Αγίου Όρους. Ό π. Παΐσιος ανήκει στους Γέροντες εκείνους πού βοήθησαν πολλούς νέους να πάρουν την απόφαση να γίνουν μοναχοί. Και ακόμη βοήθησε πολλούς νέους μοναχούς να ριζώσουν στο Άγιον Όρος και να καρποφορήσουν. Τον νοιώθαμε συμπαραστάτη στον αγώνα μας για την διαποίμανση των νέων μοναχών μας, αλείπτη πολλών πού αγωνίζονταν κατά του διαβόλου, των παθών καί του κόσμου.
Συχνά ό Γέροντας συμβούλευε να έχουμε πνευματική αρχοντιά και φιλότιμο. Αυτές οι αρετές διέκριναν και τον ίδιο, όπως γνωρίζουν όσοι τον είχαν συναναστροφή. Κάποτε πού τον επεσκέφθην στο παλαιό του κελί του Τιμίου Σταυρού, όταν μετά την συνομιλία μας τον χαιρέτησα, με συνόδευε για αρκετό διάστημα. Μόλις του είπα ότι πρέπει να μη κοπιάζει και να επιστρέψει στο κελί του, με χαιρέτησε και αναχώρησε. Αν δεν του έλεγα να επιστρέψει, θα με συνόδευε ως το Αντιπροσωπεία μας στις Καρυές.
Θα πρέπει ακόμη να ειπώ ότι το προορατικό χάρισμα φανέρωνε σπάνια και ποτέ για επίδειξη αλλά για ωφέλεια των ψυχών. Σε νέο αδελφό πού τον επισκέφθει καί είχε λογισμό κατά του Ηγουμένου, ότι δεν του έκανε κοντό (κολόβιο), πριν ό αδελφός του ειπεί τον λογισμό του, ό Γέροντας του είπε: «Ευλογημένε, τι λογισμό έχεις ότι ό Γέροντας δεν σου κάνει κοντό;»
Παρηγορούσε τους νέους μοναχούς, όταν στεναχωριόντουσαν για κάποιες αδυναμίες τους, όπως την ζήλια, τις όποιες χαρακτήριζε ως παιδικά ελαττώματα. Φυσικά τους συμβούλευε ότι έπρεπε να ωριμάσουν καί να τα ξεπεράσουν.
Τον π. Παΐσιο χαρακτήριζε και ή πασών των αρετών ανωτέρα, ή διάκρισης. Βοηθούσε την κάθε ψυχή να ανακάλυψη την κλίση της καί την από Θεού κλίση της, για να εύρει την όντως ανάπαυση.
Ή αγάπη του αγκάλιαζε όλο τον κόσμο. Πολλούς ανθρώπους, καί μάλιστα νέους, βοήθησε να ζήσουν την χριστιανική ζωή στον κόσμο καί στην οικογενειακή ζωή.
Όταν συνομιλούσες με τον Γέροντα, είχες την αίσθηση ότι είσαι στην αγκαλιά του Θεού.
Θα πρέπει ακόμη να τονισθεί ότι ό π. Παΐσιος ήταν πολύ ευαίσθητος στα δογματικά ζητήματα. Κάποτε μου έγραψε: «Τα δόγματα δεν μπαίνουν στην ΕΟΚ». Ακολούθησε και στο σημείο αυτό την οδό όλων των Αγίων Πατέρων πού πίστευαν και ομολογούσαν ότι όχι μόνο ή αρετή αλλά και η ορθοδοξία της πίστεως χρειάζεται για να σωθεί ο άνθρωπος.
Την αγία του ζωή επεσφράγισε με τον άγιο θάνατο του. Εδέχθη την οδυνηρή ασθένεια του ως δώρων Θεού και εχαίρετο με την σκέψη ότι και οι εν τω κοσμώ Χριστιανοί, πού κατατρύχονται από την ίδια ασθένεια, θα παρηγορούνται μαθαίνοντας ότι καί οι μοναχοί πάσχουν από αυτήν. Είχε ξεπεράσει την φιλαυτία. Δεν εστενοχωρείτο για την ιδική του ασθένεια, αλλά και επί κλίνης οδυνηρός ευρισκόμενος εσκέπτετο τους πάσχοντας συνανθρώπους του. Ακόμη και τις τελευταίες ήμερες της ζωής του ενδιεφέρετο για τα προβλήματα των ανθρώπων. Σε ευσεβές ανδρόγυνο πού τον επεσκέφθη λίγες ήμερες προ της κοιμήσεως του και πού είχε θυγατέρες ανύπανδρες, είπε: «Σάς δίδω εντολή να ενδιαφερθείτε για την αποκατάσταση των θυγατέρων σας». Με την ευχή του ή εντολή και επιθυμία του εξεπληρώθη.
Αἰωνία σου ἡ μνήμη σεβαστέ Γέροντα. Σέ εὐχαριστοῦμε γιά ὅσα μᾶς προσέφερες, μᾶς παρηγόρησες, στήριξες, νουθέτησες μέ τούς λόγους σου καί μέ τήν βιωτή σου. Εὔχου να ἀκολουθοῦμε καί ἐμεῖς τά ἴχνη σου, καθώς και σύ ἀκολούθησες πιστά τά ἴχνη τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ.
Πηγή: Ἀναστάσιος