"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010

῾Η έκτρωση εἶναι...φοβερή ἁμαρτία. ῞Οραμα τοῦ π. Παϊσίου γιά τά παιδιά πού φονεύθηκαν ἀπό τίς ἐκτρώσεις.

-Γέροντα, κάποια κυρία σαράντα χρόνων, που έχει μεγάλα παιδιά, είναι έγκυος τριών μηνών. Ό άνδρας της την απειλεί πώς, αν δεν κάνη έκτρωση, θα την χωρίσει.
-Αν κάμει έκτρωση, θα την πληρώσουν τα άλλα παιδιά τους με αρρώστιες και ατυχήματα Σήμερα οι γονείς σκοτώνουν τα παιδιά με τις εκτρώσεις και δεν έχουν την ευλογία του Θεού. Παλιά, αν γεννιόταν ένα παιδάκι άρρωστο, το βάπτιζαν, πέθαινε αγγελούδι, και ήταν πιο ασφαλισμένο.
Είχαν οι γονείς και άλλα γερά παιδιά, είχαν και την ευλογία του Θεού. Τώρα γερά παιδιά τα σκοτώνουν με τις εκτρώσεις και διατηρούν στην ζωή άλλα που είναι αρρωστημένα. Τρέχουν οι γονείς στην Αγγλία, στην Αμερική να τα θεραπεύσουν.
Και συνεχίζεται μετά να γεννιούνται πιο άρρωστα, γιατί και αυτά, αν ζήσουν και κάνουν οικογένεια, μπορεί να γεννήσουν πάλι άρρωστα παιδιά, οπότε τι βγαίνει; Ενώ, αν γεννούσαν μερικά παιδιά, δεν θα έτρεχαν τόσο πολύ για το ένα, το άρρωστο. Θα πέθαινε και θα πήγαινε αγγελούδι.
- Γέροντα, διάβασα κάπου ότι κάθε χρόνο γίνονται σε όλο , τον κόσμο πενήντα εκατομμύρια εκτρώσεις και διακόσιες χιλιάδες γυναίκες πεθαίνουν από τις αμβλώσεις που κάνουν.
- Σκοτώνουν τα παιδιά, γιατί λένε ότι, αν πληθύνει ό κόσμος, δεν θα έχουν να φάνε, να συντηρηθούν οι άνθρωποι.
Τόσες ακαλλιέργητες εκτάσεις υπάρχουν, τόσα δάση, που σε λίγο χρόνο, με τα μέσα που υπάρχουν σήμερα, μπορούν να τα κάνουν λ.χ. ελαιώνες και να τα δώσουν στους ακτήμονες. Δεν είναι ότι θα κοπούν τα δένδρα και δεν θα υπάρχει οξυγόνο, γιατί πάλι δένδρα θα μπουν. Στην Αμερική καινε το σιτάρι και εδώ στην Ελλάδα πετούν τα φρούτα κ.λπ. στην χωματερή, και εκεί στην Αφρική οι άνθρωποι πεθαίνουν από την πείνα.
Όταν στην Αβησσυνία πέθαιναν οι άνθρωποι από πείνα, γιατί είχε πολλή ανομβρία, είχα πει σε κάποιον γνωστό μου εφοπλιστή, που βοηθάει σε τέτοιες περιπτώσεις, να πάει στην χωματερή και να παρακάλεση να φόρτωση κανένα πλοίο να τα πάει εκεί δωρεάν. Με κανέναν τρόπο δεν του έδωσαν.

Πόσες χιλιάδες έμβρυα σκοτώνονται κάθε μέρα!
- Η έκτρωση είναι φοβερή αμαρτία. Είναι φόνος, και μάλιστα πολύ μεγάλος φόνος, γιατι σκοτώνονται αβάπτιστα παιδιά. Πρέπει να καταλάβουν οι γονείς ότι ή ζωή αρχίζει από την στιγμή της συλλήψεως.
pyli_bridge_5.jpg Μια νύχτα ό Θεός επέτρεψε να δω ένα φοβερό όραμα, που με πληροφόρησε γι αυτό το θέμα! Ήταν βράδυ, Τρίτη της Διακαινησίμου το 1984. Είχα ανάψει δυο κεράκια μέσα σε δυο τενεκεδάκια, όπως συνηθίζω να κάνω, ακόμη και όταν κοιμάμαι, για όλους όσους πάσχουν ψυχικά και σωματικά.
Σ' αυτούς συμπεριλαμβάνω ζώντες και κεκοιμημένους. στις δώδεκα τα μεσάνυχτα, εκεί που έλεγα την Ευχή, βλέπω ένα μεγάλο χωράφι περιφραγμένο με μια μάνδρα, σπαρμένο με σιτάρι που μόλις άρχιζε να ψηλώνει.
Εγώ στεκόμουν έξω από το χωράφι, άναβα κεριά για τους κεκοιμημένους και τα στερέωνα πάνω στον τοίχο της μάνδρας. Αριστερά ήταν ένας ξερότοπος, γεμάτος βράχους και κρημνούς, που σειόταν συνέχεια από μία δυνατή βοή από χιλιάδες σπαραχτικές φωνές, που σου σπάραζαν την καρδιά.
Και ό πιο σκληρός άνθρωπος, αν τις άκουγε, ήταν αδύνατο να μη συγκλονισθεί.
Ενώ υπέφερα από τις σπαραχτικές φωνές και αναρωτιόμουν από που προέρχονται και τι σημαίνουν όλα αυτά που έβλεπα, άκουσα μια φωνή να μου λέει: «Το χωράφι με το σπαρμένο σιτάρι, που δεν έχει ακόμη ξεσταχυάσει, είναι το Κοιμητήρι με τις ψυχές των νεκρών που θα αναστηθούν. Στον τόπο δε που σείεται από τις σπαραχτικές φωνές βρίσκονται οι ψυχές των παιδιών που έχουν σκοτωθεί με τις εκτρώσεις»!
Έπειτα από αυτό το όραμα μου ήταν αδύνατο να συνέλθω από τον μεγάλο πόνο που δοκίμασα για τις ψυχές εκείνων των παιδιών. Ούτε να ξαπλώσω μπορούσα, για να ξεκουραστώ, παρόλο που ήμουν κατάκοπος εκείνη την ήμερα
- Γέροντα, μπορεί να γίνει κάτι, ώστε να αρθεί ο νόμος για τις εκτρώσεις;
Μπορεί, αλλά χρειάζεται να κινηθεί ή Πολιτεία, ή Εκκλησία κλπ., ώστε να ενημερωθεί ο κόσμος για τις συνέπειες που θα έχει ή υπογεννητικότητα. Οι Ιερείς να εξηγήσουν στον κόσμο ότι ο νόμος για τις εκτρώσεις είναι αντίθετος προς τις εντολές του Ευαγγελίου. Οι γιατροί πάλι από την δική τους πλευρά να μιλήσουν για τους κινδύνους που διατρέχει ή γυναίκα που κάνει έκτρωση. Βλέπεις, οι Ευρωπαίοι είχαν την ευγένεια και την άφησαν κληρονομιά και στα παιδιά τους.
'Εμείς είχαμε τον φόβο του Θεού, αλλά τον χάσαμε και δεν τον αφήσαμε κληρονομιά στην επόμενη γενιά, γι' αυτό τώρα νομιμοποιούμε τις εκτρώσεις, τον πολιτικό γάμο...Όταν παραβαίνει ένας άνθρωπος μια εντολή του Ευαγγελίου, ευθύνεται μόνον αυτός. Όταν όμως κάτι που αντίκειται στις εντολές του Ευαγγελίου γίνεται από το κράτος νόμος, τότε έρχεται ή οργή του θεού σε όλο το έθνος, για να παιδαγωγηθεί.

πατήρ Παϊσιος

http://1myblog.pblogs.gr/2010/02/h-ektrwsh-einai-foberh-amartia.html
hristospanagia3.blogspot.com
᾿Αναβάσεις

Τετάρτη 18 Αυγούστου 2010

Μητροπολίτης Ηλείας Γερμανός: “ Τὰ θέματα τῆς Λατρείας ρυθμίζονται ἀπὸ τὸν Ἐπίσκοπο ἢ ἀπὸ τὴν Σύνοδο;” (Μιά ἀπάντηση στίς "λειτουργικές καινοτομίες καί αὐθαιρεσίες τοῦ ἁγίου Πρεβέζης)

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ


Ὑπεστηρίχθη ἀπὸ τόν Σεβ. Μητροπολίτην Νικοπόλεως καὶ Πρεβέζης κ. Μελέτιον, ὅτι ἡ μεταγλώττισις τῶν κειμένων τῆς Λατρείας μας εἶναι ἀποκλειστικὸ δικαίωμα ἑκάστου Ἐπισκόπου καὶ ὄχι τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
Ὅμως ὁ ἰσχυρισμός αὐτός δὲν εἶναι σύμφωνος μὲ τὴν Κανονική τάξι καὶ Παράδοσι τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας.
Διότι ἡ λειτουργική τάξις καὶ ἡ τελετουργική πράξις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας δέν εἶναι ἕνα ἁπλοῦν ποιμαντικόν δικαίωμα τοῦ Ἐπισκόπου, ἀλλὰ θέμα, καθῆκον καὶ ὑποχρέωσις τῆς συνόλου Ἐκκλησίας .
Ἂν ὁ κάθε Ἐπίσκοπος εἶχε τὸ δικαίωμα νὰ καθορίζη τὸ περιεχόμενο τῆς Λατρείας καὶ τὸν τρόπον τελέσεως αὐτῆς, τότε ἡ λατρεία μας θὰ εἶχε γίνη χίλια κομμάτια καὶ ἄλλα τόσα οἱ χριστιανοί μας.
Ὁ Ἐπίσκοπος ὄντως εἶναι κυρίαρχος , φρουρός καὶ φύλαξ τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως στὴν Ἐπισκοπή του, ἀλλ’ ὑπάρχουν καὶ ζητήματα ποὺ πρέπει νὰ λυθοῦν σὲ συνεργασία μὲ τὸν Πρῶτον καὶ πάντας τοὺς Ἐπισκόπους ἑνὸς ἔθνους.
Ὁ ΛΔ´ Ἀποστολικὸς Κανὼν ἰδοὺ πῶς καθορίζει τὶς ἁρμοδιότητες τοῦ Ἐπισκόπου, τοῦ Πρώτου καὶ τῆς Συνόδου τῶν Ἐπισκόπων: «Τούς Ἐπισκόπους ἑκάστου ἔθνους, εἰδέναι χρὴ τὸν ἐν αὐτοῖς πρῶτον, καὶ ἡγεῖσθαι αὐτὸν ὡς κεφαλήν, καὶ μηδέν τι πράττειν περιττὸν ἄνευ τῆς ἐκείνου γνώμης· μόνα δὲ πράττειν ἕκαστον, ὅσα τῇ αὐτοῦ παροικίᾳ ἐπιβάλλει, καὶ ταῖς ὑπ’ αὐτὴν χώραις. Ἀλλὰ μηδὲ ἐκεῖνος ἄνευ τῆς πάντων γνώμης ποιείτω τι. Οὕτω γὰρ ὁμόνοια ἔσται, καὶ δοξασθήσεται ὁ Θεός, διὰ Κυρίου ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι, ὁ Πατήρ, καὶ ὁ Υἱός, καὶ τὸ ἅγιον Πνεῦμα».
Ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης ὡς ἑξῆς ἐξηγεῖ τὸν κανόνα τοῦτον: «Καθώς, ὅταν ἡ κεφαλὴ ἀσθενῇ, καὶ δὲν προβάλλῃ ὑγιαίνουσαν τὴν ἰδικήν της ἐνέργειαν, καὶ τὰ ἐπίλοιπα μέλη τοῦ σώματος κακῶς ἔχουσιν, ἢ καὶ ἄχρηστα γίνονται παντελῶς, τέτοιας λογῆς, καὶ ὅταν ὁ τάξιν ἐπέχων κεφαλῆς εἰς τὴν Ἐκκλησίαν, δὲν ἔχῃ τὴν πρέπουσαν εἰς αὐτὴν τιμήν, καὶ ὅλον τὸ λοιπὸν σῶμα τῆς Ἐκκλησίας ἀτάκτως βέβαια ἔχει διὰ νὰ κινηθῇ. Διὰ τοῦτο καὶ ὁ παρὼν Κανὼν διορίζει ὅτι ὅλοι οἱ Ἐπίσκοποι τῆς κάθε Ἐπαρχίας πρέπει νὰ γνωρίζουν ἐκεῖνον, ὁπού εἶναι πρῶτος ἀνάμεσα εἰς αὐτούς, ἤτοι τὸν Μητροπολίτην· καὶ νὰ νομίζωσιν αὐτὸν ὡς κεφαλήν ἰδικήν των, καὶ χωρὶς τὴν αὐτοῦ γνώμην νὰ μὴ κάμνουσι κανένα πράγμα περιττόν, ὁποὺ δὲν ἀνήκει δηλαδή εἰς τὰς ἐνορίας τῶν Ἐπισκοπῶν τους, ἀλλ’ ὑπερβαῖνον αὐτάς, ἀποβλέπει εἰς τὴν κοινὴν ὅλης τῆς Ἐπαρχίας κατάστασιν· καθώς, λόγου χάριν, εἶναι τὰ περὶ δογμάτων ζητήματα, αἱ οἰκονομίαι καὶ διορθώσεις τῶν κοινῶν σφαλμάτων, αἱ καταστάσεις καὶ χειροτονίαι τῶν Ἀρχιερέων, καὶ ἄλλα παρόμοια. Ἀλλά νὰ συνάγωνται εἰς τὸν Μητροπολίτην, καὶ μαζί μὲ αὐτὸν νὰ συμβουλεύωνται διὰ τὰ τοιαῦτα κοινὰ πράγματα, καὶ ἐκεῖνο ὁπού ἤθελε φανῇ περὶ αὐτῶν καλλίτερον, κοινῶς νὰ ἀποφασίζηται. Ὁ καθ’ ένας ἀπὸ τοὺς Ἐπισκόπους, ἐκεῖνα μόνον νὰ πράττη καθ’ ἑαυτόν, χωρὶς τὴν γνώμην τοῦ Μητροπολίτου του, ὅσα ἀνήκουσιν εἰς τὰ ὅρια τῆς Ἐπισκοπῆς του, καὶ εἰς τὰς χώρας, ὀποὺ εἰς τὴν Ἐπισκοπήν του εἶναι ὑποκείμεναι. Καθὼς ὅμως οἱ Ἐπίσκοποι δὲν πρέπει νὰ πράττωσι κανένα πράγμα κοινὸν χωρὶς τὴν γνώμην του Μητροπολίτου, έτσι παρομοίως καὶ ὁ Μητροπολίτης, δεν πρέπει νὰ κάμνη κανένα τοιούτον κοινόν πράγμα μόνος καὶ καθ’ εαυτόν, χωρὶς τὴν γνώμην ὅλων του τῶν Ἐπισκόπων. Διατὶ μὲ τοῦτον τὸν τρόπον θέλει εἶναι ὁμόνοια καὶ ἀγάπη, ἀνάμεσα καὶ εἰς τοὐς Ἐπισκόπους, καὶ Μητροπολίτας, καὶ εἰς Κληρικούς, καὶ εἰς Λαϊκούς. Ἐκ δὲ τῆς ὁμονοίας ταύτης καὶ ἀγάπης θέλει δοξασθῇ ὁ Θεὸς καὶ Πατήρ, διὰ μέσου τοῦ Υἱοῦ αὐτοῦ, Κυρίου δὲ ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὅστις ἐφανέρωσεν εἰς τοὺς ἀνθρώπους τὸ τοῦ Πατρός του ὄνομα, καὶ τὴν ἀγάπην ἐνομοθέτησε, λέγων· «Ἐν τούτῳ γνώσονται πάντες ὅτι ἐμοὶ μαθηταί ἐστέ, ἐὰν ἀγάπην ἔχητε ἐν ἀλλήλοις».
Καὶ θέλει δοξασθῇ ἐν τῷ ἁγίῳ Πνεύματι, τὸ ὁποῖον διὰ τῆς χάριτός του ἥνωσεν ἡμᾶς εἰς μίαν πνευματικὴν συνάφειαν. Ταὐτόν εἰπεῖν, ἐκ τῆς ὁμονοίας ταύτης, θέλει δοξασθῇ ἡ Ἁγία Τριάς, ὁ Πατήρ, ὁ Υἱός, καὶ τὸ Ἅγιον Πνεῦμα, κατὰ τὴν εὐαγγελικἠν φωνήν, τὴν λέγουσαν· «Οὕτω λαμψάτω τὸ φῶς ἡμῶν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὅπως ἴδωσιν ὑμῶν τὰ καλὰ ἔργα, καὶ δοξάσωσι τὸν Πατέρα ἡμῶν τὸν ἐν τοῖς οὐρανοῖς». [1]
Ἔτσι τὴν διαφωνίαν Ἀποστόλου Πέτρου καὶ Παύλου περὶ τῆς τηρήσεως ἢ μὴ τῆς περιτομῆς ἀπὸ τοὺς ἐξ Ἐθνικῶν χριστιανοὺς ἔλυσε ἡ Ἀποστολικὴ λεγομένη Σύνοδος. Τὴν δὲ διαφωνίαν μεταξὺ Κλήμεντος Ρώμης καὶ Πολυκάρπου Σμύρνης διὰ τὴν ἡμερομηνίαν τελέσεως τοῦ Πάσχα ἔλυσε ἡ Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος.
Ἰδοὺ τί γράφει ὁ Ὁμότιμος Καθηγητὴς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν κ. Γεώργιος Γαλίτης, σχετικὰ μὲ τὸ πῶς ἔλυσαν τὴν διαφοράν τους ὁ Ἀπόστολος Πέτρος καὶ ὁ Παῦλος: «Καὶ οἱ μεγάλοι, καὶ οἱ ἅγιοι μπορεῖ νὰ διαφωνοῦν. Ἂν στὴν διαφωνία τους παρεισφρύσει ἡ ἔλλειψη ἀγάπης, τότε μπορεῖ νὰ εἶναι μεγάλοι, ἀλλὰ δὲν εἶναι ἅγιοι. Οἱ ἅγιοι ἀκοῦνε καὶ τὴν ἀντίθετη πλευρά. Κι ἂν δὲν πεισθοῦν, δὲν καταφεύγουν στὸν καταναγκασμὸ τοῦ τύπου: “ἐγὼ εἶμαι ὁ ὑπεύθυνος ποιμένας, σὲ μένα ἔδωσε ὁ Χριστὸς τὰ κλειδιὰ τοῦ παραδείσου καὶ μοῦ ἀνέθεσε τὴν εὐθύνη γιὰ τὴν ποίμνη του, εἶμαι τὸ ἀφεντικό, ἡ γνώμη μου εἶναι ἡ σωστή, εἶμαι ἀλάθητος, αὐτὸ πιστεύω καὶ αὐτὸ ἀποφασίζω” … Ὄχι!»
Ἡ Ἐκκλησία διοικεῖται συνοδικά, τοὐτέστι δημοκρατικά, αὐτή εἶναι ἡ βασική ἐκκλησιολογικὴ ἀρχὴ τῆς διαποιμάνσεως τῆς Ἐκκλησίας, κανείς δὲν κατέχει μόνος του καὶ ἀλαθήτως τὴν Ἀλήθεια. Ἡ Ἀλήθεια εἶναι ὁ Χριστός, καὶ τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἡ Ἐκκλησία. Μόνον ἡ Ἐκκλησία ἐν συνόδῳ οἰκουμενικῇ, συνεχίζοντας τὴν ἀποστολικὴ παράδοση ὡς ἀποστολικὴ Ἐκκλησία, μπορεῖ νὰ ἀποφανθεῖ ἀλαθήτως καὶ νὰ ὁρίσει τὴν Ἀλήθεια. Γιατὶ τὸ Πνεῦμα τῆς Ἐκκλησίας εἶναι τὸ ἅγιον Πνεῦμα, « τὸ Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας», τὸ ὁποῖο ὁδηγεῖ τὴν Ἐκκλησία «εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν» (Ἰω. ιϛ´, 13)». [2]
Ὄντως τὸ περί τῆς Λατρείας ζήτημα, τῆς γλώσσης καὶ τῆς τάξεως αὐτῆς, εἶναι θέμα ὄχι τοῦ κατὰ τόπον Ἐπισκόπου, ἀλλὰ τῆς Συνόδου τῶν Ἐπισκόπων. Τοῦτο μὲ σαφήνεια ἔχουν λύσει οἱ Ἱεροὶ Κανόνες Τοπικῶν μὲν Συνόδων, οἱ ὁποῖοι ὅμως ἔχουν ἐπικυρωθῆ ἀπὸ τὸν Β´ Κανόνα τῆς Ϛ´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου.
Συγκεκριμένα ὁ ΡΙΔ´ Κανόνας τῆς ἐν Καρθαγένῃ Συνόδου ὁρίζει·«Ἤρεσε καὶ τοῦτο(…) [3]. Ἰδοὺ τί καθορίζει καὶ ὁ ΙΗ´ Κανόνας τῆς Λαοδικείας : «Περί τοῦ τὴν αὐτὴν λειτουργίαν τῶν εὐχῶν πάντοτε καὶ ἐν ταῖς ἐννάταις καὶ ἐν ταῖς ἑσπέραις ὀφείλειν γίνεσθαι» [4].
Ἑπομένως σύμφωνα μὲ τὴν Κανονικὴν τάξιν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας ἡ Λειτουργικὴ ἀλλαγή εἶναι θέμα ὅλης τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὄχι ἑκάστου Ἐπισκόπου. Διὰ τοῦτο τὴν ἀπόφασιν τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος νὰ παραμείνουν τὰ κείμενα τῆς Λατρείας μας ἀμεταγλώττιστα, ἔχουν ὑποχρέωσι νὰ τηρήσουν πάντες οἱ Ἐπίσκοποι τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὄχι μόνον διότι ἄλλως ὑπέχουν Κανονικὴν εὐθύνην, ἀλλά κυρίως διότι ἔτσι ἐπικρατεῖ εἰρήνη στὴν Ἐκκλησία, οἰκοδομοῦνται οἱ πιστοὶ καὶ δοξάζεται τὸ ὄνομα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ ἡμῶν.
________________________________________
1. ΠΗΔΑΛΙΟΝ, Ἔκδοσις ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ, 1982, σελ. 36 καὶ ἑξῆς.
2. Περιοδικόν ΑΝΑΠΛΑΣΙΣ, Τεῦχος 447, Μάϊος – Ἰούνιος 2010, σελίς 69.
3. ΠΗΔΑΛΙΟΝ , σελίς 518.
4. ΠΗΔΑΛΙΟΝ , σελίς 427.
ΠΗΓΗ: amen.gr
(ἑλληνικὸς τονισμὸς : «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ»)

Γι᾿ αὐτούς πού ζητοῦν "ἀνανέωση" στήν ᾿Εκκλησία -Γέροντος Παϊσίου ῾Αγιορείτου




- Γέροντα, συχνά μιλούν για «ανανέωση στην Εκκλησία»· λες και η Εκκλησία γηράσκει και χρειάζεται ανανέωση!

- Ναι, γέρασε!... Μα και αυτοί ακόμη που δεν έχουν ευλάβεια αλλά λίγο μυαλό δεν αναπαύονται σ’ αυτά τα νέα που φτιάχνουν τώρα και ψάχνουν να βρουν εκείνα τα αρχαία. Δεν τους συγκινούν λ.χ. οι νέες εικόνες· καταλαβαίνουν την αξία της παλιάς εικόνας. Αυτοί που έχουν λίγο μυαλό δηλαδή· πόσο μάλλον αυτοί που έχουν ευλάβεια! Από εκεί να καταλάβης πόσο λάθος είναι αυτά που λένε για «ανανέωση» κ.λπ.!

Σήμερα, αν κανείς προσπαθή να κρατήση λίγο την παράδοση, να τηρή τις νηστείες, να μη δουλεύη τις γιορτές, να είναι ευλαβής, λένε μερικοί: «Πού βρίσκεται αυτός; Πάνε αυτά τα πράγματα! Αυτά ήταν για τότε!» Και αν τους πης τίποτε, θα σου πουν: «Σε ποια εποχή ζης; Αυτά δεν γίνονται τώρα!» Σιγά-σιγά τα παίρνουν για παραμύθια. Τι λέει όμως; «Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας». Τουλάχιστον, αν δεν μπορή κανείς να τα τηρήση, ας πη: «Θεέ μου, ήμαρτον!» Τότε ο Θεός θα τον ελεήση. Αλλά τώρα, ενώ έχει την αδυναμία του, πάει να επιβληθή στον άλλον, γιατί ελέγχεται. Πάρε έναν δαιμονισμένο και βάλ’ τον σε μια πνευματική ατμόσφαιρα. Θα δης, θα γυρίζη από ’δω-από ’κει· δεν θα μπορή να σταθή, γιατί θα ζορίζεται. Το ίδιο και αυτοί· ελέγχονται, ζορίζονται και πάνε να καταπατήσουν την συνείδησή τους, γι’ αυτό τα λένε αυτά. Και τις αξίες τις λένε κατεστημένο τώρα και πάνε να αντικαταστήσουν τις αξίες με αταξίες. Μεγάλη διαστροφή υπάρχει στον κόσμο! Την ομορφιά
την πνευματική την θεωρούν ασχήμια. Η πνευματική ομορφιά δηλαδή για τους κοσμικούς είναι κοσμική ασχήμια. Να, αν πάρης έναν καλόγερο τώρα και του κόψης τα μαλλιά του, πόσο άσχημος
γίνεται! Αυτήν όμως την ασχήμια οι κοσμικοί την θεωρούν ομορφιά.

Και βλέπεις, τώρα μάχονται την Εκκλησία, αγωνίζονται για την καταστροφή της. Καλά, να πούμε, δεν πιστεύουν, διδάσκουν την αθεΐα. Αλλά να μην αναγνωρίζουν το καλό που προσφέρει η Εκκλησία και να τα βάζουν με την Εκκλησία; Αυτό έχει πολλή κακότητα. Να μην αναγνωρίζουν π.χ. ότι η Εκκλησία προστατεύει τα παιδιά, τα βοηθάει να μη γίνουν αλητάκια, να γίνουν καλοί άνθρωποι; Αυτοί προωθούν τα παιδιά στο κακό· επιτρέπουν την καταστροφή των παιδιών ελεύθερα. Ενώ η Εκκλησία τι διδάσκει; «Να είναι ο νέος φρόνιμος, να σέβεται τους άλλους, να διατηρηθή αγνός, για να παρουσιασθή στην κοινωνία σωστός άνθρωπος». Αλλά τα πράγματα θα έρθουν πάλι στην θέση τους. Στην Ρωσία μια γιαγιά προσευχόταν γονατιστή μέσα στην Εκκλησία δίπλα σε μια κολόνα. Πάει μια νεαρή γυναίκα, που ήταν μεγάλη επιστήμων, και της λέει: «Αυτά είναι ξεπερασμένα πράγματα». Της απαντάει η γιαγιά: «Σ’ αυτήν την κολόνα που προσεύχομαι και κλαίω τώρα εγώ, θα ’ρθης μετά να κλαις εσύ. Τα δικά σας θα έρχωνται και θα περνούν, θα έρχωνται και θα περνούν, ενώ ο Χριστιανισμός δεν ξεπερνιέται ποτέ».




1) Εβρ. 13, 8
 

Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ Κεφάλαιο 4ο. Η ορθόδοξη παράδοση. «Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας»(1)

 
 
Πηγή: ᾿Αναβάσεις

Τρίτη 17 Αυγούστου 2010

«Φρένο» Βαρθολομαίου στους ακραίους

Οι παρεμβάσεις του Πατριάρχη απέτρεψαν θερμές εκδηλώσεις στην Τραπεζούντα από τους κκ. Καρατζαφέρη και Ψωμιάδη
Τρίτη 17 Αυγούστου 2010

Οι  έγκαιρες και στοχευμένες παρεμβάσεις του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου απέτρεψαν κάθε ακραία εκδήλωση, από αυτές που αρχικώς είχαν προγραμματιστεί στην ιστορική Θεία Λειτουργία που τελέστηκε προχθές στην Παναγία Σουμελά της Τραπεζούντας. Από τις πρωτοβουλίες του κ.κ. Βαρθολομαίου έδειξαν να δυσαρεστούνται ο νομάρχης Θεσσαλονίκης κ. Π. Ψωμιάδης και ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ κ. Γ.Καρατζαφέρης , οι οποίοι τελικώς επέλεξαν να παραστούν στη Θεία Λειτουργία της Παναγίας Σουμελά στο Βέρμιο, προχωρώντας μάλιστα σε δηλώσεις που αποκάλυπταν τη δυσφορία τους. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Οικουμενικός Πατριάρχης προτού προχωρήσει στις παραινέσεις προς τους θερμόαιμους πολιτικούς που προετοίμαζαν ακραίες εκδηλώσεις στη Τραπεζούντα έλαβε παρασκηνιακώς τη συγκατάθεση του Πρωθυπουργού και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, οι οποίοι δήλωσαν σύμφωνοι με τις κινήσεις αποτροπής κάθε ενέργειας που θα μπορούσε να υπονομεύσει τη νέα προσπάθεια ελληνοτουρκικής προσέγγισης.

Πιο αποφασισμένος έδειχνε αρχικώς να πραγματοποιήσει «σόου» ο νομάρχης Θεσσαλονίκης, ο οποίος είχε εξαγγείλει την πρόθεσή του να συγκεντρωθούν τα ονόματα Ποντίων που αναπαύονται στην περιοχή του Πόντου και να γίνει προσκλητήριο νεκρών κατά τη Θεία Λειτουργία. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης είχε αφήσει να εννοηθεί ότι υπό τις συνθήκες αυτές δεν θα ήταν επιθυμητή η παρουσία του κ. Ψωμιάδη στην Τραπεζούντα και ο τελευταίος τελικώς ανέκρουσε πρύμναν.

Οσο για τον κ. Καρατζαφέρη, επέλεξε να παραστεί στη Θεία Λειτουργία στο νέο μοναστήρι της Παναγίας Σουμελά στο Βέρμιο, αν και αρχικά είχε εκφράσει την πρόθεση να μεταβεί στην Τραπεζούντα. Σε δηλώσεις του τόνισε ότι «η Θεία Λειτουργία στην Ιερά Μονή της Παναγίας Σουμελά στην Τραπεζούντα είναι μια μεγάλη νίκη της Ορθοδοξίας.Μόνο με τέτοιες κινήσεις μπορεί η Τουρκία να ελπίζει στην Ευρώπη». Και κατέληξε δηλώνοντας με νόημα: «Εύχομαι του χρόνου και η Αγία Σοφία να λειτουργήσει στην εορτή της».

Σύμφωνα με εκτιμήσεις η επιτυχία της τέλεσης της Θείας Λειτουργίας στην Παναγία Σουμελά είχε πολύ μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας για τον Οικουμενικό Πατριάρχη από ό,τι στις περιπτώσεις της Μικράς Ασίας και της Καππαδοκίας. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, ο κ.κ. Βαρθολομαίος έχει βρει κώδικα επικοινωνίας με τον πρωθυπουργό της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και γι΄ αυτό θεωρεί ότι τηρώντας χαμηλούς τόνους μπορεί να επιτύχει καλύτερα αποτελέσματα για το μέλλον του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Σημαντικό ρόλο στην επιτυχή διοργάνωση έπαιξε πάντως και ο πρόεδρος της Παμποντιακής Ομοσπονδίας κ. Γ.Παρχαρίδης, ο οποίος είχε επίσης στείλει μηνύματα προς πάσα κατεύθυνση να μη χαλάσει η τελετή από ακραίες συμπεριφορές ή από αντεγκλήσεις. Χαρακτηριστική ήταν και η έκκληση ενότητας που απηύθυνε ο Οικουμενικός Πατριάρχης προς όλες τις ποντιακές οργανώσεις. Ο ανταγωνισμός μεταξύ τους άλλωστε είναι υπαρκτός, όπως φάνηκε και από την «απόβαση» Ρώσων, Ουκρανών και Γεωργιανών υπό την «αιγίδα» του κ. Ιβάν Σαββίδη, ελληνοπόντιου βουλευτή της ρωσικής Δούμας και προέδρου της Ε΄ Περιφέρειας του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού (ΣΑΕ) καθώς και της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Ποντίων Ελλήνων.

«Εκλεψε την παράσταση» ο Μητροπολίτης Δράμας
Το πρόσωπο που συγκέντρωσε επάνω του τα φώτα της δημοσιότητας ήταν ο Μητροπολίτης Δράμας κ. Παύλος (φωτογραφία), τόσο επειδή τραγούδησε ένα παραδοσιακό τραγούδι για την Παναγία όσο και για το δώρο που προσέφερε στον Οικουμενικό Πατριάρχη. Επρόκειτο για ένα κομμάτι ποντιακής γυναικείας φορεσιάς που υφάνθηκε στην Τραπεζούντα πριν από το 1900, και πιο συγκεκριμένα μιας ποδιάς. Από το 1918 βρισκόταν στην Ελλάδα και πλέον επέστρεψε εκεί όπου ανήκει, όπως τόνισε ο κ. Παύλος.

Ποντιακής καταγωγής (και ομιλών πολύ καλά τα ποντιακά), ο κ. Παύλος διετέλεσε ηγούμενος της νέας Μονής της Παναγίας Σουμελά στο Βέρμιο και εξελέγη Μητροπολίτης Δράμας όταν ήταν Αρχιεπίσκοπος ο μακαριστός Χριστόδουλος. Γεννηθείς το 1963 στη Βέροια, ο κ. Παύλος (κατά κόσμον Αλέξανδρος Αποστολίδης) είναι διδάκτωρ Θεολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Είναι ο μόνος ιερωμένος ποντιακής καταγωγής στην Εκκλησία της Ελλάδος. Και ίσως έτσι εξηγείται η συγκίνησή του, αλλά και το γεγονός ότι συνόδεψε έναν πόντιο λυράρη στην ερμηνεία ενός τραγουδιού για την Παναγία.

Τα σχόλια του τουρκικού και του διεθνούς Τύπου
Ο τουρκικός Τύπος έδωσε χθες ευρεία δημοσιότητα με πρωτοσέλιδα δημοσιεύματα, καθώς επίσης και με ολοσέλιδα ρεπορτάζ στις εσωτερικές σελίδες, στη λειτουργία που τελέστηκε στο Μοναστήρι της Παναγίας Σουμελά στην Τραπεζούντα. Στο γεγονός αναφέρθηκε και ο Τύπος άλλων χωρών, όπως π.χ. η αμερικανική «Wall Street Journal», αλλά και τα ειδησεογραφικά πρακτορεία Reuters και Αssociated Ρress, κάνοντας λόγο για ιστορικό γεγονός.

Η «Χουριέτ» προέβαλε το θέμα στην πρώτη σελίδα, αφιερώνοντας το μεγαλύτερο μέρος με τον πηχυαίο τίτλο «Ιστορικό γεγονός» και δίπλα σε αυτόν τη φωτογραφία του έλληνα πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου και τις δηλώσεις που έκανε προχθές από την Πάρο για τη λειτουργία στη Σουμελά. Η «Σαμπάχ» έγραψε για το θέμα σε δίστηλο της πρώτης σελίδας με τον τίτλο «Το τέλος ενός ακόμη ταμπού». Η «Μιλιέτ» είχε το θέμα στην πρώτη σελίδα πλαισιωμένο, όπως και στις λοιπές εφημερίδες, με φωτογραφίες, τονίζοντας ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης μνημόνευσε και τους εννέα σουλτάνους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας που είχαν στηρίξει το Μοναστήρι της Παναγίας Σουμελά. Η «Τζουμχουριέτ» προέβαλε το θέμα στην πρώτη σελίδα με τον τίτλο «Λειτουργία στη Σουμελά ύστερα από 88 χρόνια» και τον υπέρτιτλο «Ο κόσμος της Ορθοδοξίας συγκεντρώθηκε στην Τραπεζούντα». Η «Ζαμάν» αναφέρεται στη χθεσινή λειτουργία στην τελευταία σελίδα της με τον πεντάστηλο τίτλο "Η πρώτη λειτουργία ύστερα από 88 χρόνια στη Σουμελά"

Πηγή: http://www.tovima.gr

῾Ελληνικό χωριό

Τώρα ξαναζεῖς γιά λίγο
στῶν ἐπισκεπτῶν σου τήν ἀνάπαυλα,
ὅμως τά σημάδια τῆς ἐγκατάλειψης
βαθειά χαράχτηκαν στό σῶμα σου.

Σοκάκια παλιά πού ἄλλοτε
γέμιζαν φωνές χαρούμενες παιδιῶν,
σάν διψασμένα σκυλιά περιμένουν
λίγη ζωή νά ξαναζήσουν.


Μόνο κάτι γριές στίς αὐλές
κλαίγοντας τή μόίρα τους,
ἀγναντεύουν τή δημοσιά
μάταια περιμένοντας...

Σχολειό μου πέτρινο
νά ξαναζήσεις θές γιά λίγο
τῶν παιδιῶν τή φασαρία
καί τῶν παλιῶν δασκάλων τήν αὐστηρότητα.

Στήν ἐκκλησιά κάποιος παπᾶς
-ἄν ὑπάρχει-
χτυπᾶ μέ προσμονή τήν καμπάνα θέλοντας
τῆς ἑορτῆς τή χαρά νά ξαναζήσει!

Κι οἱ νέοι πού φύγαν κάποιο πρωί
φιγοῦρες νοσταλγικές θά παραμένουν,
στίς πολιτεῖες τίς μεγάλες θά μεγαλουργοῦν,
μά ἡ καρδιά τους θά χτυπάει πάντα  στήν πατρίδα...


᾿Ελάσσων
(17-08-2010)

Δευτέρα 16 Αυγούστου 2010

.Η μεγάλη δύναμη τῆς εὐχῆς -Γέροντος Παϊσίου ῾Αγιορείτου

Διδαχές Γέροντος Παϊσίου Θ΄

Τραβάτε συνέχεια κομποσχοίνι, μέχρι να ξεπαγώσουν τα πνευματικά λάδια, για να πάρει εμπρός η πνευματική μηχανή, δηλ. να δουλεύει μόνη της η καρδιά την ευχή.

Πρέπει να λέμε την ευχή παντού. Κάποτε ένας οδηγός στην Αρναία χτύπησε ένα παιδί με το αυτοκίνητό του. Το παιδί δεν έπαθε τίποτε, γιατί ο οδηγός έλεγε την ευχή και την ώρα που οδηγούσε.

Όπως τα καράβια που κινδυνεύουν εκπέμπουν SOS, έτσι και ο άνθρωπος πρέπει να λέει συνεχώς την ευχή: Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με. Η προσευχή πρέπει να είναι λιτή.....
Πριν την προσευχή να διαβάζετε λίγες γραμμές από το Ευαγγέλιο ή το Γεροντικό. Έτσι η σκέψη σας θερμαίνεται και μετατίθεται στον πνευματικό χώρο.

H προσευχή είναι ξεκούραση. Η ψυχή δεν κουράζεται με την προσευχή. Όταν μιλάει με το Θεό ξεκουράζεται.

Με τη μελέτη θερμαίνεται η ψυχή και μεταφέρεται σε πνευματικούς κόσμους. Σκοπός είναι να γλυκαίνει ο νους την καρδιά, για να γίνεται η προσευχή καρδιακή. Μόνο η καρδιακή προσευχή είναι προσευχή, διότι έχει πόνο και φέρνει αποτελέσματα.

πηγή: Πρεσβυτέρου Διονυσίου Τάτση, Υπαίθριο Αρχονταρίκι – Καταγραφή διδαχών του π. Παϊσίου, Κόνιτσα.

thriskeftika.blogspot.com
᾿Αναβάσεις

῾Η πολιτική ᾿Ερντογάν μᾶς διδάσκει πολλά...

Ερντογάν: "πότε θα ανοίξουμε το τέμενος στην Αθήνα;"

«Όποιος έχει εμπιστοσύνη στις ιδέες του δεν φοβάται την ελευθερία ιδεών», δήλωσε ο Τούρκος πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σχολιάζοντας την ιστορική θεία λειτουργία, στη νέα Μόνη Παναγίας Σουμελά στην Τραπεζούντα.

«Ανοίξτε την ιστορία της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Τότε δεν φοβούνταν τέτοια πράγματα», είπε, απευθυνόμενος σε μέλη της ένωσης Επιχειρηματιών MUSIAD στην πόλη Γκαζιαντέπ στη νότια Τουρκία.
Ο κ. Ερντογάν αναφερόταν στην κριτική που ασκήθηκε στην Τουρκία, σύμφωνα με την οποία επέτρεψε τη λειτουργία υποκύπτοντας σε ευρωπαϊκές πιέσεις. «Δημιουργούν μια ατμόσφαιρα φόβου για να προκαλέσουν αναταραχή», είπε ο Τούρκος πρωθυπουργός απαντώντας στους επικριτές του.
«Η επιτυχία είναι να φοβίσεις το φόβο», είπε ο Ερντογάν και πρόσθεσε ότι «αυτό πρέπει να πετύχουμε και εμείς. Εάν δεν πετύχουμε, δεν μπορούμε να κυκλοφορούμε, θα πρέπει να κάτσουμε σε μια γωνία».
«Αν σήμερα μπορούμε και ρωτάμε τον Έλληνα πρωθυπουργό "πότε θα ανοίξουμε το τέμενος στην Αθήνα", αυτό μπορούμε και το πράξουμε χάρις στα βήματα που έχουμε κάνει», είπε.
Ο κ. Ερντογάν αναφερόμενος στην ανταπόδοση των κινήσεων που κάνει η κυβέρνηση του, όπως η λειτουργία τεμένους στην Αθήνα, είπε ότι αυτό που έχει σημασία είναι «να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά».
«Και στην Κύπρο το ίδιο κάναμε. Είπαμε ότι θα είμαστε ένα βήμα μπροστά από τους Ελληνοκύπριους. Τι χάσαμε; Οι προκάτοχοί μας, δυστυχώς, δεν κινήθηκαν σωστά και με ειλικρίνεια, με αποτέλεσμα να χάνουμε συνεχώς», πρόσθεσε.
«Τώρα, ο κόσμος δεν μπορεί πλέον να μας επικρίνει. Γιατί; Διότι εμείς μπορούμε και λέμε: "Κοιτάξτε, εμείς κάναμε αυτό". Το κάναμε στο δημοψήφισμα. Εσείς τι κάνατε; Μας εξαπατήσατε. Γι’ αυτό και δεν μπορείτε να ζητήσετε περισσότερα πράγματα».
«Έθνος»16/08/2010

ἀναδημοσίευση:᾿Ακτίνες