26 Ιουν 10 - 11:50
Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι τα blogs επηρεάζουν, και μάλιστα πολύ, όχι μόνο το κοινό, αλλά και τους δημοσιογράφους. Η έρευνα έγινε on line, σε τυχαία επιλεγμένους δημοσιογράφους των ΗΠΑ, ενώ ζητήθηκε η συμμετοχή 4.000 άλλων μέσω e-mail και κατέδειξε ότι οι δημοσιογράφοι επηρεάστηκαν πολύ από τα blogs και ότι τα συμβουλεύονται καθημερινά. Τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων βρίσκει ότι τα blogs είναι πηγή έμπνευσης, συχνά τους δίνουν κάποια ιδέα για δικό τους άρθρο, άλλες φορές βοηθούν γιατί εστιάζουν σε διαφορετική οπτική γωνία από την οποία βλέπουν το όλο θέμα, αλλά κυρίως τους βοηθούν γιατί σχηματίζουν άποψη για την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, γι' αυτό που με άλλα λόγια αποκαλούμε άποψη της κοινής γνώμης. Το 70% των δημοσιογράφων δήλωσε ότι περνά μια ώρα την ημέρα διαβάζοντας blogs, ενώ το 57,1% διαβάζει blogs 2-3 φορές τη βδομάδα. Διαπιστώθηκε επίσης ότι οι δημοσιογράφοι γίνονται όλο και συχνότερα bloggers στην εποχή μας, ένας στους τέσσερις (27,7%) έχει το δικό του blog και σχεδόν ένας στους πέντε (16,3%) συμμετέχει σε κάποιο site κοινωνικής δικτύωσης.
Το σύγχρονο blog είναι η εξέλιξη του ηλεκτρονικού ημερολογίου όπου οι χρήστες σημείωναν τις καθημερινές ασχολίες τους, τις περιπέτειές τους, τις φωτογραφίες που ήθελαν, τα βίντεο, κλπ. Στις ΗΠΑ, όπου πρωτοξεκίνησαν, το 1994 ήταν ήδη δημοφιλή τα ημερολόγια των Justin Hall και Jerry Pernelle. Σιγά-σιγά ξέφυγαν από τους περιορισμούς του κλασσικού ημερολογίου και οι συγγραφείς άρχισαν να γράφουν ιδέες και απόψεις. Είχαν σχετική επιτυχία, πέρασαν όμως 5 χρόνια πριν -εντελώς ξαφνικά, όπως γίνεται συνήθως- πριν γίνουν μόδα και λάβουν τη μορφή που ξέρουμε σήμερα. Στην εξέλιξή τους βοήθησαν πολύ κάποια site που δουλειά τους ήταν να φιλοξενούν τα blogs αναγνωστών, όπως το περίφημο Open Diary, το οποίο ξεκίνησε το 1998 και όπου -για πρώτη φορά- οι αναγνώστες μπορούσαν να σχολιάζουν τα κείμενα των bloggers.
Από το 2002 και μετά, ανέβηκε στα μάτια του κοινού, και όχι μόνο, η αξία και η σημασία των blogs, αφού διακρίθηκαν ιδιαίτερα blogs ανώνυμων και επώνυμων που δημοσίευαν και ανέλυαν τις ειδήσεις των πρακτορείων, με τον δικό τους τρόπο, ο οποίος συχνά διέφερε πολύ από τον τρόπο του δημοσιογραφικού κατεστημένου, του mainstream. Όπως ομολογούν τώρα οι ίδιοι οι Αμερικανοί, για πρώτη φορά στην ιστορία της σύγχρονης δημοσιογραφίας αναλύθηκαν σε τέτοιο βάθος οι πολιτικό-οικονομικοί στόχοι της συμμαχίας ΗΠΑ-Ισραήλ. Στον πόλεμο του Ιράκ, οι bloggers πήραν θέση και εξέφρασαν απόψεις και αναλύσεις που πήγαιναν πολύ πιο πέρα και πάνω από τις παραδοσιακές δεξιές και αριστερές απόψεις. Μεγάλη μερίδα του κοινού, διψασμένη για την αλήθεια, στράφηκε τότε στα blogs. Οι εφημερίδες υποχρεώθηκαν εκ των πραγμάτων να φτιάξουν κι αυτές blog όπου οι αναγνώστες είχαν τη δυνατότητα να σχολιάζουν και να λένε την άποψή τους. Πολλοί λένε ότι οι εφημερίδες “καπάρωσαν” ή αφομοίωσαν τα blogs, γεγονός πάντως είναι ότι από το 2004 και μετά, άρχισαν να γράφουν blog και το πρώτο κράτος που έφτιαξε επίσημο blog κράτους είναι το Ισραήλ.
Υπάρχουν διάφορα είδη blog, η βάση όλων είναι το προσωπικό, ένα είδος ημερολογίου με σκέψεις, απόψεις, προβληματισμούς του ατόμου που θέλει να συζητήσει ή να προβάλλει τις απόψεις του και να παραθέσει συνδέσμους (links) για άλλα blogs, βίντεο, φωτογραφίες ή ό,τι άλλο. Πολύ σπάνια γίνονται ευρύτερα γνωστά αυτά τα προσωπικά blogs, αλλά πολλά από αυτά αποκτούν μικρό, αλλά φανατικό κοινό. Η επόμενη κατηγορία blog είναι τα εμπορικά, blog που φτιάχνουν οργανισμοί και εταιρίες για να προωθήσουν τις ιδέες και τα προϊόντα τους και να κάνουν δημόσιες σχέσεις. Τα τελευταία χρόνια, μέσα από τα προσωπικά blogs που δεν προσπαθούν να πουλήσουν, είδαμε να συνεργάζονται άνθρωποι με κοινά ενδιαφέροντα και να φτιάχνουν blog που βασίζονται σε αυτά ακριβώς τα κοινά ενδιαφέροντα. Θα αναφέρω για παράδειγμα τα blogs ταξιδιών που συνήθως είναι πολύ καλύτερα από τις αντίστοιχες τουριστικές σελίδες. Φέτος θα πάω μια βδομάδα στην Φοινικούντα για διακοπές. Έψαξα να βρω κάτι στις ελληνικές σελίδες και ατύχησα, αφού έχασα το χρόνο μου. Πήγα σε ένα blog ταξιδιών και “έπαθα πλάκα”, άνθρωποι που πήγαν εκεί, μπήκαν στον κόπο να γράψουν ποια είναι κατά τη γνώμη τους τα καλύτερα μέρη να επισκεφτεί κανείς, πού να πάει για μπάνιο, πού να πάει να φάει ή να πιει, τι εκδηλώσεις γίνονται τον 15Αύγουστο, που μπορεί να κατασκηνώσει κανείς, και βέβαια πολλές εντυπώσεις και ανέκδοτα.
Μια καινούρια λέξη που προστέθηκε στο λεξιλόγιό μας, είναι η μπλογκόσφαιρα. Σημαίνει την κοινότητα όλων των blogs. Αφού όλα τα blogs βρίσκονται στο Διαδίκτυο, θεωρείται ότι όλα αλληλοσυνδέονται και όλα μαζί συνθέτουν ένα μεγάλο κοινωνικό δίκτυο. Οι συζητήσεις, οι διάλογοι στο Διαδίκτυο χρησιμεύουν σήμερα ως δείκτες της κοινής γνώμης και όπως αντιλαμβανόμαστε, το πολιτικό ενδιαφέρον είναι μεγάλο, όπως μεγάλο είναι και το εμπορικό ενδιαφέρον. Δεκάδες blogs ατόμων ή κοινοτήτων εμφανίζονται καθημερινά και οι εταιρίες που εμπορεύονται προϊόντα μέσω του Διαδικτύου (Internet Marketers) κατέφυγαν στις μηχανές αναζήτησης blog για να αφουγκράζονται πρώτες τις απαιτήσεις της αγοράς. Οι πιο διάσημες μηχανές αναζήτησης είναι οι BlogScope, Bloglines και Technorati. Η αύξηση των blogs υποχρέωσε τη δημιουργία online κοινοτήτων bloggers που φροντίζουν να διευκολύνουν τόσο τον χρήστη, διασυνδέοντάς τον με τα blogs που θα τον ενδιέφεραν, με βάση τα ενδιαφέροντά του, όσο και τους bloggers που διασυνδέονται με άλλους, από όλο τον κόσμο. Άλλες κοινότητες εστιάζονται στη δημιουργία blog κοινού ενδιαφέροντος, και από όσο είδα, τα περισσότερα σχετίζονται με τη μουσική (κυρίως ροκ), τον κινηματογράφο (κυρίως το σύγχρονο αντεργκράουντ) τα βιβλία και την πολιτική. Υπάρχουν και πολλά για πιο εξειδικευμένα γούστα και τα πιο επιτυχημένα φιλοξενούν συνήθως διαφημίσεις, είτε για να ενισχυθεί οικονομικά ο ίδιος ο blogger είτε για κάποιο κοινοφελή σκοπό. Παρουσιάστηκαν όμως και πολλά fake blogs, ψεύτικα blogs, όπου μια εταιρία -συνήθως- δημιουργεί απομίμηση των αληθινών blogs, με σχόλια ανύπαρκτων σχολιαστών, με στόχο να προωθήσει τα προϊόντα της μέσα από το Διαδίκτυο.
Η τεράστια δημοτικότητα των blogs, από το 2004 και μετά, υποχρέωσε και τους επιστήμονες του MIT να τα ερευνήσουν και να δουν τι γίνεται. Θα σας πω τι διαπίστωσαν στο επόμενο, αφού υπάρχουν κι άλλα που πρέπει να αναφέρω σχετικά με τα blogs. Ελπίζω οι διάφοροι bloggers που συμμετέχουν στους Διαλόγους να μην έχουν φύγει κιόλας για διακοπές, γιατί με ενδιαφέρει πολύ η άποψή τους.
Τα blogs, το καινούριο εργαλείο διακίνησης ιδεών, επηρεάζουν πολύ και, με βάση μια πρόσφατη έρευνα, σκέφτηκα ότι αποτελούν καλό θέμα συζήτησης στους Διαλόγους.
Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι τα blogs επηρεάζουν, και μάλιστα πολύ, όχι μόνο το κοινό, αλλά και τους δημοσιογράφους. Η έρευνα έγινε on line, σε τυχαία επιλεγμένους δημοσιογράφους των ΗΠΑ, ενώ ζητήθηκε η συμμετοχή 4.000 άλλων μέσω e-mail και κατέδειξε ότι οι δημοσιογράφοι επηρεάστηκαν πολύ από τα blogs και ότι τα συμβουλεύονται καθημερινά. Τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων βρίσκει ότι τα blogs είναι πηγή έμπνευσης, συχνά τους δίνουν κάποια ιδέα για δικό τους άρθρο, άλλες φορές βοηθούν γιατί εστιάζουν σε διαφορετική οπτική γωνία από την οποία βλέπουν το όλο θέμα, αλλά κυρίως τους βοηθούν γιατί σχηματίζουν άποψη για την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, γι' αυτό που με άλλα λόγια αποκαλούμε άποψη της κοινής γνώμης. Το 70% των δημοσιογράφων δήλωσε ότι περνά μια ώρα την ημέρα διαβάζοντας blogs, ενώ το 57,1% διαβάζει blogs 2-3 φορές τη βδομάδα. Διαπιστώθηκε επίσης ότι οι δημοσιογράφοι γίνονται όλο και συχνότερα bloggers στην εποχή μας, ένας στους τέσσερις (27,7%) έχει το δικό του blog και σχεδόν ένας στους πέντε (16,3%) συμμετέχει σε κάποιο site κοινωνικής δικτύωσης.
Το σύγχρονο blog είναι η εξέλιξη του ηλεκτρονικού ημερολογίου όπου οι χρήστες σημείωναν τις καθημερινές ασχολίες τους, τις περιπέτειές τους, τις φωτογραφίες που ήθελαν, τα βίντεο, κλπ. Στις ΗΠΑ, όπου πρωτοξεκίνησαν, το 1994 ήταν ήδη δημοφιλή τα ημερολόγια των Justin Hall και Jerry Pernelle. Σιγά-σιγά ξέφυγαν από τους περιορισμούς του κλασσικού ημερολογίου και οι συγγραφείς άρχισαν να γράφουν ιδέες και απόψεις. Είχαν σχετική επιτυχία, πέρασαν όμως 5 χρόνια πριν -εντελώς ξαφνικά, όπως γίνεται συνήθως- πριν γίνουν μόδα και λάβουν τη μορφή που ξέρουμε σήμερα. Στην εξέλιξή τους βοήθησαν πολύ κάποια site που δουλειά τους ήταν να φιλοξενούν τα blogs αναγνωστών, όπως το περίφημο Open Diary, το οποίο ξεκίνησε το 1998 και όπου -για πρώτη φορά- οι αναγνώστες μπορούσαν να σχολιάζουν τα κείμενα των bloggers.
Από το 2002 και μετά, ανέβηκε στα μάτια του κοινού, και όχι μόνο, η αξία και η σημασία των blogs, αφού διακρίθηκαν ιδιαίτερα blogs ανώνυμων και επώνυμων που δημοσίευαν και ανέλυαν τις ειδήσεις των πρακτορείων, με τον δικό τους τρόπο, ο οποίος συχνά διέφερε πολύ από τον τρόπο του δημοσιογραφικού κατεστημένου, του mainstream. Όπως ομολογούν τώρα οι ίδιοι οι Αμερικανοί, για πρώτη φορά στην ιστορία της σύγχρονης δημοσιογραφίας αναλύθηκαν σε τέτοιο βάθος οι πολιτικό-οικονομικοί στόχοι της συμμαχίας ΗΠΑ-Ισραήλ. Στον πόλεμο του Ιράκ, οι bloggers πήραν θέση και εξέφρασαν απόψεις και αναλύσεις που πήγαιναν πολύ πιο πέρα και πάνω από τις παραδοσιακές δεξιές και αριστερές απόψεις. Μεγάλη μερίδα του κοινού, διψασμένη για την αλήθεια, στράφηκε τότε στα blogs. Οι εφημερίδες υποχρεώθηκαν εκ των πραγμάτων να φτιάξουν κι αυτές blog όπου οι αναγνώστες είχαν τη δυνατότητα να σχολιάζουν και να λένε την άποψή τους. Πολλοί λένε ότι οι εφημερίδες “καπάρωσαν” ή αφομοίωσαν τα blogs, γεγονός πάντως είναι ότι από το 2004 και μετά, άρχισαν να γράφουν blog και το πρώτο κράτος που έφτιαξε επίσημο blog κράτους είναι το Ισραήλ.
Υπάρχουν διάφορα είδη blog, η βάση όλων είναι το προσωπικό, ένα είδος ημερολογίου με σκέψεις, απόψεις, προβληματισμούς του ατόμου που θέλει να συζητήσει ή να προβάλλει τις απόψεις του και να παραθέσει συνδέσμους (links) για άλλα blogs, βίντεο, φωτογραφίες ή ό,τι άλλο. Πολύ σπάνια γίνονται ευρύτερα γνωστά αυτά τα προσωπικά blogs, αλλά πολλά από αυτά αποκτούν μικρό, αλλά φανατικό κοινό. Η επόμενη κατηγορία blog είναι τα εμπορικά, blog που φτιάχνουν οργανισμοί και εταιρίες για να προωθήσουν τις ιδέες και τα προϊόντα τους και να κάνουν δημόσιες σχέσεις. Τα τελευταία χρόνια, μέσα από τα προσωπικά blogs που δεν προσπαθούν να πουλήσουν, είδαμε να συνεργάζονται άνθρωποι με κοινά ενδιαφέροντα και να φτιάχνουν blog που βασίζονται σε αυτά ακριβώς τα κοινά ενδιαφέροντα. Θα αναφέρω για παράδειγμα τα blogs ταξιδιών που συνήθως είναι πολύ καλύτερα από τις αντίστοιχες τουριστικές σελίδες. Φέτος θα πάω μια βδομάδα στην Φοινικούντα για διακοπές. Έψαξα να βρω κάτι στις ελληνικές σελίδες και ατύχησα, αφού έχασα το χρόνο μου. Πήγα σε ένα blog ταξιδιών και “έπαθα πλάκα”, άνθρωποι που πήγαν εκεί, μπήκαν στον κόπο να γράψουν ποια είναι κατά τη γνώμη τους τα καλύτερα μέρη να επισκεφτεί κανείς, πού να πάει για μπάνιο, πού να πάει να φάει ή να πιει, τι εκδηλώσεις γίνονται τον 15Αύγουστο, που μπορεί να κατασκηνώσει κανείς, και βέβαια πολλές εντυπώσεις και ανέκδοτα.
Μια καινούρια λέξη που προστέθηκε στο λεξιλόγιό μας, είναι η μπλογκόσφαιρα. Σημαίνει την κοινότητα όλων των blogs. Αφού όλα τα blogs βρίσκονται στο Διαδίκτυο, θεωρείται ότι όλα αλληλοσυνδέονται και όλα μαζί συνθέτουν ένα μεγάλο κοινωνικό δίκτυο. Οι συζητήσεις, οι διάλογοι στο Διαδίκτυο χρησιμεύουν σήμερα ως δείκτες της κοινής γνώμης και όπως αντιλαμβανόμαστε, το πολιτικό ενδιαφέρον είναι μεγάλο, όπως μεγάλο είναι και το εμπορικό ενδιαφέρον. Δεκάδες blogs ατόμων ή κοινοτήτων εμφανίζονται καθημερινά και οι εταιρίες που εμπορεύονται προϊόντα μέσω του Διαδικτύου (Internet Marketers) κατέφυγαν στις μηχανές αναζήτησης blog για να αφουγκράζονται πρώτες τις απαιτήσεις της αγοράς. Οι πιο διάσημες μηχανές αναζήτησης είναι οι BlogScope, Bloglines και Technorati. Η αύξηση των blogs υποχρέωσε τη δημιουργία online κοινοτήτων bloggers που φροντίζουν να διευκολύνουν τόσο τον χρήστη, διασυνδέοντάς τον με τα blogs που θα τον ενδιέφεραν, με βάση τα ενδιαφέροντά του, όσο και τους bloggers που διασυνδέονται με άλλους, από όλο τον κόσμο. Άλλες κοινότητες εστιάζονται στη δημιουργία blog κοινού ενδιαφέροντος, και από όσο είδα, τα περισσότερα σχετίζονται με τη μουσική (κυρίως ροκ), τον κινηματογράφο (κυρίως το σύγχρονο αντεργκράουντ) τα βιβλία και την πολιτική. Υπάρχουν και πολλά για πιο εξειδικευμένα γούστα και τα πιο επιτυχημένα φιλοξενούν συνήθως διαφημίσεις, είτε για να ενισχυθεί οικονομικά ο ίδιος ο blogger είτε για κάποιο κοινοφελή σκοπό. Παρουσιάστηκαν όμως και πολλά fake blogs, ψεύτικα blogs, όπου μια εταιρία -συνήθως- δημιουργεί απομίμηση των αληθινών blogs, με σχόλια ανύπαρκτων σχολιαστών, με στόχο να προωθήσει τα προϊόντα της μέσα από το Διαδίκτυο.
Η τεράστια δημοτικότητα των blogs, από το 2004 και μετά, υποχρέωσε και τους επιστήμονες του MIT να τα ερευνήσουν και να δουν τι γίνεται. Θα σας πω τι διαπίστωσαν στο επόμενο, αφού υπάρχουν κι άλλα που πρέπει να αναφέρω σχετικά με τα blogs. Ελπίζω οι διάφοροι bloggers που συμμετέχουν στους Διαλόγους να μην έχουν φύγει κιόλας για διακοπές, γιατί με ενδιαφέρει πολύ η άποψή τους.
tags Επιστήμη & Τεχνολογία, Bloggers, blogs, Δημοσιογραφία, ηλεκτρονικό ημερολόγιο, κοινή γνώμη, μπλογκόσφαιρα
14 σχόλια, κάνε το δικό σου σχόλιο
Τα blogs κατά τη γνώμη μου είναι ένα δημόσιο forum, όπου ο καθένας μπορεί να εκθέσει τις ιδέες του (ή τις ιδεοληψίες του) και επί πλέον, αν το επιθυμεί, μπορεί να το κάνει ανώνυμα. Είναι επομένως ένας ιδανικός χώρος έκφρασης ακόμα και για τους ντροπαλούς που δεν θέλουν να εκτεθούν δημόσια με το όνομά τους. Οι bloggers ωστόσο φαίνεται να μην υπερβαίνουν κατά κανόνα κάποια ηλικία, εφόσον το διαδίκτυο ως νέα τεχνολογία προκαλεί αμηχανία στους μεγαλύτερους. Οι περισσότεροι από αυτούς προτιμούν να επικοινωνούν με πιο παραδοσιακούς τρόπους κι έτσι στα blogs δεν αντιπροσωπεύονται ικανοποιητικά όλες οι ηλικίες. Έχω πολλούς ώριμους φίλους που δεν έχουν ιδέα πώς να χειριστούν τον υπολογιστή και ως εκ τούτου δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο blog μου. Αυτό θα ξεπεραστεί τα επόμενα χρόνια, όταν οι νεαροί στην πλειοψηφία τους bloggers αρχίσουν να μεγαλώνουν.
Πραγματικά πολύ ενδιαφέρον θέμα. Ξεχώρισα δύο σημαντικά στοιχεία που αναφέρετε.
Το πρώτο, στην αρχή κιόλας του άρθρου, ότι τα blogs βοηθούν στο να σχηματιστεί "άποψη για την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, γι' αυτό που με άλλα λόγια αποκαλούμε άποψη της κοινής γνώμης". Όλο και συχνότερα ακούμε τελευταία την ατάκα "όπως διάβασα στα blogs". Συχνά, αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο μέτρησης του σφυγμού του ευρέως κοινού, και ιδιαίτερα, όπως λέει και η κα Βασιλάκου, του νεανικού κοινού που ήταν πάντα δύσκολα προσβάσιμο. Μερικές φορές εξελίσσονται και σε μοχλό πίεσης. Πόσες φορές έχουμε δει δημοτικότητες να εκτοξεύονται ή να καταποντίζονται μέσα από τα posts; Το δεύτερο πολύ σημαντικό στοιχείο αφορά στην πρόσβαση στην αλήθεια πίσω από την ψευδή είδηση, ή έστω την εξασφάλιση μιας πιο ολιστικής άποψης ("Μεγάλη μερίδα του κοινού, διψασμένη για την αλήθεια, στράφηκε τότε στα blogs"). Είναι αλήθεια ότι εκτός από πολύτιμη πηγή πληροφοριών επί παντός επιστητού, σε θέματα ταμπού ή αυτά που θίγουν μεγάλα συμφέροντα τα blogs είναι συχνά ο μόνος τρόπος να ακούσεις μια εναλλακτική άποψη, γεγονός που ενισχύει τη διαδεδομένη άποψη ότι το ίντερνετ παραμένει το πιο δημοκρατικό μέσο. Φυσικά όλα αυτά, όπως και αυτή καθ' εαυτή η δημοκρατία,χάνουν πολλές φορές το μέτρο και είναι εύκολο να χρησιμοποιηθούν με εντελώς λάθος τρόπους. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω ειλικρινά ότι τα blogs αποτελούν επανάσταση και περιμένω με ανυπομονησία το Β΄ μέρος!
Αρθρογραφώ την τελευταία τριετία σε καθημερινή αθηναική απογευματινή εφημερίδα και δημιουργώ το άρθρο της ημέρας βάσει έμπνευσης που μου δίνει το συνεχές διάβασμα αρκετών blogs που παρέχουν ενημέρωση και των ηλεκτρονικών εκδόσεων ελληνικών και ξένων εφημερίδων.
Ετσι έχω έγκαιρη -πραγματικά- και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, έγκυρη ενημέρωση χωρίς να μιλήσω με κανένα παράγοντα του δημόσιου βίου, όπως γινόταν παλιότερα αποκλειστικά το ρεπορτάζ.
Η ενημέρωση μέσω ιντερνετ είναι πιό φρέσκια απο κάθε άλλη αφού γράφεται από άτομα με φρέσκο στιλ και ιδέες και σίγουρα πιό υπεύθυνη αφού αντλείται από πολλές πηγές σε ελάχιστη ώρα, κάτι που ήταν αδύνατο πριν λίγα χρόνια.
Φυσικά προυπόθεση για έγκυρη ενημέρωση είναι για μένα η εφαρμογή της παλιάς, γνωστής συνταγής για ανάγνωση εφημερίδων:
-Μάθε ποιός γράφει μιά στήλη (τώρα ένα blog)για να ξέρεις τι πάει να περάσει, ή πόσο γνήσια είναι τα δημοσιεύματά του.
-Ξεχώρισε τις στήλες (τώρα το blog)που επιβεβαιώνονται συχνότερα οι δημοσιεύσεις τους.
-Χρησιμοποίησε τη σύνθεση λογικής και εμπειρίας για να "οσμίζεσαι" την αλήθεια μιάς είδησης ή το στόχο της.
Διαβάζοντας λοιπόν, προσεκτικά - επιλεκτικά και με ανοιχτό μυαλό στα πρωτοεμφανιζόμενα, μπορείς να γνωρίζεις, να εμπνέεσαι και να προσφέρεις κλασσική ενημέρωση καλύτερη από το παλιό, μοιραία περιορισμένο ρεπορτάζ, που μπορεί και πρέπει ακόμα να συλλειτουργεί.
Πιστευω ότι η ηλικία μου, το επάγγελμά μου και η περιγραφή της καθημερινής μου πρακτικής δείχνουν πόσο έχει αναπτυχθεί και ε[πηρεάζει η blogόσφαιρα στην Ελλάδα του 2010.
Ευχαριστώ για την ευκαιρία της κουβέντας.
Μήπως ξέρει κάποιος αν υπάρχει ένας κατάλογος των ελληνικών blogs, με βάση τη δημοτικότητά τους;
Πηγή:http://dialogoi.enet.gr/