"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Στεῖλτε το παντοῦ!!!!!! Σέ ὅλη τήν ῾Ελλάδα καί ὄχι μόνον!!!!

Ψηφίστε ΟΛΟΙ!

Στην παρακάτω Αμερικανική τοποθεσία, γίνεται «δημοσκόπηση» για το αν η Μακεδονία είναι Ελληνική ή όχι. Μπείτε, ψηφίστε και διαδώστε το σε όσους ξέρετε!

http://www.topix.com/forum/world/macedonia/TAAAAFN23PMGMJ147

Είναι πολύ απλό. Ούτε όνομα πρέπει να βάλετε, ούτε στοιχεία, ούτε τίποτε. Μόνο επιλέγετε το Yes και μετά βλέπετε το ως τώρα αποτέλεσμα.
Έχουν μπει οι Σκοπιανοί και έχουν σαρώσει.
GO!!!!

Αὐγουστῖνος Καντιώτης: ὁ πτωχότερος Μητροπολίτης τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας / τῆς ᾿Ανδρονίκης Καπλάνογλου

ΕΥΛΟΓΙΑ ή ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ;

Γραμμένο από την Ανδρονίκη Καπλάνογλου

Θα διηγηθώ ένα προσωπικό περιστατικό που έχει σχέση με τον Γέροντα  π. Αυγουστίνο, για να παρουσιάσω την απλότητα του και στην συνέχεια θα θέσω ένα ερώτημα στους πιστούς.

ανω σχ. π. Απ. Αυγ.  ιστ..Ὁ π. Αὐγουστῖνος πέρασε τὰ 33 χρόνια της ποιμαντορίας του μὲ δύο παλιές ἀρχιερατικὲς στολές, που πάντα ήταν καθαρές και σιδερωμένες, χάρη του πνευματικού παιδιού του Αλέξανδρου Φωκά που τον διακονούσε με πολύ αγάπη. Τὸν πρῶτο καιρὸ τῆς ἐπισκοπικῆς του ζωῆς, ἀπὸ τὸ νερὸ τῆς βροχῆς ποὺ ἔμπαινε ἀπὸ τὰ σπασμένα κεραμίδια τῆς Μητροπόλεως, τὸ ἐπιγονάτιο της μιας στολής εἶχε κατσιάσει.
Βλέποντάς το, σκέφθηκα νὰ ράψω μία νέα ἀρχιερατικὴ στολή.  Αγόρασα τὸ ὕφασμα καὶ έμενε να πάρω τὴν εὐλογία.

Πίστευα ότι θα δεχόταν, αφού μόνη μου θα την έραβα και δεν θα έκανα πολλά ἔξοδα. Πήγα στο γραφεῖο του γιά νά πάρω την ευλογία του. Μοῦ τὸ ἀρνήθηκε κατηγορηματικά.
Δὲν ἀπογοητεύτηκα. Στὶς 6-9-1985 τοῦ ἔστειλα ένα μικρὸ σημείωμα, που έγραφε·

  • «Σεβαστέ μου πνευματικέ πατέρα, συγχωρέστε με γι᾿ αὐτό μου τὸ σημείωμα. Ὅμως, θα ἤθελα νὰ σᾶς πῶ, ὅτι πολὺ λυπήθηκα ποὺ δὲν θέλετε νὰ ράψω τὰ ἄμφια. Να μη στεναχωρεθῆτε ποὺ σᾶς τὸ ξαναλέω, δὲν τὸ κάνω ἀπὸ ἀνυπακοή. Νὰ μὲ βάλτε καὶ ὅρο· σὲ κάθε βελονιά, σὲ κάθε κέντημα, νὰ λέω καὶ ἕνα “Κύριε ἐλέησον”, νὰ κάνω και μιὰ προσευχὴ…

  • Μὲ πολὺ σεβασμὸ

  • Ανδρονίκη».

Στὶς 8-9-1985 τηλεφώνησα στὸν Γέροντα, ἐλπίζοντας ὅτι θὰ μοῦ ἔδινε ἄδεια. Όμως ο π. Αυγουστίνος δεν παραβίαζε τις αρχές του, όσο μεγάλα και ἐάν ήταν τα δολώματα. Καί μοῦ είπε αὐστηρά; «Ἂν θέλῃς νὰ λέγεσαι δικό μου πνευματικὸ τέκνο, θὰ κάνῃς ὑπακοή και δεν θα ράψης τίποτε» καὶ ἔκλεισε τὸ τηλέφωνο.

Πήρα το μάθημα. Δεν μου άφησε κανένα περιθώριο για να τον ξαναενοχλήσω.

Τα 33 χρόνια της αρχιεροσύνης του και τα 10 μετά την παραίτηση του τα έβγαλε μόνο με τις δύο αυτές απλές φτωχές ἀρχιερατικές στολές.

Η μία  που διατηρούνταν σε κάπως καλύτερη κατάσταση, την φόρεσαν κατά την κοίμησή του.

«ΔΙΕΜΕΡΙΣΑΝΤΟ ΤΑ ΙΜΑΤΙΑ ΜΟΥ ΕΑΥΤΟΙΣ…»

Τη συνέβη όμως κατά την ταφή, του πτωχοτέρου Μητροπολίτου της Ορθοδόξου Εκκλησίας  π. Αυγουστίνου, όταν χιλιάδες πιστοί βρισκόταν έξω από το Μοναστήρι του Αγίου Αυγουστίνου, με εντολή της Μητροπόλεως, για να μην γίνει συνωστισμός;

Τα έγραψα εκείνες τις μέρες στον Μητροπολίτη κ. Θεόκλητο, που πιθανόν να μην αντελήφθη το γεγονός και περίμενα απάντηση. Πέρασαν 40, 50, 60 μέρες, αλλά απάντηση δεν πήρα, γι’ αυτό το ανακοινώνω τώρα στους πιστούς και ας δώσουν εκείνοι την απάντηση.

Θέλω να δηλώσω ότι ο Μητροπολίτης Θεόκλητος ήταν πάντοτε ευγενέστατος μαζί μου.  Μπορεί να πικραίνεται μαζί μου και να με κατηγορεί στα ιερατικά συνέδρια, δεν τον κακίζω αλλά τον δικαιολογώ. Η παρουσία του στην Μητρόπολη Φλωρίνης είναι χρήσιμη, γιατί αν φύγει αυτός ποιος ξέρει ποιός αίλουρος θα αναριχηθεί;

Οι καλοί άγαμοι κληρικοί που έχουν τα προσόντα, για να γίνουν μητροπολίτες δεν επιδιώκουν δεσποτικές έδρες, τρέμουν την ευθύνη και ιδιαίτερα στις μέρες μας. Έχουν σοβαρότητα και εργάζονται όχι για την δόξα την δική τους, αλλά για την δόξα του Θεού. Δεν τρέχουν σε γιορτές και πανηγύρια Μητροπολιτών για να αποκτήσουν την εύνοια τους και να αρπάξουν κάποια δεσποτική έδρα.  Σπάνια πράγμα στις μέρες μας να εκλεγεί επίσκοπος ευλαβής και θεοπρόβλητος.

Γράφω αυτά τα λόγια μόνο για την αλήθεια και όχι για να λυπήσω τον μητροπολίτη Θεόκλητο. Ο Γέροντας έφυγε για την αιωνιότητα σηκώνοντας τον σταυρό της αχαριστίας από πολλά πρόσωπα και εμείς οφείλουμε να καταγράψουμε την ιστορία του όπως έχει, για να φανεί το ύψος της αγιότητάς του και ο σταυρός του μαρτυρίου του.

Στην επιστολή που έστειλα στον Μητροπολίτη, έγραφα·

  • τ.-ιστ.-11«Σεβασμιώτατε π. Θεόκλητε… Αυτό που έγινε κάτω από τον σταυρό του Χριστού, το έκαναν [2-3] ιερείς σας και στον π. Αυγουστίνο… Άρπαξαν ότι μπορούσαν από την [πτωχή] αρχιερατική ενδυμασία του π. Αυγουστίνου. Μέχρι και ο Μ… (ιερεύς εκτός Μητροπόλεως) συμμετείχε στην μοιρασιά. Αυτός επειδή δεν βρήκε κάτι που έβγαινε, άρπαξε μια φούντα!!
    Οι κληρικοί που έκαναν την βδελυρά  αυτή πράξη, στο φέρετρο του Γέροντος μάλλον δεν αντελήφθησαν πόσο φοβερή ήταν. Δεν ξέρω αν το έκαναν από επιπολαιότητα ή παρασύρθηκαν, όμως θέλω να τους καλέσετε και να τους πάρετε αυτά που άρπαξαν από τον μεγάλο κεκοιμημένο πνευματικό μας πατέρα και να τα δώσετε στο Μοναστήρι για να μπουν μετά την ανακομιδή κοντά στα λείψανά του π. Αυγουστίνου.
    Θα σας αναφέρω τα ονόματα των ιερέων σας που συμμετείχαν στην μοιρασιά και εσύλησαν το φέρετρο του πατρός Αυγουστίνου πριν από την ταφή….
    Τέτοια λεηλασία δεν το περίμενα. Φανταστείτε να τους έβλεπαν οι χιλιάδες πιστοί που βρίσκονταν έξω από την πόρτα του Μοναστηριού και να ήθελαν να τους μιμηθούν. Να πάρουν και αυτοί κάτι για ενθύμιο, από τον π. Αυγουστίνο, αφού και αυτοί τον αγαπούσαν! Και μάλιστα κάποιοι έκαναν χιλιάδες χιλιόμετρα για να βρίσκονται εκείνη την ώρα στην ταφή.

  • Τί θα γινόταν;
    Θα του ξέσχιζαν τα ράσα, θα του διέλυαν ακόμη και το σώμα! Και δεν θα έμεινε τίποτε στον τάφο!!!…
    Σας παρακαλώ, καλέστε το συντομότερο τους ιερείς σας και πάρτε από τα χέρια τους τα κλοπιμαία.
    Σκέπτομαι· Τί άλλο έμεινε να αρπάξουν από τον Γέροντα;
    Σας παρακαλώ να μην αργήσετε να διορθώσετε την ανήθικη αυτή πράξη…

ΤΑ ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ

Στην συνέχεια ανακοίνωνα στην επιστολή, για κάποιο βιβλίο που με την άδεια του Γέροντος οφείλω να γράψω.
  • «Σας ενημερώνω ότι· Ο π. Αυγουστίνος με ανέθεσε να βγάλω μετά την κοίμησή του, ένα βιβλίο με τίτλο·  “ΤΑ ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ”.
    Εχω πολύ υλικό και από φίλους και από εχθρούς του Γέροντος.
    Για τους εχθρούς, εσωτερικούς και εξωτερικούς, υποσχέθηκα στον π. Αυγουστίνο ότι θα γράψω τα πάντα και δεν θα χαριστώ σε κανέναν. Αφού με ρώτησε αν θα μπορέσω, στην συνέχεια χαμογέλασε και μου έδωσε την ευλογία του….
    Θα είμαι προσεκτική. Θα μιλώ με στοιχεία. Δεν θα σκανδαλίζω. Θα οικοδομώ και θα προστατεύω τους πιστούς, από κάποια επικίνδυνα στοιχεία που ο π. Αυγουστίνος έδιωξε.
    Σας ζητώ συγνώμη που σας κούρασα. Σκεφτόμουν να ρθώ στην Μητρόπολη και να σας τα πω από κοντά, αλλά δεν ήξερα αν θα σας βρω.

  • Σας ευχαριστώ την ευχή σας

  • Ανδρονίκη Καπλάνογλου»

ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΟΝ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ

ΠΡΟ ΤΗΣ ΤΑΦΗΣ ΣΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

φ. Τ. ιστ. 2Λίγα λεπτά προ της ταφής αφαιρέθηκαν από τον πτωχότερο Ορθόδοξο Μητροπολίτη όλα τα αρχιερατικά είδη που έφερε επάνω του.

ΣΥΓΚΡΙΝΑΤΕ

ΤΙΣ ΔΥΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Αφαιρέθηκαν 1) οι 3 σταυροί του ωμοφορίου, 2) το επιγονάτιο,  3) η ράβδος και το 4) εγκόλπιο.

Τα δύο τελευταία μου είπαν ότι τα παίρνει ο Μητροπολίτης. Ας το δεχθούμε αυτό, αν και δεν είδα αυτό να γίνεται στον Μητροπολίτη Κοζάνης Διονύσιο.

  • Γιατί πήραν το επιγονάτιο και τους 3ης σταυρούς από το ωμοφόριο; Ρώτησα κάποιον κληρικό εκτός της Μητροπολεως που ήρθε στην ταφή και προσπαθούσε να πάρει ακόμη και τρίχες από την γενειάδα του Γέροντος και του είπα· «Τί είναι αυτά που κάνατε πάτερ στον Γέροντα, την ώρα της ταφής; Τον ξεπουπουλίσατε».

  • «Έγω», μου απήντησε, «πήρα μόνο μία φούντα από τα άμφιά του». Και από την γενειάδα τί τραβούσατε; Την χαϊδεψα, μου είπε. Ας τον πιστέψουμε. Πάντως ο Γέροντας όχι μόνο δεν θα ευλογούσε αυτό που έγινε αλλά θ’ αγανακτούσε και θα τους έδιωχνε απο κοντά του.

ΠΟΙΟΙ ΤΑ ΠΗΡΑΝ;

Ιουστ.-Ας ρωτήσουμε τον πρωτοσύγκελλο Ιουστίνο Μπαρδάκα, που προϊστατο της ταφής και έχει στην αριστερή του τσέπη ένα σταυρό του ωμοφορίου.

Ασφαλώς, θα μας πει ότι τι πήρε για ευλογία.

Τα άμφια του Γέροντος επισκόπου π. Αυγουστίνου ήταν φτωχά, απλά και παλιά και δεν είχαν καμία υλική αξία.
Μέχρι εδώ συμφωνούμε.
ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΣΩΣΤΗ ΑΥΤΗ Η ΠΡΑΞΗ; ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ;

ΑΝ  ΟΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΙΣΤΟΙ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΜΙΜΗΘΟΥΝ  ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ Ο ΠΡΩΤΟΣΥΓΚΕΛΛΟΣ ΤΙ ΘΑ ΕΜΕΝΕ ΣΤΟ ΜΝΗΜΑ;

ΕΞΑΦΑΝΙΣΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ

ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΓΡΑΦΕΙΟ

ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ!!!

Θα του κάνω και μία ερώτηση·

Αφού τόσο πολύ αγαπούσε τον π. Αυγουστίνο και ήθελε να έχει κάτι για ενθύμιο απ’ αυτόν γιατί στην Μητρόπολη κατέστρεψε το Γραφείο του;  Δεν έπρεπε να διατηρήσουν τον χώρο εκείνο, τουλάχιστο σαν μουσείο από σεβασμό στον Γέροντα; Ρώτησαν τον Φλωρινιώτικο λαό αν ήθελε να τον καταστρέψουν; Τόσο μεγάλη ανάγκη  ήταν να αποκτήσει η Μητρόπολη Φλωρίνης τόσο μεγάλο χώρο υποδοχής και σαλόνι;

Η φωτογραφίες είναι μάρτυρες.

graf4214 π.ιστ.

Έκτισαν την πόρτα του γραφείου του.

Graf.4213ιστ

Γκρέμισαν το εσωτερικό τείχος του γραφείου του Γέροντος Μητροπολίτου π. Αυγουστίνου. Τα τρία γραφεία  ενώθηκαν (του Μητροπολίτου, του γραμματέα και του πρωτοσυγκέλλου) και έγινα ένα δωμάτιο, όπως βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία!
Δεν νομίζω να ήταν ιδέα του Μητροπολίτου Θεοκλήτου η καταστροφή του γραφείου του Γέροντος και η  δημιουργία  σαλονιού,  αφού κοντά στον π. Αυγουστίνο ο π. Θεόκλητος έμαθε στην λιτότητα.

Η αλλαγή αυτή κόστισε πολλά χρήματα στην Μητρόπολη γιατί μπήκαν δυνατά σιδερένια υποστυλώματα για να μη καταρρεύσει το κτίριο.

Δηλαδή εκτός από τα χρήματα που ξοδεύτηκαν δεν έμεινε τίποτε στην Μητρόπολη που να θυμίζει το γραφείο του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου! Γι’ αυτό ας μη μας δικαιολογηθούν ότι εσύλησαν το φέρετρο του Γέροντος από αγάπη!

 

 

Πηγή:http://www.augoustinos-kantiotis.gr

Βατοπέδι: ἀνακοινώθηκαν τά πορίσματα τῶν κομμάτων


Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010



Την παραπομπή Μπασιάκου, Δούκα και Κοντού ζητάνε στα πόρισματά τους το ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ και επιφυλάσσονται για Ρουσόπουλο - Βουλγαράκη, ενώ θέμα παραγραφής θέτει το ΛΑΟΣ.

Το ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με το πόρισμά του, παραπέμπει τους πρώην υπουργούς, Δούκα, Μπασιάκο και Κοντό για απιστία σε βάρος του Δημοσίου και παράβαση καθήκοντος. Παραπέμπει όμως και τον κ. Ρουσόπουλο για ηθική αυτουργία και τον κ. Βουλγαράκη για παράβαση καθήκοντος.

Σας θυμίζουμε ότι η ΝΔ έχει αποχωρήσει από την επιτροπή κάνοντας λόγο για προαποφασισμένες πολιτικές διώξεις εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ.



Πηγή:: http://atithaso.blogspot.com/2010/10/blog-post_6243.html#ixzz12k6nJShS

ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ (2) Μοναχοῦ Μωϋσέως ἁγιορείτου




2

῾Η ἱστορία τοῦ ῾Αγίου ῎Ορους δέν γράφεται!

᾿Εκεῖνο τό τζάκι ἔκαιγε πρίν τρία χρόνια νομίζω.. Πάλι κρύο ἀπόψε κι ἡ κτιστή ρώσικη σόμπα ἀνάβει ἀπό τό μεσημέρι. ᾿Αποφασίζω νά κάνω ἀρχή τῶν λόγων μου. ῾Η ὑγεία μου, πού δέν εἶναι καλή, ἡ κόπωσή μου ἀπό τή μελέτη, οἱ μεγάλες νύχτες, πρόσφατα γεγονότα πού ἔκαναν ὁρισμένους νά καταθέσουν ἀνακρίβειες καί τό χειρότερο νά διαδίδουν ψέματα, μοῦ μαυρίζουν τήν εἰκόνα τοῦ ἱεροῦ τόπου μας, μέ σπρώχνουν νά γράψω. Δέν θά διορθώσω, δέν θά μαλώσω, δέν θά φωνάξω, θά καταθέσω ὅμως τόν ὀβολό μου στό κυτίον τοῦ ἐλέους ἐκ τοῦ ὑστερήματός μου.
    «᾿Ακόμη δέν ἔχει γραφτεῖ ἕνα βιβλίο γιά τό ῞Αγιον ῎Ορος!», θυμᾶμαι ἔλεγε ἐκεῖνος ὁ καλός γέροντας στό τζάκι, πού μόλις ἄσπριζαν τά κάπως πλούσια γένεια του. Δέν θά παραστήσω τόν συγγραφέα ἐγώ. ῾Η κατάθεσή μου θά εἶναι τοῦ μόχθου μου. Δέν ταπεινολογῶ, δέν ὑπερηφανεύομαι, δέν ἀεροβατῶ. Δέν ξέρω ἄν θά φθάσει αὐτή ἡ γραφή μου σέ θύρες καρδιῶν ἁπλῶν. Γνωρίζω πάντως καλά πώς ἄν δέν ἐκδοθεῖ τό πόνημα αὐτό δέν θά χάσει ἡ γραμματεία κάτι σημαντικό.
   ῾Η ἱστορία τοῦ ῾Αγίου ῎Ορους δέν γράφεται! Δέν θυμᾶμαι ἄν αὐτό τό ἄκουσα. Σκέφθηκα πολλούς τρόπους γιά τήν φιλόδοξη συγγραφή μου. ᾿Αποφάσισα τέλος νά μεταφέρω τή σκέψη μου καθαρή, δίχως λογοπαίγνια, ἥρωες, δεύτερα πρόσωπα καί λοιπά εὐφυῆ τεχνάσματα. Δίχως ἡμερομηνίες καί χρονολογική σειρά, ἑνότητες καί κεφάλαια, θά προχωρήσω. ῎Εχει τόσα ξαφνιάσματα ἡ ζωή ἐδῶ, ἡ κουβέντα, ἡ σιωπή, ἡ νύχτα. Δέν θά μεταφέρω διαβάσματα καί δέν θά κάνω καμμιά παραπομπή. Δέν θά γράψω ἐγώ τήν ἱστορία τοῦ ῾Αγίου ῎Ορους, κάτι πού δέν μπορεῖ νά γραφεῖ. Θά ἐπιτελέσω ἔργο φωτογράφου καί μάλιστα ἐρασιτέχνη. Μιά ἁπλή μαρτυρία θά καταθέσω. Δέν ἔχω φίλους, δέν ἔχω ἐχθρούς, ἐδῶ τούς λησμονῶ ὅλους. Θά ἐκθέσω τόν ἑαυτό μου μόνο, ἄφοβα. ῎Αν κάπου ἀφήνω νά φανεῖ ὁ πόνος μου ἄς μοῦ τό συγχωρέσουν ἐκεῖνοι, πού ἐλπίζω καλοδιάθετα, τά βλέπουν ὅλα οὐράνια...


᾿Αντιγραφή:᾿Οδυσσεύς

Προσοχή! Πολλές ἀπό τίς ἐφαρμογές τοῦ Facebook διαρρέουν προσωπικά δεδομένα.



Πολλές από τις εφαρμογές που παρέχονται από το Facebook (όπως για παράδειγμα το παιχνίδι Farmville) έχουν διαρρεύσει πληροφορίες για την ταυτότητα εκατομμυρίων χρηστών, παραβιάζοντας τους όρους που έχει θέσει το ίδιο το Facebook, επισημαίνει δημοσίευμα της εφημερίδας Wall Street Journal. Σύμφωνα με την έγκριτη εφημερίδα διαφημιστικές εταιρίες και εταιρείες που παρακολουθούν τη διαδικτυακή δραστηριότητα έχουν στα χέρια τους δεδομένα όπως τα ονόματα των χρηστών και, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα ονόματα των φίλων τους. Το πρόβλημα αφορά «δεκάδες εκατομμύρια» μέλη του κοινωνικού δικτύου, ακόμα και αυτούς που έχουν ενεργοποιήσει τις αυστηρότερες ρυθμίσεις ασφάλειας στα προφίλ τους…

«Η πρακτική αυτή παραβιάζει τους κανόνες του Facebook και εγείρει νέα ερωτήματα για την ικανότητά του να διατηρεί ασφαλή τα δεδομένα για τους χρήστες και τις δραστηριότητές τους» γράφει η εφημερίδα. Η πλειονότητα των εν λόγω εφαρμογών δεν έχουν δημιουργηθεί από το Facebook, αλλά από εξωτερικούς προγραμματιστές και ως αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να είναι σαφές ποιες από τις περιπτώσεις οφείλονται σε σκόπιμη ενέργεια και ποιες σε κακό προγραμματισμό που δεν προέβλεψε όλα τα ενδεχόμενα. Πάντως σε κάποιες περιπτώσεις (σύμφωνα με το ρεπορτάζ) διέρρευσαν πληροφορίες και από το profile μελών που επιλέξει στις ρυθμίσεις τους τις εντολές της εμπιστευτικότητας, ώστε το προφίλ τους να παραμείνει εντελώς ιδιωτικό.

κπρόσωπος του Facebook διαβεβαίωσε τον συντάκτη της εφημερίδας, ότι λαμβάνει μέτρα για να «περιορίσει δραστικά» τη διαρροή πληροφοριών. Η ίδια πηγή όμως παραδέχθηκε ότι «Η ταυτότητα ενός χρήστη του Facebook [user ID] μπορεί αποκαλυφθεί ακούσια από τον browser του χρήστη ή από μια εφαρμογή». Με βάση όσα γνωρίζουμε αλλά και όσα ανακοίνωσε το Facebook, τα user ID «δεν επιτρέπουν πρόσβαση στις προσωπικές [private] πληροφορίες οποιουδήποτε χρήστη».

Η έρευνα έδειξε ότι και οι δέκα δημοφιλέστερες εφαρμογές του Facebook μεταδίδουν δεδομένα χωρίς να ενημερώνουν τους χρήστες. Στη λίστα αυτή περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων το Farmville, με 59 εκατομμύρια χρήστες, το HoldEm Poker και το FrontierVille. Η Wall Street Journal σημείωνε ότι το FarmVille και δύο ακόμα δημοφιλείς εφαρμογές μετέδιδαν δεδομένα όχι μόνο για τους χρήστες αλλά και για φίλους τους.

πηγή:e-radio

Ἡ ραθυμία, ἡ ἄλλη ὄψη τῆς βίας / Κορναράκης 'Ιωάννης (῾Ομότιμος Καθηγητής Ποιμαντικῆς Ψυχολογίας καὶ Ἐξομολογητικῆς Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν)

 
 


Ἡ δαιμονικὴ βία, στὴ λανθάνουσα λειτουργία της μέσα στὸν ἀνθρώπινο ψυχισμό, δείχνει ἕνα ἄλλο πρόσωπο, πολὺ διαφορετικὸ ἀπὸ ἐκεῖνο, ποὺ ἡ πρώτη ἐντύπωση μᾶς δίνει νὰ ἀντιληφθοῦμε, ὅταν ἡ βία αὐτὴ εἶναι ἔκδηλη καὶ ἐμφανὴς καὶ ἄμεσα καταστροφική.

Ἡ λανθάνουσα βία, δηλ. ὁ ἀφανὴς καὶ ἀνύποπτος καὶ ἀθόρυβος τρόπος λειτουργίας τῆς βίας, στὰ πρῶτα της βήματα, μέσα στὸν παραδείσιο χῶρο, σφραγίζει πολὺ βαθειὰ καὶ σχεδὸν ἀνεξίτηλα(;) τὸ ἀνθρώπινο πρόσωπο μὲ τὸν πιὸ ἀπατηλὸ χαρακτήρα της· τὴ ραθυμία!

Στὴν κοινὴ λογικὴ ἡ ραθυμία, ἡ νωχέλεια, ἡ ἀβελτηρία καὶ γενικὰ ἡ παραλυτικὴ ἀδράνεια τοῦ ἀνθρώπινου προσώπου, φαίνεται σὰν μία συμπεριφορὰ ἢ ἐνέργεια ἐντελῶς ἀντίθετη μὲ τὴν ἔννοια τῆς δυναμικῆς ἢ ἔντονα ἐπιθετικῆς συμπεριφορᾶς τῆς βίας. Βία καὶ ραθυμία φαίνονται σὰν δύο ἀντίθετες καὶ ἐντελῶς διάφορες, μεταξύ τους, συμπεριφορὲς καὶ λειτουργίες τοῦ ἀνθρώπινου ψυχισμοῦ.

Κι ὅμως! Ἡ ραθυμία καὶ μάλιστα στὴν ὑπαρξιακή της ποιότητα καὶ ἐκδοχή, εἶναι τὸ ἄλλο, ἀπατηλό, πρόσωπο τῆς δαιμονικῆς βίας. Κι αὐτὸ εἶναι αὐτονόητο. Ἐὰν εἶναι στὴ φύση καὶ στὸν λειτουργικὸ-δυναμικὸ χαρακτήρα τῆς βίας νά… βιάζει, δηλαδὴ νὰ καθηλώνει σὲ δουλεία καὶ αἰχμαλωσία, σὲ ἀλύτρωτη ὑποταγὴ καὶ σὲ ἀθεράπευτη παγίωση, τὸν ἀνθρώπινο ψυχισμό, τὸ ἀποτέλεσμα αὐτοῦ τοῦ εἴδους βιασμοῦ τοῦ ψυχισμοῦ αὐτοῦ, εἶναι ἀκριβῶς ἡ κατάσταση τῆς ὑπαρξιακῆς ἀδράνειας καὶ νωθρότητας, δηλ. τῆς ραθυμίας.

Περνώντας ἑπομένως ὁ ἀδαμικὸς ἄνθρωπος, στὸν ἀμετάκλητα δουλωτικό, γι’ αὐτόν, χῶρο τῆς ἐξουσίας τῆς βίας, περιεβλήθη τὰ σιδηρά της δεσμά, ἀφοῦ ἡ βία καθήλωσε τὸν ἀνθρώπινο ψυχισμὸ στὴ δουλεία μιᾶς ἀθεράπευτης πλέον ὑπαρξιακῆς ραθυμίας καὶ μιᾶς βαθειᾶς ψυχοδυναμικῆς ἀδρανείας, ὥστε νὰ φαίνεται πλέον ἀδύνατη ἡ ἐπιστροφή του ἀπὸ τή… βία.

Φαινομενικὰ εἶναι πάντα ἀπορίας ἄξιο τὸ γεγονός, ὅτι ὁ Ἀδὰμ δὲν μπόρεσε, προκαλούμενος ἀπὸ τὸ Θεὸ μ’ ἕνα ὄντως ἀφυπνιστικὸ ἐρώτημα “Ἀδάμ, ποῦ εἶ;”, νὰ ἐπιστρέψει στὸ χῶρο τῆς ἐλευθερίας τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τὸ πάντοτε ἀνοιχτὸ γι’ αὐτὸν μονοπάτι τῆς μετανοίας.

Ὁ Ἀδάμ, τὴ στιγμὴ ποὺ ἀπαντοῦσε στὴν πρόκληση αὐτὴ τοῦ Θεοῦ, εἶχε ἤδη μπροστά του ἀνοιχτὴ θύρα μετανοίας, ποὺ κρατοῦσε τὴν εἴσοδό της, ἐπίμονα ἐλεύθερη, ἡ ἀγάπη καὶ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ.
Κι ὅμως. Ὁ Ἀδὰμ δὲν μπόρεσε νὰ περάσει τὸ κατώφλι τῆς θύρας αὐτῆς. Ἔμεινε καρφωμένος σὲ μία ἀδράνεια καὶ ἀκινησία ἀμετανοησίας, ὁπωσδήποτε ἐντυπωσιακῆς, γιὰ τὸ βάθος καὶ τὶς διαστάσεις τοῦ ἀδαμικοῦ ψυχοδυναμισμοῦ, ποὺ κρατοῦσε καθηλωμένο (στὴν ἀμετανοησία αὐτὴ) ἡ δεσποτεία τῆς δαιμονικῆς βίας.

Πάντως, ψηλαφώντας πάρα πέρα τὶς βαθιὲς καὶ οὐσιαστικές, γιὰ τὴν ἀλλοτρίωση τοῦ ἀδαμικοῦ προσώπου, συνέπειες τοῦ πρωτογενοῦς μπολιάσματός του, μὲ τὸ δουλωτικό, γι’ αὐτὸ τὸ πρόσωπο , ἰὸ τῆς δαιμονικῆς βίας, στὴν προβληματική του ἀντίσταση στὴ μετάνοια καὶ ἐπιστροφὴ στὴν ἐλευθερία τοῦ Θεοῦ, φθάνουμε σὲ μιὰ πιὸ συγκεκριμένη διαπίστωση, ὅτι δηλ. ἡ ντροπὴ φαίνεται, ἐκ πρώτης ὄψεως, νὰ ἀποτελεῖ τὸν ἐσώτερο πυρήνα τῆς ὑπαρξιακῆς ραθυμίας, σὰν ἀντίσταση τοῦ ἀδαμικοῦ ἀνθρώπου στὴ μετάνοια καὶ ἑπομένως στὴ δυνατότητα τῆς σωτηρίας του. Πράγματι! Ἕνα βασικὸ “σκάνδαλο”, στὸ ὁποῖο παγίδευσε ἡ δαιμονικὴ βία τὸ ἀδαμικὸ πρόσωπο, ἦταν ἤδη ἡ αἰσχύνη, ἡ ντροπή!
Οἱ πρωτόπλαστοι, μετὰ τὴν παράβαση τῆς ἐντολῆς τοῦ Θεοῦ, εἶδαν ἔντρομοι καὶ καταντροπιασμένοι τὴν ταπεινωτικὴ γι’ αὐτούς, εἰκόνα τοῦ ἑαυτοῦ τους, σὲ σχέση μὲ τὸ κάλλος, ποὺ προηγουμένως εἶχε ἡ εἰκόνα αὐτή, προικισμένη καθὼς ἦταν μὲ τὰ θεοκτίστα χαρίσματα τοῦ “κατ’ εἰκόνα”.

Ἀλλά, καθὼς τελοῦσαν πάντοτε κάτω, ἀπὸ τὴν καθοριστικὴ πλέον γιὰ τὴ ζωή τους, αἰχμαλωσία τῆς δαιμονικῆς βίας, διάλεξαν τὸν χειρότερο τρόπο γιὰ τὴ θεραπεία τοῦ φόβου τους καὶ τῆς ντροπῆς τους: τὸ “κουκούλωμα” τῆς γυμνότητάς τους! “Ἕραψαν φύλλα συκῆς” γιὰ νὰ καλύψουν αὐτὴ τὴ γυμνότητα. Μὲ φτηνὰ καὶ σαθρὰ “ἐπιχειρήματα” (“φύλλα”) προσπάθησαν νὰ ξεγελάσουν τὸν ἑαυτό τους καὶ νὰ κρυφτοῦν, κυριολεκτικά, πίσω ἀπὸ τὸ δάκτυλό τους, γιὰ νὰ μὴ βλέπουν τὴν ταπεινωτικὴ γι’ αὐτοὺς εἰκόνα του. Τὸ κουκούλωμα αὐτὸ τῆς γυμνότητας τῶν παραβατῶν τῆς ἐντολῆς τοῦ Θεοῦ, τόσο εὔλογο καὶ τόσο… ἀθῶο, λειτουργεῖ, στὴν περίπτωσή τους, ὡς προσπάθεια ἀπωθήσεως (καλύψεως) τῆς ἐνοχῆς τους γιὰ τὴ γυμνότητα αὐτή. Πρόκειται ἐδῶ γιὰ τὸ χειρότερο ἐκβιασμὸ τοῦ ἑαυτοῦ μας ἀπὸ τὸν ἑαυτό μας.

Ὅταν ἡ προσωπική μας εἰκόνα εἶναι ταπεινωτικὴ στὰ μάτια τοῦ ἑαυτοῦ μας, ὅταν ντρεπόμαστε γιὰ τὸν ἑαυτό μας, ἀσκοῦμε συχνά, τὴ βία τοῦ κουκουλώματος. Κλείνουμε τὰ μάτια μας στὴν πραγματικότητα τοῦ καταντήματός μας καὶ τὰ κρατᾶμε ὀρθάνοιχτα μπροστὰ στὶς ψευδαισθήσεις καὶ φαντασιώσεις μιᾶς εἰκόνας τοῦ ἑαυτοῦ, ὅπως τὴ θέλουμε καὶ ὅπως μᾶς ἀρέσει.

Ἡ φυγὴ αὐτὴ ἀπὸ τὴν πραγματικότητα τῆς ταπεινωτικῆς γιὰ μᾶς εἰκόνας τοῦ ἑαυτοῦ μας, στὶς ψευδαισθήσεις καὶ φαντασιώσεις αὐτὲς εἶναι μία βίαιη (“ἀσυνείδητη”) φυγὴ στὸ χῶρο τῆς ἀμετανοησίας, γι’ αὐτὸ ποὺ τώρα εἴμαστε.

Τὸ εἶδος ἐξάλλου αὐτὸ τῆς βίας, ποὺ φρουρεῖ ἄγρυπνα τὸ χῶρο τῆς ἀμετανοησίας, τὸ ἀποκαλύπτει ξεκάθαρα ἡ ἀντίδραση τοῦ ἀδαμικοῦ ἀνθρώπου στὴν πρόκληση γιὰ μετάνοια, μπροστὰ στὴν ὁποία τὸν ἔθεσε ὁ Θεός• “Ἀδάμ, ποῦ εἶ;”!

Ὄντως! Φόβος καὶ φυγὴ συνθέτουν τὸ εἶδος τῆς βίας, κάτω ἀπὸ τὴν ὁποία κρατεῖται δουλωτικὰ ὁ παραβάτης τῆς ἐντολῆς τοῦ Θεοῦ, ἀδαμικὸς ἄνθρωπος.

-”Εφοβήθην καὶ ἐκρύβην”, ὁμολογεῖ ὁ ἄνθρωπος αὐτός, τὴ στιγμή, ποὺ ὁ Θεὸς τὸν καλεῖ σ’ ἕνα νέο διάλογο μετανοίας. Φόβος καὶ κρύψιμο τοῦ ἑαυτοῦ πίσω ἀπὸ τὸν ἑαυτό του! Αὐτὸ εἶναι τὸ ἀντιφατικὸ καὶ συγκρουσιακό, ἐνδοψυχικό, εἶδος τῆς βίας, τῆς δαιμονικῆς βίας, ποὺ φρουρεῖ ἐπίμονα κάθε θύρα μετανοίας τοῦ ἀδαμικοῦ ἀνθρώπου.

Κάθε ἁμαρτωλός, στὴν περίπτωση ποὺ συλλαμβάνει τὸ μήνυμα τῆς σωτηρίας του, μέσα ἀπὸ τὸ νόημα καὶ τὸ πνεῦμα τοῦ μυστηρίου τῆς μετανοίας, ἀντιλαμβάνεται τὴν πραγματικότητα τῆς λυτρωτικῆς του λειτουργίας, στὸ μέτρο τοῦ προσωπικοῦ του προβληματισμοῦ καὶ τῆς δυνατότητας τῆς πνευματικῆς του ὁράσεως, ἀλλά, τὶς περισσότερες φορές, αἰσθάνεται τὴν ἀντίδραση τοῦ “ἐαυτοῦ” σὲ κάθε βῆμα μετανοίας καὶ πνευματικῆς ἀνανήψεως καὶ ἐσωτερικῆς ἑπομένως ἐλευθερίας.

Ἡ ἀντίδραση αὐτὴ ἔχει πάντοτε τὸ νόημα τοῦ φόβου καὶ τῆς φυγῆς πρὸ τοῦ πρὸς τὴν μετάνοια προσανατολιζόμενου ἑαυτοῦ. Ἐξάλλου ὁ φόβος αὐτὸς καὶ ἡ φυγή, ὡς συμπεριφορὰ “πρὸς τὰ πίσω”, στὴν καθήλωση τῆς ἀμετανοησίας, τῆς ἀκινησίας πρὸς τὴ μετάνοια, ἔχει τελικὰ τὸ νόημα τῆς ραθυμίας,

Ἡ ραθυμία αὐτὴ φαίνεται νὰ ἔρχεται ἀπὸ τὸ βάθος τοῦ ἑαυτοῦ του, ὡς ἀντίσταση στὴν ἀποκάλυψη τῆς ἐσωτερικότητας τοῦ ἑαυτοῦ του μπροστὰ στὰ μάτια τοῦ ἑαυτοῦ του.

Κάθε αἰσθητὴ πρόκληση ἢ προτροπὴ μετανοίας φαίνεται νὰ εἰσχωρεῖ πολὺ βαθειά, στὸν ἐσωτερικὸ χῶρο τοῦ ἑαυτοῦ, καὶ φαίνεται νὰ ἀπειλεῖ μία ἄνοδο, στὴν ἐπιφάνεια τῆς συνειδήσεως, πολὺ ἀτομικῶν ἀλλὰ καὶ πολὺ ἐνδοψυχικῶν καὶ γι’ αὐτὸ “μυστικῶν” περιεχομένων τῆς προσωπικῆς ζωῆς. Κι αὐτὴ ἡ αἴσθηση, ὡς πιθανότητα ἐξωτερικεύσεως ψυχικῶν περιεχομένων τῆς προσωπικότητας , ὅλως διόλου ἀτομικῶν, φαίνεται νὰ ἐνοχλεῖ καὶ μᾶλλον ἤδη νὰ τραυματίζει τὴν αὐτοσυνειδησία τῆς προσωπικῆς εἰκόνας τοῦ ἑαυτοῦ. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ βεβαίωσε ὁ Ἀδὰμ μὲ τὴν ἀντίδρασή του στὴν πρόκληση τοῦ Θεοῦ• “Ἀδάμ, ποῦ εἶ;”. Κι αὐτὸ ἀκριβῶς τὸ ἀντιδραστικὸ στοιχεῖο, ὡς ὁ πιὸ ἐσωτερικὸς πυρήνας τῆς δαιμονικῆς βίας, φαίνεται νὰ ἐμποδίζει τὸν ἄνθρωπο νὰ σταθεῖ μπροστὰ στὴν εἰκόνα τοῦ ἑαυτοῦ του μὲ αἴσθημα ἀντικειμενικῆς εἰλικρίνειας καὶ ἐσωτερικῆς ἐλευθερίας. Ἔτσι ἡ ἀντίσταση στὴ μετάνοια, μὲ τὸ ἐπιχείρημα τῆς ντροπῆς, ἀποτελεῖ διεργασία τῆς δαιμονικῆς βίας, ποὺ ἐκφράζεται μὲ τὸ προσωπεῖο τῆς ραθυμίας καὶ τῆς ἀσυνείδητης, παραλυτικῆς ἀδρανείας τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου.

Πῶς μπορεῖ νὰ ἐλευθερωθεῖ ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὴν αὐτόματη (ἀνακλαστικὴ) αὐτὴ λειτουργία τῆς ἀντιδραστικῆς βίας καὶ νὰ προχωρήσει σ’ ἕνα λυτρωτικὸ διάλογο τοῦ ἑαυτοῦ του μὲ τὸν ἑαυτό του;

Τὸ ἐρώτημα αὐτὸ ἀποτελεῖ μία ἀπὸ τὶς πιὸ κρίσιμες, γιὰ τὴν αὐθεντικὴ ὑπαρξιακὴ καταξίωση τοῦ συνειδητοῦ χριστιανοῦ ἀνθρώπου, ἀπορίες. Γιατί εἶναι γεγονὸς ἀναμφισβήτητο, ὅτι καὶ ὁ καλοπροαίρετος χριστιανὸς ἄνθρωπος αἰσθάνεται σὲ πολλὲς περιπτώσεις, μία πολὺ ἐσωτερικὴ ἀπροθυμία καὶ ραθυμία, νὰ προχωρήσει στὴ βιωματικὴ -πρακτικὴ συνέπεια τῆς πίστεώς του καὶ τῆς ἀγαθῆς προαιρέσεώς του γιὰ τὴ σωτηρία του. Σὲ πολλὲς περιπτώσεις ὁ χριστιανὸς ἄνθρωπος, ὁ καλοπροαίρετος καὶ συνειδητὸς χριστιανός, γνωρίζει τί τοῦ ὑπαγορεύει νὰ πράξει καὶ νὰ βιώσει ἡ πίστη του καὶ ἡ ἀφοσίωσή του στὴν εὐαγγελικὴ ἀλήθεια. Ἀκούει καὶ ἀποδέχεται, μὲ εἰλικρίνεια καὶ ἐσωτερικὴ ἱκανοποίηση, τὸ ζωοποιὸ λόγο τοῦ Θεοῦ, ὅπου ἀκούγεται καὶ λαλεῖται καὶ αἰσθάνεται, ὁ χριστιανὸς αὐτός, νὰ φωτίζεται τὸ πνεῦμα του, ὅταν μελετάει τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ! Ἀλλά…! Ἀλλὰ διαπιστώνει καὶ ὁ ἴδιος συγχρόνως πόσο δυσκίνητος εἶναι στὴν ἄμεση καὶ συνεπῆ βίωση τῆς εὐαγγελικῆς ἀλήθειας. Βεβαιώνεται συχνά, ἀπὸ τὴ δική του πείρα, πόσο ράθυμος καὶ ἀδρανὴς εἶναι στὴ βίωση αὐτῆς τῆς ἀληθείας. Αἰσθάνεται ὅτι τοῦ εἶναι πιὸ βολικὸ νὰ ἀναβάλλει κάποια συγκεκριμένη κίνηση ἢ προσπάθειά του πρὸς τὴν κατεύθυνση αὐτῆς τῆς βιώσεως. Ἔτσι ἐκεῖνο ποὺ κατασταλάζει, σὰν ὑποσυνείδητη ἡ λανθάνουσα αἴσθηση στὸ πνεῦμα του, εἶναι ἡ καθήλωσή του στὴν πνευματικὴ ραθυμία καὶ ἀδράνεια.

Ἡ αἴσθηση αὐτὴ εἶναι ἡ βαριὰ κληρονομιὰ τῆς ἀδαμικῆς ἀντιστάσεως στὴν πρόσκληση τοῦ Θεοῦ γιὰ μετάνοια καὶ ἐπιστροφὴ στὸ χῶρος τῆς ἐλευθερίας τῶν τέκνων τοῦ Θεοῦ.

Ἡ δαιμονικὴ βία, ποὺ εἰσῆλθε στὸν ἀνθρώπινο ψυχισμό, μὲ τὴ διάπραξη τῆς ἀδαμικῆς ἁμαρτίας, βιώνεται πλέον, ἀκόμη καὶ στὴν περίπτωση τοῦ καλοῦ χριστιανοῦ, ὡς καθήλωση στὴν ὑπαρξιακὴ ραθυμία καὶ τὴν ἀμέλεια.

Πρόκειται πράγματι γιὰ τὴν κρισιμότερη ἀφροσύνη, ποὺ δεσπόζει μέσα στὸ ἀνθρώπινο (χριστιανικὸ) πνεῦμα καὶ συντηρεῖ τὴ ραθυμία τῆς ὑπάρξεως• “ἐκ γὰρ τῆς ἀφροσύνης γίνεται ἡ ραθυμία”.

Πηγή: http://www.agiazoni.gr

 

Θάλεια Δραγώνα: “῾Η Νέα ῾Ελληνική ῾Ιστορία, τά Θρησκευτικά καί ἡ Πληροφορική δέν χρειάζεται νά εἶναι ὑποχρεωτικά μαθήματα”


πηγή: "Πρώτο Θέμα", 17/10/2010
Το προσωπικό της στοίχημα, την εξάλειψη από τα σχολεία δηλαδή κάθε διδακτικού στοιχείου που ενισχύει την εθνική μας ταυτότητα, εξακολουθεί να υπηρετεί με επιμονή και σχολαστικότητα η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κυρία Θάλεια Δραγώνα. Σήμερα, μιλώντας στο “ ΘΕΜΑ” για τις αλλαγές που προωθούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα, προτείνει την κατάργηση των Θρησκευτικών και της Νεότερης Ιστορίας ως υποχρεωτικών μαθημάτων στα σχολεία και τη μετατροπή τους σε μαθήματα επιλογής!
Η Ιστορία δεν είναι πασιέντζα κυρία Δραγώνα!
ΤΗΣ ΙΣΜΗΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΥ
“ Η Νέα Ελληνική Ιστορία, τα Θρησκευτικά και η Πληροφορική δεν χρειάζεται να είναι υποχρεωτικά μαθήματα”, υποστηρίζει η κυρία Θάλεια Δραγώνα. Η πρότασή της να καταργηθούν τα μαθήματα της Ιστορίας και των Θρησκευτικών από τον κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων, μετά την Α’ Λυκείου, προκαλεί ήδη θύελλα αντιδράσεων στον εκπαιδευτικό κλάδο.Η ίδια πάντως, μιλώντας στο “ ΘΕΜΑ”, δηλώνει ότι δεν κατανοεί τον θόρυβο που δημιουργείται, αφού η πρότασή της δεν εξαφανίζει τα μαθήματα από το πρόγραμμα διδασκαλίας!.....
Ανιστόρητοι κατ’ επιλογή

Η ίδια εξηγεί το σκεπτικό της με μια ρητορική ερώτηση: “ Δεν είναι καλύτερο να δημιουργηθεί ένα μικρό τμήμα με 12 μαθητές που αγαπούν την Ιστορία και θα ασχοληθούν σε βάθος με αυτή από το να διδάσκεται σε ένα τμήμα με 27 παιδιά, όπου ενδεχομένως κάποια από αυτά δεν αγαπούν πολύ το αντικείμενο;”.

Σύμφωνα με την κυρία Δραγώνα, η Ιστορία δεν αφορά πολλούς, ενώ τα Θρησκευτικά δεν χρειάζεται να ενταχθούν στη βασική ομάδα των μαθημάτων.

Όπως αναφέρει, “ η πνευματικότητα και η καλλιέργεια που προσφέρει η διδασκαλία των Θρησκευτικών είναι σημαντική, αλλά αυτό μπορεί να εξυπηρετηθεί με την ένταξη του μαθήματος στη λίστα των μαθημάτων επιλογής”. Εκκλησιαστικοί κύκλοι αντέδρασαν άμεσα στην υποβάθμιση των Θρησκευτικών φέρνοντας σε δύσκολη θέση την ηγεσία του υπουργείου. Η απάντηση κύκλων της κυρίας Διαμαντοπούλου είναι ότι “ τα όσα λέει η κυρία Δραγώνα είναι προτάσεις και όχι αποφάσεις”.

Η κυρία Δραγώνα, πάντως, από την πλευρά της επιμένει. “ Αν δεν γίνουν αυτά τα μαθήματα προαιρετικά, δεν θα βγει… η πασιέντζα”, δηλώνει χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας ότι για να μειωθούν τα μαθήματα σε έξι-επτά κάποια πρέπει να μπουν σε λίστα επιλογής, από την οποία οι μαθητές θα κρίνουν ποια θα παρακολουθούν.

“ Είναι τα καλάθια μαθημάτων”, λέει η ίδια αν και ξεκαθαρίζει ότι όλες αυτές οι ιδέες αποτελούν έναν βασικό άξονα των προτάσεων που καλείται να δώσει στην υπουργό η ειδική επιτροπή στην οποία προεδρεύει και εξετάζει τις αλλαγές στο Λύκειο.

Οι αντιδράσεις δεν είναι λιγότερες όμως και για το μάθημα της Ιστορίας.

Όλες οι απόψεις στο τραπέζι

Το ταξίδι της κυρίας Διαμαντοπούλου στην Καλιφόρνια μπλόκαρε τις εξελίξεις και έτσι η επίσημη γραμμή του υπουργείου είναι ότι όλες οι απόψεις θα τεθούν σε διαβούλευση περί τα τέλη του μήνα.

Ο υφυπουργός κ. Γιάννης Πανάρετος θέλοντας να “ σβήσει” τη φωτιά που άναψε η κυρία Δραγώνα εκθέτει την ειδική γραμματέα δηλώνοντας ότι “ το μάθημα της Ιστορίας ήταν, είναι και θα είναι ένα κεντρικό, ουσιαστικό αντικείμενο στην εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών. Είμαστε ως λαός περήφανοι για την Ιστορία μας και έχουμε κάθε λόγο να είμαστε περήφανοι”.

Στην ίδια γραμμή κινείται και η υφυπουργός Παιδείας κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου, η οποία ξεκαθάρισε σε ομιλία της στη Βουλή ότι “ ο πυρήνας του Νέου Λυκείου είναι η εμβάθυνση και η ουσιαστική γνώση της νεοελληνικής γλώσσας, του πολιτισμού και της Ιστορίας”.

Πάντως οι διαβεβαιώσεις δεν έχουν φιμώσει τους φιλολόγους που διαφωνούν με τον αποκλεισμό από τον κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων γνωστικών αντικειμένων τόσο από τις θεωρητικές επιστήμες (Ιστορία, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Φιλοσοφία) όσο και από τις αντίστοιχες θετικές (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία).
Η Δραγώνα στο Πρώτο Θέμα
Πηγή:http://thriskeftika.blogspot.com/

῾Η ῾Ελλάδα γερνάει καί οἱ μετανάστες φέρνουν νιάτα


18 Οκτωβρίου 2010 από sdiamantis
Το 80% των μεταναστών βρίσκεται σε παραγωγική ηλικία (15-64), σε αντίθεση με το 68% των Ελλήνων, ενώ το πο- σοστό εκείνων που εργάζονται φτάνει το 94%. Η ένταξη των μεταναστών στην αγορά εργασίας σήμαινε όχι μόνο περισσότερες ασφαλιστικές εισφορές, αλλά και περισσότερα φορολογικά έσοδα. Για παράδειγμα, το συνολικό ποσό των ασφαλιστικών εισφορών και του φόρου εισοδήματος που πλήρωσαν τα νοικοκυριά των μεταναστών το 2004 ήταν 488.000.000 ευρώ.
Μια άλλη διαπίστωση κάνει τον πρόεδρο να χάσει το χρώμα του: «Οι προαιώνιοι εχθροί μας, οι Τούρκοι, θα τρίβουν τα δάχτυλά τους!» Στο δημογραφικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, οι μετανάστες προσέφεραν μια ανακούφιση. Την περίοδο 2004-2007 οι γεννήσεις από αλλοδαπές αποτελούσαν το 17% του συνόλου των 435.700 γεννήσεων, δηλαδή ήταν περίπου 74.000, όταν το ίδιο διάστημα η διαφορά των γεννήσεων από τους θανάτους στη χώρα είχε το οριακό θετικό ισοζύγιο των 12.000 χιλιάδων ανθρώπων.
Στα σχολεία της Κυψέλης και του Βοτανικού επικρατεί πανικός. Οι δάσκαλοι στέκονται μπροστά σε άδεια θρανία και αναρωτιούνται αν θα τους μετατάξουν σε κάποιον φορέα άσχετο με τις σπουδές και την εμπειρία τους ή αν θα αξιοποιήσουν την ευκαιρία για να απολύσουν δημόσιους υπαλλήλους. Ενώ οι μαθητές ρωτούν πού πήγαν οι φίλοι τους. «Εφυγαν» απαντάει ο διευθυντής. «Αφού δεν τους ήθελαν, ήταν διαφορετικοί». «Διαφορετικοί; Τι διαφορετικό είχαν; Αφού μαζί παίζαμε στο διάλειμμα, μαζί διαβάζαμε το απόγευμα, μαζί κάναμε φασαρία στο μάθημα!»
Τα παιδιά των αλλοδαπών τη χρονιά 2007-2008, για την οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, ανέρχονταν σε 112.211 σε σύνολο 1.208.056 μαθητών, δηλαδή το 9,29% του μαθητικού πληθυσμού. Σε ορισμένα σχολεία μάλιστα, όπως είναι στα Ιόνια νησιά, την Αττική, το νότιο Αιγαίο, την Κρήτη και την Πελοπόννησο, ο αριθμός των αλλοδαπών μαθητών την περσινή σχολική χρονιά ξεπέρασε το 10%. Στην πλειονότητά τους, όμως, τα παιδιά των μεταναστών δεν συνεχίζουν τη φοίτησή τους στο λύκειο (66%) και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (85%). Τώρα 3.600 σχολικές τάξεις των 30 ατόμων μένουν κενές και αντιστοίχως 3.600 έλληνες εκπαιδευτικοί άνεργοι.
ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (ΕΨΙΛΟΝ, ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2010)

Πηγή(διαδίκτυο):http://politeknoi.gr

Κριτική στίς "ἄστοχες" τοποθετήσεις τοῦ Δημητιάδος κ. ᾿Ιγνατίου

Σχόλιο ᾿Οδυσσέως:Πρῶτο τό ἱστολόγιό μας ἀναφέρθηκε χθές στο ἀπαράδεκτο ἄρθρο τοῦ κ. Νίκου Παπαχρήστου στήν ἐφημ. Καθημερινή. Σήμερα φιλοξενοῦμε μιά κριτική τῶν ἀθεολόγητων ἀπόψεων τοῦ ἁγίου Δημητριάδος ἀπό τόν Θεολόγο τοῦ μπλόγκ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.

 

Tο «εργαστήριο θεολογίας» και ο «προοδευτικός» Μητροπολίτης Δημητριάδος

Σημερινό άρθρο του Νίκου Παπαχρήστου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ της Κυριακής (17/10/2010) φιλοξενεί μεταξύ άλλων απόψεις του Μητροπολίτη Δημητριάδος. Δηλώνει ο Μητροπολίτης Ιγνάτιος για την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών που λειτουργεί στη Μητρόπολή του: «Είναι ένα εργαστήριο θεολογίας και όχι άμβωνας της Εκκλησίας. Επιζητεί τον ελεύθερο, ανοικτό διάλογο και οι αντιδράσεις δείχνουν ότι γίνεται κάτι σωστό». Επίσης σε άλλη δήλωσή του εκτιμά πως «το συντηρητικό ρεύμα εκφράζεται κυρίως από λαϊκούς, ενώ οι Ιεράρχες σε κάθε σύνοδο τοποθετούμαστε ελεύθερα και διατηρούμε την ενότητά μας».
Είναι αληθώς παράδοξος ο τρόπος με τον οποίο σκέφτονται και εκφράζονται οι οικουμενιστές. Μετά από το σάλο που προκάλεσαν οι «μετα-πατερικές», «νέο-πατερικές» και μάλλον για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, αντιπατερικές θεωρίες των συνεργατών της Ακαδημίας του Βόλου, έρχεται τώρα ο Μητροπολίτης Ιγνάτιος να μας πει ότι η Ακαδημία είναι «εργαστήριο θεολογίας». Ποιας θεολογίας;....
Της οικουμενιστικής; Αυτής που εξυφαίνεται από τους δικούς του ανοιχτόμυαλους θεολόγους ή αυτής που μας προσφέρουν οι Παπικοί και Προτεστάντες, τα μέλη του ΠΣΕ και οι όμοιοί τους συνήθεις σύνεδροι της Ακαδημίας; Και πως αλήθεια ο Μητροπολίτης συμπεραίνει πως «γίνεται κάτι σωστό» επειδή υπάρχουν αντιδράσεις; Αν γινόταν κάτι σωστό θα έχαιραν άπαντες οι Ορθόδοξοι κληρικοί και λαϊκοί. Οι αντιδράσεις υπάρχουν ακριβώς γιατί κάτι ή μάλλον πολλά δεν γίνονται σωστά.
Είναι δε πραγματικά πρωτάκουστος ο ισχυρισμός του Μητροπολίτη Ιγνάτιου ότι «το συντηρητικό ρεύμα εκφράζεται κυρίως από λαϊκούς». Λησμονεί τη δριμεία κριτική που ορθώς και ορθοδόξως ασκήθηκε στην Ακαδημία του και στον ίδιο από κληρικούς όλων των βαθμίδων, ακόμη και επισκόπους; Αν ο ίδιος ανήκει στην ομάδα των «προοδευτικών» ας μην προσπαθεί να αποδώσει την ίδια ιδιότητα και στους συνεπισκόπους του. Υπάρχουν πλήθος παραδοσιακών επισκόπων που διαφωνούν με τις θέσεις και τις πράξεις του Μητροπολίτη Ιγνάτιου και το ξέρει. Αλλά και η μεγάλη πλειονότητα των μοναχών, των κληρικών και των λαϊκών πιστών διαφωνεί τόσο με τις οικουμενιστικές όσο και με τις «μετα-πατερικές» θεολογίες που φύτρωσαν τελευταία στη Μητρόπολη Δημητριάδος και αλλαχού.
Αν μιλώντας για «συντηρητικό πνεύμα» ο Μητροπολίτης εννοεί την παραμονή μας στο πνεύμα και την παράδοση των Αγίων Πατέρων, τότε ευχαρίστως δεχόμαστε τη «μομφή». Ας κοιτάξει μόνο πως θα συμμαζέψει τους δικούς του θεολογούντες που ξεπέρασαν τους Αγίους Πατέρες και χτίζουν τώρα τη «μετα-πατερική θεολογία».
 
Πηγή:ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Πραγματοποιήθηκε ἡ ἐνθρόνιση τοῦ νέου ᾿Αρχιεπισκόπου τῶν ΓΟΧ κ. Καλλινίκου (φωτογραφίες καί βιογραφικό)



φωτορεπορτάζ του Βαγγέλη Μπουγιώτη

Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή (17-10-2010) η ενθρόνιση του νέου Αρχιεπισκόπου Αθηνών των ΓΟΧ (παλαιού ημερολογίου) στον καθεδρικό ναό του Αγίου Αθανάσιου στην Νεα Φιλαδέλφεια κ. Καλλινίκου ο οποίος μέχρι την εκλογή του υπηρέτησε ως μητροπολίτης Αχαΐας και Πελοποννήσου και έξαρχος Ευρώπης. Η τελετή ξεκίνησε με λιτανευτικη πομπή από την συμβολή της οδό Αναγεννήσεως ως τον Ιερό Ναό του Αγίου Αθανάσιου παρουσία πλήθος κόσμου ιερέων και πολιτικών. Παρέστη σύσσωμη η Ιεραρχία των ΓΟΧ . Φανερά συγκινημένος ο νεος Αρχιεπίσκοπος ευχαρίστησε όλους για την τιμή που του έκαναν και διαβεβαίωσε πως θα σταθεί άξιος Ιεράρχης και κοντα σε όλους.

Βιογραφικό του κ.Καλλινίκου

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Καλλίνικος (κατά κόσμον Κωνσταντίνος Σαραντόπουλος του Ευστρατίου και της Ελένης) εγεννήθη την 24-6/7-7-1946 στον Πειραιά. Εσπούδασε την επιστήμην της Ιατρικής εις το Αριστοτέλειον Πανεπιστήμιον Θεσσαλονίκης.

Από μικράν ηλικίαν θέτει εαυτόν υπό την πνευματικήν καθοδήγηση του Μακαριστού Αρχιμανδρίτου τότε, Καλλιοπίου Γιαννακουλοπούλου (μετέπειτα Μητροπολίτου Γ.Ο.Χ. Πενταπόλεως). Το 1971 ακολουθεί τον Μοναχισμόν υπό τον μακαριστόν Γέροντα Μητροπολίτην Κορινθίας Κάλλιστον, υπό του οποίου κατά το αυτόν έτος, εχειροτονήθη Διάκονος και Πρεσβύτερος.

Το 1979 εχειροτονήθη Μητροπολίτης Αχαΐας και πάσης Πελοποννήσου. Είναι Έξαρχος Ευρώπης της Εκκλησίας των Γ.Ο.Χ., ενώ από το 1985 είναι τοποτηρητής Ιονίων Νήσων και Δυτικής Ελλάδος.

Κατά την περίοδον 1998-2001 διετέλεσε Πρόεδρος του Γενικού Ταμείου της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος και επί της προεδρίας του εγένετο κατορθωτή η εξυγίανση του οικονομικού φορέος της Εκκλησίας ημών, ο οποίος κατά την προηγουμένην περίοδον είχε υποστεί πολλάς δυσχερείας. Από τον Απρίλιον του 2010 επανεξελέγη στην θέση του Προέδρου του Γενικού Ταμείου.

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Καλλίνικος διετέλεσεν ως Μητροπολίτης Αρχιγραμματεύς της Ιεράς Συνόδου και μέλος της Συνοδικής Επιτροπής Δογματικών και Κανονικών Ζητημάτων.

Τα ονομαστήρια του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ είναι στις 29 Ιουλίου (11 Αυγούστου Ν.Η.) – Αγίου Μάρτυρος Καλλινίκου.


Πηγή:amen.gr

Κάνε Θεέ μου, ... (video, τραγούδι)





῾Αγία Βαρβάρα: ἡ Σπιναλόγκα τῆς ᾿Αθήνας!



Νοσοκομείο λοιμωδων «Αγία Βαρβάρα»: Η Σπιναλογκα του Αιγάλεω!
«Νικήσαμε τη νόσο αλλά δεν νικήσαμε το στίγμα», είχε πει ο Γάλλος ιεραπόστολος Ραούλ Φολερό, με την προκατάληψη για τους χανσενικούς, δεκαετίες μετά το κλείσιμο της Σπιναλόγκας στην Κρήτη, να παραμένει ζωντανή. Μια βόλτα από το νοσοκομείο «Αγία Βαρβάρα» στο Αιγάλεω, το μοναδικό πλέον κέντρο υποδοχής χανσενικών στην Ελλάδα, πείθει ότι το στίγμα και η εγκατάλειψη τους κυνηγούν ακόμα πίσω από τα παλιά κτίρια όπου διαμένουν σήμερα οι 34 αποθεραπευμένοι νοσηλευόμενοι.

Μπαίνοντας κανείς στο νοσοκομείο θα χρειαστεί να περπατήσει αρκετά ώσπου να φτάσει στην πτέρυγα όπου βρίσκονται σήμερα οι λιγοστοί ζώντες μάρτυρες της παλιάς ασθένειας. Μέσα σε ένα τοπίο που θυμίζει περισσότερο συγκρότημα κατοικιών σοβιετικού τύπου παρά συνηθισμένο νοσοκομείο, οι κρεμασμένες ταμπέλες στα κτίρια επιβεβαιώνουν ότι εδώ κάτι διαφορετικό υπάρχει. «Σύνδεσμος Χανσενικών» γράφει μία από αυτές. Ο ανυποψίαστος και ανενημέρωτος επισκέπτης, ειδικά πριν από την προβολή της σειράς «Το Νησί», αν γνώριζε ότι γύρω του ζουν άνθρωποι οι οποίοι κάποτε χτυπήθηκαν από τη λέπρα, το πιθανότερο είναι να έκανε μεταβολή και να γυρνούσε πίσω, προς το νοσοκομείο λοιμωδών.hospital-egaleo

Η πτέρυγα όπου ζουν σήμερα 34 χανσενικοί κατασκευάστηκε τη δεκαετία του '70, ενώ σε αυτό το σημείο είχαν μεταφερθεί όλοι οι ασθενείς από τη Σπιναλόγκα το 1957. Η μεταφορά τους ήταν βίαιη και τα πρώτα χρόνια το νοσοκομείο είχε κανόνες στρατοπέδου συγκέντρωσης ή τάγματος ανεπιθύμητων παρά υγειονομικού ιδρύματος. Ανάμεσα σε μικρά σπιτάκια διασπαρμένα μέσα στο δάσος, στα οποία σε πολλές περιπτώσεις κλείδωναν τους ασθενείς, είχε στηθεί το νέο σκηνικό της απομόνωσής τους. Χωρίς πλέον τη θέα του Κρητικού πελάγους αλλά κάτω από τη σκέπη του γκρίζου αστικού τοπίου, οι ασθενείς -ακόμα και εκείνοι που είχαν θεραπευτεί οριστικά- έπρεπε να αποφασίσουν να ζήσουν εκεί. Οι οικογένειές τους αρνήθηκαν να τους δεχτούν στα σπίτια τους.

Το κοινωνικό στίγμα που τους περιβάλλει ακόμα και σήμερα διακρίνεται πίσω από τις συνθήκες διαβίωσής τους. Δίπλα από το παλιό κτίριο των 4.000 τ.μ. που τους έχει παραχωρηθεί βρίσκεται ένα άλλο, εγκαταλελειμμένο και άδειο, με σπασμένα παράθυρα. Το κτίριο αυτό φιλοξενούσε τις γυναίκες πριν από πολλές δεκαετίες, ενώ σήμερα έχει εκκενωθεί και έχει μετατραπεί σε εστία μικροβίων, όχι μόνο για την πτέρυγα των χανσενικών αλλά για ολόκληρη την περιοχή.

Οι 34 διαμένοντες προσπαθούν να ζουν ως κανονικοί άνθρωποι, μόνο που είναι εμφανές ότι ελάχιστοι από αυτούς έχουν ζήσει την «κανονική» ζωή. Το ελληνικό κράτος τούς εγκατέστησε με το ζόρι εκεί, χωρίς να μπορέσει ποτέ να τους προσφέρει μια εναλλακτική επιλογή.

Οι δεκαετίες πέρασαν και οι ασθενείς παρέμεναν κλεισμένοι σε εκείνα τα «κουτάκια» που έχουν για δωμάτια. Όταν χρειάστηκε να φύγουν διαπίστωσαν ότι η ζωή είχε περάσει και πως ό,τι τους ανήκε βρισκόταν σε εκείνο τον χώρο. Έτσι, πολλοί από αυτούς αποφάσισαν να επιστρέψουν, έστω κι αν είχαν δημιουργήσει προηγουμένως οικογένειες.
Εκείνοι που βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση πηγαίνουν στη λαϊκή αγορά, ψωνίζουν και επισκέπτονται ο ένας τον άλλον ή κουβεντιάζουν από τα μπαλκόνια με τους ενοίκους των διπλανών δωματίων. Μαγειρεύουν μες στο σπίτι και όσοι τους επισκέπτονται εκπλήσσονται βλέποντάς τους να ακουμπάνε τη φωτιά ή να πλένονται στο καυτό νερό, χωρίς να νιώθουν τον φυσικό πόνο.

Όπως βεβαιώνει ο νέος διοικητής του νοσοκομείου κ. Ευάγγελος Παπούλιας, τα νέα κρούσματα την τελευταία πενταετία ανέρχονται σε πέντε και όλα ήταν περιπτώσεις αλλοδαπών.
Πηγή:http://klassiko.blogspot.com/

Χριστόφιλος ἢ Χριστομάχος / Τοῦ Ὁσίου Ἰουστίνου Πόποβιτς






«᾿Eν τούτ γινώσκετε τ πνεμα το Θεο· πν πνεμα μολογε ησον Χριστν ν σαρκ ληλυθότα, κ το Θεο στι· κα πν πνεμα μ μολογε τν ησον Χριστν ν σαρκ ληλυθότα, κ το Θεο οκ στι· κα τοτό στι τ το ντιχρίστου κηκόατε τι ρχεται κα νν ν τ κόσμ στιν δη». ( ωάννου Α΄ 4:2)
Στν πραγματικότητα λα τ πνεύματα καταλήγουν σ δύο εδη: σκενα πο εναι π τν Θε κα σκενα πο εναι π τν διάβολο. π τν Θε εναι κενα πο ναγνωρίζουν κα μολογον τι ησος εναι νσαρκωμένος Θες Λόγος, Κύριος κα Σωτήρας· ν π τν διάβολο εναι κενα πο δν Τν ναγνωρίζουν. φιλοσοφία το διαβόλου συνοψίζεται σ’ ατό: δν ναγνωρίζει τν Θε στν κόσμο, οτε τν παρουσία Του, οτε τν νσάρκωσή Του. σχυρίζεται τι δν πάρχει Θες οτε στν κόσμο, οτε στν νθρωπο, οτε στν Θεάνθρωπο. Κηρύττει τι εναι νοησία ν πιστεύεις τι Θες νσαρκώθηκε σ νθρωπο κα μπορε ν ζήσει μέσα στν νθρωπο· νθρωπος λος εναι δίχως Θεό, ν στ ποο δν πάρχει Θεός, οτε τιδήποτε το Θεο, τιδήποτε θεο, θάνατο, αώνιο. νθρωπος εναι λος πρόσκαιρος, λος θνητός. νήκει στ ζωικ κόσμο, κα σχεδν σ τίποτα δν διαφέρει πατόν, γι’ ατ κα εναι φυσικ ν ζε σν τ ζα, πο εναι πρόγονοί του κα ο φυσικο συνάδελφοί του. Τέτοια εναι στν πραγματικότητα φιλοσοφία το ντίχριστου, πο μ κάθε τρόπο θέλει ν ντικαταστήσει τ Χριστό, ν πάρει τν θέση Του στν κόσμο κα στν νθρωπο. γιος Θεολόγος ξεκάθαρα λέει ατ τν λήθεια: «ν τούτ γινώσκετε τ πνεμα το Θεο· πν πνεμα μολογε ησον Χριστν ν σαρκ ληλυθότα, κ το Θεο στι· κα πν πνεμα μ μολογε τν ησον Χριστν ν σαρκ ληλυθότα, κ το Θεο οκ στι· κα τοτό στι τ το ντιχρίστου κηκόατε τι ρχεται κα νν ν τ κόσμ στιν δη». ταν γράφει «πν πνεμα» μπορε ν ννοε να πρόσωπο, μία διδασκαλία, μία δέα, μία σκέψη. Κάθε διδασκαλία, κάθε δέα, κάθε σκέψη πο δν ναγνωρίζει τι ησος εναι Θεός, Σωτήρας, κα νσαρκωμένος Θεός, κατάγεται π τν ντίχριστο. Κα τέτοια πρόσωπα κα διδασκαλίες κα δέες πρχαν κιόλας π τν δια τν παρουσία το Χριστο στν κόσμο, γι’ ατ γιος Μύστης λέει γι τν ντίχριστο: «κα νν ν τ κόσμ στιν δη». Κάθε νθρωπος, κάθε δέα στν κόσμο πο παρνεται τν κκλησία το Χριστο εναι το ντιχρίστου. Δημιουργς τς κάθε ντιχριστιανικς δεολογίας εναι, μεσα μμεσα, ντίχριστος. Στν πραγματικότητα, λες ο δεολογίες μπορον ν συνοψιστον σ δύο εδη: κενες γι τν Χριστ κα κενες γι τν ντίχριστο. νθρωπος βρίσκεται σ’ ατ τν κόσμο, γι ν λύσει να πρόβλημα στν πραγματικότητα: ἐὰν εναι μ τν Χριστ κατ το Χριστο. Κα κάθε νθρωπος, θέλοντας μή, μόνο ατ τ πρόβλημα ντως λύνει. Εναι Χριστόφιλος Χριστομάχος, δν πάρχει τρίτη κδοχή.


(π τ βιβλίο «ρμηνεία τν πιστολν το γ. ωάννου το Θεολόγου», κδ. «ν πλ»)
 http://www.alopsis.gr