Παρασκευή, 5 Μαρτίου 2010
Αλλά αυτά πάει, γράφτηκαν, «κλειδώθηκαν» στα άγια κιτάπια της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης και της ιεράς Παραδόσεως και από τότε κατά καιρούς μόνο καβγάδες για την ερμηνεία τους μπορούν να προκαλέσουν μεταξύ των θεολογούντων.
Όλα αυτά αλλάζουν. Αυτό ισχύει και για την καθημερινή ζωή στον χώρο της Εκκλησίας και βεβαίως και για τους Αγίους μητροπολίτες μας. Ας πούμε ότι έχουνε μια άποψη οι άνθρωποι τη «χ» στιγμή. Την παλεύουν, σκοτώνονται γι΄ αυτήν.
Περνάνε οι μέρες, περνάει ο καιρός, έρχεται η «ψ» στιγμή, αλλάζουν οι άνθρωποι στην κορυφή της Εκκλησίας, αλλάζουν γνώμη και οι δεσποτάδες.
Πως τα θυμηθήκαμε όλα αυτά; Να, αγαπητοί χριστιανοί και φιλοπάτριδες αναγνώστες του «Π», (=Ποντικιοῦ) τακτοποιώντας το πλούσιο αρχείο αυτής της εφημερίδος των ευσεβών τι ανακαλύψαμε, νομίζετε;
Τα όσα είχε πει για τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο ο τότε και νυν μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος σε συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου τον Ιούλιο του 1997.
Τότε ο μητροπολίτη ήταν ο στενότερος συνεργάτης του αρχιεπισκόπου Σεραφείμ (του μετά έναν χρόνο μετοικήσαντος εις τας Αιωνίους Μονάς για τον διαδεχθεί ο Χριστόδουλος Παρασκευαϊδης, πλησίον του Κυρίου ευρισκόμενος και αυτός πλέον, διότι κοινή μοίρα όλων μας, πλουσίων, πενήτων, βασιλέων και δούλων, όπως λένε και οι φοβερές Ιερές Ακολουθίες), ο οποίος είχε ξεκαθαρίσει στον νέο τότε Πατριάρχη Βαρθολομαίο ότι η Ελλάδα έχει Αυτοκέφαλη Εκκλησία και μόνο με άδεια της Ιεράς Συνόδου θα μπορεί να έρχεται εδώ.
Όχι όπως τώρα, λέμε εμείς οι αφελείς παρατηρητές των εκκλησιαστικών πραγμάτων, που έχει κάνει τη διαδρομή Κωνσταντινούπολη – Ελλάδα γραμμή τρόλεϊ Σύνταγμα – Αμπελόκηποι.
Ο…. ΑρχιμουφτήςΛοιπόν, σε εκείνη τη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, όταν η συζήτηση μπήκε στο ψαχνό, ζήτησε τον ο λόγο ο μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος και είπε:
«Πριν εισέλθωμεν εις τα θέματα της Ημερησίας Διατάξεως θα ήθελα να ρωτήσω τον άγιον Ιερισσού (σ.σ.: Νικόδημο) εάν πράγματι αληθεύει ότι επιδιώκετε την πρόσκλησιν του Πατριάρχου να επισκεφθεί ευρισκόμενος εν Θεσσαλονίκη και κάποιας μητροπόλεις της Μακεδονίας».
Στην κουβέντα παρεμβαίνει και ο μακαριστός μητροπολίτης Τριφυλλίας Στέφανος:
«Τελευταίως επεκράτησε, ως μη ώφειλε, να καλούνται απευθείας και να παρίστανται εκπρόσωποι του Πατριαρχείου άνευ προσκλήσεως της Ιεράς Συνόδου».
Ακολουθεί ο εξής άκρως ενδιαφέρων διάλογος, στον οποίο ανακατεύεται και ο…αρχιμουφτής της Άγκυρας:
Ιερισσού Νικόδημος: «Δεν εστάλησαν προσκλήσεις, τον καταγγέλω τον δημοσιογράφον».
Ιωαννίνων Θεόκλητος: «Την πληροφορίαν μου την έδωσαν αρχιερείς της Βορείου Ελλάδος και δι΄ αυτό ερωτώ, διότι έχω ιδίαν πείραν από παραπληροφόρησιν».
Ιερισσού Νικόδημος: «Είχε εκδοθεί πρόγραμμα επισήμου επισκέψεως του Οικουμενικού Πατριάρχου εις Βόρειον Ελλάδα και είχον συμπεριληφθεί και ορισμέναι Μητροπόλεις της Βορείου Ελλάδος. Εν όψει αυτού παρεκάλεσα προφορικώς τον Πατριάρχην, όταν έλθει εις την Θεσσαλονίκην, να έλθει και εις την Αρναίαν προκειμένου να εγκαινιάσει το Πνευματικόν Κέντρον. Ηρώτησα και άλλους Αγίους αδελφούς τι σκόπευαν να κάνουν επί του προκειμένου. Αυτό είναι όλον. Εάν διεστρεβλώθη το θέμα δεν γνωρίζω».
Τι ήτανε να το πει; Άστραψε και βρόντηξε ο Θεόκλητος αφήνοντας να εννοηθεί ότι υπάρχουν και εθνικοί κίνδυνοι από το ταξίδι:
«Το πρόγραμμα αυτό είναι περιγραφή επισήμου Επισκέψεως η οποία δεν εγένετο. Δεν αμφισβητώ την διάστασιν που δίδεται αλλά η παρουσία του Πατριάρχου εις την Βόρειον Ελλάδα πρέπει πολύ να μας προβληματίσει δι΄εθνικούς λόγους. Εάν αύριο ο αρχιμουφτής της Άγκυρας ζητήσει να επισκεφθεί την Κομοτηνή, τι θα δημιουργηθεί. Πρέπει πολύ να προσέξωμε διότι ανοίγονται διεκκλησιαστικά και διεθνή θέματα.»
Ιερισσού Νικόδημος: «Δεν δύναμαι να αντιληφθώ πως συγκρίνετε και παραλληλίζετε τον Πατριάρχην με τον Αρχιμουφτήν».Ιωαννίνων Θεόκλητος: «Δεν παραγνωρίζω τίποτε, αλλά τονίζω ότι υφίσταται κάποιο πρόβλημα. Η εν Θεσσαλονίκη παρουσία του Πατριάρχου είναι κίνησις πιέσεως προς την Εκκλησίαν της Ελλάδος. Και πρέπει να εννοήσωμε κάποια πράγματα. Τα θέματα που συνδέονται με τον Βορράν και Ανατολάς θέλουν ιδιαιτέραν προσοχήν.»
Τώρα βέβαια τα πράγματα άλλαξαν και ο τότε αντίπαλος του Πατριαρχείου έχει γίνει ο κυριότερος υποστηρικτής του Βαρθολομαίου ακόμη και όταν καταπατά και γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων του το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ελλάδος, που (μην το ξεχνάμε ποτέ αυτό) ήταν θέλημα των επαναστατημένων το 1821 Ελλήνων.
Αλλά είπαμε, αδελφοί. Όλα αλλάζουν, ακόμη και οι δεσποτάδες. Τι να κάνουμε; Μπορεί να είναι θέλημα Θεού η αυτό που εμείς οι κοινοί θνητοί λέμε «τα στερνά μερικές φορές (δεν) τιμούν τα πρώτα». Μπορεί να είναι και έτσι….!Σημείωση: Ο ιστορικής αξίας διάλογος, έγινε σε συνεδρίαση της ΔΙΣ τον Ιούλιο του 1997
Φώτο: Μπόνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου