"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010

ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΑ-ΠΟΛΥΜΑΘΕΙΑ


  • Σημ. «Χριστ. Βιβλιογρ.»: Στὸ «Πνευματικὸ Ἐγχειρίδιό» του, σωστὸ πνευματικὸ πανεπιστήμιο, ὁ ἅγ. Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης ὑπογραμμίζει τὴν ἀναγκαιότητα τῆς ἀναγνώσεως καὶ μελέτης τῶν Γραφῶν. Καὶ τονίζει πὼς ἡ φιλομάθεια γιὰ τὶς Γραφές κατανικᾶ τὴν ἀμάθεια καὶ τὴν «ἀ-κατανοησία», ἡ ὁποία προβάλλεται ἐσχάτως σὰν μέγα ἐκκλησιαστικὸ πρόβλημα. Ἀλλὰ δὲν εἶναι ἔτσι ἀκριβῶς. “Μαγικὲς” λύσεις δὲν ὑπάρχουν γιὰ τὰ προβλήματα. Τὰ πνευματικὰ προβλήματα ἀντιμετωπίζονται ἢ ἐπιλύονται (ἐφ᾽ ὅσον εἶναι ἐπιλύσιμα!) μὲ τὴν προσωπικὴ συμμετοχὴ καὶ συνδρομὴ στὴν ἐπίλυση τοῦ ἴδιου τοῦ “ἐνδιαφερομένου”. Αὐτὸ συμβαίνει καὶ στὴν περίπτωση τῆς «κατανοήσεως» καὶ μαθήσεως τῶν νοημάτων τῶν Γραφῶν. Ὁ ἅγιός μας, ὡς ἀληθινὸς Διδάσκαλος, μᾶς παροτρύνει στὴν συνεχῆ μελέτη.(βλ.σχετ.:
    1. http://christianvivliografia.wordpress.com/2010/06/22/αναγνωση-πνευματικησ-ηδονησ/καὶ 2. http://christianvivliografia.wordpress.com/2010/06/23/χρεοσ-πνευματικησ-μελετησ/)
    Ὅτι ἡ φιλομάθεια τῶν Γραφῶν προξενεῖ πολυμάθειαν.
    Εἶναι γὰρ γνωστόν, ὅτι ἡ φιλομάθεια καὶ ἀνάγνωσις τῶν Γραφῶν ἔχει νὰ σοὶ προξενήσῃ καὶ πολυμάθειαν καὶ νὰ σὲ λυτρώσῃ ἀπὸ τῆς ἀμαθείας, εἰς τὴν ὁποίαν πολλὰ προσκόμματα ἀκολουθοῦσιν
    Γιὰ τὴν συνέχεια πατῆστε ἐδῶ:ΑΝΑΓΝΩΣΙΣ ΓΡΑΦΩΝ 3.

    ΠΗΓΗ: http://christianvivliografia.wordpress.com/

    Πνευματική αναδοχή (π. Θεμιστοκλής Χριστοδούλου)




    "Αν ήξεραν οι ανάδοχοι τι υπόσχονται και τι μεγάλη ευθύνη αναλαμβάνουν, δε θα ήθελαν να βαπτίσουν ακόμα κι αν με θερμά παρακάλια τους παρότρυναν" (Αγιος Νικόδημος Αγιορείτης)



    • Ο θεσμός του πνευματικού αναδόχου στην Εκκλησία και νηπιοβαπτισμός.
    • Υποχρεώσεις του ανάδοχου μετά τη βάπτιση.
    • Τι προϋποθέσεις πρέπει να πληρεί κανείς ώστε να γίνει πνευματικός ανάδοχος (νονός/νονά);
    • Πόσοι μπορεί να είναι οι ανάδοχοι;
    • Μπορούν μικρά παιδιά να γίνονται ανάδοχοι;
    • Πνευματική αναδοχή και συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας.
    • Βάπτιση ενηλίκων και πνευματική αναδοχή.
    • Διακόνισσες και βάπτιση.
    • Ένας διά Χριστόν σαλός για τη βάπτιση και το γάμο.
    • Θεία μετάληψη νηπίων, παράδειγμα και πνευματική αναδοχή.
    • Τι πρέπει να κάνει ένας ανάδοχος πριν από την βάπτιση;
    • Κριτήρια επιλογής αναδόχων.
    • Ο ρόλος του ανάδοχου κατά την βάπτιση.
    • Λεπτομέρειες επιλογής αντικειμένων της βάπτισης (ρούχα, σταυρός, λαμπάδα).
    • Ωραιοποίηση και ιερότητα στην Εκκλησία.
    • Το πρώτο μπάνιο του παιδιού μετά τη βάπτιση.
    • Συμβουλές για δώρα προς βαπτισιμιούς/ες.
    Συζήτηση του π. Θεμιστοκλή Χριστοδούλου με τον Λυκούργο Μαρκούδη στην εκπομπή "Διάλογοι" του ραδιοφωνικού σταθμού Πειραϊκή Εκκλησία.


    Ακούστε την οπωσδήποτε εάν πρόκειται να συμμετάσχετε σε βάπτιση.


    Ο π. Θεμιστοκλής έχει γράψει το βιβλίο "Θέλεις να γίνεις ανάδοχος;", Εκδόσεις "Ομολογία", 2009


    Ακούστε την εκπομπή πατώντας εδώ




    ἀναδημοσίευση:http://www.alopsis.gr