"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010

ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ; ΣΕΒ. ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΒΛΑΧΟΣ



[Σχόλιο ᾿Οδυσσέως: ῾Ο Σεβ Μητροπολίτης Νικοπόλεως καί Πρεβέζης κ. Μελέτιος σέ ἄρθρο-ἀπάντηση στό περιοδικό Σύναξη τονίζει μέ ἔμφαση ὅτι γιά τήν εἰσαγωγή τῆς Δημοτικῆς στή θεία λατρεία –πού τήν ἐφαρμόζει μέ προκλητικότητα στήν ῾Ιερά Μητρόπολή του- δέν χρειάζεται προηγούμενη ἀπόφαση τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου. Δηλαδή στήν ᾿Εκκλησία μας ἰσχύει τό :ἀπόψε αὐτοσχεδιάζουμε; ῎Η γιά νά τό πῶ διαφορετικά:ἐμπᾶτε σκύλοι ἀλέστε κι ἀλεστικά μήν δίνετε; Δέν ὑπάρχει σεβασμός στό συνοδικό σύστημα καί σέ τελευταία ἀνάλυση στό ὑπέροχο λαό μας; Στό θέμα ὅμως θά ἐπανέλθουμε, γιατί σέ ὁρισμένους ἔχει ἀνοίξει ἡ ὄρεξη καί κάνουν ὅ, τι θέλουν. Γιά τήν ὥρα παραθέτουμε μιά ἀπάντηση πού ἔδωσε σέ συνέντευξη ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί ῾Αγίου Βλασίου κ. ῾Ιερόθεος Βλάχος, ὁ ὁποῖος καί σαφῶς διαφοροποιεῖται ἀπό τίς ἀπόψεις τοῦ Σεβ. ἁγίου Πρεβέζης κ. Μελετίου]

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ: ΚΑΘΕ ΠΑΡΕΒΑΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΓΙΟΥΣ-Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου

Συνέντευξη στον δημοσιογράφο Αριστείδη Βικέτα

της Εφημερίδος «Ο Φιλελεύθερος» Κύπρου (Μάϊος 2008)

Ερώτηση: Ποιά η άποψή σας για τις εισηγήσεις ακαδημαϊκών για αλλαγές –γλώσσα κλπ.– στην θεία Λειτουργία;

Απάντηση: Ο χώρος της λατρείας είναι αρκετά ευαίσθητος και σε αυτόν εκφράζονται όλα τα ορθόδοξα δόγματα και οι αιρετικές αποκλίσεις. Κάθε παρέμβαση πρέπει να γίνεται από αγίους που γνωρίζουν το «πνεύμα» της λατρείας. Άλλωστε, μέσα στην λατρεία δεν υπάρχει μόνον η γλώσσα των χειλέων και της λογικής, αλλά και η γλώσσα των συμβόλων. Αν δεν μάθουμε αυτήν την συμβολική γλώσσα (κινήσεις Ιερέων, εικόνες, κανδήλες, κερί κλπ.) και εάν δεν μάθουμε πως λειτουργεί η πνευματική καρδιά, δεν θα μπορέσουμε να έχουμε πραγματική μετοχή στην λατρεία. Για να χορεύη κανείς, δεν είναι απαραίτητο να μάθη τα λόγια των τραγουδιών και την γλώσσα με την οποία εκφράζονται (ελληνική, αγγλική, γαλλική). Μπαίνει στον χορό και εκστασιάζεται. Η λατρεία της Εκκλησίας είναι μια «νηφάλια μέθη». Την ζη αυτός που μπαίνει στον χορό της ζωής των αγίων. Αν πρέπει να γίνη μια προσπάθεια, είναι να μάθουμε το «πνεύμα» της λατρείας, να μάθουμε να «χορεύουμε» πνευματικά, να έχουμε θείο έρωτα. Και αν γίνουν μερικές αλλαγές, τις δέχομαι όταν γίνονται από τους αγίους. έτσι πάντοτε έγιναν οι λειτουργικές αλλαγές στην ιστορία της Εκκλησίας.–

http://www.parembasis.gr/2008/frames_08_05.htm

ΜΑΪΟΣ 2008

=

2 σχόλια:

  1. Θαυμάσια η παρέμβαση του Αγίου Ναυπάκτου.

    Ακούνε όμως οι Νεοβαρλααμίτες;

    Παρακαλούμε το Σεβασμιότατο Ναυπάκτου να φέρει το θέμα στη Σύνοδο.

    Ο Νεοβαρλααμισμός πρέπει να καταδικαστεί συνοδικά ως αίρεση για να κοπεί η όρεξη των εκπροτεσταντισμένων πρωταγωνιστών της να μαγαρίσουν τη λατρεία της Εκκλησίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΙΣΤΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΣΚΟΤΑΔΙΣΤΕΣ
    ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
    ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΥ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΣΤΕ
    ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ
    ΘΑ ΣΑΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΤΑΛΙΜΠΑΝ
    ΛΙΓΗ ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΤΣΙΠΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ
    ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ
    Η ΓΛΩΣΣΑ ΣΑΣ ΧΑΛΑΕΙ Ε?
    ΟΤΑΝ ΤΑ ΈΧΕΤΕ ΔΙΑΤΗΜΙΣΕΙ ΚΑΙ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΕΙ ΟΛΑ
    ΛΙΓΗ ΑΙΔΩΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ
    ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΝΑ ΤΗΝ ΒΡΕΙΤΕ
    ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΟΥΛΑΝΕ ΚΑΠΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή