"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

῞Ολο τό σχέδιο γιά συγχωνεύσεις σχολείων. Ποιά εἶναι τά βασικά κριτήρια επιλογής τῶν σχολικῶν μονάδων πού θά καταργηθοῦν ἀπό τήν ἑπόμενη χρονιά.

Τῆς Χαρᾶς Καλημέρη

Εν μέσω αντιδράσεων, ξεκίνησε χθες η διαβούλευση για τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων που θα γίνουν από την επόμενη σχολική χρονιά, δηλαδή το 2011-2012. Παρά το γεγονός ότι από το υπουργείο Παιδείας δίνονται διαβεβαιώσεις ότι οι συγχωνεύσεις θα γίνουν με βάση παιδαγωγικά και δημογραφικά κριτήρια και θα αφορούν μικρό αριθμό σχολείων (περίπου 100 ολιγοθέσια), η εκπαιδευτική κοινότητα κάνει λόγο για σχέδιο εκτεταμένων καταργήσεων που θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στους μαθητές.

Για το θέμα, όπως επίσης και για την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών και τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, η Διδασκαλική Ομοσπονδία θα πραγματοποιήσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας την προσεχή Τετάρτη στο υπουργείο (1.00 μ.μ.) και δίωρη στάση εργασίας. Ειδικότερα, με βάση το κείμενο διαβούλευσης που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα από την υφυπουργό Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, τα βασικά κριτήρια που θα ληφθούν υπόψη για τις συνενώσεις σχολικών μονάδων είναι τα εξής:
Οι κτηριακές υποδομές - εγκαταστάσεις, καθώς και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης. Σε κάθε περίπτωση θα τηρηθούν οι ρυθμίσεις για το μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα που είναι έως 25 για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έως 30 για τη δευτεροβάθμια.
Η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο, λαμβάνοντας υπόψη τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο. Για τις δυσπρόσιτες περιοχές δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα 3/4 της ώρας για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σε ό,τι αφορά τις ορεινές και τις μικρές νησιωτικές περιοχές στις οποίες οι αποστάσεις, οι συγκοινωνιακές και οι καιρικές συνθήκες δεν διασφαλίζουν προϋποθέσεις ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών, κάθε περίπτωση θα εξετασθεί χωριστά.
Αντιστοιχία οργανικότητας και λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων σε συνάρτηση με το μαθητικό δυναμικό και τη δυνατότητα ανάπτυξης και λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας.
Η εξέλιξη του μαθητικού δυναμικού την τελευταία πενταετία, ο ρυθμός αύξησης ή μείωσης και ο προσδοκώμενος αριθμός φοιτούντων μέχρι το 2013.
Οι εγγραφές των μαθητών στην Α΄ τάξη κάθε τύπου σχολείου (νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου κ.λπ.).
Όπως αναφέρεται στο κείμενο διαβούλευσης, σχολικές μονάδες που συνενώνονται θα αποτελούν εφεξής ενιαία σχολική μονάδα χωρίς παραρτήματα ή λυκειακές τάξεις.
Νέα μονάδα
Σε περίπτωση κατάργησης μιας ή περισσοτέρων σχολικών μονάδων, ιδρύεται νέα σχολική μονάδα σε περιοχή που συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών. Όσο αφορά τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας, ενοποιούνται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου