"᾿Εγώ εἰμί τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος" (᾿Αποκ. κβ΄, 13)

Κείμενα γιά τήν ἑλληνική γλῶσσα στή διαχρονική της μορφή, ἄρθρα ὀρθοδόξου προβληματισμοῦ καί διδαχῆς, ἄρθρα γιά τήν ῾Ελλάδα μας πού μᾶς πληγώνει...


Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2010

Πού τό πάει "γλωσσικά"ἡ κ. ῎Αννα Διαμαντοπούλου;



᾿Οδυσσεύς τοῦ Klission: Ποιά γλωσσική πολιτική θά ἀκολουθήσει τὀ ῾Υπουργεῖο Παιδείας; ῾Η κ. Διαμαντοπούλου ἔχει ὄντως πολύ προωθημένες ἀπόψεις,ἰδίως στά γλωσσικά. ᾿Εάν, ὅμως, γιά ὁποιοδήποτε μεγάλο θέμα πού ἀπασχολεῖ τήν ἑλληνική κοινωνία γίνεται διάλογος, δέν θά πρέπει νά γίνει διάλογος, τουλάχιστον, μέ τά ἄμεσα ἐνδιαφερομενα μέρη, ὅπως εἶναι ἡ πανεπιστημιακή κοινότητα, ἡ ᾿Εκκλησία καί ἄλλοι φορεῖς, πού πιθανόν τούς ἀφορᾶ τό ζήτημα; ᾿Η μήπως ἡ ᾿Εκκλησία εἶναι καλή καί ἐπαινεῖται τό ἔργο της, μόνον ὅταν προσφέρει ἕνα πιάτο φαγητό στούς μετανάστες "ἀδιακρίτως"; Μήπως τήν ἐμπλέκουμε στά πόδια μας ὅταν μᾶς συμφέρει κι ὅταν δέν μᾶς συμφέρει, τότε κάνουμε "ἄκομψο'κήρυγμα περί δῆθεν διακριτῶν ρόλων; Ας ἀποφασίσουμε ἐπιτέλους. Τήν θέλουμε τήν ᾿Εκκλησία ἤ δέν τήν θέλουμε; ῎Αν τήν θέλουμε, τότε ἄς ἀκούσουμε τήν γνώμη της. ῎Αν, πάλι, δέν τήν θέλουμε, ἄς τῆς μιλήσουμε μέ εἰλικρίνεια. Διαφορετικά τήν χρησιμοποιοῦμε, κάτι πού δέν εἶναι καί τόσο "κομψό". Νομίζω;
Παραθέτουμε μιά σχολιασμένη εἴδηση σχετική μέ τό θέμα, παίρνοντας κριτική στάση στίς ὅποιες ἀπόψεις ὑποστηρίζονται. Τά παρακάτω ἀξίζει νά διαβαστοῦν προσεκτικά. Τό θέμα τῆς γλωσσικῆς πολιτικῆς εἶναι πολύ σημαντικό, ἀφορᾶ σέ ὅλους μας, ἀγγίζει ὅλους μας καί δέν θά μᾶς ἀφήσει ἀδιάφορους.


ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΑΣΜΕΝΗ ΕΙΔΗΣΗ

ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΝ ΜΗΤΡΙΚΗ ΤΟΥΣ ΓΛΩΣΣΑ ΟΣΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Ε.Ε!!!!

Πέμπτη, Ιανουάριος 28, 2010, posted by ΠΡΕΖΑ TV at 10:04 πμ
ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΜΕΤΡΟ,ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΝ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΝ ΤΗ ΜΗΤΡΙΚΗ ΤΟΥΣ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ,ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ,ΩΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ...ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΗΣ Ε.Ε ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ...

Κοινη πρόταση για την καθιέρωση της εκμάθησης της μητρικής γλώσσας των παιδιών κάθε χώρας- μέλους της Ε.Ε. που ζουν σε άλλη χώρα, θα καταθέσουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι υπουργοί Παιδείας της Ελλάδας και της Πολωνίας.
Την απόφαση αυτή έλαβαν οι υπουργοί της Πολωνίας κ. Κatarzyna Ηall και της Ελλάδας κ. Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία βρίσκεται στην Πολωνία για να παραστεί στις εκδηλώσεις μνήμης για το Άουσβιτς. Η ευαισθησία της κ. Άννας Διαμαντοπούλου για τα θέματα της γλωσσικής κατάρτισης των μεταναστών είναι γνωστή από την εποχή που βρισκόταν ακόμα στην αντιπολίτευση και είχε τοποθετηθεί υπέρ της δασκάλας κ. Στέλλας Πρωτονοτάριου, όταν εκείνη είχε παραπεμφεί σε δίκη επειδή οργάνωνε μαθήματα μητρικής γλώσσας σε Αλβανόπουλα που φοιτούσαν στο Δημοτικό Σχολείο του οποίου ήταν διευθύντρια. Μάλιστα όταν προ ημερών η κ. Πρωτονοτάριου αθωώθηκε, η κ. Διαμαντοπούλου είχε δηλώσει ότι «η δικαίωσή της είναι πιο επίκαιρη παρά ποτέ, μια και η συζήτηση για την ένταξη των παιδιών των μεταναστών αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης».

Με την πρόταση αυτή, η υπουργός Παιδείας θέτει και πάλι το ζήτημα της επίσημης, κρατικής διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας σε παιδιά χιλιάδων μεταναστών από χώρες της Ε.Ε. Όπως διευκρίνιζαν στελέχη του υπουργείου Παιδείας, η διδασκαλία αυτή θα μπορούσε να γίνεται μέσα στα σχολεία σε περιπτώσεις όπου σε κάποιο υπάρχουν αρκετά ενδιαφερόμενα παιδιά- μετανάστες από μία χώρα ώστε να μπορεί να οργανωθεί ένα τμήμα, αλλά και σε ειδικά κέντρα στα οποία θα μπορούν να εγγράφονται παιδιά από διάφορα σχολεία. «ΤΑ ΝΕΑ» απευθύνθηκαν στην κ. Πρωτονοτάριου η οποία έχει την εμπειρία της οργάνωσης τμημάτων διδασκαλίας μητρικής γλώσσας σε παιδιά μεταναστών, τα οποία μάλιστα δεν ανήκαν σε χώρα- μέλος της Ε.Ε. «Είναι βέβαια πολύ θετική η πρόταση για διδασκαλία της μητρικής γλώσσας στα παιδιά μεταναστών από χώρεςμέλη της Ε.Ε., ωστόσο πιστεύω ότι η διδασκαλία αυτή πρέπει να αποτελεί δικαίωμα όλων των μεταναστών, από όπου κι αν προέρχονται. Τα μαθήματα θα μπορούσαν να γίνονται ακόμα και στο πλαίσιο του Ολοήμερου Σχολείου υπό προϋποθέσεις, π.χ. να μπορεί να συγκροτηθεί τμήμα με κάποιον ελάχιστο αριθμό μαθητών. Εξάλλου το θεσμικό πλαίσιο υπάρχει στην Ελλάδα από το 1999».

ΠΡΕΖΑ TV
28-1-2010


0 Comments:
« back home
Ανάρτηση Σχολίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου