"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Μίκης Θεοδωράκης: "Ο Γιῶργος Παπανδρέου ἐκβιάζει τόν ἑλληνικό λαό"














27.10.10
-"῾Ο Γιῶργος Παπανδρέου ἐκβιάζει τόν ἑλληνικό λαό"
-Θά ἱδρύσω «Κίνημα πολιτῶν» ἄν γίνουν πρόωρες ἐκλογές,
λέει ὁ Μίκης Θεοδωράκης
***
Μίκης Θεοδωράκης: "Ο Γιώργος Παπανδρέου εκβιάζει τον ελληνικό λαό"
Φραστική επίθεση κατά της κυβέρνησης και προσωπικά κατά του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου, εξαπέλυσε απόψε ο Μίκης Θεοδωράκης, μιλώντας στον κύκλο συζητήσεων που διοργανώνει το Ίδρυμα Θεοχαράκη και συντονίζει ο δημοσιογράφος Γιώργος Π. Μαλούχος.
Μεταξύ άλλων ο διεθνής Έλληνας συνθέτης ανακοίνωσε απόψε την απόφασή του να προχωρήσει στην ίδρυση ενός κινήματος ανεξάρτητων πολιτών, εάν ο Γιώργος Παπανδρέου μετά τις εκλογές Τοπικής Αυτοδιοίκησης οδηγήσει τη χώρα και σε εθνικές εκλογές.
«Ο Γιώργος Παπανδρέου με τη χθεσινή διακαναλική συνέντευξή του, εκβιάζει τον ελληνικό λαό, ότι αν δεν ψηφίσουμε τους δικούς του, θα οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές. Σε αυτές τις συνθήκες οι εκλογές είναι θάνατος για την Ελλάδα, είμαστε σε διάλυση, θα σταματήσουν τα πάντα» δήλωσε ο Μίκης Θεοδωράκης.
Ακόμη ανέφερε ότι έχει διαπιστώσει πως «αν κυβερνούσε ο Κώστας Καραμανλής, οι προοδευτικές και άλλες δυνάμεις της χώρας θα είχαν κάψει την Ελλάδα».
Πηγή: http://kostasxan.blogspot.com/2010/10/blog-post_4252.html

Ὁ ξεπεσμένος Δερβίσης / τοῦ Ἀλεξάνδρου Παπαδιαμάντη


Παλαιό Θησεῖο, 1923 (πρόσφυγες)

Δύο, τρεῖς, πέντε, δέκα σταλαγμοί.

Ὅμοιοι μὲ τὸ μονότονον βῆμα τοῦ ἀγρύπνου ναύτου φρουροῦ εἰς τὴν κουβέρταν. Πλέει εἰς μαῦρα πέλαγα καὶ βλέπει οὐρανὸν καὶ θάλασσαν ἀγρίως χορεύουσαν, καὶ τυλιγμένος εἰς τὴν καπόταν του διασχίζει ἀκαριαίως τὸ σκότος μὲ τὴν ἐξανάπτουσαν καὶ ὑποσβήνουσαν λαμπυρίδα τοῦ τσιγάρου του.

Οἱ πετεινοὶ δὲν εἶχαν λαλήσει τὸ τρίτον λάλημα. Ἴσως εἶχαν τρομάξει ἀπὸ τὴν βαθεῖαν, θρηνώδη φωνὴν τοῦ σαλεπτσῆ, ὅστις εἶχεν ἀρχίσει τὸ φθινόπωρον, νύκτα βαθιά, νὰ κράζει. Ἦτο ὡς κρωγμὸς ἀγνώστου ὀρνέου, τὸ ὁποῖον εἶχε χάσει τὸν ἀέρα του, καὶ εἶχεν ἐνσκήψει μέσα εἰς τὴν πόλιν, κι ἐζήτει ἁρπάγματα νὰ σπαράξῃ.

— Ζεστὸ ! Βράζει ! …

Ἔβραζεν, ἔβραζε, ἡ νύκτα βαθιά. Ζεστὸν τὸ σαλέπι, πολὺ ζεστότερον τὸ στρῶμα. Μόνον ἡ φωνὴ τοῦ σαλεπτσῆ ἐτρόμαζε τοὺς πετεινούς.

Εἶχε βρέξει ὀλίγον, εἶτα ἠθρίασε. Σταλαγμοί, σταλαγμοὶ ἔπεφταν ἀργὰ-ἀργά, ἀπὸ τὴν ὑδρορρόην ἐντός τῆς αὐλῆς.

 

***
 
— Ἔ! καὶ ποῦ, σ’ αὐτὸν τὸν κόσμο;

Ἡ ἐπιφώνησις ἠκούσθη εἰς τὸ σκότος ἀπὸ τὸ στόμα τοῦ σαλεπτσῆ.

Τὸ παραθυρον ἔτριξε, κράκ ! ἀπὸ τὸ χαμηλὸν δωμάτιον τὸ βλέπον πρὸς τὸν δρόμον. Ἄνθρωπος προέκυψε τυλιγμένος μὲ σάλι. Ἔτεινε μέγαν κύαθον πρὸς τὸν σαλεπτσήν, ἀλλ’ οὗτος ἠργοπόρει.

Ὁ ἄνθρωπος ἔκυψε νὰ ἰδῇ.

Ὑψηλὴ μορφή, μὲ λευκὸν σαρίκι, μὲ μαύρην χλαῖναν καὶ χιτῶνα χρωματιστόν, εἶχε σταθῇ ἐνώπιον τοῦ σαλεπτσῆ.

— Ποῦ, σ’ αὐτὸν τὸν κόσμο ;

— Μποὺ ντουνιὰ τσὰρκ φιλέκ.

— Ἄσκ ὀλσούν … ὑπεψιθύρισεν ὁ σαλεπτσής.

Δὲν εἶχε γνωρίσει τὸν ἄνθρωπον, ἀλλὰ τὸ ἔνδυμα. Κάθε ἄλλος θὰ τὸν ἐξελάμβανε ὡς φάντασμα. Ἀλλ’ αὐτὸς δὲν ἐπτοήθη. Ἦτο ἀπ’ ἐκεῖνα τὰ χώματα.

 

***

 
Εἶχεν ἀναφανῇ. Πότε; Πρὸ ἡμερῶν, πρὸ ἑβδομάδων. Πόθεν; Ἀπὸ τὴν Ρούμελην, ἀπὸ τὴν Ἀνατολήν, ἀπὸ τὴν Σταμπούλ. Πῶς; Ἐκ ποίας ἀφορμῆς; Ποῖος;

Ἦτον Δερβίσης; Ἦτον βεκτασής, χόντζας, ἰμάμης; Ἦτον οὐλεμάς, διαβασμένος; Ὑψηλός, μελαψός, συμπαθής, γλυκύς, ἄγριος. Μὲ τὸ σαρίκι του, μὲ τὸν τσουμπέν του, μὲ τὸν δουλαμάν του.

Ἦτο εἰς εὔνοιαν, εἰς δυσμένειαν; Εἶχεν ἀκμάσει, εἶχεν ἐκπέσει, εἶχεν ἐξορισθῇ; Μποὺ ντουνιὰ τσὰρκ φιλέκ. Αὐτὸς ὁ κόσμος εἶναι σφαῖρα καὶ γυρίζει.

Ἐκείνην τὴν βραδιὰν τὸν εἶχε προσκαλέσει μία παρέα. Ἑπτὰ ἢ ὀκτὼ φίλοι ἀχώριστοι. Ἀγαποῦσαν τὴν ζωήν, τὰ νιᾶτα. Ὁ ἕνας ἀπ’ αὐτοὺς ἔβαλλε γιουβέτσι κάθε βράδυ. Οἱ ἄλλοι ἔτρωγαν.

Ἦτον λοταρτζὴς κι ἐκέρδιζε δέκα ἢ δεκαπέντε δραχμὰς τὴν ἡμέραν. Τί νὰ τὰς κάμει; Τοὺς ἔβαλλε γιουβέτσι καὶ τοὺς ἐφίλευε. Ἦσαν λοτοφάγοι, μὲ ὀμικρὸν καὶ μὲ ὠμέγα.

Ἀγαποῦσαν τὰ τραγούδια, τὰ ὄργανα. Ὁ Δερβίσης δὲν ἔπινε κρασί, ἔπινε μαστίχαν. Δερβισάδες ἦσαν κι αὐτοί. Τοῦ εἶπαν νὰ τραγουδήσῃ. Ἐτραγούδησε. Τοῦ εἶπαν νὰ παίξῃ τὸ νάϊ. Ἔπαιξε.

Δὲν τοὺς ἤρεσε. Ὤ, αὐτὸς δὲν ἦτον ἀμανές.

Δὲν ἦτον, ὅπως τὸν ἤξευραν αὐτοί. Ἀλλ’ ὁ Δερβίσης τοὺς ἔλεγε τὸν καθ’ αὑτὸ ἀμανέν.

 

***

 
Ἐπανῆλθεν εἰς τὸ καφενεῖον. Τὸ καφενεῖον ἀντικρύ τοῦ Θησείου. Ἡ ταβέρνα δίπλα εἰς τὸ καφενεῖον. Καὶ τὰ δύο ἀντικρύ τοῦ παλαιοῦ σταθμοῦ Α. Π. Παραπέρα ἀπὸ τὸ καφενεῖον, ἡ σῆραγξ ἐσκάπτετο, εἶχε σκαφῇ. Φθινόπωρον τῆς χρονιᾶς ἐκείνης.

Ὁ Δερβίσης ἐκάθητο ἐκεῖ κ’ ἔπινε μαστίχαν, ὅποιος τὸν ἐκερνοῦσε. Μὲ τὸ σαρίκι του, μὲ τὰ κατσαρὰ ψαρὰ γένειά του, μὲ τὸ τσιμπούκι του. Ἄνω τῶν 50 ἐτῶν ἡλικίας.

 

***

 
Ἐκεῖ διενυκτέρευεν ἀπὸ ἡμερῶν. Ἄστεγος, ἀνέστιος, φερέοικος. Τὸ μικρὸν καφενεῖον εἶχε τὴν ἄδειαν νὰ μένῃ ἀνοικτὸν ὅλην τὴν νύκτα.

Ἤρχοντο ἀπὸ τοὺς τζόγους, ἀπὸ τὰ θέατρα, θαμῶνες. Ἤρχοντο ἀπὸ τὸ λαχανοπάζαρον. Ἔπιναν ρούμι καὶ φασκόμηλον.

Ὁ Δερβίσης ἔπαιζε κάποτε τὸ νάϊ. Ὁ κλήτωρ ὁ ἀστυνομικὸς διεσκέδαζεν. Ἀγαποῦσε ν’ ἀκούῃ.

Καλὸς ἄνθρωπος. Πρὸ ἐτῶν, ὅταν πρωτοδιωρίσθη, ἦτον γεμᾶτος ζῆλον.

Ἅμα εἶδε καυγάν, ἔτρεξεν ἀμέσως νὰ τοὺς χωρίσῃ. Εἷς παλαιὸς συνάδελφός του τὸν ὤκτειρεν.

— Ὅταν βλέπεις καυγά, νὰ τρέχῃς ἀπὸ τὸ πλαγινὸ σοκάκι, ν’ ἀργοπορῇς, ὥς ποὺ νὰ περάσῃ ἡ φούρια, καὶ τότε νὰ παρουσιάζεσαι.

Καὶ ἄλλην συμβουλὴν τοῦ ἔδωκε :

— Στὸν καυγά, πάντοτε νὰ βλέπῃς ποιὸς εἶναι δυνατώτερος καὶ νὰ φυλάγεσαι. Νὰ μαλώνῃς τὸν πιὸ ἀδύνατον, νὰ τοῦ τραβᾷς κι ἕνα χαστούκι, καὶ νὰ ἐπαναφέρῃς τὴν τάξιν. Ἔτσι θὰ βγαίνῃς λάδι.

Καὶ ἀκόμη :

— Κάθε καινούργιος ἀνώτερος ποὺ διορίζεται τὴν πρώτη μέρα εἶναι γεμάτος αὐστηρότητα. Τὸ κάνει γιὰ νὰ τοὺς πάρῃ τὸν ἀέρα. Τὴν δεύτερη μέρα κρυώνει, καὶ τὴν τρίτη μέρα παραδίνεται. Ἐσὺ νὰ συμμορφώνεσαι σύμφωνα μὲ τὸν προϊστάμενον, καὶ νὰ παραπανίζῃς μάλιστα, αὐτὲς τὲς τρεῖς μέρες.

Πολύτιμοι ὑποθῆκαι.

 

***

 
Τὰς ἡμέρας ἐκείνας εἶχε διορισθῆ νέος ἀστυνόμος.

Διὰ νὰ δείξῃ τὸν ζῆλον του, διέταξε νὰ κλείσῃ τὸ καφενεῖον, τὴν νύκτα ἐκείνην.

Αὔριον ἢ μεθαύριον θὰ ἐπέτρεπε πάλιν νὰ μένῃ ἀνοικτόν. Ἀλλ’ ἡ νὺξ ἐκείνη εἶχε πέσει εἰς τὸν λαχνόν, ἦτο πεπρωμένη νύξ.

Ὁ καλὸς κλήτωρ, ἐνθυμεῖτο τὰς συμβουλὰς τοῦ συναδέλφου του. Ἀνάγκη νὰ βιάσῃ τὸν καφετζὴν νὰ κλείσῃ. Δὲν ἐπετράπη εἰς τὸν βοηθὸν νὰ μείνῃ ἐντός, διὰ νὰ μὴ σηκωθῇ καὶ ἀνοίξῃ εἰς ὅσους ἦτο πιθανὸν νὰ ἔλθουν νὰ κρούσωσι τὴν θύραν. Δὲν ἐπετράπη εἰς τὸν Δερβίσην, τὸν ἀνέστιον, τὸν πλάνητα, νὰ μείνῃ, ἐπὶ τῇ προφάσει ὅτι ἔπαιζε τὸ νάϊ, κι ἑμάζωνε κόσμον, καὶ δὲν ἄφηνε τοὺς γείτονας νὰ κοιμηθοῦν. Ὁ Δερβίσης μὲ τὸ σαρίκι του, μὲ τὸν τσουμπέν του, μὲ τὸν δουλαμάν του, ἐπῆρε τὸ τσιμπούκι του, τὸ νάϊ του, κ’ ἔφυγε.

Ποῦ νὰ ὑπάγῃ;

Ἔκαμεν ὀλίγα βήματα ἀσκόπως, πέριξ τοῦ καφενείου.

Παρέκει ἦτο ἡ σῆραγξ. Ἐσκάπτετο, ἦτο σκαμμένη.

Ἔκαμνε ψύχραν, νυκτερινὸν ἀπόγειον. Μία μετὰ τὰ μεσάνυκτα.

Ὁ κλήτωρ ὁ σκοπὸς περιεφέρετο ὑποκάτω εἰς τὸ κιόσκι, τὸ τσιγκοσκεπές, τῶν ἐκεῖ μαγαζείων.

Ὁ Δερβίσης ὁ πλάνης κατῆλθεν εἰς τὸ βάθος τῆς σήραγγος. Ἴσως ἤλπιζε νὰ εὕρῃ περισσότερον ἀπάγκειο ἐκεῖ.

Ἐκάθισεν, ἀκούμβησεν.

Ἐσκέπτετο τὸ ἄστατον τῶν ἀνθρωπίνων πραγμάτων. Ἄσκ ὀλσοὺν τσιβιρινέκ. Χαρὰ σ’ ἐκεῖνον ποὺ ξέρει νὰ τὸν γυρίζῃ, τὸν κόσμον αὐτόν.

 

***

 
Παρῆλθεν ὥρα. Ὁ κλήτωρ, ὅστις ἐπεριπάτει ἐκεῖ τριγύρω, ἐσκέπτετο τί νὰ εἶχε γίνει ὁ Δερβίσης, τὸν ὁποῖον εἶχεν ἰδεῖ νὰ καταβαίνῃ εἰς τὴν σήραγγα.

Ποῦ νὰ εἶναι;

Εἰς τὴν ἐρώτησιν αὐτὴν τὴν ἄφωνον ἀπήντησε φωνή, ἦχος, μέλος γλυκύ.

Ὁ ξένος μουσουλμάνος εἶχε παγώσει ἐκεῖ ὅπου ἐκάθητο κι ἐνύσταζε. Διὰ νὰ ζεσταθῇ, ἔβγαλε τὸ νάϊ του καὶ ἤρχισε νὰ παίζῃ τὸν τυχόντα ἦχον, ὅστις τοῦ ἦλθε κατ’ ἐπιφορὰν εἰς τὴν μνήμην.

Ναί, ναί, γλυκύ.

Νάζι — κατὰ ἓν ζῆτα ἐλαττοῦται.

Αὔρα, οὐρανός, ἆσμα γλυκερόν, μελιχρόν, ἁβρόν, μεθυστικόν.

Νάϊ, νάϊ.

Κατὰ δύο κοκκίδας, διαφέρει διὰ νὰ εἶναι τὸ Ναί, ὁπού εἶπεν ὁ Χριστός.

Τὸ Ναὶ τὸ ἥμερον, τὸ ταπεινόν, τὸ πρᾶον, τὸ Ναὶ τὸ φιλάνθρωπον.

Κάτω εἰς τὸ βάθος, εἰς τὸν λάκκον, εἰς τὸ βάραθρον, ὡς κελάρυσμα ρύακος εἰς τὸ ρεῦμα, φωνὴ ἐκ βαθέων ἀναβαίνουσα, ὡς μύρον, ὡς ἄχνη, ὡς ἀτμός, θρῆνος, πάθος, μελωδία, ἀνερχομένη ἐπὶ πτίλων αὔρας νυκτερινῆς, αἰρομένη μετάρσιος, πραεῖα, μειλιχία, ἄδολος, ψίθυρος, λιγεῖα, ἀναρριχωμένη εἰς τὰς ριπάς, χορδίζουσα τοὺς ἀέρας, χαιρετίζουσα τὸ ἀχανές, ἱκετεύουσα τὸ ἄπειρον, παιδική, ἄκακος, ἑλισσομένη, φωνὴ παρθένου μοιρολογούσης, μινύρισμα πτηνοῦ χειμαζομένου, λαχταροῦντος τὴν ἐπάνοδον τοῦ ἔαρος.

Τὰ βαρέα τείχη καὶ οἱ ὀγκώδεις κίονες τοῦ Θησείου, ἡ στέγη ἡ μεγαλοβριθής, δὲν ἐξεπλάγησαν πρὸς τὴν φωνήν, πρὸς τὸ μέλος ἐκεῖνο. Τὴν ἐνθυμοῦντο, τὴν ἀνεγνώριζον. Καὶ ἄλλοτε τὴν εἶχον ἀκούσει. Καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῆς δουλείας καὶ εἰς τοὺς χρόνους τῆς ἀκμῆς.

Ἡ μουσικὴ ἐκείνη δὲν ἦτο τόσον βάρβαρος, ὅσον ὑποτίθεται ὅτι εἶναι τὰ ἀστιατικὰ φῦλα. Εἶχε στενὴν συγγένειαν μὲ τὰς ἀρχαίας ἁρμονίας, τὰς φρυγιστὶ καὶ λυδιστί.

 

***

 
Ἔφυγαν αἱ βαθεῖαι ὧραι, καὶ νὺξ ἦτο ἀκόμη, πεπρωμένη νύξ.

Ἀκόμη ἥπλωνεν αὕτη τὰ σκότη της, καὶ ὁ σαλεπτσὴς ἔκρωζε διὰ νὰ πωλήσῃ τὸ ἐμπόρευμά του, καὶ οἱ πετεινοὶ ἐζάρωναν εἰς τὸν ὀρνιθῶνα. Τὸ μικρὸν παραθυρον ἔτριζε, καὶ ὁ σαλεπτσὴς ἐξηκολούθει τουρκιστὶ τὸν διάλογόν του μὲ τὸν Δερβίσην, τὸν ἄστεγον, τὸν ὑπερόριον.

Πρὸ ὥρας ἤδη εἶχε σιγήσει τὸ ἆσμα τὸ μυστηριῶδες καὶ μελιχρόν, τὸ νάϊ εἶχε πέσει ἀπὸ τὴν χεῖρα. Ὁ οὐρανός, συννεφώδης, εἶχεν ἀρχίσει νὰ βρέχῃ, ἔβρεξεν ἐπ’ ὀλίγα λεπτά, εἶτα ἔπαυσεν. Ὁ κλήτωρ εἶχε γίνει ἄφαντος. Αἱμωδιασμένος, βρεγμένος, κρυωμένος, ὁ Δερβίσης ἀνέβη εἰς τὸν ἐπάνω κόσμον.

Ἐπῆρεν ἕνα δρομίσκον, κατέμπροσθέν τοῦ ἱεροῦ βήματος τῶν Ἁγίων Ἀσωμάτων. Δρομίσκον τὸν ὁποῖον ἡ σεβαστὴ ἐπιτροπὴ εἶχεν ὀνοματίσει, δηλαδὴ εἶχε γράψει ἐπὶ πινακίδος ὅτι εἶναι ὁδὸς Λεπενιώτου.

Ὁ ἴδιος ὁ Λεπενιώτης ὁ λεοντόκαρδος, ὅσον καὶ ἂν ἔτρεφε φιλέκδικον πάθος διὰ τὸν φόνον τοῦ μεγάλου ἥρωος, τοῦ ἀδελφοῦ του, ἀνίσως τὸ πνεῦμά του περιεφοίτα ἐκεῖ, καὶ ἠδύνατο νὰ ἴδῃ τὸν ἄμοιρον Δερβίσην, διωγμένον, ἐξωρισμένον, ἀνέστιον, ριγοῦντα ἀνὰ τὴν στενωπόν, ἕρποντα ἀναμέσον δύο σειρῶν παλαιῶν οἰκίσκων, θὰ τὸν ἐσπλαγχνίζετο.

Καὶ ὁ σαλεπτσὴς τὸν ἐλυπήθη, καὶ ἀντὶ πενταλέπτου τοῦ ἔδωκε νὰ πίῃ σαλέπι διπλοῦν, μισὸ κουλούρι νὰ βουτήξῃ, καὶ ἄφησε τὸν γείτονα μὲ τὸ σάλι, τὸν σηκωθέντα πρὸ μικροῦ ἀπὸ τὴν ζεστὴν κλίνην, νὰ κρυώνῃ περιμένων εἰς τὸ μικρὸν παράθυρον.

— Ἔλα, σαλεπτσή, ποὺ νὰ πάρῃ …

— Μποὺ ντουνιὰ …


 

***

 
Τὴν πρωίαν ἐκείνην ἔπιεν ὁ Δερβίσης σαλέπι, ἔφαγε καὶ κουλούρι. Ὅλην τὴν ἡμέραν τὸν ἔπαιρνε ὁ ὕπνος ὅπου ἐτύχαινε νὰ καθίσῃ.

Τὰς ἄλλας ἡμέρας, ἐξενυχτοῦσεν ἀκόμη εἰς τὸ ὁλονύκτιον καφενεῖον, διὰ τὸ ὁποῖον εἶχε περάσει ἡ πεπρωμένη νύξ. Ἔπινε μαστίχαν κι ἐκάπνιζε τὸ τσιμπούκι του. Πότε-πότε ἔπαιζεν ἀκόμη τὸ νάϊ.

Ὕστερον, μετ’ ὀλίγας ἡμέρας, ἔγινεν ἄφαντος καὶ δὲν τὸν εἶδε πλέον κανείς. Ζεῖ, ἀπέθανε, περιπλανᾶται εἰς ἄλλα μέρη, ἀνεκλήθη ἀπὸ τῆς ἐξορίας, ἐπανέκαμψεν εἰς τὸν τόπον του;

Κανεὶς δὲν ἠξεύρει.

Ἴσως τὴν ὥραν ταύτην ν’ ἀνέκτησε τὴν εὔνοιαν τοῦ ἰσχυροῦ Παδισάχ, ἴσως νὰ εἶναι μέγας καὶ πολὺς μεταξὺ τῶν Οὐλεμάδων τῆς Σταμπούλ, ἴσως νὰ διαπρέπῃ ὡς ἰμάμης εἰς κανὲν ἐξακουστὸν τζαμίον.

Ἴσως νὰ εἶναι εὐνοούμενος τοῦ Χαλίφη, ἀρχιουλεμάς, σεϊχουλισλάμης.

Μποὺ ντουνιὰ τσὰρκ φιλέκ.



(1896)




Ἡ τουρκικὴ παροιμία Μποὺ ντουνιὰ τσὰρκ φιλέκ, τὴν ὁποία ὁ Ππδ. ἐξηγεῖ «Αὐτὸς ὁ κόσμος εἶναι σφαῖρα καὶ γυρίζει» σημαίνει ἀκριβέστερα «Αὐτὸς ὁ κόσμος εἶναι τροχὸς τῆς τύχης». Τὸ felek (ἐξ οὗ καὶ τὸ φελέκι) εἶναι ἡ τύχη.

Ὁ δουλεμὰς εἶναι εἶδος ἐπενδύτη, ὁ οὐλεμὰς εἶναι ὁ ἀπόφοιτος τῆς ἱερονομικῆς σχολῆς, σεϊχουλισλάμης ἦταν ὁ ἀνώτερος θρησκευτικὸς λειτουργὸς στὴν Ὀθωμανικὴ αὐτοκρατορία (ὅλα αὐτὰ σύμφωνα μὲ τὸ Γλωσσάρι τῆς κριτικῆς ἔκδοσης).



Πηγή:  http://www.agiazoni.gr

῎Αγνωστες μαρτυρίες γιά τίς ἐμφανίσεις τῆς Παναγίας στά βουνά τῆς Πίνδου στόν πόλεμο τοῦ 1940.


                                                                                           
        επιμέλεια:πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου
Εμφανίσεις και θαύματα της Παναγίας σημειώθηκαν σε πολλές περιοχές του ελλαδικού χώρου κατά τη διάρκεια του πολέμου, αλλά στην πρώτη γραμμή του πολέμου, στα ελληνοαλβανικά σύνορα και την Πίνδο, η Παναγία ήταν η προστάτιδα και οδηγός των στρατιωτών. Οι στρατιώτες την έβλεπαν με τα μάτια της πίστης τους να τους εμψυχώνει και να τους «σκεπάζει», καθώς πολεμούσαν στα χιονισμένα βουνά της Πίνδου και της Αλβανίας.
Ενδεικτική είναι η μαρτυρία της Β. Μπούρη σύμφωνα με την οποία ο θείος της, Σπυρίδων Χουλιάρας, που πολέμησε στα ελληνοαλβανικά σύνορα, μέχρι το τέλος της ζωής του συνήθιζε να αφηγείται το εξής θαύμα της Παναγίας: ενώ οι στρατιώτες πολεμούσαν κάτω από πραγματικά αντίξοες συνθήκες, εμφανίστηκε μπροστά τους η Παναγία που ως προστάτιδα τους «σκέπασε» με το πέπλο της και σαν οδηγός τους οδήγησε μπροστά στον εχθρό, έτοιμους να τον αντιμετωπίσουν.
Το θαύμα αυτό επιβεβαιώνεται και από άλλους στρατιώτες που πολέμησαν στα βουνά της Πίνδου. Κατά μήκος όλου του μετώπου έβλεπαν το ίδιο όραμα: τις νύχτες μια γυναικεία μορφή βάδιζε ψηλόλιγνη, με την καλύπτρα της ριγμένη από το κεφάλι στους ώμους. Ήταν η Παναγία, η υπέρμαχος στρατηγός των Ελλήνων.
Ο Τάσος Ρηγόπουλος, πολεμιστής του 1940 γράφει από το μέτωπο:
«Σου γράφω από μία αετοφωλιά, τετρακόσια μέτρα ψηλότερη από την κορυφή της Πάρνηθας. Η φύση τριγύρω είναι πάλλευκη. Σκοπός μου […]είναι να σου μεταδώσω αυτό που έζησα, αυτό που είδα με τα μάτια μου και που φοβάμαι μήπως, ακούγοντάς το από άλλους, δεν το πιστέψεις. Λίγες στιγμές πριν ορμήσουμε για τα οχυρά της Μόροβας, είδαμε σε απόσταση περίπου δεκατριών μέτρων μια ψηλή μαυροφόρα να στέκει ακίνητη. Ο σκοπός φώναξε: «τις ει;». Μιλιά δεν ακούστηκε. Φώναξε ξανά θυμωμένος. Τότε, σαν να μας πέρασε όλους ηλεκτρικό ρεύμα, ψιθυρίσαμε: «η Παναγία!». Εκείνη όρμησε εμπρός σα να είχε φτερά αετού. Εμείς από πίσω της. Συνεχώς αισθανόμασταν να μας μεταγγίζει αντρειοσύνη.
Ολόκληρη εβδομάδα παλέψαμε σκληρά για να καταλάβουμε τα οχυρά Ιβάν-Μόροβας. […] Εκείνη ορμούσε πάντα μπροστά. Και όταν πια νικητές ροβολούσαμε προς την ανυπεράσπιστη Κορυτσά, τότε η Υπερμάχος έγινε ατμός, νέφος απαλό και απλά χάθηκε» .
Ένα θαύμα έζησαν και οι στρατιώτες του 51ου τάγματος στην κορυφογραμμή Ροντένη.
Από τις 22 Ιανουαρίου και κάθε βράδυ στις εννέα και είκοσι ακριβώς, το βαρύ πυροβολικό των αντιπάλων άρχιζε βολή εναντίον του τάγματος. Ο εκνευρισμός και οι απώλειες ήταν πολλές. Οι τολμηροί ανιχνευτές δεν μπορούσαν να εντοπίσουν τα εχθρικά πυροβόλα, προφανώς γιατί κάθε βράδυ οι αντίπαλοι τα μετακινούσαν. Η κατάσταση ήταν πιεστική. Ένα βράδυ του Φεβρουαρίου ακουστήκανε πάλι τα εχθρικά κανόνια.
«Παναγιά μου, βοήθησέ μας, σώσε μας», φώναξε εντελώς αυθόρμητα ο ταγματάρχης Πετράκης. Αμέσως στο βάθος πρόβαλε ένα φωτεινό σύννεφο και σιγά-σιγά δημιουργήθηκε κάτι σαν φωτοστέφανο και εμφανίστηκε η μορφή της Παναγίας, η οποία άρχισε να γέρνει προς τη γη και στάθηκε σε ένα φαράγγι. Όλοι στο τάγμα μόλις είδαν το θαύμα, ρίγησαν.
«Θαύμα!»,φώναξαν και έκαναν το σταυρό τους. Αμέσως στάλθηκε μήνυμα στην ελληνική πυροβολαρχία, τα ελληνικά κανόνια βρόντηξαν και λίγο μετά τα αντίπαλα σίγησαν. Οι οβίδες των Ελλήνων είχαν πετύχει τον απόλυτο στόχο .
«Η πίστη κατά την διάρκεια του πολέμου, το σίγουρο είναι ότι βοηθάει τον δοκιμαζόμενο στρατιώτη. Και η εικόνα της προστάτιδας του φέρνει ελπίδα και αισιοδοξία. … οι Αρτινοί στο μέτωπο μπροστά στην εικόνα της Παναγιάς δεν φοβόνταν ούτε όλμους, ούτε τις εχθρικές σφαίρες…» .
Ο ζωγράφος Γιάννης Τσαρούχης ζωγράφισε πάνω στο καπάκι ενός κιβωτίου ρέγγας τη Παναγία της Νίκης, η οποία απέκτησε τη φήμη ότι είναι θαυματουργή.
«Σε έξαλλη θρησκευτική έκσταση απαιτούσαν (ενν. οι έλληνες στρατιώτες από την Άρτα) η θαυματουργή εικόνα να μείνει ένα βράδυ τουλάχιστον στην κατασκήνωση τους. Άκουγες φωνές από παντού. Όλοι οι στρατιώτες φωνάζανε: «Η Παρθένα, η Παρθένα. Να την αφήσετε μια βραδιά». Εκείνη την ώρα βάρεσε συναγερμός […] πέσαμε μπρούμυτα σύμφωνα με τις διαταγές που είχαμε. Κανένας Αρτινός  δεν έκανε το ίδιο. «Βρε συνάδελφε», μου είπε ένας, «βαστάς την Παρθένα και φοβάσαι»;» .
Χαρακτηριστικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι οι ταυτότητες των στρατιωτών έφεραν, δίπλα ακριβώς από τα στοιχεία τους, μια εικόνα της Παναγίας. Και λίγο πριν απo την επίθεση έκαναν το σταυρό τους, αναφωνούσαν τρεις φορές «Παναγία μου!» και ύστερα ξεκινούσαν.
Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, αναγνωρίστηκε η σπουδαιότητα των θαυματουργών επεμβάσεων της Παναγίας. Για το λόγο αυτό η γιορτή της Αγίας Σκέπης, που είχε καθιερωθεί από το 626, όταν με τη θαυματουργή της επέμβαση έσωσε την Κωνσταντινούπολη από τους Αβάρους, να γιορτάζεται προς τιμήν της Παναγίας την 1η Οκτωβρίου, μεταφέρθηκε από το 1952 στις 28 Οκτωβρίου για να ενθυμούνται όλοι τη θαυματουργή βοήθειά της στη δυσκολότερη, ίσως, περίοδο του ελληνικού έθνους.
Απόσπασμα από την εργασία¨Ἡ  τιμή της Θεοτόκου στην Ήπειρο

Πηγή:http://dosambr.wordpress.com

Σέ βεντέτα ἐξελίσσεται ἡ κόντρα ᾿Ανθίμου- Μπουτάρη

Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ -του Σταυρου Tζιμα
Μόλις είχε ολοκληρωθεί η δοξολογία για τη γιορτή του πολιούχου χθες στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη και ο μητροπολίτης κ. Ανθιμος πλησίασε τον κ. Παπανδρέου για να του επιδώσει, όπως συνηθίζεται, ως αναμνηστικό δώρο μια βυζαντινή εικόνα, στη συγκεκριμένη περίπτωση αντίγραφο της «Παναγίας Τριχερούσας».
Νωρίτερα ο «Αγιος» Θεσσαλονίκης είχε απευθύνει, μεγαλοπρεπώς, από Ωραίας Πύλης διάγγελμά για τα εθνικά θέματα ενώπιον του πρωθυπουργού, του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, υπουργών, βουλευτών, της ηγεσίας των ενόπλων δυνάμεων κ.ά.
«...Είστε ευγενικός πολιτικός και σας τιμώ. Αγωνίζεστε για τον λαό και το έθνος, αλλά σας παρακαλώ να συμμαζέψετε τον Μπουτάρη ο οποίος με υβρίζει και υβρίζει την εκκλησία…», ανέφεραν αυτήκοες μάρτυρες ότι είπε στον κ. Παπανδρέου. Ο πρωθυπουργός αντέδρασε χαμογελώντας, αλλά η υπόθεση είχε και συνέχεια.
«Δεν θα γίνεις δήμαρχος»
Κατά την προσέλευση των επισήμων για το καθιερωμένο προσκύνημα της κάρας με τα λείψανα Αγίου Δημητρίου, ο κ. Γιάννης Μπουτάρης έτεινε, όπως έκαναν όλοι, το χέρι για ευχές στον κ. Ανθιμο, εκείνος όμως όχι μόνο δεν ανταπέδωσε, αλλά σε οργίλο ύφος ακούστηκε να του λέει: «Διάβασα σήμερα στη “Μακεδονία”, αυτά που είπες για μένα. Ποιος είσαι εσύ που με υβρίζεις; Να ξέρεις ότι η εκκλησία είναι εναντίον σου και δεν πρόκειται να δεις δημαρχία…».
Η σκηνή προκάλεσε αίσθηση και σχόλια, καθώς δεν συνηθίζεται μητροπολίτες να μετατρέπουν τον οίκο του πατρός σε πεδίο αντιπαράθεσης με πολιτικούς αντιπάλους τους, πολύ δε περισσότερο να αποφαίνονται, προτού ψηφίσουν οι πολίτες για το ποιος θα είναι ο δήμαρχός τους. Ομως ο κ.Ανθιμος δεν έκανε τίποτε άλλο από το να σηκώσει το γάντι που του είχε πετάξει την προηγούμενη ο κ. Μπουτάρης.
«Θυμίζει μουτζαχεντίν»
Μιλώντας σε εκδήλωση για την Τοπική Aυτοδιοίκηση ο υποψήφιος δήμαρχος είχε επιτεθεί εναντίον του, αποκαλώντας τον μουτζαχεντίν. «Μαζί με τους Παπαγεωργόπουλο και Ψωμιάδη αποτελούν το τρίγωνο του κατεστημένου στην πόλη μας. Δεν είμαι ενάντιος στην εκκλησία, αλλά ο Ανθιμος μού θυμίζει μουτζαχεντίν, δεν έχει διαφορά από τους μουτζαχεντίν. Αντί να κάνει συσσίτια για τους απόρους κάθε εβδομάδα αλλάζει άμφια», είχε υποστηρίξει.
Η ένταση στις σχέσεις Μπουτάρη και Ανθιμου σοβούσε από καιρό, αλλά τώρα, εν όψει εκλογών, φαίνεται να εξελίσσεται σε βεντέτα.
Οι πιστολιές που έπεφταν στις γωνίες με «σιγαστήρα», έγιναν κανονιές που μπορεί να ακουστούν στην κάλπη.
Η πλευρά του κ. Μπουτάρη μεταδίδει ότι ο κ. Ανθιμος επιδίδεται υπογείως και συστηματικά σε εναντίον του δυσφημιστική εκστρατεία, εργαζόμενος μέσω των (παρ)εκκλησιαστικών μηχανισμών υπέρ του αντιπάλου του κ. Κώστα Γκιουλέκα.
Η αλήθεια είναι ότι ο «άγιος» Θεσσαλονίκης ποτέ δεν συμπάθησε τον κ. Μπουτάρη και χωρίς να τον κατονομάζει κατά καιρούς «κατακεραύνωνε» τις «αιρετικές» του θέσεις, όπως η καύση των νεκρών, η μετονομασία της οδού Αγίου Δημητρίου σε Κεμάλ Ατατούρκ, όπως λεγόταν με απόφαση της δημοτικής αρχής από τα μέσα της δεκαετίας του ’30 μέχρι και τα Σεπτεμβριανά της Κωνσταντινούπολης, το ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων, η ελληνοτουρκική προσέγγιση κ.ά.
Οι σχέσεις τους κινούνταν στο επίπεδο της κοινωνικής ευπρέπειας και παραμονές των προηγούμενων δημοτικών εκλογών ο κ. Μπουτάρης τον είχε επισκεφθεί, όπως και άλλοι ανθυποψήφιοί του, για «ευλογία» στη μητρόπολη όπου, όπως έλεγαν τότε συνεργάτες του, συζήτησαν «περί ανέμων και υδάτων».
Διχασμένη η πόλη
Τώρα όμως και «δι’ ευχών» του πολιούχου Αγίου Δημητρίου ο πόλεμος ξέσπασε ανοιχτά και όλα δείχνουν ότι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα κλιμακωθεί και δεν αποκλείεται να επηρεάσει και το εκλογικό αποτέλεσμα.
Οι εκτιμήσεις στο επιτελείο του κ. Μπουτάρη, αλλά και όσων ασχολούνται με τα πολιτικά της Θεσσαλονίκης, μετά τα χθεσινά διίστανται.
Μερικοί λένε ότι θα λειτουργήσει υπέρ της υποψηφιότητάς του, συσπειρώνοντας την κοινωνία των πολιτών, τη μερίδα του πνευματικού κόσμου και της κοσμοπολίτικης Θεσσαλονίκης που «δεν ανέχεται να τη διαφεντεύει ο Ανθιμος» και άλλοι υποστηρίζουν πως το άνοιγμα ιδεολογικού μετώπου με τον μητροπολίτη, παραμονές των εκλογών μπορεί να αποβεί καταστροφικό, δεδομένης της επιρροής και της ροπής του τελευταίου να εμπλέκεται στα ζητήματα εξουσίας της πόλης.
Κοντός ψαλμός αλληλούια και μένει να δούμε εάν δήμαρχο Θεσσαλονίκης θα εκλέξουν σε λίγες μέρες ο... Νίκολα Γκρούεφσκι και ο Κεμάλ Ατατούρκ, τα ονόματα των οποίων ακούγονται ήδη στις προεκλογικές συγκεντρώσεις και στις τηλεμαχίες ή στην πορεία προς την κάλπη ο διάλογος θα αναδείξει τα αληθινά και ζέοντα προβλήματα της πόλης.
  amen.gr

Εἶναι ἡ "Κάρτα τοῦ Πολίτη " τό σφράγισμα;


 Είναι η "Κάρτα του Πολίτη " το σφράγισμα;

Είναι μια ερώτηση που μας την απευθύνουν  όχι πολύ συχνά  φίλοι μας αναγνώστες.Με αφορμή το σχόλιο ένος ανώνυμου φίλου μας  ο οποίος διατύπωσε ακριβώς  την ίδια  ερώτηση, απαντήσαμε  στο πεδίο των σχολίων  ως εξής:
Αγαπητέ μας ανώνυμε φίλε.Aν και το έχουμε  γράψει δεκάδες φορές, θα το ξαναπούμε για να μην δημιουργούνται παρανοήσεις.
Όχι η "Κάρτα του Πολίτη" δεν είναι το σφράγισμα  το οποίο θα  γίνει δια του χαράγματος του δυσώνυμου αριθμού στο χέρι ή στο μέτωπο.
   Αν   όμως   το  χάραγμα , που θα είναι και  η τελευταία πράξη του διαβόλου εναντίον  του  ανθρώπινου γένους ,  είναι ο   "γάμος"  με  τον μιαρό  "νυμφίο" δηλαδή  τον αντίχριστο, τότε η  αποδοχή της "Κάρτας του Πολίτη"- ταυτότητας, του εγγράφου δηλαδή  δια του οποίου ταυτοποιούμεθα και  με το οποίο υπο μία έννοια ταυτιζόμαστε λειτουργικά,είναι  ο "αρραβώνας" μαζί του.Κατά κάποιον τρόπο είναι σα να "δίνουμε λόγο" , να υποσχόμεθα δηλαδή ότι θα δείξουμε την ίδια συναίνεση  και τον καιρό που θα μας ζητηθεί να απλώσουμε το χέρι  ή να προτείνουμε το μέτωπο.Υπό αυτήν την έννοια  , δεχόμαστε έτσι να σφραγίσουν τα "πληρεξούσια" όργανά του το "προγαμιαίο συμβόλαιο"  δηλαδή την "κάρτα  του πολίτη".
Αν λοιπόν σήμερα πατήσουμε  με το ένα πόδι στην "κινούμενη άμμο" πως είναι δυνατόν να είμαστε βέβαιοι  ότι αύριο - αν τελικά  μετανοιώσουμε - θα μπορέσουμε να απεμπλακούμε απο αυτήν την παγίδα;
Με δυό λόγια αν συναινέσουμε σε αυτόν τον "αρραβώνα" έχουμε  δώσει αυτομάτως δικαιώματα εξουσίας στον διάβολο και ταυτοχρόνως έχουμε καταστρέψει  τον "πνευματικό ασύρματο" ( που έλεγε και ο Γέροντας Παϊσιος)  μέσω του οποίου θα ζητούσαμε  την βοήθεια του Θεού.

Θανάσης Βέγγος : Καλά τά νέα! Δέν ὑποστηρίζεται μηχανικά καί ἔχει ἐπαφή μέ τούς οἰκείους του




Μεταφέρθηκε στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας
Σταθερή και ελεγχόμενη είναι η κατάσταση της υγείας του Θανάση Βέγγου. Σύμφωνα με ιατρικούς κύκλους, αποκλείστηκε το ενδεχόμενο να έχει προσβληθεί από κάποια λοίμωξη μετά την επέμβαση που υποβλήθηκε στο Νοσοκομείο και η επιβάρυνση της υγείας του αποδόθηκε στο βεβαρημένο ιατρικό του ιστορικό.

Έτσι, ο δημοφιλής ηθοποιός μεταφέρθηκε από την Εντατική στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ρίου προκειμένου να ξεπεράσει την επιπλοκή που παρουσιάστηκε στην υγεία του.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε το tsataki.blogspot.com με με το διοικητή του νοσοκομείου, κ. Απόστολο Λέτσιο, ενημερώθηκε πως «η κατάσταση του κυρίου Βέγγου είναι σταθερή με τάσεις βελτίωσης, βρίσκεται στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας του νοσοκομείου και ανταποκρίνεται στην αγωγή.
Ο κ. Βέγγος δεν υποστηρίζεται μηχανικά και έχει επαφή με τους οικείους του».

ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ:ΨΗΛΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΧΙΤΛΕΡ (VIDEO)



Κάρτα τοῦ Πολίτη & ΑΜΚΑ :῾Ο π. Σαράντης Σαράντος στόν Ραδιοφωνικό Σταθμό τῆς Πειραϊκῆς ᾿Εκκλησίας (91,2 στα FM, video)



 Οι θέσεις  και οι συστάσεις  του π. Σαράντη Σαράντου  για την  "Κάρτα του Πολίτη"  και  την "Κάρτα  συναλλαγών" ("Φοροκάρτα")
(Video)

 Ο π. Σαράντης πρίν απο λίγο καιρό, μιλώντας σε εκπομπή του ραδιοφωνικού σταθμού της Πειραϊκής  Εκκλησίας , ειχε αναπτύξει τις θέσεις του γύρω απο  το μείζον  και  επείγουσας σημασίας  ζήτημα  της "Κάρτας του Πολίτη". 
Αφορμή για αυτήν την παρουσίαση ήταν η γνωστή επιστολή που είχε στείλει τον περασμένο Ιούλιο ο π. Σαράντης στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο.
Θυμίζουμε ότι το κείμενο αυτής της επιστολής αποτελεί την βάση της "Πρωτοβουλίας Αντιρρησιών Ορθόδοξης Συνείδησης", μέρος  των δραστηριοτήτων της οποίας είναι και η γνωστή πλέον συλλογή υπογραφών εναντίον της "Κάρτας του Πολίτη" και της "Κάρτας Συναλλαγών" ("φοροκάρτας").
Μεταξύ των άλλων που είπε ο  π. Σαράντης στην  ραδιοφωνική  του συνένετευξη τόνισε και τα εξής: 
(Το παρακάτω κείμενο  προέρχεται απο  απομαγνητοφώνηση αποσπασμάτωντης εκπομπής.Έτσι  ίσως να υπάρχουν  κάποια  "λάθη"  εξ  αιτίας αυτής της "μετατροπής" του  πηγαίου  προφορικού λόγου  σε γραπτό.)


Δεν είμαστε απαισιόδοξοι

"...Εμείς  δεν είμαστε απαισιόδοξοι και θέλω  να πώ ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε, για τον λόγο ότι  ακόμα και στους μεγάλους διωγμούς της Εκκλησίας , και τα πρώτα χρόνια  του Χριστιανισμού αλλά και πάντοτε  και στην Τουρκοκρατία, ποτέ οι Χριστιανοί  δεν σταμάτρησαν  να εργάζονται, να παντρεύονται, να κάνουν  παιδιά, να έχουν διάφορες δραστηριότητες ως Χριστιανοί και ζωντανοί άνθρωποι.
Επομένως  εμείς  ξεκινάμε αυτή την ενημέρωση  χωρίς  απογοήτευση.
Αντιθέτως με την  ελπίδα  μας στον Κύριο και επειδή ο Κύριός μας  θέλει εμείς να "κινήσουμε  το δακτυλάκι μας" ,τουλάχιστον  την παραμικρή  κίνηση, να δείξουμε  και υπακοή στο θέλημά Του και όχι   εισαγωγής μας στην παγκόσμια  αντίχριστη φυλακή.
Αυτό λοιπόν, μπορεί να  το ευλογήσει ο Κύριος  στην συνέχεια.
Να το φέρει  πιό πίσω;
Να το τροποποιήσει;
Πολλά μπορούν να γίνουν.
Εμείς πάντως, ας εργαζόμαστε, ας είμαστε αισιόδοξοι και ας έχουμε  την πάσα  ελπίδα μας στον  Χριστό  μας , στην Παναγία μας, στους Αγίους  και στο σώμα της Εκκλησίας  που είναι  ζων και κινούμενο  απο την Κεφαλή  που είναι ο Χριστός.
...Μόλις ξυπνήσουμε το πρωί, ναπάρουμε  ένα κομποσκοινάκι  των εκατό ,να κάνουμε την ευχούλα  "Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με",εννοώντας  πρωτίστως  τον εαυτό μας, να καλύψει ο Κύριος  τα ελλείμματα  και τα πάθη  που έχουμε. Το  "ελέησόν με" το εννούμε και για τους εγγύς συγγενείς μας  που και αυτοί έχουν τις δικές τους ανάγκες και πρέπει να  παρακαλούμε  τον Κύριο  "Κύριε τους αδελφούς μας", αλλά και για την κατάσταση  της πατρίδος μας  που όντως βρίσκεται σε μία κρίση οικονομική αλλά και γενικά σε μία κρίση  πολλών επιπέδων .
Πιστεύουμε ότι μέσα απο αυτήν την συνολική  αλλά και την ατομική  ικεσία  προς τον Κύριο, δεν θα αφεθούμε έτσι έρμαια του διαβόλου και των κακών προοπτικών, αλλά οπωσδήποτε  ο Κύριός  μας βλέποντας  τη στροφή,  την μετάνοια,  την εκζήτηση και την μνημόνευση του ονόματός Του, θα μας αντιχαρίσει ότι πρέπει για να έχουμε  τον άρτο τον επιούσιο ,τον οποίο θέλει να τον έχουμε,να έχουμε το  μεροκάματό  μας γιατί και  Αυτός εργάστηκε στο μεροκάματο και για να έχουμε επίσης  την απαραίτητη  πενυματική καλλιέργεια ώστε να εξασφαλίζεται και ο πνευματικός  άρτος ο επιούσιος μέσα μας ,αλλά  και για ναέχουμε ελπίδα ζωής αιωνίου ,γιατί έτσι κι αλλιώς  περαστικοί είμαστε .Έτσι  όταν είμαστε κοντά στο Χριστό μας αξιοποιείται   και  η παρούσα ζωή  και η αιώνιος ζωή.
Τότε δεν φοβόμαστε ούτε  "Κάρτες του Πολίτη"  ούτε "χαράγματα" ούτε τίποτα απο τα πιθανώς επερχόμενα  λυπηρά....
Κυρίως στεκόμαστε  νηφάλιοι, στεκόμαστε άγρυπνοι,  σε εγρήγορση  δηλαδή  πνευματική, εργαζόμαστε και τα υπόλοιπα τα αφήνουμε  στα χέρια του  Πατέρα , του Υιού και  του Πνεύματος του Αγίου ,της Παναγίας μας και των προστατών μας  πολλών Αγίων...
Εγώ προσωπικά  είμαι αισιόδοξος  γιατί  έτσι αυτό που προτείνουμε, ν αγίνεται το  κομποσκοινάκι , βλέπουμε  ότι τυγχάνει  ευρείας αποδοχής  και έτσι οι άνθρωποι  και εύκολα  το κάνουν, τό όνομα του Κυρίου μας όλους τους ανθρώπους  τους συγκινεί  και τους στηρίζει, και εκ του αποτελέσματος  καταλαβαίνουν  πόσο αξίζει ένα κομποσκοινάκι των εκατό εις τας απαρχάς της ημέρας  (σημ. "Ο.Π":Υπάρχει  ομότιτλο κείμενο του π. Σαράντη  που το εχουμε  δημοσιεύσει εδώ ).
Περνάει όλη η ημέρα  με δύναμη, με αισιοδοξία και αντιμετωπίζονται  γενικά όλα τα προβλήματα  με άλλα "φώτα" και άλλα "φόντα"  Αγιο- Πνευματικά!

(Τα παρακάτω Videos δεν είναι δική μας παραγωγή ,όπότε τα όποια εύσημα ανήκουν δικαιωματικά σε αυτόν που κοπίασε για να τα φτιάξει)