Σχόλιο ᾿Οδυσσέως: ῾Η παρακάτω ἀνάρτηση ἀπό τήν
Αὐγή πού φιλοξενοῦμε, δέν σημαίνει σέ καμμία περίπτωση ὅτι υἱοθετοῦμε τόν ἐμφανῆ λαϊκισμό τοῦ κ. ᾿Αλέξη Τσίπρα, οὔτε τίς κατά καιρούς ἀντιεκκλησιαστικές θέσεις τῶν Συριζαίων, οὔτε τό χάϊδεμα τῶν αὐτιῶν τῶν κουκουλοφόρων., πού κατά καιρούς ἔγινε. Εὐτυχῶς, ἔχουμε μνήμη καί ἡ μνήμη μας εἶναι ὁδηγός στίς ὅποιες πολιτικές ἐπιλογές μας. ῞Ολοι καί ὅλα κρίνονται. Οἱ χριστιανοί "ξύπνησαν" καί δέν ἀνέχονται νά τούς καπελώνει κανένας. ῾Απλῶς, ὅσα καλά λέει τό παρακάτω ἄρθρο τά κρατᾶμε
καί προσέχουμε πάντα τόν ἐξ ἀριστερῶν κίνδυνο, ὅπως καί τόν ἐξ δεξιῶν...
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/01/2011
Το θεατρικό έργο "Δεν πληρώνω - δεν πληρώνω" του Ντάριο Φο "πρωταγωνίστησε" στην χθεσινή αντιπαράθεση Τσίπρα - Ρέππα στη Βουλή για το κίνημα των διοδίων και τις υπέρογκες αυξήσεις (40% - 80%) στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών. Ο Αλέξης Τσίπρας, που υπενθύμισε στον υπουργό το έργο, τόνισε ότι το "δεν πληρώνω - δεν πληρώνω" "όταν καταστρατηγούνται οι νόμοι, όταν δεν υπάρχουν κανόνες, δεν μπορεί το 'δεν πληρώνω' να το λένε μονάχα οι ισχυροί. Θα το λένε και οι πολίτες". Προειδοποίησε δε ότι το κίνημα αυτό "θα λάβει διαστάσεις εθνικές, μαζικές, και θα είναι και δίκαιο κίνημα αν δεν κάνετε κάτι για να αλλάξετε αυτή την πραγματικότητα".
"Μη θέλετε να κάνουμε θέατρο τη ζωή μας", απάντησε ο Δημήτρης Ρέππας, που ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός για τα διόδια, καθώς θίγονται συμφέροντα μεγαλοκατασκευαστών, ζητώντας "χειρισμούς ευθύνης, όχι συνθήματα και αφορισμούς". Ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανακοινωθούν αποφάσεις, καθώς γίνονται διαπραγματεύσεις, και είπε ότι πρέπει να μειωθεί η τιμή των διοδίων στους υπό κατασκευή δρόμους, να είναι κλιμακωτή η αύξηση, να μπουν ηλεκτρονικά διόδια και εκπτώσεις για τους συχνούς χρήστες.
Οι κατασκευαστικές έκαναν το κράτος πελάτη
"Κάνετε φτωχούς τους Έλληνες, δεν θα τους κάνετε και κορόιδα - για να μη χρησιμοποιήσω καμιά άλλη, πιο προσφιλή στη νεοελληνική, έκφραση", του απάντησε ο Αλ. Τσίπρας, ο οποίος μίλησε για "αυτούς που έχουν κάνει κανόνα το 'δεν πληρώνω'", γι’ αυτούς που "μονάχα εισπράττουν" και "έχουν κάνει το κράτος πελάτη". "Έχετε τους εργολάβους, με τις αποικιοκρατικές συμβάσεις παραχώρησης στα διόδια, να θέλουν να αυξήσουν τις τιμές, να βάλουν και άλλα διόδια στις εθνικές οδούς καταστρατηγώντας δικαιώματα, παραβλέποντας τις τοπικές κοινωνίες και το γεγονός ότι το οδικό δίκτυο βρίσκεται σε τραγική κατάσταση και δεν υπάρχει κανένας από τους υπουργούς να καταγγείλει εις βάρος τους τις συμβάσεις αυτές", υπογράμμισε. Ανέφερε δε ως παράδειγμα ότι το Δημόσιο θα μπορούσε να αξιώσει 24 εκατ. ευρώ από την Ιονία Οδό λόγω υπέρβασης αποκλειστικών τμηματικών προθεσμιών, 132 εκατομμύρια ευρώ από την επιστροφή των δυο πρώτων δόσεων χωρίς αναπροσαρμογή και 43 εκατομμύρια ευρώ παρανόμως μέχρι σήμερα εισπραχθέντα από τα διόδια Αιφιδνών και Τραγάνας. Οι κατασκευαστικές απειλούν ότι θα παρατήσουν τα έργα, οι τράπεζες, που παίζουν το παιχνίδι των κατασκευαστικών, λένε, ότι είναι επισφαλής η χρηματοδότηση και η κυβέρνηση, αντί να ζητήσει από τράπεζες και κατασκευαστές να πληρώσουν, ζητάει από τους πολίτες να πληρώσουν πιο ακριβά διόδια και πιο πολλά διόδια, πρόσθεσε. Ο υπουργός απάντησε ότι υπήρξαν καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις που ήταν ευθύνη του κράτους.
Το κράτος χρωστά επιδοτήσεις στις αστικές συγκοινωνίες
Όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, ο Δ. Ρέππας ανέφερε ότι το κράτος το 2010 επιδότησε με 130 εκατ. ευρώ τις συγκοινωνίες της Αθήνας, ότι οι επιδοτήσεις την περίοδο 2004 - 2009 ήταν 727 εκατ., ότι ο προϋπολογισμός επιβαρύνθηκε με 2,3 δισ. ευρώ επειδή κάλυψε δάνεια των οργανισμών, ότι το συσσωρευμένο χρέος έφτασε το 3,8 εκατ. και το μισθολογικό κόστος αυξήθηκε κατά 43%. "Εσείς μπορείτε να εξοικονομείτε με τον λόγο σας την παρουσία σας στη δημόσια ζωή. Εμείς πρέπει να πάρουμε και δυσάρεστες αποφάσεις", είπε ο υπουργός.
"Οι αποφάσεις που παίρνετε όχι μόνο δεν οδηγούν σε λύση και σε έξοδο από την κρίση, οδηγούν σε τραγωδία τον ελληνικό λαό. Δεν είναι μόνο κοινωνικά ανάλγητες και αντιλαϊκές, είναι αναποτελεσματικές, είναι οδυνηρές", απάντησε ο Αλ. Τσίπρας, τονίζοντας ότι "για τα ελλείμματα στις συγκοινωνίες δεν φταίνε οι εργαζόμενοι, που με αντισυνταγματικό τρόπο καταργείτε τις συλλογικές συμβάσεις τους, ούτε είναι λύση η ιδιωτικοποίηση. Για τα ελλείμματα φταίνε οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., οι διοικήσεις και οι προμήθειες", στις οποίες πρωταγωνιστεί η Siemens, ο "επίσημος χορηγός" των δύο κομμάτων.
Ο Δ. Ρέππας είπε ότι διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών και εγγυάται την εργασία του συνόλου των εργαζομένων. Ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε ότι τα υπουργεία χρωστούν εκατοντάδες εκατομμύρια στις αστικές συγκοινωνίες και ότι το κράτος δεν απέδωσε τις επιδοτήσεις, ενώ πράττει το ακριβώς αντίθετο στα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς.
Πηγή:http://www.avgi.gr
Δ. Ρέππας: Γίνονται διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες για μείωση διοδίων
Οι κατασκευαστικές έκαναν το κράτος πελάτη
"Κάνετε φτωχούς τους Έλληνες, δεν θα τους κάνετε και κορόιδα - για να μη χρησιμοποιήσω καμιά άλλη, πιο προσφιλή στη νεοελληνική, έκφραση", του απάντησε ο Αλ. Τσίπρας, ο οποίος μίλησε για "αυτούς που έχουν κάνει κανόνα το 'δεν πληρώνω'", γι’ αυτούς που "μονάχα εισπράττουν" και "έχουν κάνει το κράτος πελάτη". "Έχετε τους εργολάβους, με τις αποικιοκρατικές συμβάσεις παραχώρησης στα διόδια, να θέλουν να αυξήσουν τις τιμές, να βάλουν και άλλα διόδια στις εθνικές οδούς καταστρατηγώντας δικαιώματα, παραβλέποντας τις τοπικές κοινωνίες και το γεγονός ότι το οδικό δίκτυο βρίσκεται σε τραγική κατάσταση και δεν υπάρχει κανένας από τους υπουργούς να καταγγείλει εις βάρος τους τις συμβάσεις αυτές", υπογράμμισε. Ανέφερε δε ως παράδειγμα ότι το Δημόσιο θα μπορούσε να αξιώσει 24 εκατ. ευρώ από την Ιονία Οδό λόγω υπέρβασης αποκλειστικών τμηματικών προθεσμιών, 132 εκατομμύρια ευρώ από την επιστροφή των δυο πρώτων δόσεων χωρίς αναπροσαρμογή και 43 εκατομμύρια ευρώ παρανόμως μέχρι σήμερα εισπραχθέντα από τα διόδια Αιφιδνών και Τραγάνας. Οι κατασκευαστικές απειλούν ότι θα παρατήσουν τα έργα, οι τράπεζες, που παίζουν το παιχνίδι των κατασκευαστικών, λένε, ότι είναι επισφαλής η χρηματοδότηση και η κυβέρνηση, αντί να ζητήσει από τράπεζες και κατασκευαστές να πληρώσουν, ζητάει από τους πολίτες να πληρώσουν πιο ακριβά διόδια και πιο πολλά διόδια, πρόσθεσε. Ο υπουργός απάντησε ότι υπήρξαν καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις που ήταν ευθύνη του κράτους.
Το κράτος χρωστά επιδοτήσεις στις αστικές συγκοινωνίες
Όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, ο Δ. Ρέππας ανέφερε ότι το κράτος το 2010 επιδότησε με 130 εκατ. ευρώ τις συγκοινωνίες της Αθήνας, ότι οι επιδοτήσεις την περίοδο 2004 - 2009 ήταν 727 εκατ., ότι ο προϋπολογισμός επιβαρύνθηκε με 2,3 δισ. ευρώ επειδή κάλυψε δάνεια των οργανισμών, ότι το συσσωρευμένο χρέος έφτασε το 3,8 εκατ. και το μισθολογικό κόστος αυξήθηκε κατά 43%. "Εσείς μπορείτε να εξοικονομείτε με τον λόγο σας την παρουσία σας στη δημόσια ζωή. Εμείς πρέπει να πάρουμε και δυσάρεστες αποφάσεις", είπε ο υπουργός.
"Οι αποφάσεις που παίρνετε όχι μόνο δεν οδηγούν σε λύση και σε έξοδο από την κρίση, οδηγούν σε τραγωδία τον ελληνικό λαό. Δεν είναι μόνο κοινωνικά ανάλγητες και αντιλαϊκές, είναι αναποτελεσματικές, είναι οδυνηρές", απάντησε ο Αλ. Τσίπρας, τονίζοντας ότι "για τα ελλείμματα στις συγκοινωνίες δεν φταίνε οι εργαζόμενοι, που με αντισυνταγματικό τρόπο καταργείτε τις συλλογικές συμβάσεις τους, ούτε είναι λύση η ιδιωτικοποίηση. Για τα ελλείμματα φταίνε οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., οι διοικήσεις και οι προμήθειες", στις οποίες πρωταγωνιστεί η Siemens, ο "επίσημος χορηγός" των δύο κομμάτων.
Ο Δ. Ρέππας είπε ότι διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών και εγγυάται την εργασία του συνόλου των εργαζομένων. Ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε ότι τα υπουργεία χρωστούν εκατοντάδες εκατομμύρια στις αστικές συγκοινωνίες και ότι το κράτος δεν απέδωσε τις επιδοτήσεις, ενώ πράττει το ακριβώς αντίθετο στα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς.
Πηγή:http://www.avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου