"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Τρίτη, 1 Ιουνίου 2010

Ποια η ανάλυση της ευχής:"Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλόν";

Του Aρχιμ. Aιμιλιανού Kαθηγουμένου I. M. Σίμωνος Πέτρας:

Tην προσευχήν του Aγίου Όρους ποιός δεν την γνωρίζει; Aποτελείται από μίαν φράσιν μικράν, από μετρημένας τας λέξεις.



Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλόν



Mε την βοεράν κραυγήν «Kύριε», δοξολογούμεν τον Θεόν, την ένδοξον μεγαλειότητά Tου, τον βασιλέα του Iσραήλ, τον δημιουργόν της ορατής και αοράτου κτίσεως, όν φρίττουσι τα Σεραφείμ και τα Xερουβείμ.
Mε την γλυκυτάτην επίκλησιν και πρόσκλησιν «Iησού», μαρτυρούμεν, ότι είναι παρών ο Xριστός, ο σωτήρ ημών, και ευγνωμόνως τον ευχαριστούμεν, διότι μας ητοίμασε ζωήν αιώνιον.

Mε την τρίτην λέξιν "Xριστέ", θεολογούμεν, ομολογούντες ότι ο Xριστός είναι αυτός ο Yιός του Θεού και Θεός. Δεν μας έσωσε κάποιος άνθρωπος, ούτε άγγελος, αλλά ο Iησούς Xριστός, ο αληθινός Θεός.
Eν συνεχεία, με την ενδόμυχον αίτησιν «ελέησόν με», προσκυνούμεν και παρακαλούμεν να γίνη ίλεως ο Θεός, εκπληρών τα σωτήρια αιτήματά μας, τους πόθους και τας ανάγκας των καρδιών μας.

Kαι εκείνο το «με», τί εύρος έχει! Δεν είναι μόνον ο εαυτός μου - είναι άπαντες οι πολιτογραφηθέντες εις το κράτος του Xριστού, εις την αγίαν Eκκλησίαν, είναι όλοι αυτοί που αποτελούν μέλος του ιδικού μου σώματος.
Kαι, τέλος, διά να είναι πληρεστάτη η προσευχή μας, κατακλείομεν με την λέξιν «τόν αμαρτωλόν», εξομολογούμενοι - πάντες γάρ αμαρτωλοί εσμεν - καθώς εξωμολογούντο και όλοι οι Άγιοι και εγίνοντο διά ταύτης της φωνής υιοί φωτός και ημέρας.


Eξ αυτών αντιλαμβανόμεθα, ότι η ευχή εμπεριέχει δοξολογίαν, ευχαριστίαν, θεολογίαν, παράκλησιν και εξομολόγησιν.

Γιαβάς- γιαβάς το πάει η Άγκυρα με τα νησιά


  • "...Στο Πεντάγωνο, η δυσπιστία – για να μην πούμε η καχυποψία – έναντι της Άγκυρας περισσεύει και το κακό είναι ότι οι απέναντι δίνουν αφορμές για τη διατήρηση αυτού του κλίματος..."
Πού το πάνε ο Ταγίπ Ερντογάν και ο Αχμέτ Νταβούτογλου; Στο Πεντάγωνο είναι ακόμη περισσότερο «κουμπωμένοι», μετά την «ιστορική» – όπως επιμένουν να αποκαλούν οι Τούρκοι – επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα. Για ένα είναι σχεδόν βέβαιοι: ότι η Άγκυρα «γιαβάς-γιαβάς» θα ξαναρίξει στο τραπέζι την πρόταση για αποστρατικοποίηση των νησιών του Αιγαίου! Και δεν εννοούν μόνο τα Δωδεκάνησα, για τα οποία επικαλούνται προβλέψεις συνθηκών οι οποίες ξεπεράστηκαν από την ανάγκη της Ελλάδας να αμυνθεί στην επιθετικότητα της Τουρκίας. Εννοούν και τα νησιά του ΒΑ. Αιγαίου.
Η αναμονή της πρότασης για αποστρατικοποίηση δεν είναι τυχαία. Οι στρατιωτικοί στο Πεντάγωνο στηρίζονται στην εμπειρία και στην ιστορία. Υπενθυμίζουν ότι όλες οι «προσπάθειες αποκλιμάκωσης της έντασης στα ελληνοτουρκικά κατέληγαν πάντα σε πρόταση αποστρατικοποίησης των ελληνικών νησιών». Το «αντάλλαγμα» ήταν πάντα αυτό που αναμένεται να δοθεί και τώρα: απόσυρση της 4ης Στρατιάς του Αιγαίου από τα παράλια της Σμύρνης. Η πρόταση είναι... «αδειανό πουκάμισο», γιατί επί της ουσίας Στρατιά του Αιγαίου – όπως ονόμαζαν την 4η Στρατιά οι Τούρκοι – δεν υπάρχει!
Το 1976, η Άγκυρα παριστάνοντας το «θύμα» συγκρότησε πράγματι την 4η Στρατιά στη Σμύρνη γιατί δήθεν φοβήθηκε από την αποστολή ελληνικών στρατευμάτων στα νησιά του Αιγαίου. Βέβαια η 4η Στρατιά διέθετε – και διαθέτει – εκατοντάδες αποβατικά σκάφη που σίγουρα δεν προορίζονται για την άμυνα των παραλίων της Σμύρνης! Με τα χρόνια η 4η Στρατιά είχε όλο και μικρότερη σημασία για τους Τούρκους στρατηγούς και σήμερα πια στη Σμύρνη δεν υπάρχει τίποτα παραπάνω από ένα απλό στρατηγείο της εν λόγω στρατιάς, το οποίο αν και όποτε χρειαστεί θα ενεργοποιηθεί και θα συγκροτήσει την 4η Στρατιά σε μάχιμη δύναμη.
Μας θέλουν άοπλους
Από το 1976 στη συνάντηση Καραμανλή - Ετσεβίτ στη Γενεύη μέχρι και το 2000 που την πρόταση αυτή επανέφερε ο στρατιωτικός σύμβουλος του Ετσεβίτ και αρχηγός των ναυτικών δυνάμεων εισβολής στην Κύπρο, ναύαρχος Γκιουβέν Ερκάγια, η επιδίωξη της Τουρκίας να αποστρατικοποιηθούν τα ελληνικά νησιά είναι διαρκής. Πάντα η συζήτηση ξεκινούσε από την ανάγκη αφοπλισμού των μαχητικών αεροσκαφών που πετάνε στο Αιγαίο, συνεχιζόταν με κουβέντα περί μείωσης εξοπλισμών και κατέληγε στην αποστρατικοποίηση. Καμία ελληνική κυβέρνηση δεν μπήκε ποτέ στην ουσία της συζήτησης μιας τέτοιας πρότασης, αφού οι αντιρρήσεις των Ελλήνων στρατιωτικών ήταν πάντα εξαιρετικά ισχυρές, όπως και σήμερα. Οι λόγοι είναι προφανείς, όπως υποστηρίζουν οι επιτελείς του Πενταγώνου...
Η ελληνική απάντηση σε μια τέτοια πρόταση δεν μπορεί, σύμφωνα με τους στρατιωτικούς, παρά να είναι κάθετα αρνητική. Η επιχειρηματολογία είναι απλή και δεν έχει να κάνει με κανενός είδους «εθνικού ταμπού». Η τουρκική πρόταση ουσιαστικά δεν προσφέρει απολύτως τίποτα στην Ελλάδα. Στα παράλια της Σμύρνης δεν υπάρχει τίποτε άλλο εκτός από το στρατηγείο της 4ης Στρατιάς. Όλες οι στρατιωτικές της δυνάμεις βρίσκονται διεσπαρμένες στο εσωτερικό της Τουρκίας, ακόμη και μέχρι την περιφέρεια της Άγκυρας και στην Ανατολική Θράκη. Σε περίπτωση ενεργοποίησης της Στρατιάς του Αιγαίου, οι δυνάμεις της μεταφέρονται με όλα τα μέσα για να συγκροτηθούν σε μάχιμη δύναμη γρήγορα και εύκολα. Οι τουρκικές δυνάμεις που θα συγκροτήσουν την 4η Στρατιά σε ενδεχόμενη κρίση θα μεταφερθούν με ελικόπτερα, αεροπλάνα, τρένα και οδικώς σε χρόνο αστραπιαίο. Με απλά λόγια, δεν υπάρχει τίποτα να αποσυρθεί από τη Σμύρνη και γι’ αυτό μια τέτοια πρόταση από την Άγκυρα θα γίνει εκ του πονηρού.
Από την άλλη πλευρά η όποια κίνηση αποστρατικοποίησης ελληνικών νησιών αν γίνει, θα πρέπει να θεωρείται και οριστική. Τα στρατόπεδα και γενικά οι αμυντικές εγκαταστάσεις που έχουν κατασκευαστεί με πολύ κόπο από το 1974 στα νησιά του Αιγαίου, δεν μπορούν να εγκαταλειφθούν έτσι απλά και να επαναλειτουργήσουν όταν και αν χρειαστεί. Όπως και η μεταφορά στρατιωτικών δυνάμεων σε νησιά του Αιγαίου δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση. Η επαναφορά στρατιωτικών δυνάμεων που θα πρέπει να διαπλεύσουν ολόκληρο το Αιγαίο υπό την πίεση του χρόνου είναι απείρως δυσκολότερη από τη μεταφορά στρατευμάτων που θα υποχρεωθεί να κάνει η τουρκική πλευρά από το εσωτερικό της προς τα παράλια του Αιγαίου. Μια μονάδα που θα εγκαταλείψει το στρατόπεδό της σε κάποιο από τα νησιά του Αιγαίου είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιστρέψει. Συνεπώς η πρόταση μπορεί να ακούγεται εντυπωσιακή, αλλά επί της ουσίας δεν προσφέρει τίποτα στην ελληνική πλευρά.
Έτσι κι αλλιώς και λόγω της οικονομικής κρίσης, το ΓΕΣ έχει προχωρήσει σε συμμάζεμα των στρατοπέδων και των μονάδων στα νησιά, κατεβάζοντας μάλιστα σημαντικά την οροφή των δυνάμεων που χρειάζεται για να επανδρώσει τις μονάδες. Άλλο αυτό όμως κι άλλο να «αποστρατικοποιήσουμε» τα νησιά.
Στο Πεντάγωνο, η δυσπιστία – για να μην πούμε η καχυποψία – έναντι της Άγκυρας περισσεύει και το κακό είναι ότι οι απέναντι δίνουν αφορμές για τη διατήρηση αυτού του κλίματος. Η τελευταία «κουτοπονηριά» ήταν ότι «έσπρωξαν» στο πρακτορείο Ανατολή την πληροφορία ότι όταν στις 5 Μαΐου οι αρχηγοί ΓΕΕΘΑ των δύο χωρών - Γιάγκος και Μπασπούγ - συνατήθηκαν στις Βρυξέλλες, ο Τούρκος είπε στον δικό μας το γνωστό «ποίημα» για τα άοπλα αεροσκάφη και ο δικός μας – λέει το Ανατολή – είπε ότι θα το σκεφτούμε. Το κακό είναι ότι το τηλεγράφημα του Ανατολή το υιοθέτησε... το ΑΠΕ και ποιος είδε τον Γιάγκο και δεν τον φοβήθηκε. Η συνομιλία και κυρίως το περιεχόμενό της διαψεύστηκε, αλλά η πρόταση για πτήσεις άοπλων αεροσκαφών παραμένει πάντα ανοιχτή.
Πηγή:http://kostasxan.blogspot.com

Οἱ περιπέτειες ἑνός προσκυνητοῦ

Οι περιπέτειες ενός προσκυνητού

(Απόσπασμα από κεφάλαιο Γ΄)

17
 Λίγο προτού αφήσω το Ιρκούτσκ πήγα να δω τον πνευματικό μου πατέρα, με τον οποίο πολλάκις είχα συζητήσει, για να του πω αυτή τη φορά:
 - «Πηγαίνω στην Ιερουσαλήμ, και ήλθα να σε ευχαριστήσω για την χριστιανική σου αγάπη προς εμένα, ένα φτωχό προσκυνητή».
 - «Ο Θεός να ευλογήσει το ταξίδι σου», απήντησε. «Πώς, όμως, συνέβη, ώστε ποτέ να μη μου πεις τίποτε για τον εαυτό σου, ποιος είσαι και από που έρχεσαι; Έχω ακούσει ένα σωρό για τα ταξίδια σου, αλλά θάθελα να γνωρίζω κάτι και για το μέρος που γεννήθηκες καθώς και για την ζωή σου προτού γίνεις προσκυνητής».
- «Γιατί όχι; Με μεγάλη ευχαρίστηση», απήντησα, «θα σου πω το κάθε τι, άλλως τε δεν είναι ζήτημα που θα μας απασχολήσει πολλή ώρα.
Γεννήθηκα σ’ ένα χωριό της περιοχής της διοικήσεως του Ορέλ. Μετά τον θάνατο των γονέων μας μείναμε μόνοι εγώ και ο αδελφός μου, αυτός δέκα χρόνων κι εγώ δύο. Μας ανέθρεψε ο παππούς μας, που ήταν ένας καλός και πλούσιος γέρος, ιδιοκτήτης ενός πανδοχείου στα μισά ενός δρόμου. Χάρις στην καλή καρδιά του παππού μου, πολλοί ταξιδιώτες τον προτιμούσαν και σταματούσαν εκεί. Ο αδελφός μου, που ήταν πολύ παλιόπαιδο, περνούσε τον περισσότερο καιρό γυρίζοντας εδώ και εκεί στο χωριό, αλλά εμένα μου άρεσε καλύτερα να μένω κοντά στον παππού μου.
Τις Κυριακές και τις γιορτές πηγαίναμε μαζί στην εκκλησία. Εις το σπίτι ο παππούς συνήθιζε να διαβάζει την Αγία Γραφή, αυτή την ίδια που έχω εγώ τώρα. Όταν ο αδελφός μου μεγάλωσε, άρχισε να πίνει. Μια φορά όταν ήμουν επτά χρόνων και είμαστε οι δυο ξαπλωμένοι κοντά στη θερμάστρα, μ’ έσπρωξε τόσο πολύ, ώστε κατρακύλησα και πέφτοντας κτύπησα το αριστερό μου μπράτσο στις σκάλες, τόσον, ώστε πια δεν κατέστη δυνατόν να το χρησιμοποιήσω, επειδή από τότε στην πραγματικότητα το χέρι μου παρέλυσε. 
Ο παππούς μου βλέποντας ότι ύστερα από αυτό, ποτέ δεν θα μπορούσα να εργασθώ στην γη, με έμαθε να διαβάζω. Μη έχοντας άλλο βιβλίο για αναγνωστικό χρησιμοποιούσε την Αγία Γραφή. Με

δίδαξε το αλφάβητο, με έμαθε να φτιάχνω λέξεις και να διακρίνω τα διάφορα γράμματα, όταν τα έβλεπα. Χωρίς να καταλάβω επαναλαμβάνοντας συνεχώς ό,τι διάβαζε αυτός, έμαθα σιγά – σιγά και ύστερα από κάμποσο χρονικό διάστημα, μπορούσα να διαβάζω ελεύθερα. 
Αργότερα, όταν το φως του παππού μου άρχισε να ελαττώνεται, με έβαζε συχνά να του διαβάζω δυνατά από την Αγία Γραφή και με διόρθωνε όταν έκανα λάθη. Την εποχή αυτή, συνήθιζε και ένας κύριος γραμματισμένος, να έρχεται συχνά στο πανδοχείο μας. Έγραφε πολύ ωραία γράμματα και μου άρεσε να τον βλέπω όταν καλλιγραφούσε. Αντέγραφα το γράψιμό του και αυτός άρχισε να με διδάσκει. Μου έδωσε χαρτί και μελάνη, μου έφτιαξε πέννες από φτερά κι έτσι έμαθα να γράφω πολύ καλά. 
RussianSchemamonkΟ παππούς μου ήταν πολύ ευχαριστημένος και μια μέρα μου είπε τα εξής: «Ο Θεός σού έδωσε το χάρισμα της μαθήσεως που θα σε κάνει άνθρωπο. Να δοξάζης, λοιπόν, το όνομά Του και να προσεύχεσαι συχνά». Συνηθίζαμε να πηγαίνουμε σ’ όλες τις ακολουθίες της εκκλησίας, συχνά δε κάναμε προσευχές και στο σπίτι. Εμένα μούπεφτε πάντοτε στη σειρά μου να διαβάζω τον πεντηκοστό ψαλμό, την ώρα που ο παππούς μου και η γιαγιά μου έκαναν μετάνοιες και γονάτιζαν. Όταν ήμουν δέκα επτά ετών η γιαγιά μου πέθανε. Ο παππούς έπειτα από αυτό, μου είπε:“Το σπίτι μας δεν έχει πια οικοδέσποινα και αυτό είναι άσχημο πράγμα. Ο αδελφός σου είναι ελεεινός. Φροντίζω, λοιπόν, να σου βρω μια γυναίκα να παντρευτείς”. Εγώ ήμουν αντίθετος στην σκέψη του αυτή, λέγοντάς του ότι ήμουν ένας ανάπηρος, αλλά ο παππούς μου δεν υποχωρούσε. Βρήκε μια καλή κοπέλα είκοσι χρόνων, και παντρευτήκαμε. Έπειτα από ένα χρόνο ο παππούς μου αρρώστησε βαριά. Γνωρίζοντας ότι ο θάνατός του ήταν κοντά, με κάλεσε και με αποχαιρέτησε, λέγοντας: “Σου αφήνω το σπίτι μου με όλα όσα έχει. Να είσαι τίμιος, ευσυνείδητος, να μην απατήσεις ποτέ άνθρωπο και πάνω απ’ όλα να προσεύχεσαι τακτικά, για το κάθε τι, για όλα που ο Θεός μας δίνει. 
Μόνον σ’ αυτόν να εμπιστεύεσαι τα πάντα συ και η γυναίκα σου· να πηγαίνετε τακτικά στην εκκλησία, να διαβάζετε την Αγία Γραφή και να θυμάστε την γιαγιά σας κι εμένα στις προσευχές σας. Να και τα χρήματά μου. Είναι χίλια ρούβλια χρυσά και σου τα χαρίζω. Φρόντισε να μην ξοδέψεις άσκοπα ούτε ένα από αυτά, φρόντισε να μη σου κυριεύσουν την ψυχή και δώσε μερικά στους φτωχούς και στην Εκκλησία». Μετά λίγες ημέρες απέθανε και τον κηδεύσαμε σεμνά.
Αλλ’ ο αδελφός μου, με φθόνησε φοβερά επειδή όλη η περιουσία έγινε δική μου. Ο θυμός του εναντίον μου μεγάλωνε συνεχώς και ο Σατανάς τον παρότρυνε τόσο στο μίσος του εναντίον μου, ώστε σχεδίαζε να με σκοτώσει. Τελικά δεν με σκότωσε αλλά έκανε το εξής: Μια νύχτα ενώ κοιμόμαστε, μη έχοντας πελάτες στο πανδοχείο, διέρρηξε το δωμάτιο μέσα στο οποίο είχαμε τα λεφτά, τα επήρε από το μπαούλο κι έπειτα έβαλε φωτιά.
Η φωτιά ξαπλώθηκε σ ‘ όλο το σπίτι χωρίς να το καταλάβουμε, μόλις δε κατορθώσαμε εγώ κι η γυναίκα μου να γλυτώσουμε, πηδώντας μέσα στις φλόγες από ένα παράθυρο, φορώντας μόνο τα ρούχα του ύπνου. Η Αγία Γραφή ήταν κάτω από το μαξιλάρι μας, μα με όλη την παραζάλη κατόρθωσα να την πάρω μαζί μου. Καθώς βλέπαμε το σπίτι μας να καίγεται,είπαμε ο ένας στον άλλο. «Δόξα τω Θεώ που σώσαμε τη ζωή μας και την Αγία Γραφή, για να την έχουμε παρηγοριά, στις συμφορές που μας βρήκαν». Έτσι ό,τι είχαμε και δεν είχαμε το χάσαμε και ο αδελφός μου εξαφανίστηκε χωρίς ν’ αφήσει κανένα ίχνος. Αργότερα μάθαμε ότι μεθυσμένος κάποτε κόμπαζε, λέγοντας με τι τρόπο πήρε τα χρήματα και έκαψε το σπίτι.
monk«Συγκινούμαι τόσο πολύ από την ανάγνωση της Αγ. Γραφής»! Εκτελούσαμε όσα ο παππούς μας, μας είχε παραγγείλει, νηστεύαμε συχνά, κάθε πρωί λέγαμε τους Χαιρετισμούς της Παναγίας και την νύκτα κάναμε εκατό μετάνοιες ο καθένας, για να αποφύγουμε το πέσιμό μας σε πειρασμό. Έτσι ζήσαμε ήρεμα δυο ολόκληρα χρόνια. Αλλά αυτό που είναι εκπληκτικό, είναι το γεγονός, ότι αν και δεν καταλαβαίναμε, επειδή δεν είχαμε ακούσει τίποτε για την εσωτερική προσευχή της καρδιάς, παρά προσευχόμασταν με το στόμα μόνον και με τις μετάνοιες χωρίς βαθύτερη σκέψη, σαν κούκλες που κάνουν παιγνίδια, παρ’ όλα αυτά, η επιθυμία για γνήσια προσευχή υπήρχε μέσα μας και οι μακρές προσευχές που τις λέγαμε χωρίς να τις καταλαβαίνουμε, δεν μας κούραζαν, αλλά πραγματικά μας άρεσαν. Η καθαρή αλήθεια είναι, όπως ένας διδάσκαλος μου είπε κάποτε, ότι η μυστική Προσευχή πάντοτε κρύβεται μέσα στην ανθρώπινη καρδιά. Ο άνθρωπος τις περισσότερες φορές δεν το γνωρίζει αυτό, αλλ’ αυτή εργάζεται κατά τρόπο μυστηριώδη μέσα στην ψυχή και προτρέπει σε εκδήλωση, ανάλογα με του κάθε ανθρώπου την γνώση και την δύναμη.    Μείναμε γυμνοί και κατεστραμμένοι, σχεδόν ζητιάνοι.

Δανειστήκαμε μερικά χρήματα, φτιάξαμε μια μικρή καλύβα και αρχίσαμε να ζούμε όπως οι ακτήμονες χωρικοί. Η γυναίκα μου ήταν προκομμένη κι άρχισε να πλέκει, να υφαίνει και να ράβει. Είχε πολλή δουλειά κι έτσι συντηρούσε υποφερτά τον εαυτό της κι εμένα.
Εγώ με την πάθηση του χεριού μου δεν ημπορούσα ούτε σκέτα ξυλοπάπουτσα να φτιάχνω. Έτσι καθόμουνα δίπλα της όταν δούλευε και της διάβαζα κομμάτια από την Αγία Γραφή. Άκουγε πάντα με προσοχή και ευλάβεια και μερικές φορές έκλαιγε. Όταν ερωτούσα γιατί έκλεγε, λέγοντάς της, ότι ο Θεός μας χάρισε το πολυτιμότερο αγαθό, τη ζωή, αυτή μου απαντούσε:
Ύστερα από δύο χρόνια που ζήσαμε έτσι, η σύζυγός μου αρρώστησε με υψηλό πυρετό. Την κοινωνήσαμε και την ενάτη ημέρα της αρρώστιας απέθανε. Τώρα ήμουν ολομόναχος στον κόσμο. Δεν ημπορούσα να κάμω καμιά εργασία κι έπρεπε συγχρόνως να ζήσω· μα και η ζητιανιά μου φαινόταν ασυνείδητο πράγμα. Εκτός αυτού είχα τόση λύπη για το θάνατο της γυναίκας μου, ώστε δεν ήξερα τι να κάμω.
Όταν πήγαινα μέσα στην καλύβα κι έβλεπα τα ρούχα της, πνιγόμουνα στα δάκρυα τόσο, που δυο – τρεις φορές, έπεσα κάτω αναίσθητος. Κατάλαβα, λοιπόν, ότι δεν ημπορούσα πια να ζήσω στο μέρος αυτό. Πούλησα την καλύβα μου για είκοσι ρούβλια και έδωσα τα λίγα ρούχα της γυναίκας μου στους φτωχούς. Επειδή ήμουν ανάπηρος, οι αρχές του τόπου μου δώσανε ένα διαβατήριο, το οποίον με ελευθέρωνε από κάθε δημόσια υποχρέωση και έτσι παίρνοντας μαζί μου την Αγία Γραφή άρχισα τα ταξίδια χωρίς να ενδιαφέρομαι πού πηγαίνω. Έπειτα από λίγο καιρό άρχισα να σκέπτομαι που θα μπορούσα να πάγω και είπα με τον εαυτόν μου:
Πρώτα απ’ όλα θα πάγω στο Κίεβο, θα προσκυνήσω εκεί τα μέρη αυτών που ευαρεστήσανε το Θεό και θα τους παρακαλέσω να με βοηθήσουν στα βάσανά μου.
Κάνοντας τις σκέψεις αυτές, άρχισα να αισθάνομαι καλύτερα και γέμισε η ψυχή μου από ανακούφιση, αρχίζοντας το ταξίδι μου για το Κίεβο. Από τότε, δέκα τρία ολόκληρα χρόνια έχω περάσει ταξιδεύοντας από τόπο σε τόπο, κι έχω προσκυνήσει σε πάμπολλες εκκλησίες και σε μοναστήρια, αλλά τον τελευταίο καιρό έχω περπατήσει περισσότερο μέσα σε λιβάδια και στέπες. Δεν ξέρω αν ο Θεός θα ευδοκήσει να πάω στην Ιερουσαλήμ. Εάν αυτό είναι η θέλησή Του, τα αμαρτωλά μου κόκαλα θα αναπαυθούν εκεί.
«Και πόσων χρονών είσαι τώρα»;
«Τριάντα τριών».
«Ώστε, αγαπητέ μου αδελφέ, έχεις φθάσει την ηλικία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού»!
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’)
ΜΕΤΑΦΡΑΣΙΣ Π. ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Έκδοση 18η
Πηγή:http://anavaseis.blogspot.com

Πρόσφατα άρθρα

῾Η Τουρκία δείχνει τά δόντια της στό ᾿Ισραήλ...

"Όσο πολύτιμη είναι η φιλία της Τουρκίας, άλλο τόσο ισχυρή είναι και η εχθρότητά της."

Τουρκία: Τ. Ερντογάν:«Κανείς να μη δοκιμάσει τις αντοχές της Τουρκίας, όσο πολύτιμη είναι η φιλία της, άλλο τόσο ισχυρή είναι η εχθρότητά της»

«Η διεθνής κοινότητα, αντί να περιμένει την έρευνα από μία διοίκηση που έχει κάνει το ψέμα κρατική πολιτική, πρέπει να εξετάσει μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια το θέμα και να δώσει τη δέουσα νομική απάντηση», είπε ο Τούρκος πρωθυπουργός, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αναφερόμενος στην κατάσταση, που έχει ανακύψει μετά την ισραηλινή επίθεση εναντίον των πλοίων ανθρωπιστικής βοήθειας.

Σε ομιλία του στην κοινοβουλευτική ομάδα του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης, ο Ερντογάν απευθυνόμενος στο Ισραήλ είπε «κανείς να μη δοκιμάσει τις αντοχές της Τουρκίας.

Όσο πολύτιμη είναι η φιλία της Τουρκίας, άλλο τόσο ισχυρή είναι και η εχθρότητά της».
Ο Τούρκος πρωθυπουργός τόνισε ότι «ο ΟΗΕ δεν πρέπει να αρκεστεί στην απόφαση, που ελήφθη στο Συμβούλιο Ασφαλείας» και συμπλήρωσε «η επιθετικότητα του Ισραήλ πηγάζει από τη δύναμη, που αντλεί από κάπου».

Έκανε, δε, γνωστό, ότι σήμερα είχε τηλεφωνική συνομιλία με τον ΓΓ του ΟΗΕ και ότι θα έχει κατά τη διάρκεια της ημέρας, συνομιλία και με τον Πρόεδρο Ομπάμα.

«Η Παγκόσμια ειρήνη έχει δεχθεί μεγάλο πλήγμα», είπε ο Τ. Ερντογάν και πρόσθεσε ότι «το Ισραήλ οπωσδήποτε πρέπει να τιμωρηθεί».Απευθυνόμενος δε προς τον ισραηλινό λαό, είπε: «πρέπει να τερματίσετε αυτή την πορεία».Ο Τούρκος πρωθυπουργός έκανε λόγο για «κρατική τρομοκρατία» του Ισραήλ και παρατήρησε τα εξής: "Υποστηρίζουν ότι υπήρξαν πυρά από τα πλοία.Φτάνει πια με τα ψέματά σας.Να είστε έντιμοι».

Ο Τ. Ερντογάν υπογράμμισε ότι «όποιος στο εξής παραβλέψει τα εγκλήματα αυτά του Ισραήλ, θα είναι συνένοχος» και τόνισε: «Οι Ισραηλινοί, που τους είχαμε πει δημοσίως ότι αυτοί ξέρουν καλά να σκοτώνουν, έδειξαν γι άλλη μια φορά σε όλο τον κόσμο πόσο καλά ξέρουν τη δολοφονία και τη σφαγή».

Σύμφωνα με τον ίδιος «η σφαγή αυτή είναι εναντίον του διεθνούς δικαίου, της παγκόσμιας ειρήνης και της ανθρώπινης συνείδησης».

«Όλοι μπορεί να παραβλέψουν τα εγκλήματα, ή ακόμη και να τα στηρίξουν με τρόπο ύπουλο.Αλλά το Ισραήλ να μην κάνει το λάθος να νομίσει ότι η Τουρκία είναι σαν τους άλλους.Το κόστος του λάθους αυτού θα είναι πολύ βαρύ», είπε ο Τ. Ερντογάν και σημείωσε ότι το Ισραήλ πρέπει άμεσα να σταματήσει τους περιορισμούς εναντίον της Γάζας και να πάψει να εμποδίζει την ανθρωπιστική βοήθεια προς τους Παλαιστίνους.
Αναφερόμενος στα μέτρα που έχει λάβει η Τουρκία, είπε πως ανακλήθηκε ο Τούρκος πρεσβευτής στο ισραήλ, ματαιώθηκαν τρία κοινά στρατιωτικά γυμνάσια με το Ισραήλ, ζητήθηκε η έκτακτη σύγκληση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, ματαιώθηκαν δύο αγώνες που επρόκειτο να πραγματοποιηθούν στο Ισραήλ μεταξύ της τουρκικής και της ισραηλινής εθνικής ομάδας κάτω των 18 ετών, ζητήθηκε η έκτακτη συνεδρίαση του Συμβουλίου του ΝΑΤΟ και ξεκίνησαν επαφές με χώρες της ΕΕ, του Οργανισμού ισλαμικής Διάσκεψης και του Αραβικού Συνδέσμου.

Ο Τούρκος πρωθυπουργός είπε πως την προσεχή Δευτέρα θα συνεδριάσει η οργάνωση ισλαμικής Διάσκεψης.Ανέφερε, επίσης, ότι η Τουρκία ζήτησε από τον Ισραηλινό πρεσβευτή στην 'Αγκυρα την άμεση απελευθέρωση των μελών της νηοπομπής και την παράδοση των πλοίων.
ΕΞΠΡΕΣΣ



Πηγή:http://infognomonpolitics.blogspot.com/

Γιά ἄλλη μιά φορά ὁ Πειραιῶς Σεραφείμ ἀποδεικνύει ἑαυτόν ἑπόμενον τοῖς ἁγίοις πατράσι...῎Αξιος!

᾿Ανακοινωθέν τοῦ Μητροπολίτου Πειραιῶς κ. Σεραφείμ γιά ἐπίσκεψη τοῦ Πάπα στήν Κύπρο

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Ακτή Θεμιστοκλέους 190, 185 39 ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ, Τηλ. +302104514833 (19), Fax +3102104528332

  Πειραιεύς 1 Ιουνίου 2010

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν

Η επικειμένη επίσκεψις του Αρχηγού της Παπικής θρησκευτικής κοινωνίας Βενεδίκτου 16ου εις την μεγαλόνησον Κύπρον προκαλεί δικαίως εντόνους συζητήσεις και αποκαλύπτει πολλών καρδιών διαλογισμούς. Ειδικώτερον η Αγιοπνευματική και Αγιοπατερική και θεολογικώς αρτία εκπεφρασθείσα θέσις των Πανιερωτάτων Μητροπολιτών Κυρηνείας κ. Παύλου, Λεμεσού κ. Αθανασίου και Τριμυθούντος κ. Βαρνάβα και των Θεοφιλεστάτων Χωρεπισκόπων Καρπασίας κ. Χριστοφόρου και Αμαθούντος κ. Νικολάου δια την αιρετικήν φύσιν του Παπισμού και την αποκοπήν αυτού εκ του ενός και μοναδικού Σώματος της Εκκλησίας και την κατακρήμνισίν του εις πλειάδα αιρετικών κακοδοξιών είναι και πασίδηλος και θεμελιούται και στοιχειοθετείται υπό της ενιαίας δογματικής και εκκλησιολογικής πίστεως της Αδιαιρέτου Καθολικής του Χριστού Εκκλησίας των πρώτων χιλίων χρόνων κοινού χριστιανικού βίου εκ της οποίας και απεκόπη και απετέλεσε την παρασυναγωγήν του «Ρωμαιοκαθολικισμού».

Ταπεινώς υποβάλλομεν εις τους ανωτέρω εξαιρέτους οιακοστρόφους και ποιμένας της αγιωτάτης Εκκλησίας της Κύπρου συγχαρητηρίους προσρήσεις δια την γενναίαν και εύηχον ομολογίαν αυτών,
την οποίαν ασφαλώς εν σιωπή αποδέχονται και τα λοιπά μέλη της Ιεραρχίας εν Κύπρω. Εν ταυτώ ευλόγως φρονούμεν ότι αι δηλώσεις του Σεπτού Προκαθημένου της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Κύπρου Αρχιεπισκόπου κ. Χρυσοστόμου δια των οποίων ταυτοποιεί την Εκκλησίαν με την ιδικήν του άποψιν, εγένοντο εν θερμώ και ακραδάντως πιστεύομεν ότι και ο ίδιος έχεται της αυτής πίστεως των ανωτέρω, ως άλλωστε κατά το παρελθόν το έχει εκφράσει στηλιτεύων την αιρετικήν Εκκλησιολογίαν του Παπισμού.

Βεβαίως ο αρχηγός του κράτους του Βατικανού έχει το δικαίωμα να επισκέπτεται οιονδήποτε τόπον επιθυμεί ως έκαστος ελεύθερος πολίτης της υφηλίου, η απόδοσις όμως εκκλησιαστικών τιμών και αναγνωρίσεως ιεραρχικού αξιώματος με αναλόγους τιμάς και σχετικάς προσφωνήσεις αποτελεί απαράδεκτον κανονικώς ενέργειαν και ασφαλώς η πεποίθησις ότι επιθυμεί το σύστημα του Βατικανού να συνδράμη τα εθνικά ημών δίκαια είναι και αφελής και ανεπέρειστος και ιστορικώς έχει αποδειχθεί πλήρως η διπλωματική εχθρότης του Βατικανού κατά της Αδιαιρέτου και Ακαινοτομήτου Ορθοδόξου Καθολικής του Χριστού Εκκλησίας των δύο χιλιάδων ετών βίου και των επτά Αγίων Οικουμενικών Συνόδων και του Ελληνισμού ως ταπεινού διακόνου Αυτής. Η πρόσκλησις υπό του Αρχηγού του Βατικανού δια την συνάντησιν εις την μεγαλόνησον Κύπρον μετ' Αυτού των πάσης φύσεως Ουνιτών ψευδεπισκόπων του Βατικανού επιμαρτυρεί απολύτως τα ανωτέρω.


Ο  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ 

῞Αγιοι ᾿Αρχιερεῖς, φυλάξατε τά ποίμνιά σας καί διώξατε τούς λύκους-τοῦ ῾Οσίου Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου



῞Αγιοι ᾿Αρχιερεῖς, φυλάξατε τά ποίμνιά σας καί διώξατε τούς λύκους


"Εἰς περιστάσεις κατά τάς ὁποίας περιφρονεῖται ἤ ὑβρίζεται ἡ ἁγία ᾿Ορθόδοξος πίστις μας ἐπιτρέπεται ἔλεγχος ἀκόμη καί θυμός δίκαιος, ἀπαγορεύεται δέ ἡ σιωπή. ᾿Αλλά καί ὁ ἔλεγχος νά γίνεται μέ διάκρισιν καί σύνεσιν, ὄχι μέ ταραχήν καί θυμόν ὑπερβολικόν..."



* Δεν αρκεί, δεν ωφελεί μόνον να γνωρίζουμε τον νόμο του Θεού, τις εντολές, τα δόγματα, τους κανόνας, τις αποστολικές και πατερικές παραδόσεις, αλλά και να φυλάττουμε αυτές. Ο Κύριος είπε «Ος δ' αν ποίηση και διδάξη ούτος μέγας κληθήσεται εν τη Βα­σιλεία των Ουρανών» (Ματ. 5, 19) και «Μακάριοι οι ακούοντες τον λόγον τον Θεού και φυλάσσοντες αυτόν» (Λουκ. 11, 29)....

Άγιοι Αρχιερείς, φύλακες της Μιας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας..., προσέξατε παρακαλώ θερμώς και ικετεύω μετά δακρύων. Προβατόσχημοι λύκοι, εισελθόντες στην αυλή των λογικών προβάτων διά της πολιτικής και της αντίχριστου Μασονίας, ζητούν να καταργήσουν τα διατεταγμένα από τους πανσόφους Αγίους Αποστόλους και τους θεοφόρους Αγίους Πατέρας, και να εξευρωπαΐσουν, εκλατινίσουν και εκμοντερνίσουν. Αυτούς και όλους τους καταφρονητάς των Αποστολικών και Πατερικών Παραδόσεων, να αποβάλετε ως λοιμώδεις λύκους από την Ορθόδοξη Εκκλησία, για να μη καταστήσουν αυτήν αιρετική, πανθεϊστική και παναιρετική με όσα ξένα και αιρετικά επιδιώκουν να εισαγάγουν...

Άγιοι Αρχιερείς, προσέξατε, φυλάξατε τα ποί­μνια τα όποια σας ενεπιστεύθη ό Κύριος, διώξατε τους λύκους. Εκείνους πού λέγουν και πράττουν παρά τα διατεταγμένα, συστήσατε εις αυτούς μετάνοια....

*Η Εκκλησία έχει ανάγκη από πολλούς εργάτες, όχι χλιαρούς και φιλοσώματους, αλλ' αληθινούς, με πίστη και ζήλο, αυταπάρνηση και αγάπη ολόψυχο πρός τον Θεό και τον άνθρωπο...

*Λοιπόν αυτοί οι μεγάλοι και τρανοί οι ψευδώς τιτλοφορούμενοι ως αλάθητοι και παναγιώτατοι, φουσκωμένοι από εωσφορικήν υπερηφάνειαν, εχθροί της Ορθοδοξίας και των πιστώς ακολουθώντων την ορθόδοξον πίστιν και τας αποστολικάς και πατερικάς παραδόσεις, επόμενον να μας πολεμήσουν, να εξασκήσουν βίαν, αλλά εμείς να μένωμεν στερεοί εις την πίστιν και να μη φοβηθώμεν... Ο Απόστολος Παύλος, το στόμα του Χρίστου, μας παραγγέλλει Μη συγκοινωνείτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους, μάλ­λον δε και ελέγχετε. Εις περιστάσεις κατά τας οποίας περιφρονείται ή υβρίζεται η αγία Ορθόδοξος πίστις μας επιτρέπεται έλεγχος ακόμη και θυμός δίκαιος, α­παγορεύεται δε η σιωπή. Αλλά και ο έλεγχος να γίνεται με διάκρισιν και σύνεσιν, όχι με ταραχήν και θυμόν υπερβολικόν...


ΠΙΣΤΟΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΜΑΣ


Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη", Θεσσαλονίκη


πηγή: Ι. Μονή Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου
ἀναδημοσίευση:http://aktines.blogspot.com

Μακάριοι οἱ ταπεινοφρονες...(῾Αγ. ᾿Ιω. Χρυσόστομος)


Μακάριοι οἱ ταπεινόφρονες
Εκτύπωση



Ἱεροῦ Χρυσοστόμου «Ἐπιτίμησις κατά τῶν ἀπολειφθέντων…», PG 51, 154
Μακάριοι οἱ ταπεινόφρονες. Ὅπως λοιπὸν ὅταν πρόκειται κάποιος νὰ χτίσῃ ἕνα μεγάλο καὶ ἐπιβλητικὸ σπίτι, βάζει καὶ ἀνάλογο θεμέλιο, ὥστε νὰ μπορέσῃ νὰ βαστάξῃ τὸ προστιθέμενο ἀργότερα βάρος, ἔτσι ἀκριβῶς καὶ ὁ Χριστὸς ἀνεγείροντας στὶς ψυχές τους τὴν μεγάλη ἐκείνη οἰκοδομὴ τοῦ κατὰ Θεὸν τρόπου ζωῆς, βάζει πρῶτα, σὰν κάποιο θεμέλιο καὶ σκελετὸ οἰκοδομῆς στερεὸ καὶ βάσι σταθερὴ καὶ ἀσάλευτη, τὴν συμβουλὴ περὶ ταπεινοφροσύνης, ἐπειδὴ γνωρίζει πώς, ὅταν αὐτὴ ριζώσῃ στὸ νοῦ τῶν ἀκροατῶν, ὅλα τὰ ἄλλα μέρη τῆς ἀρετῆς μποροῦν νὰ χτίζωνται μὲ ἀσφάλεια. Ὅπως λοιπὸν ὅταν αὐτὴ ἀπουσιάζῃ, καὶ ἂν ἀκόμη κατορθώσῃ κάποιος ὅλη τὴν ὑπόλοιπη ἀρετή, κόπιασε ἄσκοπα καὶ μάταια καὶ ἄχρηστα, σὰν ἐκεῖνον ποὺ ἔχτισε τὸ σπίτι του ἐπάνω στὴν ἄμμο, ὁ ὁποῖος βέβαια τὸν μὲν κόπο τὸν ὑπέμεινε, τὸ κέρδος ὅμως δὲν τὸ χάρηκε, διότι δὲν ἔβαλε σταθερὸ θεμέλιο. Μὲ τὸν ἴδιο τρόπο καὶ αὐτὸς ποὺ χωρὶς ταπεινοφροσύνη ἐπιδιώκει ὁποιοδήποτε ἀγαθό, τὰ ἔχασε καὶ τὰ κατέστρεψε ὅλα. Καὶ λέγοντας ταπεινοφροσύνη, δὲν ἐννοῶ τὴν ταπεινολογία οὔτε ἐκείνη ποὺ εὔκολα ἔχουμε στὴ γλῶσσα μας, ἀλλὰ αὐτὴν τῆς διανοίας, τὴν ὁλόψυχη, τὴν εὑρισκόμενη στὴ συνείδησι, τὴν ὁποία μόνο ὁ Θεὸς μπορεῖ νὰ βλέπῃ καὶ νὰ διακρίνῃ.
Πηγή:http://www.osotir.org


᾿Από τά ἐπεισόδια ἔξω ἀπό τήν πρεσβεία τοῦ Ισραήλ...Φωτογραφία ντροπῆς!




Video από τό ρεσάλτο τοῦ ᾿Ισραήλ


Δέν εἶναι εὔκολο νά εἶσαι χριστιανός (VIDEO)

Δὲν εἶναι εὔκολο νὰ εἶσαι χριστιανός , Τιπότα δὲ θὰ σὲ φέρει κοντά στὸ Θεό ἐκτός ἀπό τὴν προσευχή! .
Ένα μικρό οδοιπορικό στην Όρθοδοξη Ρουμανία και πως βιώνουν την πίστη άνθρωποι απλοί.Οι συνεντεύξεις των μοναχών είναι από τους:
Γέροντας IIie Cleopa (1912 - †1998)
π. Ioanichie Bălan ( 1930 - †2007)
Ερημίτης Όρος Tarcău Μολδαβία
Χωρίς την καθαρότητα, κανείς δεν μπορεί να φτάσει την αγιότητα!
Τιπότα δε θα σε φέρει κοντά στο Θεό εκτός από την προσευχή!
Πηγή:http://www.agiazoni.gr







Τό Πιό Πολύτιμο Δώρο-τοῦ Δημήτρη Ψαθᾶ


Σχόλιο klision: Στήν ἀλλόκοτη ἐποχή πού ζοῦμε, ὅπου τό ψέμα καί ἡ ὑποκρισία, ἡ κυριαρχία τοῦ ἰσχυροτέρου καί ἡ ἐκμετάλλευση τοῦ ἀδυνάτου καί τά ζοφερά σύννεφα ἑνός ἀβέβαιου μέλλοντος μᾶς ζώνουν ἀπειλητικά, μιά μικρή ἀνάπαυλα μέ τόν τρόπο πού μᾶς προτείνει ὁ Δημήτρης Ψαθᾶς, ὁ μεγάλος αὐτός δεξιοτέχνης τοῦ χρονογραφήματος, εἶναι, νομίζω, ἀπαραίτητη...
                                   
    

Μια φορά κι ένα καιρό, στα βάθη της Ανατολής ζούσε ένας άνθρωπος ξύπνιος αλλά και τυχερός, που την περνούσε όμως άσχημα -καθότι φουκαράς- και σκεφτόταν τι να κάνει, για να λύσει το πρόβλημά του. Πολύ βασάνισε το μυαλό του, και στο τέλος αποφάσισε ν' αναφερθεί στον πολυχρονεμένο Πατισάχ, για να ζητήσει την προστασία και βοήθειά του. Κάποιο δώρο όμως έπρεπε απαραιτήτως να του πάει, κι αυτό βέβαια, ήταν ένα πρόβλημα μεγάλο. Γιατί τι μπορούσε να προσφέρει ένας φουκαράς στον πολυχρονεμένο Πατισάχ, που ζούσε μέσα στα μυθικά παλάτια, στα χρυσάφια και στα πλούτη; Τι θα μπορούσε να μην έχει ο παντοδύναμος αφέντης, ώστε να τον εντυπωσιάσει και να τον ευχαριστήσει με το δώρο του; Ρώτησε από εδώ, ρώτησε από κει, έφαγε τον κόσμο, και στο τέλος βρέθηκε κάποιος, που του είπε:
 -"Ξέρεις τι δεν έχει ο Πατισάχ";
 -"Τι δεν έχει";
 -"Κρεμμύδια, άνθρωπέ μου".
 -"Κρεμμύδια δεν έχει ο πολυχρονεμένος μας αφέντης";
 -"Ούτε έχει ούτε και τα ξέρει. Γιατί οι παλατιανοί του δεν τα καταδέχονται και δεν τα βάζουν στο παλάτι".
     Χωρίς άλλες συζητήσεις, φορτώνει ένα κάρο κρεμμύδια ο ερίφης και τραβά για την Πόλη. Ταξιδεύει μέρες και μέρες, και φτάνει επιτέλους στo παλάτι. Παρουσιάζεται στο Σουλτάνο, κάνει δέκα τεμενάδες, κολλά τη μύτη του στο πάτωμα και λέει:
 -"Πολυχρονεμένε Πατισάχ κι αφέντη της ζωής μου, άστρο του μιλετιού και του βιλαετιού, βαλαά, μπιλαά, σου έφερα ένα δώρο, που ούτε το είδες ποτέ σου ούτε το ξέρεις. Να το μαγειρέψεις και να το φας, βιλαΐ, μπιλαΐ, και θα σχωρνάς τα πεθαμένα μου"!
     Ρουφά το ναργιλέ του ο Πατισάχ, χαϊδεύει τα μακριά του γένια και ρωτά:
 -"Τι είναι, ορέ; Τι δώρο είναι αυτό; Και πώς το λένε";
 -"Κρεμμύδια, Πατισάχ"!
 -"Και τι θα πει αυτό";
 -"Φάε και θα το δεις".
     Διατάζει ο Πατισάχ να μαγειρέψουν τα κρεμμύδια, τα τρώει και τρελαίνεται.
 -"Αμάν!" μουγκρίζει. Και μασουλά. "Βάι, βάι, βάι!..." Και καταπίνει. "Αλλάχ, Αλλάχ, τί γλύκα είναι αυτή!..." Και τρώει αχόρταγα, ευχαριστιέται, χαϊδεύει την κοιλιά του και διατάζει: "Πάρτε από το κάρρο του ανθρώπου όλα τα κρεμμύδια, γεμίστε το με χρυσάφι, για ρεγάλο κι ας πάει πίσω στο χωριό του, στην ευχή του Αλλάχ".
     Φορτωμένος με το χρυσάφι και τρισευτυχισμένος, γυρίζει στο χωριό του ο τυχερός και χοροπηδά απ' τη χαρά του. Τον βλέπει ο αδελφός του -ο άτυχος- αναστατώνεται κι αρχίζει ν' αναρωτιέται μήπως ο πολύχρονεμένος Πατισάχ, που δεν ήξερε τα κρεμμύδια, δεν ξέρει και τα... σκόρδα. Χωρίς πολλές κουβέντες -για να μη χάνει πολύτιμο καιρό- φορτώνει στα κρυφά ένα κάρρο σκόρδα, φτάνει στην Πόλη, παρουσιάζεται στον πολυχρονεμένο Πατισάχ, κάνει είκοσι τεμενάδες, κολλά τη μύτη του στο πάτωμα και λέει για τα σκόρδα του όσα είπε ο αδελφός του για τα κρεμμύδια. Το πολυχρονεμένο άστρο του βιλαετιού -κι αφέντης του μιλετιού- δε δείχνει καθόλου αδιαφορία, παρά δοκιμάζει ένα σκόρδο και τρελαίνεται.
 -"Αμάν, αμάν!" φωνάζει. "Τ' είναι τούτο;!". Τρώει κι άλλο... "Βάι, βάι, βάι!" μουγκρίζει. Τρώει και τρίτο και τα χάνει απ' τη νοστιμάδα. "Μωρέ τούτο δώ καψουρίζει λιγάκι και φέρνει μεγάλη χαρά στο στόμα και στο στομάχι. Μα το μεγάλο Γιαραμπή, τέτοιο νόστιμο πράμα δεν έφαγα ποτέ". Κι ενθουσιασμένος γυρίζει στους ανθρώπους του: "Πώς να τον ανταμείψω τούτον τον ευλογημένο;" λέει. "Τι να του δώσω; Μα τον Αλλάχ, θα του δώσω ό,τι πιο ακριβό έχω μέσα στο παλάτι μου. Πάρτε του γρήγορα όλα τα σκόρδα και φορτώστε στο κάρρο του το πιο πολύτιμο πράμα του παλατιού μου, τα... κρεμμύδια"!



Πηγή:http://www.peri-grafis.com

Οἱ θεολόγοι τῆς Κύπρου: "καί μέ τόν αστυφύλαξ καί μέ τόν χωροφύλαξ"


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΜΦΙΣΗΜΗ
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Π.Ε.Ε.Θ.
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==================
Πολύ μασούν τα λόγια τους οι θεολόγοι της Κύπρου. Ε

ξέδωσαν ανακοίνωση για την έλευση του Πάπα με πολλά “ειδωλόθυτα” και η “κυβέρνηση να μην πιέζει την Εκκλησία για υποχωρήσεις σε θέματα πίστεως”.
Ετσι όπως τα λένε μοιάζουν ότι είναι "και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ".
Τι θα πεί δεν πρέπει να πάει σύσσωμη η σύνοδος να υποδεχθεί τον Πάπα;
Οτι είναι εντάξει αν πάει αντιπροσωπεία;
Ή μήπως θέλει να δικαιολογήσει την παρουσία ορισμένων "ημετέρων" στην υποδοχή την ώρα που οι υπόλοιποι θα το παίζουν Μάρκοι Εφέσου Ευγενικοί;
Πολύ μάσημα στα λόγια τους, πατέρες και αδελφοί, που βάζει σε πολύ θλιβερές σκέψεις για το τι μας ετοιμάζουν.
Ούτε ένας ιεράρχης δεν έχει θέση στην υποδοχή του Πάπα.
Πολλώ μάλλον δεν δικαιολογείται να συμπροσευχηθέι μαζί του.
Πολλές θέσεις της ανακοίνωσης είναι τουλάχιστον προβληματικές.
Ο Αρχιεπίσκοπος, λέγει η ανακοίνωση, πρέπει να πάει να υποδεχτεί τον Πάπα επειδή τον φιλοξένησε στο Βατικανό.
Βάσει ποιας λογικής τότε δεν θα πρέπει να πάνε και οι επίσκοποι που τον συνόδευσαν στο Βατικανό αφού και αυτοί φιλοξενήθηκαν από τον Πάπα;
Να υποθέσουμε ότι η ΠΕΕΘ θεωρεί την παρουσία του Νεαπόλεως Πορφυρίου ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ στην υποδοχή του Πάπα; Πολλώ μάλλον του Λήδρας Επιφάνιου; Δεν πιστεύουμε να μας φυλάνε κάποια έκπληξη!
Επιπλέον!
Ο Πάπας, λέγει η ανακοίνωση, έχει κάθε δικαίωμα να επισκεφθεί την Κύπρο.
Βάσει ποιου ανθρώπινου δικαιώματος οι πιστοί δεν έχουν δικαίωμα να διαμαρτυρηθούν;
Υπάρχει χώρα που επισκέφθηκε ο Πάπας και δεν υπήρξαν μικρές ή μεγάλες ομάδες ανθρώπων που διαμαρτύρονταν για την επίσκεψή του;
Γιατί αν υπάρξουν και στην Κύπρο θα γίνει η συντέλεια του κόσμου;
Μόνον τα ανθρώπινα δικαιώματα του Πάπα αναγνωρίζει ως κανονικά η ΠΕΕΘ; Οχι και των πιστών;
Από πότε έγινε η νόμιμη και ειρηνική διαμαρτυρία να θεωρείται έγκλημα κατά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων;
Ολα τα συντάγματα των σύγχρονων δημοκρατιών θεωρούν το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου ως αναπόσπαστο - αν όχι το πιο ουσιαστικό στοιχείο - των δημοκρατικών πολιτευμάτων.
Γιατί στην Κύπρο πρέπει να υπάρξει διαφορετική πρακτική;
Οι αμφισημίες της ανακοίνωσης της ΠΕΕΘ δεν προιδεάζουν καλές εξελίξεις.
Από τη μια λένε πράγματα που λές “τι ωραία που τα λένε” και από την άλλη φοβάσαι πως “μας τα λένε και αλλιώς”.
Πολύ μασημένες κουβέντες λέγει η ανακοίνωση.
Ελπίζουμε ότι πρόκειται για μη εσκεμμένη αμφισημία. Οτι δεν είναι προσπάθεια να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα.
Προσευχόμαστε να μην είναι προάγγελος δεινών που θα ακολουθήσουν.

Πηγή:http://panayiotistelevantos.blogspot.com

Τό νέο πρόγραμμα γιά τά ὁλοήμερα σχολεῖα

Από τις 8:10 π.μ. - 14:00 μ.μ. θα διαρκεί το υποχρεωτικό πρόγραμμα των μαθητών στα 800 ολοήμερα σχολεία. Βάσει του αναμορφωμένου διδακτικού ωραρίου και ωρολογίου προγράμματος για το νέο σχολικό έτος, που ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, η αποχώρηση των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος μπορεί να γίνει, είτε με τη λήξη του ολοήμερου στις 16:15, είτε κατά το χρονικό διάστημα 15:30 - 15:40, εφόσον έχει κατατεθεί υπεύθυνη δήλωση των γονέων στη σχολική μονάδα.
Πηγή:http://24gr.blogspot.com
Οι επιμέρους αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα έχουν ως εξής:...
  • •Αύξηση κατά 1 ώρα του γλωσσικού μαθήματος στις Α΄ και Β΄ τάξεις.
  • •Αύξηση κατά 1 ώρα του μαθήματος των μαθηματικών στις Α΄ και Β΄ τάξεις Αισθητική Αγωγή: Περιλαμβάνει τα Εικαστικά, τη Μουσική και τη Θεατρική Αγωγή.
  • •Οι ώρες του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής αυξάνονται κατά 2 για τις Α΄, Β΄ , Γ΄ και Δ΄ τάξεις. Στις τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ η μία διδακτική ώρα της Φυσικής Αγωγής θα διατίθεται για χορούς.
  • •Προστίθεται το μάθημα των Αγγλικών στις Α΄ και Β΄ τάξεις για 2 ώρες και αυξάνεται κατά 1 ώρα για τις υπόλοιπες τάξεις.
  • •Προστίθεται το μάθημα των Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας για 2 ώρες εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.
  • •Στην Ευέλικτη Ζώνη (ΕΖ) αναπτύσσονται διαθεματικά προγράμματα με πρωτοβουλία του κάθε εκπαιδευτικού.
  • ♦Στην Α΄ τάξη: Η μία διδακτική ώρα της ΕΖ θα διατίθεται για δραστηριότητες που αφορούν σε θέματα Αγωγής Υγείας.
  • ♦Στην Β΄ τάξη: Η μία διδακτική ώρα της ΕΖ θα διατίθεται για δραστηριότητες που αφορούν σε θέματα Διατροφικών Συνηθειών
  • ♦Στην Γ΄ τάξη: Η μία διδακτική ώρα της ΕΖ θα διατίθεται για δραστηριότητες που αφορούν σε θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής.
  • ♦Στην Δ΄ τάξη: Η μία διδακτική ώρα της ΕΖ θα διατίθεται για δραστηριότητες που αφορούν σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Τα διδακτικά αντικείμενα από τα οποία μπορεί να γίνει επιλογή ως προς το πλήθος τους και τις ώρες που θα διδάσκονται είναι τα παρακάτω:
  • ►Μελέτη
  • ►Αθλητισμός
  • ►Θεατρική Αγωγή
  • ►Αγγλικά
  • ►Μουσική
  • ►Δυνατότητα παρακολούθησης δεύτερη ξένης γλώσσας
  • ►Εικαστικά
  • ►Πολιτιστικοί όμιλοι δραστηριοτήτων. Στο πλαίσιο του εν λόγω μαθήματος, οι μαθητές όλων των τάξεων θα μπορούν να προετοιμάζουν σχολικές εορτές, χορωδίες, θεατρικές παραστάσεις και άλλες δημιουργικές δραστηριότητες για την καλλιέργεια της αισθητικής, καθώς και την ανάδειξη και προώθηση στοιχείων του πολιτισμού.
  •  
Διδακτικό ωράριο πρωινής λειτουργίας

 
ΩΡΕΣΔΙΑΡΚΕΙΑ 
07.00 – 07.15
07.15 - 08.00
15΄
45΄
Υποδοχή μαθητών
Πρωινή προαιρετική ζώνη
08.00 – 08.1010΄Υποδοχή μαθητών
08.10 – 09:4090΄1η διδακτική περίοδος
09:40 – 10:0020΄διάλειμμα
10:00 – 11:3090΄2η διδακτική περίοδος
11:30– 11:4515΄διάλειμμα
11:45 – 12:2540΄5η διδακτική ώρα
12:25 – 12:3510΄διάλειμμα
12.35– 13:1540΄6η διδακτική ώρα
13:15– 13:2510΄διάλειμμα
13:25 -14:0035΄7η διδακτική ώρα (Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος)
14:00 – 14:05Διάλειμμα – Αποχώρηση μαθητών του
υποχρεωτικού προγράμματος
14:05 – 14:4035΄φαγητό- χαλάρωση
14:40 – 14:5010΄διάλειμμα
14:50 – 15:3040΄8η διδακτική ώρα
15:30 – 15:4010΄Διάλειμμα
15:40 – 16:1535΄9η διδακτική ώρα (Λήξη ολοήμερου προγράμματος)
Απογευματινή προαιρετική ζώνη
16:15 – 16:2510΄διάλειμμα
16:25 – 17:0035΄10η διδακτική ώρα
 


Αναμόρφωση Ωρολογίου Προγράμματος - Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο
 
Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΑ΄Β΄Γ΄Δ΄Ε΄ΣΤ΄
01/05/10ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ--2222
02/05/10ΓΛΩΣΣΑ10108877
03/05/10ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ554444
04/05/10ΙΣΤΟΡΙΑ--2222
05/05/10ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛ.4433--
06/05/10ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ----22
07/05/10ΦΥΣΙΚΑ----33
08/05/10ΚΟΙΝ.&ΠΟΛ. ΑΓΩΓΗ----11
09/05/10ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ -
Εικαστικά -Μουσική
-Θεατρική Αγωγή
(5) 2 2 1(5) 2 2 1(3) 1 1 1(3) 1 1 1(3) 1 1 1(3) 1 1 1
10/05/10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ444422
11/05/10ΑΓΓΛΙΚΑ224444
12/05/10EYEΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ333311
13/05/102η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ    22
14/05/10Τ.Π.Ε.222222
 ΣΥΝΟΛΟ353535353535
 

Ρεσάλτο δολοφόνων στόν «Στόλο τῆς ᾿Ελευθερίας»


Η ΠΕΙΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΠΛΟΙΟ «MAVI MARMARA» ΤΟΥ FREEDOM FLOTILLA ΣΤΟΙΧΙΣΕ ΤΗ ΖΩΗ ΣΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 10 ΑΚΤΙΒΙΣΤΕΣ * ΔΕΚΑΔΕΣ ΟΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ 700 ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ

Ρεσάλτο δολοφόνων στον «Στόλο της Ελευθερίας»

Η συσκότιση πληροφόρησης που επέβαλε η στρατιωτική λογοκρισία στο Ισραήλ καθιστούσε απαγορευτική ώς αργά χθες τη νύχτα την επίσημη επιβεβαίωση των απωλειών που προκάλεσε η πειρατική επιδρομή με την οποία... υπερασπίστηκε την από θαλάσσης πολιορκία της Λωρίδας της Γάζας το ισραηλινό ναυτικό.
Αδύνατο να επιβεβαιωθεί εάν οι νεκροί ήταν 19 και δεκάδες οι τραυματίες -σοβαρότερα οι 26- όπως ανεπισήμως μετέδιδε το Κανάλι 10 της ισραηλινής τηλεόρασης ή το δορυφορικό δίκτυο Al Jazeera ή «τουλάχιστον 10» όπως μετέδιδαν πολλά διεθνή ΜΜΕ. Η μόνη επιβεβαίωση αφορούσε τον τραυματισμό επτά ισραηλινών κομάντος, δύο σοβαρά, ο ένας από το ίδιο του το όπλο στη διάρκεια συμπλοκής.
Αδύνατο να επιβεβαιωθεί πόσοι από τους πάνω από 700 ακτιβιστές του Freedom Flotilla που ένα ένα τα έξι καράβια του οδηγήθηκαν υπό στρατιωτική αιχμαλωσία στο λιμάνι του Ασντότ στο Νότιο Ισραήλ κρατούνται στο εκεί αυτοσχέδιο στρατόπεδο συγκέντρωσης και πόσοι έχουν μεταχθεί στις φυλακές υψίστης ασφαλείας της Μπιρσίμπα στην έρημο Νεγκέβ. Η προβλεπόμενη από τις ισραηλινές αρχές διαδικασία είναι: ταυτοποίηση στοιχείων από αστυνομία και υπουργείο Εσωτερικών και απαγγελία κατηγοριών για «παράνομη είσοδο στη χώρα» και «επιχείρηση παράνομης εισόδου σε κλειστή στρατιωτική ζώνη» (!) στις οποίες στηρίζεται η απέλασή τους. Οσοι δεχτούν να υπογράψουν τα σχετικά έγγραφα, πάνε στο αεροδρόμιο. Οι άλλοι, στη φυλακή μέχρι να δικαστούν! Κι ας μην ήθελαν ποτέ να μπουν στο Ισραήλ...
«Πυροβολούσαν κοιμισμένους»
Βίαιες, να σηκώνεται η τρίχα, οι τηλεοπτικές λήψεις που πρόλαβαν να μεταδοθούν δορυφορικά πριν το σήμα κοπεί με το τσεκούρι. «Κατέβηκαν και άρχισαν να πυροβολούν ακόμα και ανθρώπους που κοιμούνταν», καταγγέλλουν οι διοργανωτές του Free Gaza, αντικρούοντας την επίσημη ισραηλινή εκδοχή της... άμυνας των επιτιθέμενων κομάντος στην αντίσταση με μαχαίρια, σιδερόβεργες και μπουκάλια που προέβαλαν μερικοί ακτιβιστές.
Πολύ πριν πλησιάσουν τα όρια των 20 ναυτικών μιλίων του ισραηλινού αποκλεισμού της Γάζας, στα διεθνή ύδατα, σε απόσταση περίπου 65 ναυτικών μιλίων από την ακτογραμμή, μεταξύ 4.30 και 5 το πρωί, κορυφώθηκε το ισραηλινό ρεσάλτο, όπως επιβεβαίωσε ο εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού, στρατηγός Αβι Μπεναγιάχου.
Η όλη -προαναγγελθείσα- επιχείρηση είχε ξεκινήσει προχθές μόλις έπεσε το σκοτάδι: Τρεις πυραυλάκατοι απέπλευσαν από τη βάση τους στη Χάιφα, εκτελώντας χρέη εμπροσθοφυλακής, για να ανακόψουν τον πλου του στολίσκου. Γύρω στις 11 μ.μ. προχθές, στα 100 ναυτικά μίλια από την ακτογραμμή της Γάζας, φυσικά στα διεθνή ύδατα, πλησίασαν το προπορευόμενο τουρκικό επιβατηγό «Mavi Marmara», το μεγαλύτερο πλοίο με 581 επιβάτες. Το προειδοποιητικό μήνυμα να αλλάξουν πορεία που εξέπεμπαν συνεχώς μέσω VHF μετέδωσε ζωντανό και το Israeli Radio: «Αν αγνοήσετε αυτή την εντολή και μπείτε στην αποκλεισμένη περιοχή, το ναυτικό του Ισραήλ θα αναγκαστεί να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα με σκοπό να ενισχύσει αυτόν τον αποκλεισμό».
Καπετάνιος και πλήρωμα του τουρκικού πλοίου αντέδρασαν αμέσως. Μοίρασαν σωσίβια σε όλους τους επιβάτες. Αφού έκοψαν ταχύτητα, τα πλοία του στολίσκου τροποποίησαν ελαφρά τη ρότα τους, επιχειρώντας να αποφύγουν τη σύγκρουση. Μάταια.

Πειραιῶς Σεραφείμ "Καταγγέλλουμε τό ἔγκλημα τοῦ ῾Εβραϊκοῦ κράτους





Η ειδεχθής δολοφονική επίθεσις με αθώα θύματα της Σιωνιστικής Εβραϊκής Κυβέρνησης εντός των διεθνών χωρικών υδάτων κατά αόπλων ειρηνικών ακτιβιστών, που μετέφεραν ανθρωπιστική βοήθεια στους αποκλεισμένους Παλαιστινίους κατοίκους της Γάζας αποτελεί έγκλημα που εμπίπτει στην αρμοδιότητα του διεθνούς ποινικού δικαστηρίου.

Η άμεση υποχρέωσις τής Κυβέρνησης μας, διερμηνεύουσα το κοινό αίσθημα του λαού μας, είναι να καταδικάσει απεριφράστως και μετά σκληρότητος τη Σιωνιστική Κυβέρνηση του Ισραήλ και τις τρομοκρατικές, άθλιες και εγκληματικές πρακτικές της.


Ο δε Πρωθυπουργός μας και ως Πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς επιβάλλεται να συμβάλλει στην διεθνή καταδίκη των κακουργηματικών κατά του διεθνούς δικαίου και της ανθρωπότητος αδικοπραγιών της Σιωνιστικής Ισραηλινής ηγεσίας. Αποδεκνύεται πασιδήλως δυστυχώς, ότι το Σιωνιστικό Εβραϊκό Κράτος ακυρώνει εμπράκτως την τιμή και τον σεβασμό που οφείλει η διεθνής κοινότης στην μνήμη των θυμάτων του Ολοκαυτώματος, εφ’ όσον μιμείται και εφαρμόζει απολύτως τις εγκληματικές, κακουργηματικές και άθλιες πρακτικές του Γερμανικού φασιστικού τέρατος.

Η ιδιότυπη ασυλία που απολαμβάνει η Σιωνιστική Κυβέρνηση του Ισραήλ με πάτρονα τήν Αμερικανική υπερδύναμη στα διεθνή φόρα, αποδεικνύεται από την παρατεινόμενη κατοχή των αραβικών εδαφών και το πυρηνικό οπλοστάσιο που διατηρεί την στιγμή που σχετική προσπάθεια εξοπλισμού του γειτονικού Ιράν αποτελεί αιτία πολέμου δια την διεθνή κοινότητα.

Καταγγέλλουμε το διαρκές έγκλημα του Σιωνιστικού Εβραϊκού Κράτους και καλούμε την Κυβέρνησή μας, αντί της αχρώμου και αναιμικής σχετικής ανακοινώσεώς της, να προβή σε όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα για την πλήρη και ουσιαστική καταδίκη της Σιωνιστικής Εβραϊκής ηγεσίας και την άμεση παραπομπή της στο διεθνές Ποινικό Δικαστήριο.



Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Πηγή:http://www.romfea.gr